hei! mietin tässä muuttoa alle vuosikkaan lapsosen kanssa (kahdelleen) kerrostaloon, jossa ei ole hissiä. asunto ois kolmannessa kerroksessa.
onko kokemusta hissittömässä talossa asumisesta pienen lapsen kanssa?
vaikka lapsi oppiikin luultavasti tässä muutaman kuukauden sisällä kävelemään niin tuskimpa pääsee itse tuonne asuntoon vielä piiiitkään aikaan. mietin vaan sitä että miten käy kauppakassien yms. kanssa.
kiitos vastauksista:)!
ei hissiä
10
971
Vastaukset
- jos on pakko
Itse olen kantanut kaksoset kainalossa, ja vielä ruokakassit kädessä, onneksi vain toiseen kerrokseen eli yhden rappuvälin.
- muuta
sellaseen.Tulee olemaan raskasta pidemmän päälle.En tiedä miten siinä talossa,mutta meidän talossa vaunut on vietävä omaan asuntoon sisään tai sitte alakerran varastoon ja hankalaa on.Ainakin kun on vielä kauppakassit ja lapsi mukana.Tämähän oon vaan mun mielipide,mutta niitähän sä kysyitkin :)
- .................
1v4kk. osaa meillä nousta raput kädestä pitäen itse. Eli pieni on se aika, jonka joudut kantamaan rappuja. Vaivalloista toki, mutta ohimenevää. Jos asunto on muuten hyvä ja kivalla paikalla, ni ota pois. Luultavasti 2v. osaakin ainakin nousta raput itse (alastulo vaikeempaa)
- kolmas kerros
ollaan asuttu reilu kaksi vuotta kolmannessa kerroksessa,ei hissiä. tyttö nyt 3v ja poika kohta 1v. kyllähän se on välillä hankalaa tulla lasten kanssa rappuset ylös,varsinkin jos on joku kiukku/uhmakohtaus menossa eikä suostu kiipeämään portaita(vanhempi) ja nuorempaa on kannettava vielä plus siihen kauppakassit ym tavarat.. mutta kyllä siitä ylös aina vaan jotenkin pääsee..heh.. kunhan kasvaavat niin helpottuu kyllä..
- annette27
Pärjää pärjää. Viet vaan lapsen aina ensin sisälle, ja sen jälkeen kipität vauhdilla hakemaan kassit alhaalta.
- ainakaan
jättäisi tuon ikäistä yksin edes siksi aikaa että kauppakassit hakisin
- varmasti
rankkaa. Jos on pakko, niin pärjää kyllä, mutta jos ei oo pakko, niin harkitsisin asiaa. Kyllä reilun vuoden ikäinen itse ne raput kömpii halutessaan, mutta älä vain laske sen varaan, että se aina haluaa. Joten varauduttava on, että pitkäänkin kannat lapsen ja kassit jne. Ja asuinseudusta riippuu, voitko esimerkiksi viedä lapsen ensin sisään ja kassit vasta sitten. Täällä meillä päin tekisin niin, mutta joillain alueilla ei välttämättä ole puolen minuutin päästä enää kasseja, joita hakea.
- mape
meillä oli kyllä hissi ja asuttiin tokassa, mutt akuljettiin portaita paljon kun hissi oli aina ylhäällä ja samassa ajassa meni ne portaatkin.
Oikeastaan lapsi oppii kiipeämään ne portaat ennen kävelyä turvallisemmin koska se menee ne kontallaan sekä alas että ylös. Kun se osaa kävellä niin se tietysti yrittää äidin tavoin oikeinpäin ja se on paljon vaikeampaa. On sitten omasta mielestä kiinni kestääkö tuon konttaamisen portaissa, meillä kestettiin ja kiipeäminenkin sujui aika pian.
Mummola meillä on neöjännessä kerroksessa joten sinne portaita piti esikoisen oppi akulkemaan kun vauva oli mukana eli tuossa 1,5 iässä suunnilleen. Hyvin sujui sekin.
Kassejahan voi hakea parissa osassa joten ei sekään ole ongelma jos sitä ei siksi tee. Hissitaloss atai alempana pääsee toki helpommallla, mutta jos kämppä on muuten hyvä niin älä tuohon hissittömyyteen takerru se on asenteesta kiinni kuinka pärjää missä vaan.. - kokemuksesta...
Jos päätät muuttaa sinne kolmanteen kerrokseen, niin käytännön neuvo: Kanna ostokset repussa, niin jää kädet vapaiksi...
- ............
just hissiremontti eli oltiin n. 6 viikkoa ilman hissiä. Mies suurimman osan aikaa reissussa ja mä olin yksin vajaa vuoden ikäisen ja 5 vuotiaan kanssa ja odotan kolmatta vauvaa. Asutaan kolmannessa kerroksessa.
Kyllä oli rankkaa raahata lasta ja kauppakasseja tai kauppareppua ja sitten olla vielä raskaanakin samaan aikaan. Harkitse tarkkaan haluatko siihen rumbaan! Kyllä sitä pärjää, mutta helppoa se ei tule olemaan!
Varmasti on tarjolla asuntoja, jotka ovat alemmissa kerroksissa tai maatasossa tai hissillisessä talossa. Ei kannata hätiköidysti muuttaa, koska sitten joutuu helposti muuttamaan uudelleen, kun huomaa, et on turhan rankkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151