Ympäristöteknologia

Hamk

Itse hain lukemaan ympäristöteknologiaa hämeenlinnaan. Onko kellään kokemuksia kyseisestä koulutusohjelmasta. Olisiko töitä tarjolla tulevaisuudessa.

3

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

Itse valmistuneena ympäristöinssinä voin sanoa, että vähän huuhaa-ala koko ympäristöteknologia.
      Alasta kertonee aika paljon, että luokallani aloittaneista n. 45 oppilaasta 10 valmistui. Meillä ainakin peruskursseja oli laidasta laitaan, eikä mitään oppinut kunnolla. Työpaikat on todella rajalliset ja koulutusta vastaavia työpaikkoja löytyy lähinnä pk-seudulta. Jälkiviisaana voin sanoa, että olisi kannattanut lähteä lukemaan vaikka rakennusinssiksi, jossa yhtenä suuntautumisvaihtona on yhdyskuntatekniikka, joka on kuitenkin aika lähellä ympäristötekniikkaa. Raksainsseille löytyy vaan paljon paremmin töitä. Mutta tämä on vain minun kokemukseni, joku toinen voi olla eri mieltä.

• prömm

hain itse kuopioon, savoniaan, ympäristöteknologiaa lukemaan. lukioaikoina olin aika surkea matemaattis-luonnontieteellisissä -aineissa, mutta toi ympäristöteknologia kiinnostaa jonkun verran.

en oo vielä aloittanut lukemaan valintakokeisiin, mut onhan täs viel aikaa :D

• koulutuksesta

Oon tässä aivan samaa mieltä. Töitä ei ainakaan tällä hetkellä ole paljoa ja taitaa tosiaan olla pk-seutu joka vois jotain mahdollisesti tarjota.

Valmistuin kyseisestä koulutusohjelmasta 2005 ja nyt olen työssä jo toisella alalla. Siinä mielessä ihan tyytyväien, että työpaikka silti löytyi heti valmistuttua vaikka se ei koulutusta vastaakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2072
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      732
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe