Hei kaikille!
Kirjoitin jonkin aikaa sitten tämän palstalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000469&posting=22000000025030276
Ja oireita vain tulee lisää. Ensin jalkapohjien syrjät alkoivat hurjasti kutista. Luulin, että se johtuu villasukista tai jostakin. Mutta vaikka kuinka rasvasin, pesin ja vaihdoin puuvillasukkiin, vaiva jatkui.
Nyt kämenien syrjät (siis sieltä sivusta) ovat alkaneet kutista hillittömästi.
Tämä on jo s-i-e-t-ä-m-ä-t-ö-n-t-ä! Jos rahaa olisi, menisin yksityiselle. Olen käynyt kunnallisella neurologilla, mutta mitään ei ole kuulunut neljään kuukauteen, mitä lie siellä miettivät.
Jos jollakin olisi samantapaisia oireita, olisin kiinnostunut kuulemaan. Kiitos.
Jalkojen ja käsien pistely
8
10688
Vastaukset
- kokeilla
Kannattaa kokeilla rintarangan ja niskan nikamien käsitelyä. Tilaa aika esim. natrapaatilta tai muulta sellaiseta. Nikamamien lukot aiheuttavat aika kummallisia oireita.
- joku vaan
maksa-arvot ok?
- olisit ehkä
kuitenkin voinut säästää rahat yksityisellä lääkärillä käymiseen. 10-20eur/kk säästöön.
Itse olen muuttanut ajatusta rahan riittävyydestä. Oma terveyteni on tärkeämpi kuin joku viikkolehti tai pullapitko tai viinipullo tai tupakka-aski tai paita jne.
Yksityinen lääkäri maksaa noin 60-100eur. Jos vielä koittaa päästä alunperin sopivalle lääkärille niin lisäkustannuksia ei välttämättä tule.
Yksityislääkäri voi myös laittaa lähetteen julkiselle puolelle, joten mahdolliset näytteet ja jatkotutkimukset tehtäisiin sairaalassa.
Joskus se varallisuus on suhteellista. Parikymppisenä en millään meinannut pärjätä tuloillani. Nykyään osaa jo säästääkin. - ei tule
olisit ehkä kirjoitti:
kuitenkin voinut säästää rahat yksityisellä lääkärillä käymiseen. 10-20eur/kk säästöön.
Itse olen muuttanut ajatusta rahan riittävyydestä. Oma terveyteni on tärkeämpi kuin joku viikkolehti tai pullapitko tai viinipullo tai tupakka-aski tai paita jne.
Yksityinen lääkäri maksaa noin 60-100eur. Jos vielä koittaa päästä alunperin sopivalle lääkärille niin lisäkustannuksia ei välttämättä tule.
Yksityislääkäri voi myös laittaa lähetteen julkiselle puolelle, joten mahdolliset näytteet ja jatkotutkimukset tehtäisiin sairaalassa.
Joskus se varallisuus on suhteellista. Parikymppisenä en millään meinannut pärjätä tuloillani. Nykyään osaa jo säästääkin.kauhean kalliiksi välttämättä, mutta kun usein on tarpeen tehdä kokeita ja tutkimuksia, verikokeita, bakteeriviljelyjä ym. kustannukset nousevat yksityisellä hervottomiksi.
Joskus on pakko mennä yksityiselle, kun ei voi odottaa kunnallisen hoitotoiminnan tuloksia viikkokaupalla.
Yksityisellä asia selviää usein kerralla ja heti, paraneminen pääsee alkamaan nopeasti, ei tarvitse hermoja menettää. - rannekanavat
ei tule kirjoitti:
kauhean kalliiksi välttämättä, mutta kun usein on tarpeen tehdä kokeita ja tutkimuksia, verikokeita, bakteeriviljelyjä ym. kustannukset nousevat yksityisellä hervottomiksi.
Joskus on pakko mennä yksityiselle, kun ei voi odottaa kunnallisen hoitotoiminnan tuloksia viikkokaupalla.
Yksityisellä asia selviää usein kerralla ja heti, paraneminen pääsee alkamaan nopeasti, ei tarvitse hermoja menettää.Rannekanavien ahtautumien oireita. Olisko siellä vika. Saman tyyppisiä oireita.
- pistelee
Myös minulla alkoivat samanlaiset vaivat jalkaterien syrjistä. Ensin ne kutisivat ja sitten alkoivat puutua ja puutuminen levisi koko kroppaan, myös kasvoihin, erityisesti alahuuleen ja jopa päänahkaan.
Olo oli todella huono ja päätä särki, vaikka yleensä pääkipua ei munulla ole.
Menin terkkariin ja kaikki mahdolliset tutkimukset verikokeineen ja sydänfilmeineen tehtiin.
Kaikki arvot osoittivat ihan normaalia.
Paniikkihäirötä en usko tämän olevan, olen varsin tasapainoinen ja onnellinen ihminen.
Vaivani alkoivat noin vuosi sitten. Pahinta oli ukkovarpaan hermokipu. Varpaassa oli sähköiskunomaisia kipuja, jotka nyt ovat loppuneet, mutta koko varvas on täysin tunnoton.
Nyt on alkanut samanlainen hermokipu peukalossa.
Kaikki on kunnossa testien perusteella, mutta joku pielessä.- mäsäx
Mulla ollut monta kuukautta käsissä ja koko vartalossa asuvaa pistelyä/puutumisen tunnetta.
Jossain vaiheessa myös kutinakohtauksia.
Varpaissa ja sormissa.
Juoksin kuukausia eri lääkäreillä. Kokeita ja verta ryystetty litrakaupalla.
Fysioterapiaa, hermoratatutkimuksia, kihtikokeita, maksa-arvoja, tulehdusarvoja, verensokerikokeita...jne...lista on loputon.
Lopulta asiat meni siihen kuntoon, että aloin saada käsissä halvaus/kramppi kohtauksia jotka olivat erittäin kivuliaita. Siinä vaiheessa mentiin jo ambulanssilla sairaalaan.
TK-läälärit konsultoivat lopulta neurologiaa.
Ja kahdessa viikossa sain hätäajan neurolle. Tutkimuset kuukauden sisällä (magneettikuvat aivoista ja selkäytimestä).
Tulokset sain maanantaina.
Sairastan Ms-tautia. Tän kanssa on nyt sitten elettävä loppuelämä. Tästä ei parane.
Shokki vielä päällä.
Mutta tämä vain siksi, että jos ei itse jaksa pommittaaa ja vaatimalla vaatia hoitoa, jää ilman. Tai se pitkittyy liikaa.
Käy lukemassa www.msmaailma.fi
Onko sulla muita oireita mitkä voisivat tuohon suuntaan mennä?
- yliherkkä
MInulla on sähköyliherkkyys, joka aiheuttaa kyseisiä oireita. Ne senkun pahenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829