nenän vino väliseinämä tjsp

voi pee

voiko nenän väliseinämä itsestään yhtäkkiä mennä vinoon ja tukkeuttaa osittain toisen nenäaukon?
vajaa viikko sitten tunsin kuinka vasen sierain alkoi olla koko ajan vähän tukossa ja niistäminen ei auttanut. pari päivää en kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, kunnes eilen huomasin sen väliseinämän olevan ihan vinossa, kun ennen se on ollut aina suunnilleen suorassa. ja nyt tuntuu, että se vaan vinoutuu itsestään hitaasti lisää.

miten kannattaa toimia? mitä hoito/leikkaus maksaa ja missä se onnistuu? muilla kokemuksia vastaavasta? ja en siis ole saanut siihen mitään osumaa, vaan itsestään alkanut tuollainen muutos. oon parikymppinen ja miespuolinen. vastauksia olis kiva saada.

6

647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan itsestään

voi alkaa vinoutua. Ootko varma ettei siellä oo vaan iso finni, mulla kerran oli :) ja aiheutti samat oireet.

• voi pee

olen kyllä varma, että ei ole. :)
        sen vinouden oikein näkeekin peilistä katsomalla tai sit kun kokeilee.
        muistin vielä eilen tuon aloitusviestin kirjoittamisen jälkeen, että pari päivää ennen tuota nenän tukkoisuuden huomaamista, tuli vähän verta nenästä niistäessä, ja vaan toiselta puolelta, eli siltä oikealta puolelta, joka nyt on "suurentunut"...

• tunne voi

johtua siitä, kun limakalvot turpoavat pahasti. Ainakin minulla koko nenäkalusto on silloin tukossa ja kaikkia on pelkkää paksua turvotusta, joka tuntuu kovalta. Silloin ulos ei pääse ainakaan poskionteloista sinne kertynyt mätä. Apua saa
      -allergialääkkeistä: vähentävät turvotusta ja
      -limaa juoksevammaksi saavista lääkkeistä.

• voi pee

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

• hhhhhhhhhhhhhh
        voi pee kirjoitti:

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

Nenäsi pitäisi olla murtunut, jotta väliseinä yhtäkkiä muuttaisi paikkaansa.

• Vinonenä

Hei! Tämä on vanha ketju mutta minulla on kyseinen ongelma. Olen tosi saanut iskun nenään, ja sen seurauksena väliseinämä on vinoutunut(lääkörilin oli sitä mieltä että vino on). En saanut kuin kortisoni nenäsumutetta; eihän se siihen mitään auta että toinen sierain jatkuvasti tukossa kun ilma-aukko niin kapea vinouden takia. Minulla on kuitenkin kovia päänsärkyjä, ehkå juuri tämän nenän takia, olen pölyallerginen enkä ole about kymmeneen vuoteen pärjännyt ilman nenäsumutteita.. Alkaa kyllöstyttämään ja siksi haluaisinkin tietoa väliseinän leikkausista, hinnasta, kivusta, toimivuudesta..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      147
      6822
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2508
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1720
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1401
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1252
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1107
    7. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1063
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1049
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      976
    Aihe