nenän vino väliseinämä tjsp

voi pee

voiko nenän väliseinämä itsestään yhtäkkiä mennä vinoon ja tukkeuttaa osittain toisen nenäaukon?
vajaa viikko sitten tunsin kuinka vasen sierain alkoi olla koko ajan vähän tukossa ja niistäminen ei auttanut. pari päivää en kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, kunnes eilen huomasin sen väliseinämän olevan ihan vinossa, kun ennen se on ollut aina suunnilleen suorassa. ja nyt tuntuu, että se vaan vinoutuu itsestään hitaasti lisää.

miten kannattaa toimia? mitä hoito/leikkaus maksaa ja missä se onnistuu? muilla kokemuksia vastaavasta? ja en siis ole saanut siihen mitään osumaa, vaan itsestään alkanut tuollainen muutos. oon parikymppinen ja miespuolinen. vastauksia olis kiva saada.

6

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan itsestään

voi alkaa vinoutua. Ootko varma ettei siellä oo vaan iso finni, mulla kerran oli :) ja aiheutti samat oireet.

• voi pee

olen kyllä varma, että ei ole. :)
        sen vinouden oikein näkeekin peilistä katsomalla tai sit kun kokeilee.
        muistin vielä eilen tuon aloitusviestin kirjoittamisen jälkeen, että pari päivää ennen tuota nenän tukkoisuuden huomaamista, tuli vähän verta nenästä niistäessä, ja vaan toiselta puolelta, eli siltä oikealta puolelta, joka nyt on "suurentunut"...

• tunne voi

johtua siitä, kun limakalvot turpoavat pahasti. Ainakin minulla koko nenäkalusto on silloin tukossa ja kaikkia on pelkkää paksua turvotusta, joka tuntuu kovalta. Silloin ulos ei pääse ainakaan poskionteloista sinne kertynyt mätä. Apua saa
      -allergialääkkeistä: vähentävät turvotusta ja
      -limaa juoksevammaksi saavista lääkkeistä.

• voi pee

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

• hhhhhhhhhhhhhh
        voi pee kirjoitti:

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

Nenäsi pitäisi olla murtunut, jotta väliseinä yhtäkkiä muuttaisi paikkaansa.

• Vinonenä

Hei! Tämä on vanha ketju mutta minulla on kyseinen ongelma. Olen tosi saanut iskun nenään, ja sen seurauksena väliseinämä on vinoutunut(lääkörilin oli sitä mieltä että vino on). En saanut kuin kortisoni nenäsumutetta; eihän se siihen mitään auta että toinen sierain jatkuvasti tukossa kun ilma-aukko niin kapea vinouden takia. Minulla on kuitenkin kovia päänsärkyjä, ehkå juuri tämän nenän takia, olen pölyallerginen enkä ole about kymmeneen vuoteen pärjännyt ilman nenäsumutteita.. Alkaa kyllöstyttämään ja siksi haluaisinkin tietoa väliseinän leikkausista, hinnasta, kivusta, toimivuudesta..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5288
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2078
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1280
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    Aihe