nenän vino väliseinämä tjsp

voi pee

voiko nenän väliseinämä itsestään yhtäkkiä mennä vinoon ja tukkeuttaa osittain toisen nenäaukon?
vajaa viikko sitten tunsin kuinka vasen sierain alkoi olla koko ajan vähän tukossa ja niistäminen ei auttanut. pari päivää en kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, kunnes eilen huomasin sen väliseinämän olevan ihan vinossa, kun ennen se on ollut aina suunnilleen suorassa. ja nyt tuntuu, että se vaan vinoutuu itsestään hitaasti lisää.

miten kannattaa toimia? mitä hoito/leikkaus maksaa ja missä se onnistuu? muilla kokemuksia vastaavasta? ja en siis ole saanut siihen mitään osumaa, vaan itsestään alkanut tuollainen muutos. oon parikymppinen ja miespuolinen. vastauksia olis kiva saada.

6

739

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan itsestään

voi alkaa vinoutua. Ootko varma ettei siellä oo vaan iso finni, mulla kerran oli :) ja aiheutti samat oireet.

• voi pee

olen kyllä varma, että ei ole. :)
        sen vinouden oikein näkeekin peilistä katsomalla tai sit kun kokeilee.
        muistin vielä eilen tuon aloitusviestin kirjoittamisen jälkeen, että pari päivää ennen tuota nenän tukkoisuuden huomaamista, tuli vähän verta nenästä niistäessä, ja vaan toiselta puolelta, eli siltä oikealta puolelta, joka nyt on "suurentunut"...

• tunne voi

johtua siitä, kun limakalvot turpoavat pahasti. Ainakin minulla koko nenäkalusto on silloin tukossa ja kaikkia on pelkkää paksua turvotusta, joka tuntuu kovalta. Silloin ulos ei pääse ainakaan poskionteloista sinne kertynyt mätä. Apua saa
      -allergialääkkeistä: vähentävät turvotusta ja
      -limaa juoksevammaksi saavista lääkkeistä.

• voi pee

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

• hhhhhhhhhhhhhh
        voi pee kirjoitti:

kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

Nenäsi pitäisi olla murtunut, jotta väliseinä yhtäkkiä muuttaisi paikkaansa.

• Vinonenä

Hei! Tämä on vanha ketju mutta minulla on kyseinen ongelma. Olen tosi saanut iskun nenään, ja sen seurauksena väliseinämä on vinoutunut(lääkörilin oli sitä mieltä että vino on). En saanut kuin kortisoni nenäsumutetta; eihän se siihen mitään auta että toinen sierain jatkuvasti tukossa kun ilma-aukko niin kapea vinouden takia. Minulla on kuitenkin kovia päänsärkyjä, ehkå juuri tämän nenän takia, olen pölyallerginen enkä ole about kymmeneen vuoteen pärjännyt ilman nenäsumutteita.. Alkaa kyllöstyttämään ja siksi haluaisinkin tietoa väliseinän leikkausista, hinnasta, kivusta, toimivuudesta..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe