nenän vino väliseinämä tjsp

voi pee

voiko nenän väliseinämä itsestään yhtäkkiä mennä vinoon ja tukkeuttaa osittain toisen nenäaukon?
vajaa viikko sitten tunsin kuinka vasen sierain alkoi olla koko ajan vähän tukossa ja niistäminen ei auttanut. pari päivää en kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, kunnes eilen huomasin sen väliseinämän olevan ihan vinossa, kun ennen se on ollut aina suunnilleen suorassa. ja nyt tuntuu, että se vaan vinoutuu itsestään hitaasti lisää.

miten kannattaa toimia? mitä hoito/leikkaus maksaa ja missä se onnistuu? muilla kokemuksia vastaavasta? ja en siis ole saanut siihen mitään osumaa, vaan itsestään alkanut tuollainen muutos. oon parikymppinen ja miespuolinen. vastauksia olis kiva saada.

6

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan itsestään

      voi alkaa vinoutua. Ootko varma ettei siellä oo vaan iso finni, mulla kerran oli :) ja aiheutti samat oireet.

      • voi pee

        olen kyllä varma, että ei ole. :)
        sen vinouden oikein näkeekin peilistä katsomalla tai sit kun kokeilee.
        muistin vielä eilen tuon aloitusviestin kirjoittamisen jälkeen, että pari päivää ennen tuota nenän tukkoisuuden huomaamista, tuli vähän verta nenästä niistäessä, ja vaan toiselta puolelta, eli siltä oikealta puolelta, joka nyt on "suurentunut"...


    • tunne voi

      johtua siitä, kun limakalvot turpoavat pahasti. Ainakin minulla koko nenäkalusto on silloin tukossa ja kaikkia on pelkkää paksua turvotusta, joka tuntuu kovalta. Silloin ulos ei pääse ainakaan poskionteloista sinne kertynyt mätä. Apua saa
      -allergialääkkeistä: vähentävät turvotusta ja
      -limaa juoksevammaksi saavista lääkkeistä.

      • voi pee

        kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...


      • hhhhhhhhhhhhhh
        voi pee kirjoitti:

        kiitos vastauksesta sullekin, mutta en usko, että se tollaista voisi olla. kun se vaan tuntuu jotenkin muuttuneen itsestään vinoksi...

        Nenäsi pitäisi olla murtunut, jotta väliseinä yhtäkkiä muuttaisi paikkaansa.


    • Vinonenä

      Hei! Tämä on vanha ketju mutta minulla on kyseinen ongelma. Olen tosi saanut iskun nenään, ja sen seurauksena väliseinämä on vinoutunut(lääkörilin oli sitä mieltä että vino on). En saanut kuin kortisoni nenäsumutetta; eihän se siihen mitään auta että toinen sierain jatkuvasti tukossa kun ilma-aukko niin kapea vinouden takia. Minulla on kuitenkin kovia päänsärkyjä, ehkå juuri tämän nenän takia, olen pölyallerginen enkä ole about kymmeneen vuoteen pärjännyt ilman nenäsumutteita.. Alkaa kyllöstyttämään ja siksi haluaisinkin tietoa väliseinän leikkausista, hinnasta, kivusta, toimivuudesta..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe