Finnairin Intian avaus on ollut surkea. Koneet lentävät puolityhjinä ja nekin paikat, jotka saadaan myytyä myydään kamalalla tappiolla. Jopa Suomessakin, missä Finnair on tottunut kiskomaan sinisilmäisiltä, höynäytettäviltä ihmisiltä törkyhintoja, sekä Delhi että Mumbai on jatkuvasti tarjouksessa. Lennot eivät kelpaa edes hintaan 299 e. Ko. hinta on sellainen, että sillä tulee rajusti tappiota. Koska alkaa Finnairissa päitä putoamaan?
Intia ei yksinkertaisesti kiinnosta omatoimisia vapaa-ajan matkustajia ja bisnesmatkustajatkin valitsevat usein muun lentoyhtiön mikäli kohde Intiassa on esim. Bangalore. Vapaa-ajan matkustajille Intia on liian monimutkainen sählinkikohde, jossa ei voi esim. luottaa siihen, että varattu hotelli todella on varattuna kun saapuu perille. Se on saatettu antaa jollekin toiselle, joka on maksanut enemmän. Lisäksi Intiaan tarvitaan kallis viisumi, mikä tekee matkustamisesta hieman monimutkaisempaa.
Delhi ja Mumbai eivät sovellu myöskään kohteiksi, joissa voisi jatkaa lentämällä muualle Aasiaan. Jatkolennot ovat todella kalliita, koska Intian valtio säännöstelee tiukasti lentoliikennettä. Esim. suuret aasialaiset halpalentoyhtiöt eivät lennä ollenkaan Intiaan ja perinteisillä yhtiöillä (kuten esim. Air India, Thai jne.) lennot Intiasta ovat äärimmäisen kalliita.
Koska Finnairin Intian reitit
24
4224
Vastaukset
- fsnordikin asiantuntija
Millä nimellä kirjoittelet FSnordikkiin? Mites pippelisumu lentää näin vapaapäivänä koulusta?
- Plussaa
Finnair Plus asiakkaille lentoja tarjotaan nyt jopa 150 eurolla ( pisteitä vähän lisäksi). Mua ei kiinnosta edes sillä hinnalla.
- PolleKKL
Intia on todellinen persläpi. En huolisi lentoja ilmaiseksikaan.
- te ääliöt
PolleKKL kirjoitti:
Intia on todellinen persläpi. En huolisi lentoja ilmaiseksikaan.
tajua, että nykyisin valtaosa Finnairin Aasian lentojen matkustajista on muita kuin suomalaisia. Se ei merkitse Finnairille pätkääkään kiinnostaako jotakin suomalaista nojatuolimatkailija PolleKKL:ää Intia matkakohteena vai ei!
- lldhldhljkvnh
Mumbaihin ei ole lennetty vielä lentoakaan. Se aloitetaan vasta kesällä. Tuskinpa Intian-tarjontaa lisättäisiin, jos Delhiinkään ei riittäisi kysyntää.
- Lalak
Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan. Pitihän Finnairin aloittaa lennot tänä vuonna myös mm. Kuala Lumpuriin ja lentoja myytiinkin jo monta kuukautta. Ei vain mennyt kaupaksi ja sitten päätettiin, ettei koko reittiä aloitetakaan. Ja Finnairin lennot Singaporeenkin lopetettiin kannattamattomana.
- lldhldhljkvnh
Lalak kirjoitti:
Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan. Pitihän Finnairin aloittaa lennot tänä vuonna myös mm. Kuala Lumpuriin ja lentoja myytiinkin jo monta kuukautta. Ei vain mennyt kaupaksi ja sitten päätettiin, ettei koko reittiä aloitetakaan. Ja Finnairin lennot Singaporeenkin lopetettiin kannattamattomana.
"Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan" Voi olla, voi olla..mitään tällaista ei ole esitetty. Jos tältä pohjalta argumentoidaan, voihan se olla niinkin että Mumbain lisäksi avataan pari muutakin uutta kohdetta Intiassa.
Kuala Lumpurin ja Singaporen tiputtaminen pois valikoimasta ei käsittääkseni johtunut kysynnän puutteesta eikä varsinkaan tappiollisuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että vähän koneresurssit haluttiin vieläkin tuottavimmille reiteille. Jos koneita on tällä hetkellä vain kourallinen, ne kannattaa tietysti lennättää mielummin 95% kuin 80% täyttöasteella.
Koneiden vähyys pitkillä reiteillä on yhtiölle tällä hetkellä ongelma. Kysyntää on paijkoin niin paljon, että joudutaan myymään asiakkaille eioota, mikä ei tietenkään ole järkevää. - Touko_pouko
lldhldhljkvnh kirjoitti:
"Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan" Voi olla, voi olla..mitään tällaista ei ole esitetty. Jos tältä pohjalta argumentoidaan, voihan se olla niinkin että Mumbain lisäksi avataan pari muutakin uutta kohdetta Intiassa.
Kuala Lumpurin ja Singaporen tiputtaminen pois valikoimasta ei käsittääkseni johtunut kysynnän puutteesta eikä varsinkaan tappiollisuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että vähän koneresurssit haluttiin vieläkin tuottavimmille reiteille. Jos koneita on tällä hetkellä vain kourallinen, ne kannattaa tietysti lennättää mielummin 95% kuin 80% täyttöasteella.
Koneiden vähyys pitkillä reiteillä on yhtiölle tällä hetkellä ongelma. Kysyntää on paijkoin niin paljon, että joudutaan myymään asiakkaille eioota, mikä ei tietenkään ole järkevää.Bangkokin uusi, susi lentoasema vaikutti paljon siihen, että sen käyttö hubina loppui.
Uudet reitit avataan aina tarjouksilla, minkä mahdollistaa jo lentoasemien myöntämä reitinavaus alennus operointimaksuista.
- Paulama
Finnairin Kiinan lentojen matkustajista noin 80% on kiinalaisia. Kiina on vaurastunut vauhdilla, mutta Intia... Intialaisilla ei todellakaan ole varaa lähteä Eurooppaan vaikka saisivat lennot ilmaiseksi vaikka maassa väkeä riittääkin. Rikkaat intialaiset taas eivät valitse Finnairia vaan lentävät laatuyhtiöillä first -luokassa. Finnairin Aasian liikenne ei ole saanut myöskään keski-eurooppalaisia käyttämään sankoin joukoon Helsinki-Vantaata. Eivät tajua, mitä hyötyä olisi lentää jonkun surkean Helsinki-Vantaan kautta kun suorillakin lennoilla pääsee. Vain ruotsalaiset ovat löytäneet Finnairin, mutta ei sielläkään ole ihan hirveästi Intiaan haluavia.
- logiikkaa
Tuolla samalla ajatusmallilla Nokiankaan ei kannata myydä puhelimiaan kuin suomalaisille? On sulla jumalauta ajatusmaailma. Minä, minä, minä. Onko mielessäsi (pienessä sellaisessa) käynyt, että ehkäpä ko. reitit on luotu myös muita kuin niitä pariakymmentä nokialaista varten? Esim. niitä intialaisia, niitä on siellä pikkuisen rapea miljardi. Otappa selvää, ketkä ovat viiden vuoden päästä maailman eniten lentävää kansaa ja tule sitten avautumaan uudestaan. Minusta on hienoa, että suomalaiset yritykset pystyvät edelleen tekemään päätöksiä, vieläpä etupainotteisesti. Toivotko kaikille suomalaisille yrityksille epäonnea? Vaikka kirjoituksestasi päätellen olet eräässä sellaisessa töissä.
- paljon tietää..
Et taida paljonkaan tietää asiasta. Oletkos ollut noilla lennoilla?
Ensinnäkin lennot ovat kaikkea muuta kuin puolityhjiä. Mm. bisnesluokka on tupaten täynnä. Matkustajista on suurin osa jotain muuta kuin suomalaisia, todella paljon intialaisia mukana. Esim. Ruotsista Finnairin lennot ovat nopein ja edullisin tapa matkustaa Intiaa. Lennot ovat hyvin suosittuja ruotsalaisten keskuudessa.
Kyllä Delhistä ja Mumbaista pääsee hyvin jatkolennoille minnepäin vain - myös niillä halpalentoyhtiöillä. Itsekin olen matkustanut niillä, todella edullisesti. Vaihtoehtoja löytyy kalliista halpaan enemmän kuin ikinä osaat kuvitellakaan. Myös kohteita on tarjolla enemmän kuin sinun päiväunissasi ikinä.
Ja mistäs muka luulet, ettei Intia kiinnosta matkailukohteena. Ei ehkä sinua ja kaltaisiasi nipottajia kiinnosta, mutta lukematonta määrää muita. Intianmatkailu kasvaa koko ajan.
Intia on ihana ja Finnair on hyvä lentoyhtiö sinne matkustettaessa. Ensi syksynä taas uudelleen Intiaa. Tällä kertaa Finnairilla Mumbaihin ja Spice Jetillä eteenpäin. Malta tuskin odottaa. - paikka sentään
Kyllä Finnairin olisi ehdottomasti pitänyt kysyä ensin tämän palstan asiantuntijoiden mielipidettä ennen kuin ryhtyy availemaan jotain kannattamattomia reittejä. Pienellä vaivalla olisi säästynyt varmaan paljon rahaa. Mites ne nyt noin summamutikassa vaan reittejä availee...
- Kaklakaka
Jokainen lentoyhtiö tekee silloin tällöin virhearviointeja. Finnairkin on aina silloin tällöin lopetellut kannattamattomia reittejä (viimeisimpänä lennot Singaporeen ja Kuala Lumpuriin, jota ei ehditty edes aloittaa). Aika näyttää kuuluvatko Delhin ja Mumbain reitit kannattamattomiin. Hinnoista päätellen kauppa ei käy nihkeästi.
- Asia-Europa
Kaklakaka kirjoitti:
Jokainen lentoyhtiö tekee silloin tällöin virhearviointeja. Finnairkin on aina silloin tällöin lopetellut kannattamattomia reittejä (viimeisimpänä lennot Singaporeen ja Kuala Lumpuriin, jota ei ehditty edes aloittaa). Aika näyttää kuuluvatko Delhin ja Mumbain reitit kannattamattomiin. Hinnoista päätellen kauppa ei käy nihkeästi.
Olisiko hyvä ensin ottaa selvää asioista ennen kuin avaa suunsa?! Finnairin lennot Aasiasta Eurooppaan täyttyvät aasialaisista lähes kokonaan,murto-osa tulee euroopasta,ja silloin heitä tulee ympäri eurooppa,ei ainostaan Ruotsista.Helsingn kautta on nopeampi lentää Aasiaan kuin suuren eurooppalaisen lentokentän kautta,jossa lennonvaihtoon kuluu huomattavasi enemän aikaa kuin Helsingissä.Tiesitkö tämän?
- ...
Asia-Europa kirjoitti:
Olisiko hyvä ensin ottaa selvää asioista ennen kuin avaa suunsa?! Finnairin lennot Aasiasta Eurooppaan täyttyvät aasialaisista lähes kokonaan,murto-osa tulee euroopasta,ja silloin heitä tulee ympäri eurooppa,ei ainostaan Ruotsista.Helsingn kautta on nopeampi lentää Aasiaan kuin suuren eurooppalaisen lentokentän kautta,jossa lennonvaihtoon kuluu huomattavasi enemän aikaa kuin Helsingissä.Tiesitkö tämän?
Katsoppas vähän karttaa ja mieti onko esim. nopeampaa lentää: Ranska-Suomi-Intia vai kenties Ranska-Saksa-Intia.
Suomen sijanti on hyvä jos lennetään länsi-Euroopasta pohjoiseen ja kauas itään (lue Japani), muuten suora reitti kulkee reilusti Suomea etelämpänä... - paperikarttaa?
... kirjoitti:
Katsoppas vähän karttaa ja mieti onko esim. nopeampaa lentää: Ranska-Suomi-Intia vai kenties Ranska-Saksa-Intia.
Suomen sijanti on hyvä jos lennetään länsi-Euroopasta pohjoiseen ja kauas itään (lue Japani), muuten suora reitti kulkee reilusti Suomea etelämpänä...Jos minäkin blondina ymmärrän, että maapallo on pyöreä, niin sitten joo kai. Miksei muuten Nykkiin lennetä suoraan Atlantin yli? Olisivatkohan ihan tyhmiä siellä lentoyhtiössä kun eivät lue tätä palstaa? Täältä saa niin hyvää infoa.
- Fsnordikin pikkupoju
Mistäs saa Mumbain 299 hintaan?
- India
Internetti antaa ikava kylla kaiken maailman helppoheikeille mahdollisuuden jakaa dis-informaatioita. Finnairin Delhin lennot ovat olleet ylibuukattuja ainakin Delhin paasta useasti ja Finski avaa uudet yhteydet Mumbaihin ja Kolkataan Helsingista, joten se siita lopettamisesta.
- finnair mari
missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.
Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..
joku finnair anti ihminen..- Huomasithan?
Huomasitko, että keskustelu käytiin melkein 2 vuotta sitten..?
- Vellu Pirinen
"missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.
Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..
joku finnair anti ihminen.. "
Huh huh...pakko olla provo tai simupippeli. Mihin firmaan pääsee duuniin noin huonolla kirjoitustaidolla? - Wysig
Vellu Pirinen kirjoitti:
"missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.
Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..
joku finnair anti ihminen.. "
Huh huh...pakko olla provo tai simupippeli. Mihin firmaan pääsee duuniin noin huonolla kirjoitustaidolla?Finnair on nyt poistanut systeemistä talven 2010 Mumbain lennot. Toukokuussa 2009 alkaneesta keskeytyksestä on tullut Kantonin malliin reitin lopetus pidemmäksi aikaa.
- eihjuva
Wysig kirjoitti:
Finnair on nyt poistanut systeemistä talven 2010 Mumbain lennot. Toukokuussa 2009 alkaneesta keskeytyksestä on tullut Kantonin malliin reitin lopetus pidemmäksi aikaa.
Näin ne reitit vähitellen kuihtuu. Ja Aasian varassa kun lepää koko paska..
- 3399
Miten sun hotellis liittyy finskiin? tai muu sanaoksennus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197