Koska Finnairin Intian reitit

loppuvat?

Finnairin Intian avaus on ollut surkea. Koneet lentävät puolityhjinä ja nekin paikat, jotka saadaan myytyä myydään kamalalla tappiolla. Jopa Suomessakin, missä Finnair on tottunut kiskomaan sinisilmäisiltä, höynäytettäviltä ihmisiltä törkyhintoja, sekä Delhi että Mumbai on jatkuvasti tarjouksessa. Lennot eivät kelpaa edes hintaan 299 e. Ko. hinta on sellainen, että sillä tulee rajusti tappiota. Koska alkaa Finnairissa päitä putoamaan?

Intia ei yksinkertaisesti kiinnosta omatoimisia vapaa-ajan matkustajia ja bisnesmatkustajatkin valitsevat usein muun lentoyhtiön mikäli kohde Intiassa on esim. Bangalore. Vapaa-ajan matkustajille Intia on liian monimutkainen sählinkikohde, jossa ei voi esim. luottaa siihen, että varattu hotelli todella on varattuna kun saapuu perille. Se on saatettu antaa jollekin toiselle, joka on maksanut enemmän. Lisäksi Intiaan tarvitaan kallis viisumi, mikä tekee matkustamisesta hieman monimutkaisempaa.

Delhi ja Mumbai eivät sovellu myöskään kohteiksi, joissa voisi jatkaa lentämällä muualle Aasiaan. Jatkolennot ovat todella kalliita, koska Intian valtio säännöstelee tiukasti lentoliikennettä. Esim. suuret aasialaiset halpalentoyhtiöt eivät lennä ollenkaan Intiaan ja perinteisillä yhtiöillä (kuten esim. Air India, Thai jne.) lennot Intiasta ovat äärimmäisen kalliita.

24

4224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsnordikin asiantuntija

      Millä nimellä kirjoittelet FSnordikkiin? Mites pippelisumu lentää näin vapaapäivänä koulusta?

    • Plussaa

      Finnair Plus asiakkaille lentoja tarjotaan nyt jopa 150 eurolla ( pisteitä vähän lisäksi). Mua ei kiinnosta edes sillä hinnalla.

      • PolleKKL

        Intia on todellinen persläpi. En huolisi lentoja ilmaiseksikaan.


      • te ääliöt
        PolleKKL kirjoitti:

        Intia on todellinen persläpi. En huolisi lentoja ilmaiseksikaan.

        tajua, että nykyisin valtaosa Finnairin Aasian lentojen matkustajista on muita kuin suomalaisia. Se ei merkitse Finnairille pätkääkään kiinnostaako jotakin suomalaista nojatuolimatkailija PolleKKL:ää Intia matkakohteena vai ei!


    • lldhldhljkvnh

      Mumbaihin ei ole lennetty vielä lentoakaan. Se aloitetaan vasta kesällä. Tuskinpa Intian-tarjontaa lisättäisiin, jos Delhiinkään ei riittäisi kysyntää.

      • Lalak

        Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan. Pitihän Finnairin aloittaa lennot tänä vuonna myös mm. Kuala Lumpuriin ja lentoja myytiinkin jo monta kuukautta. Ei vain mennyt kaupaksi ja sitten päätettiin, ettei koko reittiä aloitetakaan. Ja Finnairin lennot Singaporeenkin lopetettiin kannattamattomana.


      • lldhldhljkvnh
        Lalak kirjoitti:

        Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan. Pitihän Finnairin aloittaa lennot tänä vuonna myös mm. Kuala Lumpuriin ja lentoja myytiinkin jo monta kuukautta. Ei vain mennyt kaupaksi ja sitten päätettiin, ettei koko reittiä aloitetakaan. Ja Finnairin lennot Singaporeenkin lopetettiin kannattamattomana.

        "Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan" Voi olla, voi olla..mitään tällaista ei ole esitetty. Jos tältä pohjalta argumentoidaan, voihan se olla niinkin että Mumbain lisäksi avataan pari muutakin uutta kohdetta Intiassa.

        Kuala Lumpurin ja Singaporen tiputtaminen pois valikoimasta ei käsittääkseni johtunut kysynnän puutteesta eikä varsinkaan tappiollisuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että vähän koneresurssit haluttiin vieläkin tuottavimmille reiteille. Jos koneita on tällä hetkellä vain kourallinen, ne kannattaa tietysti lennättää mielummin 95% kuin 80% täyttöasteella.

        Koneiden vähyys pitkillä reiteillä on yhtiölle tällä hetkellä ongelma. Kysyntää on paijkoin niin paljon, että joudutaan myymään asiakkaille eioota, mikä ei tietenkään ole järkevää.


      • Touko_pouko
        lldhldhljkvnh kirjoitti:

        "Voi olla, että Mumbain reittiä ei avata ollenkaan" Voi olla, voi olla..mitään tällaista ei ole esitetty. Jos tältä pohjalta argumentoidaan, voihan se olla niinkin että Mumbain lisäksi avataan pari muutakin uutta kohdetta Intiassa.

        Kuala Lumpurin ja Singaporen tiputtaminen pois valikoimasta ei käsittääkseni johtunut kysynnän puutteesta eikä varsinkaan tappiollisuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että vähän koneresurssit haluttiin vieläkin tuottavimmille reiteille. Jos koneita on tällä hetkellä vain kourallinen, ne kannattaa tietysti lennättää mielummin 95% kuin 80% täyttöasteella.

        Koneiden vähyys pitkillä reiteillä on yhtiölle tällä hetkellä ongelma. Kysyntää on paijkoin niin paljon, että joudutaan myymään asiakkaille eioota, mikä ei tietenkään ole järkevää.

        Bangkokin uusi, susi lentoasema vaikutti paljon siihen, että sen käyttö hubina loppui.

        Uudet reitit avataan aina tarjouksilla, minkä mahdollistaa jo lentoasemien myöntämä reitinavaus alennus operointimaksuista.


    • Paulama

      Finnairin Kiinan lentojen matkustajista noin 80% on kiinalaisia. Kiina on vaurastunut vauhdilla, mutta Intia... Intialaisilla ei todellakaan ole varaa lähteä Eurooppaan vaikka saisivat lennot ilmaiseksi vaikka maassa väkeä riittääkin. Rikkaat intialaiset taas eivät valitse Finnairia vaan lentävät laatuyhtiöillä first -luokassa. Finnairin Aasian liikenne ei ole saanut myöskään keski-eurooppalaisia käyttämään sankoin joukoon Helsinki-Vantaata. Eivät tajua, mitä hyötyä olisi lentää jonkun surkean Helsinki-Vantaan kautta kun suorillakin lennoilla pääsee. Vain ruotsalaiset ovat löytäneet Finnairin, mutta ei sielläkään ole ihan hirveästi Intiaan haluavia.

    • logiikkaa

      Tuolla samalla ajatusmallilla Nokiankaan ei kannata myydä puhelimiaan kuin suomalaisille? On sulla jumalauta ajatusmaailma. Minä, minä, minä. Onko mielessäsi (pienessä sellaisessa) käynyt, että ehkäpä ko. reitit on luotu myös muita kuin niitä pariakymmentä nokialaista varten? Esim. niitä intialaisia, niitä on siellä pikkuisen rapea miljardi. Otappa selvää, ketkä ovat viiden vuoden päästä maailman eniten lentävää kansaa ja tule sitten avautumaan uudestaan. Minusta on hienoa, että suomalaiset yritykset pystyvät edelleen tekemään päätöksiä, vieläpä etupainotteisesti. Toivotko kaikille suomalaisille yrityksille epäonnea? Vaikka kirjoituksestasi päätellen olet eräässä sellaisessa töissä.

    • paljon tietää..

      Et taida paljonkaan tietää asiasta. Oletkos ollut noilla lennoilla?

      Ensinnäkin lennot ovat kaikkea muuta kuin puolityhjiä. Mm. bisnesluokka on tupaten täynnä. Matkustajista on suurin osa jotain muuta kuin suomalaisia, todella paljon intialaisia mukana. Esim. Ruotsista Finnairin lennot ovat nopein ja edullisin tapa matkustaa Intiaa. Lennot ovat hyvin suosittuja ruotsalaisten keskuudessa.

      Kyllä Delhistä ja Mumbaista pääsee hyvin jatkolennoille minnepäin vain - myös niillä halpalentoyhtiöillä. Itsekin olen matkustanut niillä, todella edullisesti. Vaihtoehtoja löytyy kalliista halpaan enemmän kuin ikinä osaat kuvitellakaan. Myös kohteita on tarjolla enemmän kuin sinun päiväunissasi ikinä.

      Ja mistäs muka luulet, ettei Intia kiinnosta matkailukohteena. Ei ehkä sinua ja kaltaisiasi nipottajia kiinnosta, mutta lukematonta määrää muita. Intianmatkailu kasvaa koko ajan.

      Intia on ihana ja Finnair on hyvä lentoyhtiö sinne matkustettaessa. Ensi syksynä taas uudelleen Intiaa. Tällä kertaa Finnairilla Mumbaihin ja Spice Jetillä eteenpäin. Malta tuskin odottaa.

    • paikka sentään

      Kyllä Finnairin olisi ehdottomasti pitänyt kysyä ensin tämän palstan asiantuntijoiden mielipidettä ennen kuin ryhtyy availemaan jotain kannattamattomia reittejä. Pienellä vaivalla olisi säästynyt varmaan paljon rahaa. Mites ne nyt noin summamutikassa vaan reittejä availee...

      • Kaklakaka

        Jokainen lentoyhtiö tekee silloin tällöin virhearviointeja. Finnairkin on aina silloin tällöin lopetellut kannattamattomia reittejä (viimeisimpänä lennot Singaporeen ja Kuala Lumpuriin, jota ei ehditty edes aloittaa). Aika näyttää kuuluvatko Delhin ja Mumbain reitit kannattamattomiin. Hinnoista päätellen kauppa ei käy nihkeästi.


      • Asia-Europa
        Kaklakaka kirjoitti:

        Jokainen lentoyhtiö tekee silloin tällöin virhearviointeja. Finnairkin on aina silloin tällöin lopetellut kannattamattomia reittejä (viimeisimpänä lennot Singaporeen ja Kuala Lumpuriin, jota ei ehditty edes aloittaa). Aika näyttää kuuluvatko Delhin ja Mumbain reitit kannattamattomiin. Hinnoista päätellen kauppa ei käy nihkeästi.

        Olisiko hyvä ensin ottaa selvää asioista ennen kuin avaa suunsa?! Finnairin lennot Aasiasta Eurooppaan täyttyvät aasialaisista lähes kokonaan,murto-osa tulee euroopasta,ja silloin heitä tulee ympäri eurooppa,ei ainostaan Ruotsista.Helsingn kautta on nopeampi lentää Aasiaan kuin suuren eurooppalaisen lentokentän kautta,jossa lennonvaihtoon kuluu huomattavasi enemän aikaa kuin Helsingissä.Tiesitkö tämän?


      • ...
        Asia-Europa kirjoitti:

        Olisiko hyvä ensin ottaa selvää asioista ennen kuin avaa suunsa?! Finnairin lennot Aasiasta Eurooppaan täyttyvät aasialaisista lähes kokonaan,murto-osa tulee euroopasta,ja silloin heitä tulee ympäri eurooppa,ei ainostaan Ruotsista.Helsingn kautta on nopeampi lentää Aasiaan kuin suuren eurooppalaisen lentokentän kautta,jossa lennonvaihtoon kuluu huomattavasi enemän aikaa kuin Helsingissä.Tiesitkö tämän?

        Katsoppas vähän karttaa ja mieti onko esim. nopeampaa lentää: Ranska-Suomi-Intia vai kenties Ranska-Saksa-Intia.

        Suomen sijanti on hyvä jos lennetään länsi-Euroopasta pohjoiseen ja kauas itään (lue Japani), muuten suora reitti kulkee reilusti Suomea etelämpänä...


      • paperikarttaa?
        ... kirjoitti:

        Katsoppas vähän karttaa ja mieti onko esim. nopeampaa lentää: Ranska-Suomi-Intia vai kenties Ranska-Saksa-Intia.

        Suomen sijanti on hyvä jos lennetään länsi-Euroopasta pohjoiseen ja kauas itään (lue Japani), muuten suora reitti kulkee reilusti Suomea etelämpänä...

        Jos minäkin blondina ymmärrän, että maapallo on pyöreä, niin sitten joo kai. Miksei muuten Nykkiin lennetä suoraan Atlantin yli? Olisivatkohan ihan tyhmiä siellä lentoyhtiössä kun eivät lue tätä palstaa? Täältä saa niin hyvää infoa.


    • Fsnordikin pikkupoju

      Mistäs saa Mumbain 299 hintaan?

    • India

      Internetti antaa ikava kylla kaiken maailman helppoheikeille mahdollisuuden jakaa dis-informaatioita. Finnairin Delhin lennot ovat olleet ylibuukattuja ainakin Delhin paasta useasti ja Finski avaa uudet yhteydet Mumbaihin ja Kolkataan Helsingista, joten se siita lopettamisesta.

    • finnair mari

      missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.

      Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..

      joku finnair anti ihminen..

      • Huomasithan?

        Huomasitko, että keskustelu käytiin melkein 2 vuotta sitten..?


      • Vellu Pirinen

        "missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.

        Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..

        joku finnair anti ihminen.. "

        Huh huh...pakko olla provo tai simupippeli. Mihin firmaan pääsee duuniin noin huonolla kirjoitustaidolla?


      • Wysig
        Vellu Pirinen kirjoitti:

        "missä on faktasi tohon!! Olen itse stuartti ja fakta tietona kerron sinulle että delhi on ollut aina plussalla, ensimmäisenä vuotena jopa 3 paras kohde! mumbai oli menestys mutta talous tilanne on laskenut sitä vähän, joten sille annettiin taukoa.säästökuri.

        Ihmettelen miten negatiivinen olet- ja vielä ilman faktoja..

        joku finnair anti ihminen.. "

        Huh huh...pakko olla provo tai simupippeli. Mihin firmaan pääsee duuniin noin huonolla kirjoitustaidolla?

        Finnair on nyt poistanut systeemistä talven 2010 Mumbain lennot. Toukokuussa 2009 alkaneesta keskeytyksestä on tullut Kantonin malliin reitin lopetus pidemmäksi aikaa.


      • eihjuva
        Wysig kirjoitti:

        Finnair on nyt poistanut systeemistä talven 2010 Mumbain lennot. Toukokuussa 2009 alkaneesta keskeytyksestä on tullut Kantonin malliin reitin lopetus pidemmäksi aikaa.

        Näin ne reitit vähitellen kuihtuu. Ja Aasian varassa kun lepää koko paska..


    • 3399

      Miten sun hotellis liittyy finskiin? tai muu sanaoksennus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3895
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2432
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe