Perkins+venttiilien välykset

epikuros

Tervehdys, minulla on 6-syl. 115 hv:n diesel Perkins jostain -60 luvulta mutta ei manuaalia.

"Kuuklasin" em. asian saamatta vastausta, mutta onko Teillä tietoa ao. asiasta.
välykset kylmänä/kuumana ?

5

6570

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapu III
    • Käyttö-ja huolto-ohjekirjassa on annettu välykset.
      kylmänä 0,30mm imu ja pako
      lämpimänä 0,25mm imu ja pako.

• 6.354

Kuinka lämmin koneen/venttiilikoneiston täytyy olla, jotta voidaan sanoa sen olevan lämmin?
        Onko kone lämmin esim silloin,kun kone on seissut päivän-pari, ulkoilman ja veden lämpötilat ovat 20c. Konekin on tuolloin 20c.
        Säädänkö venttiilit 0,3 vai 0,25 välyksillä?

Kiitoksia kaikista vastauksista!

• Perämeren veneilijä
        6.354 kirjoitti:

Kuinka lämmin koneen/venttiilikoneiston täytyy olla, jotta voidaan sanoa sen olevan lämmin?
        Onko kone lämmin esim silloin,kun kone on seissut päivän-pari, ulkoilman ja veden lämpötilat ovat 20c. Konekin on tuolloin 20c.
        Säädänkö venttiilit 0,3 vai 0,25 välyksillä?

Kiitoksia kaikista vastauksista!

Moottori on silloin lämmin kun se on käynnissä
        n. 80 astetta celsiusta ja juuri pysäytettynä esim. venttiilien säätöä varten.

Kaikki muut lämpötilat ovat moottoreissa "kylmiä",jos moottori on 20 astetta niin se on silloin kylmä, ja säädähän välykset näiden lämpöjen ja em. mainittujen arvojen mukaan.

Toivottavasti säätösi onnistuu?? kysymystesi perusteella kyllä en ole ollenkaan varma? oletko ennen tehnyt moottorillesi mitään? jos et ole varma miten säätö tehdään niin etsi kokenut asentaja ettei tule myöhemmin ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      579
      1182
    2. 71
      821
    3. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      264
      647
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      53
      624
    5. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      161
      612
    6. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      170
      605
    7. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      84
      562
    8. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      117
      536
    9. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      202
      509
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      486
    Aihe