Elän painajaisessa johon en uskonut koskaan joutuvani avioituessani 18-vuotiaana.Kaikki oli ruusunpunaista ja auvoista ja usko oli elämäm kantava voima. Kaikki oli vielä hyvin siihen asti kun lapsia oli 3. Neljäs raskaus oli kauhea, verenpaine nousi huippulukemiin ja sain pahat suonikohjut.Lääkäri sanoi että sitten leikataan jalat kun ei enää tee lapsia.Milloinkahan se päivä mahtaa olla ,olen 23v ja tällä menolla voin saada vaikka vielä 20 lasta. Mieheni vain kohauttaa olkaa ja on aina kimpussa.Tälläinen elämä ei liene Jumalankaan tahdon mukaista.Vl-usko jää kohta taakseni.
VIIDES LAPSI TULOSSA
109
49332
Vastaukset
- litomaan
ja pelastat monta elämää-omasikin! Ukko löytää kyllä uuden itulaatikon; toivottavasti nelikymppisen ja mahon!
- Clyde
Just samaa sanoo sydän ja järki.
Ota rahat ja juokse!!
Niin lujaa kuin kintuista pääset, nainen. Saatat vielä selviytyä kuiville.
- hah
Kuulostat todella uskottavalta...(vitsi). Jos olet tosissasi, hanki ehkäisy, siinä se. Jos mies ei tajua, sinähän ne lapset synnytät, ei miehesi. Ja sitä paitsi, puhdas usko ei pakota naisia synnyttämään vähintään 14 lasta. Järki käteen! Kuten muissakin tärkeissä asioissa meiltä odotetaan aktiivisuutta ja sitä että huolehtisimme itsestämme. Emme voi heittää Jumalan vastuulle elämäämme. Kun tajuamme oman vastuumme, Jumalan siunaus ja johdatus alkaa näkyä kirkkaammin elämässämme.
Kohtu on niin mystifioitu asia lestadioilaisuudessa. Milloinhan maksa saa elimenä yhtä suuren huomion? Ihmettelen vain.
Ota huomioon että vanhoillistestadiolaisuus ei ole vain uskonnollinen liike vaan kulttuuri on sekoittunut siihen mojovasti. Puhdas kristillisyys, joka löytyy onneksi vl:n ytimestä, puhuu kristityn vapaudesta. Usko on henkilökohtainen asia ja niin ovat myös valinnat henkilökohtaisia. Kuuntele itseäsi. Mitä rehellisempi olet itsellesi siitä mitä todella haluat, sitä lähempänä olet Jumalaa. - äippä
Kuulostaa minunkin painajaiseltani, jota kohti olisin kovaa kyytiä menossa jos en olisi älynnyt lopettaa tuota lasten tekoa ajoissa..ainakin nyt muutaman vuoden tauko on paikallaan..kaksi lasta saa tällä hetkellä riittää..puhuivat muut mitä tahansa...
Säälin ja pidän lähes naurettavina kavereitani, jotka "alistuvat miehensä ja tahtoon" ja synnyttävät jatkuvasti lisää ja lisää lapsia, eivätkä uskalla edes suutaan aukaista siitä kuinka kurjaa elämä heillä on...koska se olisi heidän mielestään syntiä ja väärin..jaksamista vaan heille!
Eli ei muuta kun selibaattiin, sano mies mitä tahansa tai sitten jokin muu keino kehiin..mutta älä koskaan alistu siihen hullujen hommaan että 35-vuotiaana huomaat olevas 12 lapsen yo-kotiäiti jolla on paras työikä takana päin etkä mitään ole elämälläs kerennyt vielä tekmään.. - itse 7.
..sanoi eräs vanhempi vl-mies äidilleni, kun oli viidennen tai kuudennen lapsensa synnyttänyt. Tosin ei ihan noin tiuhaan tahtiin, vaan yleisesti joka toinen vuosi synnytti.
- enää täällä puhu
Huomatkaa, maailman neuvoja täällä vain jaellaan.Jumala on lakannut täällä puhumasta.Nyt täällä saatte niitä neuvoja , joita täältä tullette hakemaan.
- Realismia kehiin
Huomaatko itse, että olet ihan itse tilanteesi aiheuttanut. Omilla valinnoillasi.
Kun nuorta kaksi tervettä ihmistä, mies ja nainen, aloittavat sukupuolielämän, biologia on kertakaikkiaan ihmisellä sellainen tosiasia, että hedelmöittyminen on mahdollinen lähes aina kun nainen ei ole raskaana.
Jos ette halua lisää lapsia, lääketiede on kehittänyt turvallisia ehkäisykeinoja tätä tarkoitusta varten.
Kaiken perusta on tosiasioiden tunnustaminen.- mikään oma
valinta, vaan ukon omima vl-oppi!
- Aikuinen nainen
mikään oma kirjoitti:
valinta, vaan ukon omima vl-oppi!
Siinä tapauksessa että vaimo on vapaaehtoisesti suostunut yhdyntöihin ilman ehkäisyä, hän kantaa vastuun omasta tilanteestaan. Onhan hän täysi-ikäinen.
Mutta jos mies ottaa vaimonsa väkisin, se on Suomen lain mukaan rikos. Vaimon pitäisi ottaa yhteys poliisiin. - Ecclesia
Ja kaiken päälle: Raamatussa ei ole missään ehkäisykieltoa. Jumala ei ole kieltänyt ehkäisyä.
Lisääntykää ja täyttäkää maa -lauseen Jumala kohdisti kaikelle elävälle jonka oli luonut. Lisääntyminen on ollut siitä lähtien kaikkien elävien olentojen luonnollinen piirre.
Siten kaikki eliöt lisääntyvät, luonnostaan. Ihmisetä bakteereihin saakka. Mutta ihmiselle Jumala antoi lisäksi käskyn järjellisesti vallita kaikkea. Ohjata Jumalan antamalla järjellä ja viisaudella myös omaa toimintaansa.
Jumala ei kehota toimimaan typerästi eikä vahingollisesti. - Ninni-X
Mut mitä se nainen voi tehdä!! tästä uskosta ei ole helppo päästä irti...Miten kertoo sukulaisille.
- nähdä
Ecclesia kirjoitti:
Ja kaiken päälle: Raamatussa ei ole missään ehkäisykieltoa. Jumala ei ole kieltänyt ehkäisyä.
Lisääntykää ja täyttäkää maa -lauseen Jumala kohdisti kaikelle elävälle jonka oli luonut. Lisääntyminen on ollut siitä lähtien kaikkien elävien olentojen luonnollinen piirre.
Siten kaikki eliöt lisääntyvät, luonnostaan. Ihmisetä bakteereihin saakka. Mutta ihmiselle Jumala antoi lisäksi käskyn järjellisesti vallita kaikkea. Ohjata Jumalan antamalla järjellä ja viisaudella myös omaa toimintaansa.
Jumala ei kehota toimimaan typerästi eikä vahingollisesti.näin asiallista tekstiä täällä... Hyvä kannanotto asiaan. Pitää muuten täysin paikkansa.
- Kempelainen
Olen surullinen puolestasi. Kuitenkin sinun on syytä ajatella miksi olet surullinen, onko se tuo ainainen pelko lapsiluvun lisääntymisestä, vaiko se pelko mitä SRK tuottaa ihmiselle pelottelullaan tulimerellä ja siihen yhdistetään vielä mies, joka on tynnyri kasvatteja, joka kerskaa vain siitä, että on hyvin paljon lapsia.
Sinulla on jo lapsia niin paljon, ette kaiketi voi enää niitä menettää onnettomuuksissa yms. joten uskon heitä olevan sinulle iloa ja valoa vanhetessasi, arvokkaasti.
Jos ajattelee, onko syy nyt sen viriilin miehen, vai kenen. Syy on SRK;n kieronkasvaneen, tuomittavan Antikristus politiikan tulos. Eli oikea syyllinen on Lestadiolaisuus. Siinä ei naisen järki enää riitä, eikä myöskään tahto.
Jos miehesi suhtautuu sinuun noin ylimalkaisti, hän ei ajattele sinua laisinkaan, vaan on yksikertaisesti tyhmä. Mieti sitä, jos hän vielä siittää kymmenen lisää, ei ne juuri ruudinkeksijöitä tule olemaan, geneettinen perimä on myös miehilläsi.
Käy asia asiallisesti läpi, ja jos ei auta, tee omat ratkaisut. Muissa seurakunnissa, ja myös tavallisessa kansassa, jos nainen joutuu koko ajan ahdistetuksi, ei hän sitä katsele, häivy, sillä on tyhmää olla orjana koko elämä. Paavali kirjoittaa >>Ei enää orjana vaan orjaa arvokkaampana, rakkaana veljenä. Kovin rakas hän on minulle -- kuinka paljon rakkaampi sinulle, sekä ihmisenä että Herran omana!
Rukoilen puolestasi. Rauhaa.
Ps. Tämä ei ole Jumalan, vaan miehesi tahto, Jumalan tahto on, että olet avioliitossa tasavertainen, et orja.- ja jätä
se törkeä miehesi. Haluatko elää ikuisessa ahdistuksessa ja fyysisesti rikkinäisenä. Raamattu ei käske tuhoamaan terveyttä ja elämää yhden miehen halujen perusteella.
Olet varmasti onnellisempi "normaalin" miehen ja lapsiesi kanssa.
Vanh.lest. on vaarallinen yhteisö. - neuvo on...
...ottaa ero miehestä. Se on väärin. Kannattaa neuvotella väliaikaisesta tauosta miehesi kanssa. Puolison hylkääminen on vakava synti! Kohtele miestäsi rakkaudella ja rukoile miehellesi ymmärrystä kuunnella myös sinua.
- Mies 33v.
neuvo on... kirjoitti:
...ottaa ero miehestä. Se on väärin. Kannattaa neuvotella väliaikaisesta tauosta miehesi kanssa. Puolison hylkääminen on vakava synti! Kohtele miestäsi rakkaudella ja rukoile miehellesi ymmärrystä kuunnella myös sinua.
Miehen sukuvietti on voimakkaimmillaan 16 - 25-vuotiaana. Hän varmaan riemaastuu kun vaimonsa ehdottaa "neuvottelua väliaikaisesta tauosta".
Onko sinulla mahdollisesti ehdotus, minne hän tunkee kaiken tursuavan testosteroninsa? Kun kilpaurheilukin on synti.
Yleensä tällainen "väliaikainen tauko" tuottaa rumihia... - Prkl**
Mies 33v. kirjoitti:
Miehen sukuvietti on voimakkaimmillaan 16 - 25-vuotiaana. Hän varmaan riemaastuu kun vaimonsa ehdottaa "neuvottelua väliaikaisesta tauosta".
Onko sinulla mahdollisesti ehdotus, minne hän tunkee kaiken tursuavan testosteroninsa? Kun kilpaurheilukin on synti.
Yleensä tällainen "väliaikainen tauko" tuottaa rumihia...sitä on avioon menty siksi että saa naista. -ja naida. joku TAUKO!!?? Ei tuu onnistuu!!
- ei olekaan
mikään eunukki niinkuin sinä ja muut hellarit
ei olekaan kirjoitti:
Sittenhän asiat on ihan ok.
Mitä valitat? Nauti!- Hellarimies
ei olekaan kirjoitti:
Sinullahan on hyvä osa, kun vl-sonni polkee sua aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Hellarimiehet eivät ole eunukkeja eikä hellarinaiset ole synnytyskoneiksi alistettuja robotteja. - jarezippi
Hellarimies kirjoitti:
Sinullahan on hyvä osa, kun vl-sonni polkee sua aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Hellarimiehet eivät ole eunukkeja eikä hellarinaiset ole synnytyskoneiksi alistettuja robotteja.Miksi siis stopata lasten saanti ku niit noin ruhtinaallisesti on jo tullu
- saisi aika
Hellarimies kirjoitti:
Hellarimiehet eivät ole eunukkeja eikä hellarinaiset ole synnytyskoneiksi alistettuja robotteja.idioottimaisen kuvan hellareista. No, ei yleistetä, eikä täällä edes tiedä kuka mitäkin on.
- järjen!
Eikä koskaan ole kieltänyt sen käyttämistä. Järjen lahjan Jumalamme antoi meille käytettäväksi, kuten muitakin lahjojaan. Uskotko SRK:hon vai Jumalaan?
- kyllä se siitä,
ootahha.
- myötä lisää,
eikä 15-25 lasta nyt niin paljon ole loppujen lopuksi. yhteiskunta elättää teidät eikä kenenkään tarvitse käydä töissäkään. Mikä siunaus!
- Kirjoitustasi
myötä lisää, kirjoitti:
eikä 15-25 lasta nyt niin paljon ole loppujen lopuksi. yhteiskunta elättää teidät eikä kenenkään tarvitse käydä töissäkään. Mikä siunaus!
... joku tolkku kummminkin vitsissäkin.
- Häpeämättömästi
Kirjoitustasi kirjoitti:
Etkö tiedä että juuri noilla sanoilla ahdistuneita aviossa olevia naisia "rohkaistaan" vl-liikkeessä. Heille uskotellaan ettei itse sovi omaan elämäänsä vaikuttaa.
- Prkl**
Häpeämättömästi kirjoitti:
Etkö tiedä että juuri noilla sanoilla ahdistuneita aviossa olevia naisia "rohkaistaan" vl-liikkeessä. Heille uskotellaan ettei itse sovi omaan elämäänsä vaikuttaa.
naiset on yksinkertasesti tyhmiä.
- elähä mittää,
myötä lisää, kirjoitti:
otaha iisisti. Kyyllä myö eletää ja elätettää.
- ollet, vaan faktaa!
Kirjoitustasi kirjoitti:
Mitä vitsikästä siinä oli?
- ei sillä
väliä, koska tälläinen tapaus on aivan mahdollista ja tapauksia on varmasti hyvinkin paljon!!
- En usko tätä
Ei varmaan oo mahdollinen. 23-vuotiaana muka VIISI LASTA.
- Dr. Feelgood
En usko tätä kirjoitti:
Ei vaan se viides on hänellä vasta kasvamassa. Siis on neljä lasta.
Tunnen yhden joka on 30 ja on 8 lasta.On tosi väsynyt. - 9 kuukautta
En epäile aloitusta!
- myös yhden
Dr. Feelgood kirjoitti:
Ei vaan se viides on hänellä vasta kasvamassa. Siis on neljä lasta.
Tunnen yhden joka on 30 ja on 8 lasta.On tosi väsynyt.Jolla on 10 lasta ja itse on 33 v, eikä ole yhtään väsyneenpi , kuin yleensä naiset. Sanoisinpa, että on yleisesti ottaen virkeänpi, käy vielä työssä kodin ulkopuolella. Oikeasti tunnen tällaisia äitejä enemmänkin.
- tai ei olla
En usko tätä kirjoitti:
Vaikka aloitus olisi leikkimistä ja feikkaamista, niin tuo tilanne on kyllä mahdollinen. Ainoa mikä viittaa provoiluuun on vl-uskon jättämisaikeet. Ne ovat liian helpon tuntuisesti sanottu. Jos on noin kauan ollut kunnon vl, niin uskon kieltämistä ei hevillä harkitse. Vaan pyyttää sisarilta lohtua ja voimia.
- monesti ihmettelen
9 kuukautta kirjoitti:
En epäile aloitusta!
Voi herranjestas tätä alkuasukassakkia.Taivastellaan ja ihmetellään , kun yks tollo täällä valittellee. Pistäkööt pilleriä naamariin, niin ei tuu lapsia, jos ei niitä halua. Mitä se täällä uikuttaa. Kuka se tullee tutkimaan kuka syö ja kuka ei ? Omahan on jokkaisen asia .. kun vaan Jumalan kanssa on asiat kunnossa ja sekkin on oma asiansa.
- OYKS-hoitaja
myös yhden kirjoitti:
Jolla on 10 lasta ja itse on 33 v, eikä ole yhtään väsyneenpi , kuin yleensä naiset. Sanoisinpa, että on yleisesti ottaen virkeänpi, käy vielä työssä kodin ulkopuolella. Oikeasti tunnen tällaisia äitejä enemmänkin.
Niin, siis mitä tällä yrität todistaa?
On hienoa että tuo ratkaisu sopii hänelle. Hän on itse sen takana. Silloin ihminen voi hyvin ja jaksaa.
Mutta miksi samat ratkaisut vaaditaan kaikilta?
Muka uskon nimissä! Ihmiset ovat erilaisia.
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa jossa Jumala kieltäisi ehkäisyn.
Ehkäisy ei ole väärin, mutta ihmisten painostaminen heidän intiimeimmissä asioissaan eli seksuaalisuudessa, avioelämään ja perheen kokoon liittyvissä asioissa on pimeää keskiaikaa ja väärin. Siinä vieraat ihmiset puuttuvat pariskunnan asioihin anteeksiantamattomalla tavalla. - tällä vakuuttaa.
OYKS-hoitaja kirjoitti:
Niin, siis mitä tällä yrität todistaa?
On hienoa että tuo ratkaisu sopii hänelle. Hän on itse sen takana. Silloin ihminen voi hyvin ja jaksaa.
Mutta miksi samat ratkaisut vaaditaan kaikilta?
Muka uskon nimissä! Ihmiset ovat erilaisia.
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa jossa Jumala kieltäisi ehkäisyn.
Ehkäisy ei ole väärin, mutta ihmisten painostaminen heidän intiimeimmissä asioissaan eli seksuaalisuudessa, avioelämään ja perheen kokoon liittyvissä asioissa on pimeää keskiaikaa ja väärin. Siinä vieraat ihmiset puuttuvat pariskunnan asioihin anteeksiantamattomalla tavalla.Hyvä OYKS-hoitaja. Siksikö tämä nimimerkki, että olisit vakuuttavanpi tuomaan oikeita mielipiteitä. Huvittavaa !!
- OYKS-hoitaja
tällä vakuuttaa. kirjoitti:
Hyvä OYKS-hoitaja. Siksikö tämä nimimerkki, että olisit vakuuttavanpi tuomaan oikeita mielipiteitä. Huvittavaa !!
Et arvaakaan miten moni synnyttämään tullut vl-äiti ja myös muutama isä on itkenyt olkapäähäni taakkaansa. Teidän yksi ja sama vaatimusmalli ei kohtele ihmisiä oikeudenmukaisesti. Mielipuolisen ja kieroontuneen uskonmallin jäljet ovat näkyvissä monella tasolla. Vaitiolovelvollisuuteni estää asian enemmän käsittelyn.
- paljon kerrottavaa
OYKS-hoitaja kirjoitti:
Et arvaakaan miten moni synnyttämään tullut vl-äiti ja myös muutama isä on itkenyt olkapäähäni taakkaansa. Teidän yksi ja sama vaatimusmalli ei kohtele ihmisiä oikeudenmukaisesti. Mielipuolisen ja kieroontuneen uskonmallin jäljet ovat näkyvissä monella tasolla. Vaitiolovelvollisuuteni estää asian enemmän käsittelyn.
..jopa syytteeseen asti, miten törkeästi minua on kohdeltu työterveyshuollossa, äitipolilla ja synnytyssairaalassa. Häväisty päivitelty ihmetelty painostettu peloiteltu ja alistettu. Vielä kuitenkin 12 lapsen jälkeen elän virkeänä , en ole valitellut enkä vielä raskauksiin kuollut, käyn työssä ja olen jo isoäitikin. Pahinta on, että terveydenhuollon ammattilaiset alkavat tietämään elämääni enemmän kuin tietävät. Väkisinkin nousee niskavillani pystyyn, kun luen mielipiteitä, jotka alistavat ja mitätöivät oman vakaumuksen ajattelua.
- ValtionLautatiet
..Raamatun kohtia, johon ehkäisemättömyys perustuu vl-krstillisyydessä. Onko Uudesssa testamentissa ainoatakaan?
- muuten
..kuin karman lain ja jälleesyntymisen kautta. Jokaisessa elämässä sovitammen ja tasoitamme edellisten elämiemme karmallisia syitä. Ehkäpä suurperheen äiti tai isä oli edellisessä ruumistuksessa omahyväinen ja mukaavuudenhaluinen laiskimus. Samalla tavalla kuin köyhä työläinen saattoi olla edellisessä elämässä laiska kuningas. Kovin on tämänpäivän kristillinen näkökanta..
- toimisin
Tuon asian takia ei kannata erota.Ehdota miehellesi että käy ottamassa steriloinnin (vasektomia)kestää noin puoli tuntia. Sen jälkeen voi rakastella vapaasti ilman pelkoa raskaudesta.Jos ei tottele käy itsellesi ottamassa sterilointi,mutta säilytä perheesi kasassa.Niin paljon lapset kärsii jos perhe hajoaa.
- edelliseen
Tämä miehen steriloinnin (vasektomia)jälkeen rakastelussa ei ole muuta eroa kuin spermasta puuttuu siittiö solut ja kun niitä ei kaipaa niin asia on selvä.
- puupappi
Onko vl:n naisen pelastettava itsensä lapsia synnyttämällä?
Raamattu sanoo, että pelastus on armosta ILMAN TEKOJA, vain uskomalla JEESUKSEEN KRISTUKSEEN: Ef.2:8-9, Ap.t.26:28, Room. 10:9-14!!!!
Miksi ihmeessä et avaa Raamattua? ... ja liity vaikka paikalliseen Hellunataiseurakuntaan?
Mikään kohta UT:ssa ei kiellä ehkäisyä, eikä sukusolujen käyttämättä jättäminen ole murhaamista!!!!!!!!!!!!! Sitten yksinäiset ja lesket ym. tai ei kukaan voisi pelastua!! Järjetön oppi. Ev.lut.kirkon jäsenenä otahan arkkipiispaan ja tuomikapituliin yhtyttä ja kerro pappisi nimi ja Suomen kansalaisena sinulla on uskonnonvapaus... voi tehdä rikosilmoituksen, ellei... On vain omaa tyhmyttäsi ja ylpeyttäsi, jos annat ihmisten valehdella itsellesi ja tappaa itsesi.
Jumala siunausta kaikille
Jeesuksen puupappi - acim la i nen
..sinä oikeastaan koko ajan painat?
- anastaasia32
Olen itse 9 lapsen äiti, vl ja uusi vauva on tulossa.Minullekin tuli ensimmäiset lapset todella tiuhaan tahtiin ja olin aivan helisemässä väsymyksen kanssa. Mietin kaiket päivät, miten selviän ja mitä seuraavaksi. En uskaltanut ajatuksia julki tuoda.
Aikani mietittyäni tajusin muutamia asioita.
1)Ensinnäkin on minun oma asiani, ehkäisenkö vai en. Kerroin miehelleni, että teen niin kuin itse haluan. Ei mies siihen mitään sen kummempaa tuumannut.
2)Käytännössä vl-mies ei eroa eikä voi erota, vaikka vaimo ehkäisee tai luopuu uskosta. Jos hän on sinulle ilkeä, ehkä aikoo viedä asiaa eteenpäin tms, uhkaa sinä lähtemisellä. Siinä se kupla onkin. Jos vl-mies on eronnut, hän ei voi uudelleen avioitua ennen kuin sinä olet haudassa.
Miehen on siis hyväksyttävä asia.
3)Kyselin lukemattomia kertoja, MISSÄ kohdin raamatussa selvitetään tätä ehkäisyasiaa. Onhan siellä, että lapset ovat Herran lahja ja että "tietää sinun elinpäiväsi jo kohdun idussa" ym, mutta miten ihmeessä noita voi tulkita ehkäisykielloksi. Onanin tarina taas kannattaa lukea laajemmin, niin tajuaa, että täytyy olla hyvä mielikuvitus, jos siitä saa itselleen tukea ehkäisyn synnillisyyteen.
4) enää ei jää mitään muita vaihtoehtoja, kuin se, että aikoinaan 60-70luvun vaihteessa tämä ehkäisykieltopäätös tehtiin vaan jostakin kumman syystä. En ymmärrä sitäkään, miksi vanhat mummot nykypäivänä kehoittaa laskemaan päivä jne. Heidän aikanaan se oli sallittua, nyt ei edes sekään.
5) Miehen painostukseen ei saa eikä pidä alistua. Sinä naisena itse päätät omasta kehostasi. Toki rakasta miestäsi, äläkä ala ainaisesti pihtaamaan. Hyvinvoivana ja oman arvosi tuntevana naisena sinäkin vapaudut nauttimaan myös seksin saloista.
6) Minä olen ehkäissyt välillä pillereillä, ja muillakin konsteilla. Ei minun tarvitse siitä tiliä tehdä kenellekkään. Kukaan ei kysele enkä minä selittele omaa uupumustani.Koen täysin oikeutetuksi ehkäistä, jos uusi raskaus tuntuu kamalalta ajatukselta. Nyt siis odotan taas ja odotankin innolla ja tyytyväisenä. Synnytyksen jälkeisestä ajasta en tiedä vielä. Saatan aloittaa taas ehkäisyn tai sitten en. Olen kuitenkin nyt vapaa, onnellinen ja ennen kaikkea sinut itseni kanssa. Olen myös vielä nuori, ja lapsia voi siunaantua vaikka 6-7. Teen kuitenkin niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Tiedän, että saan vastauksia, että en enää ole uskovainen, en pääse taivaaseen ym, mutta siitä vaan. Jumalahan sen päättää. Tunnen, että en tee mitään väärää.
Lopuksi vielä. Jos tilanne on vaikea, ehkäistä voi myös mieheltä salaa. Ei kai hän sinun puseroiden sisustoja kaapistasi kaiva. Piilota sinne ne pillerit.- Ninni-X
KIITOS!!!Kerranki asiallisia ja tarpeex käytännöllisiä neuvoja. Tämä lähtee monelle kaverilleni...kaikkea hyvää sinulle Anastaasia!!
- Mies.
Olet ilmeisesti 32? Joka tapauksessa sanot olevasi sen ikäinen, että 6-7 lasta voi vielä tulla ja nyt on jo 9...
Miten tuo on mahdollista? Siis sanot ehkäiseväsi, mutta lapsia tulee (anteeksi ilmaisuni) silti lähes Suomenennätystahtia...Ei kuulosta kovin aktiiviselta ehkäisyltä...
Anteeksi, jos loukkasin. - anastaasia32
Mies. kirjoitti:
Olet ilmeisesti 32? Joka tapauksessa sanot olevasi sen ikäinen, että 6-7 lasta voi vielä tulla ja nyt on jo 9...
Miten tuo on mahdollista? Siis sanot ehkäiseväsi, mutta lapsia tulee (anteeksi ilmaisuni) silti lähes Suomenennätystahtia...Ei kuulosta kovin aktiiviselta ehkäisyltä...
Anteeksi, jos loukkasin.Menikö perille? Haluan lapsia, mutta jos uuvun, annan itselleni luvan ehkäisyyn.
- anastaasia32
anastaasia32 kirjoitti:
Menikö perille? Haluan lapsia, mutta jos uuvun, annan itselleni luvan ehkäisyyn.
Laskepa huviksesi, kuinka usein meille on lapsi syntynyt. Ensimmäisen lapsen sain 18-vuotiaana. 26-vuotiaana minulla olisi voinut olla jo 9 lasta, teoriassa. Meillä kuitenkin on yli kolmen vuoden välejäkin.
Jokainen terve ihminen tajuaa myös sen, että iän myötä hedelmällisyys laskee ja tuskin minullakaan on mahdollisuutta enää saada 10 lasta lisää. Realisti täytyy olla kirjoituksissaan. - Mies.
anastaasia32 kirjoitti:
Laskepa huviksesi, kuinka usein meille on lapsi syntynyt. Ensimmäisen lapsen sain 18-vuotiaana. 26-vuotiaana minulla olisi voinut olla jo 9 lasta, teoriassa. Meillä kuitenkin on yli kolmen vuoden välejäkin.
Jokainen terve ihminen tajuaa myös sen, että iän myötä hedelmällisyys laskee ja tuskin minullakaan on mahdollisuutta enää saada 10 lasta lisää. Realisti täytyy olla kirjoituksissaan.Tuntui vain ihmeelliseltä, että joku on ehtinyt 32-vuotiaana saada jo 9 lasta JA pitää jo taukoakin ehkäisyn avulla. Tietysti jollekin syntyy lapsi ihan joka vuosi, jos ei ehkäise, mutta iso perhe tuokin on. Joka tapauksessa, valoa elämääsi! Toivottavasti perhe on sinulle voimavara! Itsekin olen isosta perheestä ja en perhettäni vaihtaisi mihinkään, mutta en kuitenkaan haaveile omasta isosta perheestä, en osaa sellaista kuvitella. Ei asia ole vielä ajankohtainenkaan.
- 5 V NAIMISISSA
Tämä oli pelkkä provo, joka todisti jälleen kerran, kuinka helppoa teitä vl-liikkeen ulkopuolisia on sumuttaa...
Hyvää kevättä vaan kaikille uskonnosta tai uskonnottomuudesta riipumatta!Minä toivotin sinulle jo tuolla ylempänä nauttimishaluja, koska paljastit oman ukkosi hyviä puolia etkä valittanut raskaudenpelkojasi enää. Epäilin myös halujasi jättää vl-usko.
Mutta vl-usko on silti karmea tuolla alueeella! Heikoille ja sairaille aviopuolisoille.- omia ja muita kohtaan
Viimeinen keino? Niin paljon näitä tapauksia, että eräät yrittää sumuttaa, mutta näitä kärsiviä naisia on kuitenkin tuhansia, vaikka he eivät uskalla juuri apua pyytää. "ei savua ilman tulta".
Vl:n likainen peli on taas paljastunut, hävetkää!
Nämä ovat vl kuolinkouristuksia.
Varmasti monet tulevat jättämään vl:t opit, kun huomaavat kuinka syvällä valheessa se toimii ja tämä oli hyvä esimerkki siitä; "hedelmistään puu tunnetaan". - Ev.-lut.kirkon jäsen
>> Tämä oli pelkkä provo, joka todisti jälleen kerran, kuinka helppoa teitä vl-liikkeen ulkopuolisia on sumuttaa...
Miten niin "sumuttaa"? Ole hyvä ja kerro, miten myötätuntoa ja lähimmäisenrakkautta kokevan ihmisen tulisi mielestäsi suhtautua sinun laittamaasi aloitukseen.
Lähtökohtaisesti sitä normaali lähimmäisestään vastuuta kantava ihminen ajattelee, että kun ihminen kirjoittaa noin tänne, hän on vakavissaan.
Miksi kuvittelisi muuta?
Se, että sinä osoittauduitkin kieroilijaksi, kertoo sinusta. Se kertoo pelkästään sinun luonteestasi ja kehnosta moraalistasi. Ei se kerro meistä, jotka osoitimme kieroilijalle myötätuntoa, koska pidimme häntä todellisena hätääkärsivänä ihmisenä. Lähimmäisenämme.
Jeesus kehotti osoittamaan myötätuntoa kärsivälle. "Kantakaa toistenne kuormia."
Sinä sen sijaan paljastuitkin halpamaiseksi valehtelijaksi.
Sinulla lienee syysi toimia valheellisesti. Sinä katsoitkin tarpeelliseksi paljastaa tarkoitusperäsi. Kerroit halunneesi "osoittaa miten helppo on sumuttaa".
Etkö uskovaisen ole vielä tuohon ikään oppinut, että ylipäätään kaikenlainen kieroilu, valehteleminen, vääryyden tekeminen ja teeskentely on loppujen lopuksi ihmiselle helppoa? Sielunviholliselle on helppo antaa periksi.
On olemassa sanonta: "Mitä alemmaksi putoat, sitä vähemmän se sattuu." Omatuntosi lakkaa muistuttamasta tilastasi.
Mutta myötätunnon osoittamiseen ja lähimmäisten kuormien kantamiseen ei aina tahdo vapaaehtoisia löytyä. - 5 V NAIMISISSA
Heh, kaatakaa vaan itsellenne:
en ole mikään vl enkä aio sellaiseksi tulla. - Ev.-lut.kirkon jäsen
5 V NAIMISISSA kirjoitti:
en ole mikään vl enkä aio sellaiseksi tulla.Ilmoituksesi ei muuta sinusta muodostunutta käsitystä.
- olet vl varmasti...
en ole mikään vl enkä aio sellaiseksi tulla....kukaan muu ei voi olla noin kiero, jatkat vain vl-valheitasi.
- Aistit valppaina
en ole mikään vl enkä aio sellaiseksi tulla.teit "hienon" palveluksen herätysliikkeellesi. Nyt yrität väittää, että et ole vl. Ei mene läpi. Nyt on jo housussa!
Toki me tiedämme, että vanhoillislestadiolainen herätysliike on pullollaan valehtelijoita ja Raamatun vastaisia harhaoppeja. Sinä olet yksi vl-valehtelija viimeistä hiushaiventa myöten. - ettätuota
aloittaja oli provo.
Itse olen "ihan oikea vl" ja käyn täällä välillä
naureskelemassa näille mukamas tositarinoille,
naurakaa muutkin :D :D :D - Vakaumuksen kunnioittaminen
ettätuota kirjoitti:
aloittaja oli provo.
Itse olen "ihan oikea vl" ja käyn täällä välillä
naureskelemassa näille mukamas tositarinoille,
naurakaa muutkin :D :D :DEi tulisi mieleenikään pilkata toisen ihmisen vakaumusta.
- sinä siellä
Vakaumuksen kunnioittaminen kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään pilkata toisen ihmisen vakaumusta.
Kaikille höpötarinoille voi ja pitääkin nauraa oikein sydämensä kyllyydestä.
- kanttoriurkuri
...viidentenä naimisvuotena, eikä ollut edes kaksosiakaan!
- kanttoriurkuri
...yhdeksäntenä naimisvuotena, kun rypäleraskaus eli tuhkamuna vei kohdun riekaleeksi ja siten se poistettiin ja... se siitä eikä edes äitienpäivämerkkiä kuulunut ja näkynyt missään joten...
- palkittavaksi asti
kanttoriurkuri kirjoitti:
...yhdeksäntenä naimisvuotena, kun rypäleraskaus eli tuhkamuna vei kohdun riekaleeksi ja siten se poistettiin ja... se siitä eikä edes äitienpäivämerkkiä kuulunut ja näkynyt missään joten...
Kyllä tuolla sankaruudella olisi jo pitänyt äitienpäivämerkki irrota!
- En ymmärtänyt
kanttoriurkuri kirjoitti:
mitä tarkoitit, tarkentaisitko?
Kiitos etukäteen siunausten kera :)) - kanttoriurkuri
En ymmärtänyt kirjoitti:
mitä tarkoitit, tarkentaisitko?
Kiitos etukäteen siunausten kera :))...itse papukaijat toukokuun toisena sunnuntaina joka siunattu vuosi!
- myös lukea
nimittäin tämä "ulkopuolisen kommentti":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000025493458 - aina....
sillontällön panna jysäytetään.
- järki käteen
Oletko kuullut ehkäisyvälineistä? Mene hyvä ihminen neuvolaan kysymään apua itsellesi! Naisen ei nykyaikana tarvitse alistua miehen lapsentekokoneeksi, jos ei sitä itse halua ja ilmeisesti olet saanut tarpeeksi.
Oman terveytesi takia, usko neuvoa! Hyvää jatkoa! - ...
... :(
- sterilisaatio??????????????...
pistättää niitä munanjohtimia tukkoon eli niks naks-operaatio ei ole kovin kummoinen, kun se tehdään tähystyksess.
Kyllä naisen kannattaa pitää itsestään huolta eikä olla jonkun kiimaisen ukon painamana koko elämäänsä.
Minä tuossa tilanteessa tekisin abortin ja sen yhteydessä sterilisaation ja jos ei ukolle käy, niin potkaisisin pihalle lopullisesti.
Meillä harrastettiin syntyvyydensäännöstelyä.
Onneksi mieheni ei ollut tuollainen niljakas tyyppi, joka koko ajan häärää ilman mitään moraalia naisen kimpussa.
Millä miehesi elättää tuollaisen revohkan?
No, onhan se sossu ainakin vähän aikaa..... - Miehet mustissa
Mielellään 30/vl-aviopari.
- 5 V NAIMISISSA
tästä provosta sitten syntyi: kyllä te ihmiset ootta tyhmiä ja herkkäuskoisia, ei voi muuta sanoa!
Miettikää vähän, ennenkuin uskotte kaiken pajunköyden, mitä teille näistä vl-ihmisistä syötetään.
Suomessa on yhä voimassa USKON RAUHA, joka koskee muuten myös vl-herätysliikettä:
"Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin".- työssään
Teit meille jumalanlapsille hyvän palveluksen avauksellasi. Meillä on vähän mahdollisuuksia keskustella kipeistä asioista siionin sisällä, sillä avoimuudesta voi joutua maksamaan kovan hinnan. Joutuu erotetuksi ja leimatuksi saatanan lapseksi. Menettää ystävänsä. Tulee tuomituksi helvettiin. Internetissä voime kielloista huolimatta keskustella. Siksi tämä palsta on hyvin luettu.
Sinunkin halpamaiseen valehteluun perustuva aloituksesi palvele hyvää Taivaan Isän asiaa. Näin Jumala toimii myös epäuskoisen kautta. Kaikkea hyvää sinulle. - Uskomaton.
orkkuja feikkailusta?
- Aistit valppaina
paljastuit viimeistään tämän kommentin myötä vanhoillislestadiolaiseksi. Kommentti on täynnä vl-fraaseja. Toki moni tiesi totuuden jo aiemmin.
Opettivatko omat vl-vanhempasi vai vl-pyhäkoulu sinut valehtelijaksi?
Et ole ainoa. Vl-herätysliike on varsinainen hengellisten valheoppien käärmeenpesä.
Kiitos, että vahvistit tätä käsitystä. - Kokeiles ensi kerralla rehe...
työssään kirjoitti:
Teit meille jumalanlapsille hyvän palveluksen avauksellasi. Meillä on vähän mahdollisuuksia keskustella kipeistä asioista siionin sisällä, sillä avoimuudesta voi joutua maksamaan kovan hinnan. Joutuu erotetuksi ja leimatuksi saatanan lapseksi. Menettää ystävänsä. Tulee tuomituksi helvettiin. Internetissä voime kielloista huolimatta keskustella. Siksi tämä palsta on hyvin luettu.
Sinunkin halpamaiseen valehteluun perustuva aloituksesi palvele hyvää Taivaan Isän asiaa. Näin Jumala toimii myös epäuskoisen kautta. Kaikkea hyvää sinulle."Jumala toimii myös epäuskoisen kautta." !!!
Kannatti tosiaan sinun aloittaja provoilla. Tarkoitukseesi oli paha: nöyryyttää vilpittömiä ihmisiä... kalahti omaan nilkkaasi.
Kokeilepa ensi kerralla rehellisyyttä. - puupappi
Kirjoitus on liian totta monen vl-vaimon kohdalla jotka taistelevat elämästä ja kuolemasta pakko-synnytys kierteessä. Ja lapset kärsii, kun nämä monet äidit ovat palaneet loppuun.
Voisimme linkittää kymmeniä oikeita kertomuksia jo parin viime kuukauden ajalta, mitkä eivät ole olleet provoja.
"uskon rauha" ei anna lupaa mielivaltaisiin ihmisten ihmisoikeuksien rikkomiseen. On tosi hauskaa jos alat lukea jo Suomen lakiakin... toivotaan, että hoitokokous-uhrit ja vl-naisetkin tutustuvat Suomen lakiin niin voi olla SRK joutuu lähiaikana ryhmäkanteiden kohteeksi.
Sinun valheellisuutesi on hyvä esimerkki vl:n moraarista..."tarkoitus pyhitää keinot" aivan jesuiitta systeemiä. - sivustaseuraaja
puupappi kirjoitti:
Kirjoitus on liian totta monen vl-vaimon kohdalla jotka taistelevat elämästä ja kuolemasta pakko-synnytys kierteessä. Ja lapset kärsii, kun nämä monet äidit ovat palaneet loppuun.
Voisimme linkittää kymmeniä oikeita kertomuksia jo parin viime kuukauden ajalta, mitkä eivät ole olleet provoja.
"uskon rauha" ei anna lupaa mielivaltaisiin ihmisten ihmisoikeuksien rikkomiseen. On tosi hauskaa jos alat lukea jo Suomen lakiakin... toivotaan, että hoitokokous-uhrit ja vl-naisetkin tutustuvat Suomen lakiin niin voi olla SRK joutuu lähiaikana ryhmäkanteiden kohteeksi.
Sinun valheellisuutesi on hyvä esimerkki vl:n moraarista..."tarkoitus pyhitää keinot" aivan jesuiitta systeemiä.koko ajan rauhaarakastavien vl-lähimmäistesi kimpussa? Miksi et kunnioita heidän vakaumustaan, onko se pois sinulta?
- jepulis
Ihme hörhöjä pyörii täällä.
- koskaan?
sivustaseuraaja kirjoitti:
koko ajan rauhaarakastavien vl-lähimmäistesi kimpussa? Miksi et kunnioita heidän vakaumustaan, onko se pois sinulta?
"Kirjoitus on liian totta monen vl-vaimon kohdalla jotka taistelevat elämästä ja kuolemasta pakko-synnytys kierteessä. Ja lapset kärsii, kun nämä monet äidit ovat palaneet loppuun."
Vl:n Ehkäisykielto -oppi on täysin Raamatun UT:n vastainen oppi, mikä asettaa naisen jopa miehen jopa ylivoimaisen tehtävän eteen. Jos olette te vl "rauhaa rakastavia", miksi sitten, ette lopeta omintakeisia rauhan rikkovia oppejanne?
Koskaan, ette nöyrry perustelemaan ehkäisyn kielto-oppianne.
Syy on selkeä, ei ole perusteita!
Toinen aika vaikea kysymys on "vain me" -oppi, minkä avulla tuomitsette kaikki muut myös kristityt, Jeesukseen uskovat helvettiin ja saarnaatte vain vl:t taivaaseen.
Jokaisella ihmisellä on oikeus valita seurakuntansa tai olla valitsematta, mutta te olette kuin islam joka pitää itseään ainoana oikeana ja pitää jäsenensä pelon ja uhkailujen kautta kurissa.
Jeesus edustaa vapautta ja rauhaa ihmiselle ja avointa keskustelua kaikesta, miksi pidät vihollisena niitä, jotka ovat seuraavat Jeesuksen esimerkkiä ja keskustelivat ja selvittävät Raamatusta totuuden? Väärät opit eivät tätä kestä koskaan.
Jeesus pystyi kertomaan kysyjille oppinsa, sellainen yhteisö, joka salaa asiat on suuressa ristiriidassa. Taaskin jäät vain kirjoittajan haukkumisen astelle, kuten aina... ja saanako taas kokea saman? - ole hyvä
koskaan? kirjoitti:
"Kirjoitus on liian totta monen vl-vaimon kohdalla jotka taistelevat elämästä ja kuolemasta pakko-synnytys kierteessä. Ja lapset kärsii, kun nämä monet äidit ovat palaneet loppuun."
Vl:n Ehkäisykielto -oppi on täysin Raamatun UT:n vastainen oppi, mikä asettaa naisen jopa miehen jopa ylivoimaisen tehtävän eteen. Jos olette te vl "rauhaa rakastavia", miksi sitten, ette lopeta omintakeisia rauhan rikkovia oppejanne?
Koskaan, ette nöyrry perustelemaan ehkäisyn kielto-oppianne.
Syy on selkeä, ei ole perusteita!
Toinen aika vaikea kysymys on "vain me" -oppi, minkä avulla tuomitsette kaikki muut myös kristityt, Jeesukseen uskovat helvettiin ja saarnaatte vain vl:t taivaaseen.
Jokaisella ihmisellä on oikeus valita seurakuntansa tai olla valitsematta, mutta te olette kuin islam joka pitää itseään ainoana oikeana ja pitää jäsenensä pelon ja uhkailujen kautta kurissa.
Jeesus edustaa vapautta ja rauhaa ihmiselle ja avointa keskustelua kaikesta, miksi pidät vihollisena niitä, jotka ovat seuraavat Jeesuksen esimerkkiä ja keskustelivat ja selvittävät Raamatusta totuuden? Väärät opit eivät tätä kestä koskaan.
Jeesus pystyi kertomaan kysyjille oppinsa, sellainen yhteisö, joka salaa asiat on suuressa ristiriidassa. Taaskin jäät vain kirjoittajan haukkumisen astelle, kuten aina... ja saanako taas kokea saman?oma harhaoppisi, met vl:t pitäydymme omassamme.
Suomessa on uskonnon vapaus, You see? - pitelee
ole hyvä kirjoitti:
oma harhaoppisi, met vl:t pitäydymme omassamme.
Suomessa on uskonnon vapaus, You see?vl-harhaopeissa?
Piru. - ................
työssään kirjoitti:
Sinunkin halpamaiseen valehteluun perustuva aloituksesi palvele hyvää Taivaan Isän asiaa. Näin Jumala toimii myös epäuskoisen kautta. Kaikkea hyvää sinulle....ei-vl:n kirjoitus. Vl:t kyllä tuntee omiensa kirjoitukset, harmi vaan et tod.näk. jotkut/useat ei-vl:t uskoo niitä kirjoituksia, joita ei-vl:t kirjoittavat muka vl:inä. Valheellista on maailma...
- Omaan terveyteen
Ehkäisymenetelmät ovat kaikkien käytössä Suomessa. Käytä niitä, esim. e-pillereitä, jopa muilta salaa. Itse on ajateltava omaa terveyttään, muut eivät sitä puolestasi tee. Ole hyvä itsellesi, silloin myös lapset voivat paremmin. Naisella on oikeus, jopa velvollisuus ajatella myös omaa terveyttään. Tee niin. Ei ole pakko olla jossain seurassa, jos ei itseä kiinnosta. Ole vahva, usko itseesi. Jokaisella on ihmisarvo.
- pohtija
Raamatun yksi tärkeimmistä säännöistä on se että
RAKASTA LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄSI, jos ajattelet toista, hänen jatkuvia uusia raskauksiaan, uhrautumistaan, kehon sinnittelyä lapsesta toiseen - onko se rakkautta? Lapset on lahja- myöskin sanotaan, mutta niinkuin edellä monasti todettiin ;
meille on annettu myös järki - muutenhan olisimme luotu tahdottomiksi roboteiksi, joten arvostakaa elämää, toisianne ja myös niitä järjellisesti hyvää lukumäärää omaavaa lapsimääräänne, sillä eikö liian suuri lukumäärä ole aina joltain toiselta lapselta pois, ja mitä rakkautta se taas oli - jos joku jää lapsista rakkaudesta paitsi, vanhempien leikkiessä kaneja .. - Yksi mikrosiru
pohtija kirjoitti:
Raamatun yksi tärkeimmistä säännöistä on se että
RAKASTA LÄHIMMÄISTÄ NIINKUIN ITSEÄSI, jos ajattelet toista, hänen jatkuvia uusia raskauksiaan, uhrautumistaan, kehon sinnittelyä lapsesta toiseen - onko se rakkautta? Lapset on lahja- myöskin sanotaan, mutta niinkuin edellä monasti todettiin ;
meille on annettu myös järki - muutenhan olisimme luotu tahdottomiksi roboteiksi, joten arvostakaa elämää, toisianne ja myös niitä järjellisesti hyvää lukumäärää omaavaa lapsimääräänne, sillä eikö liian suuri lukumäärä ole aina joltain toiselta lapselta pois, ja mitä rakkautta se taas oli - jos joku jää lapsista rakkaudesta paitsi, vanhempien leikkiessä kaneja ..Kaneillekin: (Naaraskanille) voi asettaa kierukan, vaikka Väestöliiton lääkärillä. Hellitti ainakin vähäksi aikaa.
- etkö tiennyt
että aloittaja oli provo.
- puupappi
etkö tiennyt kirjoitti:
että aloittaja oli provo.
Liika on liikaa..
Muuta pohjanmaalle tai ouluun sekä soita Karpolle.
Helsinki ja Turku on liian kaukana tieto ei vaan kulje ongelmista, valtiovalta ei ole puuttunut, koska vl:t ovat kirkonjäseniä, mutta kirkko ja arkkipiispa on pessyt kätensä kuin Pilatus. Siis todellisuusdessa vl:t ovat lainsuojattomia, ja pelkäävät vain omien kostoa, jos kertovat totuuden tai jos edes kysyvät opin perusteita, sillä sekin tulkitaan vaheopissa epäuskoksi, vaikka se juuri on oikeaa uskoa.
Mikään harhaoppi ei kestä avointa keskustelua opeista ja asioita, sillä ne perustuu diktatuuriin, pelotteluun, uhkailuun, nöyryyttämiseen ja alistamiseen. Tämä palsta on myrkkyä vl:lle ja siksi vl:n johtajat ovat toistuvasti poikotoineet tätä palstaa. Ja nytkin yrittävät luoda kuvan, että kaikki tällä on valhetta ja epäluotettavaa. Mutta monet vl:t pitävät tätä palstaa "henkireikänä" ja ovat saaneet rohkeuden jättää väärän opin, ainakin alkaneet lukea UT:a.
Valitettavasti heillä on pitkä tie eheytymiseen, mutta jos se alkaa tänään, tie on lyhempi ja ehkä huomenna on jo liian myöhäistä. Vaatii valtavaa voimaa nollata koko väärä opetus.. ja mitä tilalle?
Vl eivät saa lukea itse Raamattua ja tämä on se syy, että niin harvat vl:t pääsevät eroon tästä harhaopista. Jeesus on ainut, joka voisi antaa terveen vapauden, oikean opin ja uskon. Joh.14:6
"Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
" Joh.7:16
"ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä (Jeesus) vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, " Ap.t.13:39
Jumalan siunausta kaikille - lue tämä
puupappi kirjoitti:
Liika on liikaa..
Muuta pohjanmaalle tai ouluun sekä soita Karpolle.
Helsinki ja Turku on liian kaukana tieto ei vaan kulje ongelmista, valtiovalta ei ole puuttunut, koska vl:t ovat kirkonjäseniä, mutta kirkko ja arkkipiispa on pessyt kätensä kuin Pilatus. Siis todellisuusdessa vl:t ovat lainsuojattomia, ja pelkäävät vain omien kostoa, jos kertovat totuuden tai jos edes kysyvät opin perusteita, sillä sekin tulkitaan vaheopissa epäuskoksi, vaikka se juuri on oikeaa uskoa.
Mikään harhaoppi ei kestä avointa keskustelua opeista ja asioita, sillä ne perustuu diktatuuriin, pelotteluun, uhkailuun, nöyryyttämiseen ja alistamiseen. Tämä palsta on myrkkyä vl:lle ja siksi vl:n johtajat ovat toistuvasti poikotoineet tätä palstaa. Ja nytkin yrittävät luoda kuvan, että kaikki tällä on valhetta ja epäluotettavaa. Mutta monet vl:t pitävät tätä palstaa "henkireikänä" ja ovat saaneet rohkeuden jättää väärän opin, ainakin alkaneet lukea UT:a.
Valitettavasti heillä on pitkä tie eheytymiseen, mutta jos se alkaa tänään, tie on lyhempi ja ehkä huomenna on jo liian myöhäistä. Vaatii valtavaa voimaa nollata koko väärä opetus.. ja mitä tilalle?
Vl eivät saa lukea itse Raamattua ja tämä on se syy, että niin harvat vl:t pääsevät eroon tästä harhaopista. Jeesus on ainut, joka voisi antaa terveen vapauden, oikean opin ja uskon. Joh.14:6
"Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
" Joh.7:16
"ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä (Jeesus) vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, " Ap.t.13:39
Jumalan siunausta kaikille
- tyhmyyttäsi
annat, aina ukosta eroon pääsee, jos haluaa.
Mene sterilisaatioon. Saatpahan hyvät lapsilisät ja sossu hoitaa loput. Oletko noin alistettu miehelle. Tätä menoa sinulla on viisi lisää viiden vuoden sisällä, jos jatkat antamista.
Tämä on tyhmyyttäsi, että ilkesitkin kirjoittaa tällaista, teit itsestäsi narrin.- on vain
provo.
- kortsusta
On nykyää tommosii pikku-pussien näköisijä juttuja mitä kutsutaan "kondoomeiksi"
Ja toinen pikku vekkuli keksintö on ns. e-pilleri.
Ja niitä kyll tarkoitettu ihan myös ihmiskäyttöön =) - provo tai ei
niin en ymmärrä noitten lestojen kiimaisuutta. Ovat koko ajan kuin puput ja lisääntyvätkin kuin puput. Eikö liika ahneus ole syntiä??
- ei istuta
...kuin suviseuroissa ympäri vuoden kakarat huutaen ympärillä. Eikö siellä suviseuroissa käytetä alkoholiakin ja tupakkia poltetaan lasten aikana. Vielä kehtaavat kehua maa uskontoaan, harhaa koko touhu.
- etkö tienny
ei istuta kirjoitti:
...kuin suviseuroissa ympäri vuoden kakarat huutaen ympärillä. Eikö siellä suviseuroissa käytetä alkoholiakin ja tupakkia poltetaan lasten aikana. Vielä kehtaavat kehua maa uskontoaan, harhaa koko touhu.
alkoholipitoista ehtoollisviiniä, niinkuin muuten kaikissa muissakin Suomen ev.lut.kirkon ehtoollis-Jumalanpalveluksissa: ja lapsetkin nauttivat sitä täysin siemauksin.
- ohoh
eikös sulla tee koskaan mieli?
Tiesitkös, että jo kerta kuukaudessa riittää, ei siinä enempää kiimaa tarvita.
- Nyt loppu!
Olen surullinen puolestasi.minun mielestäni kenenkään jumalan luoman ei tarvitse eikä pidä uhrata terveyttään/henkeään.Olen kuullut vl-miesten jopa puhuvan jumalan antavan uuden äidin..minun mielipiteeni on,ota lapset ja lähde!Sinulla ihmisenä,naisena ja äitinä on täydet oikeudet inhimilliseen elämään.Vaimon rooli tuntuu miehellesi olevan se tärkein,ei sinun hyvinvointisi.Vl-uskonto ei ole naista kunnioittavaa.Sinä olet elämän synnyttäjä,sinusta pitää pitää huolta!Lähde suomen toiseen päähän,turvakodin kautta.Muuta väestörekisteriin osoite tietosi salaisiksi.Kerro paikalliselle sos.viranomaiselle tilanteesi.Saat varmasti apua.Sydäntä särkee lukea uudestaan ja uudestaan samanlaisia kohtaloita lv-vaimojen maan päällisestä helvetistä.Sitä ei todellakaan hyvitetä ns.paremmassa tuonpuoleisuudessa.Voimia sulle,lähde lastesi kanssa.sinä pärjäät varmasti.
- autuutesi!
Äläkä epäile. Saat uskoa epäilyksesi anteeksi SRK:n nimessä ja veressä.
- isop.
seuraava numero.. ekkö ehkäsystä ole kuullut??
- kuullut....
koskaan sellaisesta kuin raskauden ehkäisy. Naisille on monta eri tapaa millä sen voi tehdä. Pilleri, kierukka, sterilisaatio jne.
Oletko kuullut sellaisesta ?
Lapisahan ei ole PAKKO tehdä, ne tehdään ihan vapaaehtoisesti, tiesitkö. Ne tulevat joko harkiten tai vahingossa, mutta tulevat kuitenkin jos sitä ei haluta estää. Valinta on yksinomaan naisen !
Siis ota selvää asioista äläkä valita lapsien määrää.
Ja raamatussahan sanotaan, lisääntykää ja täyttäkää tämä maa, mutta se ei ole yksin sinun tehtäväsi, meitä on miljoonia naisia sitä tehtävää täyttämässä joten älä ota sitä niin kirjaimellisesti ja kokonaan itsesi kontolle.- Työvaliokunta.
pannaan paljaalla ja ahkerasti. Puhukaa te epäuskoiset mitä lystäätte.
- ehkäisystä?
Voiko olla Jumalan tahto että menetät terveytesi etkä pysty huolehtimaan lapsistasi?
- nimetön sitten
Onko lääkitykses kohdallaan??????????????
- säälimätön
Ryhdistäytykää nyt naiset ja käyttäkää sitä järkee, ei miestenne vaan omaanne ja tehkää asialle loppu, joku tolkku kaikken, lapsien hyvinvoinninkin kannalta1 Hyvä äiti ajattelee lastensa parasta eikä pitäydy aliemaisena synnytyskoneena!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883