Eli minulla on ollut multapussi viime keväästä asti parvekkeella (pienessä asunnossa ei ole muuta tilaa säilyttää) ja nyt, kun pitäisi vaihtaa mullat huonekasveihin, mietin onko tuo multa vielä käyttökelpoista kun se on tuolla kesän ja talven ollut säiden armoilla. Eli onko ravinteet ja muu muhevuus säilynyt, vai pitäisikö hankkia uutta multaa? Kiitos kovasti vastauksista:)
multapussi
4
5946
Vastaukset
- En suosittele
Varmaan ötökän jos toisenkin saat vieraaksesi9 mullan mukana. Voisit tietysti uunissa desinfioida mullan mutta eihän se muutama euro uuteen säkkiin iso investointi ole.
- lamppu40
pakkanen tapa kaikki bugsit?
- multaan
lamppu40 kirjoitti:
pakkanen tapa kaikki bugsit?
Ulkonahan niitä säkkejä pidetään talvet,senkus vaan laitat kasvisi kasvamaan,ei se multa miksikään ole mennyt.
- vanha säkki loppui juuri
Mullan typpipitoisuus laskee vähän, jos on päässyt jäätymään, mutta jäätyneitä säkkejä joutuu talvella ostamaankin. Kukkiville kasveille vain hyväksi alhainen typpipitoisuus, etteivät kasvata lehtiä kukkien kustannuksella, Parvekkeella minäkin säilyttelen.
En minä ainakaan ole parvekkeella olevaan multasäkkiini saanut ylimääräisi asukkeja. Vaja/runsas vuosi kestää säkkini tyhjeneminen.
Ötökät eivät kuole mullan jäätyessä, jos ei multa ole kunnolla märkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670