Pippelin ja pyllyn pyyhkiminen

aloittelija.j

Hei! Tämä on nyt hieman naurettava asia kysyä, mutta miten tapahtuu pienen lapsen "pyyhkiminen"? Pitäisi mennä huomenna ekaa kertaa hoitamaan pientä poikaa ja mulla ei todellakaan ole kokemusta lastenhoidosta..

32

8234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhkii

      Pojat on senverran "helppoja", ettei pissan jälkeen tosiaankaan tarvii pyyhkiä mitään:) Kakka on taas eri juttu, eli samanlailla kuin tytöil ja sul itellekin, eli paperi käteen ja pyyhit sillai, et puhdasta tulee.)

      • Anonyymi

        Kyl poikienki kannattaa pyyhkästä pissan jäljeen, ettei jää pieniä pissaläiskiä alushousuihin, mutta poikien kohdalla se ei oo kuitenkaan maailmanloppu jos joskus unohtuu, koska siitä ei mitään varsinaista haitallista sotkua seuraa. Se on vaa ainaki itselläni semmonen tapa, jolla ylläpidän siisteyttä viimosen päälle.


      • Anonyymi

        Kyllä se on pojillekin ihan yhtä tärkeää se pyyhkiminen pissaamisen jälkeen .
        Joten ei pidä levittää väärää tietoa, kyllähän senkin vielä muistaa kun 60 luvun miehet kulki kalsarit keltaisina etuosasta kas kun oli kuulemma hienojen ihmisten homma se pyyhkiminen .mutta kusikalsarit oli kuulemma ne tavallisten ihmisten miehenä olemista ,Hy helkkari miten inhottavaa.


    • Iskänen

      ittes pyyhkiä paskalla käynnin jälkeen, jospa sillai samallai :-)

      Voi hel***ti näitä kysymyksiä, mitähän seuraavaksi kysytään.

      Mihin se ruoka laitetaan lapsessa, lapsi on 1,5 vuotta? :-)

      • totta?

        Syökö muka tuon ikäinen??? Apua! ;-)

        On näköjään palattu entisaikojen kysymyksiin: "voiko yleisessä vessassa käynnistä tulla raskaaksi?". No voi tietenkin, jos siellä "hurvittelee"! :-)


      • kaikki voi
        totta? kirjoitti:

        Syökö muka tuon ikäinen??? Apua! ;-)

        On näköjään palattu entisaikojen kysymyksiin: "voiko yleisessä vessassa käynnistä tulla raskaaksi?". No voi tietenkin, jos siellä "hurvittelee"! :-)

        tietää kaikkea. ei kaikilla ole kokemusta, ja eipä sitä viitsi toisen lapsella harjotella miten sattuu. ei sitä ihan luonnostaan mene toisen alapäätä sorkkimaan vaan kunnioittaa sitä vaikka lapsi onkin ja varsinkin sillon!


      • puna.
        kaikki voi kirjoitti:

        tietää kaikkea. ei kaikilla ole kokemusta, ja eipä sitä viitsi toisen lapsella harjotella miten sattuu. ei sitä ihan luonnostaan mene toisen alapäätä sorkkimaan vaan kunnioittaa sitä vaikka lapsi onkin ja varsinkin sillon!

        Miten ihmeessä sait tällaiseen keskusteluun mukaan noin seksististä ajattelua??????????????

        Mitä ihmettä olet ajatellut vaippoja vaihdellessasi???


      • typerää
        puna. kirjoitti:

        Miten ihmeessä sait tällaiseen keskusteluun mukaan noin seksististä ajattelua??????????????

        Mitä ihmettä olet ajatellut vaippoja vaihdellessasi???

        Olen seurannut tätä viestiketjua vierestä enkä nyt oikein ymmärrä mitä muut täällä kysyjää haukkuvat. Eikä mielestäni tuossa äskeisessä ollut mitään seksististä (mitä lie sinulla itsellä mielessä, näetkö kaiken noin?).

        Itselläni on poikalapsi ja mielestäni on ihan ymmärrettävää kysyä tuollaista, jos ei ole paljon lapsia hoitanut. Jos ei ole kokemusta, ei voi oikeasti tietää kaikkea. Kyllä pojat ovat esinahkansa takiakin erilaisia kuin tytöt ja joku voi ajatella, että pitää puhdistaa esim. vetämällä esinahka taakse. Näin ei siis tarvitse tehdä. Pylly pyyhitään normaalisti ja toki jos on oikein sotkusta voi vaikka suihkuttaa lämmintä vettä pienellä paineella pyllyyn ja sitten pyykiä. Mikä vaikeus täällä on ihmisillä vastata asiallisesti??? Onko jotain pätemisen tarvetta vai?


      • Iskänen
        kaikki voi kirjoitti:

        tietää kaikkea. ei kaikilla ole kokemusta, ja eipä sitä viitsi toisen lapsella harjotella miten sattuu. ei sitä ihan luonnostaan mene toisen alapäätä sorkkimaan vaan kunnioittaa sitä vaikka lapsi onkin ja varsinkin sillon!

        takapuolen pyyhinnästä ole kokemusta, niin mitenhän on hoitanu vessareissunsa :-)

        Luulis että jokainen osais itse päätellä, miten homman voi hoitaa, Lapsen pylly on kakassa ja tuossa näyttäisi olevan vessapaperia......... ei kait kaikkeen tarvitse ohjekirjaa.

        Ja kyllä lapsi pitää ihan luonnollisena sitä, että häneltä pylly pyyhitään puhtaaksi :-) Jos sulla tulee siitä jotain muuta mieleen, niin kannattaa varata aikaa tohtorille.


      • pässin pää
        Iskänen kirjoitti:

        takapuolen pyyhinnästä ole kokemusta, niin mitenhän on hoitanu vessareissunsa :-)

        Luulis että jokainen osais itse päätellä, miten homman voi hoitaa, Lapsen pylly on kakassa ja tuossa näyttäisi olevan vessapaperia......... ei kait kaikkeen tarvitse ohjekirjaa.

        Ja kyllä lapsi pitää ihan luonnollisena sitä, että häneltä pylly pyyhitään puhtaaksi :-) Jos sulla tulee siitä jotain muuta mieleen, niin kannattaa varata aikaa tohtorille.

        jos ei ole ikinä hoitanut poikalasta tai jos perheessä ei ole ollut poikalasta niin mistä hitosta sitä tietää, tarvitseeko se pili pyyhkiä, kun naisväellä on tapana oma vakonsa pyyhkiä.


      • Iskänen
        pässin pää kirjoitti:

        jos ei ole ikinä hoitanut poikalasta tai jos perheessä ei ole ollut poikalasta niin mistä hitosta sitä tietää, tarvitseeko se pili pyyhkiä, kun naisväellä on tapana oma vakonsa pyyhkiä.

        osata itse mitään päätellä, voi tuota avuttomuutta. Toisekseen, eipä siitä pilin pyyhkimisestä mitään haittaakaan ole.


      • ..............................
        Iskänen kirjoitti:

        osata itse mitään päätellä, voi tuota avuttomuutta. Toisekseen, eipä siitä pilin pyyhkimisestä mitään haittaakaan ole.

        Tiedätköhän sinäkään, mitä eroa on esim. tytön ja pojan pyyhkimisessä pissan jälkeen? Tiesitkö, että tyttö kuuluu "pyyhkiä" taaksepäin? Tuskinpa.


      • Iskänen
        .............................. kirjoitti:

        Tiedätköhän sinäkään, mitä eroa on esim. tytön ja pojan pyyhkimisessä pissan jälkeen? Tiesitkö, että tyttö kuuluu "pyyhkiä" taaksepäin? Tuskinpa.

        mulla on omiakin lapsia molempaa sukupuolta, jotta silleen.

        Vai ihan kuuluu pyyhkiä taaksepäin, heh heh, mitäs jos pyyhkäseekin toisi päin, särkyykö se :-) Taaksepäin kai minä omankin perseeni pyyhin, mutta tuskin tuolla suunnalla niin väliä, kunhan puhasta tulee.


      • minä minä minä
        Iskänen kirjoitti:

        mulla on omiakin lapsia molempaa sukupuolta, jotta silleen.

        Vai ihan kuuluu pyyhkiä taaksepäin, heh heh, mitäs jos pyyhkäseekin toisi päin, särkyykö se :-) Taaksepäin kai minä omankin perseeni pyyhin, mutta tuskin tuolla suunnalla niin väliä, kunhan puhasta tulee.

        Siellä persvaossa on semmoisia bakteereja, jotka ovat ihan hyviä tyyppejä. Kuitenkin, jos ne bakteerit joutuu pillun seudulle niin bakteerit eivät enää olekkaan niin hyviä tyyppejä vaan itseasiassa hyvin huonoja, ja ne saavat aikaan tulehduksia.
        Että tuskimpa sillä pyyhkimissuunnalla on väliä, kunhan puhdasta tulee... Juuri niin.


      • mikä jäi lukematta?
        minä minä minä kirjoitti:

        Siellä persvaossa on semmoisia bakteereja, jotka ovat ihan hyviä tyyppejä. Kuitenkin, jos ne bakteerit joutuu pillun seudulle niin bakteerit eivät enää olekkaan niin hyviä tyyppejä vaan itseasiassa hyvin huonoja, ja ne saavat aikaan tulehduksia.
        Että tuskimpa sillä pyyhkimissuunnalla on väliä, kunhan puhdasta tulee... Juuri niin.

        nythän puhuttiin pojasta. Ei kai pojilla nykyäänkään pillua ole?


      • Iskänen
        minä minä minä kirjoitti:

        Siellä persvaossa on semmoisia bakteereja, jotka ovat ihan hyviä tyyppejä. Kuitenkin, jos ne bakteerit joutuu pillun seudulle niin bakteerit eivät enää olekkaan niin hyviä tyyppejä vaan itseasiassa hyvin huonoja, ja ne saavat aikaan tulehduksia.
        Että tuskimpa sillä pyyhkimissuunnalla on väliä, kunhan puhdasta tulee... Juuri niin.

        ole noin avuton, ei kai tuo voi olla totta. Meinaat siis, että perse ja pillu pyyhitään samalla vedolla, jotain rajaa. Kai nyt jokainen käsittää, ettei paskalla "sotkettua" paperia pilluun pane, ihan ilman ohjekirjaakin, nähtävästi ei.

        Mihin muuhun noin yksinkertaiseen toimenpiteeseen tarvitset ohjekirjaa :-)

        Aivan sama mihin suuntaan pyyhkäsee, vaikka poikittain, kunhan puhasta tulee ja ei varmaan tuu tulehuksia.


      • sun kanssas
        Iskänen kirjoitti:

        ole noin avuton, ei kai tuo voi olla totta. Meinaat siis, että perse ja pillu pyyhitään samalla vedolla, jotain rajaa. Kai nyt jokainen käsittää, ettei paskalla "sotkettua" paperia pilluun pane, ihan ilman ohjekirjaakin, nähtävästi ei.

        Mihin muuhun noin yksinkertaiseen toimenpiteeseen tarvitset ohjekirjaa :-)

        Aivan sama mihin suuntaan pyyhkäsee, vaikka poikittain, kunhan puhasta tulee ja ei varmaan tuu tulehuksia.

        Ei kyse ole siitä että se etupuoli sotkettaisiin sillä paskalla, vaan kyllä ne bakteerit muutenkin sinne etupuolelle löytää (esim. pissakäynnin yhteydessä) kun vähän avittaa (=pyyhkii eteenpäin).


      • pölvästi.
        mikä jäi lukematta? kirjoitti:

        nythän puhuttiin pojasta. Ei kai pojilla nykyäänkään pillua ole?

        täällä puhutaan näköjään muustakin kuin otsikon aiheesta.


      • Iskänen
        sun kanssas kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä että se etupuoli sotkettaisiin sillä paskalla, vaan kyllä ne bakteerit muutenkin sinne etupuolelle löytää (esim. pissakäynnin yhteydessä) kun vähän avittaa (=pyyhkii eteenpäin).

        vai bakteerit pelottaa, no toimi ohjekirjan mukaan, niin heittää pelottamasta. Eiköhän ne bakteerit mee sinne etupuolelle ihan pyyhkimättäkin, samoissa pöksyissähän nuo ovat :-)

        Taitaa olla parasta, että suihkautat alapääs joka vessareissulla :-)


      • jos kerran olet
        Iskänen kirjoitti:

        vai bakteerit pelottaa, no toimi ohjekirjan mukaan, niin heittää pelottamasta. Eiköhän ne bakteerit mee sinne etupuolelle ihan pyyhkimättäkin, samoissa pöksyissähän nuo ovat :-)

        Taitaa olla parasta, että suihkautat alapääs joka vessareissulla :-)

        Jos et päivääkään ole ihmisen (varsinkaan naisen) anatomiaa lukenut, niin turha tulla selittämään yhtään mitään siitä, miten ne bakteerit leviävät. Ja vastaus kysymykseesi: Ei mene.


      • Iskänen
        jos kerran olet kirjoitti:

        Jos et päivääkään ole ihmisen (varsinkaan naisen) anatomiaa lukenut, niin turha tulla selittämään yhtään mitään siitä, miten ne bakteerit leviävät. Ja vastaus kysymykseesi: Ei mene.

        lisää opaskirjoja. Minun ei tarvitse oppaita lukea, että osaisin pyyhkiä, onnistuu ihan normaalilla järjen käytöllä.

        Juu, en ole anatomiaa lukenut, mutta naisen alapään anatomia kyllä on opiskeltu, ihan maistelu etäisyydeltä :-)

        Vai on se ihan sääntö, mihin suuntaan perse pyyhitään, no hyvähän se tietenkin on, että joku noitakin "sääntöjä" laatii, jotta päättelykyvyttömätkin osaavat perseensä pyyhkiä.


      • on, sano mitä sanot
        Iskänen kirjoitti:

        lisää opaskirjoja. Minun ei tarvitse oppaita lukea, että osaisin pyyhkiä, onnistuu ihan normaalilla järjen käytöllä.

        Juu, en ole anatomiaa lukenut, mutta naisen alapään anatomia kyllä on opiskeltu, ihan maistelu etäisyydeltä :-)

        Vai on se ihan sääntö, mihin suuntaan perse pyyhitään, no hyvähän se tietenkin on, että joku noitakin "sääntöjä" laatii, jotta päättelykyvyttömätkin osaavat perseensä pyyhkiä.

        En ole se, jonka kanssa kiistelet, mutta kyllä se totta on, että tytön alapää pyyhitään aina edestä taaksepäin. Tässäpä yksi linkki. Turha sinun on täällä jankata asiasta. Oletko siis hyvä isä, kun et välitä lasta säästää tulehduksilta vaan haluat tehdä asiat itsepäisesti omalla tavallasi. Mielestäni et.

        http://vanhemmat.mll.fi/tukea_ja_taitoa_tilanteesta_toiseen/kuivaksi_oppiminen.php


      • sinulle suosittelen
        Iskänen kirjoitti:

        lisää opaskirjoja. Minun ei tarvitse oppaita lukea, että osaisin pyyhkiä, onnistuu ihan normaalilla järjen käytöllä.

        Juu, en ole anatomiaa lukenut, mutta naisen alapään anatomia kyllä on opiskeltu, ihan maistelu etäisyydeltä :-)

        Vai on se ihan sääntö, mihin suuntaan perse pyyhitään, no hyvähän se tietenkin on, että joku noitakin "sääntöjä" laatii, jotta päättelykyvyttömätkin osaavat perseensä pyyhkiä.

        Sinulle lienee ihan selvää, ettei mutaisia käsiä laiteta suuhun tai silmiin. Miksi on siis vaikea tajuta, ettei myöskään naisen sukupuolielimet pidä vieraista bakteereista?
        Kyse on kuitenkin sinun omista lapsistasi, ja he eivät tiedä tällaistakaan asiaa, ellet sinä sitä heille opeta. Kannattaisiko siis niellä ylpeytesi ja tehdä jotain lastesi omaksi parhaaksi?

        Ja lopuksi: En tiedä mistä oppaista sinä puhut, mutta voisi tehdä terää sinulle opiskella ihan faktoja ihmisistä, jos niitä ei ole kotona/koulussa opetettu.


      • Iskänen
        on, sano mitä sanot kirjoitti:

        En ole se, jonka kanssa kiistelet, mutta kyllä se totta on, että tytön alapää pyyhitään aina edestä taaksepäin. Tässäpä yksi linkki. Turha sinun on täällä jankata asiasta. Oletko siis hyvä isä, kun et välitä lasta säästää tulehduksilta vaan haluat tehdä asiat itsepäisesti omalla tavallasi. Mielestäni et.

        http://vanhemmat.mll.fi/tukea_ja_taitoa_tilanteesta_toiseen/kuivaksi_oppiminen.php

        opaskirjoja päättelykyvyttämät tarvitsee, olen saanut lasteni persuukset pyyhittyä ihan ilman oppaita ja ilman tulehduksia.

        Aivan sama, mihin suuntaan pyyhkii, kunhan puhdasta tulee ja ei paskasella paperilla sorki mihin sattuu.

        Mitenhän tekin olisitte pärjänneet ennen nettiä :-)


      • jos kerran mies olet
        Iskänen kirjoitti:

        opaskirjoja päättelykyvyttämät tarvitsee, olen saanut lasteni persuukset pyyhittyä ihan ilman oppaita ja ilman tulehduksia.

        Aivan sama, mihin suuntaan pyyhkii, kunhan puhdasta tulee ja ei paskasella paperilla sorki mihin sattuu.

        Mitenhän tekin olisitte pärjänneet ennen nettiä :-)

        Suomeksi sanottuna: sinä et tietänyt, mihin suuntaan tytön alapää tulee pyyhkiä. Nyt sinua nakertaa, kun et ollutkaan oikeassa: sillä on väliä, pyyhkiikö eteen- vai taaksepäin.
        Ilmeisestikkin sinun täytyy lukea niitä oppaita, koska puheistasi päätellen olet pyyhkinyt tyttäresi alapään eteenpäin. Meille muille on omat vanhemmat opettaneet pyyhkimissuunnaan ja koulussa vielä varmistettu että se tajutaan. Niin sitä tehtiin kun ei ollut nettiä. Mutta on se hyvä, että nykyaikana kaikilla, myös sinulla, on pääsy internettiin, sillä sinunlaisesi juntit oppivat vaikka mitä, kun lukevat näitä keskusteluja. Hyvästi.

        P.s. minun puolestani sinä saat vaikka pyöritellä sitä lapsesi paskaa käsissäsi ja työntää sen jälkeen omat kätesi lapsesi suuhun, mutta lue sinä niistä oppaista, kannattaako. Sinulla kun ei ilmeisesti ole loogista päättelykykyä, etkä edelleenkään tunne naisen anatomiaa kuin ulkonäöltä.


      • Iskänen
        jos kerran mies olet kirjoitti:

        Suomeksi sanottuna: sinä et tietänyt, mihin suuntaan tytön alapää tulee pyyhkiä. Nyt sinua nakertaa, kun et ollutkaan oikeassa: sillä on väliä, pyyhkiikö eteen- vai taaksepäin.
        Ilmeisestikkin sinun täytyy lukea niitä oppaita, koska puheistasi päätellen olet pyyhkinyt tyttäresi alapään eteenpäin. Meille muille on omat vanhemmat opettaneet pyyhkimissuunnaan ja koulussa vielä varmistettu että se tajutaan. Niin sitä tehtiin kun ei ollut nettiä. Mutta on se hyvä, että nykyaikana kaikilla, myös sinulla, on pääsy internettiin, sillä sinunlaisesi juntit oppivat vaikka mitä, kun lukevat näitä keskusteluja. Hyvästi.

        P.s. minun puolestani sinä saat vaikka pyöritellä sitä lapsesi paskaa käsissäsi ja työntää sen jälkeen omat kätesi lapsesi suuhun, mutta lue sinä niistä oppaista, kannattaako. Sinulla kun ei ilmeisesti ole loogista päättelykykyä, etkä edelleenkään tunne naisen anatomiaa kuin ulkonäöltä.

        luetun ymmärtäminen? Osaan ja olen pyyhkinyt sekä omani, että lapsieni perseet ihan ilman uusavuttomien ohjeita. Yhtään tulehdusta tai vaivaa siitä ei ole koitunut. Nykyään kyllä lapset pyyhkivät itse perseensä, eikä ongelmia ole vieläkään.

        Edelleen, ihan sama suunnalle, vaikka poikittain, ei mitään väliä, paitsi uusavuttomille, jotka tarvitsee ohjeen kaikkeen. Taaksepäin kyllä olen pyyhkinyt, ihan siksi koska tuntu luontevammalta suunnalta pyyhkiä pyllistävä lapsi.

        Sulle näyttää ottavan luonnolle, kun oppejasi kyseenalaistetaan. Naurettava pyyhkimissääntösi, no joo, saathan sinä sitä totuutena pitää, mutta älä ala meille omilla aivoilla ajatteleville lakejas sönköttään.

        Hoida sinä uusavuton ensin tuo luetun ymmärtäminen kuntoon ja ala vasta sitten arvioimaan minun päättelykykyä ja anatomian tuntemusta.


      • Anonyymi
        .............................. kirjoitti:

        Tiedätköhän sinäkään, mitä eroa on esim. tytön ja pojan pyyhkimisessä pissan jälkeen? Tiesitkö, että tyttö kuuluu "pyyhkiä" taaksepäin? Tuskinpa.

        No senhän nyt kaikki tietävät jo ala asteella koulussa


    • kokki

      1. lapsi huutaa "pyyhkimään"
      2. kysy lapselta, onko kaikki kakka tullut
      3. jos ei, palaa kohtaan 2.
      4. ota 3-4 arkin pätkä vessapaperia
      5. käännä vessapaperia 2-3 kertaa päällekkäin
      6. kostuta lämpimällä vedellä paperin toinen pää
      7. pyydä lasta pyllistämään
      8. pyyhi peppu kostealla paperilla
      9. jos tarpeen, taita paperi ja pyyhi edelleen kostealla
      10. jos tarpeen, taita paperi ja pyyhi edelleen kuivalla
      11. jos peppu ei tullut puhtaaksi, palaa kohtaan 3.
      12. auta tarvittaessa pukemaan housut tms jalkaan
      13. kehu ja kiitä lasta hienosta suorituksesta

    • näinkin homma etenee

      Lapsi huutaa: Kakka tuli. Pyyhkimään!
      1: Katso kelloa
      2: Vastaa: Äiti tulee 3 tunnin päästä. Haluatko akuankkalehden vai välipalan vessaan?
      3: Sano ettei tosimiehet pyyhi pyllyä
      4: Sano että isi maksaa niin pientä palkkaa ettei pyllyä pyyhitä
      5: Etsi uusi työpaikka

    • keskustelua aiheesta

      Ei tarvii olla maisteri tietääkseen että paskaa ei saa laittaa pilluun. Lopettakaa päteminen!

    • Heikki1969

      Mahtavaa keskuskustelua. Toinen ajattelee maalaisjärjellä ja toinen on malliesimerkki nykyihmisen vaarallisesta tietämättömyydestä mitä pienimpiin ja yksinkertaisiin asioihin maan päällä. Mitä jos 50 vuotta sitteni äiti olisi kysynyt neuvolassa käydessään, että miten hän opettaa lapsilleen perseen pyyhkimisen. Siinä olisi varmasti tullut hiljaista vähäksi aikaa. Tänä päivänä samaa asiaa kysyttäessä äiti tai isä saisi oppaita yms. Nyt miettikää. Onko tämä hyvää kehitystä?

      • Heikkiheihei

        Nykypäivänä ei kakkakäynnin jälkeen persettä vain pyyhitä ja levitetä bakteereja ympäri persposkia vaan pylly pestään. :)

        Näin tehdään oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi. Jonkun mielestä se on ylihygieenisyyttä ja jonkun toisen mielestä normaalia terveydenhoitoa. Näin toimien vältää virtsatietulehdukset. Tyttöjen/naisten kohdalla peseytyminen on erityisen tärkeää, koska fysiologisista syistä voi tulla myös paljon pahempia tulehduksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe