Hei kaikki Ruotsinpyhtääläiset! Mitä pidätte asuinkunnastanne,kertokaa varsinkin uudet kunnan asukkaat kokemuksianne, mitä voi harrastaa,miten otettu vastaan uutena asukkaana jne?
Ruotsinpyhtää-millainen asuinkunta?
6
1619
Vastaukset
- finskspråkig
är du inte välkommen.
- on tosi hyvä kotikunta
Edellinen kommentti hämmentää, ruotsinkielisiä on kunnassa alle 20 %, joten tuskinpa ne pääsee vaikuttamaan kuka muuttaa ja kuka ei. Tesjoen kylähän paisuu paisumistaan ja sieltä pääsee vielä bussillakin johonkin suuntaan. Ruukissa on tosi ihanaa kesäisin ja paljon tapahtumia ja porukkaa. Muuttakaa ihmeessä Ruotsinpyhtäälle! Vuokrakämppiä ei taida hirveästi olla tarjolla, mutta taloja on myynnissä aika paljon ja tietysti tontteja jos itse haluaa rakentaa. Harrastuksista sen verran, että jos omatoimisesti tykkää liikkua niin tarjontaa on kohtuullisesti. Tesjoki on niin lähellä Loviisaa, että sieltä löytyy sitten salit ja systeemit. Kansalaisopistolla on vaikka mitä tarjolla myös Ruotsinpyhtäällä.
- sama
Kiitos mukavasta vastauksesta..edellinen vastaus lienee provokaation yritys joltain umpitylsältä ja tyhmältä juntilta..ei onnistunut :)
- -----------------
sama kirjoitti:
Kiitos mukavasta vastauksesta..edellinen vastaus lienee provokaation yritys joltain umpitylsältä ja tyhmältä juntilta..ei onnistunut :)
tuskinpa se täysin turha provokaatio oli. Vaikkei ruotsinkieliset Ruotsinpyhtäällä enemmistöä muodostakaan, niin ovat ne silti siellä erittäin vaikutusvaltaisessa roolissa.
- ruotsinkieliset
----------------- kirjoitti:
tuskinpa se täysin turha provokaatio oli. Vaikkei ruotsinkieliset Ruotsinpyhtäällä enemmistöä muodostakaan, niin ovat ne silti siellä erittäin vaikutusvaltaisessa roolissa.
ovat erittäin vaikutusvaltaisia? Valtuustossa RKPllä on 4 paikkaa, kepulla 5 ja demareilla 8. Perusteluja, kiitos!
- on kiva
kunta. Nykyään vilkas kesällä, koska turistit ovat kiinnostuneita vanhasta ruukkialueesta. Talvella on hiljaista. Kerran päivässä pääsee bussilla Hesaan ja takaisin. Olen asunut pitkään Rpyhtäällä ja taas palannut sinne kesäasukkaaksi. Kylä on tosi kaunis vesistöineen. Ruotsin kieltä ei tarvitse pelätä, kaikki osaavat myös suomea. Ruotsinkieliset ovat etupäässä saaristossa asuvia kalastajia ja sivukylien maanviljelijöitä. Harrastaa voi kaikkea veteen liittyvää ja talvella käydä kansalaisopiston kursseilla. Kesällä voi tanssia Pyhtään lavalla. Uudet asukkaat ovat ilman muuta tervetulleita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2264553Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223399Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621965Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,71726Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381237Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611199Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100934- 30767
- 63765
- 176740