Tekstejä YO-kutsukortteihin

Ity

Olisiko kenelläkään mitään hyviä runoja/sanontoja joita voisi käyttää kutsukorteissa? :)

15

19159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipailisin

Enemmänkin kyllä ehkä jotain humoristisia juttuja, en tiedä. Ehdotuksia?

• -----

että lakkiaisiin ei jonkun perinteen tai etiketin mukaisesti lähetettäisi mitään kutsuja, vaan vieraiden tulisi tietää saapua paikalle jotenkin "puskaradion" kautta tai jtn.. :D Vähän hassua.. Itse kuitenkin tästäkin huolimatta varmaan laitan kirjalliset kutsut.

Kirjakaupoista ja kirjastoista löytyy hyviä kirjoja, joissa on juuri tuollaisia onnittelu- ja kutsukortteihin sopivia runoja, värssyjä ja lauseita. Ja tottahan voi itse runoilla jotain hauskaa, jos vaan inspis iskee.. :)

• .öladsflsaö

sinne lähetetään kutsut

• polli
        .öladsflsaö kirjoitti:

sinne lähetetään kutsut

Näin sanoo asiasta ylioppilaan etikettiopas:
        "KUTSUT

Kutsumattomat vieraat saapuvat taloon
        Yleensä ylioppilasjuhliin ei kutsuta erikseen, vaan vieraat saavat vapaasti tulla onnittelemaa
        ylioppilasta. Jotkut perheet laittavat lehteen kutsun, jossa ilmoitetaan mihin aikaan vieraiden on
        soveliasta saapua. Erillisiä kutsujakin voi tietenkin lähettää, tai esimerkiksi soittaa kaikille niille,
        joiden ehdottomasti haluaisi juhliin saapuvan. Kirjallisia kutsuja on hyvä lähettää silloin, jos juhlat
        järjestetään vaikeasti löydettävässä paikassa"

• sadfljkahsdöfl
        polli kirjoitti:

Näin sanoo asiasta ylioppilaan etikettiopas:
        "KUTSUT

Kutsumattomat vieraat saapuvat taloon
        Yleensä ylioppilasjuhliin ei kutsuta erikseen, vaan vieraat saavat vapaasti tulla onnittelemaa
        ylioppilasta. Jotkut perheet laittavat lehteen kutsun, jossa ilmoitetaan mihin aikaan vieraiden on
        soveliasta saapua. Erillisiä kutsujakin voi tietenkin lähettää, tai esimerkiksi soittaa kaikille niille,
        joiden ehdottomasti haluaisi juhliin saapuvan. Kirjallisia kutsuja on hyvä lähettää silloin, jos juhlat
        järjestetään vaikeasti löydettävässä paikassa"

Ihan snobejen hommaa tuollainen etikettejen noudattaminen. Minä en ainakaan halua, että juhliini
        eksyy joku, jota en sinne halua. Etiketit, huoh.

• kkkkk
        sadfljkahsdöfl kirjoitti:

Ihan snobejen hommaa tuollainen etikettejen noudattaminen. Minä en ainakaan halua, että juhliini
        eksyy joku, jota en sinne halua. Etiketit, huoh.

etiketin tuntemuksella osoitetaan ja annetaan juhlille niille kuuluva arvo. etiketin tunteminen ei todellakaan ole snobien hommaa! sitä on huomautteleminen ns. etikettivirheistä ja toisten käytöksen oikominen.

Totta on, ettei yo-juhliin ole perinteisesti ollut tapana kutsua kuin korkeintaan paikallislehteen laitettavalla ilmoituksella (myyvät yleensä tarjouspaketteja, joihin kuuluu kutsu- ja kiitosilmoitukset). Kuitenkin jos on esim. joku kaukana asuva sukulainen, on soveliasta kutsua hänet erikseen vaikkapa puhelimella tai sähköpostilla. Kutsukortit ampuisivat hieman yli.

• nolla02
        kkkkk kirjoitti:

etiketin tuntemuksella osoitetaan ja annetaan juhlille niille kuuluva arvo. etiketin tunteminen ei todellakaan ole snobien hommaa! sitä on huomautteleminen ns. etikettivirheistä ja toisten käytöksen oikominen.

Totta on, ettei yo-juhliin ole perinteisesti ollut tapana kutsua kuin korkeintaan paikallislehteen laitettavalla ilmoituksella (myyvät yleensä tarjouspaketteja, joihin kuuluu kutsu- ja kiitosilmoitukset). Kuitenkin jos on esim. joku kaukana asuva sukulainen, on soveliasta kutsua hänet erikseen vaikkapa puhelimella tai sähköpostilla. Kutsukortit ampuisivat hieman yli.

Meillä päin on hyvinkin yleistä pistää kutsut postiin, ja näin teen minäkin.

• kyllä täälläkin
        nolla02 kirjoitti:

Meillä päin on hyvinkin yleistä pistää kutsut postiin, ja näin teen minäkin.

Kyllä meidänkin suvussa on ollut tapana lähetää kirjalliset kutsut.

Nämä käytännöt ilmeisesti vaihtelevat hieman eri puolilla Suomea. Jossakin on tapana vain ilmoittaa paikallislehdessä, jossain taas lähetetään viralliset kutsut.

Henkilökohtaiset kutstut on tietysti siinä mielessä hyvät, että koko ympäri Suomea asuva suku saa tiedon.

• rippijuhliin

niin siinä sitä huumoria.

• -.-

sellaisen kutsun jossa oli lopussa lause: "näin lahjakkaat lapset eivät lahjoja tarvitse" (itse en aio kyseistä lausetta kylläkään käyttää, mutta jollekkin se voi olla mieluisa vaihtoehto)

• toimiskohan

Mä voisin sit laittaa, että näin lahjaton lapsi lahjoja tarvitsee.

• ylioppilaskutsuja

Voi juma, täytyykö aina ruveta syvällisiin mielipiteisiin selkeässä kysymyksessä: Mitä yo-kutsuun tekstiksi? Haen itse juuri kutsutekstejä, en mitään värssykirjaa kaipaa enkä mielipiteitä, pitääkö kutsua vai ei.

Pirkka

• abina

huoh, niinpä. lähes tulkoon poikkeuksetta keskustelut karkaavat aina syrjäpoluille. pitäydytään siis asiassa, jookos?

minäkin olen etsiskellyt netistä kutsukorttiin ideoita, vielä kirjastossa pitäisi käydä kattelemassa, josko siellä olisi joku värssykirja. olen löytänyt tällaisia:

" Kolme vuotta tilauksessa ollut lakki on vihdoin saapunut. Sitä sietää juhlia sukulaisten ja ystävien kanssa. Tervetuloa juhlimaan!"

" Todistus kädessä, juhlat illalla, hymy huulessa ja katse tulevaisuudessa. Tule juhlimaan sitä kanssani!"

• Aika vetävä

No siis nyt ois niikQu silleen, et mä oon vähän niiku valmistunu lukiost ja silleen. Et jos voistte tuua mulle kaikkee kivaa ja sikana rahnaa, nii ois aika jeba ja ne vuosisadan bailut pidetään 1.6 et tulkaa sit sillon!

T. Lissu Lissulainen

• Vän.Stool

"Oi kulta-aika, autuas
      kuin lento leikin sulon,
      kun nuor' on, ylioppilas
      ja huoli ei toimeentulon,
      kun viel' ei paina murhe muu,
      kuin että viiksetön on suu!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe