Miksihän frontpage lisää tietokoneella olevan alihakemiston kuvatiedoston eteen, kun katselee tiedostoa?
Sitten, jos sitä kohtaa ei muista poistaa koodista, niin ettei alihakemiston nimeä tule ja ehtii siirtää ftp:nä, niin eihän se kuva näy siellä kotisivutilan palvelimelta tietenkään?
Mielestäni aika outoa ja typerää, koska itselläni on se kuva samassa alihakemistossa, kuin tiedostokin, missä html-koodi?
Eikös silloin riittäisi se, että frontpage EI muuttaisi siihen "picjotain.jpg", alkuun "../alihake/picjotain.jpg" ??
Pirun vmäistä..
Ja taustalla palomuuri norman käskee koko ajan antaa miljoona lupaa joillekin .. ja sehän syö patteria langattomasta hiirestä.. klikx10000000 every few seconds.. , onneksi jemmassa on langallinenkin OIKEA HIIRI
frontpagen typeryys?
3
404
Vastaukset
Frontpage on tehty sellaiseksi, että voit tehdä sivuja ja ladata ne palvelimeen käyttämättä mitään muuta ohjelmaa. Siksi Frontpage haluaa hallita sitä, miten HTML-tiedosto viittaa muihin tiedostoihin, kuten kuvatiedostoihin, niin että Frontpage itse voi kopioida oikeat tiedostot oikeisiin hakemistoihin.
Tästä sitten seuraa, että jos itse siirrät tiedostoja FTP:llä, joudut itse tekemään Frontpagen hommia.- minä vaa
Huomasin, että kun tallentaa tiedoston niin, että "tallenna nimellä", toiseen alihakemistoon, tällöin kuvaan tulee lisäksi ylimääräinen, alkuun "../alihak/kuva.jpg"
Mutta, kun pelkästään "tallenna", eli tallentaa siihen samaan alihakemistoon, missä tiedosto on, niin frontpage ei vaikuttaisi lisäävän ylimääräistä, vaan jos olen merkannut "kuva.jpg" img src kohtaan, niin se tallentuu samoin "kuva.jpg"
Kun sitten siirrän tiedoston siitä alihakemistosta erikseen kopioimalla vaikka toiseen alihakemistoon, mihin kerään muutetut tiedostot, mitä pitää siirtää ftp:llä, niin ne pysyy siten samanlaisina minä haluan.
Omalla koneellani kun ei ole internet yhteyttä, vaan käyn siirtämässä eri koneella tiedostot myöhemmin.
- Poro1
helpoimmalla pääset aina kun laitat kansioon jossa sinulla on kotisivut (esim. omat tiedostot/kotisivut) lisäkansion kuvat. Lisää kuvat aina kyseisestä kansiosta ja tietysti siellä netissä pitää olla samalla tavalla ne kansiot...
Siis, kun lisäät kuvan selaa:
omat tiedostot/kotisivut/kuvat
ja lisää sivuillesi kuva täältä! Muistat aina vaan siirtää nettiin kuvan oikeaan paikkaa ja yleensäkin siirtää sen kuvan...
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60894
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla253751- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91550Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45546- 22546
- 76533