Sellaista kyselisin että kun pojallani oli muutama viikko taaksepäin hirveä nuha ihan tukossa oli koko äijä saatiin sitten se pois mutta nyt on sen jälkeen välillä nenä taas vaihteeksi viellä vähän tukkoinen ja räkääkin sieltä on saanu imeä...menee toisella yöunet välillä persiillee ku herää siihen ettei nenä oo auki...miten tässä kannatais toimia? pitäiskö käyttää poika lääkärissä? entä auttauskohan supot jos laittais?tuli muuten mieleen viellä että voisko tollanen johtua jos asunnossa on esim kosteutta? kiitos näin etukäteen :) poika on tällä hetkellä vähän yli kk ikäinen.
Vauvan nenän tukkoisuus
6
655
Vastaukset
- nöösi
Olethan kohottanut sängynpäätyä reilusti ja yrittänyt kostutaa huoneilmaa esim. kuivaamalla pyykkejä vauvan sängyn lähellä. Jos vauva nukkuu pinniksessä, voi sängynreunoille ripustaa esim. riepuja kuivumaan... Ja keittosuolatippoja olet nenään varmaan laittanutkin=)
Supoista ei ole apua nenän tukkoisuuteen mutta ne voivat muuten helpottaa oloa, jos limakalvojen turvotus tekee kipeää tai jos kurkku on kipeä. Voithan kokeilla antaa yötä vasten ja katsoa auttaako...
Nuha (tukkoisuus) voi pienellä kestää viikkojakin. Lääkäriin ei tarvitse mennä, jos vauva on muuten virkeä, syö hyvin ja ei ole kuumeinen...
Toivottavasti pian helpottaisi! - emo83
Hei!
Suppoja ei pitäisi antaa noin pienelle, vasta 3kk eteenpäin.
Parempaa neuvoa en osaa antaa kuin edellinenkään.- nöösi
suppoja voi antaa, jos painoa on riittävästi... Mitäs siellä suppolaatikon takana sanottiinkaan? En ny muista niitä painorajoja, mutta ainahan voi tarkistaa neuvolasta... Mutta eipä niistä kyllä hirveästi taida olla apua, kun se nuhan akuutein vaihe oli sairastettu jo jokin aika sitten...
- ..........
nöösi kirjoitti:
suppoja voi antaa, jos painoa on riittävästi... Mitäs siellä suppolaatikon takana sanottiinkaan? En ny muista niitä painorajoja, mutta ainahan voi tarkistaa neuvolasta... Mutta eipä niistä kyllä hirveästi taida olla apua, kun se nuhan akuutein vaihe oli sairastettu jo jokin aika sitten...
räänimijä apteeksista..
helpottanut meän pojan tukkoisuutta. saa helposti räkää pois..
poika 1kk ja 3 päivää.
- kaizu
vauvana meidän "vauva" oli myös tukkoinen ja tädiltäni sain vinkin laittaa kuorittu sipuli neljään osaa lohkottuna sängyn välittömään läheisyyteen lautaselle tai johonkin verkkopussiin roikkumaan sängyn yläpuolelle ja kas, tuo vanha konsti toimi ainakin meillä!
- rikun äiti
apteekista saa suolatippoja - avaavat nenän hetkessä ja on helpompi hengittää. turauta kunnon satsi molempiin sieraimiin - vauva tuskin siitä pitää, mutta toimii nopeasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006