Heippa!
Poikani on nyt reilut kaksi kuukautta ja imetän edelleen rintakumin avulla ja makuullaan kyljelläni. Poika ei suostu syömään tissiä ilman kumia,vaikka miten yritän ja lähinnä tästä syystä myöskään istualtaan sylissä imettäminen ei onnistu sitten lainkaan. Kumi ei pysy paikallaan enkä muutenkaan löydä rentoa asentoa. Lisäksi tuntuu että suuret rintani ovat jotenkin tiellä myös. Neuvolassa kerran imetin ja siellä onnistui ihan hyvin,koska tyyny ja tuoli olivat hyvät,sekä täti antoi lapsen syliini syömään,mutta haluaisin voida imettää missä ikinä liikummekin!...kovasti olisin kiitollinen avusta
rintakumista
3
619
Vastaukset
- mestarin
paljon kokeiluja erilaisista asennoista, niin kyllä ne oikeat sieltä löytyy. Kukaan muu ei pysty kokeilemaan puolestasi, enemän omaa aktiivisuutta.
- ......................
Itsekin imetin tytärtäni ekat 2 viikkoa rintakumilla ja koin tilanteen ahdistavaksi. Neuvojia löytyi moneen junaan, osan mielestä rintakumista oli päästävä HETI eroon, osan mielestä olisin voinut imettää kumin kanssa vaikka koko lapsen imeväis iän. Itseäni rintakumin käyttö kuitenkin häiritsi ja vaikka maitoa tuli hyvin koin kumin käytön hankalaksi. Joskushan voi olla niin, että rintakumin käyttö vaikuttaa siihen, että maitoa ei tule tarpeeksi, mutta olen myös törmännyt ihmisiin, jotka ovat imettäneet lastansa 1 vuotiaaksi rintakumin kanssa. Hienoa on, että lapsesi saa äidinmaitoa, oli se sitten rintakumin avulla tai paljaasta rinnasta.
Itseäni siis alkoi nuo neuvot ärsytämään ja koin itseni huonoksi äidiksi, koska en pystynyt tytärtäni ilman rintakumia imettämään (ihan kun rintakumin käyttö olisi äitiyden mittari). Pikkuhiljaa aloin tekemään niin, että otin rintakumin pois kesken syönnin ja välillä tyttö sitten suostuikin jatkamaan imemistä. Siinä vaiheessa kun huomasin, että tyttö pystyi imemään ilman kumiakin ja sai maitoa, tein radikaalin päätöksen ja päätin, että kumia ei enään rintaan laiteta. Vuorokausi siinä meni, että tyttö suostui syömään ilman huutoa. En toki tyttöä nälässä pitänyt vaan tyttö kyllä imi mutta huusi naama punaisena aina kun imuote irtosi.
Neuvolasta en kokenut apua asiaan saavani, niinpä käännyin imetyksen tuki ry:n puoleen. Soitin tukipuhelimeen ja kävin tukiryhmässä, jossa sain kaipaamaani henkistä tukea ja opastusta imetykseen. (www.imetys.fi/itu) Nyt olen imettänyt tytärtäni 9 kuukautta lähes ongelmitta:).
Jos koet neuvolasta saavasi apua, ole yhteydessä sinne ja varaa useampia aikoja imetyksen merkeissä tai vieraile imetyksen tuen kotisivuilla. Sivuilta löytyy myös tiedot tukiryhmistä ja -puhelimesta.
Tsemppiä, voimia ja onnea pienen poikasi johdosta. - äiti 01/07
tyttöni söi aluksi myös pelkällä kumilla...Joka kerta kokeiltiin ensin ilman tavallaan harjoiteltiin...Sitten yhtäkkiä syöminen sujuikin ilman kumia paremmin kuin sen kanssa...
Imetystyynyä käytän ja sen päällä vielä makuupussia taitettuna...Saan tytön hyvään asentoon istualtani...
Ei kannata stressata..Aluksi myös stressasin kun sanottiin että äkkiä olisi päästävä kumista eroon...Sitten neuvolatäti sanoi, et parempi syödä vaikka koko imetysajan kumin kanssa kun olla "ilman" ruokaa...Tämä auttoi minua rentoutumaan ja hommat alkoivat sujua paremmin...
Tuli mieleen et onnistuisitko vaivihkaa ottamaan kumin pois kun muksu pitää esim. pienen tauon? jos vaikka huomaamattaan söisi ilman kumia..Huijaan ite joskus tutilla ku tyttö kiukkuaa rinnalla, laitan tutin suuhun ja kun imu siitä alkaa otan tutin pois ja laitan rinnan tilalle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809