Lyhyesti laista

jukka.finland

Luin asiaa koskevia kirjoituksia alla ja näyttäsi siltä, että osaksi kiistelemme vain siksi, että käytämme asioista eri termejä kuitenkin lopuksi samaan asiaan tähdäten.

Kun itse olen kirjoittanut, että Kristus on lain loppu -ja Hän totisesti on- niin elän kuitenkin Kristuksen laissa. Vapaus Kristuksessa ei merkitse mitään sellaista, että vetäisimme armon synnin peitteeksi tai että eläisimme synnissä. "Meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi" (Rm. 6:6b). Selkeitä sanoja. "Synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla vaan armon alla" (Rm. 6:14).

Jumalan laki on kirjoitettu sydämiimme ts. Kristus asuu meissä ja olemme uusia luomuksia. Mihin saakka olemme sitten ehtineetkään niin kulkekaamme samaa tietä pitäen keskenämme rauhan Hengen yhdyssiteellä. Jos jossain kohden olemme keskenämme eri mieltä niin Jumala on näyttävä meille niissäkin, miten asiat ovat.

"Minä olen lain kautta kuollut pois laista elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut" (Gal. 2:19-21").

"Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaisia sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle" (Rm. 6:12-13).

Kiistaa tuolla alempana on syntynyt ainakin osaksi siitä syystä, että kirjoittaessani Kristuksen vapauttaneen meidät synnin ja lain kirouksesta sekä niiden synnyttämästä orjuudesta, niin toiset ovat ymmärtäneet, että sitten saamme elää kuin siat pellossa. En tarkoita mitään sellaista. Me, jotka olemme kuolleet synnille, emme enää elä siinä. Me teemme Jumalan tahdon, koska uusi luontomme sitä halajaa ja Jumalan Henki meissä sen mahdollistaa, Jeesuksen Kristuksen liitonveren kautta. Hänelle kunnia nyt sekä maailmanajoista maailmanaikoihin, iankaikkisesti, totisesti.

Jumalan armo ja rauha olkoon jokaisen veljeni ja sisareni kanssa Kristuksessa Jeesuksessa.

24

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoituksesi

on selventävä ja kirjoittelemme siitä tänne (aina toisiamme ymmärtämättä), jotta hekin, jotka eivät vielä ymmärrä Jumalan tahtoa, saavat siitä tiedon.

Olen kohdannut heitä, jotka heittävät roskiin armon, sillä he tekevät armon niin halvaksi, että väittävät, että miten tahansa he elävät, ovat he armosta pelastettuja ja heille ei tule mieleenkään, että armosta pelastettu rakastaa yli kaiken Jumalaa ja tahtoo siksi olla kuuliainen Hänen puhumalleen Sanalle.

Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt kunniaan.

• Jessica <*v*>

Tuo oli niin hyvin sanottu, kuin olla ja osaa, että ei uudestisyntyminen ja pelastuksen armo ole sitä, että vetäisimme vain armon synnin peitteeksi! EI, totisesti ei. Vaan kun ihminen on saanut kohdata todellisen Jumalan armon, niin usko muuttaa, se muuttaa niin kokonaisvaltaisesti että EI ENÄÄ HALUA tehdä sitä, minkä tietää vääräksi.Se ei ole omaa vahvuuttamme, vaan Kristus meissä.

Jos ihmisen elämässä ei tapahdu muutosta, ei hän ole ollenkaan uudestisyntynyt, koska se muutos todella myöskin NÄKYY ja TUNTUU. Usko ilman tekoja on kuollut!

Toisin sanoen sinun elämäsi MUUTTUU kertaheitolla, kun sinä saat täyttyä Pyhällä Hengellä. Jopa syyttäjäkin heitetään sinusta ulos. Olet vapaa synnistä, kuin vastasyntynyt lapsi, niin täydellinen on Jumalan anteeksianto Kristuksessa.

• RitariOlevainen

sitä, että eläisimme synnissä, että armo suureksi tulisi, armo ei saa olla yllykkeena lihalle, armo voitti tuomion, jonka syntiinlankeemus langetti yllemme, meidänkin tulisi vaeltaa, niikuin Hän vaelsi.
        -Vaikka veallus ei pelasta, Jeesuksen usko sydämessämme pelastaa, niin vaellus on tätä aikaa varten , samoin kuin uskollisuus, ja tottelevaisuus Sanan arvovalle on voimamme, ja se saa aikaan ilon sydämessämme, ilo on portti siunauksille. Kaikki on kuitenkin armoa, armon päälle!
        _Aina on vaara menestyksen huumassa, että ottaa ansioita itselleen, ja armo unohtuu.
        -Eräs saarnaaja sanoi oletuaan muutaman viikon uskossa, hän katsoi peiliin ja ja oli onnesta sekaisin, siinä tuli sellainen onnellisuus hänelle, ja lauloi,
        - "Olen onnellinen olen onnellinen,-sitten kerratessaan - olen ihmeellinen olen ihmeellinen - siinä tuli oma minä ottamaan kunniaa Jumalalta,- mutta jatkoi sitten- sillä Jeesuksen oma mä oon!

• frihet
        RitariOlevainen kirjoitti:

sitä, että eläisimme synnissä, että armo suureksi tulisi, armo ei saa olla yllykkeena lihalle, armo voitti tuomion, jonka syntiinlankeemus langetti yllemme, meidänkin tulisi vaeltaa, niikuin Hän vaelsi.
        -Vaikka veallus ei pelasta, Jeesuksen usko sydämessämme pelastaa, niin vaellus on tätä aikaa varten , samoin kuin uskollisuus, ja tottelevaisuus Sanan arvovalle on voimamme, ja se saa aikaan ilon sydämessämme, ilo on portti siunauksille. Kaikki on kuitenkin armoa, armon päälle!
        _Aina on vaara menestyksen huumassa, että ottaa ansioita itselleen, ja armo unohtuu.
        -Eräs saarnaaja sanoi oletuaan muutaman viikon uskossa, hän katsoi peiliin ja ja oli onnesta sekaisin, siinä tuli sellainen onnellisuus hänelle, ja lauloi,
        - "Olen onnellinen olen onnellinen,-sitten kerratessaan - olen ihmeellinen olen ihmeellinen - siinä tuli oma minä ottamaan kunniaa Jumalalta,- mutta jatkoi sitten- sillä Jeesuksen oma mä oon!

Ajatuksiini nousi tuo Raamatun kohta, joka kehoittaa antamaan koko ruumiimme eläväksi uhriksi Herralle.

Meinaan vaan, että osa ehkä olisi vielä helppoa, mutta ne "rakkatkin" asiat luovuttaa Jeesukselle.

Hyvä ritari, että sinä uskollisesti pidät Sanaa yllä ja siunaten jätän teidät palstalle tutkiman mikä on otollista ja hyvää "syötäväksi", eli siunatut yö unet rakkaan Jeesuksen nimessä sinulle ja teille toisille, täytyy meikäläisen levolle lähteä, muuten tuo loppukin laiskuus katoaa minusta.

• jaina
        RitariOlevainen kirjoitti:

sisäistettyä alistumista, että tästä armosta jaksaa joku noin hurmiollista repiä. Oliskos jossakin vaiheessa voinut nuoleskella niitä lapsuusajan haavojaan? No eipä sen tukevasti pönäköityneen Setä-egon paisteessa enää mitään vikoja näekään.

???

Näin se menee: lapsuudessa sisäistetään ensin semmoinen aate, ettei tule rakastetuksi. Sitten alkaa suorittaa sitä rakastetuksi tulemista, että jos sittenkin jollakin tavalla, kun hyvin eläisi jne. Siinä joko onnistuu tai sitten ei. Keskimäärin ihminen jossakin elonkierron silmukassa oivaltaa, että hänhän voisi itsekin rakastaa itseään ja aletaan noin muutenkin kyseenalaistaa vanhempien auktoriteettiä, sitä sanotaan murrosiäksi. Joillakin jää tämä keskenheitetty kapina päälle.

Ja veilä kerran: armo on käsite, joka kuuluu vallankäyttöön. Armon käsitteellä ei ole mitään tekemistä rakastamisen kanssa, paitsi, että se puuttuu siitä kokonaan. Rakkaus on ruma sana ja raakaa peliä: karvoineen kaikkineen tulee hyväksytyksi ja siunatuksi. Armo on aina sen annettavissa tai evättävissä, jolla on ylivalta. Rakkaus ja hyväksytyksituleminen puolestaan ovat vallan jakamista.

Arvelisin tosin, ettei vaiheessa Setä ole enää toivoa.

• J.f.:"Me teemme Jumalan tahdon, koska uusi luontomme sitä halajaa ja Jumalan Henki meissä sen mahdollistaa, Jeesuksen Kristuksen liitonveren kautta".
      ---
      Oikein sanot!
      Paavali jopa sanoo, että "...sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,...(Rm 7:22).

LAIN PYSYVYYS (Matt. 5:17-20)

Jeesus sanoo laista, ettei Hän ole tullut sitä kumoamaan, vaan toteuttamaan sen (Matt. 5:17).
      Jeesus vaatii lain tinkimätöntä ulkonaista ja sisäistä noudattamista (j.18,19).

Toisaalla Paavali taas sanoo: ” Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo” (Room. 10:4).

Onko tässä joku ristiriita?

----
      Luther:
      "Tämän asian ymmärtäminen on siis lain ja evankeliumin tuntemisessa ja oikeassa erottamisessa, että tiedettäisiin lain oppia olevan ainoastaan sen, joka määrää mitä jumalattomien ja kadotettujen on tehtävä, kuten 1. Tim. 1:ssä sanotaan: "Lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan jumalattomille"(1. Tim. 1:9).

Mutta niin pian kuin he ovat hurskaita, on laki kumottu, sillä sen virka on vain painaa alas ja nöyryyttää jumalattomat syntiensä ja voimattomuutensa tuntemisen kautta.
      Mutta evankeliumin oppi on se, joka opettaa mistä saadaan se, millä laki täytetään.
      Ja tässä suhteessa se ei mitään käske, eikä pakota henkeä, joka itsestään vapaaehtoisesti toimii uskossa.

Tosin se antaa joitakin käskyjä, mutta ne ovat lihassa jälellä olevan vanhan ihmisen tähden, että se kuoletettaisiin, koska se ei vielä ole vanhurskautettu. Niistä on kuitenkin omalta osaltansa henki vapaa, joka tyytyy paljaaseen uskoon. (Luther)
      ---
      Jumalan sana on lakia ja evankeliumia.
      Laki ilmaisee Jumalan pyhän tahdon ja kurittaa meitä Kristuksen luo (Room, 3:24).
      Evankeliumi on iloinen sanoma Jumalan armosta, joka tarjotaan meille Kristuksessa (Lk. 2:10-11).
      Näitä ei pidä sekoittaa toisiinsa.

• Lukihäiriöinen

Tapio
        Jeesuksen laki on rakkauden laki, ja Jumalan käskyt kuuluvat rakkauden lakiin.
        Jeesus on täyttänyt lain.
        Vanhan liiton laki säädökset, kuuluvat vanhaan liitton.
        Jeesus on armo, armosta me olemme pelastetut, emme itsemme kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Armosta meille on myös annettu,Pyhä Henki joka johdattaa.
        Pyhä Henki antaa myös uudesti syntymisen kautta kasvun.
        Pyhä Henki johdattaa omansa totuuteen, totuudessa on myös rakkaus, joka kavattaa uskomaan siihen, että Jeesus on omalla esimerkillään osoittanut meille, täytäneensä lain.
        Galattalaisille Pavali puhuu laista, mutta hän myös nuhtelee, te älyttömät Galattalaiset uskossa te aloititte, ja nyt toimitte laissa.

Laki henkisyys, ei johda kasvuun vaan taannutaa, Pyhä Henki sensijaa kavattaa, antaa mahdollisuuden kasvaa maanpäällä, hengellisesti niin että voi toimia opettajana.

Opettajahan on vastuussa siitä mitä opettaa, millä tavalla tuo opin julki.
        Kenelle on opettajan armolaja suotu, hän opettakoon, Pyhässä Hengessä.

Vanhan liiton opit ovat täydetämässä, ja uusi liitto on täydentänyt, Jumalan lupauksen.

Lait ja skramentit ovat poistuneet ja tilla on Pyhä Henki ja rakkaus.
        Jokainen joka Jeesukselta, anoo saa armon tutkia Sanaa Pyhän Hengen viitoittaman.

• Lukihäiriöinen
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

Tapio
        Jeesuksen laki on rakkauden laki, ja Jumalan käskyt kuuluvat rakkauden lakiin.
        Jeesus on täyttänyt lain.
        Vanhan liiton laki säädökset, kuuluvat vanhaan liitton.
        Jeesus on armo, armosta me olemme pelastetut, emme itsemme kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Armosta meille on myös annettu,Pyhä Henki joka johdattaa.
        Pyhä Henki antaa myös uudesti syntymisen kautta kasvun.
        Pyhä Henki johdattaa omansa totuuteen, totuudessa on myös rakkaus, joka kavattaa uskomaan siihen, että Jeesus on omalla esimerkillään osoittanut meille, täytäneensä lain.
        Galattalaisille Pavali puhuu laista, mutta hän myös nuhtelee, te älyttömät Galattalaiset uskossa te aloititte, ja nyt toimitte laissa.

Laki henkisyys, ei johda kasvuun vaan taannutaa, Pyhä Henki sensijaa kavattaa, antaa mahdollisuuden kasvaa maanpäällä, hengellisesti niin että voi toimia opettajana.

Opettajahan on vastuussa siitä mitä opettaa, millä tavalla tuo opin julki.
        Kenelle on opettajan armolaja suotu, hän opettakoon, Pyhässä Hengessä.

Vanhan liiton opit ovat täydetämässä, ja uusi liitto on täydentänyt, Jumalan lupauksen.

Lait ja skramentit ovat poistuneet ja tilla on Pyhä Henki ja rakkaus.
        Jokainen joka Jeesukselta, anoo saa armon tutkia Sanaa Pyhän Hengen viitoittaman.

Kymmenen käskyä on voimassa, ja ne kuuluu rakkauden lakiin.
        Ymärileikaus ja uhrimenot sensijaa ei kuulu.
        Kymmenen käskyä on jokaisen tähdellistä muistaa, jotta Jumalan täydellinen, suunitelma toteutuisi.

Lopun ajalla kummenen käskyä on unohdettu ja se on ihmisen harhauttanut, menemään samoihin tekoihin, kuin Nooan aikana ja Sodoran ja Gomoran synien tyttymyksen aikana.

• poikalapsi

Täällä se laittomuuksien harrastaja puhelee laista: JO on maailma mallillaan! Jukka rikkoo intimitettisuojalakia ja valehtelee päivät ympäri - ja nyt opettaa lakia!

Voi helluntailainen!!

Jukka luulee olevansa jumala ja siksi puhuu jumalan laista eli omasta "laistaan". Hyi!

• nainen-019

vaan omissa piireissäsi, ja anna muiden kirjoittaa asiasta, jota ilmeisesti sinä et tunne.

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

vaan omissa piireissäsi, ja anna muiden kirjoittaa asiasta, jota ilmeisesti sinä et tunne.

Mitäs piirejä puskanainen tarkoittaa?

Tunnen lakia ja kunnioitan sitä avaajaa enemmän. MINÄ en asiatta ole koskaan uhkaillut ketään raastuvalla enkä ole myöskään rikkonut intimiteettisuojaa tai edes vihjaillut rikkovani, kuten sinulle rakas lahkoveljesi Jukka.

Puskahuutelijoiden ohjiesta en piittaa. Ne ovat lahkoveljesi kaalepin tapaan asiattomia.

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

Mitäs piirejä puskanainen tarkoittaa?

Tunnen lakia ja kunnioitan sitä avaajaa enemmän. MINÄ en asiatta ole koskaan uhkaillut ketään raastuvalla enkä ole myöskään rikkonut intimiteettisuojaa tai edes vihjaillut rikkovani, kuten sinulle rakas lahkoveljesi Jukka.

Puskahuutelijoiden ohjiesta en piittaa. Ne ovat lahkoveljesi kaalepin tapaan asiattomia.

missä piireissä liikut! Eikä ne ole mitään mun lahkoveljiä.Koska en tietääkseni kuulu mihinkään lahkoon. Eivätkä tietääkseni hekään. Ja niinkuin sanoin ennen jo, etten ole helari.

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

missä piireissä liikut! Eikä ne ole mitään mun lahkoveljiä.Koska en tietääkseni kuulu mihinkään lahkoon. Eivätkä tietääkseni hekään. Ja niinkuin sanoin ennen jo, etten ole helari.

En itse asiassa liiku missään "piireissä". Sinä sen sijaan puolustelet epärehellisyyttä. Mitä se kertookaan sinusta?

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

En itse asiassa liiku missään "piireissä". Sinä sen sijaan puolustelet epärehellisyyttä. Mitä se kertookaan sinusta?

Mihin väitteesi perustuu, että väität minun puolustelevan epärehellisyyttä? Ja mitä pystyt päättelemään ihmisestä, jota et edes tunne? Ja sitä paitsi, jos vertaa esim. Jukan ja sinun kirjoituksia, niin ensin mainitun kirjoituksissa on järkeä, mutta sinun ei. Minun elämäni ei ole ikinä perustunut epärehellisyydelle, ja sen olen opettanut myös lapsilleni.

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

Mihin väitteesi perustuu, että väität minun puolustelevan epärehellisyyttä? Ja mitä pystyt päättelemään ihmisestä, jota et edes tunne? Ja sitä paitsi, jos vertaa esim. Jukan ja sinun kirjoituksia, niin ensin mainitun kirjoituksissa on järkeä, mutta sinun ei. Minun elämäni ei ole ikinä perustunut epärehellisyydelle, ja sen olen opettanut myös lapsilleni.

Puolustat epärehellisyyttä, kun sanot Jukan juttuja oikeiksi, vaikka hän on jäänyt useita kertoja kiinni silkasta valehtelusta: mm. valehteli suoraan, että minun henkilötunnukseni on hänen pikku homopiireissään levittelyssä. Sama katala Jukka uhkaili haastavansa minut, syyttömän, oikeuteen. Olet valheen ja vääryyden puolella, kun näet jumalaksi itsensä korottaneen Jukan olevan oikeassa.

Vai on Jukan jutuissa "järkeä"... No, tuokin lausuma kertoo sinusta aika lailla.

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

Puolustat epärehellisyyttä, kun sanot Jukan juttuja oikeiksi, vaikka hän on jäänyt useita kertoja kiinni silkasta valehtelusta: mm. valehteli suoraan, että minun henkilötunnukseni on hänen pikku homopiireissään levittelyssä. Sama katala Jukka uhkaili haastavansa minut, syyttömän, oikeuteen. Olet valheen ja vääryyden puolella, kun näet jumalaksi itsensä korottaneen Jukan olevan oikeassa.

Vai on Jukan jutuissa "järkeä"... No, tuokin lausuma kertoo sinusta aika lailla.

Noiden sanomiesi juttujen takia et haluakaan seriffiä tänne. Sekin kertoo sinusta paljon. Sinut pudotettaisiin pois täältä. Ja kun et selitä mitä muka minusta tiedät.

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

niissä on järkeä kuin sinun jutuissasi. Mihin perustat kirjoituksesi muuten siitä, että Jukka elää fiktiomaailmassa? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti? Vai liikkuuko tieto omissa pikku "piireissäsi"?

• armossa
        nainen-019 kirjoitti:

niissä on järkeä kuin sinun jutuissasi. Mihin perustat kirjoituksesi muuten siitä, että Jukka elää fiktiomaailmassa? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti? Vai liikkuuko tieto omissa pikku "piireissäsi"?

antautua aina väittelyihin jotka aiheuttaa vaan riitaa ja eripuraa. Täällä on näitä "häiriköitä" jotka ei ole HUOM. vielä ottaneet Jeesusta vapahtajakseen. Rukoillaan heidän puolestaan ja kyllähän noista heidän kirjoituksistaankin huomaa, että miten heillä on hätä ja paha olla. Jätetään heidät rauhaan ,koska hehän haluaa saada täällä pakan sekaisin ja vääntää ja kääntää sanaa. Ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan avaruuden henkivaltoja ja hallituksia vastaan.

• nainen-019
        armossa kirjoitti:

antautua aina väittelyihin jotka aiheuttaa vaan riitaa ja eripuraa. Täällä on näitä "häiriköitä" jotka ei ole HUOM. vielä ottaneet Jeesusta vapahtajakseen. Rukoillaan heidän puolestaan ja kyllähän noista heidän kirjoituksistaankin huomaa, että miten heillä on hätä ja paha olla. Jätetään heidät rauhaan ,koska hehän haluaa saada täällä pakan sekaisin ja vääntää ja kääntää sanaa. Ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan avaruuden henkivaltoja ja hallituksia vastaan.

tehdään. En ota enää kantaa Poikalapsen kirjoitteluihin, koska hän kääntää kaiken päälaelleen. Ottaa vaan päähän tuo syyttely ja muka tietäminen.
        Mutta hyvää päivänjatkoa sinullekin!

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

Noiden sanomiesi juttujen takia et haluakaan seriffiä tänne. Sekin kertoo sinusta paljon. Sinut pudotettaisiin pois täältä. Ja kun et selitä mitä muka minusta tiedät.

En ole väittänyt juuri mitään tietäväni sinusta. Olen kyllä viestejäsi lukenut ja niiden perusteella oppinut tavastasi "ajatella" aika lailla. Sinulle valheen puolustaminen on tärkeä arvo, joten Jukka, valehtelija, on sinulle jotenkin läheinen, KOVIN läheinen...

Tuskinpa seriffi minua uhkaisi. Te puskajussit ja muut porunpitäjät saattaisitte saada kuria.

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

En ole väittänyt juuri mitään tietäväni sinusta. Olen kyllä viestejäsi lukenut ja niiden perusteella oppinut tavastasi "ajatella" aika lailla. Sinulle valheen puolustaminen on tärkeä arvo, joten Jukka, valehtelija, on sinulle jotenkin läheinen, KOVIN läheinen...

Tuskinpa seriffi minua uhkaisi. Te puskajussit ja muut porunpitäjät saattaisitte saada kuria.

jo etten kommentoi sinun viesteihisi enää, mutta teen sen vielä kerran.
        Ainut joka tässä kääntää asioita poskelleen ja valehtelee, olet sinä ei Jukka! Elä sinä, opettaja, niissä piireissä missä elätkin, minä elän omissa normaaleissa heteropiireissäni. Hyvää kesää sulle vaan!

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

jo etten kommentoi sinun viesteihisi enää, mutta teen sen vielä kerran.
        Ainut joka tässä kääntää asioita poskelleen ja valehtelee, olet sinä ei Jukka! Elä sinä, opettaja, niissä piireissä missä elätkin, minä elän omissa normaaleissa heteropiireissäni. Hyvää kesää sulle vaan!

Ei se musta inttämällä valkoiseksi muutu.

• nainen-019
        poikalapsi kirjoitti:

Ei se musta inttämällä valkoiseksi muutu.

kuule sinne homopalstalle, pilaamasta täällä olmapiiriä.

• poikalapsi
        nainen-019 kirjoitti:

kuule sinne homopalstalle, pilaamasta täällä olmapiiriä.

Mikä on olmapiiri? Miksi minun homopalstalla pitäisi keskusytella siitä, että te uskobvaiset olette vilpillisiä? Jukka kuuluu ennemmin homopalstalle, koska HÄN omien sanojensa mukaan liikkuu homopiireissä, minä en liiku.

Miksi puollat valhetta ja vilppiä, Jukka-019?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      106
      4873
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      151
      4834
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4652
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3014
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2683
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2194
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2158
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1390
    10. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      22
      1375
    Aihe