Onko kellään tietoa saako jostain ostettua hyödyllistä materiaalia biologiaa pääaineenaan lukemaan pyrkivälle opiskelijalle? Kenties tehtäviä? Kaikki mahdollinen käy!
Oletteko muut käyneet/harkinneet käydä jonkinnäköisen valmennuskurssin?
Kaikennäköiset "apu-ideat" ovat tervetulleita!
Tack så mycket!=)
biologian opiskelijat/pyrkijät!
6
1286
Vastaukset
- biologian opiskelija
Itse aloitin biologian opinnot viime syksynä. Itselleni ei ollut hyötyä valmennuskurssista, jonka kävin kaksi vuotta sitten. Sisään pääsin kun luin lukion bilsan kirjat sekä yliopistolla perusopinnoissa käytettävää biology kirjaa. Vanhat pääsykoekysymykset löytyvät netistä, mutta niitä läpi käydessä kannattaa pitää mielessä että uuden tyyppisiä kysymyksiä pääsykokeeseen saattaa tulla. Kannattaa myös (tai olisi viime kuukausina kannattanut)seurata lehdissä olevia artikkeleita, jotka liittyvät biologian alaan. Ainakin muutamana viime vuonna on ollut kysymyksiä, jotka ovat olleet edeltävänä vuonna ajankohtaisia aiheita.
Onnea kokeeseen kaikille yrittäjille!- sikluumaito
vinkeistä. kysyisin vielä, mistä osoitteesta löytää nämä vanhat pääsykoekysymykset? tai edes osan niistä? en ole löytänyt vaikka yritin etsiä...
- sivusta seuraaja
sikluumaito kirjoitti:
vinkeistä. kysyisin vielä, mistä osoitteesta löytää nämä vanhat pääsykoekysymykset? tai edes osan niistä? en ole löytänyt vaikka yritin etsiä...
Täältä pitäisi löytyä vanhat valintakokeet mallivastauksineen:
http://www.helsinki.fi/bio/valinnat/yleistietoa.htm
Itse pyrin viime vuonna biologiaa lukemaan ja v***iksi meni :D Tosin ei pahemmin lukeminenkaan silloin innostanut. Onnea joka tapauksessa kokeeseen. - sölgpwehgp
kannata lukea muuta kuin niitä lukion kirjoja, koska pääsykokeissa ei juurikaan jaeta pisteitä ylimääräisestä tiedosta. Tärkeää on vain osata ulkoa jokainen nippelitieto lukion kirjoista. Suosittelen WSOY:n sarjaa lukuun ottamatta ympäristötiedettä käsittelevää kirjaa, joka on Otavalla parempi. Molempia sarjoja kannattaa silti vilkaista.
- mirabai
Lainasin kirjastosta WSOY:n biologian kertauskirjan (vuosimallia 99 tai jotain).. paljon tehtäviä ja syventävää tietoa.. Olen lukenut sekä WSOY:n että Otavan kirjoja ja seurannut lehdistä biologiaan ja ympäristöön liittyviä juttuja.. ja kun olen kyllästynyt koulukirjoihin, olen lukenut joitain mielenkiintoisia teoksia, kuten Ilkka Hanskin Kutistuvan maailman. :) Joo, enkä ole käynyt valmennuskurssia, koska se on aika törkeää rahastusta..
Kohta tulee stressi päälle, olen vielä ihan eksyksissä ihmisbilsan suhteen.. - jahwetti
Itse luen noita lukion biologian kirjoja, Otavan siis. Vielä olis viides kurssi lukemati:D Saa nähdä viitsinkö sitä lukea, kun ei sitä yo-kirjoituksissakaan tarvittu E:n arvoiseen suoritukseen. Jos pääsykoe perustuu siihen vanhan opsin lukiobiologian oppimäärään, niin ei kai siihen mitään ylimääräistä kannata lukea. Käyttää vaan lukuhalunsa lukion asioiden kertaamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768