Ostimme pojalle uuden Husqvarna-merkkisen kevarin viime keväänä. Tänä keväänä, onneksi ennen takuuajan loppumista, katkesi kytkinvaijeri..pyörälle tehtii ensimmäinen huolto, km sillä hetkellä alle 1400 km. Viikko huollon jälkeen kesken ajon kone sammui, lauantaipvä, hinaus korjaamolle, syy: kone leikannut kiinni, nyt sitten ootellaan ehkä peräti kk että saa tarvittavat osat italiasta jos ei sitten satu löytymään maahantuojalta..meidän säkällä ei varmaan löydy..eli: älkää ihmeessä ostako Husqvarna-merkkistä kevaria, pelkkää harmia on ollut ja nyt poika kevarikorttitaskussa polkupyörällä kulkee parhaat ajoajan
Husqvarna
35
18187
Vastaukset
- otto69
VOI JUMALAUTA! se on elämä pilalla kun kytkinvaijeri katkeaa, kulutusosahan se on ja hinta varmasti roimat 5 egee. ehkä pojun kannattais muistaa lämmittää kone ja ajaa nätisti niin ei sitte tarvis pyöräillä. kypsykää siihen.
- olet sinä kyllä..
kytkinvaijeri meni siis takuuseen jos et tajunnut. Enkä siitä valittanutkaan, sehän saatiin takuuna, kun vaan itse asenneltiin...lähinnä ärsyttää se että lähes 6000 euron uusi pyörä hajoaa heti ensimmäisen huollon jälkeen kun km on noin vähäiset
- HulluKari
Joo minulla on Husqvarna WR 125 vm: 08 ja kyseisestä pyörästä kuvia: http://www.motot.net/galleria/g31157_husqvarna_wr_125cc_08
Pyörä on toiminut tähän saakka täysin ongelmitta ja wr on kisaenska ei katuenska mutta ollut aina TT ja lähtee ulos sellainen 40hp, suurin syy kiinnileipomisiin on jos pyörää pidetään kuristettuna sekä se jos pyörän säädöt on päin helvettiä! sekä se että pyörä kunhan vain lähtee käyntiin niin heti ajetaan niin paljon kun siitä irtoaa! itse lämmitän 5min aina konetta niin että putki on paljaalla kädellä kuuma, vesiletkuissa kiertää vesi ja kytkin sekä mangneeton koppa ovat lämpimät, pyörää lämmitetään niin että annetaan hiukan lisää kierroksia että ei pyöri tukkoon. eipä mulla muuta kun riemukasta jatkoo HUSSE KUSKEILLE PARAS PYÖRÄ ON HUSQVARNA! - husset rulaa
olet sinä kyllä.. kirjoitti:
kytkinvaijeri meni siis takuuseen jos et tajunnut. Enkä siitä valittanutkaan, sehän saatiin takuuna, kun vaan itse asenneltiin...lähinnä ärsyttää se että lähes 6000 euron uusi pyörä hajoaa heti ensimmäisen huollon jälkeen kun km on noin vähäiset
aamm... husse on se laadukkain merkki. kulutus osat tietenkin kuluu jne, jos ostitte käytettynä nii ette voi tietää miten sillä on ajettu. ja se leikkaa kii tietenkin jos krossipyörästä kevariks tehtyä ajetaan kuristettuna vaikka pitäs kierrosten kiertää ja huutaa. (tietenkään ei liika ) ja perus ajossakin tt setti melkee pakollinen. kuristtu husse kiihtyy huonommin ku mun mopo Dt
- agzhah
husset rulaa kirjoitti:
aamm... husse on se laadukkain merkki. kulutus osat tietenkin kuluu jne, jos ostitte käytettynä nii ette voi tietää miten sillä on ajettu. ja se leikkaa kii tietenkin jos krossipyörästä kevariks tehtyä ajetaan kuristettuna vaikka pitäs kierrosten kiertää ja huutaa. (tietenkään ei liika ) ja perus ajossakin tt setti melkee pakollinen. kuristtu husse kiihtyy huonommin ku mun mopo Dt
Oletko tyhmä vai etkö näe että se oli ostettu UUTENA.... aivan susi yksilö jos leikkaa kiinni noin pienillä km
- piikkikuski-95
agzhah kirjoitti:
Oletko tyhmä vai etkö näe että se oli ostettu UUTENA.... aivan susi yksilö jos leikkaa kiinni noin pienillä km
Mitäs sun kermaperse poika ei osaa ajaa kunnolla vitun ääliö.Tottakai piikkinen husse leikkaa kiinni jos ajaa miten sattuu esim.kaasu pohjassa.Kannattais vilkasta sun pojan peiliin eka ja sitte vasta haukkua husqvarnaa jos siinä ny on mitään haukkumista.
- sherlock
Cagivalla vähän samaa hommaa noi toimitukset. Toimitukset kestää kauan, sitä ne Cagivan huollostakin mulle juttelivat kun kävin jututtamassa. Hussen vakio-osat on myös kalliita, esimerkkinä kaasuvaijeri, joka oli muistaakseni törkeän hintainen, ~60 euroa...
Niin ja sitten noihin ongelmiin... Kytkinvaijerin katkeaminen nyt ei ole mikään maailmanloppu. Kiinni leikkaaminen on vähän pahempi homma, mutta mistäs se johtui?
Oliko kevari viritetty tehoputkella, kuten Husqvarnan supermotot tuppaavat usein olemaan? Jos tehoputkella ei kaasuttimen säätöjä saa kohdalleen, on käyttäjän oma vika, jos pyörä sanoo sopimuksen irti. Muutenkin, kuristuksia poistettaessa isompi pääsuutin on välttämätön useimmissa pyörissä.
Oliko öljypumppu säädetty oikein? Jos pyörää piristetään esim. tehoputkella, tulisi myös öljypumppu säätää kohdilleen.
Esimerkiksi öljypumpun pettämiselle ei käyttäjä voi mitään, mutta melkeinpä kaikki muut syyt ovat käyttäjän itsensä ehkäistävissä. Useimmiten kiinni leikkaaminen johtuu käyttäjästä.
Mistä kiinnileikkaaminen johtui?- tehoputki on
asennettu samassa liikeessä josta pyörä on uutena ostettu , samassa paikassa huollettu. Miten voi käyttää väärin ? Kun on juuri huollettu, vielä tarkistettu 2tahtiöljyt, ja ajoakaan ei mahdottomia km ole? MIelestäni vika löytyy kyllä näissä asiantuntevissa huollon kavereissa. Voisi edes sitten neuvoa miten pitää toimia jos jotain huomioon otettavaa on. Tässä hussessa kun ei noita varoitusvaloja liiemmälti ole.
- tyhmälle äidille..
mistä kiiinnileikkaaminen johtui kun huollosta ilmoittivat että varautukaa ehkä kk:n odotusaikaan.Ilmeisesti tätä mallia käytetään oikein niin että annetaan sen olla pihassa koristeena.
- sherlock
tehoputki on kirjoitti:
asennettu samassa liikeessä josta pyörä on uutena ostettu , samassa paikassa huollettu. Miten voi käyttää väärin ? Kun on juuri huollettu, vielä tarkistettu 2tahtiöljyt, ja ajoakaan ei mahdottomia km ole? MIelestäni vika löytyy kyllä näissä asiantuntevissa huollon kavereissa. Voisi edes sitten neuvoa miten pitää toimia jos jotain huomioon otettavaa on. Tässä hussessa kun ei noita varoitusvaloja liiemmälti ole.
Kyllä merkkihuollon kavereiden tulis tietää, miten kaasutin säädetään tehoputkella varustetulle pyörälle. Tehoputken kanssa suositellaan täystehosuutinta virtausarvoltaan 10 suurempaa pääsuutinta ja mahdollisesti hieman suurempaa tyhjäkäyntisuutinta. Mikunin kaasuttimissa pääsuuttimen suositeltu koko voi olla jopa 20 suurempi, kuin täystehosuutin. Lisäksi luistin neulaa kannattaa nostaa laskemalla siinä olevaa lukkoprikkaa. Huollon kaverit luultavasti olivat asentaneet tehoputken laiton yhteydessä täystehosuuttimen kaasuttimeen, jolloin seos jää laihaksi (=liikaa ilmaa suhteessa bensaan). Öljypumpun säätökin on voinut jäädä puolitiehen...
Voisin sanoa 90% varmuudella, että kiinni leikkaaminen johtui laihasta seoksesta ja jos saat vielä saman tulpan käsiisi, joka oli pyörässä kiinni, on sen kärki luultavasti väriltään valkea.
Tunnen myötätuntoa Husqvarnan merkkihuoltoa kohtaan. Ei se helppoa ole heilläkään. Osien toimitus Italiasta tökkii ja ei täällä Suomen päässä asialle voi paljoakaan mitään tehdä. - myötätunnosta
sherlock kirjoitti:
Kyllä merkkihuollon kavereiden tulis tietää, miten kaasutin säädetään tehoputkella varustetulle pyörälle. Tehoputken kanssa suositellaan täystehosuutinta virtausarvoltaan 10 suurempaa pääsuutinta ja mahdollisesti hieman suurempaa tyhjäkäyntisuutinta. Mikunin kaasuttimissa pääsuuttimen suositeltu koko voi olla jopa 20 suurempi, kuin täystehosuutin. Lisäksi luistin neulaa kannattaa nostaa laskemalla siinä olevaa lukkoprikkaa. Huollon kaverit luultavasti olivat asentaneet tehoputken laiton yhteydessä täystehosuuttimen kaasuttimeen, jolloin seos jää laihaksi (=liikaa ilmaa suhteessa bensaan). Öljypumpun säätökin on voinut jäädä puolitiehen...
Voisin sanoa 90% varmuudella, että kiinni leikkaaminen johtui laihasta seoksesta ja jos saat vielä saman tulpan käsiisi, joka oli pyörässä kiinni, on sen kärki luultavasti väriltään valkea.
Tunnen myötätuntoa Husqvarnan merkkihuoltoa kohtaan. Ei se helppoa ole heilläkään. Osien toimitus Italiasta tökkii ja ei täällä Suomen päässä asialle voi paljoakaan mitään tehdä.Siksi tänne kirjoitinkin että muut eivät mene samaan vipuun ...itse en ainakaa ko. merkkiä suosittele kenellekkään. Kantapäänkautta nämä asiat näköjään on opittava.
- khalikka
tehoputki on kirjoitti:
asennettu samassa liikeessä josta pyörä on uutena ostettu , samassa paikassa huollettu. Miten voi käyttää väärin ? Kun on juuri huollettu, vielä tarkistettu 2tahtiöljyt, ja ajoakaan ei mahdottomia km ole? MIelestäni vika löytyy kyllä näissä asiantuntevissa huollon kavereissa. Voisi edes sitten neuvoa miten pitää toimia jos jotain huomioon otettavaa on. Tässä hussessa kun ei noita varoitusvaloja liiemmälti ole.
Oli siis huollossa, ei pyörässä?
- eikä sitä
khalikka kirjoitti:
Oli siis huollossa, ei pyörässä?
ainakaan kukaan pyörän omistajalle kerro jos vika olisikin huollossa.Olisivat varoittaneet sitten tehoputken tuomista ongelmista niin sitä ei olis ehkä asennettu ollenkaan. Sekään ei ollut ihan ilmaista. TOivon mukaan tämä koneen kiinnileikkaaminen sentään menee takuuseen,. jos ei niin sitten kuluttajavalituslautakuntaan.
- DraGma
tyhmälle äidille.. kirjoitti:
mistä kiiinnileikkaaminen johtui kun huollosta ilmoittivat että varautukaa ehkä kk:n odotusaikaan.Ilmeisesti tätä mallia käytetään oikein niin että annetaan sen olla pihassa koristeena.
sitten kun pyörän säädöt on perseellään niin sarvien takana istuu vielä teinijanttari joka raiskaa menemään lämät tiskissä 30km yhteen pötkään, unohtaen kaasun pumppaamisen, joka on erittäin tärkeä 2t koneessa, että sylinterin voitelu toimii oikein.Tai vaihtoehtoisesti kuski on ajanut normaalia vauhtia pintakaasulla, joilloin kone on kiertänyt putken piikkialueen yläpuolella vähällä seoksella; leips.
Tälläisessä 2t koneen kiinnileikkautumisongelmissa
on 80% vika kuskissa ja asentajan asiantuntemuksesta näin yleensä.
Kiitos - Nimetön
sherlock kirjoitti:
Kyllä merkkihuollon kavereiden tulis tietää, miten kaasutin säädetään tehoputkella varustetulle pyörälle. Tehoputken kanssa suositellaan täystehosuutinta virtausarvoltaan 10 suurempaa pääsuutinta ja mahdollisesti hieman suurempaa tyhjäkäyntisuutinta. Mikunin kaasuttimissa pääsuuttimen suositeltu koko voi olla jopa 20 suurempi, kuin täystehosuutin. Lisäksi luistin neulaa kannattaa nostaa laskemalla siinä olevaa lukkoprikkaa. Huollon kaverit luultavasti olivat asentaneet tehoputken laiton yhteydessä täystehosuuttimen kaasuttimeen, jolloin seos jää laihaksi (=liikaa ilmaa suhteessa bensaan). Öljypumpun säätökin on voinut jäädä puolitiehen...
Voisin sanoa 90% varmuudella, että kiinni leikkaaminen johtui laihasta seoksesta ja jos saat vielä saman tulpan käsiisi, joka oli pyörässä kiinni, on sen kärki luultavasti väriltään valkea.
Tunnen myötätuntoa Husqvarnan merkkihuoltoa kohtaan. Ei se helppoa ole heilläkään. Osien toimitus Italiasta tökkii ja ei täällä Suomen päässä asialle voi paljoakaan mitään tehdä.Eikös se niin ole että näihin uusiin husseihin kannattaa tilata tt setti elektronisen kaasarin takia? Ainakaan pelkän pääsuuttimen vaihdolla ole lähes MITÄÄN merkitystä, jos uskomme motot.netin foorumeita ja miksemme uskoisi? Ja vaikka tuota neulaakin olisi säätänyt niin siltikin vaan tuppaa -07 leipomaan. Tarvii sen tt setin.
- turbourpo
tehoputki on kirjoitti:
asennettu samassa liikeessä josta pyörä on uutena ostettu , samassa paikassa huollettu. Miten voi käyttää väärin ? Kun on juuri huollettu, vielä tarkistettu 2tahtiöljyt, ja ajoakaan ei mahdottomia km ole? MIelestäni vika löytyy kyllä näissä asiantuntevissa huollon kavereissa. Voisi edes sitten neuvoa miten pitää toimia jos jotain huomioon otettavaa on. Tässä hussessa kun ei noita varoitusvaloja liiemmälti ole.
"Tässä hussessa kun ei noita varoitusvaloja liiemmälti ole." Vitun idiootti, eikö järki saatana sano että kannattaa myös itse tehdä näitä ns. pikku huoltoja. Sekä kannattaisiko katsoaja käydä ajamassa sitä. Siitä syystä että poikas on virittänyt sitä ja että onko tuorevoitelu järjestelmä kaikista pienimmillä jos tää on kerta viritetty. Ei aina olekkaan sen huolto miehen syy. Vai?
- hussekuski
itsellä myös aivan tuliterä husqvarna kevytmoottoripyörä , itsellä leipoi kiinni kun mittarissa 1500km ja vian vuoksi joudin odottamaan 8 vko ja muutamanpäivän !että sehän olisi suorastaan ihme jos 1kk saisit pyöräsi kuntoon! niin hidasta palvelua teille tarjoaa HUSQVARNA!!!
- Nimimerkki
Ja miksi se leipas ?
Tonni vetoa siitä, että kuskissa oli vika!
Osta nelari jossei 2t hommat onnistu.. tos. - wärre
Nimimerkki kirjoitti:
Ja miksi se leipas ?
Tonni vetoa siitä, että kuskissa oli vika!
Osta nelari jossei 2t hommat onnistu.. tos.Kyllä husset kestää hienosti ja on hieno pyörä varsinkin WR on tehokas ym ym ja minulla on kestänyt hienosti alusta ja kaikki on hyvä mielestäni.
Ja pitää muistaa miten 2tahtia kuuluu käyttää kuten tässä on neuvottukkin, Suosittelen Husqvarnaa kaikille ainut miinuspuoli on osien saapuminen/saamiunen mutta kyllä se siitä.
- kantapään kautta oppinut
Mielestäni ei voi moittia kyseistä merkkiä, itsellä toiminut niin kuin junan vessa ja vaatii vain vähäistä huoltoa, kunhan se tehdään ajallaa eikä laiminlyödä. Osia saa lähes aina hyllystä, eikä suurempaa remonttia ole tarvinnut tehdä(takana vähän yli 10tkm pyörällä).
Ja sitten tähän kiinnileipomiseen... Onko järkeä alkaa laittamaan 2-t:sta täyscrossiin perustuvaa enduro/supermoto pyörää täystehoiseksi(eli laitetaan tehari), jos ei löydy tarvittavaa taitoa ja riittävästi tietoa tälläisistä pyöristä. Missä vaiheessa tehari pyörään asennettiin, ajettiinko uusi mäntä sisälle, oliko kaasari säädöissä? Syitä kiinnileikkaamiseen on monia. Ja mielestäni ei huollon miehiä tarvitsisi syyttää jos täysitehoisena leipoo, eipä ole heidän asiansa, sillä pyörähän on viritetty, eikä siinä ole takuuta. Voisin jopa väittää, että tässäkin tapauksessa syy on ollut 90%:sti kuskin.
Itse suosittelen kyseistä merkkiä kaikille, sillä ei tarvitse maksaa maltaita saadakseen hyvätehoisen ja toimivan enduron/s-moton. Varaosasaanti pelannut ainakin kohdallani moitteettomasti, ja tekniikka kestänyt täydellisesti tähän asti. Perehtykää hyvät ihmiset asiaan ennen kuin alatte 50cc 2-t virittämään, muuten käy näin!!!!- sd
Niinno... itellä leikkas husku ja sellanen vajaa viikko ja oli taas kunnos... että taitaapi olla vika sielä liikkessä...
- Paha Pyörä?
vai ei kannata ostaa, mä ostin tos kuukausi sitten hussen, ajelin sillä sen huolettomat 2 tkm ilman mitään vikoja, nyt oon sen pistäny tästehoseks ja hienosti on toiminu. Keulittukin on.
- jöh
Käyttäjästä kiinni ku leipoo... älkää tehkö sillä 2-tahdilla sitä moottorijarrua :S
- Hussepoeka
Itte kanssa ajellut hussella 7tkm. ei mtn vikaa ja on TT, Keulittu ja Burnattu on ja hyvin on toiminut huolloissa käytetty ja ollu TT:nä 6,4tkm. Et kuskissa ollut vika jos tollee leipassu.....
- ei se pyörän vika oo
tai sitten jotkut eivät osaa käyttää laatupyörää tai sitten ei vaan osaa laittaa sitä moottori öljyä oikeaan reikään! Jos satut tietämään niin sisäänajo on myös uudelle pyörälle aika tärkeä juttu . Omalla wre :lläni on ajettu suunnilleen 20k eikä mitään vikoja KUN OSAA VAAN AJAA JA HUOLTAA (viesti on 5 vuotta myöhässä mutta 2007 on pyöräni vuosimalli)
- halloopalloohusseee
Kuule sen hussen saa leipomaan esim kylmällä koneella vedättää ( itsellä ei oo leiponu jos esim kiireellä lähtee kouluun, tosin aina välillä päräytän kaasua kytkin pohjassa että en vedätä kokoajan) , moottorijarru eli 2t ja 4t on erilaisia jos hussella päästät kaasua pois ja et paina kytkintä niin todennäköisesti leipoo.... voi estää ostamalla parempaa öljyäja ja ei moottorijarrua.
Myös jos motarilla vedätät pidempään tai muuten 100kmh ja päästät kaasun ja painat kytkimen niin leipomis riski on 50% ellei pikkusen pumppaile kaasua kun kiekat laskee.
Vielä on monia pikku seikkoja jotka vaikuttaa 2t kestävyyteen. Mielellään kaupunkipojalle pitäisi ostaa 4t pyörä. esim ite opin ajamaan kantapään kautta peeveellä ja omistan 7 sylkkää ja n 30 mäntää :DDDD ja husse ei oo krakaillu eikä peeveekkään vimeseen 3 vuoteen - HUPSVARMA
Ittellä kans 20 000km ajettu wr hyvin toimii
- Hussebhh
Mistä voi ostaa uuden hussen asun siis helsingissä:)
- nuff said
KVG
- sisäänajo
nuff said kirjoitti:
KVG
sisäänajot ois hyvä tehä! nämä kermaPerse pojat kun ei tiiä miten mopo/kevari ajetaan sisään!
- hussepoika
jos ei laita tarpeeks öljyy siihe bensan sekaan ni varmaa leipookii
- HusseIsDeBest
Muistettu sisäänajo?
- Jormas
Oikeestiko Hussea pitää pumpata 200 m välein . Kuulostaa tosi tyhmältä kun kamujen pitää vetää kytkin pohjaan vähä välii ja kiekasta konetta. Itellä 4t jossa vähemmän tehoo mutta ikinä ei oo tarvinnu tehdä muuta kun huollot Jammuun.
- Jutustelija1
Jormas kirjoitti:
Oikeestiko Hussea pitää pumpata 200 m välein . Kuulostaa tosi tyhmältä kun kamujen pitää vetää kytkin pohjaan vähä välii ja kiekasta konetta. Itellä 4t jossa vähemmän tehoo mutta ikinä ei oo tarvinnu tehdä muuta kun huollot Jammuun.
Ei sillä pidä kuin ajaa.
- omavika
Älä osta 2t jos et osaa sillä ajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057