Eli kysyisin näin niinkun nippelitiedoks, että paljon tulee kokonaisuudessaan tollatteeseen Sendaan maksaan männän vaihtaminen?
Tolla mun vispilällä on ajettu ny 11500 joten kyllä sitä mäntä parkaa tulee pakostikki mietittyä. Vaik oon kuullu, että jossain lähemmäs 20tkm se olis hyvä vaihtaa.
Mulla on tosa viä heinäkuuhun kaiketi takuuta, mut sen jälkee pitäis maksaa ite ;(
Oon sen käsityksen saanu, ettei ite mäntä maksa paljoa, mutta sen laittaminen sitäkin enemmän.
Männän vaihto Xtremeen
10
5010
Vastaukset
- hanaaaaaaaaaaaaaaaaa
Eli en ole koskaan kullut että takuu maksaisi uutta mäntää niinkuin ei varmaan maksakkaan.
Tosin olet ajanut aika vähän tolla männällä eli kyllä se vielä menee helposti muutamaan tonnin mutta sekin riippuu ihan ajajasta. Jos kilometrejä tulee vähän, voi tuo männän vaihtokin odottaa melkeimpä vuodella. Taas jos ajat kesällä monta tonnia ja vielä talvellakin, männän vaihto on sopiva syksyllä. Taas, jos männässä esiintyy väljyyttä on mäntä vaihdettava pikapuoliin.
Mäntäpaketti maksaa siinä 50 euron kummalakin puolella ja asennusksessa aikaa kuluu tunnista kahteen ja ehkä alle ton mutta täydeltä tunnilta pulittavat. Ja uudet tiivisteet jos siis laitetaan
Eli mäntä n.50euroa asennus (tiivisteet)alle 10euroa (jäähdytysnesteet) aika ehkä n.25-50euroa= 100 euroa Ehkä on hinta. Ja ehkä mahdollinen pytyn hoonaaminen.
Tämä oli siis vain noinlasku eli varmuutta ei ole, koska eri paikassa ottavat eri tavalla.
Suosittelisin että ostat uuden männän takuun loppumisen jälkeen eli joskus sitten syksyllä. Näin selviät mahdollisesta takuun raukeamiselta jos vaihdat mäntää itse.
Männän vaihto on helppo operaatio ja halpa.
Mäntä nesteet ja oma vaiva=40-60euroa riippuen männä hinnasta. Mahdollinen hoonaus- Derbillä ajelija
Kyllä tulee kesällä ajettua kun oon nyt jossakin kuukaudessa ajanut ite tonnin tolla.
"Jos männässä esiintyy väljyyttä"? Mistä huomaa?
Ja onko muita merkkejä siitä että se vetelee viimesiään?
Eikö saa yhtään alennusta jos menee takuun aikana pistään sen?
Ps. Ei itellä riitä rahkeet sitä vaihtaan, että mieluummin meen viemään sen johkin liikkeeseen niin vältyn isommilta vaurioilta. Kun en osaa huoltaa mopoja en sitten ollenkaan. - hanaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Derbillä ajelija kirjoitti:
Kyllä tulee kesällä ajettua kun oon nyt jossakin kuukaudessa ajanut ite tonnin tolla.
"Jos männässä esiintyy väljyyttä"? Mistä huomaa?
Ja onko muita merkkejä siitä että se vetelee viimesiään?
Eikö saa yhtään alennusta jos menee takuun aikana pistään sen?
Ps. Ei itellä riitä rahkeet sitä vaihtaan, että mieluummin meen viemään sen johkin liikkeeseen niin vältyn isommilta vaurioilta. Kun en osaa huoltaa mopoja en sitten ollenkaan.Elikkä nyt päästiin etiäppäin.
Väljyyden voit huomata perhaiten tottakai sylinteriä poistaessa, mutta myös ajaessa.
Eli, jos moposi tuntuu "lussummalta" kuin aikasemmin, niin voi johtua siitä, että mäntä on väljä.
Tottakai siihen voi olla tuhat ja sata muuta juttua. Eli parhaiten näet väljyyden ja männän kunnoon ottamalla pytyn irti.
Mutta kun itse et halua lähteä pyttyä poistamaan, mikä on varsin ymmärrettävää, niin vaihtoehtoja on tietysti viedä kaverille ja jos se ei käy niin pienkonekorjaajalle tai ihan sinne merkkihuoltoon.
Jos on vähänkin suhteita johonkin korjaajaan, kannattaa teetättää sillä koska luultavasti saat hivenen halvemmalla.
Siihenkään en usko, että merkkiliike antaisi mitään alennuksia. Se voisi olla, että 10tonnin huollossa vaihtaisivat samalla männän puoli-ilmatteeks.
Männästä taas= ei kannata olla ihan mikä tahansa halppis tarvike mäntä, mutta ei myöskään mikääs "takomäntä"
Derbiin saa ihan kohtuu mäntiä alle 40 euroa.
Hinta riippuu niin paljon korjaajan tuntiliksasta. Eli vaikka (halpa) korjaaja 25euroa tunti.
1 tunti töitä mäntä muut pienet kulut=ei tee rahapussille vielä kauheaa hallaa.
MUTTA
Kallis korjaaja 45euroa tunti
1tunti mäntä muut kulut= jo mukava rahasumma.
Onko mopossa ollut aina ilmansuodatin paikoilaan?
Käytetty riittävästi öljyjä ja tarpeaksi hyvää?
Eikä rääkätty?
Jos nuo kohdat ovat kunnossa, harkitsisin männänvaihtoa vasta heinä-elokuussa olettaen, että ajat vaikka muutaman tonnin, alle 15-16 tonnia kummiskin siis mittarissa.
Itsekkin olen ajanut männällä jo yli 15 tonnia ja kokoajan mäntä tuntuu vain paranevan :D - Valaistuksesta
hanaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Elikkä nyt päästiin etiäppäin.
Väljyyden voit huomata perhaiten tottakai sylinteriä poistaessa, mutta myös ajaessa.
Eli, jos moposi tuntuu "lussummalta" kuin aikasemmin, niin voi johtua siitä, että mäntä on väljä.
Tottakai siihen voi olla tuhat ja sata muuta juttua. Eli parhaiten näet väljyyden ja männän kunnoon ottamalla pytyn irti.
Mutta kun itse et halua lähteä pyttyä poistamaan, mikä on varsin ymmärrettävää, niin vaihtoehtoja on tietysti viedä kaverille ja jos se ei käy niin pienkonekorjaajalle tai ihan sinne merkkihuoltoon.
Jos on vähänkin suhteita johonkin korjaajaan, kannattaa teetättää sillä koska luultavasti saat hivenen halvemmalla.
Siihenkään en usko, että merkkiliike antaisi mitään alennuksia. Se voisi olla, että 10tonnin huollossa vaihtaisivat samalla männän puoli-ilmatteeks.
Männästä taas= ei kannata olla ihan mikä tahansa halppis tarvike mäntä, mutta ei myöskään mikääs "takomäntä"
Derbiin saa ihan kohtuu mäntiä alle 40 euroa.
Hinta riippuu niin paljon korjaajan tuntiliksasta. Eli vaikka (halpa) korjaaja 25euroa tunti.
1 tunti töitä mäntä muut pienet kulut=ei tee rahapussille vielä kauheaa hallaa.
MUTTA
Kallis korjaaja 45euroa tunti
1tunti mäntä muut kulut= jo mukava rahasumma.
Onko mopossa ollut aina ilmansuodatin paikoilaan?
Käytetty riittävästi öljyjä ja tarpeaksi hyvää?
Eikä rääkätty?
Jos nuo kohdat ovat kunnossa, harkitsisin männänvaihtoa vasta heinä-elokuussa olettaen, että ajat vaikka muutaman tonnin, alle 15-16 tonnia kummiskin siis mittarissa.
Itsekkin olen ajanut männällä jo yli 15 tonnia ja kokoajan mäntä tuntuu vain paranevan :DEi ole lussuuntunut mopo, joten varmastikkaan ei ole vielä ajankohtainen tuo männnänvaihto.
En varmaankaan vie sitä minnekkään katsottavaksi, koska siitä joutuu maksamaan eikä (välttämättä) hyödy mitään.
Kerroppa vähän miten tuo ilmansuodattimen paikallaan tai poissaolo vaikuttaa. Itse ajaessani se on ollut koko ajan kaiketi paikallaan. Toisaalta en edes tiedä missä se on joten en vanno. Mutta sen verran hyväsä kunnossa tuo on etten usko viime omistajankaan sitä rääkänneen. Itsekkään en rääkkää, koska siinä on omaa rahaa kiinni (ei pappa betalar). Juu öljyt on kunnossa, juuri ostin lisää Shellin Advance Ultra 2t täyssynteettistä kun entisen omistajan litkut hupeni. - hanaaaaaaaaaaaaaa
Valaistuksesta kirjoitti:
Ei ole lussuuntunut mopo, joten varmastikkaan ei ole vielä ajankohtainen tuo männnänvaihto.
En varmaankaan vie sitä minnekkään katsottavaksi, koska siitä joutuu maksamaan eikä (välttämättä) hyödy mitään.
Kerroppa vähän miten tuo ilmansuodattimen paikallaan tai poissaolo vaikuttaa. Itse ajaessani se on ollut koko ajan kaiketi paikallaan. Toisaalta en edes tiedä missä se on joten en vanno. Mutta sen verran hyväsä kunnossa tuo on etten usko viime omistajankaan sitä rääkänneen. Itsekkään en rääkkää, koska siinä on omaa rahaa kiinni (ei pappa betalar). Juu öljyt on kunnossa, juuri ostin lisää Shellin Advance Ultra 2t täyssynteettistä kun entisen omistajan litkut hupeni.Ilmansuodattimen on tarkoitus suodattaa ilmasta paskat. Ilmansuodatin löytyy kaasarin takaa. Derbissä ja monessa uusendurossa semmone musta iso kotelo(pömpeli :D)
Eli Kun ajatellaan, että öljy voitelee ja vähentää kitkaa männän ja sylinterin pinnalla eli hyvä öljy on tärkeä.
Ja ilmanputsarin puuttuminen voi olla hyvinkin kohtalaista.
Ilmassa oleva pöly ja muut paskat kun pääsevät kaasariin. Se kuluttaa kaasaria niinkuin maalaisjärjellä voipi jo todeta.
Pahempaa on kun pölyt pääsevät sylinteriin, jossa mäntä hakkaa tuhatta ja sataa. Senkin voi jo hyvin päätellä että mitä tapahtuu kun kaksi mettalia liikkuu toisiaan vasten ja siihen lisätään hiekka. silloinhan metalli kuluu hitaasti mutta varmasti.
Vielä pahempi juttu on jos sylinteriin pääsee esim. hiekoitushiekkaa tai pelkkä sen murunen.
Todennäköisesti kone leipoo pullat uuniin eli suomeksi leikkaa kiinni. Ja siitä voi tulla kallis remontti. 200-600euroa ihan hyvin.
Eli nyt vielä pieni selvennys. Kun esim hiot hiekkapaperilla jotain metallia, meltalliin tulee paljon naarmuja ja kokoajan kuluu. Eli sama pätee koneessakin.
Sinulla ei luultavasti ole mitään hätää, koska uskon, että ilmanputsari pidetty paikallaan.
Ja käytetty kunnollisia öljyjä.
Eli suosittelen, että ajattelet männän vaihtoa vasta syksyllä. - Kiiitoos
hanaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Ilmansuodattimen on tarkoitus suodattaa ilmasta paskat. Ilmansuodatin löytyy kaasarin takaa. Derbissä ja monessa uusendurossa semmone musta iso kotelo(pömpeli :D)
Eli Kun ajatellaan, että öljy voitelee ja vähentää kitkaa männän ja sylinterin pinnalla eli hyvä öljy on tärkeä.
Ja ilmanputsarin puuttuminen voi olla hyvinkin kohtalaista.
Ilmassa oleva pöly ja muut paskat kun pääsevät kaasariin. Se kuluttaa kaasaria niinkuin maalaisjärjellä voipi jo todeta.
Pahempaa on kun pölyt pääsevät sylinteriin, jossa mäntä hakkaa tuhatta ja sataa. Senkin voi jo hyvin päätellä että mitä tapahtuu kun kaksi mettalia liikkuu toisiaan vasten ja siihen lisätään hiekka. silloinhan metalli kuluu hitaasti mutta varmasti.
Vielä pahempi juttu on jos sylinteriin pääsee esim. hiekoitushiekkaa tai pelkkä sen murunen.
Todennäköisesti kone leipoo pullat uuniin eli suomeksi leikkaa kiinni. Ja siitä voi tulla kallis remontti. 200-600euroa ihan hyvin.
Eli nyt vielä pieni selvennys. Kun esim hiot hiekkapaperilla jotain metallia, meltalliin tulee paljon naarmuja ja kokoajan kuluu. Eli sama pätee koneessakin.
Sinulla ei luultavasti ole mitään hätää, koska uskon, että ilmanputsari pidetty paikallaan.
Ja käytetty kunnollisia öljyjä.
Eli suosittelen, että ajattelet männän vaihtoa vasta syksyllä.Kiitos. Nyt tiedän missä se ilmanputsari on.
- voisamper
kauhistelin juuri imatran jonkun konehuoltamon hintoja
ilmanputsarin tarkistus
valojen tark.
mäntä ja männän laakerit n.55e
työt koneentarkistus
280e- voisamper
siis kyseessä oli 2009vuoden aijemman omistajan kuitti
- dfg4
Kuka idiootti vie mopon männän vaihdettavaksi liikkeeseen..? Kuka tahansa idiootti osaa vaihtaa 2-tahti mopediin männän...
- Kukkopääärsinen
Rip kok bärs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965