Saako jollain 300 €:lla käyttökelpoista ruohonleikkuria?
Kaikenlaista hankittavaa näin uutena omakotitalon omistajana on ja rahat on tietty vähissä kun pitää ostaa sitä sun tätä yhtä aikaa...
Ruohonleikkuri on siis pakko hankkia myös, itsevetävä, ehkä keräävä... Lidl ja myllymäki ovat mainostaneet jotian 300 € leikkureita mutta onko kellään oikeasti kokemusta noista? Kaikki muut tuntuvat olevan puolta kalliimpia.
Halpa ruohonleikkuri...?
19
15095
Vastaukset
- konemies1
On aina huono. Kun aisioista painat alaspäin, niin kori köyristelee kuin kissan selkä. Tällainen kori ei kauan kestä, se murtuu tärinästä.
Toinen huono puoli on yleensä pyörät,ne eivät kestä ja uudet ovat kalliita, varsinkin jos veto on toteutettu pyörän sisäkehällä olevalla hammaspyörallä.
Näihin hammaspyöriin menee kuraa ja ruohonsilppua ja sitten pyörät halkeavat.Uusi pyörä vetopyörineen saattaa maksaa 50- 100 euroa.
Mene Hondakauppaan ja osta kunnon peli, se kestää isältä pojalle. Eikä tarvitse ravata korjaamolla, eikä varaosakaupassa.
Vanha totuus sanoo: Köyhän ei kannata ostaa halpaa. - Bertsi
Jos halpaa haet unohda ne vetävät ja keräävät. Tarjoa about 230€ Husqvarnan/Jonseredin/Partnerin allejättävästä muovikoppaisesta leikkurista niin saat edes jonkun koneen vastaavia myydään peltisinä mutta niiden rungot taipuu jo uutena älyttömästi. Mutta muovikoppaa älä käytä kivimurskana sitä se ei pitkään siedä. Ja eiku kiertelemään K rautoja Rautiaa agrimarketteja ja pienkoneliikkeitä kyllä jollekin rahat kelpaa
- bertsi
Ainoa menettelevä vetomekanismi on klipon valmistama muut hajoaa/hyytyy tai sitten täytyy ruohosilpusta. Keräävät ovat sitten omalukunsa ja miksi se maantuva jäte pitää kerätä pois lannoittamasta ja parantamasta nurmikkoa . On oma vikansa jos ei osaa laikata nurmikkoa..... ja joutuu peittämään ammattitaidottomuuden keräämällä ruohojätteen pois.
- konemies1
bertsi kirjoitti:
Ainoa menettelevä vetomekanismi on klipon valmistama muut hajoaa/hyytyy tai sitten täytyy ruohosilpusta. Keräävät ovat sitten omalukunsa ja miksi se maantuva jäte pitää kerätä pois lannoittamasta ja parantamasta nurmikkoa . On oma vikansa jos ei osaa laikata nurmikkoa..... ja joutuu peittämään ammattitaidottomuuden keräämällä ruohojätteen pois.
Bertsi laittaa ammattitaidottomuuden syyksi,jos kerää ruohonjätteet pois.
Riippuu siitä mitä haluaa. Jos haluaa pitää nurmikkonsa käyttönurmikkona, niin silloin on viisasta kerätä leikkuujätteet pois, muuten ne kulkeutuvat jaloissa huoneisiin, varsinkin kostealla kelillä.
Minä en halua asua heinäladossa, joten ajan keräävällä.
Toinen merkittävä asia ruohonsilpulla on kompostin pitäminen lämpimänä. Tällä tavalla saa kuution kesässä hyvää multaa.
Kukin tehköön kuten parhaaksi näkee ja kaikkien oma näkökanta kannattaa huomioida, sillä ei ole yhtä totuutta. - bertsi
konemies1 kirjoitti:
Bertsi laittaa ammattitaidottomuuden syyksi,jos kerää ruohonjätteet pois.
Riippuu siitä mitä haluaa. Jos haluaa pitää nurmikkonsa käyttönurmikkona, niin silloin on viisasta kerätä leikkuujätteet pois, muuten ne kulkeutuvat jaloissa huoneisiin, varsinkin kostealla kelillä.
Minä en halua asua heinäladossa, joten ajan keräävällä.
Toinen merkittävä asia ruohonsilpulla on kompostin pitäminen lämpimänä. Tällä tavalla saa kuution kesässä hyvää multaa.
Kukin tehköön kuten parhaaksi näkee ja kaikkien oma näkökanta kannattaa huomioida, sillä ei ole yhtä totuutta.Jälleen yksi lukutaidoton amatööri... heh JOS alleleikkavalla leikkurilla osaa leikata ei nurmikko näytä miltään heinäpellolta ja itse olen montavuotta leikannut allejättävällä eikä meillä ole heinää saati nurmea kulkeutunut sisälle edes kotieläimien turkinmukana saati lasten kengissä. Seuraavan kerran arvon koneamatöörivelho voisi mennä luetun ymmärryskurssille... Vaihda jo nimimerkkisi .. AMATÖÖRI prk....
- konemies1
bertsi kirjoitti:
Jälleen yksi lukutaidoton amatööri... heh JOS alleleikkavalla leikkurilla osaa leikata ei nurmikko näytä miltään heinäpellolta ja itse olen montavuotta leikannut allejättävällä eikä meillä ole heinää saati nurmea kulkeutunut sisälle edes kotieläimien turkinmukana saati lasten kengissä. Seuraavan kerran arvon koneamatöörivelho voisi mennä luetun ymmärryskurssille... Vaihda jo nimimerkkisi .. AMATÖÖRI prk....
bertsi.keskuudessamme on erittäin pakjon sellaisia henkilöitä jotka eivät ymmärrä lukemaansa, sinä kuulut heihin.
Olet myös aina oikeassa,kaikkien toisten mielipiteet ovat vääriä ja ne aiheuttavat sinulle kiukunpurkauksia.
Vaadit minua muuttamaan nimimerkkiäni,miksi?
En ole sinun sananvallassasi, vaikka niin haluatkin. Olet kirjoituksesi mukaan ainut joka osaa leikata ruohon oikein.
Kaikki muut jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi tai eivät tue ajatuksenjuoksuasi ovat vihollisiasi.
Rähjäämällä ja lapsellisella kiukuttelullasi haluat ansaita itsellesi vankkumattoman tukijoukon joka ei uskalla sanoa sinulle vastaan, koska pelkäävät vihaasi.
Lääketieteessä tällaisella aina oikessa olevalla rähjärillä on oma erityinen nimi, narsisti.
Eikä narsisti ole mikään kehuskelu- tai arvonimi, se on vakavan mielensairauden eräs osa-alue.Se on siitä merkillinen sairaus, että sitä ei itse huomaa, mutta lähiomaisille tällainen henkilö on helvetti. Samaa helvetillisyyttä haluat harrastaa tällä alueella vittuilemalla joka asiasta. Hyvä bertsi, täydellinen,kaikkitietävä ja taitava bertsi, mene hoitoon, ennenkuin halkeat hyvyyteesi. Sinunlaistasi vittuiljaa ei alue kaipaa, eikä varman kaipaa kukaan muukaan. - narsisti eli bertsi
konemies1 kirjoitti:
bertsi.keskuudessamme on erittäin pakjon sellaisia henkilöitä jotka eivät ymmärrä lukemaansa, sinä kuulut heihin.
Olet myös aina oikeassa,kaikkien toisten mielipiteet ovat vääriä ja ne aiheuttavat sinulle kiukunpurkauksia.
En ole sinun sananvallassasi, vaikka niin haluatkin. Olet kirjoituksesi mukaan ainut joka osaa leikata ruohon oikein.
Kaikki muut jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi tai eivät tue ajatuksenjuoksuasi ovat vihollisiasi.
Rähjäämällä ja lapsellisella kiukuttelullasi haluat ansaita itsellesi vankkumattoman tukijoukon joka ei uskalla sanoa sinulle vastaan, koska pelkäävät vihaasi.
Lääketieteessä tällaisella aina oikessa olevalla rähjärillä on oma erityinen nimi, narsisti.
Eikä narsisti ole mikään kehuskelu- tai arvonimi, se on vakavan mielensairauden eräs osa-alue.Se on siitä merkillinen sairaus, että sitä ei itse huomaa, mutta lähiomaisille tällainen henkilö on helvetti. Samaa helvetillisyyttä haluat harrastaa tällä alueella vittuilemalla joka asiasta. Hyvä bertsi, täydellinen,kaikkitietävä ja taitava bertsi, mene hoitoon, ennenkuin halkeat hyvyyteesi. Sinunlaistasi vittuiljaa ei alue kaipaa, eikä varman kaipaa kukaan muukaan.hmm. voisinko saada täsmennyksen mitä en ole ymmärtänyt.
Toiseen kohtaan voin vain pyytää anteeksi jos luulet olleeni kiukkuinen tarkoituksenani on vain saada vastapelurin hikeentymään ja missä keskusteluissa olenkin mennyt metsään eli olin väärässä?
Jos et vitsiä ymmärtänyt nimimerkin vaihdoksessa niin niin kuvittelin sinua vähän enemmän huumori henkilöksi enkä tosikoksi.
Osaisitko suositella hyvää spykiatria sinulla niitä lienee olevan.. Ja taas meni mustan huumorin puolelle. Olenko sittenkin vain huonon huumorin vankumaton tietolähde... - Takerus
konemies1 kirjoitti:
Eikä narsisti ole mikään kehuskelu- tai arvonimi, se on vakavan mielensairauden eräs osa-alue.Se on siitä merkillinen sairaus, että sitä ei itse huomaa, mutta lähiomaisille tällainen henkilö on helvetti. Samaa helvetillisyyttä haluat harrastaa tällä alueella vittuilemalla joka asiasta. Hyvä bertsi, täydellinen,kaikkitietävä ja taitava bertsi, mene hoitoon, ennenkuin halkeat hyvyyteesi. Sinunlaistasi vittuiljaa ei alue kaipaa, eikä varman kaipaa kukaan muukaan.Aina löytyy ihmisiä jotka hoitavat asioita räyhäämällä. Meilläkin kyläili kerran pariskunta ja mies oli niin ylpeä vaimostaan koska tämä osasi hoitaa kaikki asiat kuntoon, huutamalla. Sanoi että kun vaimo huutaa kaikki alkavat heti tottelemaan ja asiat hoituu samantien.
Minulla taas on mies joka ei suutu mistään. Ongelman tullessa hän saa kenet tahansa tulemaan vaikka juhannusaattona koska hän on niin mukava. Häntä ei tarvitse pelätä vaikka joku olisi virheen tehnytkin.
Muistatteko sadun jossa myrsky ja aurinko kilpailivat kumpi on vahvempi. He testasivat sitä mieheen joka käveli tiellä. Myrsky aloitti ja yritti kylmästi puhaltaa miehen takkia pois, vaan ei saanut. Aurinko vuorostaan yritti voimallaan saada takkia miehen yltä. Onnistuihan se tottakai, hyvällä.
- en suosittele
Itse hommasin 2002 muovikoppaisen Jonseredin 4 hp -koneella. Vetävä/keräävä. Taisi maksaa silloin jotain 300e, piti olla hyvä.
Nyt on vetopuoli sökönä, konekin meinaa piiputtaa (vaikka on viime vuonna ammattilaisella huollatettu) ja muovirunko on halennut ja veltto.
Aion ostaa uuden pelin ja nyt sijoitan ainakin 500-600e kunnon vehkeeseen. Eli en suosittele halpaa.- Bertsi
Muovikoppainen ei sovellu missään nimessä vetäväksi ja kerääväksi. Ainoastaan allejättävänä bioclip/multiclip on jotenkin käytössä kestänyt. Itse olen nähnyt 5 vuotta vanhan kiinteistöhuollon jokapäiväisessä käytössä olleen ehjän muovikoppaisen koneen. Korkeussäädön jouset ja aisojen kannatin raudat kilkkeet ovat heppoisia mutta pussillinen jousia ei montaa euroa maksa.
- monta vuotta
Bertsi kirjoitti:
Muovikoppainen ei sovellu missään nimessä vetäväksi ja kerääväksi. Ainoastaan allejättävänä bioclip/multiclip on jotenkin käytössä kestänyt. Itse olen nähnyt 5 vuotta vanhan kiinteistöhuollon jokapäiväisessä käytössä olleen ehjän muovikoppaisen koneen. Korkeussäädön jouset ja aisojen kannatin raudat kilkkeet ovat heppoisia mutta pussillinen jousia ei montaa euroa maksa.
Mulla oli monta vuotta....hmm...8v käytössä halpa leikkuri merkkiä MTD, B6S koneella.
Täristi alusta asti niin, että sitten kun kaikki (siis ihan kaikki) pultit oli kahdesti kiristetty ja hermot jo melkein riekaleina, niin lähti pelaamaan.
Pari viimestä vuotta, kun kaasarin korvake tärinästä murtui irti koneen rungosta ja kone imi välillä ilmaa ohi kaasarin, kierti pannu kun mehiläinen. Mutta koko ajan tuolla ruohoa leikattiin, mutta seuraava kone saattaa olla laadukkaampi. Vasta 8v jälkeen kotelossa alkoi olla ruostetta, vaikka putsasin TODELLA harvoin.
Seuraava koneeni on toivottavasti laadukkaampi, toisaalta työkaverilla oli 3x kalliimpi Partner, jossa ihan samat viat kuin mullakin ja luopui siitä 5v sitten kun ei hermo pitänyt.
Pitää muistaa asenne, jos ostaa halvimman, on varauduttava askartelemaan ja harrastamaan :-) - puuhatarhuri
Bertsi kirjoitti:
Mulla on ollut nyt 15 vuotta muovikoppainen, vetävä ja keräävä Jonsered B&B koneella, kaikilla turvaherkuilla yms. jo 15 vuotta sitten. Nyt alkaa muivi rapisemaan ja uuden koneen hankinta edessä.
Maksoi silloin n. 3000 mummon markkaa eli ei paljokaan käyttövuotta kohti ja ollut siis hyvä hankinta.
Nyt onkin pohdintaa että mikä korvikkeeksi..? - tomi.
puuhatarhuri kirjoitti:
Mulla on ollut nyt 15 vuotta muovikoppainen, vetävä ja keräävä Jonsered B&B koneella, kaikilla turvaherkuilla yms. jo 15 vuotta sitten. Nyt alkaa muivi rapisemaan ja uuden koneen hankinta edessä.
Maksoi silloin n. 3000 mummon markkaa eli ei paljokaan käyttövuotta kohti ja ollut siis hyvä hankinta.
Nyt onkin pohdintaa että mikä korvikkeeksi..?huollettuja koneita.allesilppuavia,sivulleheittäviä,peltirunkoisia,muovirunkoisia,alumiinirunkoisia.kaikissa b&s.kone.öljyt vaihdettu,terät teroitettu ja tasapainoitettu,ilmansuodatin pesty tai vaihdettu.ja seokset säädetty kohdalleen.koneet hangossa.soita 0400336185.kuvia ei ole,mutta kai tiedät,miltä kone käytettynä näyttää.
- osku kani
Bertsi kirjoitti:
halpa samassa paketissa, Jonsered LM 2146 M. Minulla on sellainen mökkikäytössä. Epätasaisessa pihassa kevyt käyttää, kuin trimmeri. Ne akselien jouset pitää heti uutena kiinnittää nippuseiteillä. Omakotitontilla käyttämäni alumiinirunkoinen, alle silppuava, husqvarna M 48? on myös hyvä mutta käsiteltävyydessä häviää 4...0. Suosittelen pientä alle silppuavaa muovirunkoista lämpimästi oli se sitten jonssi, husku tai partneri.
- tomi.
tomi. kirjoitti:
huollettuja koneita.allesilppuavia,sivulleheittäviä,peltirunkoisia,muovirunkoisia,alumiinirunkoisia.kaikissa b&s.kone.öljyt vaihdettu,terät teroitettu ja tasapainoitettu,ilmansuodatin pesty tai vaihdettu.ja seokset säädetty kohdalleen.koneet hangossa.soita 0400336185.kuvia ei ole,mutta kai tiedät,miltä kone käytettynä näyttää.
se hinta. alk.50e/kpl
- tomi.
osku kani kirjoitti:
halpa samassa paketissa, Jonsered LM 2146 M. Minulla on sellainen mökkikäytössä. Epätasaisessa pihassa kevyt käyttää, kuin trimmeri. Ne akselien jouset pitää heti uutena kiinnittää nippuseiteillä. Omakotitontilla käyttämäni alumiinirunkoinen, alle silppuava, husqvarna M 48? on myös hyvä mutta käsiteltävyydessä häviää 4...0. Suosittelen pientä alle silppuavaa muovirunkoista lämpimästi oli se sitten jonssi, husku tai partneri.
mulla olis myös pari muovijonseredia(10 muun leikkurin lisäksi)ja oon sitä mieltä,että vanhemmat paksummat muovirungot ovat tukevampia kun nämä nykypäivän muoviletkut.myyn pois 50e.kpl huollettuna
- Isijainsinööri
Bertsi kirjoitti:
Mulla on ollut kahdeksan vuotta halpa, muovikoppainen alle silppuava leikkuri ja hyvin on pelannut ja kestänyt. Merkki on muistaakseni Stiga Multiclip - merkkitarra on kopan kyljestä irronnut. Kone on Briggs & Stratton.
Taisin maksaa K-Raudan tarjouksessa vissiin 260,- €uroa.
Viat: -korkeussäädön jousi irtosi yhdestä pyörästä eka leikkuukerralla, mutta sain takuuna uuden. Olisko nuo jo parempia nykyisissä - kannattaa tutkia jos on ostoaikeissa.
-kaasuttajan kalvon vaihdoin itse viime vuonna, maksoi 5,- €. Huoltoliikkeessä oli ruuhkaa ja kuvailtuani, miten kone oireilee, kertoivat, että kaasarin kalvo on löystynyt, eikä sen vaihtaminen ole vaikeaa.
Leikkuri on ollut kesät-talvet ulkona, kuusen alla. Keväällä lähtee parilla nykäisyllä, syksyisillä, tavallisilla 95-bensoilla käymään.
- Bosch Rotak 43 LI
Sähköleikkurissa ei tarvitse itsevetoa, koska ne painaa vain 10 - 14 kg. Tavallinen polttomoottorileikkuri painaa 35 - 40 kg. Noi halvimmat itsevetävät hajoavat todella helposti, niin kävi meilläkin.
Meillä vaihtui juuri itsevetävä (voimansiirto rikki) Bosch Rotak 43 LI-malliin eli johdottomaan sähköleikkuriin. Tehokkain leikkuri mitä ikipäivänä olen käyttänyt!!! Mukana tulee 2 kpl akkuja joilla hoituu n. 1 000 m2 tontti. Isommalle tontille pitää ostaa akku tai pari lisää. Ihan kymppilaite!
Hyvää leikkuria ei halvalla saa. Se on joko Honda tai Boch, muita en ottaisi.- tyyytväinen
ostin loistavalta tuntuvan akkukäyttöisen leikkurin Tuusulan Terrasta,
meidän omakotitalossa n 250 m" nurmea, ja se laikkas sen kun tyhjää vaan vielä jäi
latausta vaikka kuinka.
Katselin mielenkiinnosta netissä löytyiskö laitteesta tietoa, ja näkyi olevan.
http://www.remow.co.uk/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802