Musta väri

hylkii

hyvin ruostetta. Mustaan aineeseen ei tartu ruoste. Autot pitäisi kaikki maalata mustaksi..!

22

3874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automaalari

oletpas melko nero jos et tiedä niin kaikki automaali pigmentit valmistetaan yhdestä väristä sävyttämällä ja pigmentin valmistajia on mailmassa vain yksi eli väri ei todellakaan vaikuta ruostumiseen

• toiseksi paras

http://66.102.9.104/search?q=cache:o6ttzYvbFh0J:www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/maalit/varipig.htm pigmentti parantaa maalin estää korroosiota&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a

Eri värien pigmentit valmistetaan eri aineista,
        ainakin useita kymmeniä, mutta arvatenkin satoja pigmentin valmistajia on maailmalla.

Musta on kestävin, koska siinä in aina varmasti paras uv suoja myös mukana.
        muta on kovin arka eikä sovi nykysilmälle useinkaan.
        Minun kaikkien autojeni väri on kakkosena.

Linkistä voi lukea suomenkielentaitoinen, mistä eri väriaineiden pigmentit valmistetaan.

• kuullut

että mustalla väillä on erikoinen ominaisuus, johon kuuluu esim ruosteen esto. mustaan väriin ei helposti ruoste tartu...

• jaha
        toiseksi paras kirjoitti:

http://66.102.9.104/search?q=cache:o6ttzYvbFh0J:www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/maalit/varipig.htm pigmentti parantaa maalin estää korroosiota&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a

Eri värien pigmentit valmistetaan eri aineista,
        ainakin useita kymmeniä, mutta arvatenkin satoja pigmentin valmistajia on maailmalla.

Musta on kestävin, koska siinä in aina varmasti paras uv suoja myös mukana.
        muta on kovin arka eikä sovi nykysilmälle useinkaan.
        Minun kaikkien autojeni väri on kakkosena.

Linkistä voi lukea suomenkielentaitoinen, mistä eri väriaineiden pigmentit valmistetaan.

automaalari minäkin kyse taisi olla automaalista ei talo tai huovutus väristä eli ei noi ollu mitään automaali pigmenttejä

• joo.
        jaha kirjoitti:

automaalari minäkin kyse taisi olla automaalista ei talo tai huovutus väristä eli ei noi ollu mitään automaali pigmenttejä

Ei tiedon puute johdu siitä, etteikö sitä olisi saatavilla.

Useilla tiedon puute johtuu siitä kun on niin
        heikko itsetunto
        että aina pitää olla puolustuskannalla.

Oli kyse auto ja tai talomaaleista, raaka-aineet tulevat samoilta tuottajilta,
        erilaisia tietysti ovat, kun erilaiselle materiaalille käytettäväksi ovat suunniteltuja,
        mutta
        toisaalta ovat kyllä enemmän samanlaisia, jos kokonaisuuden arvioi.

On maalien valmistajia,
        jotka tekevät maaleja kaikkeen tarkoituksiin,
        autoihin ja mökkeihin, veneisiin ja lentokoneisin.

• talomaali
        joo. kirjoitti:

Ei tiedon puute johdu siitä, etteikö sitä olisi saatavilla.

Useilla tiedon puute johtuu siitä kun on niin
        heikko itsetunto
        että aina pitää olla puolustuskannalla.

Oli kyse auto ja tai talomaaleista, raaka-aineet tulevat samoilta tuottajilta,
        erilaisia tietysti ovat, kun erilaiselle materiaalille käytettäväksi ovat suunniteltuja,
        mutta
        toisaalta ovat kyllä enemmän samanlaisia, jos kokonaisuuden arvioi.

On maalien valmistajia,
        jotka tekevät maaleja kaikkeen tarkoituksiin,
        autoihin ja mökkeihin, veneisiin ja lentokoneisin.

jes huomenna kauppaan ja tikkurilaa pari litraa niin saan kiesin väriin kiitti vinkistä otanko öljy vai vesi-pohjaista kumpi olis parempi

• 100.
        talomaali kirjoitti:

jes huomenna kauppaan ja tikkurilaa pari litraa niin saan kiesin väriin kiitti vinkistä otanko öljy vai vesi-pohjaista kumpi olis parempi

Kyllä Tikkurilasta löytyy, liikennemerkkimaalit kestää enemmän kuin nykyaikaiset automaalit.
        Joten kysypä neuvonnasta, useimmiten se kannatta.

Kyllä maaleja on, mutta mihin riittää ammattitaito.
        minä olen näihin ihastunut
        Hammeritee voi harkita. Vesiohenteista löytyy Fontelac

• we3
        talomaali kirjoitti:

Maaleja on mistä valita,
        yleensä vesipohjaisissa kiilto on heikompi, sekä vativat primerin aina alle,
        siis mieluummin "öljy"pohjaisia.

Mutta yksin maali ei riitä,
        pitää olla myös maalari ja työvälineet.

• hyvä
        100. kirjoitti:

Kyllä Tikkurilasta löytyy, liikennemerkkimaalit kestää enemmän kuin nykyaikaiset automaalit.
        Joten kysypä neuvonnasta, useimmiten se kannatta.

Kyllä maaleja on, mutta mihin riittää ammattitaito.
        minä olen näihin ihastunut
        Hammeritee voi harkita. Vesiohenteista löytyy Fontelac

nämä liikennemerkki värit ovat käsittääkseni heijastin maalia eli auton maalaukseen kielletty samoin neon värit lukuunottamatta hälytysajoneuvot joskus joku oli maalannut kilpa-autonsa neon värillä ja poliisi kirjoitti sakot matka jatku vasta kun auto oli peitelty pressulla joten ei hyvä

• Se väriin
        kuullut kirjoitti:

että mustalla väillä on erikoinen ominaisuus, johon kuuluu esim ruosteen esto. mustaan väriin ei helposti ruoste tartu...

Ruoste tartu vaan peltiin!!

• RTT

tuolilta kun luin kirjoituksesi. kyllä mustat
      ruostuu aivan samanlailla. niissä vaan ei näy
      ruoste niin helposti. ne voi olla jopa
      huomattavasti ruosteisempia, kun niistä ei
      ole paikattu ajoissa kiveniskemiä.

• K.Ä.

Vaalea pohjamaali pilkottaa jo puoli vuotta käyttöönoton jälkeen. Valkoisessa eivät näkyisi kiven iskut, mutta ruoste näkyy.

• RTT
        K.Ä. kirjoitti:

Vaalea pohjamaali pilkottaa jo puoli vuotta käyttöönoton jälkeen. Valkoisessa eivät näkyisi kiven iskut, mutta ruoste näkyy.

autossa ei ole vaalea pohjaväri. vaan tumma, joka
        korostaa auton väriä.

• K.Ä.
        RTT kirjoitti:

autossa ei ole vaalea pohjaväri. vaan tumma, joka
        korostaa auton väriä.

Ainakin entisessä ja nykyisessä mustassa autossani pohjamaali on valkoinen ja kiveniskemät näkyvät sen mukaisesti.

• myöskin

kärpäsiä.Tämä on todettu venäjällä.

• väri

suojelee autovarkailta. Tarua vai totta? Luin lehdestä.

• Huoltomies...

Olen korjaillut jo 30 vuotta autoja ja asiassa on vinha perä. Mustat autot eivät ruostu niin helposti, kuin muu väriset, Onkohan asiasta tehty virallista tutkimusta..?

• tavallisia

ropposia harvemmin mustina näkeekään.Omakohtaisena kokemuksena maalasin aikoinaan mädäntyneen Fiat 600:sen mustaksi ja ruostuminen pysähtyi siihen.Muutenkin kyyti muuttui ministeritasoiseksi.

• diplinssi

Voisikohan mustan vähäisempi ruostuminen johtua aurongonvalon aiheuttaman kuumenemisen aiheuttamasta nopeammasta kuivumisesta. Siis sateen jälkeen paistaa taas aurinko, sanotaan. Musta ei heijasta valoa takaisin. Jäänyt valo muuttuu lämmöksi ja kuivattaa mustan auton nopeasti. Ja kuiva autohan ei ruostu.
        Tämä on minun arvioni, käytin maalaisjärkeä.

Henry Ford oli sitä mieltä, että ainoa oikea auton väri on musta. Minä taas en tykkää helteestä, valitsen kirkkaan puna sini vihreä kulta yms. mikä kauniilta näyttää, en noita kammottavan mustanharmaita mitäänsanomattomuuksia.

• RTT
        diplinssi kirjoitti:

Voisikohan mustan vähäisempi ruostuminen johtua aurongonvalon aiheuttaman kuumenemisen aiheuttamasta nopeammasta kuivumisesta. Siis sateen jälkeen paistaa taas aurinko, sanotaan. Musta ei heijasta valoa takaisin. Jäänyt valo muuttuu lämmöksi ja kuivattaa mustan auton nopeasti. Ja kuiva autohan ei ruostu.
        Tämä on minun arvioni, käytin maalaisjärkeä.

Henry Ford oli sitä mieltä, että ainoa oikea auton väri on musta. Minä taas en tykkää helteestä, valitsen kirkkaan puna sini vihreä kulta yms. mikä kauniilta näyttää, en noita kammottavan mustanharmaita mitäänsanomattomuuksia.

kaikki pellit ruostuvat samanlailla. on vaan mututuntuma tummaan väriin.

• hylkii paremmin

Ruosteen ruskeesta väristä ei ruoste erotu.

• rosterix

Autosi alkaa ruostumaan sisältä päin riippumatta siitä, millä värillä se ulkopuoli pellistä on värjätty. Siellä koteloissa, jonne päivä ei paista (ei ainakaan pitäisi), värillä ei ole väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe