Olemme muuttamassa ensi syksynä, ja kyselenkin jo nyt valmiiksi, että mikä on hyvä muuttofirma? Itse en tunne kuin Lainalaatikon ja Suomen muuttolaatikon. Asumme nyt 70 neliön asunnossa, eli kuinka paljon muuttolaatikoita olisi hyvä tilata? Onko järkevää tilata laatikot eri liikkeeltä kuin kuljetus ja kuinka pitkäksi aikaa laatikot on hyvä varata? Minkä hintainen muutto yleensä on, jos vuokraa n. 100 laatikkoa, ison rekka-auton ja 2-3 muuttomiestä? Matkaa on muutama kilometri, Helsingin Kampista Lauttasaareen, eli kilometri- ja bensakuluja ei juuri kerry. Olisin kiitollinen hyvistä vastauksista, sillä olen vielä hiukan pihalla näistä muuttoasioista.
Hyvä muuttofirma?
9
3916
Vastaukset
- asunnonvaihtaja
Ja kannattaako sohvat ja nojatuolit pakata johonkin kuplamuoviin tai muuhun vastaavaan, vai menevätkö ne sellaisenaan? Itseäni ainakin arveluttaa se, että sohvat ym voivat likaantua muuton yhteydessä.
- ja netti käyttöön
Muuttoliikkeillä on nettisivut ja niillä on yleensä hinnasto. Jos ei ole niin voit kätevästi pyytää tarjouksen sähköpostilla.
70 neliön asunnon muutossa ei tarvitse rekka-autoa, nuppi riittää.
Muuttolaatikoiden määrään on nyrkkisääntö 1 laatikko/m2. Mieluummin yli.
Ihan oma asias mitä laatikkos hankit, ne tuodaan ja viedään ja laskutetaan erikseen. Ota sieltä mistä halvalla saat.
Katselepa puhelinluettelon keltaisia sivuja.
Muutossa veloitetaan yleensä tuntihinta, joka sisltää kuljettajan.
Muut muuttomiehet sitten sen mukaan mitä tilaat. Sulle riittänee kuljettaja ja 1-2 miestä, enempää ei oikein sovikaan noin pieneen asunton.
Sanoisin että tonnilla selviät hyvinkin muutosta.
Muuttofirmat tekevät töitä varsinkin kuun vaihteessa, joten auto kannattaa tilata ajoissa. Jotkute tekevät muuttoja myös lauantaisin ja sununtaisin, jolloin hinta on korkeampi, koska muuttomiehille maksetaan ylityökorvaukset.- asunnonvaihtaja
siis mitä tuolla nupilla tarkoitat? Olen ajatellut tällaista (viimeinen sivulla oleva auto): http://www.lainalaatikko.fi/Muuttoautot.html
Osaatko sanoa mitään sohvien ym suojaamisesta? Kannattaako suojata? - gfdgfd
asunnonvaihtaja kirjoitti:
siis mitä tuolla nupilla tarkoitat? Olen ajatellut tällaista (viimeinen sivulla oleva auto): http://www.lainalaatikko.fi/Muuttoautot.html
Osaatko sanoa mitään sohvien ym suojaamisesta? Kannattaako suojata?Parhaiten varmaan saat selville kun soitat suoraan muuttofirmoihin ja selostat tilanteen ja kysyt tarjoukset. Itse soittelin kun viimeksi muutin ja kyllä ne osaavat arvioida laatikkotarpeen ja auton koon, huonekalujen suojaukset ym. sillä kokemuksella mitä heillä on. Siitä vaan sitten hintavertailua tekemään.
- ja netti käyttöön
Osaatko sanoa mitään sohvien ym suojaamisesta? Kannattaako suojata?A-haa. Viimeinen sivulla oleva auto on ihan tavallinen kuorma-auto eli "nuppi". Aloitusviestissä kirjoitit rekasta, joka on vetoauton ja ns. puoliperävaunun yhdistelmä ja jonne mahtuu pienen palatsin muuttokuorma...
Kuormatilan tilavuus näkyy olevan 35 m3, suuremmissa autoissa on n. 50 m3. Hiukan riippuu mahtuminen siitä, kuinka tilaavieviä huonekalunne ovat ja onko purettavia joukossa. Muuttolaatikoitakaan ei kasata ihan kuinka montaa tahansa päällekkäin.
Oma sohvani on sellainen, että siinä on ollut helposti irroitettava ja kotona pestävä päällinen. Jos muuttoauto on puhdas, niin eipä juurikaan sohva tahriinnu. Jos sohvasi on upouusi ja vaalea, suojaa. Muuttoliikkeistä saa sohville ja nojatuoleille huppuja. Jos lavan pohjalla on tai sinne kulkeutuu kuraa, niin huonekalujen jalat voi sotkeentua. Kutistekalvoa jotkut käyttää.
Minä en ole suojannut huonekaluja mitenkään. Muuttoautossa sitten kovat huonekalut, jotka voivat kolhiintua toisiinsa, on suojattu huovilla. - asunnonvaihtaja
ja netti käyttöön kirjoitti:
A-haa. Viimeinen sivulla oleva auto on ihan tavallinen kuorma-auto eli "nuppi". Aloitusviestissä kirjoitit rekasta, joka on vetoauton ja ns. puoliperävaunun yhdistelmä ja jonne mahtuu pienen palatsin muuttokuorma...
Kuormatilan tilavuus näkyy olevan 35 m3, suuremmissa autoissa on n. 50 m3. Hiukan riippuu mahtuminen siitä, kuinka tilaavieviä huonekalunne ovat ja onko purettavia joukossa. Muuttolaatikoitakaan ei kasata ihan kuinka montaa tahansa päällekkäin.
Oma sohvani on sellainen, että siinä on ollut helposti irroitettava ja kotona pestävä päällinen. Jos muuttoauto on puhdas, niin eipä juurikaan sohva tahriinnu. Jos sohvasi on upouusi ja vaalea, suojaa. Muuttoliikkeistä saa sohville ja nojatuoleille huppuja. Jos lavan pohjalla on tai sinne kulkeutuu kuraa, niin huonekalujen jalat voi sotkeentua. Kutistekalvoa jotkut käyttää.
Minä en ole suojannut huonekaluja mitenkään. Muuttoautossa sitten kovat huonekalut, jotka voivat kolhiintua toisiinsa, on suojattu huovilla.Rekalla tarkoitin kuitenkin tuota pelkkää nuppia, kun en noista rekoista sen pahemmin tiedä. Eli sohva on pahin mahdollinen: kulmasohva, jossa vaalea, ei-irroitettava päällinen ja ruskeaa nahkaa oleva nojatuoli. Tärkeimmät asiakirjat varmaan kannattaa viedä omalla autolla (esim tilikirjat, passit, laskut, asuntopaperit, käteiset rahat, takuukuitit, sopimukset yms). Ruokapöydällä ei sinänsä ole väliä, kun ostetaan uusi, kun vain muutettuamme sellaisen jostain löydämme. Sitten on erilaisia kaappeja, hyllyjä ja sellaisia, mutta ei hirveästi, esim astiavitriinin ja televisiohyllykön sekä lastemme sängyt ostamme vasta muuton jälkeen. Yksi Lundia kirjahylly on, joka menee kasaan, joten se ei vie paljjon tilaa.
- abadia
Itse muutin 40 neliöstä maan tasalta 5 kerrokseen, hissitaloon 20 km päähän edellisestä. Maksoin valmiiksi pakattujen tavaroiden siirrosta 350 €, itse en kantanut mitään, katsoin vain vierestä, että kaikki tuli ehjänä perille. Otin keltaisilta sivuilta muutaman firman ja pistin tarjouspyynnöt menemään. Hintavaihtelua oli todella paljon, joten kyseleminen kannattaa. Itsellä muutto tuli niin nopealla aikataululla, että kaikki suositut muuttopäivät olivat varattuja, joten kannattaa varata muutto tarpeeksi ajoissa. Muuttolaatikoita ei voi olla liikaa, minulle suositeltiin laatikko/neliö, ei riittänyt kunnolla. Tietysti siihen vaikuttaa, kuinka paljon tavaraa on... Siihen, kuinka kauaksi aikaa muuttolaatikot kannattaa vuokrata vaikuttaa tietysti oma into pakata ja purkaa. Mitä lähempänä muuttoa ottaa laatikot ja vastaavasti mitä nopeammin ne tyhjentää sitä halvempaa se on. Taisin ottaa viikoksi, ja viimeinen ilta meni yötöiksi purkaessa, toisaalta tuli tavarat sitten nopeasti paikalleen.
- asunnonvaihtaja
joo, meillä tuota tavaraa riittää, ylättävän reilusti. Eli varmaan 20 laatikkoa neliömäärään? Muuttopäivä on alustavasti 31.8 (uusi asunto valmistuu), joten se on vilkkainta muuttoaikaa (=kuunvaihde). Kuinka aikaisin näitä varauksia olisi hyvä ruveta tekemään? Pakkaako 73,5 neliöisen asunnon irtaimiston (irtaimistoa siis ehkä enemmän kuin normaali kolmiossa) esim 1,5 viikossa (viikonloppuisin ja iltaisin) ja purkaminen tietysti käy nopeasti, tuleepahan tavarat laitettua paikoilleen (4-5 päivää?)?
- että olet
joo, meillä tuota tavaraa riittää, ylättävän reilusti. Eli varmaan 20 laatikkoa neliömäärään? Muuttopäivä on alustavasti 31.8 (uusi asunto valmistuu), joten se on vilkkainta muuttoaikaa (=kuunvaihde). Kuinka aikaisin näitä varauksia olisi hyvä ruveta tekemään? Pakkaako 73,5 neliöisen asunnon irtaimiston (irtaimistoa siis ehkä enemmän kuin normaali kolmiossa) esim 1,5 viikossa (viikonloppuisin ja iltaisin) ja purkaminen tietysti käy nopeasti, tuleepahan tavarat laitettua paikoilleen (4-5 päivää?)?
ajoissa liikkeellä. Kuvailemasi mukaan kyseessä on siis kuitenkin "normi"muutto. Pikkujuttu ammattilaiselle, iso juttu sinulle. Asiansa osaava firma osaa kertoa suurinpiirtein tarvitsemasi laatikkomäärän, äkkiseltään ltk/m2 jokunen ylimääräinen kuulostaa hyvältä. Varmista että auton mukana tulee suojausvehkeitä. tosin tuon matkan vuoksi en isoja purku/suojausjuttuja tekisi, helpommin ajaa vaikka sitten kaksi keikkaa kun tuota matkaa ei juuri ole. Ja muista merkitä laatikot mitä on missäkin, helpottaa kuorman purkua kun näet asunnon ovella seistessä jo kaukaa mitä on tulossa ja osaat opastaa laatikon suoraan oikeaan huoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952