Terve!
Nyt kaivattas fakta tietoa siitä että minkälainen paikka meritoppilassa Kiramokatu on asua?
Ei mielellään niitä "toppila on slummi alue ku kaveri sano" vastauksia. Olisi loistavaa jos alueen asukkaat kertoisivat tuosta kadusta asua sillä saattaisin mahdollisesti olla uusi asukas :)
Kiitoksia vastauksista näin etukäteen.
Meri-Toppila
38
8752
Vastaukset
- bingelgatan
Elikkäs toisella puolen meri-toppilaa asustelen. Vuoden verran on tullut kateltua toppilan menoo ja paikka ei todellakaan ole niin paha kuin minullekin oli ennen muuttoamme kerrottu.
Tulee kuitenkin katseltua aika tarkasti ympärille pihalla iltaisin liikuskellessa tääläpäin mutta sama tilanne on ollut muuallakinpäin Oulua asustellessa.
Minulla on semmonen mielikuva, että tuo meritoppilan eteläpuoli olisi himpun verran rauhattomampaa kuin tämä pohjoispää mutta ei varmaankaan ole hirveää eroa.
Taisi olla juuri tämä Kiramokatu tai ainakin viereinen katu missä toissa syksynä katselimme ikkunasta kun poliisin karhuryhmä piiritti ammuskelijaa mutta nyt olemme tosiaan vuoden verran asutelleet täälä pohjoispuolella eikä kertaakaan ole näkynyt mitään pelottavia tilanteita. Ja kuitenkin käyn koiran kanssa pihalla _valitettavasti_ parin tunnin välein..
Jos sinulla on useampia vaihtoehtoja täältä meritoppilasta niin koita muuttaa tänne pohjoispuolelle mutta uskoisin, että eise eteläpuolikaan niin kauhean paha paikka ole.
Meidän kerrostalossa ainakin tähän asti ollut mukavimmat naapurit kuin missään muualla Oulussa asutellessa, eli suurin osa tervehtii ja olen tutustunut moniin naapureihin, jota ei todellakaan ole tapahtunut aiemmin missään kerrostalossa asuessani. Jännä homma.
Kaiken kaikkiaan olen viihtynyt meritoppilassa hyvin mutta varmastikin muutamme pois kunhan alkaa lapsi olemaan sen ikäinen, että pitäisi yksinään päästää pihalle leikkimään iltaisin. Mutta varmaankin muuttaisimme jonnekin rauhallisemmalle alueelle miltä tahansa muultakin kerrostaloalueelta siinä vaiheessa.
Toppilan huono maine tosiaan on vaan niiden ihmisten mielessä, jotka täälä eivät ole asuneet. Mutta oikeastaan minua ainakaan ei ollenkaan haittaa, meritoppilan maine niin kauan kun saan asua uudessa, isossa ja keskimääräistä halvemmassa kämpässä.
Meillä oli muuttaessamme vaihtoehtoina Koskelan 12neliöö pienempi ja vanhempi asunto sekä tämä Meri-Toppilan samanhintainen kolmio ja pitkän harkinnan jälkeen tänne uskaltauduimme. Mitään ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut(kopkop) ja tyytyväisiä olemme olleet.- ihmispelkoinen
"Meidän kerrostalossa ainakin tähän asti ollut mukavimmat naapurit kuin missään muualla Oulussa asutellessa, eli suurin osa tervehtii ja olen tutustunut moniin naapureihin, jota ei todellakaan ole tapahtunut aiemmin missään kerrostalossa asuessani."
Hyvä kun varoitit, en varmasti muuta tuonne. - eiiii
ihmispelkoinen kirjoitti:
"Meidän kerrostalossa ainakin tähän asti ollut mukavimmat naapurit kuin missään muualla Oulussa asutellessa, eli suurin osa tervehtii ja olen tutustunut moniin naapureihin, jota ei todellakaan ole tapahtunut aiemmin missään kerrostalossa asuessani."
Hyvä kun varoitit, en varmasti muuta tuonne.muakin ärsyttää uteliaat naapurit :(
- Toppilan Tatu
Meri Toppila on paljon rauhoittunut ja on maineettaan parempi asuntoalue! Tervetuloa Toppilaan.
- Sellukadulla
Itselläni oli aikoinaan myös ennakkoluulot kyseisestä alueesta, mutta pahaa sanottavaa ei alueesta kyllä jäänyt. Asuisin varmaankin vielä samassa paikassa, mutta perheenlisäyksen takia jouduttiin lähtemään isommille vesille.
- toppila_rulez
aika rauhatonta tääl on,ainakin iltaisin mut ei nyt kovin paljoo...on tää mainettaa rauhallisempi paikka ja kiramokatu on yks rauhallisimpii paikkoi...
- asuu...
Meren puoleinen laita (omistusasuntoja) on varmasti rauhallista. Kiramokatu 7:ssä käy mustamaija toisinaan.
- Anonyymi
Edelleenkin käy mustamaija. Nyt oli viikonlopun aikaan joku hajottanut sitten alaoven!
- Anonyymi
Kaveri asui siellä omistusasunnossa ja oli tyytyväinen. Alue ja asunto olivat viihtyisiä. Kaverit alkoivat moittimaan ja kyselemään että miksi siellä asut. Ei viitsinyt kuunnella kenkkuilua ja myi asunnon ja muutti muualle.
- Perkki
3 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Kiramokatu on ihan hyvä paikka on asua. Varsinkin kadun merenpuoleinen puoli = kaikki talot omistusasuntoja :)
Jos en ihan väärässä ole niin mainittu piiritystapaus on ilmeisesti sattunut KUORIMOKADULLA.- mahdollinen asukas
Kiitoksia kaikille vastanneille vaan :)
Ens viikolla muutto tosiaankin kiramokadulle vuokra-asuntojen puolelle.
Joku voi ehkä bongata ens viikolla roudailemassa kamaa tuolta kadulta minut :D - Totta1
Useamman vuoden asumista Kiramokadun omistusasunnossa ja rauhallinen perukka toppilaa tämä on asua. Ihanat ulkoilumaastot, meri vieressä ja palvelut suhtkoht lähellä. Toivotaan vain että tuohon halpahallin tilalle saadaan pian kunnon ruokakauppa!
- Tuatua
Minäkin olen ihan viihtynyt Meri-Toppilassa. Jopa niin hyvin, kun tarvitsin isompaa asuntoa päädyin muuttamaan parin talon päähän entisestä talosta Meri-Toppilan sisällä.
Ensimmäinen asuntoni Meri-Toppilassa oli sellaisessa talossa missä esiintyi ajoitta häiriöitä, mutta naapurit oli tosi kivoja eikä ajoittainen melu ja muut häiriöt kauheasti minua haitanneet.
Nykyin asuntoni Meri-Toppilassa sijaitseen kuolettavan rauhallisessa talossa. Joskus saattaa peräti kuulua, kun naapuri soittaa pianoa jos on oikein hiljaa omassa kämpässä. - Meri Toppilasta
Itsekkin olen viihtynyt loistavasti. Nyt olen vain hieman etsiskellyt uutta asuntoa, kun on koira tulossa taloon ja nykyisessä asunnossa on laminaattilattiat.. Eivät kovin taida tykätä kun koira sen pari kuukautta vielä sisälle pissii.
Itse asun Alvar Aallon kadulla, YH:n vuokra-asunossa, eikä mitään valittamista ole ollut. Naapurit on rauhallisia ja siistejä. Aioat äänet mitä kuuluu on tyyliin yläkerran vessan veto ääni yms :D
Itse veikkaisin rauhattomimmaksi taloiksi ihan siinä Halpa-Hallin vieressä olevat Dixoninraittia ympäröivät talot. Eli se suuri Lippulaiva-talo ja sen takana olevat kaarevat talot plus Sulfiittikadun suulla olevat Sivakan talot (korkeat vaaleat jotka on siinä bussipysäkkien kohdalla).
Melkoisen paljon täällä on maahanmuuttajia, mutta en itse ainakaan ole kertaakaan joutunut edes ajattelemaan, että ne täällä rettelöitsisivät. Pahimmat alueen asukit taitaa nykyisin olla ne polven korkuiset räkänokat jokta huutaa V*ttua ja S**tanaa päivät pitkät ja potkii roskiksia. Tietty välissä käy jotkut randomit puukottamassa toisiaan, hakkaamassa kirvelellä, ammuskelemassa, mutta sanoisin ettei tämä mikään paha paikka ole asua.
Upeat asunnot ja pienet vuokrat, mitä sitä muuta köyhä ihminen voi toivoa ;)
PS. Ulkona ei ole pakko liikuskella aamutunneilla, niin säästyy monelta pahalta.- Anonyymi
ennemmin ihmiset kuulemma asuu Toppilassa kuin Tuiran Kalliotiellä lumotun kamalissa kämpissä, joissa ei ole minkäänlaista ilmastointia
- perhe
Asuimme Kiramokadulla kolme vuotta, saimme sitten kaupungin asunnon toisesta päästä Meritoppilaa. Kiramokatu oli silloin rauhaton, varkaita hirveesti, bensat vietiin tankista, autoja rikottiin, jatkuvasti poliisit kyttäyksellä. En tiedä tätä päivää, sinne on ainakin taloja rakennettu lisää. Nyt olemme tyytyväisiä tähän Paalikadun asuntoon, rauhalliset naapurit, ei minkäänlaista ongelmaa ole tullut esille. Kaikin puolin Meritoppila on hyvä asua, kaikissa paikoissa löytyy negatiivisiä sekä positiivisia puolia.
- Alppie
Onpas kiva lukea tällaisiakin kommentteja, kun yleensä on puhetta Meri-Toppilasta ihmiset eivät keksi muuta kuin moittimista. Mutta sitä ne huhut teettävät.
- nykyään?
hmmm
- kokemustaonniinpaljo
Meri-Toppila on nykyään oululaisittain rauhan tyyssija. Ouluhan on paskakaupunni kaikinpuolin. Torinrannassa vaimikäse Kikkelin saari onkin, niin miljoonapytingit ovat jatkuvan ilkivallan ja huliganismin kohteena. Joku "hullu" on sinne kuitenkin rahansa (ne ylimääräiset) upottanut.
- ssssssssssssssssd
höpöhöpö, meritoppila yhä roska-astia
- Anonyymi
ssssssssssssssssd kirjoitti:
höpöhöpö, meritoppila yhä roska-astia
Sama vika talvi ja metsokankaallaki. Paitsi siellä roskat ajelee malleilla tesloilla audeilla ja munanjatkeilla mersuista Nyt puhumattakaan
- ihmispelkoinen
Hyvä kun varoitit, en varmasti muuta tuonne. - doh_
entä nyt
- Nmnmn
Mitäs Meri-Toppilaan ja kiramokadulle kuuluu vuonna 2017. Itse nyt muuttamassa sinne edullisen vuokran vuoksi. Jotenkin tuntuu että alue on rauhoittunut entisestään vai luulenko vaan.
- KokemustaAlalta
Kiramokadulla edustamani taho omistanut nyt v. 2017 asunnon noin 16 vuotta, puiston lähellä. On ollut vuokralla ja kaikilta vuokralaisilta olen kysynyt huolestuneena Meri-Toppilan maineesta, että miten ovat viihtyneet. Kaikki tykänneet. Olen ollut hämmästynyt. Eka vuokralainen asui 7 vuotta putkeen, mikä on aika hyvin viihdytty. Tykkäsi kun suht lyhyt matka polkupyörällä sekä keskustaan että Yliopistolle. Kaikki vuokralaiset sanoneet samaa, että vähän liiankin rauhallinen talo, ei kuulu ikinä mitään ääniä.
Kukaan vuokralainen ei ole lähtenyt siksi, että olis jotenkin rauhatonta tms vaan yleensä parisuhdesyistä eli haluttu isompaa. Autot saaneet olla rauhassa. Kauppojen lähellä sanovat olevan rauhatonta joskus.
On kokemusta myös muista alueista Oulussa, mutta Meri-Toppilan asunnossa vuokralaiset asuvat pitkään eivätkä halua muuttaa kuin pakottavista syistä. Myös Hiomokadulla aikoinaan omistustalon vuokralaiset kehuivat, että ei muuttais millään, mutta kun yksiöön ei kaksistaan mahdu. Ehkä tuo kertoo jotain alueen muuttumisesta 1990-luvun ajoista. Itse en ole asunut, mutta siis pitkä kokemus vuokranantajan puolelta. Siksi kerron, koska minun oletus oli ihan jotain muuta. - Anonyymi
C rapussa eräässä asunnossa usein viikonloppuisin sen verran rauhaton meno että saa sinne poliisia soitella.
- Anonyymi
menettelee. arkkitehtonisesti kylläkin h.e.l.e.v-in ruma alue. kuka lie suunnitellu.
tietenni liki joka vuokratalosta löytyy ne omat sekoboltsinsa, siinäjasiinä oisko heille jokin asuntolatyyppinen majoitus parempi ratkaisu. - Anonyymi
B rapun häkkivarastoihin murtauduttu, että semmonen paikka asua.
- Anonyymi
luusereita
=d
- Anonyymi
Kuorimokatu kuudessa luteita jotka on kohta myös kiramokatu seiskassa! Käytössä sama roskakatos sekä pyykkitupa
- Anonyymi
Missä talossa niistä on luteita? 6a, b tai c?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä talossa niistä on luteita? 6a, b tai c?
Kuorimokatu 6a
- Anonyymi
Kiramokadulla taas murtauduttu varastoihin
- Anonyymi
rattien ja muiden törppökuskien keskittymä nyt ainakin
=d - Anonyymi
Koko kaupunki on enemmän tai vähemmän täynnä hörhöjä,kyllä tänne sekaan mahtuu,Eikä kannata omistaa polkupyörää muuten sen joutuu jarkuvasti viemään parvekkeelle missä muualla suomessa on ihmiset
- Anonyymi
Olen asunut MT:ssa melkein 20 v. Edullinen omistusasunto taloyhtiön omalla tontilla. Kaukolämpö. Rauhallinen alue. Hyvät ulkoilumaastot. Hyvät kulkuyhteydet. K-Supermarket lähellä.
- Anonyymi
Sulfiittikatu, siis se pätkä jota M-Toppilaan tullaan, on kelvoton ratkaisu. Ainoa virallinen reitti mennä bussipysälolle ja usein peilikirkasta röpelöistä jäätikköä, saapi liukastella, kaatuilla ja loukata itteensä bussille pyrkiessä. Merkitty myös kevyen liikenteen väyläksi, siis pyörillkekin, vaikka oikeampi merkki olisi vain jalankulkijoille. Onneton katutekele.
Pysäkille pitäs voida päästä sen talon toiseltakin puolen, onhan siinä jokin polku muttei mikään erityisen hyvä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulfiittikatu, siis se pätkä jota M-Toppilaan tullaan, on kelvoton ratkaisu. Ainoa virallinen reitti mennä bussipysälolle ja usein peilikirkasta röpelöistä jäätikköä, saapi liukastella, kaatuilla ja loukata itteensä bussille pyrkiessä. Merkitty myös kevyen liikenteen väyläksi, siis pyörillkekin, vaikka oikeampi merkki olisi vain jalankulkijoille. Onneton katutekele.
Pysäkille pitäs voida päästä sen talon toiseltakin puolen, onhan siinä jokin polku muttei mikään erityisen hyväsiis pysäKIlle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244