Elikkäs mikä on hyvä vastaus kysymykseen "Miksi haluat sairaanhoitajaksi?" Tuntuu niin tyhmältä sepostaa, että haluan aiúttaa ihmisiä blaa blaa blaa.. Jotain vähän omaperäisempää olisi keksittävä..
Tai entä sitten mitä ominaisuuksia sairaanhoitajalta vaaditaan ja mitkä ovat huonoja ominaisuuksia?
Ja millaista amk opiskelu on? Sitäkin minulta kysyttiin viimeksi enkä osannut vastata siihenkään oikeen mitään.. Opettaja pyöritteli vaan päätään..
Eli auttakaa jooko?!
sairaanhoitajaksi...
6
5875
Vastaukset
- Lähihoitajasta ehkä sairaan...
Voithan kertoa, mitä luonteen piirteitä tai ominaisuuksia sulla on jotka olisivat hyviä sairaanhoitajan työssä.
voit kertoa myös esim. jos olet ollut työssä missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä ja jos se on esim. saanut sinut kiinnostumaan sairaanhoitajan työstä tai mikä muu asia se on ollut?
kyllä esim. netistä löytyy tietoa sairaanhoitajan työstä. niinkun myös koulujen nettisivuilta. jos et tiedä vastauksia niin mistä voit olla varma, että työ kiinnostaa sinua?
työ on suureksi osaksi kolmivuorotyötä. työtä tehdään esim. sairaaloissa osastoilla, ensiavussa, terveysasemilla, vanhainkodeissa jne.
sairaanhoitaja esim. jakaa ja antaa lääkkeitä, hoitaa haavoja, tarkkailee potilaan vointia, perushoitaa eli pesee, pukee, vaihtaa vaatteitta, poistaa tikkejä, vaihtaa kestokaterin, laittaa I.V tipan, tekee yhteistyötä muiden potilasta hoitavien tahojen kanssa. jne.
sairaanhoitajat joutuvat hoitamaan ihmisiä, jotka ovat loukkaantuneet, vakavastikkin sairaana tai kuolevat.
työssä joutuu tekemisiin ihmisen eritteiden kanssa ja kohtaamaan vaikeita elämäntilanteita. pystyä ohjaamaan potilasta hyvään oma hoitoon ja kohdata erilaisia ihmisiä.- kääpäläinen
Kysyin, että millaista amk OPISKELU on.. En sairaanhoitajan työstä. Sitä olen seurannut jo pidemmän aikaa äitin matkassa ja tiedän kyllä hyvin mitä se on, mutta en silti osaa sanoa MIKSI haluan tehdä sitä.. Se vaan on ainut mikä kiinnostaa.. Haluaisin kuulla vastausesimerkin jollaista ne haluavat siellä kuulla, samoin noista luonteenpiirteistä.. Olen joka kerta selittänyt että olen sosiaalinen ja tulen erilaisten ihmisten kanssa toimeen ja olen tietyllä lailla kova että kestän paineen ja stressin jota työ ehkä tuo mukanaan, mutta osaan myös kuunnella ja haluan auttaa ihmisiä..
Ehkä en sitten vaan anna hyvää ensivaikutelmaa.. - skkkjsssj
kääpäläinen kirjoitti:
Kysyin, että millaista amk OPISKELU on.. En sairaanhoitajan työstä. Sitä olen seurannut jo pidemmän aikaa äitin matkassa ja tiedän kyllä hyvin mitä se on, mutta en silti osaa sanoa MIKSI haluan tehdä sitä.. Se vaan on ainut mikä kiinnostaa.. Haluaisin kuulla vastausesimerkin jollaista ne haluavat siellä kuulla, samoin noista luonteenpiirteistä.. Olen joka kerta selittänyt että olen sosiaalinen ja tulen erilaisten ihmisten kanssa toimeen ja olen tietyllä lailla kova että kestän paineen ja stressin jota työ ehkä tuo mukanaan, mutta osaan myös kuunnella ja haluan auttaa ihmisiä..
Ehkä en sitten vaan anna hyvää ensivaikutelmaa..Kokeilehan seuraavalla kerralla jotain muuta kuin valmiiksi harjoiteltua vastausta, jota luulet että opettajat haluaa kuulla. Kokeile itse miettiä syvällisesti, että miksi haluat olla juuri sairaanhoitaja, ei fraaseja. Sieltä se vastaus löytyy, millä pääset sisään. Ei täältä.
- qeti
skkkjsssj kirjoitti:
Kokeilehan seuraavalla kerralla jotain muuta kuin valmiiksi harjoiteltua vastausta, jota luulet että opettajat haluaa kuulla. Kokeile itse miettiä syvällisesti, että miksi haluat olla juuri sairaanhoitaja, ei fraaseja. Sieltä se vastaus löytyy, millä pääset sisään. Ei täältä.
Tai hae sellaiseen paikkaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi, jossa valintakokeeseen ei kuuluu haastattelua. Esimerkiksi Stadiassa on vain kirjallinen koe, joten ei tarvi vastata noihin iänikuisiin kysymyksiin, joihin kaikki hakijat vastaavat kuitenkin lähes samoilla tylsillä fraaseilla. Onnea vaan niille, jotka keksii muutakin sanottavaa kuin niitä samoja vanhoja latteuksia...
- mmmkkkkhhhh
qeti kirjoitti:
Tai hae sellaiseen paikkaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi, jossa valintakokeeseen ei kuuluu haastattelua. Esimerkiksi Stadiassa on vain kirjallinen koe, joten ei tarvi vastata noihin iänikuisiin kysymyksiin, joihin kaikki hakijat vastaavat kuitenkin lähes samoilla tylsillä fraaseilla. Onnea vaan niille, jotka keksii muutakin sanottavaa kuin niitä samoja vanhoja latteuksia...
ehkä ne haastattelijat lukevat rivien välistä ja ketjun aloittajan esiintyminen ei vain ole vakuuttavaa. Silloin kannattaa harkita sitä, että onko sitä oikeasti haluja sairaanhoitajaksi..
- maria.v
samaa kuin muutkin, eli kannattaa vaan sanoa, mitä oikeasti ajattelee, eikä opetella valmiiksi vastausta. Niin ainakin minulle irtosi opiskelupaikka. Ei siinä mitään omaperäisiä juttuja tarvitse kehitellä. Sitäpaitsi haastattelija kiinnittää paljon enemmän huomiota motivaatioosi sekä olemukseesi, kuin siihen, mitä tarkkaan ottaen sanot.
Kiinnitä myös huomiota elekieleen, eli istu selkä suorassa, mutta rennosti, älä pidä käsiä puuskassa, katso haastattelijaa silmiin, hymyile, ole ystävällinen ja kohtelias, puhu rauhallisesti, älä hätäile.
Monesti tosiaan kysytään esim. "mitä tiedät AMK opiskelusta?" Mielestäni tuohon voi ihan vastata, että kyllä olen perehtynyt asiaan, ja että tiedän että sh-opiskelu koostuu teoriaopinnoista, laboraatiotunneista, sekä harjoittelujaksoista. Ei mitään sen kummempaa tarvitse selittää.
Tai no, jos haluaa lisäpisteitä, niin voi ottaa etukäteen selvää kyseisen koulun opetustarjonnasta. Voit kertoa, että olet tutustunut siihen, ja juuri siitä syystä haetkin tähän kouluun, koska juuri sinua kiinnostavia opintoja on hyvin tarjolla jne jne. (vaikkei välttämättä pitäisikään paikkaansa)
Mitä ominaisuuksia vaaditaan? -toimeen tulemista erilaisten ihmisten kanssa, kärsivällisyyttä, empatiakykyä, itsevarmuutta, ripeyttä, päätöksentekokykyä, yhteistyötaitoja jne jne... listaa voisi jatkaa loputtomiin
Huonot ominaisuudet? työ on ainakin vaikeaa, jos on epävarma, arka, kärsimätön, ennakkoluuloinen, kykenemätön asettumaan toisen asemaan, joustamaton, jne.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803