Joskus muinoin oli juttu että joku oli tehnyt talon pääasiassa styroksista. Joku kantava rakenne ja ympärillä paksulti styroxia. Huonelämmitykseen riittää pakkasilla kuulemma 60W kattolamppu. Oliko aprillia vai onko mökki oikeasti pystyssä jossain?
Styrox-talo
7
3659
Vastaukset
- raksaaja--sh
On eteläruotsissakin tainnut onnistua jonain vuonna moinen.
Suomessa pelkästään tuloilman lämmittämiseen voi tarvita 100 tuollaista hehkulamppua.- Timo KA
ainakin oulun lähellä limingassa on talo josta kyselit. on varustettu mlp pumpulla.
- Itse nähnyt
Timo KA kirjoitti:
ainakin oulun lähellä limingassa on talo josta kyselit. on varustettu mlp pumpulla.
Sorry vaan...
...että näin myöhään heräsin, mutta näin ton viestin vasta nyt. Toki sellainen talo on ja hyvä talo onkin. Talo josta kerron nyt, sijaitsi Kirkkonummella. Tutustuin mökkiin opiskellessani teknillisessä korkeakoulussa 90-luvulla. Talo oli tuolloin ollut pystyssä pari vuosikymmentä ja rakentajan (Kai Broon) mukaan ainut ongelma oli äänieristys, joka parani kun taloon tehtiin lautaverhous.
Rakennusluvan saaminen saattaa olla vaikeaa nykyisin materiaalin paloherkkyyden vuoksi, mutta muuten tosi mainio ratkaisu.
Olen pitänyt talosta useita esitelmiä ja suosittelen sitä edelleen Suomen olosuhteisiin.
Lämmitystä ei juurikaan tarvita, mutta koneellinen ilmanvaihto ja lämmön talteenotto on välttämätön.
Kerron mielelläni talosta lisää jos jotakuta kiinnostaa.
Ari Keronen DI - Tulevaisuutta ajatellen
Itse nähnyt kirjoitti:
Sorry vaan...
...että näin myöhään heräsin, mutta näin ton viestin vasta nyt. Toki sellainen talo on ja hyvä talo onkin. Talo josta kerron nyt, sijaitsi Kirkkonummella. Tutustuin mökkiin opiskellessani teknillisessä korkeakoulussa 90-luvulla. Talo oli tuolloin ollut pystyssä pari vuosikymmentä ja rakentajan (Kai Broon) mukaan ainut ongelma oli äänieristys, joka parani kun taloon tehtiin lautaverhous.
Rakennusluvan saaminen saattaa olla vaikeaa nykyisin materiaalin paloherkkyyden vuoksi, mutta muuten tosi mainio ratkaisu.
Olen pitänyt talosta useita esitelmiä ja suosittelen sitä edelleen Suomen olosuhteisiin.
Lämmitystä ei juurikaan tarvita, mutta koneellinen ilmanvaihto ja lämmön talteenotto on välttämätön.
Ari Keronen DIHei!
Jos sinulla on lisätietoja ko talosta niin laita kaikki mahdollinen info (piirustukset tms) sähköpostilla [email protected]
Mikäli ko taloussuunta jatkuu niin se voisi olla varteenotettava asumisvaihtoehto tulevaisuudessa. Jos rakennuslupaa ei saa, niin sellaisen "majan" voisi väsätä jo olemassaolevaan latoon tms.
Kiitoksia etukäteen mahdollisista lisätiedoista. - P. Peloton
Itse nähnyt kirjoitti:
Sorry vaan...
Ari Keronen DIHei Ari!
Voisinko saada lisätietoa talosta, vaikka tämä ketju onkin jo aika vanha.
Minulla on mielessäni projekti ja sekoilut olisi hyvä karsia tässä ennen
sen aloittamista.
Jari Mäki
- kieroliero
Karpon ohjelmassa tuota joskus 10v sitten on esitelty. Ukkeli oli liimaillut paksusta styroksista koko talon kattoa myöten. Pikkuisessa talossa ei ollut muita lämmittimiä kuin jääkaappi, ukko, akka ja kissa. Kuulemma päivä kajasti seinistä läpi.
Periaatteessa mahdollista jos talo on riittävän pieni ja styroksi riittävän paksu. Eihän mullakaan ole pilkkihaalareissa muuta lämmitystä kuin yksi ukkeli ja pakkasellakin hiki tulee.- Itse nähnyt
Tuolla aiemmin jo kerroin, että olen itse talon nähnyt ja suoritin siellä hyvin monenlaisia mittuksia. Tosi hyvä talo...
Ari Keronen DI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3047685Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856009Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673548Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322017Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951901Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221836- 361649
- 441494
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan661416