Kaularangan kuluma

Mitä sille voi tehdä?

Niskasta kuuluu rutinaa kun kääntelen päätäni, kun suoristan niskan, kuuluu usein pieni naksahdus, kaulan alueella tuntuu pistävää heijastekipua, kielessä ja kitalaessa tuntuu usein lievää puutumista, niska on toisinaan kipeä ja niskalihakset aina kireät, päätäkin särkee usein. Nämä oireet todella hermostuttavat minua, kun olen vasta kaksvitonen, ja nyt jo tollasia oireita. Varsinkin kielen ja kitalean lievä puutuminen saa minut ihan tolaltani, kun se tuntuu niin pelottavalta!
Osaisiko joku sanoa, saako nuo oireet jotenkin häviämään. Miten kaularangan kulumaa voi hoitaa? Onko venyttely vaarallista vai suositeltavaa? Sopisiko joku liikuntamuoto erityisesti kaularangan hoitoon?
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksista!!

9

26764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole kivun

syitä eli kulumat eivät aiheuta kuvailemaasi oiretta, ota yhteys neurokirurgiin.

• kulunut kaularankainen

Lääkäriltä saa lähetteen fysioterapeutille. Minulle on ollut apua fysioterapiasta. Olen saanut hyviä venyttely ohjeita. Terapiassa myös hieronut ja venyttänyt niskaa. Fysioterapeutti painotti, että ryhti on tärkeä,hyvä tyyny ja sopiva liikunta. Vatsallaan nukkuminen ei hyvä niskalle. Itse yritän opetella nukkumaan kylelläni. Googlella kun laittaa "Nivelklubi" sieltä saa paljon tietoa.

• hoidettu

Mikä siellä on kulunut?
      Mikä niitä on kuluttanut?

• Kaularankaa

Kuvattu kun puhut kulumasta, eli onko todettu rangassa jotain muutoksia jotka aiheuttaisivat näitä kertomiasi oireita?

• takia.........

tenniksen tuomareilla ei kaularanka kulu???
      Siinä hommassa pitäisi kulua, jos kulumia yleensäkin jossain hommassa tulee. :) :)

• kata 74

minulla on myös sinun kaltaisia oireita ja kiinnostaisi tietää että oletko saanut tietoa että mistä suun ja kielen turruus johtuu? minulla todettu kaularangan kulumaa.

• kipeä-jäykistynyt

Hei vaan kaikille, jotka sattuu lukemaan tätä foorumia.
        Noissa alkukeskusteluissa oli paljon kysymyksiä.
        Yksi kulumia kaularankaan aiheuttaja on kumara-raskas työ.
        Minua hoidettiin sairaalassa jos jonkinlaisella diaknoosilla 5v.
        Sinä aikana tutkittiin päätä jos jonlaisella menetelmällä.
        Alkuun epäiltiin kaatumatautia, kun kävelin vinossa ja pidin päästä kiinni siltäpuolelta jonne kaula oli voimakkaasti vinossa.
        Kipu oli kova, eikä siinä muuta voinut tehdä, kun syödä lääkkeitä mitä oli määrätty.
        Pää alkoi heittelemään omia aikojaan, kun lihakset oli surkastunut, eikä jaksanut kannattaa päätä pystyssä.
        Menin todella huonoon kuntoon ja minut siirrettiin psykiatriselle osastolle, kun ulkoisesti oireeni oli niin rajut.
        Sitten menin ystäväni kehotuksesta Naprapatti/hermoratahierojalle. Hän käski lopettaa lääkityksen, koska hän nki että rintarankani oli pahasti vino, mikä näkyi kaularangastani, joka oli 15astetta vinossa.
        Hän sai oikaistua koko ja kaula ja rintarangan.
        Koska useita vuosia väärässä asennossa ollut kaularanka, niin se oli päässyt vaurioittamaan välilevyjä ja kuluttanut nikamia, joihin on kasvanut luupiikkejä.
        Jos alunalkaen olisin joutunut/päässyt oikeaoppiselle lääkärille, niin olisin tänäpäivänäkin työ elämässä mukana.
        Kaikki ei mene kuin haaveillaan, vaan 30vuotiaasta asti olen ollut eläkkeellä ja kärsinyt kulumien tuomasta tuskasta.

• kata 74
        kipeä-jäykistynyt kirjoitti:

Hei vaan kaikille, jotka sattuu lukemaan tätä foorumia.
        Noissa alkukeskusteluissa oli paljon kysymyksiä.
        Yksi kulumia kaularankaan aiheuttaja on kumara-raskas työ.
        Minua hoidettiin sairaalassa jos jonkinlaisella diaknoosilla 5v.
        Sinä aikana tutkittiin päätä jos jonlaisella menetelmällä.
        Alkuun epäiltiin kaatumatautia, kun kävelin vinossa ja pidin päästä kiinni siltäpuolelta jonne kaula oli voimakkaasti vinossa.
        Kipu oli kova, eikä siinä muuta voinut tehdä, kun syödä lääkkeitä mitä oli määrätty.
        Pää alkoi heittelemään omia aikojaan, kun lihakset oli surkastunut, eikä jaksanut kannattaa päätä pystyssä.
        Menin todella huonoon kuntoon ja minut siirrettiin psykiatriselle osastolle, kun ulkoisesti oireeni oli niin rajut.
        Sitten menin ystäväni kehotuksesta Naprapatti/hermoratahierojalle. Hän käski lopettaa lääkityksen, koska hän nki että rintarankani oli pahasti vino, mikä näkyi kaularangastani, joka oli 15astetta vinossa.
        Hän sai oikaistua koko ja kaula ja rintarangan.
        Koska useita vuosia väärässä asennossa ollut kaularanka, niin se oli päässyt vaurioittamaan välilevyjä ja kuluttanut nikamia, joihin on kasvanut luupiikkejä.
        Jos alunalkaen olisin joutunut/päässyt oikeaoppiselle lääkärille, niin olisin tänäpäivänäkin työ elämässä mukana.
        Kaikki ei mene kuin haaveillaan, vaan 30vuotiaasta asti olen ollut eläkkeellä ja kärsinyt kulumien tuomasta tuskasta.

Minulla myös kaula kierossa kun katsoo itseä peilista. Samoin rintalasta paukkuu ja rutisee. Miten sinun kaula ja rintaranka suoristettiin?

• seagali

Minulla kanssa kulumaa kaularangassa,ryhtikin hieman vinossa,kipua,jäykkyyttä ja jatkuvaa rutinaa..Minuakin kiinnostaa miten kaula/rintaranka suoristettiin?Vaikea uskoa että mitenkään yhtäkkiä,varmaan ajan kanssa joillain harjoitteilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe