Miten ihmeessä onnistuu? Olen yrittänyt etsiä apuja googlella mutta en vaan ole löytänut. Eli perhepotretin tausta pitäisi saada muutettua yksiväriseksi,ei pitäisi olla vaikeaa mutta minulle alottelijalle tuntuu olevan ylivoimaista. Ja sitten vielä: Paperille tulostaessa valokuva on ihan ok vaalea mutta valokuvapaperilla näyttää liian tummalta.Jos joku kiva osaa auttaa niin olen kiitollinen, olisi tarkoitus antaa valmis kuva lahjaksi.
Photoshopilla valokuvan taustan muuttaminen
3
1801
Vastaukset
- Aluksi...
Avaa ko. kuva
Tee kopio kuvatasosta
Valitse background-taso ja paina CTRL A ja DELETE, jolloin background-taso täytetään taustavärillä.
Käytä lasso-työkalua poistaaksi KUVATASOSTA suurimmat ylimäärät ja viimeistele kuva pyyhekumi-työkalulla.
Tallenna PSD-muodossa niin voit muokata uudestaan.
Paina CTRL SHIFT E ja tallenna haluamallasi nimellä.
Tummuutta voit koittaa poistaa ensin Kirkkaus/Kontrasti-säädöillä- Nimetön
Noloa mutta kuinkahan tuo täyttäminen taustavärillä tapahtuu noin vaihe vaiheelta? Ei voi muuta sanoa kuin , että hävettää oma tietämättömyys.
- Maliisi
Hei, olen itsekkin vähän aloittelija
Elementsillä, mutta olen ainakin itse saanut taustan kahdella eri tapaa: Joko olen ottanut muusta kuvasta palan, jossa sopiva väri ja siirtänyt siihen perhepotretin leikatun layerin.
Tai tehnut uuden sivun eli uusi ja sen väriksi sopivan. Mutta itse värin saantiin.
Valitse pipetin näköinen työkalu , kolmas ylhäältäpäin ja klikkaa sillä alhaalla olevien värineliöiden ylintä ruutua, avautuu värikartta, jossa pipetillä täppäät haluamaasi väiriä. Sen jälkeen valitset maalipurkin tai pensselin, jolla täppäät taustaa. Visual basikilla on hyvä suomenkielinen "pikaopas" jossa kuvataan eri toiminnot, ainakin elements 3 versiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018063- 1075667
- 2795013
- 494953
- 763727
- 542940
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422368