Hei,
Onko kukaan kiertänyt ko. kierrosta. Se on valittu vuoden 2007 valtakunnalliseksi retkikohteeksi.
Kuulemma vaativa mutta maisemat mahtavia. Mikä varustevinkkejä olisi jos aikoo kiertää tuon reitin yhdellä yöpymisellä ??
HERAJÄRVEN KIERROS
4
2181
Vastaukset
- tartte,onhan siellä
muutama majakin missä oi yöpyä.
Maisemat ovat todella upeat,itse oli Kolin mäellä viime vuonna kävelemässä siis todella upeat tänä vuonna on pakko päästä uudestaan!!!
Itse ajattelin myös kiertää herajärven ihan tässä 2vkon sisällä ei ole vielä liian kuuma.
Matkahan on hieman yli 40 km joten ei mikään kovin pitkä,varavaatteet ja ruokaa mukaan joten eiköhän se siitä,en itsekään tiedä kuinka hyvin reitti on merkattu mutta ei kai siellä kummosia suunnistus taitoja tarvita - raskaampi
Reitillä on helppo pysyä, selvä polku koko matkan, ja joitain opasteita. Herajärven länsipuoli on kohtalaisen raskasta, paikoin ikävänkin kivisiä mäkiä mennään ylös ja alas. Itäpuoli on helppo- ja nopeakulkuista. Länsipuoleen kannattaa varata siis selvästi enemmän aikaa kuin itäpuoleen.
- Vaeltelija
Kierroksella on mahtavat maisemat, mutta minusta reissu on aika raskas vain yhdellä yöllä kuljettavaksi. Meitä oli kaksi keskikuntoista naisimmeistä viime kesänä siellä ja olimme ihan nääntyneitä kierroksen jälkeen.
Lähdimme Hotelli Kolilta ja yövyimme perinnetilalla (oisko nimi ollut Kiviniemi). Matka oli aika pitkä. Seuraavana päivänä Ryläyksen puolta kulkiessa meinasi voimat loppua täysin, sillä vaarat olivat todella jyrkkiä ja niitä mentiin tiuhasti ylös alas.
Yksi vaihtoehto olisi meloa osa matkasta. Sieltä perinnetilalta saa vuokrata kanootteja.
- Kirsikka_81
En ole itse vielä käynyt, mutta kuulemma erittäin hyvä lenkki..
Kolilla ylipäänsä on aivan mahtavat maisemat ja paljon mielenkiintoista nähtävää. Vaikka olen monta kertaa käynyt en ole vielä kyllästynyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä207999Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3291509- 3731257
- 61225
- 601085
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2281043Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241006Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo33990- 36948
Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.48928