Kun mulla on kissa vähän aika sit otettu...oon vähä allerginen kissoille.joten en uskalla ottaa toista kissaa.mutta kisu on yksinäinen ilman kaveria..mikä eläin ois sille hyvä kaveriksi..mut
mitkä eläimet vähiten allergisoisi...esim. kalat,kilppari joku hiiri/pupu tms...MIKÄ...?onko esim.pupu kovin allergisoiva
mikä eläin ois
3
544
Vastaukset
- joo..
et kai tosissas jotai kilpparia hankkia kissalle kaveriksi? :DDDD Ihan tosissaan, toinen kissa tai sitten oot sen kans todella paljon. Tai sitten luovutat sen paikkaan, jossa on kaveri. Jos sinulla on vähänkin allergiaa, niin ei ole hyvä pitää kissaa. Se voi aika petollisena muuttua astmaksi.
Itselläni on yksi kissa, jonka kanssa oon aika paljon, jottei olisi yksin. Mutta tuo katti nauttii myös yksinolosta :) - ihan
kissalle kaveriksi,mutta yksi vähiten allergiaa aiheuttavista kotieläimistä on chinchilla.Se sopii moniin allergiaperheisiin,tosin chinchillan syömä heinä saattaa aiheuttaa oireita allergikoille.Meillä on chinchilla ja olen allerginen lähes kaikille karvaisille eläimille.Hyvin on pärjätty ilman minkäänlaisia oireita:)
- eläinystävä:
Miten luulet, että hiiri tai kala seurustelisi kissasi kanssa? Kissa on saalistaja, joten kanikaan ei ole paras vaihtoehto toveriksi.
Lisäksi jyrsijät ovat kokoonsa nähden pahasti allergisoivia. Tähän kun päälle lisätään pöllyävä heinä ja puru, voit kuvitella ettei ne ole allergikolle sopivia lemmikkejä.
Kilpikonnasta ei ole seuraa kissallesi (tai kissa voi kyllä pitää kilpparia lelunaan, mikä ei ole hyvä juttu) ja se elää lajista riippuen n. 100 vuotta, eli kenelle annat sen perinnöksi? Jaksatko hoitaa koko elämäsi sitä? Jos tuletkin allergiseksi kilpparille, sille on erittäin vaikea löytää uusi hyvä koti.
Kaikkein parhaaksi vaihtoehdoksi jää joko kissalle uuden kodin löytäminen (jos kissasi on oikeasti onneton ja rakastat sitä, teet tämän) tai alat leikittämään kissaasi enemmän ja annat sille enemmän aikaasi. Voisihan se myös joskus käydä kylässä tapaamassa kisuystäviä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5406746Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3212516Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271196
- 301132
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51114- 84952
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97919Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 40789