Auton vuokraus / HolidayAutos

jols

Olimme Ranskassa lomalla ja teimme yhden ainoan virheen lomallamme. Vuokrasimme auton HolidayAutos:fi:n kautta!

Auto ensinnäkin oli paljon pienempi kuin maksettu mutta se ei ollut iso ongelma. Olimme ottaneet 0-omavastuun ja sattui pieni kolhaisu betoniporsaaseen parkkihallissa.

Europcar veloitti luottokortilta maksun mutta sitten alkoi taistelu HolidayAutos:n kanssa. Dokumentit piti lähettää monen kertaan, välillä ne olivat hukkuneet tai henkilö oli poissa. Sitten todettiin että kaikki kunnossa ja laitetaan maksuun, muuten hyvä mutta rahoja ei kuulunut. Taas soittoa ja jonotusta, olemme maksaneet silloin ja silloin, jos ei ole tullut tilillesi, ota yhteyttä pankkiisi. Tätä viikon verran, sitten alkoi homma raivostuttaa ja pyysin meilaamaan tositteen niin selvisikin että henkilö jonka olisi pitänyt hyväksyä tapahtuma oli ollut poissa???

Raivosin puhelimessa ja vaadin korvausta käytetystä ajasta ko asiaan. Sitten rahat tulivat parin tunnin päästä. Tässä episodissa kului noin kuukausi, jokainen voi tehdä johtopäätöksensä firman toiminnasta... Jos on maksanut 0-omavastuusta niin ei pidä joutua taistelemaan saadakseen rahansa takaisin. Suosittelen kysymään tarjousta suoraan vuokraamosta ja jättämään tuollaisen huijari-firman väliin.

3

1938

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

Maksoitteko auton jo etukäteen näkemättä sitä? Yleensä varauksen yhteydessä ei makseta mitään, autoa vastaaotettaessa katsotaan että auto varauksen mukainen, kunnossa ja veloitus vasta kun auto palautetaan. Onko tämä joku HolidayAutos:n oma käytäntö?

Mitä rahoja odotat takaisin? Jos 0-omavastuu, etkös silloin maksa ainoastaan normaalin vuokran, et mitään ylimääräistä.

• jols

Näillä maksetaan etukäteen vuokra.

Yleensä vuokrauksissa otetaan takuumaksu joka kuitataan luottokortilla. Europcar otti siitä rempan hinnan ja se piti saada takaisin taas tältä välittäjältä eli HolidayAutolta jolle olimme maksaneet 0-omavastuun. Eli niitä rahoja sai odottaa. Hölmö systeemi joka kuitenkin voisi pelata jos firma toimisi fiksusti eikä yrittäisi keplotella.

Minä en enää tuollaiseen rahojani laita.

• Supercharger
        jols kirjoitti:

Näillä maksetaan etukäteen vuokra.

Yleensä vuokrauksissa otetaan takuumaksu joka kuitataan luottokortilla. Europcar otti siitä rempan hinnan ja se piti saada takaisin taas tältä välittäjältä eli HolidayAutolta jolle olimme maksaneet 0-omavastuun. Eli niitä rahoja sai odottaa. Hölmö systeemi joka kuitenkin voisi pelata jos firma toimisi fiksusti eikä yrittäisi keplotella.

Minä en enää tuollaiseen rahojani laita.

Itse palasin juuri Espanjasta, jossa minulla oli käytössä Holiday-autosin kautta vuokrattu auto. Vuokrausfirma oli Avesta nimeltään. Autoon tuli sitten valitettavasti kolhuja mutta onneksi minulla oli edullinen omavastuunpoisto otettuna Holiday-autosilta. Maksoin omavastuun autoa luovuttaessani, kuten tapana on. Suomeen palattuani lähetin sopimukset, kuitit ja tapausselostuksen Holiday-autosiin. Espanjalainen autonvuokrausfirma Avesta toimitti heille omat tietonsa sekä korjauksen hinnan sekä palautti heille ylimääräisen osan maksamastani omavastuusta. Holiday-autos palautti koko omavastuun minulle. Koko prosessi vei kymmenen päivää ja koko maksamani omavastuu oli tililläni.

Omalla kohdallani sekä Holiday-autos että Avesta toimivat koko prosessin ajan tosi hienosti. Seitsemän vuorokauden omavastuu, joka maksoi 20€ kannatti siis todellakin ottaa.

Ainoa huono puoli oli, että Avesta käytti ainoastaan espanjankielisiä sopimuslomakkeita. Espanjassa asuva tyttäreni oli autoa vuokratessa mukana, joten se ei ollut meille ongelma mutta muuten se kyllä sitä olisi ollut. Allekirjoitus sitoo vuokraajaa aina oli tekstin ymmärtänyt tai ei. Yleisesti autoa ulkomailla vuokratessa kannattaa sopimus lukea ja ottaa aina omavastuun poisto. Toisaalta useat vuokraajat tarjoavat myös muita suojia, jotka esimerkiksi matkavakuutus saattaa muutenkin korvata, joten niitä ei kannata ottaa. Auto pitää tarkastaa itse otettaessa ja vuokraajan kanssa jätettäessä, jos tämä ei ole mahdollista, kuvaa auto joka puolelta jättäpaikassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1305
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1199
    3. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1101
    4. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      61
      1072
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      956
    6. 63
      871
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      851
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      657
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      30
      600
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      565
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      530
    12. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      519
    13. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      519
    14. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      28
      490
    15. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      465
    16. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      459
    17. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      441
    18. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      54
      439
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      423
    Aihe