Goan Hippi yhteisöt

Onko tietoa?

Tällä Artistilla olisi suunnitelmissa lähteä Goaan, hiukan "katkolle" kuten rollarit ja Beatles aikoinaan.
Mutten löydä noista hippikommuuneista tietoa mistään.
Tarkoitus olisi asuntokaupan voitolla relata kolme kuukautta jossain hippikommuunissa.

Mitähän tuo nyt mahtaisi kustantaa? Käytettävä budjetti olisi 7000 Eur.
Kai tuolla summalla jonkin tasoisen asunnon ja matkat ja ruuat yms... elämän siellä kustantaa yhdelle henkilölle.
Eikä tuo summa nyt niin tarkka ole 12 000 Euroa on koko vaitto mitä asunnosta sain. en kuitenkaan kaikkea haluaisi tuhlata mihinkään hippielämään.
Ottaa vain vähän kevennystä tähän arkeen.
Joulun jälkeen alkaa opiskelut toisella paikka kunnalla. Joten jättäisin hiukan rahaa sukanvarteen, jotta on vara sitten opiskella.

19

3352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole porukkaa

      Hesarin kuukausiliite noin vuosi sitten kertoi monisivuisesti Goan hipeistä, heitähän asuu siellä halvalla tuhansia erimaalaisia ja siitä aika suuresta suomalaisten nuortenkin määrästä, jotka siellä aikaansa "hippeinä" ja ajelehtien kuukausi ja vuositolkulla viettävät.Ehkä Intiasta valtio Goa juuri siksi koska siellä kuitenkin löytyy länsimaalaiselle ne tarpeelliset perustarpeet halvalla (tottuneet turisteíhin ja heidän tarpeisiinsa), ja meri on lähellä.

    • toinen hippi

      Ketä muita kaltaisia lähdössä syksyllä?
      Milloin sä ajattelit lähteä?
      Nyt ei kannata sadekausi alkaa kohta.

      • kriitikko.

        Mitä ihmeen elintasohippimeininkiä tää on... Toisella reppu pursuaa rahaa ja toinen haluu olla hippi vaan hyvällä kelillä. Eikös ne oikeet hipit ole sitä ympäri vuoden ja rahaa ei todellakaan ole tommosia määriä ;)

        Mä oon käsittäny hippimenon ihan toisella tavalla, asutaan halvalla ja askeettisesti, notkutaan rannalla pilveä poltellen ja syödään joskus ja jouluna eli ei mitään gourmet aterioita vaan paikallisesta katukioskista alle kymmenen rupian per ruokailu (toikin arvio varmaan yläkanttiin).

        Eli oikeella hippimeiningillä jos menette niin 7000Rs on aivan liian iso budjetti, lennot vie eniten rahaa ja muu on lähes ilmaista. Muistakaa myös ettei hipit ajele takseilla, ei asu hotelleissa ja syö niiden ravintoloissa.

        Hyvää matkaa jokatapauksessa.


      • toinen hippi
        kriitikko. kirjoitti:

        Mitä ihmeen elintasohippimeininkiä tää on... Toisella reppu pursuaa rahaa ja toinen haluu olla hippi vaan hyvällä kelillä. Eikös ne oikeet hipit ole sitä ympäri vuoden ja rahaa ei todellakaan ole tommosia määriä ;)

        Mä oon käsittäny hippimenon ihan toisella tavalla, asutaan halvalla ja askeettisesti, notkutaan rannalla pilveä poltellen ja syödään joskus ja jouluna eli ei mitään gourmet aterioita vaan paikallisesta katukioskista alle kymmenen rupian per ruokailu (toikin arvio varmaan yläkanttiin).

        Eli oikeella hippimeiningillä jos menette niin 7000Rs on aivan liian iso budjetti, lennot vie eniten rahaa ja muu on lähes ilmaista. Muistakaa myös ettei hipit ajele takseilla, ei asu hotelleissa ja syö niiden ravintoloissa.

        Hyvää matkaa jokatapauksessa.

        mitä sitä köyhäilemään, kun voi elää muutenkin. en minä ainakaan jaska sitä asennetta ottaa.
        Olen yrittäjä ja kapitalisti.
        silti hippi tuouhu miellyttää enemmän kuin joku peruskänni ördääminen suomijunttipoika tyyliin.

        Minulla budjetti on noin 3000 euroa.
        Katsoin, että jos saa halpismatkat niin 500 euroa riittää matkoihin.
        Majoituksen jos ottaisi tasokkaamman. eli sijoittasi vaikka 15-20 Eur/vrk/ 2kk
        Eli 1700 Eur menis noin. Sitten loppu 1300 euroa olisi muuhun elämiseen.


      • jury

        yello bello .meikäl on samankohtaitaiset ajatukset mieles ..onmelma asittäytyy raapasta jos taian kellotella nillai rahotuksen sais kodikseen.ei sinne nyt valtavaa tukkua puolestani vaikkakiisallittua siellä on kaikki a - ö ja siltä väliltä.poimtti luonnon mukaiset yms.eikä siellä tattei hävetä mikä oot .mä luulen et yks säännöistä on huolehtia muista niintulleista ystävistä' ei kä siellä pyöri ranskan lelukaupat kaduilla 8 ponppaa 88 mikätässä on mullistavinta niinkose nyt melkein hahnittuu kun saa kartan käteen,siellähän oli jokin naisen nimi yksiin maamerkkeihin.otetaan selvää.


      • jury
        kriitikko. kirjoitti:

        Mitä ihmeen elintasohippimeininkiä tää on... Toisella reppu pursuaa rahaa ja toinen haluu olla hippi vaan hyvällä kelillä. Eikös ne oikeet hipit ole sitä ympäri vuoden ja rahaa ei todellakaan ole tommosia määriä ;)

        Mä oon käsittäny hippimenon ihan toisella tavalla, asutaan halvalla ja askeettisesti, notkutaan rannalla pilveä poltellen ja syödään joskus ja jouluna eli ei mitään gourmet aterioita vaan paikallisesta katukioskista alle kymmenen rupian per ruokailu (toikin arvio varmaan yläkanttiin).

        Eli oikeella hippimeiningillä jos menette niin 7000Rs on aivan liian iso budjetti, lennot vie eniten rahaa ja muu on lähes ilmaista. Muistakaa myös ettei hipit ajele takseilla, ei asu hotelleissa ja syö niiden ravintoloissa.

        Hyvää matkaa jokatapauksessa.

        no tosi juu ei raottele seitsemät tontut,paa mulle konttii vähän kiinnitystä .voidaan ampua eli eli ma´saada mahdolliseks et et tulee sääli muuten korvaamaton loma kohde ,kunne tuleesopivasti lepäiltää nämä hetkokoset siellä siitä ehdottasin vakaumusta et vahtina toisillemme..tälläkii on aiheeton lihaksin hermosolut räsänä,ei voi äkkilöhtöä ottaa kondata jalat kuntoon.jollaintapaa kartottaa kassan.jos sen löytäs niin ikään rauhallisen olo tilan ei tartte ryynien kanssa sumppuilla......


    • piiput puuta, hiiohei.

      En ole muutamaan vuoteen käynyt, mutta 7000 € on aika iso raha Goalla, sillä kyllä pystyy laajentamaan tajuntaa niin ettei koko kolmeen kuukauteen tarvitse tulla maan pinnalle. Joitakin vanhoja 60- ja 70-lukujen hippejäkin vielä käy silloin tällöin Anjunassa ja Bagassa talvisin.
      Arambol on myös varteenotettava vaihtoehto.
      Itse olen saanut tuhlattua Goassa n. 300 euroa kuukaudessa elämiseen. Tosin se oli v. 2000 viimeksi, mutta ei kai siellä kovin paljon ole hinnat nousseet.

      • vuorok.

        Sisältää asumisen, safkat, brenkut ja yrtit. Halvimmat majapaikat jopa Galangutessa 150 Rs. Arambol yksi vaihtoehto tai mene Karnatakan puolelle.

        Eli laskutoimitus 90 vrk X 10 e=9oo e

        Jätä pelivaraa ja osta tuliaisia.

        Onnea matkaan...Shanti...Om...


      • Siis tolleenhan
        vuorok. kirjoitti:

        Sisältää asumisen, safkat, brenkut ja yrtit. Halvimmat majapaikat jopa Galangutessa 150 Rs. Arambol yksi vaihtoehto tai mene Karnatakan puolelle.

        Eli laskutoimitus 90 vrk X 10 e=9oo e

        Jätä pelivaraa ja osta tuliaisia.

        Onnea matkaan...Shanti...Om...

        vois vaikka elää loppuelämänsä. 300 kuukausi.

        Tarviiko sillä rahalla kitua, vai voiko suht leveesti oleilla, eli kierrellä etc...

        Itse ajattelin, jos laittas 600 kuukausi budjetiksi, sekin on puolet siitä mitä Suomessa palaa pakollisiin menoihin.

        600 kk varmaan eläisi jo aika leveästi välillä.
        Paljonko yrtti kustantaa muuten siellä?

        Joku sanoi, että sitä on paljon ihan luonnonvaraisena, senkun poimii, ja kuivaa.


      • lähde ihmeessä
        Siis tolleenhan kirjoitti:

        vois vaikka elää loppuelämänsä. 300 kuukausi.

        Tarviiko sillä rahalla kitua, vai voiko suht leveesti oleilla, eli kierrellä etc...

        Itse ajattelin, jos laittas 600 kuukausi budjetiksi, sekin on puolet siitä mitä Suomessa palaa pakollisiin menoihin.

        600 kk varmaan eläisi jo aika leveästi välillä.
        Paljonko yrtti kustantaa muuten siellä?

        Joku sanoi, että sitä on paljon ihan luonnonvaraisena, senkun poimii, ja kuivaa.

        viime joulukuussa olimme galangute-Baga rajalla, kiva apartmentti parisataa metriä rannasta 7€ vuorokausi kahdelta, safkan saa parilla egellä, siis ihan hyvän. Aamiainen saman verran tai ehkä vähän enemmän. Päivä kahdelta, aamiaset, vedet, limut ja pari olutta oli yleensä noin 10 egee, jos lounaan söi tai joi enemmän, niin sitten vähän enemmän. Heinätöitä en tehnyt.


      • charas
        Siis tolleenhan kirjoitti:

        vois vaikka elää loppuelämänsä. 300 kuukausi.

        Tarviiko sillä rahalla kitua, vai voiko suht leveesti oleilla, eli kierrellä etc...

        Itse ajattelin, jos laittas 600 kuukausi budjetiksi, sekin on puolet siitä mitä Suomessa palaa pakollisiin menoihin.

        600 kk varmaan eläisi jo aika leveästi välillä.
        Paljonko yrtti kustantaa muuten siellä?

        Joku sanoi, että sitä on paljon ihan luonnonvaraisena, senkun poimii, ja kuivaa.

        charas 500-800r/tola


      • jury
        Siis tolleenhan kirjoitti:

        vois vaikka elää loppuelämänsä. 300 kuukausi.

        Tarviiko sillä rahalla kitua, vai voiko suht leveesti oleilla, eli kierrellä etc...

        Itse ajattelin, jos laittas 600 kuukausi budjetiksi, sekin on puolet siitä mitä Suomessa palaa pakollisiin menoihin.

        600 kk varmaan eläisi jo aika leveästi välillä.
        Paljonko yrtti kustantaa muuten siellä?

        Joku sanoi, että sitä on paljon ihan luonnonvaraisena, senkun poimii, ja kuivaa.

        sehän siinä hauskuus on kun kyllälästymis haittoja ei näy,kyl mä uskon sillä niin et tee pallo mukaan ,ynnä muut koneistot.läppäri pitää lähtiessä myydä


    • menoks vaan

      Kato Vittu Googlesta, (hyi mua vanhaa akkaa19 kuten sanonta sanoo. Hakeudu siis Anjuna beachille. Täältä käsin pystyt varaamaan asumuksen vaikka vikoksi ANJUNA BEACH ltä ja sinä aikana tutustut ihmisiin ja löydät varmasti oikean henkisen mestan. Tosin ihan hyvin voit vaan ottaa ja lähteä. Siellä on asuinpaikkoja pilvin pimein. Muualle Goalla sun ei kannata majoittua
      Vaikka rahaa sulla on 3 kuukautta varten ruhtinaalisesti ja vähän enemmän, niin ehdottaisin, et lennä Finnairilla tms Mumbaihin. oo siellä päivä ja jatka yöjunalla Goalle. halpaa ja nastaa.
      voit laskea, että joudut asumuksesta (hippi kind) eli yksinkertaisesta pulittaan 5-8 euroa yö. vähemmänkin.

      Reppu selkään, muutamat kalsarit sinne, visa taskuun ja menoks.
      Tuut nauttimaan matkastasi, Goa ja Anjuna on ihana paikka. kannattais tosin reppureissata Goalla ja muuallakin, kun kerran on aikaa. kateeks kuule käy !!!

    • Sunchaser

      jos meinaat 7000 egee ottaa kolmen kk reissuun, ni elelet kyl herroix...itse oisin tollasel summalla n. 2 vuotta..hehheh. Mut juu kukin tyylillään.

      • india here we come

        Onko kenelläkään tietoo että onko mahdollista ostaa kämppää intiasta, siis että voiks länsimaalainen yleensäkkään ostaa sieltä asuntoa? mitä hintaluokkaa?


      • ostaa...
        india here we come kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoo että onko mahdollista ostaa kämppää intiasta, siis että voiks länsimaalainen yleensäkkään ostaa sieltä asuntoa? mitä hintaluokkaa?

        Pitää olla asunut Intiassa yhdeksän vuotta ennen kuin voi ostaa. Mutta kyllähän siihen jonkun nimellisen viritelmän voi tehdä. Eli joku muu ostaa sen ja lakimies tekee paperit, jotka muuttaa kuitenkin teidät asunnon tosiasiallisiksi omistajiksi.


      • Indiafan
        ostaa... kirjoitti:

        Pitää olla asunut Intiassa yhdeksän vuotta ennen kuin voi ostaa. Mutta kyllähän siihen jonkun nimellisen viritelmän voi tehdä. Eli joku muu ostaa sen ja lakimies tekee paperit, jotka muuttaa kuitenkin teidät asunnon tosiasiallisiksi omistajiksi.

        Englantilaiset ystäväni ostivat viime vuonna talon Goalta. Eivät ole asuneet Intiassa yhdeksää vuotta.

        Talon ostossa kannattaa palkata lakimies hoitamaan asioita ja selvittämään resissivaatimuksia eli voiko ostaa ja kuinka kauan pitää Intiassa olla yhtäjaksoisesti (muistaakseni 7 kk) jotta voi ostaa, vaatiiko residenssi tai muuta vastaava.


    • jyri77

      kaverin siitäosittain kesyttys ystä vyys ja ja eimene niin niin vellihousuks itte en saa kun kun kun kesä kuun alus sisartaviis pitä nulikoidalainaa visuks 1000-1500,ehkäomillani saan 1000,eikä siellä ole karkki kaupat aukiei varmaan makianpaa tarvii perus ravillo ja eikä liha säily ajan kansas jo pariin päiväänno sit ei kun kookostsa,taikka joku lakuuni jossa kalastaa.jos innostuu hakee sittn paikallisista kaupungeista purkki lihoja ,mut ei me sinne tankkaamaan olla menos,noo voi vittu kyl sit käryää luonnossa kasvatattu kukinkto antaa se vaikka ensinmäiselle rositalle.tutustutas elämää vasten kasvoja tuntea se vapaus.käsittääkseni sieltä sit löytää kaiken näköstä .eiko sais kuljettaa heille muovitussareitakta,varmaan odottea kun ei niitä terotella annetaan olla sillai niikouhkikseeen .tää on siitä kiinni kun rahapuoli ja huoli pitää tässä kehitellä .pieni ponsorointi ei mene kivikolle ,ja siinä tapauksessa haluttu suunnitelma onnistuu ei kä jää vain puheeks .täytys kosiskella jotka on korkeenmilla osakkeillaminulta löytyy lupaava alku.siitä jarrut kun hermoratoja mentin jaloista,syksyyn mennessä on kyllä fysioterapia purrut.niin niin vittuuntunut pyörätuoliin sauvoihin joska kun ei nyt oo patina loppu lätinä.aiheellisesti niin viittuuntunut ettenkö pysty oleellista raauhaks liian pientä ei kun menoks.kyl uskottelisin ainakii dokumentin pohjalta löytyy mitä vaan mut bimenomaa elämän tuskasuus uittaa sadematsäs.siellä tai ehkäepäröisin vaikka löyitis sinkku joka laulaa kaato sateellakii.

    • öööveerit

      huh..huhh..missä mömmöissä sä oot???
      Pelkällä heinällä ei noin käsittämätöntä mongerrusta saa aikaseksi.
      Onnea valitsemallasi tripillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe