Mitä mieltä koiraverosta?

presachicka

En millään jaksa ymmärtää, että miksi koirista pitää maksaa jotain koiraveroa. Aina joka puolella sanotaan, että koirat on vain koiria, ei ihmisiä. Mutta sitten kuitenkin veroa pitää maksaa... tuntuu jotenkin tyhmältä tämä systeemi. Koirilla ei koiraverosta huolimatta ole mitään oikeuksia tässä yhteiskunnassa vaan heti kun jotain tapahtuu niin koiralta vaan henki pois. Niin epäreilua...

Pistäkääs immeiset mielipiteitänne koiraverosta. Pitäisikö poistaa koko koiravero, jos niin miksi? Jos taas ei, niin perusteluja?

13

1625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      koiraveroa maksetaan syystä, että niiden avulla voidaan ylläpitää koirapuistoja, joissain alueilla myös koirankakkaroskiksia ym. pusseja. Minun mielestäni on ihan ok maksaa veroa alueilla joissa tosiaan on koirille ja koiraihmisille palveluja, mutta jos niitä ei ole niin s***an rahastusta koko homma..

      • lisää

        koiraverolla ei siis ole mitään yhteyttä siihen mikä on koiran yhteiskunnallinen asema tai oikeudet, eikä se ole sitä varten suunniteltukkaan.


      • peruste.

        Miksi koiranomistajien tarvitsisi maksaa harrastuspaikkansa erillisellä verolla?

        Eihän uimahalleja, jäähalleja, teattereita yms. muita harrastepaikkoja maksateta harrastajille määrättävillä ylimääräisillä veroilla. Ja nämä ovat täysin eri kustannusluokassa olevia asioita kuin maapläntti jossa on aita ympärillä.


    • maare

      Meidän kylässä ei ole ainuttakaan koirapuistoa. En tiedä syytä miksi maksaisin?

    • Perustelija

      Perustelut:
      1.Paska
      2.Kusi
      3.Melu

      Lisäksi haukkumisesta ja yleiselle paikalle paskaamisesta pitäisi lätkäistä 1000 euron sakot. Ja jos koira puree sivullista ilman provosointia, koita lopetettavaksi, omístajalle vuosi vankeutta.

      Eikähän alkaisi koiran kouluttaminen kiinnostaa.

      • hierarkia

        " Perustelut:
        1.Paska
        2.Kusi
        3.Melu "

        Olen samaa mieltä kanssasi ulostamisesta ja melusta.
        En vihaa koiria, mutta joskus käy hermoille, kun avaa ikkunan(ja kun asuu alimmassa kerroksessa kerrostalossa) niin saa keväisiä tuulahduksia sisään, eli koiran ulosteen hajua, kun paikalliset koiranomistajat antavat koiriensa kyykätä suoraan ikkunoidemme alle.

        Hei, SEKIN ON TOISTEN PIHAA SE.

        Olen jopa katsonut tämän shown nojailemalla aukinaisen ikkunan laudalla, kun omistaja antaa pokkana koiransa tehdä tarpeet nenäni alle.

        Pitäisikö minunkin tehdä tämä kissojeni kanssa, mennä omakotitalon, luhtitalon tai kerrostalon pihaan ja odotella siinä hetken, että ne saavat tehtyä tarpeensa, ja jätän ne sitten siihen lojumaan ja haisemaan. Ulosteet kuuluvat metsään, kakkaroskikseen tai vähintään puskikkoon kaukana muiden pihoista ja ikkunoiden alta.

        Ainoa koirarotu, josta en todella pidä yhtään, on terrierit. Nämä alituisesti leukojaan louskuttelevat koirat saavat hermoni kireälle, kun aamuisin, päivisin ja iltaisin koittaa levätä - kuuluu kauheaa räksytystä, oli syynä sitten omistajien kotiinpaluu tai töihin lähtö, postinjakelija tai satunnaisesti oven ohi kävelevä naapuri. ARGH. Melu- ja kakka-sakko, jos ei vastaa eläimensä tekosista ja ajattele muita.

        Kissavero olisi myös suotavaa niille ihmisille, jotka antavat kissojensa jolkotella vapaalla jalalla ja suovat niille mahdollisuuden käydä muiden pihoilla ulostamassa tai tuhoamassa puutarhaa yms. Kissa on yleensä hiljainen, mutta meluavia mouruajia löytyy myös.

        Asiallisesti käyttäytyvä omistaja omistaa varmasti myös koulutetun koiransa ohella terveen järjen käytön, ja näin ollen tällaisilta ihmisiltä koiraveron voisi ottaa pois.


      • pois!
        hierarkia kirjoitti:

        " Perustelut:
        1.Paska
        2.Kusi
        3.Melu "

        Olen samaa mieltä kanssasi ulostamisesta ja melusta.
        En vihaa koiria, mutta joskus käy hermoille, kun avaa ikkunan(ja kun asuu alimmassa kerroksessa kerrostalossa) niin saa keväisiä tuulahduksia sisään, eli koiran ulosteen hajua, kun paikalliset koiranomistajat antavat koiriensa kyykätä suoraan ikkunoidemme alle.

        Hei, SEKIN ON TOISTEN PIHAA SE.

        Olen jopa katsonut tämän shown nojailemalla aukinaisen ikkunan laudalla, kun omistaja antaa pokkana koiransa tehdä tarpeet nenäni alle.

        Pitäisikö minunkin tehdä tämä kissojeni kanssa, mennä omakotitalon, luhtitalon tai kerrostalon pihaan ja odotella siinä hetken, että ne saavat tehtyä tarpeensa, ja jätän ne sitten siihen lojumaan ja haisemaan. Ulosteet kuuluvat metsään, kakkaroskikseen tai vähintään puskikkoon kaukana muiden pihoista ja ikkunoiden alta.

        Ainoa koirarotu, josta en todella pidä yhtään, on terrierit. Nämä alituisesti leukojaan louskuttelevat koirat saavat hermoni kireälle, kun aamuisin, päivisin ja iltaisin koittaa levätä - kuuluu kauheaa räksytystä, oli syynä sitten omistajien kotiinpaluu tai töihin lähtö, postinjakelija tai satunnaisesti oven ohi kävelevä naapuri. ARGH. Melu- ja kakka-sakko, jos ei vastaa eläimensä tekosista ja ajattele muita.

        Kissavero olisi myös suotavaa niille ihmisille, jotka antavat kissojensa jolkotella vapaalla jalalla ja suovat niille mahdollisuuden käydä muiden pihoilla ulostamassa tai tuhoamassa puutarhaa yms. Kissa on yleensä hiljainen, mutta meluavia mouruajia löytyy myös.

        Asiallisesti käyttäytyvä omistaja omistaa varmasti myös koulutetun koiransa ohella terveen järjen käytön, ja näin ollen tällaisilta ihmisiltä koiraveron voisi ottaa pois.

        Itse kerään koirani kakat. Ja vaikka olen koiranomistaja ärsyttää minua suunnattomasti nämä vastuuntunnottomat ihmiset, jotka jättävät koiransa jätökset tienreunaan. Useamman kerran olen lenkin jälkeen kenkiäni pessyt :(

        Koirapuistoja emme koirani kanssa käytä. Lähimpään on niin pitkä matka, että koirani ei sinne jaksa kävellä.

        Koskaan en anna koirani tehdä jätköksiä kenekään pihaan.

        Käytämme yksityistä eläinlääkäriasemaa.

        Näillä jos perustellaan veroa, niin en koe olevani velvollinen maksamaan.

        Samoilla perusteillahan voisi määrätä kissoista maksettavan veroja. Niitä pidetään ihan vapaana... tekevät tarpeitaan lasten hiekkalaatikoihin. Ja ainakin täälläpäin ihmiset myös ulkoiluttavat kissojaan pihoilla. Voisin kuvitella, että jotain jätöksiä sinne joskus tulee. Eikun verottamaan!


      • hierarkia
        pois! kirjoitti:

        Itse kerään koirani kakat. Ja vaikka olen koiranomistaja ärsyttää minua suunnattomasti nämä vastuuntunnottomat ihmiset, jotka jättävät koiransa jätökset tienreunaan. Useamman kerran olen lenkin jälkeen kenkiäni pessyt :(

        Koirapuistoja emme koirani kanssa käytä. Lähimpään on niin pitkä matka, että koirani ei sinne jaksa kävellä.

        Koskaan en anna koirani tehdä jätköksiä kenekään pihaan.

        Käytämme yksityistä eläinlääkäriasemaa.

        Näillä jos perustellaan veroa, niin en koe olevani velvollinen maksamaan.

        Samoilla perusteillahan voisi määrätä kissoista maksettavan veroja. Niitä pidetään ihan vapaana... tekevät tarpeitaan lasten hiekkalaatikoihin. Ja ainakin täälläpäin ihmiset myös ulkoiluttavat kissojaan pihoilla. Voisin kuvitella, että jotain jätöksiä sinne joskus tulee. Eikun verottamaan!

        ainakaan omat kissani eivät tee pihoille tarpeitaan koska ne kuvittelevat sen jotenkin olevan väärin ja tekevät sitten tarpeensa sisäveskiin, mutta en kyllä ole niitä koskaan lasten leikkialueelle päästänytkään.

        Ja karvaiset kamut kulkee valjaissa metsäpoluilla ja kaduilla.

        Mutta onhan tuo ihme juttu tuo koiravero. Ei muista eläimistä sellaista sitten vissiin paljo maksellakaan? :|


      • angeliga68
        hierarkia kirjoitti:

        ainakaan omat kissani eivät tee pihoille tarpeitaan koska ne kuvittelevat sen jotenkin olevan väärin ja tekevät sitten tarpeensa sisäveskiin, mutta en kyllä ole niitä koskaan lasten leikkialueelle päästänytkään.

        Ja karvaiset kamut kulkee valjaissa metsäpoluilla ja kaduilla.

        Mutta onhan tuo ihme juttu tuo koiravero. Ei muista eläimistä sellaista sitten vissiin paljo maksellakaan? :|

        koiranomistajana myös ihmettelen, rakas pieni chihuni jätti jätöksensä ainoastaan takapihamme tiettyyn paikkaan, silti maksoimme koiraveron. Entisessä asuinpaikassamme kävimme koiratarhassa.. tuloksena oli, että "hän" meni aitojen ali kotiin...


    • Musu

      Kaikki koirille kaupasta ostetut ruuat, luut, lelut, remmit, pesuaneet ja vakuutukse ja lääkärissä käynnit. Kaikista näistä maksetaan VEROA vuosittain usita miljoonia euroja yhteensä. Myös on todettu, että "koiraihmiset" ovat terveenpiä, kuin ns. sohvaperunat.
      Iselläni on kaksi koiraa Espoossa, enkä maksa koira veroa kunnalle. En käy koirapuistossa, eikä koirani saa mitään palvelua kunnalta. Lähistön ulkoilureiteillä ei edes saa kävellä talvisin koirien kanssa. Onneksi on iso tontti ja "metsää" heti kodin ympärillä reilusti.
      Onko olemassa mitään yleishyödyllista asiaa, joka on verovapaa?

    • joutavien asioiden

      vääntäjät ja käätäjät pitäisi laittaa tupla verolle.Kun ei ole muuta tekemistä pitää sorkia joka asiaa ja olla päällä päsmärinä.Siivotkaa ensin omat rapusten aluset sekä maksakaa ne veronne jotka teillekuuluu niin minäkin teen.Kaupunki jossa asun ei peritä koiraveroa.SYY laskuttaminen maksaisi enemmän mitä on tuloja sanoi kamreeri kun älykäs kunnallispolitiko teki kyselyn.HYVÄÄ VALPURIN PÄIVÄÄ KAIKILLE PASAPUOLISESTI!!!!

    • tehtäis meilläkin niin

      esimerkiksi saksassa hyväkäytöksiset koirat saa ottaa mukaan shoppailureissuille, ravintoloihin ja uimarannoille. jos olisi täälläkin noin, niin ilomielin voisin maksaa veroa. täällä meidän kaupungissa katsotaan jo kieroon, jos koiraa kuljettaa kaupungin keskustassa viemättä mihinkään putiikkeihin tms. tosin meidän kaupungissa ei veroa edes peritä.

      • mistica

        tännekin sanoa, ettei sillä rahalla koirien eteen tule juuri mitään, pieni murto-osa jos ovat armeliaita. Me siis maksetaan sitä(ketkä maksaa) eikä tietoa, mihin se raha menee. Ei se ole koirapuistoja sun muuta varten kerätty. Sitä on eräs stadissa jo yrittänyt poistaa (siis mukana kunnallis- ym politiikassa oleva); olen itse kirjoittanut vetoomuksen kyseisen veron poistamiseksi, enkä ole lainkaan ainut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe