Vaahtoava lima

pitkin päivää

Mitä ihmettä tämä voi olla.2v. sitten tutkittu,tähystetty: tulos:kuivat keuhkot ? Kuplivaa "sammakonkutua" nousee yhtenään suu täyteen.Huone-ja katupöly tuntuu yskittävän ,aiheuttavan enempi limaneritystä. Lääkäriharjoittelija ei noteraa asian kysymistäni tässä pikkukaupungissa. Arvuutelkaa hyvät ihmiset tekin mikä on ? Onko kellään samaa?

8

13172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän kokemuksesta

      että tietyt ärsykkeet, allergeenit saavat aikaan
      todella ällöttävää "vaahtoa".
      Jos olet lisännyt ruokavalioosi jotain uutta tai jokin keväällä eri siitepölyjen kanssa ristiin allergisoiva aine (esim "koivu ja raakaperuna" jne tarkista allergialiiton sivuilta)
      tekee tämän "ylilimaisuuden".

    • huolestunut äiti

      Luin viestin "sammakonkudusta" joka nousee suuhun pitkin päivää. Tyttärelläni on samanlaista. Alkoi kortisonilääkityksen aloittamisen jälkeen. Kestänyt kohta kaksi kuukautta, allergialääkkeiden yhteydessä otettuna vaahtoaminen vähenee. Kiusallista koulussa. Kyseessä ei siis ole limaa vaan vaahtoa.Kertokaa, jos tiedätte mistä tämä johtuu ?

      • pahentavat tilannetta

        kortisoni voi auttaa hetkellisesti mutta sen tiedetään heikentävän vastustuskykyä ja näin ollen monelle tulee uudet infektiot kortisonin jälkeen ja taas lääkäri määrää kortisonia.
        Vaahtoava lima on keuhkoista lähtöisin ja keuhkot tavallaan heikkenevät kortisonin vuoksi.
        Keuhkoissahan on jo heikkoutta jos lapsesi on allerginen.


    • juulia

      Heips!
      Meillä kolmella pojalla samankaltaisia oireita, pojat ovat allergisia siitepölyille ja reagoivat myös ristiin hedelmille, vihanneksille ja mausteille. Liman nousu on kamalaa katseltavaa ja usein lima on todella vaahtovaa, kahdella pojista on myös astma, kortisoni ja allergia lääkkeet helpottavat oireita, mutta eivät todellakaan poista tätä kiusallista vaivaa, kyseessä siis saattaa olla allerginen reaktio johon kortisoni ainakin meillä helpottaa tilannetta paljon, kannattaa käydä allergia ja astma tutkimuksissa ja hankkia lääkitys!
      Meillä oli myös asunossa kosteus ja homevaurio (sädesientä ja muita sisäilman saastuttajia)

    • Kuivattu

      Olen kauan jo ihmetellyt, miksi kuivaa yskää on jatkuvasti ja tuntuu kuin "torvet" olisivat turvoksissa. Hengitys on hankalaa. Sairastin 2001 pahan refluksitaudin ja silloin koin samankaltaista oiretta ja kaikki nenä- korvakanavatkin olivat tukossa ja ruokatorvikin kait, kun ruoka ei mennyt alas ja oksensin silloin aamuisin kirkasta vaahtoa! Syömään kykenin vasta iltapäivällä ja laihduin 14kg ennenkuin joku keksi, että minulla on ruokatorven tulehdus. Nytkin huomaan, että jos maha on kunnossa ja ruokatorvi, niin nenä ja korvakanavatkin pysyvät auki, muuten ovat tukossa. Inhoittavaa, eikää kukaan ole halaistua sanaa näistä sanonut, kun silloin kerroin asiani. Sarastan Sjögrenin syndroomaa (rauhasremaa) ja siinä limakalvot kuivuvat, joten taidan joutua kärsimään tästä lopun ikäni, kun Sjögrenin syndroomaa ei juuri terveyskeskuksissa sairaudeksi noteerata, joten sitä ei seurata, eikä näin ollen hoidetakaan, ainakaan pikkupaikkakunnilla. Pitäisi olla varakas, että pääsis erikoislääkäreille. Keväällä on tienpöly autossa ja yskittää ja kaikki tuoksut ym. Joten oireita piisaa ja niitä löytyy. Jaksamisiin!

    • YMMÄLLÄNI

      Olen helpottunut. En ole siis ainoa. En tiedä enää, onko minulla jatkuva hengitystietulehdus vai astma vai molemmat. Refluksiakin on. Nielemisvaikeutta on, se on pahentunut vähitellen. Kuiva haukkuva yskä. Nenä, korvat tukossa, korvat myös kipeät. Kurkku-nielu on kipeä, en pysty nielemään kunnolla.
      Kauheita yskänkohtauksia lähes oksentamiseen asti - lopulta tulee suu täyteen kuplivaa valkoista vaahtoa. Katsoin just äsken nenäliinastani, että se erite on ohuesti limaista.

      Olen sairastanut kaksi keuhkokuumetta ja lukuisia infektioita, käytössä myös astmalääkkeet. Oireet alkoivat noin neljä vuotta sitten ja pahetuneet jatkuvasti.

      Minulla ei ole ollut mitään allergiaa eikä astmaa alle 50-vuotiaana!!!
      (Pelkään, että minulla on syöpä.)

      Työpaikassani on kyllä homeongelma pahana. Viivalla on jo se, että yksikköni pannaan kiinni, käyttökieltoon kokonaan.

      Olenko sairastunut homeongelmaan ?
      Mielipiteitä ?

    • allergikko

      Kuulostaa kyllä allergialta, itse allerginen ja kolme lastani neljästä. Kun poskiontelot reagoi niin samalla myös korvat....johtuu paineista. Kuivaa yskää , ja kun yskiny niin kurkku kuivuu ja kipeytyy jne.... itse tiedän syyt eli siis aiheuttajat, ajan ja testien myötä. Pojallani on mm homeallergia, tul iastmaoireita, loppuivat kun muutimme. Itsellä oireina oli jatkuvat poskiontelotulehdukset.

      Yritä selvittää syyt ja jos olet homeallergikko niin vältät hometta. Mm syksyllä sitä esiintyy maasta käsin, ennen pakkasen ja lumen tuloa.

    • allergikko

      Kuulostaa kyllä allergialta, itse allerginen ja kolme lastani neljästä. Kun poskiontelot reagoi niin samalla myös korvat....johtuu paineista. Kuivaa yskää , ja kun yskiny niin kurkku kuivuu ja kipeytyy jne.... itse tiedän syyt eli siis aiheuttajat, ajan ja testien myötä. Pojallani on mm homeallergia, tul iastmaoireita, loppuivat kun muutimme. Itsellä oireina oli jatkuvat poskiontelotulehdukset.

      Yritä selvittää syyt ja jos olet homeallergikko niin vältät hometta. Mm syksyllä sitä esiintyy maasta käsin, ennen pakkasen ja lumen tuloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe