Suihkun hana vuotaa - mitä tehdä?

minä vaan

Meillä on suihkussa oraksen hana, josta normaaliin tapaan saa nuppia vetämällä veden ohjautumaan käsisuihkuun. Nyt osa vedestä jää valumaan nuppia vetämälläkin hanaan (toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan...).

Olen yrittänyt katsoa hanaa, mutten löydä siinä mitään kiristysmahdollisuutta.

Mitä tällaisissa tilanteissa pitäisi tehdä?
Onko hana rikki ja pitäisi vaihtaa vai pitäisikö putkimiehen mahdollisesti kiristää jotain vai mitä?

Tämä "vuoto" tapahtuu, vaikka suihku on täysillä eli matalista paineista ei varmaankaan ole kyse.

Auttakaa joku fiksumpi pliis.

5

9157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pura/kokoa

Menee purkuhommiksi. Voipi olla että veden mukana on tullut jotain mitälie ruosteklönttiä jonnekin tahi sitten jokin tiiviste tms osa on pragannut.

Hanat ei ole kovin monimutkaisia osia, normaalinäppärä kaveri pystyy kyllä asiaa tutkailemaan. Orakseen saa toki varaosia.

Putkimiehet laskuttavat tieten töistään asiallisen hinnan. Ja koittavat aina puoli väkisellä myydä kiskurihintaan uuden hanan.

Jos ei tutuista löydy kätevää kaveria niin ei hananvaihtokaan mikään iso hommeli ole, sulut kiinni ja jakoavaimilla muutama mutteri. Sen nyt jonkun luulisi osaavan tehdä.

Noin siis omakotitaloissa. Osakeyhtiöissä ja vuokrakmpissä saattaapi hana kuulua talon varusteisiin eikä asukas ehkä edes saa itse remontoida sitä.

• osa vedestä

jääkin virtaamaan altaalle, osa suihkuputeken kautta. Tarkista hanamalli oraksen sivuilta.
      Ajan mittaan bideletkun kahva saattaa kalkkiintua siten, ettei vesi siitä läpi pääsekään.

• ali4as

Terve Minä vaan !!
      Tässä sulle ongelmaan ratkaisu.Oraksen hanoihin on saatavilla varaosana suihkuvaihdin eli se nuppi josta vaihdat veden tulon kahvan ja juoksuputken välillä.On helppo uusia jos on pieni jakoavain tai papukaijapihdit.Osia ja neuvoja saat putkiliikkeestä tai paikasta jotka myyvät hanoja.Voi olla myös että työ kuuluu huoltoyhtiölle tai talonmiehelle,jos sellaiset on kiinteistöllä.

• Ruotsalaista

Laatua.Ja edullinen ja HYVÄ.

• kokenut

Minulla on jo kahdesti vaihdettu Oraksen hana. Tämä on tyyppivika vuosien 97-03 oraksen termostaattisuihkuhanoissa. Tuossa hanassa on vihreä rajoitin nuppi ja hanan päät ovat pyöreät Tiiviste menee 2-3 vuodessa vaihtoon. Uudempi on ainakin erilainen muotoilultaan, kestävyydestä en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe