Hei! Osaisiko joku kertoa, että täytyykö turvatarkastukseen mennessä olla jokin kirjallinen selvitys, jos jalkaa leikatessa on jouduttu laittamaan metallisia ruuveja tms.? Vai riitänneekö jos vain asiasta huomauttaa tarkastukseen mennessä?
Onko kenelläkään kokemuksia asiasta?
Kiitos vastanneelle.
Turvatarkastuksessa...
9
4369
Vastaukset
- smanne
Suosittelen ottamaan mukaan kirjallisen todistuksen asiasta. Jos ei muuta niin pääset ainakin helpommalla.
- Egle
Olen samaa mieltä nimimerkin smanne kanssa. Todistus mukaan!
- Piip.
Tuli tässä vielä mieleen, että eikös se selvitys täytyisi saada myös englannin kielellä, kun ulkomaille on lähdössä? Mistäköhän sellaista selvitystä olisi hyvä lähteä hakemaan?
- Egle
On parasta että keskustelet oman lääkärisi kanssa tästä. Luulenpa, että kyllä se selvitys täytyy saada myös enkun kielellä. Puhu siis lääkärin kanssa. Hyvää matkaa! =)
- Kokemusta on
Egle kirjoitti:
On parasta että keskustelet oman lääkärisi kanssa tästä. Luulenpa, että kyllä se selvitys täytyy saada myös enkun kielellä. Puhu siis lääkärin kanssa. Hyvää matkaa! =)
Äidilleni kirjoitettiin nimittäin vastaava todistus vain suomenkielisenä. Paluulentoa varten piti sitten kiireessä matkatoimiston avustuksella vääntää espanjankielinen käännös.
Tosin turvatarkastuksessa eivät sitten kuitenkaan mitään paperia katsoneet, vaan riitti kun sanoin englanniksi, että metallia on polvissa. Täydestä meni sillä kertaa, mutta kannattaa ennakoida ja hankkia nimenomaan englanninkielinen dokumentti. Se on täyttä tavaraa, minne ikinä sitten matkustaakin.
- kokeiltu on
Kropan sisään laitetut ruuvit, tekonivelet, yms. ovat yleensä titaania, joka ei hälytä metallin ilmaisimissa.
- ki-ki
Juu, itselläni on muös raudoitettu nilkka. Eipä ole koskaan piipannut tarkastuksissa eikä ole ollut mitään paperilappusia mukana...En usko, että haittaa matkustelua. Turvallista matkaa =)
- ei tarvi
Ei ole koskaan tullut mitään hälytyksiä, vaikka on metallia leuassa, polvessa ja reidessä. Eikös se metalli ole titaania, eikä sen pitäisi aiheuttaa hälyä.
- Harbison
Usko ketä haluat mutta itse ainakin hommaisin kyseisen paperin ja mieluusti esimerkiksi englannin kielellä.Asiaahan voit tiedustella esim konsulaateista.
Usaahan mentäessä suosittelen koska turvatoimet siellä nykyään todella tiukat eikä ole kiva joutua pahantuulisten turvatarkastajien tutkittavaksi yhden paperin puuttumisen vuoksi,ei varmaan ole iso vaiva hankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143799Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802955Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71981- 2401677
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61470- 751301
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2041266Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi341089Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081