Munarakkuloiden määrä ultrassa...

Pihalla :)

Mulle pistettiin 1,5vkoa sitten Procren-jarrupiikki. Siitä 4 päivän kuluttua ensimmäisessä ultrassa molemmilla puolilla näkyi 5 munarakkulaa(?), paperissa lukee "noin 5 alkavaa".

Voiko tästä päätellä montako munasolua keräyksessä mahdollisesti saataisiin?

Onko Puregonin (jonka piikittelyn aloitan ensi viikolla) tarkoitus lisätä näiden alkavien määrää vai vain kypsyttää niitä ja estää niiden ennenaikaista puhkeamista?

Kyseessä on siis IVF-hoito.

Kiitos vastauksesta!

T: ekakertalainen

6

10862

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuuli

Minulla ultrissa näkyi yhteensä n. 16 follikkelia, siis ennen punktioo, punktiossa niitä tyhjennettiin 12, vain kolmessa oli munasolu.:( Eli ei noiden munarakkuoiden määrä takaa samaa munasolusaldoa.

Puregon kasvattaa munarakkuloita ja lisää myös niiden määrää. Puregon ei estä niiden ennenaikaista puhkeamista.

Lyhyessä kaavassa (mikä minulla oli) Puregonin lisäksi lisättiin jarrupiikki, Orgalutran, mikä esti rakkloiden ennen aikaisen irtoamisen.
      Sinulla on ilmeisesti pitkällä kaavalla? Itselläni siitä ei ole kokemusta, mutta eikös siinä ne sumut ym. estä rakkuloiden ennen aikaisen puhkeamisen?

Sinulla oli ilmeisesti kysessä ns. nollaultra?

Plussaonnea!

• Pihalla :)

Kyseessä oli siis tosiaan nollaultra ennen mitään piikkejä tai muita.

Mulla myös alkaa sitten Pregnylin pistäminen. Liekö se sitten samanlainen jarrupiikki.

Lähinnä sitä ajattelin, että voiko siitä mitään johtopäätöksiä tehdä nollaultran perusteella. Mutta kiitos siis vastauksesta, että Puregon kasvattaa sekä lisää määrää.

Ja kyllä, pitkällä kaavalla mennään.

Sumuja ei minulla ole käytössä tässä hoidossa.

Kiitos vielä ja onnea muillekin!!

• irrotuspiikki
        Pihalla :) kirjoitti:

Kyseessä oli siis tosiaan nollaultra ennen mitään piikkejä tai muita.

Mulla myös alkaa sitten Pregnylin pistäminen. Liekö se sitten samanlainen jarrupiikki.

Lähinnä sitä ajattelin, että voiko siitä mitään johtopäätöksiä tehdä nollaultran perusteella. Mutta kiitos siis vastauksesta, että Puregon kasvattaa sekä lisää määrää.

Ja kyllä, pitkällä kaavalla mennään.

Sumuja ei minulla ole käytössä tässä hoidossa.

Kiitos vielä ja onnea muillekin!!

Pregnyl on irrotuspiikki ja se pistetään vasta noin 36 tuntia ennen munarakkuloiden punktiota, koska se irrottaa munasolut. Käypä vaikka www.lapsettomuus.com lukemassa IVF-hoidosta niin tiedät mitä tapahtuu.

• 3333333
        irrotuspiikki kirjoitti:

Pregnyl on irrotuspiikki ja se pistetään vasta noin 36 tuntia ennen munarakkuloiden punktiota, koska se irrottaa munasolut. Käypä vaikka www.lapsettomuus.com lukemassa IVF-hoidosta niin tiedät mitä tapahtuu.

yhtään mitään siitä kuinka monta munista sulla on kehittymässä. Sulla taitaa olla pco kun näkyi niitä muniksia jo ennen pistoksia? Seuraavassa ultrassa munikset lasketaan kun olet pistellyt n.6 päivää. Lopullisen määrämn saat tietää punktion jälkeen, munasoluja voi olla toistensa takana eikä kaikki näy ultrassa. Tosiaan monilla on tyhjiä munasoluja ja kaikki ei todellakaan hedelmöity ja katoa voi käydä vielä jakaantumisvaiheessa. 2 päivää punktiosta kun yleensä alkio siirretään niin saa tietää moniko menee pakkaseen ja montako siirretään (yleensä tuoresiirrossa vain 1 alkio). Toivottavasti sait selvennystä asioihin ja Onnea hoitoon!

• Tosiaan...

kaikissa munarakkuloissa ei ole munasolua ja kaikki munasolut eivät ole punktiohetkellä kypsiä (osa voi olla raakoja, osa ylikypsiä).
      Sitten osa munasoluista ei hedelmöity ja osa ei jakaudu.
      Eli tulevien alkioiden määrää ei ainakaan kauheasti kannata lähteä arvuuttelemaan, ettei turhia pety. Ensimmäisen ivf:n jälkeen hiukan näkee, miten homma toimii omalla kohdalla.
      Onnea ja suurta saldoa kuitenkin sinulle ensikertalainen!

• vähän testausta

mitenkä hoitoihin reagoi jne. Minulla ensimmäisessä 19 munarakkulaa, muttei ratkaisevaa se määrä vaan se laatu... Viimeisessä vain viisi munarakkulaa, joista yksi ei kelvollinen kaksi pakkaseen ja kaksi siirrettiin. Siis munasolua :). Nyt pikkukaksoset nukkumassa !
        Onnea matkaan !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6535
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe