Mulle pistettiin 1,5vkoa sitten Procren-jarrupiikki. Siitä 4 päivän kuluttua ensimmäisessä ultrassa molemmilla puolilla näkyi 5 munarakkulaa(?), paperissa lukee "noin 5 alkavaa".
Voiko tästä päätellä montako munasolua keräyksessä mahdollisesti saataisiin?
Onko Puregonin (jonka piikittelyn aloitan ensi viikolla) tarkoitus lisätä näiden alkavien määrää vai vain kypsyttää niitä ja estää niiden ennenaikaista puhkeamista?
Kyseessä on siis IVF-hoito.
Kiitos vastauksesta!
T: ekakertalainen
Munarakkuloiden määrä ultrassa...
6
10606
Vastaukset
- Juuuli
Minulla ultrissa näkyi yhteensä n. 16 follikkelia, siis ennen punktioo, punktiossa niitä tyhjennettiin 12, vain kolmessa oli munasolu.:( Eli ei noiden munarakkuoiden määrä takaa samaa munasolusaldoa.
Puregon kasvattaa munarakkuloita ja lisää myös niiden määrää. Puregon ei estä niiden ennenaikaista puhkeamista.
Lyhyessä kaavassa (mikä minulla oli) Puregonin lisäksi lisättiin jarrupiikki, Orgalutran, mikä esti rakkloiden ennen aikaisen irtoamisen.
Sinulla on ilmeisesti pitkällä kaavalla? Itselläni siitä ei ole kokemusta, mutta eikös siinä ne sumut ym. estä rakkuloiden ennen aikaisen puhkeamisen?
Sinulla oli ilmeisesti kysessä ns. nollaultra?
Plussaonnea!- Pihalla :)
Kyseessä oli siis tosiaan nollaultra ennen mitään piikkejä tai muita.
Mulla myös alkaa sitten Pregnylin pistäminen. Liekö se sitten samanlainen jarrupiikki.
Lähinnä sitä ajattelin, että voiko siitä mitään johtopäätöksiä tehdä nollaultran perusteella. Mutta kiitos siis vastauksesta, että Puregon kasvattaa sekä lisää määrää.
Ja kyllä, pitkällä kaavalla mennään.
Sumuja ei minulla ole käytössä tässä hoidossa.
Kiitos vielä ja onnea muillekin!! - irrotuspiikki
Pihalla :) kirjoitti:
Kyseessä oli siis tosiaan nollaultra ennen mitään piikkejä tai muita.
Mulla myös alkaa sitten Pregnylin pistäminen. Liekö se sitten samanlainen jarrupiikki.
Lähinnä sitä ajattelin, että voiko siitä mitään johtopäätöksiä tehdä nollaultran perusteella. Mutta kiitos siis vastauksesta, että Puregon kasvattaa sekä lisää määrää.
Ja kyllä, pitkällä kaavalla mennään.
Sumuja ei minulla ole käytössä tässä hoidossa.
Kiitos vielä ja onnea muillekin!!Pregnyl on irrotuspiikki ja se pistetään vasta noin 36 tuntia ennen munarakkuloiden punktiota, koska se irrottaa munasolut. Käypä vaikka www.lapsettomuus.com lukemassa IVF-hoidosta niin tiedät mitä tapahtuu.
- 3333333
irrotuspiikki kirjoitti:
Pregnyl on irrotuspiikki ja se pistetään vasta noin 36 tuntia ennen munarakkuloiden punktiota, koska se irrottaa munasolut. Käypä vaikka www.lapsettomuus.com lukemassa IVF-hoidosta niin tiedät mitä tapahtuu.
yhtään mitään siitä kuinka monta munista sulla on kehittymässä. Sulla taitaa olla pco kun näkyi niitä muniksia jo ennen pistoksia? Seuraavassa ultrassa munikset lasketaan kun olet pistellyt n.6 päivää. Lopullisen määrämn saat tietää punktion jälkeen, munasoluja voi olla toistensa takana eikä kaikki näy ultrassa. Tosiaan monilla on tyhjiä munasoluja ja kaikki ei todellakaan hedelmöity ja katoa voi käydä vielä jakaantumisvaiheessa. 2 päivää punktiosta kun yleensä alkio siirretään niin saa tietää moniko menee pakkaseen ja montako siirretään (yleensä tuoresiirrossa vain 1 alkio). Toivottavasti sait selvennystä asioihin ja Onnea hoitoon!
- Tosiaan...
kaikissa munarakkuloissa ei ole munasolua ja kaikki munasolut eivät ole punktiohetkellä kypsiä (osa voi olla raakoja, osa ylikypsiä).
Sitten osa munasoluista ei hedelmöity ja osa ei jakaudu.
Eli tulevien alkioiden määrää ei ainakaan kauheasti kannata lähteä arvuuttelemaan, ettei turhia pety. Ensimmäisen ivf:n jälkeen hiukan näkee, miten homma toimii omalla kohdalla.
Onnea ja suurta saldoa kuitenkin sinulle ensikertalainen!- vähän testausta
mitenkä hoitoihin reagoi jne. Minulla ensimmäisessä 19 munarakkulaa, muttei ratkaisevaa se määrä vaan se laatu... Viimeisessä vain viisi munarakkulaa, joista yksi ei kelvollinen kaksi pakkaseen ja kaksi siirrettiin. Siis munasolua :). Nyt pikkukaksoset nukkumassa !
Onnea matkaan !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855