Kun nämä keskustelut menevät kovin helposti "henkimaailman asioihin" ajattelin lainata otsikon Pekka Yrjänä Hiltusen kirjasta (SLS 1995). Mielenkiintoista kerrontaa. Odysseusta satutti hänen sanomassaan:"Sanan on tultava yhä uudelleen lihaksi, sanoman on kosketettava kuulijaa; vasta silloin se välittyy. Se tehtävä on vaikeudeltaan henkimaailman juttuja".
Olen huomannut kovin hyvin, miten vaikeata on tulla ymmärretyksi. Näillä palstoilla tunnutaan kovin mielellään ratsastettavan "toisen hevosella" eikä se ole hyvä asia kun ei ole aina edes itse sisäistä tekstiä mitä kirjoittaa.
Omaan asiaan uskotaan kuin kirveen silmään ja toisen käsitys tai mielipide tuomitaan asiaa tarkemmin tutkimatta. Ajatteleminen on vaikeinta, mitä tiedän. Siksi kai niin harvat ajattelevat edes vähän.
HENKIMAAILMAN JUTTUJA
218
6012
Vastaukset
- Häjypoika
Odysseukselta tivattihin, jotta minkälaasta oli "manalassa" - ei vastannut. Palio niitä juttuja liikkuu. Automaattikiriootuksella on syntyny Luukasen, mika Valtarin ? ja viimmeksi luin Ritva Fagerströmin "Portti elämän jälkeen."
Kiinalaanen "Ghuin"(500 v. sitte eläny) sanoo jottei oman erun tavoottelulla ja isänmaallisuurellakaan oo tulevaasuures paikkaa. Kirijojen tehtävä olisiki saara ihimiset havaattohon se mikä yhyristää eikä niinkää mikä meitä erootta.- Vihtori
"Appiukko ja -muori" mennessään naimisiin saivat häälahjaksi seinäkellon, joka kävi aivan hyvin ja osoitti oikeata aikaa.Toistakymmentä vuotta sitten pappa kuoli ja kello pysähtyi. Mamma huomasi kellon seisahtuneen ja totesi:"Katso nyt kellokin pysähtyi kun isä lähti". Jonkin ajan kuluttua se alkoi kuitenkin taas käydä normaalisti ihan itsestään. Silloin mamma tuumasi: "Elämä jatkuu sittenkin."
Sen jälkeen kello alkoi taas käydä normaalisti ja ajassaan kunnes....
Viime talvena mamma sairastui ja eli kuolemaansa saakka täysissä sielunvoimissa. Kuolinpäivänä kello pysähtyi jälleen eikä kukaan ole saanut sitä sen koommin enää käymään.
- Henkimaailman juttujako ? - hajupoika
Vihtori kirjoitti:
"Appiukko ja -muori" mennessään naimisiin saivat häälahjaksi seinäkellon, joka kävi aivan hyvin ja osoitti oikeata aikaa.Toistakymmentä vuotta sitten pappa kuoli ja kello pysähtyi. Mamma huomasi kellon seisahtuneen ja totesi:"Katso nyt kellokin pysähtyi kun isä lähti". Jonkin ajan kuluttua se alkoi kuitenkin taas käydä normaalisti ihan itsestään. Silloin mamma tuumasi: "Elämä jatkuu sittenkin."
Viime talvena mamma sairastui ja eli kuolemaansa saakka täysissä sielunvoimissa. Kuolinpäivänä kello pysähtyi jälleen eikä kukaan ole saanut sitä sen koommin enää käymään.
- Henkimaailman juttujako ?Voivatko vainajat kertoa meille jotain viestejä lähettämällä ? Kiorkon käsityksen mukahan näin ei voi eikä saa tapahtua.
Ihmiae, nimenomaan uskovaiset, kertovat kuitenkin varsin usein tällaisita tapauksista ja varsinkin unistaan. Enneunista emme ole juuri puhuneet.
Vain yksi "aikamatkaaja" joka rikastyi amerikan pörssissä on tullut juuri yleiseen tietoisuuteen.
Kristinuskokin opettaa, että sielu on kuolematon ja uskoo ylösnousemukseen. Pitkäperjantai ja "pukkijuhla" ovat vain nousseet niin kovin korkealle arvostuksessa. Puhun pukkijuhulasta ku raamattukaa ei tunne ku Herodeksen viettäneen sellaisia juhlia - karmealla tavalla. Kauniin tytön tanssiesitys päättyi Johannes Kastajan mestaukseen. - Kai de Puu
Kuukausi on kulunut kun aloititte kirjoittelun - onnea lukijoita pian 4000 ja kirjoittajia kohta 200. Kiinnostusta on ollut, mutta häjypojan toivolle yhteisymmärryksen lisääntymisesta ei täälläkään näy kovin valoisia merkkejä. Yksikään ei ole tarttunut "koukkuun" kertoakseen lisää jostain esitetystä "faktasta" erikoisesti mimimerkkiä jäi ihmetyttämään ettei Rachel Carsonin aikanaan hyvin kohuttu ja luettu kirja virittänyt keskustelua - siinä olisi rakennuspuita hyvinkin laajaan keskusteluun vielä nykypäivän "kettutytöillekin" oppikirjaksi asti ?
Tällä palstalla olemme varmaan pian tien pääässä ? - Odysseus
Kai de Puu kirjoitti:
Kuukausi on kulunut kun aloititte kirjoittelun - onnea lukijoita pian 4000 ja kirjoittajia kohta 200. Kiinnostusta on ollut, mutta häjypojan toivolle yhteisymmärryksen lisääntymisesta ei täälläkään näy kovin valoisia merkkejä. Yksikään ei ole tarttunut "koukkuun" kertoakseen lisää jostain esitetystä "faktasta" erikoisesti mimimerkkiä jäi ihmetyttämään ettei Rachel Carsonin aikanaan hyvin kohuttu ja luettu kirja virittänyt keskustelua - siinä olisi rakennuspuita hyvinkin laajaan keskusteluun vielä nykypäivän "kettutytöillekin" oppikirjaksi asti ?
Tällä palstalla olemme varmaan pian tien pääässä ?Hajupoika katsoi jo tämän tien tulleen "trampatuksi" ja teki siitä omat johtopäätöksensä - mistähän Kai de Puu aisti tämän. Sinulla on ilmeisiä taipumuksia selvännäkijäksi, sillä myös minä Odysseus tunnen viehtymystä seurata hänen jalajälkiään.
Olisin todella toivonut näiden parin kuukauden aikana tapahtuneen jotain edistystä ja jonkun kiinnostuvan edes yhdestä "täystä" joita olemme sentään kuoman kanssa heitelleet melko runsaasti.
Carlsonin Hiljainen kevät oli ilmestyessään hyvin luettu. Ihmettelen todella ettei näille sivuille ole eksynyt yhtään, joka olisi ottanut asiaan jonkinlaista kantaa. Tämän palstan lukijat ovat olleet silloin aktiivi-iässä.
Katsotaan - nukun yön yli kuten "Paavo" konsanaan ? - peilitön
Vihtori kirjoitti:
- Henkimaailman juttujako ?Henkimaailman juttuja
kerrotaan nykyisinkin. Superkuu muutamana yönä ja nyt tähtitaivaalla elosalamat ovat alkaneet leiskua.
Peililläkin on oma merkityksensä, muukin kuin omaa kuvaansa ihasteleva..hmm
Kertokaa?
Mutta älä eiko peiliäsi! - paistaa läpi
peilitön kirjoitti:
Henkimaailman juttuja
kerrotaan nykyisinkin. Superkuu muutamana yönä ja nyt tähtitaivaalla elosalamat ovat alkaneet leiskua.
Peililläkin on oma merkityksensä, muukin kuin omaa kuvaansa ihasteleva..hmm
Kertokaa?
Mutta älä eiko peiliäsi!Hölö hölö ketjunvenyttäjä!
- asiat on niin
paistaa läpi kirjoitti:
Hölö hölö ketjunvenyttäjä!
asiattomat PENNIN venyttäjät
kiusallisimpia kassajonoissakin.
Laihian markkakin mulla on MOILOONEN.
Rudon mänty sentään kelpos isoon seteliinkin.
ANTTI sai kuvansa suurimpaan eli TONNI-MARKKASEEN.
Joku varmaan vaihtain päin tuhannen euron kanssa. - todettu on
asiat on niin kirjoitti:
asiattomat PENNIN venyttäjät
kiusallisimpia kassajonoissakin.
Laihian markkakin mulla on MOILOONEN.
Rudon mänty sentään kelpos isoon seteliinkin.
ANTTI sai kuvansa suurimpaan eli TONNI-MARKKASEEN.
Joku varmaan vaihtain päin tuhannen euron kanssa.Surkiaa on todeta vain mieltymykseksi plerata kirjoitusten väliin, saadakseen tuoda palstalle turhanpäiväistä sanailuaan jälleen.
Ja tämä KEHTAA moittia Kahvipirtin rehtejä kirjoittajia! Psykologille aika äkkisään, ja olis pitänyt jo ajat sitten!!! - rakastava-sarja
hajupoika kirjoitti:
Voivatko vainajat kertoa meille jotain viestejä lähettämällä ? Kiorkon käsityksen mukahan näin ei voi eikä saa tapahtua.
Ihmiae, nimenomaan uskovaiset, kertovat kuitenkin varsin usein tällaisita tapauksista ja varsinkin unistaan. Enneunista emme ole juuri puhuneet.
Vain yksi "aikamatkaaja" joka rikastyi amerikan pörssissä on tullut juuri yleiseen tietoisuuteen.
Kristinuskokin opettaa, että sielu on kuolematon ja uskoo ylösnousemukseen. Pitkäperjantai ja "pukkijuhla" ovat vain nousseet niin kovin korkealle arvostuksessa. Puhun pukkijuhulasta ku raamattukaa ei tunne ku Herodeksen viettäneen sellaisia juhlia - karmealla tavalla. Kauniin tytön tanssiesitys päättyi Johannes Kastajan mestaukseen.USKOTKO YHTEYTEEN
Täällä on ollut jo jonkin aikaa linkki, jolla on mahdollisuus kertoa asioitaan sillä KIRKKO KUUNTELEE!
Saatko hyviä ja asiallisia vastauksia kun kysyt kirkon paimenilta?
Onko eroa ev.lut., ortodoksi, katolilainen tai "vapaat suunnat" välillä?
- Siitä ihmiset tuntevat teidät kun teillä on keskinäinen rakkaus.?
- Välkky
juttuja tosiaankin, kun Ruuneperi pilkistää sieltä täältä.
- Häjypoika
Mä oon meiltä ja muut on meirän krannista. Mun ei tartte yrittää ruveta toisten aisankannattajaksi. Henkimaailman asioota rupiaa olemahan muallaki ku Pohojanmaalla trullien touhuten navetoos ja raitilla pitkin pääsiääsen aluusta. Ennen ne kuluki vain yhtenä syränyönä.
"Olokaa hilijaa ja huutakaa", sanoo Isä(Toivo) Alankokin ku huutokaupan alootti. - yle.areena
Suloisia valheita
on juuri tv-ohjelma.
Oletteko panneet merkille, että VALHE puetaan yleensä kauniisiin mielistelyihin kuin tytöt kylään mennessä PYHÄMEKKOON!
YLE.fi
http://areena.yle.fi/tv/2259945
- taasha myö tavattiin
uskonsodassa lätkitään nykyisin Raamatulla. Taivaspaikka ja Jumala ovat kuvia, joiden takana piilotellaan tavoiteltavaa asiaa.
Oma kokemukseni: "sana tulee psremmin lihaksi, kun sitä ei sanota ääneen".
Tai sitten sanotaan edelleenkin vain: "on,on tahi ei, ei".
Hyvä ohje Raamatusta: "minkä minä kuiskaan teille pimeässä, se huutakaa päivällä katoilta".
Ajattele, Odysseus! Voinko minä olla Penelope!- Odysseus
Henkimaailman asioita yrität minulta saada. Jos olet Penelope tiedät millaisen nutun lähtiessäni panin päälleni, mitä sanoin hyvästiksi ?
Suomalaiset Jaakko Frösenin johdolla ovat tutkineet erästä antiikin mysteeriä "Antikytheran mekanismia" (saari tunnettiin antiikissa Aigilia nimellä)ja huomanneet sen olevan vuosisatoja ajastaan edellä - tutkihan joutessasi. Hämmästys voi olla suuri kun huomaa raamattuun "kopsatun" muualla jo paljon aiemmin tiedettyjä ja tunnettuja asioita. - taasha myö tavattiin
Odysseus kirjoitti:
Henkimaailman asioita yrität minulta saada. Jos olet Penelope tiedät millaisen nutun lähtiessäni panin päälleni, mitä sanoin hyvästiksi ?
Suomalaiset Jaakko Frösenin johdolla ovat tutkineet erästä antiikin mysteeriä "Antikytheran mekanismia" (saari tunnettiin antiikissa Aigilia nimellä)ja huomanneet sen olevan vuosisatoja ajastaan edellä - tutkihan joutessasi. Hämmästys voi olla suuri kun huomaa raamattuun "kopsatun" muualla jo paljon aiemmin tiedettyjä ja tunnettuja asioita.mitä tulee Penelopeen. En tiedä muuta kuin että lauantaisin menet kretonkiin nojailemaan.
Täytyykin vähän lukea Odysseuksen harharetkistä, kunhan jäisi aikaa.
Koulussa piti kirjoittaa aine aiheesta, vaikka en minä, eikä kukaan muukaan luokan oppilaista ollut ollenkaan kärryillä.
Saipahan opettaja ainakin naureskella aineita korjaillessaan. - Odysseus
taasha myö tavattiin kirjoitti:
mitä tulee Penelopeen. En tiedä muuta kuin että lauantaisin menet kretonkiin nojailemaan.
Koulussa piti kirjoittaa aine aiheesta, vaikka en minä, eikä kukaan muukaan luokan oppilaista ollut ollenkaan kärryillä.
Saipahan opettaja ainakin naureskella aineita korjaillessaan.Jos olen oikeassa, Sinulla on täysi oikeus olla väärässä ja pitää oma mielipiteesi. Onpahan aikaa kun yleensä nojailin "kretonkiin" lauantaitansseista nyt puhumattakaan.
Tänä iltana yritän kuunnella mm.Shubertin "Keskeneräistä" ja muuta hyvää kamarimusiikkia - tervetuloa kuuntelemaan ! - taasha myö tavattiin
Odysseus kirjoitti:
Jos olen oikeassa, Sinulla on täysi oikeus olla väärässä ja pitää oma mielipiteesi. Onpahan aikaa kun yleensä nojailin "kretonkiin" lauantaitansseista nyt puhumattakaan.
Tänä iltana yritän kuunnella mm.Shubertin "Keskeneräistä" ja muuta hyvää kamarimusiikkia - tervetuloa kuuntelemaan !Kun lähdit Penelopen luota, niin mistä laivat myötätuulen purjeisiinsa saivat?
- Välkky
mitä tulee Penelopeen. En tiedä muuta kuin että lauantaisin menet kretonkiin nojailemaan.
Saipahan opettaja ainakin naureskella aineita korjaillessaan.Olet "mysteerin" jäljillä.
- Muori
Välkky kirjoitti:
Olet "mysteerin" jäljillä.
Jos kansankielellä (myös Hiltusen) puhutaan henkimaailman asioista ei sillä tarkoiteta n.s. tuonpuoleisia asioita vaan se tarkoittaa tuntemattomia asioita.
Kiitos Odysseys Kreikan historian kertauksesta.
Sinne pitäisi päästä, paikanpäälle. - hyvää päivää
Muori kirjoitti:
Jos kansankielellä (myös Hiltusen) puhutaan henkimaailman asioista ei sillä tarkoiteta n.s. tuonpuoleisia asioita vaan se tarkoittaa tuntemattomia asioita.
Kiitos Odysseys Kreikan historian kertauksesta.
Sinne pitäisi päästä, paikanpäälle.olen samaa mieltä. Me kolme, ei koskaan jätetä toisiamme, jooko!
- Muori
hyvää päivää kirjoitti:
olen samaa mieltä. Me kolme, ei koskaan jätetä toisiamme, jooko!
on se kolmas?
- ???
Muori kirjoitti:
on se kolmas?
siksi minäkin ajattelin olla salaperäinen.
- Välkky
Muori kirjoitti:
on se kolmas?
Mietihän nyt vähän! Hän on skrivannut niin monella nikillä, että on pakko sekoittaa pakka ja mummojen päät, jotta voisi jatkaa. On siis johdonmukaista alkaa salaperäiseksi. Ehkäpä saamme tutustua viellä snadiin kundiinkin Napoleoniin, jos hyvin (tai huonosti) käy.
- Odysseus
Kun lähdit Penelopen luota, niin mistä laivat myötätuulen purjeisiinsa saivat?
"Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen", sanottiin kotipuolessa ennen. Odysseuksen aitoutta on kyselty, mutta jos olen se mikä olen, on minun toki syytä tietää ja tunnistaa oikea Penelope.
Tyhmää häneltä kutoa ja purkaa. Hänellä oli parempaakin tekemistä, kuten kaikilla Naisilla, jos mies "jättää".
Odysseuksen kohdalla tilanne oli hieman toinen kuin meillä. Viestit kulkevat kovin sukkelaan. Ajatus ei tahdo pysyä aina perässä. - Odysseus
Välkky kirjoitti:
Olet "mysteerin" jäljillä.
Mysteerin nykyaikaisin sovellutus on auton ohjauksen tasauspyörästö. Keksitty aikoja ennen auton keksimistä. Antiikin hienomekaniikassa oli kolmisenkymmentä hammaspyörää, joka saa sen aivan uuteen valoon. Luulisin haulla saavasi lisää tietoja. Etsiskele, se on monesti hauskempaa kuin itse löytäminen ?
- taashan myö
Odysseus kirjoitti:
"Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen", sanottiin kotipuolessa ennen. Odysseuksen aitoutta on kyselty, mutta jos olen se mikä olen, on minun toki syytä tietää ja tunnistaa oikea Penelope.
Tyhmää häneltä kutoa ja purkaa. Hänellä oli parempaakin tekemistä, kuten kaikilla Naisilla, jos mies "jättää".
Odysseuksen kohdalla tilanne oli hieman toinen kuin meillä. Viestit kulkevat kovin sukkelaan. Ajatus ei tahdo pysyä aina perässä.panin merkille, millaisen naisen perään miehet helposti eksyvät, vaikka heillä kotona olisi uskollinen vaimo, jonka luo mies kyllä palaa takaisin.
Mielestäni Odysseus on mies, jollaisesta minulla on kokemusta. Hänellä pitää olla uskollinen, äidillinen vaimo, jonka luota lähdetään katselemaan huoratyyppisiä naisia ja tuodaan sitten likapyykit kotiin pestäväksi.
Myötätuuli, joka vie laivaa pois päin, tulee... sano nyt, mikä vika minussa on, kun seireenit sinua niin houkuttelee??? - Odysseus
taashan myö kirjoitti:
panin merkille, millaisen naisen perään miehet helposti eksyvät, vaikka heillä kotona olisi uskollinen vaimo, jonka luo mies kyllä palaa takaisin.
Mielestäni Odysseus on mies, jollaisesta minulla on kokemusta. Hänellä pitää olla uskollinen, äidillinen vaimo, jonka luota lähdetään katselemaan huoratyyppisiä naisia ja tuodaan sitten likapyykit kotiin pestäväksi.
Myötätuuli, joka vie laivaa pois päin, tulee... sano nyt, mikä vika minussa on, kun seireenit sinua niin houkuttelee???Odysseuksella kuten tässä iässä olevilla miehillä olisi lukuisia mahdollisuuksia vastata "seireenien" kutsuun. Esimerkiksi varttuneitten tansseissa miehet istuvat "kuin kukot orrella" toisin kuin naisten haun aikaan, mutta naiset vasta julmia valikoinnissaan ovat.
Julkisesti on tarpeetonta asiasta edes kertoa, mutta asia on vain niin,että Odysseus on yhden Naisen mies.
Harrasteisiini eivät kuulu yöjuoksut ja harhahypyt. Riittäneekö ? - Muori
Odysseus kirjoitti:
Mysteerin nykyaikaisin sovellutus on auton ohjauksen tasauspyörästö. Keksitty aikoja ennen auton keksimistä. Antiikin hienomekaniikassa oli kolmisenkymmentä hammaspyörää, joka saa sen aivan uuteen valoon. Luulisin haulla saavasi lisää tietoja. Etsiskele, se on monesti hauskempaa kuin itse löytäminen ?
autossa on tuttu käsite, mutta mitä iloa on jollekulle kirjoittaa vain kirjoittamisen ilosta tälle palstalle. Mielestäni se on tyhjän puhumista ja mietteet niin irrallisia ettei lukija niistä aina pääse "tolkkuun".
Sensijaan vaikituisella nikillä kirjoittavan oppii jotenkin tunnistamaan ja häneen ikäänkuin tutustuu paremmin.
Siis, ystävät hyvät, käyttäkää vakituista nikkiä niin vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä ja ollaan "kirjekavereita".
Oli muuten sota-aikana yksi tärkeimmistä harrastuksista. Silloin lensivät kirjeet koti- ja sotarintaman väliä. Nyt sitten tuli tilalle tämä sähköinen viestintä. - Muori
Odysseus kirjoitti:
Odysseuksella kuten tässä iässä olevilla miehillä olisi lukuisia mahdollisuuksia vastata "seireenien" kutsuun. Esimerkiksi varttuneitten tansseissa miehet istuvat "kuin kukot orrella" toisin kuin naisten haun aikaan, mutta naiset vasta julmia valikoinnissaan ovat.
Julkisesti on tarpeetonta asiasta edes kertoa, mutta asia on vain niin,että Odysseus on yhden Naisen mies.
Harrasteisiini eivät kuulu yöjuoksut ja harhahypyt. Riittäneekö ?rakas Odysseus, mutta tiedätkö, että ellei mies vihellä kauniiden säärten perään ei hän ole normaali.
Kaikella kunnioituksella. - Odysseus
Odysseus kirjoitti:
Odysseuksella kuten tässä iässä olevilla miehillä olisi lukuisia mahdollisuuksia vastata "seireenien" kutsuun. Esimerkiksi varttuneitten tansseissa miehet istuvat "kuin kukot orrella" toisin kuin naisten haun aikaan, mutta naiset vasta julmia valikoinnissaan ovat.
Harrasteisiini eivät kuulu yöjuoksut ja harhahypyt. Riittäneekö ?Sisältö ei vastannut otsikkoa. Sory. Kysymysmerkki perässä tarkoittaa sitä, että naisihanne on varmaan sama kuin naisilla miehen suhteen. Sielujen sympatia, jolloin hiljaisuuskin puhuu, henkinen monivärisyys ja niiden kontrasti.
Sähköstäkin tiedämme erinimisten napojen vetävän toisiaan puoleensa. Meidän ei tarvitse olla "samasta puusta veistettyjä".
Itäinen pituus ja läntinen leveys kuten horoskooppimerkki ovat toisarvoisia seikkoja.
Riittääkö - vastaan kun kysytään ? - Odysseus
Muori kirjoitti:
autossa on tuttu käsite, mutta mitä iloa on jollekulle kirjoittaa vain kirjoittamisen ilosta tälle palstalle. Mielestäni se on tyhjän puhumista ja mietteet niin irrallisia ettei lukija niistä aina pääse "tolkkuun".
Sensijaan vaikituisella nikillä kirjoittavan oppii jotenkin tunnistamaan ja häneen ikäänkuin tutustuu paremmin.
Siis, ystävät hyvät, käyttäkää vakituista nikkiä niin vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä ja ollaan "kirjekavereita".
Oli muuten sota-aikana yksi tärkeimmistä harrastuksista. Silloin lensivät kirjeet koti- ja sotarintaman väliä. Nyt sitten tuli tilalle tämä sähköinen viestintä.Asiat riitelöö - ei miehet. Eli suomeksi; ei ole väliä kuka sanoo vaan mitä sanoo. Mainitessani tasauspyörästön, ymmärsin jokaisen voivan hakea haluamastaan hakemistosta lisää asiasta ettei tarvitse täyttää näitä sivustoja jo moneen kertaan kerrotuilla.
Henkilökohtaisia kirjeitä varten on sähköposti, jolla saa kirjoittaa miten paljon kukin - muorikin - haluaa.
Tämän keskustelun otsikkona on "Henkimaailman asioita" - taashan myö
Odysseus kirjoitti:
Harrasteisiini eivät kuulu yöjuoksut ja harhahypyt. Riittäneekö ?nimimerkkisi ei ole kuvaava.
- Odysseus
taashan myö kirjoitti:
nimimerkkisi ei ole kuvaava.
Henkimaailman asioista on ollut tarkoitukseni keskustella tällä palstalla, mutta voi missä "naisten ajatukset pyörii !"
Galileo Galilei viisaana miehenä tuli sanoneeksi totuuden, joka sittemmin myönnettiin oikeaksi, mutta jonka hän joutui oikeuden edessä perumaan.
Partaansa tuhisten kuten Odysseuskin hän sanoi:"Se pyörii sittenkin". Mitä minun henkilökohtaisiin asioihini tulee ei ole rakentavaa ruveta niitä täällä repostelemaan - enempää kuin muidenkaan.
Taisi olla jo "pimeä keskiaika" kun kirkkoisät viimein tekivät päätöksen todeten, että "Naisella on sielu" - olisikohan pitänyt vielä vähän aikaa harkita kun kerran Galileonkin piti perua viisaita sanojaan ? - taashan myö..
Odysseus kirjoitti:
Sisältö ei vastannut otsikkoa. Sory. Kysymysmerkki perässä tarkoittaa sitä, että naisihanne on varmaan sama kuin naisilla miehen suhteen. Sielujen sympatia, jolloin hiljaisuuskin puhuu, henkinen monivärisyys ja niiden kontrasti.
Sähköstäkin tiedämme erinimisten napojen vetävän toisiaan puoleensa. Meidän ei tarvitse olla "samasta puusta veistettyjä".
Itäinen pituus ja läntinen leveys kuten horoskooppimerkki ovat toisarvoisia seikkoja.
Riittääkö - vastaan kun kysytään ?Maku juontaa lapsuudesta. Minusta tuntuu, että lapsuudessa KOETTU VAJAUS rakkauden kokemisessa panee hakemaan sille täydennystä koko loppuelämän ajan.
Pitäisi saada kunakin ikäkautena laadullisesti oikeanlaista rakkautta.
Liian varhain vieroitettu kissanpoikanen imeksii aikuisenakin ulottuvillaan olevia vaatteita.
Jos äiti ei ole osoittanut pojalleen laadullisesti äidinrakkautta, poika tarvitsee äidillisen vaimon ja lisäksi niitä huoratyyppisiä naisia.
Mutta jos äiti on rakastanut poikaansa äidinrakkaudella, pojasta kasvaa mies, joka kykynee Odysseuksen mainitsemaan sielujen sympatiaan ja myös napoja puoleensa vetävään(hi-hi)rakkauteen. - Odysseus
taashan myö.. kirjoitti:
Maku juontaa lapsuudesta. Minusta tuntuu, että lapsuudessa KOETTU VAJAUS rakkauden kokemisessa panee hakemaan sille täydennystä koko loppuelämän ajan.
Pitäisi saada kunakin ikäkautena laadullisesti oikeanlaista rakkautta.
Liian varhain vieroitettu kissanpoikanen imeksii aikuisenakin ulottuvillaan olevia vaatteita.
Jos äiti ei ole osoittanut pojalleen laadullisesti äidinrakkautta, poika tarvitsee äidillisen vaimon ja lisäksi niitä huoratyyppisiä naisia.
Mutta jos äiti on rakastanut poikaansa äidinrakkaudella, pojasta kasvaa mies, joka kykynee Odysseuksen mainitsemaan sielujen sympatiaan ja myös napoja puoleensa vetävään(hi-hi)rakkauteen.Otapa raamattusi ? esille hyllystäsi ja pyyhi joutessasi siitä enimmät pölyt ja villakoirat.
Koetapa onnistua avaamaan sieltä "tarina" Simsonnista, jolla on eräitä piirteitä lainattu Odysseukselta. Tutki ja kerro miten paljon sinussa on enemmän Delilaa kuin Penelopea.
Lue ja kerro ja sitten - "kaikki mukaan kertomaan". - Häjypoika
Odysseus kirjoitti:
Otapa raamattusi ? esille hyllystäsi ja pyyhi joutessasi siitä enimmät pölyt ja villakoirat.
Koetapa onnistua avaamaan sieltä "tarina" Simsonnista, jolla on eräitä piirteitä lainattu Odysseukselta. Tutki ja kerro miten paljon sinussa on enemmän Delilaa kuin Penelopea.
Lue ja kerro ja sitten - "kaikki mukaan kertomaan".Simsonista ja Delilasta on paljon "hyvää" musiikkiakin - kuunnelkaapa ja esittäkää mielipiteenne Häjypojan musiikkimaust.
- Minäkö portto?
Odysseus kirjoitti:
Otapa raamattusi ? esille hyllystäsi ja pyyhi joutessasi siitä enimmät pölyt ja villakoirat.
Lue ja kerro ja sitten - "kaikki mukaan kertomaan".Simson näki siellä porton ja meni hänen luokseen. 2 Kun kaupunkilaiset saivat tietää, että Simson oli naisen luona, he piirittivät talon ja asettivat illalla väijytyksen kaupunginportille. Yön tultua he pysyttelivät aloillaan ja sanoivat toisilleen: "Viimeistään aamulla me saamme hänet tapetuksi." 3 Simson nukkui puoleenyöhön asti. Sitten hän lähti, tarttui kaupunginportin oviin ja pylväisiin, tempaisi ovet irti salpoineen päivineen, nosti ne harteilleen ja kantoi ne Hebronin lähistöllä sijaitsevan vuoren huipulle.
4 Simson rakastui Sorekin laaksossa asuvaan Delila- nimiseen naiseen. 5 Filistealaisten päämiehet menivät naisen luo ja sanoivat hänelle: "Viekoittele hänet kertomaan, mikä on hänen suurten voimiensa salaisuus ja miten me voimme voittaa hänet, niin että saamme hänet sidotuksi ja lannistetuksi. Silloin saat meiltä jokaiselta tuhat sata sekeliä hopeaa."
6 Delila sanoi Simsonille: "Etkö kertoisi minulle, missä sinun suurten voimiesi salaisuus piilee ja miten sinut voi sitoa ja lannistaa?" 7 Simson vastasi hänelle: "Jos minut sidotaan seitsemällä tuoreella jänteellä, minä menetän voimani ja olen kuin kuka tahansa ihminen."
8 Filistealaisten päämiehet toivat Delilalle seitsemän jännettä, jotka eivät vielä olleet kuivuneet, ja niillä hän sitoi Simsonin. 9 Toisessa huoneessa oli miehiä valmiina käymään Simsonin kimppuun. Mutta kun Delila huusi: "Simson, filistealaiset tulevat", Simson katkaisi jänteet niin kuin liekki polttaa poikki rohdinlangan. Hänen voimiensa salaisuutta ei saatu selville.
10 Delila sanoi Simsonille: "Sinä petkutit minua ja valehtelit minulle. Kerro nyt minulle, miten sinut voi vangita." 11 Simson vastasi: "Jos minut sidotaan uusilla köysillä, joita ei ole vielä käytetty mihinkään, minä menetän voimani ja olen kuin kuka tahansa ihminen." 12 Delila otti uutta köyttä, sitoi sillä Simsonin ja huusi hänelle: "Simson, filistealaiset tulevat!" Sisemmässä huoneessa istui jälleen miehiä väijyksissä. Mutta Simson katkaisi köydet käsivarsiensa ympäriltä kuin ompelulangan.
13 Delila sanoi Simsonille: "Sinä olet tähän asti vain petkuttanut minua ja valehdellut minulle. Kerro minulle jo, miten sinut voi.. - ODYSSEUS
Minäkö portto? kirjoitti:
Simson näki siellä porton ja meni hänen luokseen. 2 Kun kaupunkilaiset saivat tietää, että Simson oli naisen luona, he piirittivät talon ja asettivat illalla väijytyksen kaupunginportille. Yön tultua he pysyttelivät aloillaan ja sanoivat toisilleen: "Viimeistään aamulla me saamme hänet tapetuksi." 3 Simson nukkui puoleenyöhön asti. Sitten hän lähti, tarttui kaupunginportin oviin ja pylväisiin, tempaisi ovet irti salpoineen päivineen, nosti ne harteilleen ja kantoi ne Hebronin lähistöllä sijaitsevan vuoren huipulle.
4 Simson rakastui Sorekin laaksossa asuvaan Delila- nimiseen naiseen. 5 Filistealaisten päämiehet menivät naisen luo ja sanoivat hänelle: "Viekoittele hänet kertomaan, mikä on hänen suurten voimiensa salaisuus ja miten me voimme voittaa hänet, niin että saamme hänet sidotuksi ja lannistetuksi. Silloin saat meiltä jokaiselta tuhat sata sekeliä hopeaa."
6 Delila sanoi Simsonille: "Etkö kertoisi minulle, missä sinun suurten voimiesi salaisuus piilee ja miten sinut voi sitoa ja lannistaa?" 7 Simson vastasi hänelle: "Jos minut sidotaan seitsemällä tuoreella jänteellä, minä menetän voimani ja olen kuin kuka tahansa ihminen."
8 Filistealaisten päämiehet toivat Delilalle seitsemän jännettä, jotka eivät vielä olleet kuivuneet, ja niillä hän sitoi Simsonin. 9 Toisessa huoneessa oli miehiä valmiina käymään Simsonin kimppuun. Mutta kun Delila huusi: "Simson, filistealaiset tulevat", Simson katkaisi jänteet niin kuin liekki polttaa poikki rohdinlangan. Hänen voimiensa salaisuutta ei saatu selville.
10 Delila sanoi Simsonille: "Sinä petkutit minua ja valehtelit minulle. Kerro nyt minulle, miten sinut voi vangita." 11 Simson vastasi: "Jos minut sidotaan uusilla köysillä, joita ei ole vielä käytetty mihinkään, minä menetän voimani ja olen kuin kuka tahansa ihminen." 12 Delila otti uutta köyttä, sitoi sillä Simsonin ja huusi hänelle: "Simson, filistealaiset tulevat!" Sisemmässä huoneessa istui jälleen miehiä väijyksissä. Mutta Simson katkaisi köydet käsivarsiensa ympäriltä kuin ompelulangan.
13 Delila sanoi Simsonille: "Sinä olet tähän asti vain petkuttanut minua ja valehdellut minulle. Kerro minulle jo, miten sinut voi..Kuuntelehan musiikkiakin tai soita ja laula...
Jospa minä kuitenkin De... ei kun Penelopea ?
Kerro ihmeessä kuitenkin OMA käsityksesi asiasta ? - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Simsonista ja Delilasta on paljon "hyvää" musiikkiakin - kuunnelkaapa ja esittäkää mielipiteenne Häjypojan musiikkimaust.
( Camille Saint-Saens: "Mon coeur s'ouvre a ta voix" oopperasta Simson ja Delila )
on yksi minulle rakkaimmista mezzosopraanolle sävelletyistä ooppera-aarioista.
Ooppera oli alkujaan suunniteltu oratorioksi. Tapahtumat perustuvat Raamatun tekstiin ja ajoittuvat Palestiinaan vuoteen 1150 eKr. Juoni rakentuu poliittisen koston ympärille: rakkautta teeskentelevä Delila käyttää sodassa menestyneen kansanjohtaja Simsonin tunteita hyväkseen tavoitteenaan tämän poliittisen voiman tuhoaminen.
Soittelen itsekin mielelläni pianolla tätä aariaa - omaksi ilokseni vain. Oopperassa laulun kieli on ranskaa, jota en osaa. Suomalaiset sanat ovat Jussi Jalaksen käsialaa:
KUN KUULEN ÄÄNESI
Kun kuulen äänesi,
silloin syömmeni avaan suudelmaan aamuruskon.
Vaan kallis armahin,
ei kuivu kyyneleet,
ellen saa lupausta,
ett' et sä Delilaa jättää voi milloinkaan.
Siis toista sanoin hellin valat entiset taas,
valat rakkaimmat.
Kuin viljavainion tähkän huojuvan näät tuulen hengessä hiljaa,
niin huokaa sydänkin,
se lohdutuksen saa,
äänen hellän kun kuulen.
Ei nuoli vinhempään lennä päin maaliaan,
kuin sun luoksesi käyn sua suutelemaan,
sua suutelemaan!
Vastaa taas nyt hellyyteeni,
hurmioon,hurmioon taas saata.
Taas vastaa hellyyteeni,
taas vastaa hellyyteeni.
Ah, hurmioon, hurmioon taas saata!
Delila, Delila sua lemmin!
*Hymy*
Onneksi en osaa ranskaa eikä aariaa lauleta suomeksi! Se lisää ainakin minun musiikkinautintoani... - Frederiikka
Muori kirjoitti:
Oli muuten sota-aikana yksi tärkeimmistä harrastuksista. Silloin lensivät kirjeet koti- ja sotarintaman väliä. Nyt sitten tuli tilalle tämä sähköinen viestintä."Kirjeen Sinulle kirjoittaisin,
vaan miten sen aikaan saan?
Ei löydy huushollista kirjepaperia
- ei yhtä ainoatakaan!"
Tunsinpa piston sydämessäni: Asiaa puhut kirjeen kirjoittamisesta Muori,hyvä!
Sain pari viikkoa sitten kirjeen Pikku-Ystävältäni. Toisluokkalaisen huolellisuudella oli tikkukirjaimin ja omin käsin kirjoitettu huolellisesti niin kirjekuori kuin kirjekin. Se kuuluu näin:
"MINÄ VAIN HALUSIN LÄHETTÄÄ
KIRJEEN. ANNOIN SEN
SINULLE KUN AJATTELIN
ETTÄ VOISIN
ANTAA SEN SINULLE.
VOISITKO
LÄHETTÄÄ MINULLE KIRJEEN"
T: IIDA
JK
VÄRITÄ JOUTSENEN KUVA
Niinpä, niin. En muista, milloin viimeksi kirjoitin kirjeen käsin. Nyt on asiaa huomenna paperikauppaan kirjepaperia ostamaan.
Voi, voi tätä sähköistä viestintää...Kiitos Muori, kun muistutit kirjeiden kirjoittamisesta!
Jk.
Tasauspyöristä en tiedä mitään: henkimaailman juttuja ovat minulle. Mutta jos ajatteleminen on viisaammillekin vaikeaa, niin tyydynpä ajattelemaan edes vähän...:) - taasha portoksi nimitellään
ODYSSEUS kirjoitti:
Kuuntelehan musiikkiakin tai soita ja laula...
Jospa minä kuitenkin De... ei kun Penelopea ?
Kerro ihmeessä kuitenkin OMA käsityksesi asiasta ?että minä omassa avioliitossani, suhteessani häneen, olin Penelope, en seireeni.
Kun ukkoni lähti kylille, ajattelin hänen vaatteitaan, neuleitani, pyykinpesuja, ruuanlaittoa jne, (ja kaulitsemista !!)
.. mutta seireenit, laulaessaan keskittyvät siihen, mitä on vaatteiden alla.
Sieltä sitten spermat vaatteisiin kuivuneena tullaan kotiin aamuyöstä ja selitellään; enhän minä, minuthan oli sidottu kiinni!!
Tässä sait OMAn mielipiteeni. Kellä on silmät, se nähköön! - Odysseus
Frederiikka kirjoitti:
"Kirjeen Sinulle kirjoittaisin,
- ei yhtä ainoatakaan!"
Sain pari viikkoa sitten kirjeen Pikku-Ystävältäni. Toisluokkalaisen huolellisuudella oli tikkukirjaimin ja omin käsin kirjoitettu huolellisesti niin kirjekuori kuin kirjekin. Se kuuluu näin:
KIRJEEN. ANNOIN SEN
SINULLE KUN AJATTELIN
ETTÄ VOISIN
ANTAA SEN SINULLE.
VOISITKO
JK
VÄRITÄ JOUTSENEN KUVA
Niinpä, niin. En muista, milloin viimeksi kirjoitin kirjeen käsin. Nyt on asiaa huomenna paperikauppaan kirjepaperia ostamaan.
Voi, voi tätä sähköistä viestintää...Kiitos Muori, kun muistutit kirjeiden kirjoittamisesta!
Jk.
Tasauspyöristä en tiedä mitään: henkimaailman juttuja ovat minulle. Mutta jos ajatteleminen on viisaammillekin vaikeaa, niin tyydynpä ajattelemaan edes vähän...:)Taisi "Häjypoika" kiitellä Sinua liian aikaisin. "Ei yksi pääsky kesää tee". Mitä ihmeen tekemistä Sinun ja muorin välisillä asioilla on tällä palstalla. Kun Frederiikka lähettää sähköpostia Muorille, ei tarvita paperia, postimerkkiä eikä tarvitse häiritä "höpinöillään" niitä, jotka avaavat esim. tämän sivuston lukeakseen ja kirjoittaakseen "henkimaailman asioita".
Vai ovatkohan ne teille henkimaailman asioita ? - Häjyppoika
Frederiikka kirjoitti:
- ei yhtä ainoatakaan!"
KIRJEEN. ANNOIN SEN
SINULLE KUN AJATTELIN
ETTÄ VOISIN
ANTAA SEN SINULLE.
VOISITKO
JK
VÄRITÄ JOUTSENEN KUVA
Jk.
Tasauspyöristä en tiedä mitään: henkimaailman juttuja ovat minulle. Mutta jos ajatteleminen on viisaammillekin vaikeaa, niin tyydynpä ajattelemaan edes vähän...:)Päätin tuos justihin olla sekaantumata Muorin ja Frederiikan höpinööhin niin "kakkuusia" ne on. Luulin, jotta Odysseus teki hyvän papaveluksen ku otti vähä nuota tekniikan aakkosiaki joukkohon.
Rautalangastakaa ei näköjään vääntämälläkää se teillen sopivaa.Moon aina luullu, jotta jos ei jotaki asiaa tai sanaa ymmärrä niin ensiksi menis vaikka "Suomi24.fi etusivulle. Sielä on tyhyjä paikka, jonka oikialla puolella on "Hae". Kirioota ny siihen tyhyjähän paikkahan pienillä puukstaaviilla jotta - tasauspyörästö - ja näpähytä "hae" kohtaa hiirtä liikuttamalla ku se nuoli on siinä kohoran. "Heureeka" siihen sullen ilimestyy vaikka kuinka palio sivustoja, josta voit lukia jos taharo ja kiinnostaa, mitä muut viisahammat on asiasta kirioottanu. Fröseenin tohtorilla on pian sitte oma sivunsa, josta löytyy vaikka mitä, onko se täystaitoonen jne.
Kreikan saaria voii karttasivulla kattella ja ihimetellä ja säästä se "nuolusormi" johonki tärkiämpähän asiahan.
Mä ajattelin, jotta akat ois kysyny joltaki ukolta ja ne olis varmahan toimittanu näistä asioosta tärkiää vaikka puolen päivää ja olositta saanu varmasti oikeen hyviä ja autuahia "ystäviä" miesväestä ku te olositta vain kuullellu silimät tapittaen ja sannu välihin vain "Hmm" vai kuinka se Frerediika pruukaa teherä.
Uskokaa tai äläkää mutta "hunajalla saa kärpääsiä paremmin ku etikalla". Ku lopetatta tuon iänikuusen motkottamisen ja kokeeletta tuota ilimaasta konstia niin miehiä pyörii teirän ympärillä niinku herhilääsiä ja enimpiä pitää hätistellä pois. - hajupoika
Häjyppoika kirjoitti:
Päätin tuos justihin olla sekaantumata Muorin ja Frederiikan höpinööhin niin "kakkuusia" ne on. Luulin, jotta Odysseus teki hyvän papaveluksen ku otti vähä nuota tekniikan aakkosiaki joukkohon.
Rautalangastakaa ei näköjään vääntämälläkää se teillen sopivaa.Moon aina luullu, jotta jos ei jotaki asiaa tai sanaa ymmärrä niin ensiksi menis vaikka "Suomi24.fi etusivulle. Sielä on tyhyjä paikka, jonka oikialla puolella on "Hae". Kirioota ny siihen tyhyjähän paikkahan pienillä puukstaaviilla jotta - tasauspyörästö - ja näpähytä "hae" kohtaa hiirtä liikuttamalla ku se nuoli on siinä kohoran. "Heureeka" siihen sullen ilimestyy vaikka kuinka palio sivustoja, josta voit lukia jos taharo ja kiinnostaa, mitä muut viisahammat on asiasta kirioottanu. Fröseenin tohtorilla on pian sitte oma sivunsa, josta löytyy vaikka mitä, onko se täystaitoonen jne.
Kreikan saaria voii karttasivulla kattella ja ihimetellä ja säästä se "nuolusormi" johonki tärkiämpähän asiahan.
Mä ajattelin, jotta akat ois kysyny joltaki ukolta ja ne olis varmahan toimittanu näistä asioosta tärkiää vaikka puolen päivää ja olositta saanu varmasti oikeen hyviä ja autuahia "ystäviä" miesväestä ku te olositta vain kuullellu silimät tapittaen ja sannu välihin vain "Hmm" vai kuinka se Frerediika pruukaa teherä.
Uskokaa tai äläkää mutta "hunajalla saa kärpääsiä paremmin ku etikalla". Ku lopetatta tuon iänikuusen motkottamisen ja kokeeletta tuota ilimaasta konstia niin miehiä pyörii teirän ympärillä niinku herhilääsiä ja enimpiä pitää hätistellä pois.Mä toivoosin notta ainaki, mitä tuloo kaharenkeskisin keskusteluuhin niin silloon voisitta toimittaa kirijeet mulle henkilökohtaasesti omahan loorahani, jotta ei häiritääsi sellaasia ihmisiä, joillekka asia ei kuulu. Näin mun ymmärtääkseni te voisitta ittekuki teherä.
Siis mulle tulova henkilökohtaasen postin osoote on tästälähin:
[email protected] - señora lyyli
Muori kirjoitti:
Oli muuten sota-aikana yksi tärkeimmistä harrastuksista. Silloin lensivät kirjeet koti- ja sotarintaman väliä. Nyt sitten tuli tilalle tämä sähköinen viestintä.tuost vakituisest nimimerkistä on puhuttu aikasemminkin, oon sammaa mieltä et olisi kamalan mukavaa jos kirjotettas samalla,siin tullee tosiaa tutuks. nuo monet osastot on semmosii et siel hyö pittää millo mitäkin nimmee,hyvä se vissii siel on.jos sieki muori oisit kulkenu millo milläkin nimel, mie oisin jäänt paljost vaille,en oisi tutustunnu sinnuun.
mut tääl ko on ollu monnii jotka kirjottaa samalla, niin heiän kirjotuksii oikee oottaa, et mitäs tuo nyt mietiskellee ja kirjeist monast huomaa tunnelmankii ihmisel. ainakin minust tuntuu et puhun tutuille ihmisille.
sitte on joskus tietyst jottain arkaa asiaa, mitä ei taho sannoo "itsenään" kyl mielestäin sillo voip käyttää väliaikasest toista nimmeekin.ei se minust niin paha oo. esimerkis ei halluu sannoo nimimerkillää poliittista kantaansa, sen kun moni tahtoo pittää itellää, sillo esimerkiksi voip käyttää muuta.
tuos mie oon vähä eri kantil sinun kans, et voip kirjottaa kirjottamisen ilostakkii,sillo jos ei oo muuta kelle kirjottaa,niin sit tänne. kyllähän siekin kirjailina oot kirjottamisen ilosta tehny juttuja,sillo sinul vaa oli lehet joho kirjotit.
mihis sie nykyää kirjotat, ei kai sitä kirjailijana voi koskaa kirjottamista lopettaa.
kirjotanhan miekin tänne usseimmiten joutessain, ilman mittää sen kummempaa asiaa, piän sitä jonkusena juttelu hetkenä teiän kanssa. jos pitäs ain asiaa olla ,ei minul paljoo sanomista oliskaa.
sota aikan tosiaa kirjotettii paljo. minunkii äitin kirjotti iha tuntemattomille sotilaille rintamalle,se kesti vaa sota ajan. kun ei ollut puhelinta, ei sitä muute yhteyttä voinnu pittääkään kehenkää.oli mukava ain käyvvä postilaatikolla katsomas oliko kirjeitä tullut. kirjottaes voip sannoo tunteitaa enenpi ko livenä,ko naamatusten ei ain kehtaa sannoo kaikkia mielipitteitään.
nyt vissii häjypoika ja odysseeus hyppii tasajalkaa ko poikettii niin aiheesta,mut tälviisii tääl voiaa tehhä,ei oo mittää sääntöjä meiän kesken.
mukavaa kevättä kirjeystäväni muori ja piä hyvvää huolta itestäs. - hajupoika
señora lyyli kirjoitti:
tuost vakituisest nimimerkistä on puhuttu aikasemminkin, oon sammaa mieltä et olisi kamalan mukavaa jos kirjotettas samalla,siin tullee tosiaa tutuks. nuo monet osastot on semmosii et siel hyö pittää millo mitäkin nimmee,hyvä se vissii siel on.jos sieki muori oisit kulkenu millo milläkin nimel, mie oisin jäänt paljost vaille,en oisi tutustunnu sinnuun.
mut tääl ko on ollu monnii jotka kirjottaa samalla, niin heiän kirjotuksii oikee oottaa, et mitäs tuo nyt mietiskellee ja kirjeist monast huomaa tunnelmankii ihmisel. ainakin minust tuntuu et puhun tutuille ihmisille.
sitte on joskus tietyst jottain arkaa asiaa, mitä ei taho sannoo "itsenään" kyl mielestäin sillo voip käyttää väliaikasest toista nimmeekin.ei se minust niin paha oo. esimerkis ei halluu sannoo nimimerkillää poliittista kantaansa, sen kun moni tahtoo pittää itellää, sillo esimerkiksi voip käyttää muuta.
tuos mie oon vähä eri kantil sinun kans, et voip kirjottaa kirjottamisen ilostakkii,sillo jos ei oo muuta kelle kirjottaa,niin sit tänne. kyllähän siekin kirjailina oot kirjottamisen ilosta tehny juttuja,sillo sinul vaa oli lehet joho kirjotit.
mihis sie nykyää kirjotat, ei kai sitä kirjailijana voi koskaa kirjottamista lopettaa.
kirjotanhan miekin tänne usseimmiten joutessain, ilman mittää sen kummempaa asiaa, piän sitä jonkusena juttelu hetkenä teiän kanssa. jos pitäs ain asiaa olla ,ei minul paljoo sanomista oliskaa.
sota aikan tosiaa kirjotettii paljo. minunkii äitin kirjotti iha tuntemattomille sotilaille rintamalle,se kesti vaa sota ajan. kun ei ollut puhelinta, ei sitä muute yhteyttä voinnu pittääkään kehenkää.oli mukava ain käyvvä postilaatikolla katsomas oliko kirjeitä tullut. kirjottaes voip sannoo tunteitaa enenpi ko livenä,ko naamatusten ei ain kehtaa sannoo kaikkia mielipitteitään.
nyt vissii häjypoika ja odysseeus hyppii tasajalkaa ko poikettii niin aiheesta,mut tälviisii tääl voiaa tehhä,ei oo mittää sääntöjä meiän kesken.
mukavaa kevättä kirjeystäväni muori ja piä hyvvää huolta itestäs.Senora lyyti, muori ja Frederiikka. Kun te menette kampaamoon, ette silloin mene torille, tai piimäjonoon.Kun on asiaa pankkiin niin aivan varmasti te osaatte lukea oikean kyltin ja menette oikeasta ovesta ja otatte jonotuslapun ja menette sitten oikealle kassalle, jos talletatte, nostatte tai maksatte laskuja.
Miksi ihmeessä kirjailijana itseään pitävä ihminen yhtäkkiä unohtaa jo alakoulussa opetetut asiat. En keksi muuta kuin teillä on halu "terrorisoida" ja toisekseen "varastaa" josta 7. käskynne kieltää. Kirjailijana tietänet mitä on blagiointi ?
"Henkimaailman juttuja" taitavat olla ? - Odysseus
hajupoika kirjoitti:
Senora lyyti, muori ja Frederiikka. Kun te menette kampaamoon, ette silloin mene torille, tai piimäjonoon.Kun on asiaa pankkiin niin aivan varmasti te osaatte lukea oikean kyltin ja menette oikeasta ovesta ja otatte jonotuslapun ja menette sitten oikealle kassalle, jos talletatte, nostatte tai maksatte laskuja.
Miksi ihmeessä kirjailijana itseään pitävä ihminen yhtäkkiä unohtaa jo alakoulussa opetetut asiat. En keksi muuta kuin teillä on halu "terrorisoida" ja toisekseen "varastaa" josta 7. käskynne kieltää. Kirjailijana tietänet mitä on blagiointi ?
"Henkimaailman juttuja" taitavat olla ?Kun avasin keskustelun "henkimaailman juttuja" toivoin todella, että tällä palstalla kerrotaan niitä. Vanhemmat muistavat koulussakin luetun Kalevalaa ja Topeliuksen "Maammekirja" on myös aarre muiden "Tuhannen ja yhden yön tarinain" kanssa.
"Keskinäisen kehumisen kerhoa" halajavat saavat Odysseuksen puolesta perustaa vaikka jokainen itselleen.
Pappi saarnaa kirkossa ja pitäytyy tunnustuskirjoihin, papin valaan ja ylinpänä ohjeena olevaan raamattuun.
Odysseus ei suurin surmin ala kirkossa kertomaan omista "harharetkistää", mutta olettaa myös papin saarnaavan Jumalan sanaa ei alkavan kertoa tarinoita "Joulupukista".
"Suutari pysyköön lestissään" tiesi jo vanha kansakin. - Odysseus
taasha portoksi nimitellään kirjoitti:
että minä omassa avioliitossani, suhteessani häneen, olin Penelope, en seireeni.
Kun ukkoni lähti kylille, ajattelin hänen vaatteitaan, neuleitani, pyykinpesuja, ruuanlaittoa jne, (ja kaulitsemista !!)
.. mutta seireenit, laulaessaan keskittyvät siihen, mitä on vaatteiden alla.
Sieltä sitten spermat vaatteisiin kuivuneena tullaan kotiin aamuyöstä ja selitellään; enhän minä, minuthan oli sidottu kiinni!!
Tässä sait OMAn mielipiteeni. Kellä on silmät, se nähköön!Henkimaailman asioissa saattaa olla enemmän totta kuin Pravdan etusivulla. Ystäväni "hajupoika" hän kuten sen nyt haluaa kirjoitettavan teki ainoan oikean ratkaisun. Yksityisinä asioina pidettäviä ei ole syytä tuoda julkiseen keskusteluun enempää kuin asianomainen itse haluaa ollessaan täydessä ymmärryksessä.
Kuinkahan usein me pidämme totena omassa mielikuvituksessamme muodostuvia käsityksiä.
Odysseus on huomannut, että jos kiinnittää kovin huomiotaan johonkin yksityiskohtaan vaikka oletettuun "spermalänttiin", joka sekin voi tulla aivan tahattomasti, voi kokonaisuuden arviointi olla täysin metsässä. Taikurit "Mooseksesta" lähtien ovat käyttäneet ihmisen aistien vajavaisuutta taidokkaasti hyväkseen.
Jos miehesi nimittää Sinua "portoksi" ja viihtyy kanssasi niin voisit olla jopa ylpeä siitä. Meillä kaikilla on erilaisia "hellittelynimiä".
Mistä muuten tiedät mihin seireenit keskittyvät ellet its ole seireeni ?
Odysseus on vakavasti sitä mieltä, että Sinun olisi ensi tilassa käytävä optikolla tai ihan silmälääkärille varattava aika ennenkuin alat tekemään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä ja ratkaisuja. - Frederiikka
Odysseus kirjoitti:
Taisi "Häjypoika" kiitellä Sinua liian aikaisin. "Ei yksi pääsky kesää tee". Mitä ihmeen tekemistä Sinun ja muorin välisillä asioilla on tällä palstalla. Kun Frederiikka lähettää sähköpostia Muorille, ei tarvita paperia, postimerkkiä eikä tarvitse häiritä "höpinöillään" niitä, jotka avaavat esim. tämän sivuston lukeakseen ja kirjoittaakseen "henkimaailman asioita".
Vai ovatkohan ne teille henkimaailman asioita ?... sanoman on kosketettava kuulijaa; vasta silloin se välittyy...
... se tehtävä on vaikeudeltaan henkimaailman juttuja...
...olen huomannut kovin hyvin, miten vaikeata on tulla ymmärretyksi...
...näillä palstoilla tunnutaan kovin mielellään ratsastettavan "toisen hevosella" eikä se ole hyvä asia kun ei ole aina edes itse sisäistä tekstiä mitä kirjoittaa...
...ajatteleminen on vaikeinta, mitä tiedän...
( Odysseus 4.4.2003 klo 14.50 HEMKIMAAILMAN JUTTUJA )
No, nythän edellä kirjoitettu tuli sitten todistetuksi. Ja sekin, että naisen filosofiset kyvyt taitavat sittenkin muistuttaa Tanskan alppeja.
Anteeksi, jos loukkasin! Tarkoitukseni ei ollut vinoilla - ethän sinäkään niin tee...:)
Ystävyydellä
Frederiikka - En väheksy
Odysseus kirjoitti:
Henkimaailman asioissa saattaa olla enemmän totta kuin Pravdan etusivulla. Ystäväni "hajupoika" hän kuten sen nyt haluaa kirjoitettavan teki ainoan oikean ratkaisun. Yksityisinä asioina pidettäviä ei ole syytä tuoda julkiseen keskusteluun enempää kuin asianomainen itse haluaa ollessaan täydessä ymmärryksessä.
Kuinkahan usein me pidämme totena omassa mielikuvituksessamme muodostuvia käsityksiä.
Odysseus on huomannut, että jos kiinnittää kovin huomiotaan johonkin yksityiskohtaan vaikka oletettuun "spermalänttiin", joka sekin voi tulla aivan tahattomasti, voi kokonaisuuden arviointi olla täysin metsässä. Taikurit "Mooseksesta" lähtien ovat käyttäneet ihmisen aistien vajavaisuutta taidokkaasti hyväkseen.
Jos miehesi nimittää Sinua "portoksi" ja viihtyy kanssasi niin voisit olla jopa ylpeä siitä. Meillä kaikilla on erilaisia "hellittelynimiä".
Odysseus on vakavasti sitä mieltä, että Sinun olisi ensi tilassa käytävä optikolla tai ihan silmälääkärille varattava aika ennenkuin alat tekemään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä ja ratkaisuja.olen kiinnostunut niistä.
Eihän tämä ole mikään yksityisen asian julkisuuteen tuomista, kun kukaan ei tiedä kenestä kirjoitan.
Ihminen, jonka kanssa menee naimisiin, on syytä tuntea eikä vain kuvitella.
Tietysti mies saa tiputella spermalänttejä vapaasti, mutta jos mies on minun kanssani naimisissa, niin henkimaailman viestien mukaan mies saa itse pestä vaatteensa ja alkaa huolehtia muutenkin itsestään, JA AINAKIN jos miehellä on kiikarissaan vieras pillu, johon tähtäilee. = ....koska kirjoitat niin tiukkapipoisesti!
Mieheni ei nimittänyt minua portoksi ja voin sanoa, ettei nimitellyt edes sillä supisuomalaisella nimityksellä. Hän oli yliherkkä nimityksille, jotka herättivät heikonkin mielikuvan vieraan miehen ja minun pelehtimisestä.
Ei hän oikeastaan viihtynyt kanssani, enkä minä hänen kanssaan. Eihän isot pojat äidin kanssa viihdy, vaikka äiti olisikin se maailman tärkein ihminen.
Aluksi, kun en tuntenut häntä, hänen ulkoinen olemuksensa oli sanalla sanoen "hyvännäköinen". Seksinnälkä tekee sokeaksi toisarvoisille asioille.
Olen pysytellyt yksin ja en valita. - Frederiikka
Häjyppoika kirjoitti:
Päätin tuos justihin olla sekaantumata Muorin ja Frederiikan höpinööhin niin "kakkuusia" ne on. Luulin, jotta Odysseus teki hyvän papaveluksen ku otti vähä nuota tekniikan aakkosiaki joukkohon.
Uskokaa tai äläkää mutta "hunajalla saa kärpääsiä paremmin ku etikalla". Ku lopetatta tuon iänikuusen motkottamisen ja kokeeletta tuota ilimaasta konstia niin miehiä pyörii teirän ympärillä niinku herhilääsiä ja enimpiä pitää hätistellä pois.Otetaan opiksi, kun ei se oppi kai ojaan tänä päivänäkään kaada!
Viisas mies olet Häjypoika, kun et sekaannu meidän naisten "kakkusiin höpinöihin"!
Kirjoitellaan omaksi ja toistemme iloksi vaan - vaikka joskus menee asian vierestäkin. Ei tätä parane niin vakavasti ottaa... * Hymy * - Emilia
Frederiikka kirjoitti:
- ei yhtä ainoatakaan!"
KIRJEEN. ANNOIN SEN
SINULLE KUN AJATTELIN
ETTÄ VOISIN
ANTAA SEN SINULLE.
VOISITKO
JK
VÄRITÄ JOUTSENEN KUVA
Jk.
Tasauspyöristä en tiedä mitään: henkimaailman juttuja ovat minulle. Mutta jos ajatteleminen on viisaammillekin vaikeaa, niin tyydynpä ajattelemaan edes vähän...:)ja kirjekuoret ovat todella hienoja. Ne jopa inspiroivat kirjoittamaan.
- taasha myö tavattiin
Häjyppoika kirjoitti:
Uskokaa tai äläkää mutta "hunajalla saa kärpääsiä paremmin ku etikalla". Ku lopetatta tuon iänikuusen motkottamisen ja kokeeletta tuota ilimaasta konstia niin miehiä pyörii teirän ympärillä niinku herhilääsiä ja enimpiä pitää hätistellä pois.naisen pitäisi käyttäytyä miesseurassa juuri noin kun sanot.
Mutta meissä naisissa on virheitä ja temperamenttia ja niitä on vaikea kitkeä pois. - hajupoika
naisen pitäisi käyttäytyä miesseurassa juuri noin kun sanot.
Mutta meissä naisissa on virheitä ja temperamenttia ja niitä on vaikea kitkeä pois.Asiaa flikat - antakaa palaa tuutin täydeltä !
- Mummo 66
hajupoika kirjoitti:
Senora lyyti, muori ja Frederiikka. Kun te menette kampaamoon, ette silloin mene torille, tai piimäjonoon.Kun on asiaa pankkiin niin aivan varmasti te osaatte lukea oikean kyltin ja menette oikeasta ovesta ja otatte jonotuslapun ja menette sitten oikealle kassalle, jos talletatte, nostatte tai maksatte laskuja.
"Henkimaailman juttuja" taitavat olla ?Meidän pittää painaa mieleen seuraava:
Jos lukkee:
Henkimaailma, mie en saa puhhuu kutimesta.
Jos lukkee:
Tasauspyörä, mie en saa puhhuu kirjeistä.
Jos lukkee:
Uteliaisuus, mie en saa kysellä.
Jos lukkee:
Lukutaidottomuus, mie en saa tavata.
Jos lukkee:
Sivistys, mie een saa puhhuu mittää.
Jos lukkee:
Terroristi, mie en saa sannoo painu v...... pönttö. - hajupoika
Frederiikka kirjoitti:
Otetaan opiksi, kun ei se oppi kai ojaan tänä päivänäkään kaada!
Viisas mies olet Häjypoika, kun et sekaannu meidän naisten "kakkusiin höpinöihin"!
Kirjoitellaan omaksi ja toistemme iloksi vaan - vaikka joskus menee asian vierestäkin. Ei tätä parane niin vakavasti ottaa... * Hymy *Minä olen hajupoika - ja siinä on vissi ero. Kyllästyin "tilippuuhin" ku ne ei kelepaa.
Mä kyllä osaan kans sotkia teirän asioota jos ei te puhu asiaa näillä plariilla **! - hajupoika
Mummo 66 kirjoitti:
Meidän pittää painaa mieleen seuraava:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Terroristi, mie en saa sannoo painu v...... pönttö.Ei te mee suutarilta kurinneuvoja kysymähän, eikä pankista kalanmaksaöliyä. Mies ei hae maitokaupasta "koskisen korvalääkettäkää..."
Puhumasta ja kirioottamasta mä en ketää oo kieltäny enkä kiellä, mutta "lasit nenälle" jottei
kosimakirija mee väärähän lootahan ! - hajupoika
Emilia kirjoitti:
ja kirjekuoret ovat todella hienoja. Ne jopa inspiroivat kirjoittamaan.
Orusseuksen ryökäles lähti Siiamihin ja käski mun pitää akat kurins ja ojennukses jottei ne hypi pöyrälle. - Kyllä täs on arpeetia kaharelleki miehelle !
- taasha myö
hajupoika kirjoitti:
Orusseuksen ryökäles lähti Siiamihin ja käski mun pitää akat kurins ja ojennukses jottei ne hypi pöyrälle. - Kyllä täs on arpeetia kaharelleki miehelle !
olet piristävä! Keskustelussahan pitää ollakin erilaisia näkemyksiä.
Ei kannata ruveta ylikiltiksi. Lipponenkin saattaa joutua vielä jättämään tohvelisankarin virkansa, jos aikoo pitää sen Päivinsä. - Välkky
hajupoika kirjoitti:
Älä luulekkaan, täällä et ole ennenkää hillunu kai muistat viellä.
- Välkky
hajupoika kirjoitti:
Minä olen hajupoika - ja siinä on vissi ero. Kyllästyin "tilippuuhin" ku ne ei kelepaa.
Mä kyllä osaan kans sotkia teirän asioota jos ei te puhu asiaa näillä plariilla **!jätkä uhkaile kilttejä mummoja. Sut heitetään muuten yli laidan.
- Välkky
Odysseus kirjoitti:
Kun avasin keskustelun "henkimaailman juttuja" toivoin todella, että tällä palstalla kerrotaan niitä. Vanhemmat muistavat koulussakin luetun Kalevalaa ja Topeliuksen "Maammekirja" on myös aarre muiden "Tuhannen ja yhden yön tarinain" kanssa.
"Keskinäisen kehumisen kerhoa" halajavat saavat Odysseuksen puolesta perustaa vaikka jokainen itselleen.
Pappi saarnaa kirkossa ja pitäytyy tunnustuskirjoihin, papin valaan ja ylinpänä ohjeena olevaan raamattuun.
Odysseus ei suurin surmin ala kirkossa kertomaan omista "harharetkistää", mutta olettaa myös papin saarnaavan Jumalan sanaa ei alkavan kertoa tarinoita "Joulupukista".
"Suutari pysyköön lestissään" tiesi jo vanha kansakin.Sun määräykset ei onnistu Odysseus nikkinäkään.
- :)))))))))))
Mummo 66 kirjoitti:
Meidän pittää painaa mieleen seuraava:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Jos lukkee:
Terroristi, mie en saa sannoo painu v...... pönttö.:))))))) :)))))))))
- Hajupoika
Välkky kirjoitti:
jätkä uhkaile kilttejä mummoja. Sut heitetään muuten yli laidan.
Luetun ymmärtämises on palio pykäämistä. Sulla ei "lanttu" leikkaa - voisit kokeella tasku - naurihilla ! Mähän en oo uhaannu ketää, en mä oo sekaantunu niiren kurinvartahisihin enkä virkkuuskoukkuhun - vaikka joskus on ollu likillä, jottei joku koukku olisi haaruksihin tarttunukki !
- Hajupoika
Välkky kirjoitti:
jätkä uhkaile kilttejä mummoja. Sut heitetään muuten yli laidan.
Luetun ymmärtämises on palio pykäämistä. Sulla ei "lanttu" leikkaa - voisit kokeella tasku - naurihilla ! Mähän en oo uhaannu ketää, en mä oo sekaantunu niiren kurinvartahisihin enkä virkkuuskoukkuhun - vaikka joskus on ollu likillä, jottei joku koukku olisi haaruksihin tarttunukki !
- hajupoika
taasha myö kirjoitti:
olet piristävä! Keskustelussahan pitää ollakin erilaisia näkemyksiä.
Ei kannata ruveta ylikiltiksi. Lipponenkin saattaa joutua vielä jättämään tohvelisankarin virkansa, jos aikoo pitää sen Päivinsä.Skotlantilaasilla miehillä on kiltti päällä aina.
Jos laihialaaset omiisivat nuukuuren perikuvaksi sitte "ylikiltin" niin piankos se tänne "Kylymäjyrän kappelihinki!" osaas tulla.
Mihinkä mä pukisin sitte se "ylikiltin" tarttisinko mä sitte "alakilttiä ollenkaa ?
"Mooses" on mukava mies, ei sitä tartte mollata. Mulla vain on paremminki sen velien "Aaronin parta" jaminähän olin Mooseksenki puhemiesnä oikeen Faaraon pakeelle päästihin ja kärmeskeittua tarioski sitte - totta Mooses ! - hajupoika
señora lyyli kirjoitti:
tuost vakituisest nimimerkistä on puhuttu aikasemminkin, oon sammaa mieltä et olisi kamalan mukavaa jos kirjotettas samalla,siin tullee tosiaa tutuks. nuo monet osastot on semmosii et siel hyö pittää millo mitäkin nimmee,hyvä se vissii siel on.jos sieki muori oisit kulkenu millo milläkin nimel, mie oisin jäänt paljost vaille,en oisi tutustunnu sinnuun.
mukavaa kevättä kirjeystäväni muori ja piä hyvvää huolta itestäs."Kaikki kiriat ei oo sen paperin arvoosia, jollekka ne on präntätty". Tehkää niin ku hajupoika, laittakaa oma loora henkilökohtaaselle postille. Tai eres oma palsta: LYYTI JA MUORI TOIMITTELOO niin ei ihimisten tartte täältä tiiraalla, jotta mihinä se mun lyytini ja muorini kirie on ku täälä on vain joka toises "hajupoika" menköhön hajupoika muiren kaltaastensa näätien joukkohon. Siis oikia osootes. Mullekki saa kirioottaa "privas" vaikka kuinka ilikeetä ja mä vastaan aina....
- taasha tuli shokki
hajupoika kirjoitti:
Skotlantilaasilla miehillä on kiltti päällä aina.
Jos laihialaaset omiisivat nuukuuren perikuvaksi sitte "ylikiltin" niin piankos se tänne "Kylymäjyrän kappelihinki!" osaas tulla.
Mihinkä mä pukisin sitte se "ylikiltin" tarttisinko mä sitte "alakilttiä ollenkaa ?
"Mooses" on mukava mies, ei sitä tartte mollata. Mulla vain on paremminki sen velien "Aaronin parta" jaminähän olin Mooseksenki puhemiesnä oikeen Faaraon pakeelle päästihin ja kärmeskeittua tarioski sitte - totta Mooses !alakilttiä ollenkaan, ja menee vaikka tansseihin, niin ei kulu kengänpohjatkaan niin paljoa.
Pohjanmaalaista kulttuuria en tosin tunne juuri nimeksikään, enkä tiedä, vaikka siellä tanssittais nimenomaan ilman alakilttiä, eikä muuten ollenkaan.
Minä jouduin kulttuurishokkiin jo siitä kun Tampereen lähistöllä aikuiset, perheelliset, eri sukupuolta olevat sisarukset painuivat joukolla saunaan. - hajupoika
taasha tuli shokki kirjoitti:
alakilttiä ollenkaan, ja menee vaikka tansseihin, niin ei kulu kengänpohjatkaan niin paljoa.
Pohjanmaalaista kulttuuria en tosin tunne juuri nimeksikään, enkä tiedä, vaikka siellä tanssittais nimenomaan ilman alakilttiä, eikä muuten ollenkaan.
Minä jouduin kulttuurishokkiin jo siitä kun Tampereen lähistöllä aikuiset, perheelliset, eri sukupuolta olevat sisarukset painuivat joukolla saunaan.Oulun seurulla on ollu aiva yleestä notta flikat on menny tanssiihin iliman mitää tantun eli verhan eli hameen alla. Jostaki syystä niis tanssiis oli enämmän tanssihaluusia poikia. Yks "Marilyni" on kuvattu mukavasti eestä ja takaa, mutta on kuvaajalla käsi vähä tärähtäny ku parahat on jääny ottamata vai eikö oo tohorittu julaasta ?.Nyt ne viihtyy parmmin olvilasin ääres ja flikat saa pyöriä keskenänsä niinku huvittaa.
Saunahan on menty koko väki, miehet ja naiset yhyres eikä sitä oo piretty yhtää kummallisena oman väen piiris. Joskus hajupojalta kysellähän notta:"vieläkö sielä teirän puoles sillai ?" - hajupoika
Välkky kirjoitti:
Sun määräykset ei onnistu Odysseus nikkinäkään.
"Yksi tyhymä kysyy enemmän ku kymmenen viisasta kerkiää vastata." Hajupoijalle on jääny sellaanen muistikuva, jotta ku minäki alamittaasena käyyn supistettua kiertokoulua muutaman vuoren, niin opettaja paukahutti sormille, jos vastas väärin tai ei ollenkaa tienny mihinä mennähän.
Hoettiin jotta:"Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa." Lueppa joutesnas mitä uurella plarilla sanoon "Sananvapaudesta" - siihen itte sanoosin taas kerran jotta;"Asiat riitelöö - ei miehet."
Jos ei Sulla oo mitää muuta snomista, älä tuu sitä tänne sanomahan. "Puhu asiaa vaikkei tulsi ku sana päiväs". - Frederiikka
:))))))))))) kirjoitti:
:))))))) :)))))))))
tai kirjottaa, tarvitaan "lasit nenälle". Totta on, mutta kun ne mun prillini on koko aamun ollu kadoksissa.
Nyt en sitte voi kirjottaa yhtikäs mittää. Täytyy vaan opiskella "Mummojen huoneentaulua." Onneksi ennätin printata se jääkaapin oveen. Siitä on sitä hyvä opiskella.
"Henkimaailman juttuja" on sitte mun mielestäni hyvä otsikko. Muori selitti, että se tarkoittaa tuntemattomia asioita. Ja niitä mulla ainakin riittää. Muuta otsikkoa mie en sitte enää tarvitsekkaa. Tämä riittää koko loppuelämäksi.
Jaaha, mutta mitenkäs se olikaan:
Jos lukkee:
Uteliaisuus, mie en saa puhhuu mittää.
Jos lukkee:
Henkimaailma, mie en saa kysellä.
Jos lukkee:
Sivistys, mie en saa puhhuu kirjeistä.
Jos lukkee:
Lukutaidottomuus, mie en saa ... hmm ...
mitenkäs se olikaan???
Täytyy köpötellä jääkaapin ovesta tarkistammaa.
Minne ihmeeseen mie ne prillit oikein laitoin?Etten vaan sinne jääkaappiin..... hih ...!!!!
Iloista iltapäivää kaikille!(*:*)!
Erityismaininta Hajupojalle kiitoksin: onpa mukanasi tullut tänne palstalle mukavan keväistä pörinää. Pysyhän mukana kuvioissa *Hei* - odysseus vs.
:))))))))))) kirjoitti:
:))))))) :)))))))))
Viesti ja viestin lähettäjä herättivät ajattelemaan. Väittelemme kovasti maailman synnystä ja miten se tapahtui.Entä maailmanloppu.
Koska Odysseus on estynyt vastaamasta on vs.;n tyydyttävä perustamaan tietonsa olemassaoleviin faktoihin ja mahdollisimman päteviin.
Paul Davies:3 3 viimeistä minuuttia (WSOY 1994)on
lukuisien johtavien fyysikoiden ja kosmologien tutkimuksista koottu jo kymmenkunta vuotta sitten.
Meillehän on jo alakoulussa opetettu aineen häviämättömyyden laki.
Ihmisinä tiedämme, miten alkumme lähtee (vs. on isoisä) kahdesta solusta, sikiön kehityksen ja sen mielestä "kuoleman" kun se joutuu ahtaaseen putkeen ja näin edelleen...Perhosmaalma on sekin oma lukunsa.
Toivon teidän kertovan itse koettuja "henkimaailman juttuja". - taasha täyvessä unessa
odysseus vs. kirjoitti:
Viesti ja viestin lähettäjä herättivät ajattelemaan. Väittelemme kovasti maailman synnystä ja miten se tapahtui.Entä maailmanloppu.
Koska Odysseus on estynyt vastaamasta on vs.;n tyydyttävä perustamaan tietonsa olemassaoleviin faktoihin ja mahdollisimman päteviin.
Paul Davies:3 3 viimeistä minuuttia (WSOY 1994)on
lukuisien johtavien fyysikoiden ja kosmologien tutkimuksista koottu jo kymmenkunta vuotta sitten.
Meillehän on jo alakoulussa opetettu aineen häviämättömyyden laki.
Ihmisinä tiedämme, miten alkumme lähtee (vs. on isoisä) kahdesta solusta, sikiön kehityksen ja sen mielestä "kuoleman" kun se joutuu ahtaaseen putkeen ja näin edelleen...Perhosmaalma on sekin oma lukunsa.
Toivon teidän kertovan itse koettuja "henkimaailman juttuja".Mitä reittejä pitkin tieto oli uniini tullut, en tiedä, mutta joskus en saa rauhaa ennen kun olen keksinyt itseä tyydyttävän selityksen.
Luulen, että tulevat tapahtumat ovat jo nykyajassa, ne ovat vain ilmenemättömässä muodossa.
Samoin vainajilla on vuosia kuolemansa jälkeen vaikutusta jälkeenjäävien valinnoissa.. - hajupoika
Välkky kirjoitti:
Älä luulekkaan, täällä et ole ennenkää hillunu kai muistat viellä.
Hillumisesta puheenollen, en torellakaa ymmärrä "välkky" väläkkyykö Sulla ja jos niin mikä. Leikkaako lanttukaa. Toivon asiaa vaikkei tulusi ku sana päiväs.
"Jäläkipeliä pelattihin ainaki ennen Laihialla laroos - ei yleesellä' paikalla !" - hajupoika
taasha täyvessä unessa kirjoitti:
Mitä reittejä pitkin tieto oli uniini tullut, en tiedä, mutta joskus en saa rauhaa ennen kun olen keksinyt itseä tyydyttävän selityksen.
Luulen, että tulevat tapahtumat ovat jo nykyajassa, ne ovat vain ilmenemättömässä muodossa.
Samoin vainajilla on vuosia kuolemansa jälkeen vaikutusta jälkeenjäävien valinnoissa..Raamatussa oli suuri joukko profeettoja ja näin useissa muissakin uskonnoissa. Profeettojen valta oli kuin "poppamiestenkin" ja nykyisten valtiomiesten. Ainakin edelliset "USA:n presidentit vaikka sanovat olevansa "uskovaisia" ja lukevansa raamattua ja aloittavansa hallituksen kokoukset rukouksella, turvautuvat tärkeitä päätöksiä tehdessään kaikenlaisiin "kristallipallosta katsojiin".
Näinhän juutalaiset suuret kunikaatkin, joita profeetat koettivat saada pysymään kaidalla teillä, turvautuivat julki ja salaa myös "noitiin".
Ennustamisen ja profetoinnin hyödyttömyydestä voisi hajupoika väitellä kanssanne viikon yhtä soittoa, mutta yrittäkääpä nyt edes puolustella jotenkin tuota "profetointia" ja "horoskooppimerkin" merkitystä ihmissuhteissa.
Nämä ovat hajupojalle "HENKIMAAILMAN JUTTUJA" - kuka minä nyt olinkaan
hajupoika kirjoitti:
Raamatussa oli suuri joukko profeettoja ja näin useissa muissakin uskonnoissa. Profeettojen valta oli kuin "poppamiestenkin" ja nykyisten valtiomiesten. Ainakin edelliset "USA:n presidentit vaikka sanovat olevansa "uskovaisia" ja lukevansa raamattua ja aloittavansa hallituksen kokoukset rukouksella, turvautuvat tärkeitä päätöksiä tehdessään kaikenlaisiin "kristallipallosta katsojiin".
Näinhän juutalaiset suuret kunikaatkin, joita profeetat koettivat saada pysymään kaidalla teillä, turvautuivat julki ja salaa myös "noitiin".
Ennustamisen ja profetoinnin hyödyttömyydestä voisi hajupoika väitellä kanssanne viikon yhtä soittoa, mutta yrittäkääpä nyt edes puolustella jotenkin tuota "profetointia" ja "horoskooppimerkin" merkitystä ihmissuhteissa.
Nämä ovat hajupojalle "HENKIMAAILMAN JUTTUJA"Toimittajat kirjoittelevat niitä, jos ei ole muutakaan tekemistä.
- hajupoika
kuka minä nyt olinkaan kirjoitti:
Toimittajat kirjoittelevat niitä, jos ei ole muutakaan tekemistä.
Tutustuttaessa naisen ensimmäisiä kysymyksiä on: "Mikä on horoskooppimerkkisi?" Sen perusteella uskallan jopa väittää Sinunkin narraavan.
Astrologia on eräissä maissa jopa yliopistojen ohjelmassa ja tutkijoita riittää edelleen.
Huomattavat valtiomiehetkin turvautuvat kovin mielellään astrologien apuun.
Toivon todella, että asiaan otettaisiin kantaa perustellen. Eipäs/Juupas inttäminen ei johda mihinkään rakentavaan keskusteluun. - taasha itsesuggestiosta
hajupoika kirjoitti:
Tutustuttaessa naisen ensimmäisiä kysymyksiä on: "Mikä on horoskooppimerkkisi?" Sen perusteella uskallan jopa väittää Sinunkin narraavan.
Astrologia on eräissä maissa jopa yliopistojen ohjelmassa ja tutkijoita riittää edelleen.
Huomattavat valtiomiehetkin turvautuvat kovin mielellään astrologien apuun.
Toivon todella, että asiaan otettaisiin kantaa perustellen. Eipäs/Juupas inttäminen ei johda mihinkään rakentavaan keskusteluun.siten, että uskoessaan ennustukseen samalla alkaa muuttaa käyttäytymistään sen suuntaiseksi. Se on itsesuggestiota.
Olen kyllä lukenut kuvauksia, millaisia ihmisiä minkin horoskooppimerkin ihmiset ovat.
Itse olen kauris. - hajupoika
taasha itsesuggestiosta kirjoitti:
siten, että uskoessaan ennustukseen samalla alkaa muuttaa käyttäytymistään sen suuntaiseksi. Se on itsesuggestiota.
Olen kyllä lukenut kuvauksia, millaisia ihmisiä minkin horoskooppimerkin ihmiset ovat.
Itse olen kauris.Telepatia on eräs "viestintämuoto", johon jotkut uskovat toiset eivät. Haluaisitko kokeilla kanssani? Minun mielestäni me emme edes tunne toisiamme ?
- taasha myö leikitään
hajupoika kirjoitti:
Telepatia on eräs "viestintämuoto", johon jotkut uskovat toiset eivät. Haluaisitko kokeilla kanssani? Minun mielestäni me emme edes tunne toisiamme ?
me voitas kokeilla telepatiaa viestintäkeinona?
Ei tunneta toisiamme, se on totta. - anna
hajupoika kirjoitti:
Oulun seurulla on ollu aiva yleestä notta flikat on menny tanssiihin iliman mitää tantun eli verhan eli hameen alla. Jostaki syystä niis tanssiis oli enämmän tanssihaluusia poikia. Yks "Marilyni" on kuvattu mukavasti eestä ja takaa, mutta on kuvaajalla käsi vähä tärähtäny ku parahat on jääny ottamata vai eikö oo tohorittu julaasta ?.Nyt ne viihtyy parmmin olvilasin ääres ja flikat saa pyöriä keskenänsä niinku huvittaa.
Saunahan on menty koko väki, miehet ja naiset yhyres eikä sitä oo piretty yhtää kummallisena oman väen piiris. Joskus hajupojalta kysellähän notta:"vieläkö sielä teirän puoles sillai ?"ansaitsisin estetiikassa sinun mielestäsi? ( kouluarvosana )
- anna
anna kirjoitti:
ansaitsisin estetiikassa sinun mielestäsi? ( kouluarvosana )
Sotkeuduin omaan viritykseeni kun en muistanut varoa. Viittaan nimimerkkiin taasha...
- hajupoika
anna kirjoitti:
ansaitsisin estetiikassa sinun mielestäsi? ( kouluarvosana )
Vanhana emerituksena vastaukseni Sinulle on, että oppilaalle annetut arvosanat kirjoitetaan oppilaalle annettavaan todistukseen ja opettajalla ei ole mitään oikeutta kertoa näitä kenellekään saati sitten tällaisella julkisella keskustelupalstalla - muuten Sinähän olet.....
- hajupoika
anna kirjoitti:
Sotkeuduin omaan viritykseeni kun en muistanut varoa. Viittaan nimimerkkiin taasha...
Näinhän se meillä usein käy kun yrittää olla nokkela - mutta Sinähän olet nokkela ja....!
- taasha se anna...
hajupoika kirjoitti:
Vanhana emerituksena vastaukseni Sinulle on, että oppilaalle annetut arvosanat kirjoitetaan oppilaalle annettavaan todistukseen ja opettajalla ei ole mitään oikeutta kertoa näitä kenellekään saati sitten tällaisella julkisella keskustelupalstalla - muuten Sinähän olet.....
samanaikaisesti erästä asiaa.
- hajupoika
taasha se anna... kirjoitti:
samanaikaisesti erästä asiaa.
Telepatian ei pitänyt olla hauskaa - eihän ?
- hajupoika
"Nyt tää saa jo riittää..." ainakin tältä illalta.
Sotkeudun minäkin pasmopissani näihin henkimaailman juttuihin, joihin ei alunperinkään ollut tarkoituksenio ryhtyä.... - anna
hajupoika kirjoitti:
Telepatian ei pitänyt olla hauskaa - eihän ?
voin kun näin vain kävi.
Kokemukseni telepatian keinoin välittyneistä asioista muuten ovat arkisia asioita. - anna
hajupoika kirjoitti:
"Nyt tää saa jo riittää..." ainakin tältä illalta.
Sotkeudun minäkin pasmopissani näihin henkimaailman juttuihin, joihin ei alunperinkään ollut tarkoituksenio ryhtyä....Kuka kuiskaa ja mitä?
Mitä liekään alun perin tarkoitettu kun on kirjoitettu: "Minä olen Rakkaus" , "Hän on Valkeus, Tie, Totuus, ELÄMÄ"?
En ole ns. uskovainen, mutta ajattelen usein noita sanoja ja niiden merkityksiä. Yritän ymmärtää niitä sillä kielellä, jonka sisimpäni tuntee ja joka minä olen, siis kokonaisena.
Omatunnon kuunteleminen kannattaa aina ja se ei onnistu liian virikkeellisessä ympäristössä. - Pax
anna kirjoitti:
Kuka kuiskaa ja mitä?
Mitä liekään alun perin tarkoitettu kun on kirjoitettu: "Minä olen Rakkaus" , "Hän on Valkeus, Tie, Totuus, ELÄMÄ"?
En ole ns. uskovainen, mutta ajattelen usein noita sanoja ja niiden merkityksiä. Yritän ymmärtää niitä sillä kielellä, jonka sisimpäni tuntee ja joka minä olen, siis kokonaisena.
Omatunnon kuunteleminen kannattaa aina ja se ei onnistu liian virikkeellisessä ympäristössä.Hiljenny kuuntelemaan hiljaisuutta. Musiikissakin äänten välillä olevan äänettömyyden voi aistia.
- anna
Pax kirjoitti:
Hiljenny kuuntelemaan hiljaisuutta. Musiikissakin äänten välillä olevan äänettömyyden voi aistia.
ja niin voivat löytää muutkin jos tahtovat. Ahdistuksen olemus ei ole pelkästään kielteinen, sieltä löytyy polku.
Sen tunnelin päässä on jotain, josta et osannut uneksia.
Olen muuten silloin tällöin kuunnellut Mozarttia.
Voi kun saisin kännykkääni kutsuuääneksi "Tämä hetki voi olla se ainut..." - anna
anna kirjoitti:
ja niin voivat löytää muutkin jos tahtovat. Ahdistuksen olemus ei ole pelkästään kielteinen, sieltä löytyy polku.
Sen tunnelin päässä on jotain, josta et osannut uneksia.
Olen muuten silloin tällöin kuunnellut Mozarttia.
Voi kun saisin kännykkääni kutsuuääneksi "Tämä hetki voi olla se ainut..."Hiljaisuus korostuu ja tulee hyvin esiin kun äänet ympärillä lakkaavat. Se on kuin pieni kuolema, ja se tuntuu kehossakin, jos ei ole turtunut.
En ymmärrä paljonkaan musiikista.
Jo nuorena kärsin tanssipaikoilla liian kovista äänistä, vaikkakin siellä kävin ja käyn silloin tällöin. - hajupoika
anna kirjoitti:
Hiljaisuus korostuu ja tulee hyvin esiin kun äänet ympärillä lakkaavat. Se on kuin pieni kuolema, ja se tuntuu kehossakin, jos ei ole turtunut.
En ymmärrä paljonkaan musiikista.
Jo nuorena kärsin tanssipaikoilla liian kovista äänistä, vaikkakin siellä kävin ja käyn silloin tällöin.Sinulle ja kaikille keskustelijoille toivotan hyvää viikonvaihdetta. Yritän hiljentyä ja miettiä..... Hajupoika
- Odysseus
Muori kirjoitti:
rakas Odysseus, mutta tiedätkö, että ellei mies vihellä kauniiden säärten perään ei hän ole normaali.
Kaikella kunnioituksella.Tuskin voin sanoa olevani normaali tai "paranormaali" se kuitenkin ollee oma henkilökohtainen asiani. Käytöstapani eivät täällä keskustelussakaan näytä kovin miellyttäviä olevan - siitä "naiskato" palstalla.
Ruvetkaamme kurkkimaan tähtien taa, joko pian ufokierros alkaa.
Ulkoavaruusolioiden päivää vietämme helmikuun toisena torstaina.
Siis, tee kuten Laihian likka pojalle:"Tuu jos tuut, mutta tuu helemikuun toisena torstaina, siilloon tuloo kaikki - ulkoavaruudesta". - anna
Odysseus kirjoitti:
Tuskin voin sanoa olevani normaali tai "paranormaali" se kuitenkin ollee oma henkilökohtainen asiani. Käytöstapani eivät täällä keskustelussakaan näytä kovin miellyttäviä olevan - siitä "naiskato" palstalla.
Ruvetkaamme kurkkimaan tähtien taa, joko pian ufokierros alkaa.
Ulkoavaruusolioiden päivää vietämme helmikuun toisena torstaina.
Siis, tee kuten Laihian likka pojalle:"Tuu jos tuut, mutta tuu helemikuun toisena torstaina, siilloon tuloo kaikki - ulkoavaruudesta".että naiset sinua ovat karkuun lähteneet.
- Odysseus
anna kirjoitti:
että naiset sinua ovat karkuun lähteneet.
En minä voi tuohon Sinun epäilykseesi vastata juu en jaa. Sekin on henkimaailman juttuja. Totuus on usein tarua ihmeelisempää.
Kyllä naiset kovin mainiosti pääsevät karkuun, mutta eri asia on pääsenkö minä heidän kanssaan edes puhe-etäisyydelle saati lähemmäksi. Se asia on itse koettava ja todettava.
Me olemme kummallisia näissä keskusteluissa. Toiset uskovat ja kokevat monenlaisia "yliluonnollisia" asioita. Toiset taas pitävät niitä "huu-haa" juttuina.
Historiaa lukiessa huomaa, että ei ole todellakaan pitkä aika kun noitia poltettiin roviolla ja viisas Galileokin joutui pyörtämään oikeuden edessä lausuntonsa, että maapallo pyörii.
Nyt tuskin kukaan sitä epäilee.
Miehen ja naisen välisistä asioistakin ollaan kummissaan. Kukaan ei paheksu raamatun "kantaisiä", joilla järjestään oli monta vaimoa.Kunnioitettu kuningaskin otti vihollissotilaiden esinahkoja saadakseen mieleisensä kuninkaantyttären ja sitten vielä tapatti naapurin rouvan miehen saadakseen hänet itselleen. Nyt samat uskovat eivät soisi "pusuakaan" ilman papin aamenta. Luther sanoi;"joka katsoo naista himoiten, on tehnyt huorin hänen kanssaan.."
Sinä et usko - mitäs minä siihen voisinkaan vastata ? - Odysseus
taasha itsesuggestiosta kirjoitti:
siten, että uskoessaan ennustukseen samalla alkaa muuttaa käyttäytymistään sen suuntaiseksi. Se on itsesuggestiota.
Itse olen kauris.Hieman sivusta seuranneena huomaan keskustelun jälleen kerran juuttuvan aidan seipäisiin.
Horoskooppi, kristallipallo ja monet muut tuntuvat viehättävän, kuten erään laulajan kertomus armeij-ajalta.
Kärähtäessään kortinpeluusta, otti sotamies tarinaa korttipakan mahdollisuuksista ja eri kuvioista. Pääsi Tapio Rautavaara hyvin pälkähästä.
USA käyttää mikrosiruja ja yleensä tietotekniikkaa jo hyvin laajasti - vangit ym koekaniineina tahtomattankin ? Julmaa ! !
Tulevaisuudessa Ilmestyskirjan kertomus on tosi.
Maailmanhallitus on jo tekeillä. Pedon luku; et voi ostaa, myydä, vaihtaa ellei ole pedon lukua.
Katso EAN ym-koodit ja kun ne laitetaan jo syntymässä. Istu ja pala.
Tarvittaessa lähdetietoja ! - anna
Odysseus kirjoitti:
En minä voi tuohon Sinun epäilykseesi vastata juu en jaa. Sekin on henkimaailman juttuja. Totuus on usein tarua ihmeelisempää.
Kyllä naiset kovin mainiosti pääsevät karkuun, mutta eri asia on pääsenkö minä heidän kanssaan edes puhe-etäisyydelle saati lähemmäksi. Se asia on itse koettava ja todettava.
Me olemme kummallisia näissä keskusteluissa. Toiset uskovat ja kokevat monenlaisia "yliluonnollisia" asioita. Toiset taas pitävät niitä "huu-haa" juttuina.
Historiaa lukiessa huomaa, että ei ole todellakaan pitkä aika kun noitia poltettiin roviolla ja viisas Galileokin joutui pyörtämään oikeuden edessä lausuntonsa, että maapallo pyörii.
Nyt tuskin kukaan sitä epäilee.
Miehen ja naisen välisistä asioistakin ollaan kummissaan. Kukaan ei paheksu raamatun "kantaisiä", joilla järjestään oli monta vaimoa.Kunnioitettu kuningaskin otti vihollissotilaiden esinahkoja saadakseen mieleisensä kuninkaantyttären ja sitten vielä tapatti naapurin rouvan miehen saadakseen hänet itselleen. Nyt samat uskovat eivät soisi "pusuakaan" ilman papin aamenta. Luther sanoi;"joka katsoo naista himoiten, on tehnyt huorin hänen kanssaan.."
Sinä et usko - mitäs minä siihen voisinkaan vastata ?ovat usein tuoneet palstalle kiinnostavia kannanottoja.
- Odysseus
anna kirjoitti:
ovat usein tuoneet palstalle kiinnostavia kannanottoja.
Etusivu:Koulutus ja tiede; Tähtitiede . Tutustu eri alasivusatoihin, lue, ihmettele - ota kantaa !
- Odysseus
Kun lähdit Penelopen luota, niin mistä laivat myötätuulen purjeisiinsa saivat?
Oletko Sinä "myötätuuli", joka kuulustelee, luulemisestaan tekee asiaa ja kirjoittaa perättömiä, joska "uskovainen" kristitty havahtuu käskyn tai mieluummin kiellon mukaan.
Miksikähän jumala Moosekselle antoi "kymmenen käskyä" kun asia on paremminkin kymmenen kieltoa ?
Mainittu nimimerkki ounastelee Sinun laillasi Odysseuksen ja muidenkin ihmisten yksityiselämään liittyviä asioita.
Mitä Penelopeen tulee niin minun ja Penelopen välinen perheasia on meidän yksityinen asiamme ja siitä tiedottamisessa on hänelläkin sananvaltaa. Eikö totta ? - myötätuuli
Odysseus kirjoitti:
Oletko Sinä "myötätuuli", joka kuulustelee, luulemisestaan tekee asiaa ja kirjoittaa perättömiä, joska "uskovainen" kristitty havahtuu käskyn tai mieluummin kiellon mukaan.
Miksikähän jumala Moosekselle antoi "kymmenen käskyä" kun asia on paremminkin kymmenen kieltoa ?
Mainittu nimimerkki ounastelee Sinun laillasi Odysseuksen ja muidenkin ihmisten yksityiselämään liittyviä asioita.
Mitä Penelopeen tulee niin minun ja Penelopen välinen perheasia on meidän yksityinen asiamme ja siitä tiedottamisessa on hänelläkin sananvaltaa. Eikö totta ?sillä Odysseus ja Penelope eivät ole kenenkään yksityisasioita. Kreikan mytologia taitaa kuulua ensin kreikkalaisille ja sitten koko maailmalle.
- Odysseus
myötätuuli kirjoitti:
sillä Odysseus ja Penelope eivät ole kenenkään yksityisasioita. Kreikan mytologia taitaa kuulua ensin kreikkalaisille ja sitten koko maailmalle.
Juuri kun pääsin kertomasta, että asiat, joista asianomainen itse omasta yksityisyydestään antaa tietoisuuteen on yksityisasia.
Onhan meidän aikamme merkittävin tarina ollut erään "sivistysvaltion" presidentin erään alaisensa vaatekappaleeseen jättämä "läntti" aiheuttanut kaikenlaisia seuraamuksia.
On todella hyvä, että heidän julkisuussuoja on pienempi. Näin meillä ja heillä !
Kirkoille on "tabu" edelleen mitä heidän johtajansa tekevät - heidän tuomioistaankin saattaa päättää tuomiokapituli eikä maallinen oikeus ? Katolisen kirkon papiston "kuoripoikiin" sekaantumisen laajuutta voi vain arvailla ? - myötätuuli
Odysseus kirjoitti:
Juuri kun pääsin kertomasta, että asiat, joista asianomainen itse omasta yksityisyydestään antaa tietoisuuteen on yksityisasia.
Onhan meidän aikamme merkittävin tarina ollut erään "sivistysvaltion" presidentin erään alaisensa vaatekappaleeseen jättämä "läntti" aiheuttanut kaikenlaisia seuraamuksia.
On todella hyvä, että heidän julkisuussuoja on pienempi. Näin meillä ja heillä !
Kirkoille on "tabu" edelleen mitä heidän johtajansa tekevät - heidän tuomioistaankin saattaa päättää tuomiokapituli eikä maallinen oikeus ? Katolisen kirkon papiston "kuoripoikiin" sekaantumisen laajuutta voi vain arvailla ?ole koskaan edes nähnyt sinua, saatikka ...............!!
- Odysseus
myötätuuli kirjoitti:
ole koskaan edes nähnyt sinua, saatikka ...............!!
Tämä ei ole uhkaus, asialliseen keskusteluun olen valmis milloin vaan ja kenen kanssa vaan, mutta tämä ei totisesti rakenna mitään. Tämä ei ole enää edes henkimaailman aluskasvillisuuttakaan !
- Törkeetä!
Odysseus kirjoitti:
Henkimaailman asioissa saattaa olla enemmän totta kuin Pravdan etusivulla. Ystäväni "hajupoika" hän kuten sen nyt haluaa kirjoitettavan teki ainoan oikean ratkaisun. Yksityisinä asioina pidettäviä ei ole syytä tuoda julkiseen keskusteluun enempää kuin asianomainen itse haluaa ollessaan täydessä ymmärryksessä.
Odysseus on vakavasti sitä mieltä, että Sinun olisi ensi tilassa käytävä optikolla tai ihan silmälääkärille varattava aika ennenkuin alat tekemään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä ja ratkaisuja.Jos tietää mihin huorat keskittyvät, pitää olla itse huora? Et paljon naisia arvosta.
- Odysseus
Törkeetä! kirjoitti:
Jos tietää mihin huorat keskittyvät, pitää olla itse huora? Et paljon naisia arvosta.
Naisten arvostus näköjään lähtee omasta likaisesta mielikuvituksestasi. Anteeksi, etten ole aikaisemmin vastannut viestiisi.
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Monellakohan nikillä kaltaisesi kirjoittelevat kun tämä arvuuttelu tuntuu olevan keskustelujen pääantia.
On monia asioita, joista voi olla hyvinkin laajat tiedot jopa taidotkin olematta "huora." Ammattilaisuus monissa asioissa vie siitä maun kun se on liian hiottua ja steriiliä.
"Tilasokeus" on yleisesti tunnustettu "sairaus". Ettei vain nimimerkillä olisi aihetta itsetutkiskeluun.
Sekin on henkimaailman juttuja ! - Odysseus
En väheksy kirjoitti:
olen kiinnostunut niistä.
Eihän tämä ole mikään yksityisen asian julkisuuteen tuomista, kun kukaan ei tiedä kenestä kirjoitan.
Ihminen, jonka kanssa menee naimisiin, on syytä tuntea eikä vain kuvitella.
Tietysti mies saa tiputella spermalänttejä vapaasti, mutta jos mies on minun kanssani naimisissa, niin henkimaailman viestien mukaan mies saa itse pestä vaatteensa ja alkaa huolehtia muutenkin itsestään, JA AINAKIN jos miehellä on kiikarissaan vieras pillu, johon tähtäilee. = ....koska kirjoitat niin tiukkapipoisesti!
Mieheni ei nimittänyt minua portoksi ja voin sanoa, ettei nimitellyt edes sillä supisuomalaisella nimityksellä. Hän oli yliherkkä nimityksille, jotka herättivät heikonkin mielikuvan vieraan miehen ja minun pelehtimisestä.
Ei hän oikeastaan viihtynyt kanssani, enkä minä hänen kanssaan. Eihän isot pojat äidin kanssa viihdy, vaikka äiti olisikin se maailman tärkein ihminen.
Aluksi, kun en tuntenut häntä, hänen ulkoinen olemuksensa oli sanalla sanoen "hyvännäköinen". Seksinnälkä tekee sokeaksi toisarvoisille asioille.
Olen pysytellyt yksin ja en valita.Jotain on suhteessa vialla, jos on tutkittava ystävänsä alusvaatteissa mahdollisesti olevat tahratkin. Odysseus tietää omasta kokemuksesta, että "länttejä" voi tulla aivan harmittomissa tilanteissa - ei se ole useinkaan uskottomuutta, vaikka Luther sanookin, että "joka katsoo naista himoiten on tehnyt hänen kanssann huorin",
Olisi ensin selvitettävä, mitä on himoitseminen ?
Emme voi estää lintuja lentämästä päämme yli, mutta voimme estää niitä rakentamasta pesäänsä päähämme.
Telepaattisten kykyjen, joista toisaalla enemmän, voimme myöskin vaikuttaa moniin asioihin - ennen kaikkea saada yhteyden kuntoon rakastamaamme läheiseen ihmiseen, jos siinä on vain johtovika ja korjattavissa ?
Oidipus-komleksi on Sinulle varmaan tuttu ? - Odysseus
Välkky kirjoitti:
Mietihän nyt vähän! Hän on skrivannut niin monella nikillä, että on pakko sekoittaa pakka ja mummojen päät, jotta voisi jatkaa. On siis johdonmukaista alkaa salaperäiseksi. Ehkäpä saamme tutustua viellä snadiin kundiinkin Napoleoniin, jos hyvin (tai huonosti) käy.
Odysseus päätti laittaa oman lusikkansa soppaan ja arvata, että neljä edellistä viestiä on kirjoittanut sama henkilö. Olenkohan jälleen väärässä kun olen oikeassa.
Fiksoitunutta porukkaa tämä "trio" taitaa kuitenkin olla ?
Auran tutkiminen olisi varmaan hyödyllistä aivojumppaa. Itse olin kovin ällistynyt kun "ammattihenkilö" kertoi Odysseuksen "aurasta" joskus aikoinaan - sekin muuttuu ? - kukahan lienen tässäkin ollut
Odysseus kirjoitti:
Jotain on suhteessa vialla, jos on tutkittava ystävänsä alusvaatteissa mahdollisesti olevat tahratkin. Odysseus tietää omasta kokemuksesta, että "länttejä" voi tulla aivan harmittomissa tilanteissa - ei se ole useinkaan uskottomuutta, vaikka Luther sanookin, että "joka katsoo naista himoiten on tehnyt hänen kanssann huorin",
Emme voi estää lintuja lentämästä päämme yli, mutta voimme estää niitä rakentamasta pesäänsä päähämme.
Telepaattisten kykyjen, joista toisaalla enemmän, voimme myöskin vaikuttaa moniin asioihin - ennen kaikkea saada yhteyden kuntoon rakastamaamme läheiseen ihmiseen, jos siinä on vain johtovika ja korjattavissa ?
Oidipus-komleksi on Sinulle varmaan tuttu ?yhteyden niihin pimeisiin puoliin, joka ilmiö on sinullekin tuttua: Muistatko seriffinä olosi? - sieltähän lappoi märköä mörön perään!!
Ja tämä ei tarkoita sitä, ettenkö mielestäni olisi vastuussa kirjoittamistani sammakoista, mutta kun en ole keksinyt keinoa millä vastata siitä.
Sitä paitsi Sinä mielelläsi näytät minua sammakoitten keralla. Mieti nyt myös se, haluaisitko sammakoitten pysyvän ja vai et? - Odysseus
Odysseus kirjoitti:
Jotain on suhteessa vialla, jos on tutkittava ystävänsä alusvaatteissa mahdollisesti olevat tahratkin. Odysseus tietää omasta kokemuksesta, että "länttejä" voi tulla aivan harmittomissa tilanteissa - ei se ole useinkaan uskottomuutta, vaikka Luther sanookin, että "joka katsoo naista himoiten on tehnyt hänen kanssann huorin",
Oidipus-komleksi on Sinulle varmaan tuttu ?Nimimerkille en saanut vatausta oikealle paikalle. Vastaan tässä - arvuuttelu senkuin jatkuu. Sheriffiä en ole edes koskaan leikkinytkään. Mörköjä en pelännyt pienenä naperonakaan.
Kukahan nyt itse lienet - henkimaailmassa kaikki on mahdollista ? - häjypoika
hajupoika kirjoitti:
Raamatussa oli suuri joukko profeettoja ja näin useissa muissakin uskonnoissa. Profeettojen valta oli kuin "poppamiestenkin" ja nykyisten valtiomiesten. Ainakin edelliset "USA:n presidentit vaikka sanovat olevansa "uskovaisia" ja lukevansa raamattua ja aloittavansa hallituksen kokoukset rukouksella, turvautuvat tärkeitä päätöksiä tehdessään kaikenlaisiin "kristallipallosta katsojiin".
Nämä ovat hajupojalle "HENKIMAAILMAN JUTTUJA"Henkimaailman juttuja
olivat jo maaliskuussa laittamasi kun ennustit Buschin Irakiin menon koituvan hänen tappiokseen.
Pullakahvit lupasit kaikille RAUHAN ensimmäisenä vuosipäivänä.
Käytit m. PAX nikkiä kun hajupoika vasta 7.4.03.
"Onko siellä nyt rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto?" hajupoika kirjoitti:
Mä toivoosin notta ainaki, mitä tuloo kaharenkeskisin keskusteluuhin niin silloon voisitta toimittaa kirijeet mulle henkilökohtaasesti omahan loorahani, jotta ei häiritääsi sellaasia ihmisiä, joillekka asia ei kuulu. Näin mun ymmärtääkseni te voisitta ittekuki teherä.
Siis mulle tulova henkilökohtaasen postin osoote on tästälähin:
[email protected]Tulihan se sieltä,
mutta palstalaiset eivät edelleenkään osaa lukea kun tavat ovat kovin tavattomat.
Kaisa "Tupamäkeläinen" osaa voittaa, juhlia nuorena äitinä...Onnea Risto-paapalle ja jälkikasvulle!Häjypoika kirjoitti:
Simsonista ja Delilasta on paljon "hyvää" musiikkiakin - kuunnelkaapa ja esittäkää mielipiteenne Häjypojan musiikkimaust.
ELÄMÄÄ SUUREMMAT ELOKUVAT
Lukekaa, katsokaa, kuunnelkaa ! !
https://www.youtube.com/watch?v=JVtEez7x84A- vastatuuleen
myötätuuli kirjoitti:
ole koskaan edes nähnyt sinua, saatikka ...............!!
Myötätuuli
oli eräs häirikkö jo tuohon aikaan.
Kenen vkinikin rekkaamaton , mutta usein eri nikeillä asiattomuuksineen. - tasauspyörättömät
Odysseus kirjoitti:
LEIKKUUVEITSIei ollut ensmmäisessä velisurmassa pääosassa kuten nyt näyttää olevan
Vaasan HO:ssa kun tutkitaan jo viisi vuotta sitten tapahtunutta murhaa.
pohjalainen.fi
ainakin seuraa asiaa livenä.
Mummot eivät kerro tuntevansa "tasauspyörästöäkään", joka sekin keksittiin jo vuosituhansia ennen kuin autosta oli "hajuakaan".
- Olen
sarjakuvaa, jossa uljas, hyvinpukeutunut mies tanssahtelee ja nojailee välillä kretonkiin, mutta auta armias, hänelläkin on Akilleen kantapäänsä! Ja mitkä seuraukset, kun hänelle vähän vilauttaa, eikä hän kerkiä panna silmiä kiinni!!!
Mallin sarjakuviini olen ottanut Thomas Edisonista, koska Edison uskalsi keksiä lampun.- sarjakuvittaja
silmät kiinni ajoissa, niin A-kantapää ei näy niin häiritsevänä, mutta jos ei kerkiä ajoissa, niin kantapää turvotessaan ratkoo suutarin ompeleet ja kenkä on vietävä suutarille.
Näin kuulin henkimaailmasta kerrottavan. - hajupoika
Yks kuva valehteloo enemmän ku tuhat sanaa.
Tälläki palstalla olis kiva ku näkis kaikkien kirioottajien korvat ku ne heiluu niinku tuulimyllyt. Vincent van Goch (?) oli viisas ja leikkas korvan irti ja taulujen hinnat on ny pilivis. 100.000.000 euroa on auringonkukista mun mielestäni aika hyvä hinta - eikä taira sillä rahalla olla eres myitävänä. - taas loksahti
hajupoika kirjoitti:
Tälläki palstalla olis kiva ku näkis kaikkien kirioottajien korvat ku ne heiluu niinku tuulimyllyt. Vincent van Goch (?) oli viisas ja leikkas korvan irti ja taulujen hinnat on ny pilivis. 100.000.000 euroa on auringonkukista mun mielestäni aika hyvä hinta - eikä taira sillä rahalla olla eres myitävänä.tämän Henkimaailman juttuja- otsikon alla. Minulle ne ovat vihjanneet just sen sarjakuvan aiheen, vaikka enää puuttuvat vain kyvyt.
Kykyjä voi aina kehitellä, tuli ainakin tarve kokeilla.
Kaikella kunnioituksella! - taasha loksaht
hajupoika kirjoitti:
Tälläki palstalla olis kiva ku näkis kaikkien kirioottajien korvat ku ne heiluu niinku tuulimyllyt. Vincent van Goch (?) oli viisas ja leikkas korvan irti ja taulujen hinnat on ny pilivis. 100.000.000 euroa on auringonkukista mun mielestäni aika hyvä hinta - eikä taira sillä rahalla olla eres myitävänä.tämän Henkimaailman juttuja- otsikon alla. Minulle ne ovat vihjanneet just sen sarjakuvan aiheen, vaikka enää puuttuvat vain kyvyt.
Kaikella kunnioituksella! - hajupoika
taas loksahti kirjoitti:
tämän Henkimaailman juttuja- otsikon alla. Minulle ne ovat vihjanneet just sen sarjakuvan aiheen, vaikka enää puuttuvat vain kyvyt.
Kaikella kunnioituksella!Picasson teelmekset meni ku kuumille kiville, vaikka paperin puuttees piirteli "rumia kuvia" paperossiaskin kantehen.
Voii käyrä niinku mulle opetellesnani teköhön mustavalakoosia kuvia. Menin mestarille näyttämähän mielestäni erinomaasta otosta. Mestari katteli, käänteli päätänsä ja pani kielen toisehen poskehen. Hetken päästä hän antoi hyvän arvion: "Sullon poika ollu oikeen hyvä paperi !" - taasha kehun ite itteäni
hajupoika kirjoitti:
Picasson teelmekset meni ku kuumille kiville, vaikka paperin puuttees piirteli "rumia kuvia" paperossiaskin kantehen.
Voii käyrä niinku mulle opetellesnani teköhön mustavalakoosia kuvia. Menin mestarille näyttämähän mielestäni erinomaasta otosta. Mestari katteli, käänteli päätänsä ja pani kielen toisehen poskehen. Hetken päästä hän antoi hyvän arvion: "Sullon poika ollu oikeen hyvä paperi !"mutta on minulla alun perin ollut vähän lahjakkuutta. Olen ollut koulujen välisissä henkisissä kilpailuissa ja saanut toisen ja kolmannen palkinnon. Lisäksi opettaja pisti mulle kympin kuvaamataidosta.
Vasta eläkkeellä ollessani olen vähän aikani kuluksi kokeillut, mutta harjoituksen puutetta on ja sen huomaa.
Ellen nyt pahasti erehdy, Odysseusksella taitaa olla maalausharrastus. - odysseus vs.
taasha loksaht kirjoitti:
tämän Henkimaailman juttuja- otsikon alla. Minulle ne ovat vihjanneet just sen sarjakuvan aiheen, vaikka enää puuttuvat vain kyvyt.
Kaikella kunnioituksella!Odyseuksen valtuuttamana hänen äkillisen matkansa ajan.
Lueskelin kirjasarjaa, jolta otsikko. Siinä on uskomattomia tositarinoita, jotka herättävät ajatuksia ja tunteita niinkuin usein elämän tositarinat. Ne antavat aihetta pohtia todellista elämän kriisiä.
Kerron vain siksi, että monet puhuvat Odysseuksestakin taruna, arvaamatta kuinka paljon se sisältää totuutta. Totena ja "jumalansanana"
pitämämme saattavat olla tarua tai jo ennen muualla kerrottuja juttuja joita sitten kerrotaan ominaan.
Monet taideteoksetkin ovat alkaneet "elää" vasta tekijän jo kuoltua ja suurina neroina aikanaan pitämämme unohtuneet. - odysseus vs.
taasha kehun ite itteäni kirjoitti:
mutta on minulla alun perin ollut vähän lahjakkuutta. Olen ollut koulujen välisissä henkisissä kilpailuissa ja saanut toisen ja kolmannen palkinnon. Lisäksi opettaja pisti mulle kympin kuvaamataidosta.
Vasta eläkkeellä ollessani olen vähän aikani kuluksi kokeillut, mutta harjoituksen puutetta on ja sen huomaa.
Ellen nyt pahasti erehdy, Odysseusksella taitaa olla maalausharrastus."Kaikki, joka on sydämellä tehty on kaunista vajavaisenakin", kertoi eräs kiinalainen ruukunvalaja oppipojalleen.
Tarina kertoo, että keisarin kaunis maljakko oli särkynyt,. Kun kukaan ei osannut sitä koota kutsuttiin eräs syrjäseudun ruukkumestari työhön.
Hän saikin työn valmiiksi ja sitä ihasteltiin, kauniimpi kuin ennen särkymistään.
Oppipoika siivoili pajaa ja huomasi nurkassa ruukunsirpaleita. Näyttäessään mestarille, tämä hymyili ja sanoi oppipojalleen; "Kaikki mikä on sydämellä tehty on kaunista - vajavaisenakin".
Valitettavasti en ole varma , missä julkaistu. Olisiko Anam Cara;kelttiläistä viisautta ? - Utelias:-)
odysseus vs. kirjoitti:
Odyseuksen valtuuttamana hänen äkillisen matkansa ajan.
Lueskelin kirjasarjaa, jolta otsikko. Siinä on uskomattomia tositarinoita, jotka herättävät ajatuksia ja tunteita niinkuin usein elämän tositarinat. Ne antavat aihetta pohtia todellista elämän kriisiä.
Kerron vain siksi, että monet puhuvat Odysseuksestakin taruna, arvaamatta kuinka paljon se sisältää totuutta. Totena ja "jumalansanana"
pitämämme saattavat olla tarua tai jo ennen muualla kerrottuja juttuja joita sitten kerrotaan ominaan.
Monet taideteoksetkin ovat alkaneet "elää" vasta tekijän jo kuoltua ja suurina neroina aikanaan pitämämme unohtuneet.Pelkkänä lukijana ja uteliaana ihmisenä kysäisen tyhmyyttäni,ovatko herrat Odysseus ja Häjypoika ehkä identtiset kaksoset?
- hajupoika
Utelias:-) kirjoitti:
Pelkkänä lukijana ja uteliaana ihmisenä kysäisen tyhmyyttäni,ovatko herrat Odysseus ja Häjypoika ehkä identtiset kaksoset?
Montakohan kertaa näilläkin sivustoilla on tullut sanottua, että asiat ratkaisevat ei niinkään kuka sanoo ja sanojan sukupuoli, rotu ja siviilisääty.
Uskoakseni näillä sivustoilla kaikkien kirjoittajien henkilöllisys saadaan ainakin oikeuden päätöksellä selville ja kirjoittaja joutu henkilökohtaisesti vastuuseen perättömistä lausumistaan.
Minunkaan intresseihini ei kuulu selvitellä kuka on "utelias". Minua kiinnostaa vain se asia, jonka kerrot. Jos ei Sinulla ole mitään asiaa niin älä tule kertomaan sitä tänne !
"Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, mutta tiedonhalu kuuluu." Sitä häjypoikakin täällä yrittää herätellä ensin omassa päässään ja jos hyvin sattuu niin "uteliaankin" ?
Mennäänkö asiaan ? - Reumaatikko
Utelias:-) kirjoitti:
Pelkkänä lukijana ja uteliaana ihmisenä kysäisen tyhmyyttäni,ovatko herrat Odysseus ja Häjypoika ehkä identtiset kaksoset?
Vain moukka antaa tuollaisen vastauksen. Hän on luultavasti jättänyt lääkkeet syömättä ja päästänyt kaikki "minänsä" valloileen ja niitä on monta.
Hän on vaaraton täällä. Olen kuitenkin antanut Suomi 24 tiedon, siltä varalta jos mahdottomuuksiin menee. - taasha kyselen
Reumaatikko kirjoitti:
Vain moukka antaa tuollaisen vastauksen. Hän on luultavasti jättänyt lääkkeet syömättä ja päästänyt kaikki "minänsä" valloileen ja niitä on monta.
Hän on vaaraton täällä. Olen kuitenkin antanut Suomi 24 tiedon, siltä varalta jos mahdottomuuksiin menee.hiljaisuus.
Lieköhän täällä vilautettu kun valotkin on sammutettu? - hajupoika
taasha kyselen kirjoitti:
hiljaisuus.
Lieköhän täällä vilautettu kun valotkin on sammutettu?Laitapa joutessasi näin kirkkaana kevätpäivänä kynttilä palamaan aurinkoiselle pihamaalle. Näetkö kynttilän valon ?
Muinoin saattoivat merimiehetkin osata kotisatamaan yön pimeydessä, vaikka heitä saattoi ohjata vain kodin ikkunalle sytytetty pieni kynttilä.
Kun keskustelemme samanmielisten kanssa ja uskomme samoin samoihin oppeihin, olemme mielestämme oikealla tiellä, mutt me emme näe sitä pientä "totuuden valoa" joka saattaa loistaa kynttilänä lähellämme. Siksi pimeydessä, yksinäisyydessä voi nähdä ja kuulla vaikka jumalan puhuvan. Jumala ei puhu koskaan suurissa kansanjoukoissa eikä viisaudessa eikä suurella äänellä vaan yksinkertaisessa ja aivan tavallisessa elämässä - siksi kai voimme puhua "salatusta jumalasta".
HILJAISUUS - YKSINÄISYYS - KÖYHYYS ovat ihmisen suurimpia rikkauksia. Näin olen ymmärtänyt myöskin Suuren Opettajan 2000 vuotta sitten antaman opetuksen. Miksi me emme usko Hänen opetuksiaan ? - Hajupoika
Reumaatikko kirjoitti:
Hän on vaaraton täällä. Olen kuitenkin antanut Suomi 24 tiedon, siltä varalta jos mahdottomuuksiin menee.Reumaatikko, kenestä ja mistä asiasta olet antanut varoituksen ?
- anna
hajupoika kirjoitti:
Laitapa joutessasi näin kirkkaana kevätpäivänä kynttilä palamaan aurinkoiselle pihamaalle. Näetkö kynttilän valon ?
Muinoin saattoivat merimiehetkin osata kotisatamaan yön pimeydessä, vaikka heitä saattoi ohjata vain kodin ikkunalle sytytetty pieni kynttilä.
Kun keskustelemme samanmielisten kanssa ja uskomme samoin samoihin oppeihin, olemme mielestämme oikealla tiellä, mutt me emme näe sitä pientä "totuuden valoa" joka saattaa loistaa kynttilänä lähellämme. Siksi pimeydessä, yksinäisyydessä voi nähdä ja kuulla vaikka jumalan puhuvan. Jumala ei puhu koskaan suurissa kansanjoukoissa eikä viisaudessa eikä suurella äänellä vaan yksinkertaisessa ja aivan tavallisessa elämässä - siksi kai voimme puhua "salatusta jumalasta".
HILJAISUUS - YKSINÄISYYS - KÖYHYYS ovat ihmisen suurimpia rikkauksia. Näin olen ymmärtänyt myöskin Suuren Opettajan 2000 vuotta sitten antaman opetuksen. Miksi me emme usko Hänen opetuksiaan ?vähemmän kirkkaan.
Pimeässä pienikin valo erottuu hyvin.
Amerikassahan presidenttiehdokkaat asettuvat kuvissa niiden ihmisten lähelle, jotka olemassaolollaan korostavt pressan hyviä puolia.
Tunkiolla se kukka kaikista kaunneimmin loistaa.
Se mitä sanoit Jumalasta, oli hyvin sanottu. Oletko muuten kokenut pitempiä hiljaiselon aikoja, ja mitä mieltä olet yksinäisyydestä ja köyhyydestä omalla kohdallasi? - hajupoika
anna kirjoitti:
vähemmän kirkkaan.
Pimeässä pienikin valo erottuu hyvin.
Amerikassahan presidenttiehdokkaat asettuvat kuvissa niiden ihmisten lähelle, jotka olemassaolollaan korostavt pressan hyviä puolia.
Tunkiolla se kukka kaikista kaunneimmin loistaa.
Se mitä sanoit Jumalasta, oli hyvin sanottu. Oletko muuten kokenut pitempiä hiljaiselon aikoja, ja mitä mieltä olet yksinäisyydestä ja köyhyydestä omalla kohdallasi?Taidatpa "tyttö" ajatella asioita hieman pintaa syvemmältä.Kun kerroin äskettäin Buddhasta, heti kuului älähdys ja häneen "persoonanakin" on minusta hyvin hyödyllistä tutustua erityisesti meidän kristittyjen. Kristittyhän pitää uskontoaan ainoana oikeana ja aivan ylivertaisena muihin.
Buddha on esimerkki maallisesta vauraudesta vapaaehtoisesti luopumiseen. Sant. Nicolaus meidän joulupukkimme "esikuva" teki myös näin.
Itse olen huomannut yksinäisyyden ja hiljaisuuden merkityksen. Tämän päivän ihminen ei useinkaan tule ajatelleeksi hiljaisuuden ja yksinäisyyden mukanaan tuomaa siunausta. Yli kolmeenkymmeneen vuoteen nautin nyt ensimmäistä kertaa yksinolosta. Minulla ei ole televisiota, radiota, tietokonetta eikä tule ainuttakaan tilattua sanomalehteä. Vanhoista jo aikoinaan useaankin kertaan luetuista kirjoista olen saanut verrattomia ystäviä. Omalla tavallaan tunnen nyt eläväni.
Tämä päivittäinen nettikeskustelu on tullut mukaan, kun eräs ystäväni kertoi olevansa täällä mukana keskusteluissa. Tämä alkoi minulla ehken parisen kuukautta sitten. Ohikulkeissa pyörähdän vilkaisemassa ja vastailemassa. Muutaman keskustelun olen tässä parin viikon aikana jopa rohkaistunut avaamaan.
Ensimmäinen sellainen oli halu saada matkailleilta ihmisiltä tietoja kokemuksistaan "etelänmatkoista" lähinnä Espanjaan. Se sai yllättävän vastakaiun vaikka se rönsyilee, eikä ole kovin syvällistä.
Kenties se on antanut jollekulle jotain, koska "lukijoita" sivustoilla on ollut melko runsaasti. Se ei minusta ole kuitenkaan kovin tärkeätä vaan saada ihmiset keskustelemaan ja käyttämään näitäkin palveluja.
Minusta tämä on hyvä ja kehittämisen arvoinen, vaikka riippuvuus tähänkin saattaa tulla.
KIRKKAAMPI VALO SYÖ - vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa - jään miettimään herättämiäsi ajatuksia.
Ystävällisin terveisin hajupoika - anna
hajupoika kirjoitti:
Taidatpa "tyttö" ajatella asioita hieman pintaa syvemmältä.Kun kerroin äskettäin Buddhasta, heti kuului älähdys ja häneen "persoonanakin" on minusta hyvin hyödyllistä tutustua erityisesti meidän kristittyjen. Kristittyhän pitää uskontoaan ainoana oikeana ja aivan ylivertaisena muihin.
Buddha on esimerkki maallisesta vauraudesta vapaaehtoisesti luopumiseen. Sant. Nicolaus meidän joulupukkimme "esikuva" teki myös näin.
Itse olen huomannut yksinäisyyden ja hiljaisuuden merkityksen. Tämän päivän ihminen ei useinkaan tule ajatelleeksi hiljaisuuden ja yksinäisyyden mukanaan tuomaa siunausta. Yli kolmeenkymmeneen vuoteen nautin nyt ensimmäistä kertaa yksinolosta. Minulla ei ole televisiota, radiota, tietokonetta eikä tule ainuttakaan tilattua sanomalehteä. Vanhoista jo aikoinaan useaankin kertaan luetuista kirjoista olen saanut verrattomia ystäviä. Omalla tavallaan tunnen nyt eläväni.
Tämä päivittäinen nettikeskustelu on tullut mukaan, kun eräs ystäväni kertoi olevansa täällä mukana keskusteluissa. Tämä alkoi minulla ehken parisen kuukautta sitten. Ohikulkeissa pyörähdän vilkaisemassa ja vastailemassa. Muutaman keskustelun olen tässä parin viikon aikana jopa rohkaistunut avaamaan.
Ensimmäinen sellainen oli halu saada matkailleilta ihmisiltä tietoja kokemuksistaan "etelänmatkoista" lähinnä Espanjaan. Se sai yllättävän vastakaiun vaikka se rönsyilee, eikä ole kovin syvällistä.
Kenties se on antanut jollekulle jotain, koska "lukijoita" sivustoilla on ollut melko runsaasti. Se ei minusta ole kuitenkaan kovin tärkeätä vaan saada ihmiset keskustelemaan ja käyttämään näitäkin palveluja.
Minusta tämä on hyvä ja kehittämisen arvoinen, vaikka riippuvuus tähänkin saattaa tulla.
KIRKKAAMPI VALO SYÖ - vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa - jään miettimään herättämiäsi ajatuksia.
Ystävällisin terveisin hajupoikavuosien mittaisia aikajaksoja, joina olen ollut erilainen, erottuvassa asemassa muihin nähden.
Niitä ovat noituus koulussa, aikuisena eri murrealueella asuminen paikoillaan pysyneen väestön keskuudessa ja eräs suurempi murheen aihe vielä, josta en nyt kirjoita.
Noina aikajaksoina luulisin saaneeni / kehittäneeni / olosuhteiden pakosta kehittynyt jotain, jota en mistään muualta olisi saanut. En tiedä, minkä arvoista se on, mutta poiskaan en antaisi. - hajupoika
anna kirjoitti:
vuosien mittaisia aikajaksoja, joina olen ollut erilainen, erottuvassa asemassa muihin nähden.
Niitä ovat noituus koulussa, aikuisena eri murrealueella asuminen paikoillaan pysyneen väestön keskuudessa ja eräs suurempi murheen aihe vielä, josta en nyt kirjoita.
Noina aikajaksoina luulisin saaneeni / kehittäneeni / olosuhteiden pakosta kehittynyt jotain, jota en mistään muualta olisi saanut. En tiedä, minkä arvoista se on, mutta poiskaan en antaisi.Tällä keskustelupalstalla on vaikeata ellei mahdotonta kertoa todellisista sisimmistä ajatuksistaan eikä se ole tarkoituskaan. Siksi olen itse antanut jokin aika sitten omat yhteystietoni, joissa luottamuksellinen keskustelu on mahdollista.
- anna
hajupoika kirjoitti:
Tällä keskustelupalstalla on vaikeata ellei mahdotonta kertoa todellisista sisimmistä ajatuksistaan eikä se ole tarkoituskaan. Siksi olen itse antanut jokin aika sitten omat yhteystietoni, joissa luottamuksellinen keskustelu on mahdollista.
hävitä tarvittaessa. En lähde vielä kahdenkeskiseen, mutta jos aihetta ilmenee, niin katsotaan sitten.
- hajupoika
anna kirjoitti:
hävitä tarvittaessa. En lähde vielä kahdenkeskiseen, mutta jos aihetta ilmenee, niin katsotaan sitten.
En todellakaan halua olla vikittelemässä, ketään nyt enkä koskaan enkä ole ennenkään. Siihen asiaan PISTE.
- anna
hajupoika kirjoitti:
En todellakaan halua olla vikittelemässä, ketään nyt enkä koskaan enkä ole ennenkään. Siihen asiaan PISTE.
luulin, että vikitteleminen on ELÄMÄN TARKOITUS!!
- Hajupoika
anna kirjoitti:
luulin, että vikitteleminen on ELÄMÄN TARKOITUS!!
Vie sie mie vikisen, sanottiin ennen,. Nyt näyttää, että jokin on aivan täynnä kun viestit menevät mihin sattuu.
Palataan asiaan kiireen mentyä..! - anna
Hajupoika kirjoitti:
Vie sie mie vikisen, sanottiin ennen,. Nyt näyttää, että jokin on aivan täynnä kun viestit menevät mihin sattuu.
Palataan asiaan kiireen mentyä..!kulttuurierot alkavat tulla esiin. Minusta se on hyvä, että ne näkyvät, jotta aiheesta voi keskustella. Vai keskustellaanko siellä Pohjanmaalla yleensä, vai juostaanko karkuun, tai hävetään? Puukkoja te ette ainakaan ota esille enää!!
- hajupoika
anna kirjoitti:
kulttuurierot alkavat tulla esiin. Minusta se on hyvä, että ne näkyvät, jotta aiheesta voi keskustella. Vai keskustellaanko siellä Pohjanmaalla yleensä, vai juostaanko karkuun, tai hävetään? Puukkoja te ette ainakaan ota esille enää!!
"Pohjalainen ja savolainen ovat samanlaisia - mutta vain pohjalainen on tosissaan !" kertoi eräs savolaistyttö haastatellessani häntä asiasta.
En ole pohjalaisten luonteenlaadun muuttumisesta lainkaan varma. Ainakin vielä tänään eräs ystäväni sanoi pelkäävänsä, että minäkin kaikesta huolimatta olen "häjypoika" siinä pahassa merkityksessä kuin asia yleensä ymmärretään.
Pohjalaiset vieroksuvat erilaisuutta, "kylässä on oltava ja elettävä kylän tavalla".
- hajupoika
Telepatia ei ole leikin asia laisinkaan. Henkimaailman asioihin se tietysti voidaan katsoa kuuluvaksi. En lähde leikkiin kanssanne.
- taasha
niin miten voi testailla?
Kirjoittamasi perusteella voin sanoa sinusta yhtä ja toista. Sinulla on hyvä sydän, muistutat muuatta eläinlääkäriä, pidät lapsista, olet seurallinen jne. - hajupoika
taasha kirjoitti:
niin miten voi testailla?
Kirjoittamasi perusteella voin sanoa sinusta yhtä ja toista. Sinulla on hyvä sydän, muistutat muuatta eläinlääkäriä, pidät lapsista, olet seurallinen jne.Tutkija ja tutkittavan on suhtauduttava testattavaan asiaan tietyllä vakavuudella ja aina oltava ennakkoluuloton kokeilija.
"Leikkimielisesti" suhtautuva voi alkaa heittää noppaa, lukea horoskooppeja ja laittaa rahansa lottoon. Huumori on elämää kannattava voima - siksi esimerkiksi uskontokeskustelussa olen tuonut esille, että jos uskontosi tekee sinut murheelliseksi, sinulla on vatsakatarri, mutta ei uskontoa !
Tutustu ensin, mitä telepatiasta on kerrottu ja palataan sitten asiaan. - anna
hajupoika kirjoitti:
Tutkija ja tutkittavan on suhtauduttava testattavaan asiaan tietyllä vakavuudella ja aina oltava ennakkoluuloton kokeilija.
"Leikkimielisesti" suhtautuva voi alkaa heittää noppaa, lukea horoskooppeja ja laittaa rahansa lottoon. Huumori on elämää kannattava voima - siksi esimerkiksi uskontokeskustelussa olen tuonut esille, että jos uskontosi tekee sinut murheelliseksi, sinulla on vatsakatarri, mutta ei uskontoa !
Tutustu ensin, mitä telepatiasta on kerrottu ja palataan sitten asiaan.ollessani telepatiasta kaiken, mitä käsiini sain. Se ei siis aivan vieras asia ole.
Nykyisin en ole lukenut, niin että jos jotain uutta on keksitty, niin sitä en tiedä. - hajupoika
anna kirjoitti:
ollessani telepatiasta kaiken, mitä käsiini sain. Se ei siis aivan vieras asia ole.
Nykyisin en ole lukenut, niin että jos jotain uutta on keksitty, niin sitä en tiedä.Napsautahan Anna jotakin hakua ja kirjoita hakusanaksi "telepatia" niin uskon ainakin ensi alkuun löytyvän jotain "oikeatakin" tietoa.
- anna
hajupoika kirjoitti:
Napsautahan Anna jotakin hakua ja kirjoita hakusanaksi "telepatia" niin uskon ainakin ensi alkuun löytyvän jotain "oikeatakin" tietoa.
google / telepatia.
Minulla on hiukan omiakin sellaisia kokemuksia, joita ihmettelen.
Jos tarkoitit testillä sitä, että otamme selvää toistemme ajatuksista telepatian keinoin, sopii minulle, mutta tuskin minä mitään tiedän. Olen kyllä sinun kirjoituksistasi päätellyt, että olet sielun sukua, miten läheistä tai kaukaista, en osaa sanoa mitään siitä. - hajupoika
anna kirjoitti:
google / telepatia.
Minulla on hiukan omiakin sellaisia kokemuksia, joita ihmettelen.
Jos tarkoitit testillä sitä, että otamme selvää toistemme ajatuksista telepatian keinoin, sopii minulle, mutta tuskin minä mitään tiedän. Olen kyllä sinun kirjoituksistasi päätellyt, että olet sielun sukua, miten läheistä tai kaukaista, en osaa sanoa mitään siitä.USKON
- Kai de Puu
Telepatia ei ole mitään yliluonnollista vaan on psyykkinen ominaisuus, jota jokainen ihminen voi kehittää. Toivotan harrastajille antoista seikkailua - leikissä on aina puoli totta ?
Telepatiassa tunne tai ajatus siirtyy henkilöstä toiseen näkymättömän värähtelyn avulla.
Miten välimatkat vaikuttanevat siihen ja tuntevatko henkilöt toisiaan ennestään ? - lähden tänään
Kai de Puu kirjoitti:
Telepatia ei ole mitään yliluonnollista vaan on psyykkinen ominaisuus, jota jokainen ihminen voi kehittää. Toivotan harrastajille antoista seikkailua - leikissä on aina puoli totta ?
Telepatiassa tunne tai ajatus siirtyy henkilöstä toiseen näkymättömän värähtelyn avulla.
Miten välimatkat vaikuttanevat siihen ja tuntevatko henkilöt toisiaan ennestään ?välimatkaa ei ole. Käsite "välimatka" on ihmisten keksintöä, samoin kuin koulu, järjestys, poliisi jne.
- Kai de Puu
lähden tänään kirjoitti:
välimatkaa ei ole. Käsite "välimatka" on ihmisten keksintöä, samoin kuin koulu, järjestys, poliisi jne.
Telepatian harjoittaminen ja harjoittelu on viime aikoina jäänyt hieman vähemmä'lle. Joitakin vuosia sitten sain tällaisia yhteyksiä hyvinkin kauas ja olen kanssasi asiasta samaa mieltä. Aika ja matka ovat kovin suhteellisia käsitteitä ja me ihmise pyrimme jopa jumaluudenkin kutistamaan omaan käsitysmaailmaamme sopivaksi ja varjelkoon jos joku kertoo "hänestä" erilaisen mielipiteen kuin omamme on tai vain käyttämään eri nimitystä - se on ehdottomasti harhaoppia ja tuomittavaa.
Sinust en tiedä yhtään mitään. Voin vain päätellä kirjoittamasi tekstin perusteella.
Minua tämä ei häiritse. Onko Sinusta sopivaa tehdä tätä tällä palstalla kysyy Kai de Puu ? - Odysseus
Kai de Puu kirjoitti:
Miten välimatkat vaikuttanevat siihen ja tuntevatko henkilöt toisiaan ennestään ?Telepatiasta on keskuteltu jo pitkään. Itse uskon siihen eräin edellytyksin. Odysseus on saanut viime aikoina asua ja elää ajoittain hyvin rauhallista elämää. Tunnen, että itsensä tunteminen ja kehittäminen on mahdollista vain hiljentymällä ja poistamalla kaikki häiritsevät tekijät myös omasta mielestään.
Olen huomannut, että "seura" konserteissa, teatterissa jopa mietiskellessä häiritsee eikä pääse sellaiseen nautintoon kuin yksinäisyydessä.
Telepatia on virittäytymistä "samalle aaltopituudelle" lähettäjän ja vastaanottajan välillä. Olenko oikeilla jäljillä ? - tulen illalla
Kai de Puu kirjoitti:
Telepatian harjoittaminen ja harjoittelu on viime aikoina jäänyt hieman vähemmä'lle. Joitakin vuosia sitten sain tällaisia yhteyksiä hyvinkin kauas ja olen kanssasi asiasta samaa mieltä. Aika ja matka ovat kovin suhteellisia käsitteitä ja me ihmise pyrimme jopa jumaluudenkin kutistamaan omaan käsitysmaailmaamme sopivaksi ja varjelkoon jos joku kertoo "hänestä" erilaisen mielipiteen kuin omamme on tai vain käyttämään eri nimitystä - se on ehdottomasti harhaoppia ja tuomittavaa.
Sinust en tiedä yhtään mitään. Voin vain päätellä kirjoittamasi tekstin perusteella.
Minua tämä ei häiritse. Onko Sinusta sopivaa tehdä tätä tällä palstalla kysyy Kai de Puu ?mutta nyt on hiukan kiirettä, palataan asiaan myöhemmin.
- hajupoika
Varoitikohan Odysseus juuri näistä matkalle lähtiessäsi ? Ainakin olen tänään toiminut aiovan periaatteitteni vastaisesti. Ensi yö voi olla tuskallinen - ja pitkä. Mitään ei saa peruutetuksi enää...
- Odysseus
SUOMI24.FI etusivu KOULUTUS;tähtitiede löytyy kovasti viimeaikaista tietoa ja tietysti historiaakin tähtiteteestä ja avaruustutkimuksesta, jotka eivät halua olla pelkän mutu-tiedon varassa. Uskon, että hajupoika selviää tästäkin kuten aina !
Alussa olleeseen tiedostoon kannatta tutustua - keskustellaan !
- Odysseus
Tutkin keskusteluaineistoa ja huomasin, että "häiriköitä" näkyvät olevan ne, jotka puhuvat teksteissään häiriköinnistä. Kuuluukohan sekin henkimaailman asioihin.
Kiinnostavinta näillä "häiriköillä" näyttäisi olevan, kuka kätkeytyy nimimerkin taakse ja muut asiaan liittymättömät.
Toivon kannanottoja. Kun toivotan toivotan hyvää pääsiäistä, ihmettelen jälleen sitä tosiasiaa, että Odysseuksen henkilökohtaisiin uskonnäkemyksiin kyllä jokainen voi puuttua, mutta nämä "uskovaiset" valmistautuessaan kristikunnan suurinpaan juhlaan puhuvat "pääsiäistipuista", trulleista, virpomisesta, munista ja muusta"hössötyksestä. Sanaakaan ei kukaan ole kertonut juhlan PÄÄASIASTA !- hajupoika
Nyt saat multaki papukaijamerkin ja vähä muutaki.
Lopetetahan tälläänen vouhotus - aikuuset täysjärkiset ihimiset. Hyvää pääsiäästä kaikillen toivottaa kumminki
hajupoika
- Sfinski
Valtavat pyramidit saavat matkailijan sanattomana ihmettelemään näitä ihmeitä, joista Kheopsin pyramidi rakennettiin jo 4.500 vuotta sitten. Miten ne on rakennettu aikanaan kun nykypäivän tekniikallakaan ei tällaisia saada aikaan.
Sfinski on 70 m mittainen ja parikymmentä metriä korkea yhdestä kivestä muotoiltu ihmispäinen leijona vartioimassa - niin mitähän ?
Katselkaa nykypäivän sankarimuistomerkkejä ja ihmetelkää. Eila Hiltusen veistokset jäävät varjoihin vaikka Suomessa on yllin kyllin graniittia, jota ei paljon tarvitse siirrellä.
Miten matkaillessanne suhtaudutte todellisiin ihmeisiin ?- Odysseus
Pieniä ihmeitä ei tarvinne mennä kaukaa etsimään.
Odysseus seurailee lähiympäristöään ja jopa itseään.
Kaukokaipuu oli pari kuukautta sitten valtaisa ja se tuli tyydytettyä ja vaikutus oloon on häkellyttävä.
Aina ei tarvitse matkustaa. Pieniä ihmeitä näkee ympärillään. Lapset kasvavat ja luonto herää talviunestaan. Tätä kaikkea seuratessa alkaa itskin elää uudella tavalla ja nauttia avoimin silmin ja korvin sekä muin aistein.
Avatkaamme ikkunat ympärillemme ! - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Pieniä ihmeitä ei tarvinne mennä kaukaa etsimään.
Odysseus seurailee lähiympäristöään ja jopa itseään.
Kaukokaipuu oli pari kuukautta sitten valtaisa ja se tuli tyydytettyä ja vaikutus oloon on häkellyttävä.
Aina ei tarvitse matkustaa. Pieniä ihmeitä näkee ympärillään. Lapset kasvavat ja luonto herää talviunestaan. Tätä kaikkea seuratessa alkaa itskin elää uudella tavalla ja nauttia avoimin silmin ja korvin sekä muin aistein.
Avatkaamme ikkunat ympärillemme !oli,kun luin sinun kirjoituksesi. Se on todella syvällisen ja fiksun miehen oivalluksia täynnä.Kevät on siinä suhteessa häkellyttävää aikaa, kun se saa ihmiseen uutta katsontakantaa ja energiaa. Valoisuus on hyvä asia ja etenkin se kun taas kerran luonto herää häkellyttävään kauneuteensa.Se puhuttelee! Lapset ovat myös onnea ja piristystä tuova elementti.Olen tosi iloinen kun nautit kaikesta näkemästäsi ja kokemastasi ja olet alkanut elää. Lämmintä ja aurinkoista lekottelua sinulle.
- Odysseus
Lilli kirjoitti:
oli,kun luin sinun kirjoituksesi. Se on todella syvällisen ja fiksun miehen oivalluksia täynnä.Kevät on siinä suhteessa häkellyttävää aikaa, kun se saa ihmiseen uutta katsontakantaa ja energiaa. Valoisuus on hyvä asia ja etenkin se kun taas kerran luonto herää häkellyttävään kauneuteensa.Se puhuttelee! Lapset ovat myös onnea ja piristystä tuova elementti.Olen tosi iloinen kun nautit kaikesta näkemästäsi ja kokemastasi ja olet alkanut elää. Lämmintä ja aurinkoista lekottelua sinulle.
Ihmeellinen luonto oli aikanaan erään te-ohjelmasarjan otsikkonakin. Odysseus on aina pitänyt tämän kaltaisista ohjelmista. Myös tällaisen keskustelun perimmäisenä tarkoituksena on herättää meissä ihmisissä uinuva luontainen ja usein lapsenomainen uteliaisuus uusiin asioihin.
Voimme pohtia niitä yhdessä ja tehdä havaintoja.
Luen juuri erään intialaisen Nobel-kirjailijan kirjaa ihmisten jumalasta, jonka hän on kirjoittanut viime vuosisadan alkupuolella. Hän pyrkii avartamaan käsitystämme myös jumaluudesta, jossa luojasta tehdään "joulupukki".
Luontoa tarkkaillessa huomaa mahdottomaksi, että se syntyisi sattumalta ja meidän elämämme päättyisi kuolemaan. Siemenenkin on kuoltava, että uutta syntyisi ja kasvaisi.
Toivon Lilli, että me voisimme katsella ympärillemme avoimin ja vastaanottavaisin mielin - kuin lapsi !
Olisiko tämä myös henkimaailman juttu ? - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Ihmeellinen luonto oli aikanaan erään te-ohjelmasarjan otsikkonakin. Odysseus on aina pitänyt tämän kaltaisista ohjelmista. Myös tällaisen keskustelun perimmäisenä tarkoituksena on herättää meissä ihmisissä uinuva luontainen ja usein lapsenomainen uteliaisuus uusiin asioihin.
Voimme pohtia niitä yhdessä ja tehdä havaintoja.
Luen juuri erään intialaisen Nobel-kirjailijan kirjaa ihmisten jumalasta, jonka hän on kirjoittanut viime vuosisadan alkupuolella. Hän pyrkii avartamaan käsitystämme myös jumaluudesta, jossa luojasta tehdään "joulupukki".
Luontoa tarkkaillessa huomaa mahdottomaksi, että se syntyisi sattumalta ja meidän elämämme päättyisi kuolemaan. Siemenenkin on kuoltava, että uutta syntyisi ja kasvaisi.
Toivon Lilli, että me voisimme katsella ympärillemme avoimin ja vastaanottavaisin mielin - kuin lapsi !
Olisiko tämä myös henkimaailman juttu ?että minä pysyisin joissakin asioissa lapsenkaltaisena.Mielestäni lapsi on aito kaikessa intuitiivisessa kanssakäymisessään. Aina yhä uudelleen yllätyn heidän tilannekomiikastaan ja rehellisyydestään.Toivoisin ,että olisin ja kasvaisin siihen ennakkoluulottomuuteen ,mikä lapsilla on.Silloin maailma olisi paljon antoisampi ja avarampi itselleni,kun sellainen missä juoksen kuin hevonen kilparadalla sivuille vilkuilematta.
Oikeassa olet ,että keskustelut avartavat ja tuovat uudenlaista näkökulmaa,kunhan ne ovat toista osapuolta kunnioittavia,vai mitä mieltä olet?
Haluatko selventää ja kertoa mitä tämä Nobel kirjailija sinun mielestäsi kirjoittaa pääpiirteittäin jumaluudesta?
Kohtalo ja sattuma ovat mielestäni Jumalan naamioita, joita hän käyttää kaikille meille ihmisille.Luonto on omassa kauneudessaan ja rujoudessaan puhutteleva,mikä lohduttaa ja antaa iloa sekä harmoniaa. Oletko samalla kannalla?Voi,se olla henkimaailman juttu ,joka pukeutuu meissä aistien herkkyydeksi. Lähden nyt ihailemaan aurinkoista luontoa ja laskemaan montako muuttolintua kohtaan matkallani.Odysseus iloitsen sinun henkisyydestäsi! - Odysseus
Lilli kirjoitti:
että minä pysyisin joissakin asioissa lapsenkaltaisena.Mielestäni lapsi on aito kaikessa intuitiivisessa kanssakäymisessään. Aina yhä uudelleen yllätyn heidän tilannekomiikastaan ja rehellisyydestään.Toivoisin ,että olisin ja kasvaisin siihen ennakkoluulottomuuteen ,mikä lapsilla on.Silloin maailma olisi paljon antoisampi ja avarampi itselleni,kun sellainen missä juoksen kuin hevonen kilparadalla sivuille vilkuilematta.
Oikeassa olet ,että keskustelut avartavat ja tuovat uudenlaista näkökulmaa,kunhan ne ovat toista osapuolta kunnioittavia,vai mitä mieltä olet?
Haluatko selventää ja kertoa mitä tämä Nobel kirjailija sinun mielestäsi kirjoittaa pääpiirteittäin jumaluudesta?
Kohtalo ja sattuma ovat mielestäni Jumalan naamioita, joita hän käyttää kaikille meille ihmisille.Luonto on omassa kauneudessaan ja rujoudessaan puhutteleva,mikä lohduttaa ja antaa iloa sekä harmoniaa. Oletko samalla kannalla?Voi,se olla henkimaailman juttu ,joka pukeutuu meissä aistien herkkyydeksi. Lähden nyt ihailemaan aurinkoista luontoa ja laskemaan montako muuttolintua kohtaan matkallani.Odysseus iloitsen sinun henkisyydestäsi!Kirja johon viittaan on Rabindranath Tagore;Ihmiskunnan uskonto:Biokustannus 1988 (julkaistiin Oxfordissa 1930) kirjoittaja sai kirjallisuuden Nobelin v. 1913.
Tähän niinkuin muihinkin keskusteluaiheisiin haluan palata heti kun joku on perehtynyt asiaan.
Olen lopen kyllästynyt hedelmättömään väittelyyn "aidan seipäistä" , mutta minulla on vahva usko ja näyttöäkin siitä, että kaikki 65 ihmiset eivät ole seniilejä omaan napaansa tuijottajia.
Olen saanut jo nuorena tutustua moniin viisaisiin vanhuksiin, enkä ole siinä suhteessa menettänyt toivoani
He eivät vain ole eksyneet näille palstoille tai ovat turhautuneina poistuneet havaittuaan keskustelun hedelmättömyyden. - Odysseus
Lilli kirjoitti:
että minä pysyisin joissakin asioissa lapsenkaltaisena.Mielestäni lapsi on aito kaikessa intuitiivisessa kanssakäymisessään. Aina yhä uudelleen yllätyn heidän tilannekomiikastaan ja rehellisyydestään.Toivoisin ,että olisin ja kasvaisin siihen ennakkoluulottomuuteen ,mikä lapsilla on.Silloin maailma olisi paljon antoisampi ja avarampi itselleni,kun sellainen missä juoksen kuin hevonen kilparadalla sivuille vilkuilematta.
Kohtalo ja sattuma ovat mielestäni Jumalan naamioita, joita hän käyttää kaikille meille ihmisille.Luonto on omassa kauneudessaan ja rujoudessaan puhutteleva,mikä lohduttaa ja antaa iloa sekä harmoniaa. Oletko samalla kannalla?Voi,se olla henkimaailman juttu ,joka pukeutuu meissä aistien herkkyydeksi. Lähden nyt ihailemaan aurinkoista luontoa ja laskemaan montako muuttolintua kohtaan matkallani.Odysseus iloitsen sinun henkisyydestäsi!Ikuista Unelmaa
kuljettaa siivillään iätön Valo,
joka repii hämärän harsot
ja kulkee läpi Ajan
kutoen loppumattomia Olemisen kuvioita.
Mykkänä säilyy salaisuus,
mitä tarkoittaa tämä pyhiinvaellus,
päättymätön olemassaolon seikkailu -
jonka riento taivaan poikki
leimahtaa lukemattomiksi polkujen kehiksi,
kunnes lopulta tieto alkaa hohtaa hämärästä
ihmisen hengen äärettömyydessä
ja tuossa aamunkoiton kajossa
hän katselee sumuverhon aukosta sanattomana
Elämän ja rakkauden näkyä, joka ilmestyy syvän tuskan ja ilon kuohuista.
Santiniketanissa 16.9.1929
(kirjoitettu Montpellier´n intialaisen oppilaitoksen avajaisjuhlaan)
Kirjoitus on on pyynnöstäsi kirjasta
Rabindranath Tagore;Ihmiskunnan uskonto - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Kirja johon viittaan on Rabindranath Tagore;Ihmiskunnan uskonto:Biokustannus 1988 (julkaistiin Oxfordissa 1930) kirjoittaja sai kirjallisuuden Nobelin v. 1913.
Tähän niinkuin muihinkin keskusteluaiheisiin haluan palata heti kun joku on perehtynyt asiaan.
Olen lopen kyllästynyt hedelmättömään väittelyyn "aidan seipäistä" , mutta minulla on vahva usko ja näyttöäkin siitä, että kaikki 65 ihmiset eivät ole seniilejä omaan napaansa tuijottajia.
Olen saanut jo nuorena tutustua moniin viisaisiin vanhuksiin, enkä ole siinä suhteessa menettänyt toivoani
He eivät vain ole eksyneet näille palstoille tai ovat turhautuneina poistuneet havaittuaan keskustelun hedelmättömyyden.sinä alat aliarvioida kirjoittajia ? Miksi käyttäydyt niin aggresssiiivisesti,jos joku uskaltaa sinulta kysyä kirjasta,minkä olet lukenut tai lukemassa? Minun motiivini on kyselyyni se,että kiinnostaako kirja vai meneekö sen sisältö minun käsityskyvyn ja mielenkiinnon ohi. Toiseksi yliopisto kaupungin kirjaston kirjat ovat melko varattuja ,joten siksikin asiaa kysyin.
Hyvä,Odysseys, ei kukaan uskalla sinun kanssasi syvällisiin keskusteluihin ,koska sinä etsit aina toisen polun ,millä menet karkuun. Tarkoittanet varmaankin minua "aidanseipäillä" ja "omaan napaansa tuijottajilla",mutta sanoisin ,että melko rohkeaa ilmaisua käytit.Tietenkin jokaisella on vapaa sananvapaus,mutta harkinta on sallittua.Toivottavasti olet jotakin saanut käteesi "vanhuksilta" ,joita olet tavannut ja kohta me olemme itsekin heihin kuuluvia..Olen tavannut tai tutustunut lyhyen netissä oloni aikana tosi fiksuihin ja sivistyneisiin kirjoitelmiin,joista pursuaa elämänilo ja - viisaus. Lukijassa on vika ,jos ei löydä mitään edellä mainituista tai pitää itseään liian intelligenttinä,jolloin on parempi vaihtaa kanavaa muiden kaltaistensa joukkoon.Odysseus kaikesta huolimatta oikein hyvää päivän jatkoa toivoo Lilli - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Ikuista Unelmaa
kuljettaa siivillään iätön Valo,
joka repii hämärän harsot
ja kulkee läpi Ajan
kutoen loppumattomia Olemisen kuvioita.
Mykkänä säilyy salaisuus,
mitä tarkoittaa tämä pyhiinvaellus,
päättymätön olemassaolon seikkailu -
jonka riento taivaan poikki
leimahtaa lukemattomiksi polkujen kehiksi,
kunnes lopulta tieto alkaa hohtaa hämärästä
ihmisen hengen äärettömyydessä
ja tuossa aamunkoiton kajossa
hän katselee sumuverhon aukosta sanattomana
Elämän ja rakkauden näkyä, joka ilmestyy syvän tuskan ja ilon kuohuista.
Santiniketanissa 16.9.1929
(kirjoitettu Montpellier´n intialaisen oppilaitoksen avajaisjuhlaan)
Kirjoitus on on pyynnöstäsi kirjasta
Rabindranath Tagore;Ihmiskunnan uskonto,ODYSSEUS!!!Etsin kirjan ja luen. Sykähdytti todella . Sanomassaan ja elämän toivon antajana. Olen ikuinen unelmoija ja mikä parasta unelmat usein toteuvat.Aivan mahtava runo!! Kohta :Elämän ja rakkauden näkyä, joka... siinä on se kaikki..
Odysseus miksi piilotit itsesi? KIITOS SINULLE . oTAN TÄMÄN RUNON JA ESITÄN SEN ILTAPÄIVÄLLÄ ERÄÄSSÄ MATINEASSA. Sinun rosoiseen olemukseesi ja kiivaaseen olemukseesi ihastuneena Lilli. - Odysseus
Lilli kirjoitti:
sinä alat aliarvioida kirjoittajia ? Miksi käyttäydyt niin aggresssiiivisesti,jos joku uskaltaa sinulta kysyä kirjasta,minkä olet lukenut tai lukemassa? Minun motiivini on kyselyyni se,että kiinnostaako kirja vai meneekö sen sisältö minun käsityskyvyn ja mielenkiinnon ohi. Toiseksi yliopisto kaupungin kirjaston kirjat ovat melko varattuja ,joten siksikin asiaa kysyin.
Hyvä,Odysseys, ei kukaan uskalla sinun kanssasi syvällisiin keskusteluihin ,koska sinä etsit aina toisen polun ,millä menet karkuun. Tarkoittanet varmaankin minua "aidanseipäillä" ja "omaan napaansa tuijottajilla",mutta sanoisin ,että melko rohkeaa ilmaisua käytit.Tietenkin jokaisella on vapaa sananvapaus,mutta harkinta on sallittua.Toivottavasti olet jotakin saanut käteesi "vanhuksilta" ,joita olet tavannut ja kohta me olemme itsekin heihin kuuluvia..Olen tavannut tai tutustunut lyhyen netissä oloni aikana tosi fiksuihin ja sivistyneisiin kirjoitelmiin,joista pursuaa elämänilo ja - viisaus. Lukijassa on vika ,jos ei löydä mitään edellä mainituista tai pitää itseään liian intelligenttinä,jolloin on parempi vaihtaa kanavaa muiden kaltaistensa joukkoon.Odysseus kaikesta huolimatta oikein hyvää päivän jatkoa toivoo LilliLilli hyvä, tutustu omiin ja eräiden toisten kirjoitelmiin niin saatat tulla samoille linjoille. Olen karrikoidusti yrittänyt kertoa jo ajat sitten, etten suinkaan tarjoa Parnassoon Nyyrikkiin sopivaa "nyyhkytarinaa" enkä mene sotkemaan mummojen asiallista keskustelua kevätsäästä tai horoskooppimerkeistä.
Asiattomuutta on jatkuvasti kysellä ja arvuutella kirjoittajan henkilöyttä.
Ihmettelen Sinuakin nyt kun arvelet joittenkin kirjain olevan kovin varattuja.
Moneen kertaan tästäkin olen yrittänyt kertoa, että erilaiset haut ovat sitä varten ja ymmärtääkseni voit suorittaa kirjavarauksen myös netissä - siellähän Sinä olet tätä lukiessasi.
Kun Sinä tai joku muu esittää sitten asiallisen kysymyksen niin tuskin koskaan olen sopimatonta vastausta antanut. Etsihän tällaisia tapauksia kun tunnet näin käyneen toistuvasti ? - Odysseus
Lilli kirjoitti:
,ODYSSEUS!!!Etsin kirjan ja luen. Sykähdytti todella . Sanomassaan ja elämän toivon antajana. Olen ikuinen unelmoija ja mikä parasta unelmat usein toteuvat.Aivan mahtava runo!! Kohta :Elämän ja rakkauden näkyä, joka... siinä on se kaikki..
Odysseus miksi piilotit itsesi? KIITOS SINULLE . oTAN TÄMÄN RUNON JA ESITÄN SEN ILTAPÄIVÄLLÄ ERÄÄSSÄ MATINEASSA. Sinun rosoiseen olemukseesi ja kiivaaseen olemukseesi ihastuneena Lilli.Risuja ja ruusuja ! Mikäs tämän somempaa. Mietin tuossa äsken kirjoitettuani vastausta edelliseen viestiisi, kuinka monet ja usein moittivat minua juuri näistä lainauksista ja "kirjaviisaudesta". Sekin on eräs syy, miksi sitä hieman yritän varoa.
Jos todella olet kiinnostunut keskustelemaan asioista asiallisesti - tuskin minulta saat asiattomia vastauksia.
Olen todella iloinen joutuessani itseäni viisaamman "rippiin" ja altavastaajana ahtaalle.
"Kultaisen iän kerhoissa" jouduin jo parikymppisenä itseäni viisaana pitävänä usein helisemään napakkojen "mummojen" kanssa väitellessä. Odysseukselle on jäänyt kuva, että "tykkääminen" oli ... Kun olen lähes satavuotiaille mummoille lähettänyt terveisiä, eivät he muista kuin vähän mietittyään.
Saatuaan slloisen lempinimeni muistissaan palautumaan tulee kirkkaana vastaus; "Tottahan minä "kuopuksen" muistan !" - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Risuja ja ruusuja ! Mikäs tämän somempaa. Mietin tuossa äsken kirjoitettuani vastausta edelliseen viestiisi, kuinka monet ja usein moittivat minua juuri näistä lainauksista ja "kirjaviisaudesta". Sekin on eräs syy, miksi sitä hieman yritän varoa.
Jos todella olet kiinnostunut keskustelemaan asioista asiallisesti - tuskin minulta saat asiattomia vastauksia.
Olen todella iloinen joutuessani itseäni viisaamman "rippiin" ja altavastaajana ahtaalle.
"Kultaisen iän kerhoissa" jouduin jo parikymppisenä itseäni viisaana pitävänä usein helisemään napakkojen "mummojen" kanssa väitellessä. Odysseukselle on jäänyt kuva, että "tykkääminen" oli ... Kun olen lähes satavuotiaille mummoille lähettänyt terveisiä, eivät he muista kuin vähän mietittyään.
Saatuaan slloisen lempinimeni muistissaan palautumaan tulee kirkkaana vastaus; "Tottahan minä "kuopuksen" muistan !"risua ja ruusua. Mutta sinä olet kiehtova persoonallisuus !!!!Ensin "mörrimöykky" ja sitten niin hellyttävä casanova. Tulin juuri kotiin ja esitin sen otoksesi kirjasta muille. Näinpä muutaman kostean silmäkulman yleisön joukossa, jopa miehillä.Huomenna käyn sen lähikirjastosta ja jos ei ole siellä niin sitten menen suuremmille vesille kalastelemaan sitä.Palataan asiaan sitten. Mutta voimme muista asioista vahitaa mielipiteitä ,jos sinua kiinnostaa tai jos tunnet että olen intelligensiltäni tasoasi??.
- Women
Lilli kirjoitti:
risua ja ruusua. Mutta sinä olet kiehtova persoonallisuus !!!!Ensin "mörrimöykky" ja sitten niin hellyttävä casanova. Tulin juuri kotiin ja esitin sen otoksesi kirjasta muille. Näinpä muutaman kostean silmäkulman yleisön joukossa, jopa miehillä.Huomenna käyn sen lähikirjastosta ja jos ei ole siellä niin sitten menen suuremmille vesille kalastelemaan sitä.Palataan asiaan sitten. Mutta voimme muista asioista vahitaa mielipiteitä ,jos sinua kiinnostaa tai jos tunnet että olen intelligensiltäni tasoasi??.
voit naisena kirjoittaa, täytyy tuntea naisen sielu.
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei alentuisi moiseen vuoropuheluun kanssasi.
Nyt alan minäkin uskoa nikkeilyysi. - Women
Lilli kirjoitti:
risua ja ruusua. Mutta sinä olet kiehtova persoonallisuus !!!!Ensin "mörrimöykky" ja sitten niin hellyttävä casanova. Tulin juuri kotiin ja esitin sen otoksesi kirjasta muille. Näinpä muutaman kostean silmäkulman yleisön joukossa, jopa miehillä.Huomenna käyn sen lähikirjastosta ja jos ei ole siellä niin sitten menen suuremmille vesille kalastelemaan sitä.Palataan asiaan sitten. Mutta voimme muista asioista vahitaa mielipiteitä ,jos sinua kiinnostaa tai jos tunnet että olen intelligensiltäni tasoasi??.
voi naisena kirjoittaa uskottavasti, täytyy tuntea naisen sielu.
Nyt alan minäkin uskoa nikkeilyysi. - Odysseus
Women kirjoitti:
voi naisena kirjoittaa uskottavasti, täytyy tuntea naisen sielu.
Nyt alan minäkin uskoa nikkeilyysi.Toivon todella vilpittömästi, että voimme keskustella asioista ja se kuka sanoo on sivuseikka.
Tagoren kirjan sain äskettäin loppuunmyynnistä ja olen mielihalulla lukenut. Usein löytää helmiä jostain ennen tuntemattomasta ja vieraasta kulttuurista.
VII luku kertoo sydämessäni olevasta ihmisestä. Hän ei noudata mitään seremoniaperinnettä, vaan uskoo rakkauteen:"rakkaus on kuin taikakivi, jonka kosketus muuttaa himon uhraamiseksi".
Onko meillä mahdollisuus jalostua tällä tavalla ?
Pyydän jälleen - lopetetaan "nikkeily" - en todellakaan pidä vihjailuistasi.. - Odysseus
Lilli kirjoitti:
Minulle on suuri ilo päästä keskustelemaan kanssasi. Sydän kaipaa lähelle jumaluutta, joka on ihmisessä eikä temppeleissä, kuvissa ja sympoleissa. Palvoja puhuttelee:
"Temppelit ja moskeijat ovat esteinä tielläsi,
enkä kuule kutsuasi enkä lähde liikkeelle,
kun opettajat ja pappi ovat vihaisina ympärilläni".
Toivon todella, että näin anonyymeina voimme päästä "perimmäisten kysymysten äärelle" keskustelemaan todella kuten kirjailija sanoo:
"Taivas ja maa ovat syntyneet minun omista silmistäni, kovuus ja pehmeys, kylmyys ja kuumuus ovat oman ruumiini tuotosta, suloinen tuoksu ja paha haju tulevat omista sieraimistani".
Keskustelusta tulee hedelmällinen kun tuo esille oman persoonallisuutensa ilman oman voiton tavoittelua. - Lilli
Women kirjoitti:
Nyt alan minäkin uskoa nikkeilyysi.minua? Naisena minä olen pitänyt itseäni jo yli 50 vuotta ja luulen tuntevani itseni melko hyvin sekä laajan ystävätärjoukon vuoksi myös muita.Sekö alkoi ärsyttämään ,kun kehuin Odysseusta?Minä haluan vaihtaa mielipiteitä hyvin haasteellisten ihmisten kanssa ,jos siihen on mahdollisuus.Ja ODYSSEUS on sitä .Mikä alentaa minun kanssani nikkeileviä naisia. Auta armias sanon minä.Sinulla ei taida olla kaikki kammarit lämpimänä!!
- Lilli
Odysseus kirjoitti:
Minulle on suuri ilo päästä keskustelemaan kanssasi. Sydän kaipaa lähelle jumaluutta, joka on ihmisessä eikä temppeleissä, kuvissa ja sympoleissa. Palvoja puhuttelee:
"Temppelit ja moskeijat ovat esteinä tielläsi,
enkä kuule kutsuasi enkä lähde liikkeelle,
kun opettajat ja pappi ovat vihaisina ympärilläni".
Toivon todella, että näin anonyymeina voimme päästä "perimmäisten kysymysten äärelle" keskustelemaan todella kuten kirjailija sanoo:
"Taivas ja maa ovat syntyneet minun omista silmistäni, kovuus ja pehmeys, kylmyys ja kuumuus ovat oman ruumiini tuotosta, suloinen tuoksu ja paha haju tulevat omista sieraimistani".
Keskustelusta tulee hedelmällinen kun tuo esille oman persoonallisuutensa ilman oman voiton tavoittelua.innokkaana alkavaa keskustelua.Niin minäkin toivon ja minulle myös sopii anonyymeinä keskustelu,koska se ei ole tässä tärkein asia,vai mitä?Lainauksesi teoksesta tuo minun mieleeni tunnot ,jotka ovat syntyneet kokemusten kautta ja miten me olemme ne uskaltaneet työstää sielussamme.Lisäksi tuo minulle väistämättä mieleen ihmisen henkisen kypsyyden. Joskus kun oikein ottaa kupolista ,niin tuntuu kuinka hyytävä ilmapiiri syntyy ympärille.Tai jos hyrisen iloa ja tyytyväisyyttä ,niin tuntuu kuin koko maailma syleilee ja lämpöä voi tuntea satunnaista matkailijaa kohtaan.Toivon ,etten ole voiton tavoittelija vaan keskustelija joka tuo ja arvostaa haasteita. Lähden kirjan etsimisreissulle. Heippa.
- Odysseus
Lilli kirjoitti:
minua? Naisena minä olen pitänyt itseäni jo yli 50 vuotta ja luulen tuntevani itseni melko hyvin sekä laajan ystävätärjoukon vuoksi myös muita.Sekö alkoi ärsyttämään ,kun kehuin Odysseusta?Minä haluan vaihtaa mielipiteitä hyvin haasteellisten ihmisten kanssa ,jos siihen on mahdollisuus.Ja ODYSSEUS on sitä .Mikä alentaa minun kanssani nikkeileviä naisia. Auta armias sanon minä.Sinulla ei taida olla kaikki kammarit lämpimänä!!
Tässä tuntuu joskus sotkeutuvan omaan näppäryyteensä. Kerroin toisaalla tutkineeni näitä palstoja aivan tutkimusmielessä ja panneeni merkille, että jotain eloa tänne pitäisi saada.
Fiksoitumisesta syytin kantajoukkoa ja silloin voi syytönkin tuntea itsensä loukatuksi.
Sinusta uskon tämän palstan saavan hyvän keskustelijan. Ei pidä lannistua ! - Odysseus
Lilli kirjoitti:
innokkaana alkavaa keskustelua.Niin minäkin toivon ja minulle myös sopii anonyymeinä keskustelu,koska se ei ole tässä tärkein asia,vai mitä?Lainauksesi teoksesta tuo minun mieleeni tunnot ,jotka ovat syntyneet kokemusten kautta ja miten me olemme ne uskaltaneet työstää sielussamme.Lisäksi tuo minulle väistämättä mieleen ihmisen henkisen kypsyyden. Joskus kun oikein ottaa kupolista ,niin tuntuu kuinka hyytävä ilmapiiri syntyy ympärille.Tai jos hyrisen iloa ja tyytyväisyyttä ,niin tuntuu kuin koko maailma syleilee ja lämpöä voi tuntea satunnaista matkailijaa kohtaan.Toivon ,etten ole voiton tavoittelija vaan keskustelija joka tuo ja arvostaa haasteita. Lähden kirjan etsimisreissulle. Heippa.
Silloin ihminen elää, kun lapsen lailla uteliaana havannoi ympäristöään. Usein vanhuksista sanotaan pilkallisesti, että "tuli lapseksi" uudelleen.
Tätä lapsenmielisyyttä minä arvostan ja kunnioitan kypsissä viisaissa ihmisissä.
Kun seuraa pientä lasta niin huomaa, että tutkiminen tapahtuu vailla minkäänlaisia ennakkoluuloja ja odotuksia.
Vähitellen menetämme tämän kyvyn ja uskallan vanhana emerituksena osoittaa koululaitostamme syyttävästi.
Pieni kehittyvä lapsi laitetaan luokkaan pieneen karsinaan ja hänen pitää kiltisti istua pulpetissaan vaikka mieli haluaisi lentää aivan muualle ja laukata, mutta pitää olla suorassa parijonossa hiljaa ja kävellä samaa tahtia muiden kanssa. Miksi ?
Lapsessa asuva luonnollinen löytöretkeilijän taimi tukahtuu liian usein. - hajupoika
Odysseus kirjoitti:
Silloin ihminen elää, kun lapsen lailla uteliaana havannoi ympäristöään. Usein vanhuksista sanotaan pilkallisesti, että "tuli lapseksi" uudelleen.
Tätä lapsenmielisyyttä minä arvostan ja kunnioitan kypsissä viisaissa ihmisissä.
Kun seuraa pientä lasta niin huomaa, että tutkiminen tapahtuu vailla minkäänlaisia ennakkoluuloja ja odotuksia.
Vähitellen menetämme tämän kyvyn ja uskallan vanhana emerituksena osoittaa koululaitostamme syyttävästi.
Pieni kehittyvä lapsi laitetaan luokkaan pieneen karsinaan ja hänen pitää kiltisti istua pulpetissaan vaikka mieli haluaisi lentää aivan muualle ja laukata, mutta pitää olla suorassa parijonossa hiljaa ja kävellä samaa tahtia muiden kanssa. Miksi ?
Lapsessa asuva luonnollinen löytöretkeilijän taimi tukahtuu liian usein."Ku kissa on pois niin hiiret hyppi pöyrälle" pitää taas kerran paikkansa.
Orysseus on vissihin ny löytäny "elämänsä naisen" ainaki näyttää ens kattomalta jotta sovitta yhtehen ku "paita ja peppu". Hajupoika on kyllä ittekki joskus erehtyny jotta ei mun puheeni oo mitää "jumalansanaa" - sen Odysseus taitaa tietää.
Mä en häiritte teitä - toivotan vain onnia ja menestystä touhuullenna.
Nämä henkimaailman asiat ei oikiastansa kuulu mullen ollenkaa. - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Lapsessa asuva luonnollinen löytöretkeilijän taimi tukahtuu liian usein.kirjastosta sitä kirjaa.Mutta etsiminen jatkuu ..
Minulla on elämäni aikana ollut kunnia tuntea ihania vanhempia ihmisiä,joista loistaa elämän myönteisyys vaikka polku on ollut ajoittain kivikkoinen.Lapsenmielisyys on taito tai paremminkin jo geeneissä saatua lahjaa.Toivon hartaasti että säilyisin lapsenmielisen uteliaana ja avoimena loppuun asti.
Niin- jotkut kasvatusalan ihmiset sanovat kuvaamasi tilannetta tasapäistämiseksi. Totta on ettei lapsi voi käyttää omaa persoonaansa ,vaan hänet pannaan määrättyihin raameihin. Myös vanhemmat syyllistyvät tuputtamalla omaa aatettaan tai elämänkatsomustaan lapselle ,jolloin häneltä jää valinnan vapaus käyttämättä. Myöhemmin voi protestoimiset olla
melkoisia.Mikään ei ole sen sykähdyttävämpää kuin aito avoin ja iloinen lapsi.Mutta asialla on toisenlaisia puolia,mutta niistä toisella kertaa. - Odysseus
Lilli kirjoitti:
kirjastosta sitä kirjaa.Mutta etsiminen jatkuu ..
Minulla on elämäni aikana ollut kunnia tuntea ihania vanhempia ihmisiä,joista loistaa elämän myönteisyys vaikka polku on ollut ajoittain kivikkoinen.Lapsenmielisyys on taito tai paremminkin jo geeneissä saatua lahjaa.Toivon hartaasti että säilyisin lapsenmielisen uteliaana ja avoimena loppuun asti.
Niin- jotkut kasvatusalan ihmiset sanovat kuvaamasi tilannetta tasapäistämiseksi. Totta on ettei lapsi voi käyttää omaa persoonaansa ,vaan hänet pannaan määrättyihin raameihin. Myös vanhemmat syyllistyvät tuputtamalla omaa aatettaan tai elämänkatsomustaan lapselle ,jolloin häneltä jää valinnan vapaus käyttämättä. Myöhemmin voi protestoimiset olla
melkoisia.Mikään ei ole sen sykähdyttävämpää kuin aito avoin ja iloinen lapsi.Mutta asialla on toisenlaisia puolia,mutta niistä toisella kertaa.Kävin juuri itse Stokkalla ja piti poiketa kirjastossa, joka on remontin takia suljettu syksyyn. Kun ko. kirjasen ostin hinta taisi olla loppuunmyynnissä euron verran - saattoi pari olla jäljellä.
Olen hassu joskus. Paulaharjua ostin taannoin kaikki kirjakaupasta myyjän ällistykseksi. Sittemmin ei teosta ole löytynyt antikvariaatistakaan.
Meni nyt hieman asian viereen, mutta antoisinta oli tavata tällä reissulla tuttavuus yli neljän vuosikymmenen takaa. Muisteltiin ja hän ihmettelemään muistiani. Muistin kaikki hänen seitsemän sisarustaan ja yhteisiä touhuja.
Hänen huumorinsa oli samaa kuin poikasena: "Ei ole väliä mitä syöt joulun ja uuden vuoden välisenä aikana. Tärkeätä on se mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä !" Yritän muitaa tämän.
Sieltähän sitä tuli niitä nuoruusmuistoja, joita tulee paljon, mutta pitäisi muistaa myös missä kirjoittaa, kenelle kirjoittaa ja mitä kirjoittaa.
Nuorten ja lasten kanssa puuhastaminen ei koskaan tuntunut työltä, mutta vanhusten elämänviisaudesta toivoisin itse saavani ammentaa omaan "astiaani" ja että yhteiskunta arvostaisi sitä enemmän.
Parhaan saarnan piti muurahainen, eikä se puhunut mitään. - Lilli..
Odysseus kirjoitti:
Kävin juuri itse Stokkalla ja piti poiketa kirjastossa, joka on remontin takia suljettu syksyyn. Kun ko. kirjasen ostin hinta taisi olla loppuunmyynnissä euron verran - saattoi pari olla jäljellä.
Olen hassu joskus. Paulaharjua ostin taannoin kaikki kirjakaupasta myyjän ällistykseksi. Sittemmin ei teosta ole löytynyt antikvariaatistakaan.
Meni nyt hieman asian viereen, mutta antoisinta oli tavata tällä reissulla tuttavuus yli neljän vuosikymmenen takaa. Muisteltiin ja hän ihmettelemään muistiani. Muistin kaikki hänen seitsemän sisarustaan ja yhteisiä touhuja.
Hänen huumorinsa oli samaa kuin poikasena: "Ei ole väliä mitä syöt joulun ja uuden vuoden välisenä aikana. Tärkeätä on se mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä !" Yritän muitaa tämän.
Sieltähän sitä tuli niitä nuoruusmuistoja, joita tulee paljon, mutta pitäisi muistaa myös missä kirjoittaa, kenelle kirjoittaa ja mitä kirjoittaa.
Nuorten ja lasten kanssa puuhastaminen ei koskaan tuntunut työltä, mutta vanhusten elämänviisaudesta toivoisin itse saavani ammentaa omaan "astiaani" ja että yhteiskunta arvostaisi sitä enemmän.
Parhaan saarnan piti muurahainen, eikä se puhunut mitään.siltä ,että nuoruusmuistot elettiin vasta eilen ja kuitenkin niistä on pitkä aika. Mutta mukava on sukeltaa menneeseen ja muistella kivoja asioita nuoruudesta ,tuntuu kuin itsekin nuortuisi ja jalka nousee tämän jälkeen nopsempaan. Vai mitä?Minä jalapsuudenaikainen ystäpiiri kokoonnumme joka vuosi aina milloin missäkin. On hyvin antoisaa ,kun olemme keskenämme ja kun kukaan ei saa tuoda puoliskoaan mukaansa,koska he eivät ole kuuluneet meidän lapsuuspiiriimme. Tälläisissä tapaamisissa ovat aidot tunteet pinnalla ,jolloin itku ja nauru ovat herkässä,mutta ennen kaikkea voimme ainakin silloin olla rehellisen aitoja toisillemme.
Lupasin vielä jatkaa lapsiasiaa.. Lapset ovat minulle hyvin rakkaita ja tulen heidän kaikkien kanssa toimeen. Mutta pari kolme kertaa on sattunut asioita ,jolloin olen nähnyt punaista. Se asia on miksi vanhemmat eivät opeta lapsilleen miten käyttäydytään konserteissa, kirkossa ja vierailuilla.Jos konsertin aikana juoksennellaan ja ollaan hippasta kun taiteilija kovan harjoituksen tuloksena yrittää esittää teostaan ja vanhemmat vain jököttävät paikallaa ja hymyilevät ,että kyllä ne meidän Ville ja Kaisa ovat niin energisiä.. Kerran konsertti keskeytettiin ,kunnes salissa oli hiljaisuus ,minusta se oli oikein muita olijoita ja esittäjiä kohtaan.Kerran taas kirkossa eräs tyttö hyppäsi alttarilla pituushyppyä ja letit kärähtivät kynttilästä palamaan. ja äiti silmät ummessa kuunteli joulumusiikkia. Ryntäsin sormikkaat kädessä tukahduttamaan tulen leteistä. MUtta äiti luuli ,että menin hakemaan kullannuppuansa pois ja oli melko närkästynyt.Tuli kyllä myöhemmin kiittelemään kun joku oikaisi hänelle tilanteen oikean laidan.Mielestäni vanhemmille kuuluu lasten kasvatus ja ohjaaminen.Lapsissa ei ole vikaa ,he vain omaksuvat sitä mitä ympäristö tuottaa.
Vanhukset ylipäänsä ovat viisaita elämän kouluttamia ihmisiä ,mutta olen myös tavannut pahansisuisia ia katkeria ja kiroilevia vanhuksia . Mutta ne ovat harvassa.
Olen kanssasi samaa mieltä vanhuksien arvostaminen saisi olla luontaista ja hyväksyvää. He ovat meille tämän maan taistelleet vapaaksi. Kun käyn eräitä ystäviäni tapaamassa vanhustenhoitopaikoissa ,niin kyllä usein tulen pahoilla mielin pois. Hoitajat juoksevat vanhuksen luota toisen luo ja tekevät välttämättömän.Usein perusasiatkaan eivät tule hoidettua. Hoitajat eivät ole syyllisiä,vaan päättäjät ,jotka ovat vetäneet narut tiukalle.
Meidän ikäryhmää pidetään yleisesti tulevan sukupolven syöjänä ja perikatoon viejänä, mitä mieltä olet?
Sinulle toivotan hauskaa vappua kuplivan kanssa tai ilman . - Odysseus
Lilli.. kirjoitti:
siltä ,että nuoruusmuistot elettiin vasta eilen ja kuitenkin niistä on pitkä aika. Mutta mukava on sukeltaa menneeseen ja muistella kivoja asioita nuoruudesta ,tuntuu kuin itsekin nuortuisi ja jalka nousee tämän jälkeen nopsempaan. Vai mitä?Minä jalapsuudenaikainen ystäpiiri kokoonnumme joka vuosi aina milloin missäkin. On hyvin antoisaa ,kun olemme keskenämme ja kun kukaan ei saa tuoda puoliskoaan mukaansa,koska he eivät ole kuuluneet meidän lapsuuspiiriimme. Tälläisissä tapaamisissa ovat aidot tunteet pinnalla ,jolloin itku ja nauru ovat herkässä,mutta ennen kaikkea voimme ainakin silloin olla rehellisen aitoja toisillemme.
Lupasin vielä jatkaa lapsiasiaa.. Lapset ovat minulle hyvin rakkaita ja tulen heidän kaikkien kanssa toimeen. Mutta pari kolme kertaa on sattunut asioita ,jolloin olen nähnyt punaista. Se asia on miksi vanhemmat eivät opeta lapsilleen miten käyttäydytään konserteissa, kirkossa ja vierailuilla.Jos konsertin aikana juoksennellaan ja ollaan hippasta kun taiteilija kovan harjoituksen tuloksena yrittää esittää teostaan ja vanhemmat vain jököttävät paikallaa ja hymyilevät ,että kyllä ne meidän Ville ja Kaisa ovat niin energisiä.. Kerran konsertti keskeytettiin ,kunnes salissa oli hiljaisuus ,minusta se oli oikein muita olijoita ja esittäjiä kohtaan.Kerran taas kirkossa eräs tyttö hyppäsi alttarilla pituushyppyä ja letit kärähtivät kynttilästä palamaan. ja äiti silmät ummessa kuunteli joulumusiikkia. Ryntäsin sormikkaat kädessä tukahduttamaan tulen leteistä. MUtta äiti luuli ,että menin hakemaan kullannuppuansa pois ja oli melko närkästynyt.Tuli kyllä myöhemmin kiittelemään kun joku oikaisi hänelle tilanteen oikean laidan.Mielestäni vanhemmille kuuluu lasten kasvatus ja ohjaaminen.Lapsissa ei ole vikaa ,he vain omaksuvat sitä mitä ympäristö tuottaa.
Vanhukset ylipäänsä ovat viisaita elämän kouluttamia ihmisiä ,mutta olen myös tavannut pahansisuisia ia katkeria ja kiroilevia vanhuksia . Mutta ne ovat harvassa.
Olen kanssasi samaa mieltä vanhuksien arvostaminen saisi olla luontaista ja hyväksyvää. He ovat meille tämän maan taistelleet vapaaksi. Kun käyn eräitä ystäviäni tapaamassa vanhustenhoitopaikoissa ,niin kyllä usein tulen pahoilla mielin pois. Hoitajat juoksevat vanhuksen luota toisen luo ja tekevät välttämättömän.Usein perusasiatkaan eivät tule hoidettua. Hoitajat eivät ole syyllisiä,vaan päättäjät ,jotka ovat vetäneet narut tiukalle.
Meidän ikäryhmää pidetään yleisesti tulevan sukupolven syöjänä ja perikatoon viejänä, mitä mieltä olet?
Sinulle toivotan hauskaa vappua kuplivan kanssa tai ilman .Musiikista kertoessasi tuli omat lapset mieleen.
Jo ensimmäinen konttasi pahvilaatikon päällä olevan "höyryradio" viereen ja pylly alkoi hytkyä kun kuuli suosikkisäveliään Mozartin 40:s, joka oli silloin muutoinkin suosittu.
Kun hän voitti 18 v. erään sävellyskilpailun olin huomaavinani sävellyksessä paljon "moostarttia".
Kaikki olivat jo pienenä innokkaita soittelemaan harmoonia tai pianoa, jos kyläpaikassa sellainen oli. Koskaan kukaan ei sortunut "pimputteluun".
Lopulta oli pakko ostaa itselle piano ja sitten musiikkiopinnoille pyrkimään. Toistakymmentä vuotta vierähti niin ettei isukilla ollut vapaa-ajan ongelmia. Soittimiakin hankittiin melkoinen määrä kotioloihin.
Eihän tässä näin pitänyt käydä - kirjoittamaan ja muistelemaan yleisellä palstalla omia kokemuksia, joista tunnistetaan, mutta väliäkö tuolla.
Sinussa on jotakin, joka saa minut avautumaan enemmän kuin on on sopivaa.
Nämä ovat minusta juuri niitä "henkimaailman juttuja", jotka saavat ihmisen käyttäytymään tietyllä tavalla;agressiivisesti, sopuisasti, innostuneesti tutkimaan ja tutustumaan uusiin asioihin - ihmisiin ! - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Musiikista kertoessasi tuli omat lapset mieleen.
Jo ensimmäinen konttasi pahvilaatikon päällä olevan "höyryradio" viereen ja pylly alkoi hytkyä kun kuuli suosikkisäveliään Mozartin 40:s, joka oli silloin muutoinkin suosittu.
Kun hän voitti 18 v. erään sävellyskilpailun olin huomaavinani sävellyksessä paljon "moostarttia".
Kaikki olivat jo pienenä innokkaita soittelemaan harmoonia tai pianoa, jos kyläpaikassa sellainen oli. Koskaan kukaan ei sortunut "pimputteluun".
Lopulta oli pakko ostaa itselle piano ja sitten musiikkiopinnoille pyrkimään. Toistakymmentä vuotta vierähti niin ettei isukilla ollut vapaa-ajan ongelmia. Soittimiakin hankittiin melkoinen määrä kotioloihin.
Eihän tässä näin pitänyt käydä - kirjoittamaan ja muistelemaan yleisellä palstalla omia kokemuksia, joista tunnistetaan, mutta väliäkö tuolla.
Sinussa on jotakin, joka saa minut avautumaan enemmän kuin on on sopivaa.
Nämä ovat minusta juuri niitä "henkimaailman juttuja", jotka saavat ihmisen käyttäytymään tietyllä tavalla;agressiivisesti, sopuisasti, innostuneesti tutkimaan ja tutustumaan uusiin asioihin - ihmisiin !on muisteluksissa olla,kun jälkeenpäin muistelee niin se aika kultautunut historian kultaisella reunuksella. Ei noista sinun sanoistasi kukaan sinua tunnista - eikä tarvitsekaan.Onko sinun lapsesi nyt musiikin parissa vai saivatko ihan leipäpuun itselleen.Sehän olisi hienoa. Taidat sinäkin olla musikaalinen ? Minä en osaa soittaa kuin suuta ja puhelinta,mutta nautin toisten esittämistä teoksista yli kaiken. Melkein kaikki musiikki kelpaa,ei kuitenkaan ihan se pahin heavy rokki,kun sitä joutui pakosta kuuntelemaan ihan tarpeeksi. Mikä musiikin laji on sinun omintasi? Entä soitatko sinä jotain instrumenttia?
Et ole ainut joka sanoo ,että minulle on helppo avautua jopa sellaisista asioista joita ei ole voinut kenellekään kertoa. En tosin itse tiedä mikä avu se on.Kiitos sinulle kauniista sanoistasi.Jospa se johtuu siitä ,että kumpikin meistä osaa lukea myös rivien välit?
Kun olet hieman raottanut jotakin ,niin sinun ärhäkkyytesi takana on tosi hieno ihminen ,siis mies.Vappua vain sinulle ,vaikka täällä sataa solkenaan. - Odysseus
Lilli kirjoitti:
on muisteluksissa olla,kun jälkeenpäin muistelee niin se aika kultautunut historian kultaisella reunuksella. Ei noista sinun sanoistasi kukaan sinua tunnista - eikä tarvitsekaan.Onko sinun lapsesi nyt musiikin parissa vai saivatko ihan leipäpuun itselleen.Sehän olisi hienoa. Taidat sinäkin olla musikaalinen ? Minä en osaa soittaa kuin suuta ja puhelinta,mutta nautin toisten esittämistä teoksista yli kaiken. Melkein kaikki musiikki kelpaa,ei kuitenkaan ihan se pahin heavy rokki,kun sitä joutui pakosta kuuntelemaan ihan tarpeeksi. Mikä musiikin laji on sinun omintasi? Entä soitatko sinä jotain instrumenttia?
Et ole ainut joka sanoo ,että minulle on helppo avautua jopa sellaisista asioista joita ei ole voinut kenellekään kertoa. En tosin itse tiedä mikä avu se on.Kiitos sinulle kauniista sanoistasi.Jospa se johtuu siitä ,että kumpikin meistä osaa lukea myös rivien välit?
Kun olet hieman raottanut jotakin ,niin sinun ärhäkkyytesi takana on tosi hieno ihminen ,siis mies.Vappua vain sinulle ,vaikka täällä sataa solkenaan.Klassikot ovat musiikissa kuin kirjallisuudessa mieleisiä. Nyt kun on aikaa ja tilaisuus tuli tästä keskustelusta jonkinlainen "pahe". Turhan paljon tulee tänne tultua "koheltamaan", mutta uskon, että "aika aikaa kutakin".
Tämä vaihtelu on jonkinlaista tutkimista ilman tulosvelvoitetta kenellekään. Se miten kirjoittamiseeni suhtaudutaan toki kiinnostaa, mutta enemmän se miksi ja mistä syystä kuin se kuka hutkii !
Odotin ja edelleen odotan pääseväni todellisiin koitoksiin ja joku saisi nostettua "rimaa" vähitellen korkeammalle niin itselle kuin toisillekin ja osallistujien määrä lisääntyisi, taito ja kyky ilmaista itseään kehittyisi vielä tällä "kultaisella iällä".
Henkimaailman juttujen kerronta on yhden sukupolven aikan kadonnut lähes tyystin, mutta olen hieman yllättynyt lukijain ja keskustelijain määrästä. Se kertoo kaipuusta johonkin, joka on ymmärryksemme ulkopuolella.
Arkipäiväisissä askareissa me usein toimimme "vaiston" johdattamina.
Viereisessä huoneessa soiva piano kertoo paitsi musiikista myös soittajasta ja hänen mielialastaan, tunteistaan - myös kuulijaan sillä on melkoinen vaikutus.... Pelkästään tästä voisi kertoa vaikka lopun iltaa, mutta nyt toivotan Sinulle kuin muillekin, jotka sattuivat nämä rivit lukemaan aurinkoista iltaa. Ilta-aurinko alkaa vilkutella pilvien ja lähistön puitten lomasta iloisesti. Puut alkava vähitellen availla urpujaan kesän tulon merkkinä.... - Odysseus
Women kirjoitti:
Nyt alan minäkin uskoa nikkeilyysi.isen asema ja muoto". Henkinen rasitus vaikutti naisen siitoskykyyn heikentäväsati. Siitoskyvytön nainen menetti suuren osan arvostaan kansalaisena ja tällä vastustettiin mm. äänioikeuden antamista naisille ! (O.Engstöm "Naistentaudeista" Oma Maa IV/1909 ss. 459-464)
Nikkeily on oma lukunsa ja myöskin luuloteltu naisvihani. Tälläkin yritän vain hieman tuoda esiin sitä miten nuorta "tasa-arvoisuusasia" on
ja kuinka me eksymme itse asiasta, jota toivon Sinullakin olevan.
- Kai de Puu
Napoleon teki monia sotaretkiä vaihtelevalla menestyksellä. Hän totesi että kaksi on kovaa - sana ja miekka. Sana voittaa aina miekan.
Egyptin sotaretkeltään hän toi mukanaan pyramidista löytyneen ennustuskirjan papyryskäärönä.
Tämän jälkeen hän ei tehnyt mitään tärkeätä päätöstä ennenkuin sai vastauksen ennustuskirjastaan.
Kuinka yleistä mahtaa olla vielä tänä päivänä suurten valtiomiesten turvautuminen "ennustajaeukkoihin ?"
Ehken yleisempää kuin arvaammekaan - toteutuvatko ennustukset ? - ent.myötätuuli
mitään siitä, mitä olen tutkinut. Enkä minä tästä asiasta Sinun kanssa keskustele muutenkaan kun kerran en ole keskustellut silloisen miehenikään kanssa.
Olin vauhti päällä kirjoittanut vain kirjoittamisen ilosta, hurjana, anonyymisti ja vähät välittämättä siitä, mikä on totuus. Sitä tarkoitin sammakoilla, enkä välttämättä olis tahtonut pitää tätä asiaa yhtenään näkyvillä.
Sinulta pyydän anteeksi sitä, jos tuli sellainen väärinkäsitys, että olisin yrittänyt esittää Sinua jonain (?). En ollut tarkoittanut niin!! Tämä ei toistu!! Tästä lähtien muistan olla varovainen, joten älä narise enää tästä asiasta.- ent. myötätuuli
piti mennä tuo edellinen.
- ODYSSEUS
Mitenkä Odysseus on vaikuttanut siihen, että "myötätuuli" muuttui vastaiseksi.
Olen tottunut, että tuuleen vaikuttavat suuremmat voimat - ei ole Odysseuksen käännettävissä.
Laivan suunnan voin kapteenina ollessani ja joskus luotsin kehoituksesta kääntää, muut eivät siihen puutu.
Jos "myötätuuli" kääntää ohjaamansa paatin suuntaa ei Odysseuksen narinalla tai kitinättömyydellä ole sen kanssa mitään tekemistä.
Kaikissa olosuhteissa kuitenkin ihminen on oman "elämänlaivansa" kapteeni ja itse viime kädessä vastuussa tekemisistään tai tekemättä jättämisistään.
Muisteluksissa en itse ainakaan milloinkaan ala syyttelemään muita, jos kurssin määritys on epäonnistunut. Tekemistään virheistä ja huomioista voi vain yrittää ottaa opiksi, korjata uusien tietojen pohjalta suuntaa jos siihen näkee aihetta.
Tekemistä ei saa tekemättömäksi koskaan.
Oodysseus haluaa elää omaa elämäänsä ja vain itse. Näin toivon "myötätuulenkin" tekevän ja toivon vilpittömästi Sinulle myötätuulta, vaikka alus kulkee usein piennessä "sivulaitaisessa" kaikkein jouhevimmin. Vastatuuleen on joskus mielenkiintoista näissä keskusteluissakin kulkea.
Sanotaanhan,että "vain kuolleet kalat menevät virran mukana -elävät kalat uivat vastavirtaan". - Odysseus
Kirjoittamisen ilosta minäkin tätä harrastan - kuinkahan kauan ? Käynee kuten erään mieliharrastuksen, jossa olin aivan Suomen kärkijoukoissa kaiennikäiset laskien jonkun sanoessa, että tämähän alkaa käydä sinulle työstä. Vastaus oli silloin ja on nyt: "Kun tämä ei enää huvita, minä en kusekaan tännepäin."
Tämän ikäisten ihmisten pitäisi jo viimein ymmärtää, että kaikkea ei enää tarvitse tehdä, mutta saa jos mukavalta tuntuu.
Itse olen alkanut nauttia monista asioista, joista väitetään ettei tämän ikäiset enää voi eikä osaa nauttia ja lääketieteen mukaan minulla ei ole mahdollisuutta nauttia ja kuitenkin minä nautin enemmän nyt kuin koskaan alle 60-vuotiaana.
En näillä palstoilla ole enkä tule paljastamaan kenenkään yksityisyyttä vaikka sen tietäisinkin.
Olisin kovin iloinen, että näissä keskusteluissa olisi ollut edes jotain rakennusuita niille monille lukijoille ja kirjoittajille, jotka tänne varoituksista huolimatta ovat eksyneet.
Olenkohan minä narissut - ehkä enemmän marissut.
Karijoella pidetyillä murrepäivillä kerrottiin juuri näistä asioista, että aivan pieni ero sanoissa ja usein tilanne jossa puhutaan jopa eleet kertovat kovin eri kieltä eri ihmisille.
Miten voimme ymmärtää vain tällaisten pienten hajanaisten ajatusten sanomaa.
Nokattain ulkoisten tekijäin häiritsemättä voi kaksi ihmistä päästä toisiaan lähelle kuunnellessaan ääntä, tuntemalla toisen läheisyyden, kosketuksen, tuoksun.... - Kai de Puu
Napoleoni sotarekien jälkeen ja mietin, oliskohan ent. myötätuuli tarkoittanut minua kirjoituksellaan ? Olisikohan liikaa pyydetty, mainita kirjoituksensa alussa ketä tarkoittaa varsinkin kun se sijoittuu hieman vaikeaan paikkaan,
Toissaal kun lueskelee näitä "kirjoituksia" saavat eräät "oireita" varsin kummallisista syistä, joita on melko mahdoton ennalta tietää ja arvata. Kun on ollut tekemisissä niinkin monien ihmisten kanssa näissä "puukäsitöissä" eikä kynäkään ole aina terävimmillään saati sitten ne solut, joiden tehtävänä on välittää hiushaituvien alla vielä mahdollisesti liikahtelevia tiedonmurusia sopivin kohtiin vielä sopivalla ajalla..
Voipi olla, että joskus vain lukija on herännyt "väärällä jalalla" vuoteestaan ja päivä on pilalla - itsellä ja usein lähipiirilläkin - joskus tuntemattomalla täällä keskustelupalstalla !
- tacitus
Amerikkalainen mies hankki 800 taalan panoksella parissa viikossa 350 miljoonan voitot.
Hän selittää aikamatkailleensa kaukaa tulevaisuudesta parinsadan vuoden päästä ja tietävänsä paljon tulevia asioita.
Yahoo eräät muut ovat julkaisseet uutisen ?
Siitä vaan reissaamaan ja "puuveitsellä kultaa vuolemaan".
Millaisella "luudalla" mies liiteli, sitä uutinen ei kerro !- mielestäni
on mahdollista, mutta sitä aikaa ei voi mitata vuosissa, vaan "tuntosarvista" se jotenkin johtuu ja voihan niitä sarvia kasvattaakin. Kenties.
Huom! Itse olen katsellut kuvia sarvekkaista hiilihanko kädessä!!! - Odysseus
mielestäni kirjoitti:
on mahdollista, mutta sitä aikaa ei voi mitata vuosissa, vaan "tuntosarvista" se jotenkin johtuu ja voihan niitä sarvia kasvattaakin. Kenties.
Huom! Itse olen katsellut kuvia sarvekkaista hiilihanko kädessä!!!"Hiilihankomiehen" matkailusta on vähemmän tietoa, mutta raamatussa kerrotaan lukuisa määrä tähän suuntaan viittaavia tarinoita, joiden todenperäisyyttä tai mahdollisuutta sellaiseen ei voine epäillä...
Viimeisin taisi olla Jeesus, joka ilmoitti tulevansa takaisin ja hän olisi joittenkin laskelmien mukaan "ikääntynyt" vasta runsaan kymmenen vuotta.
Profeetta Hesekiel kuvailee avaruusaluksenkin kaikkein tarkimmin. Valitettavasti ei nyt ole raamattu esillä, jotta etsisin lukuja, joissa asioista kerrotaan, mutta haun käyttö ja raamatun lukeminen onnistuu "pirultakin" vallan mainiosti.
Monet uskovaisetkin "lukevat kuin piru raamattua".
Uskon valistuneilla lukijoilla olevan hyvinkin tuoretta tietoa asioista ! - hajupoika
Odysseus kirjoitti:
"Hiilihankomiehen" matkailusta on vähemmän tietoa, mutta raamatussa kerrotaan lukuisa määrä tähän suuntaan viittaavia tarinoita, joiden todenperäisyyttä tai mahdollisuutta sellaiseen ei voine epäillä...
Viimeisin taisi olla Jeesus, joka ilmoitti tulevansa takaisin ja hän olisi joittenkin laskelmien mukaan "ikääntynyt" vasta runsaan kymmenen vuotta.
Profeetta Hesekiel kuvailee avaruusaluksenkin kaikkein tarkimmin. Valitettavasti ei nyt ole raamattu esillä, jotta etsisin lukuja, joissa asioista kerrotaan, mutta haun käyttö ja raamatun lukeminen onnistuu "pirultakin" vallan mainiosti.
Monet uskovaisetkin "lukevat kuin piru raamattua".
Uskon valistuneilla lukijoilla olevan hyvinkin tuoretta tietoa asioista !"Enkeli taivan lausui..." herätti kysymähän jotta minkälaasilla "luurilla" vai siipinsäkö varas nuo kersana hyvinki tutuksi tullehet oliot kuluki.
Uskovaaset kyllä hoilaa niitä vanhoja virsiä "taalainmaan kariamajoolta", mutta minkäällaasta asiallista vastausta ei saa ku kysyy - jauhaa vain sitä yhtä ja samaa toreten, jotta "tämä riittää mullen !" Musta tuntuu jottei ne tierä ittekkää, mutta näin loppuu kyselevän etsintä.
Teologisen loppututkinnon kunniamaininnoon saanu ihiminen saa puhua aiva päättömiä ku vain ei "tunnustuskirian" tai valan vastaasesti.
Raamattu sanoo enkeliä ollehen joskus pilivin pimeen ja Lutherikin luetteloo niitä katikismuksesnansa joukon nimeltä.
Mihinkä ne on karonnu - olis ollu monta tilaasuutta niillä tulla varoottamahan, jonsei tälläästä häjyä poikaa niin ainaki nuota jokka ohojaa suuria valtiolaivoja.
Vastakka ny hyvät ihimiset aiva omin sanoon - ku mä nätisti pyyrän. Motkottamisen aika sais tällä erää mun puolestani olla ohitte. mielestäni kirjoitti:
Huom! Itse olen katsellut kuvia sarvekkaista hiilihanko kädessä!!!PRÄTKÄNPESILLÄ
on eräs "millaurjami" juossut lähes yksikseen vuosikausia ainakin kolmella plarilla kenenkään sanallakaan moittimatta.
Hajupoika vaikka missä vilahtaakaan niin oitis ollaan iskemässä "silmää".
- Lilli..
sieluun tuovat erilaisia muistoja.Niistä sain nauttia eilen ,kun olin konsertissa ja siellä esiintyi kuoroja ja orkestereita. Oli mahtavaa kulkea musiikin siivin eri tunnetiloissa ,jotka pulpahtelivat esiin muistin lokeroista ,milloin naurun milloin itkun kanssa.Musiikki on siitä ainutkertainen asia,että sen voi jokainen omin tunnetiloin tai aivoituksin tulkita ,eikä kukaan voi sanoa ,että se on väärin tai oikein ,koska se on kuuntelijalle se oikea. Sanoilla voi satuttaa ja hyvin helposti ne halutaan ymmärtää väärin tai kahden eri henkilön välillä ei pelaa henkilökemiat,jolloin tulee tahattomasti väärin käsityksiä.
Ajattelemine - on joskus itsensä kohtaamista.Nykyisin ihmiset ovat niin levottomia ,etteivät he keskity ajattelun jaloon taitoon ,jos nyt osaavatkaan.Myönnän sinulle ,että ajatteleminen on vaikeaa ja joskus tuottaa tuskaa,mutta kun uskaltaa,niin monia ovia olen ollut huomaavinani aukeavan.Odysseus jatka vain näitä filosofisia kirjoittelujasi ,koska niissä on sanomaa...- ODYSSEUS
Jälleen kaupungilla ja "löytökirjataloon" vaikkei mitään varsinaista asiaa, mutta jos...
Ei keskustelemaamme, mutta jälleen kirjallisuutta, jota alkuun otsikossa siteerasin.
"Kansa kysyi, lääkärit vastasivat - historiallinen vuoropuhelu 1889-1916. Tiedä milloin joutuu Pasteurin kanssa nokattain, pitää olla jotain tietoa.
Tässä kirjoittelussakin pätee; "On turvallisempaa päätellä `tämä ei sovi minulle, siksi luovun siitä´kuin uskoa:´tämä ei vahingoita minua, siksi voin yhä käyttää sitä" (Francis Bacon 1625).
Musiikki ja konsertit ovat olleet mieluisia jo lapsuudesta, opiskeluaikana Seija_Sisko Parviaisen urkujen soittoa kuuntelin läksynluvun aikaan tuntikausia.
Lasten harrastuksissa sain olla parikymmentä vuotta ja nyt usein saan kuulla maan parasta kamariorkesteria - josta olen tullut kertoneeksikin.
Bacon viittaa siihen että ruumiinnesteiden tasapainon häirintää tulisi välttää..
Väärän seksin vaaroista ja "liassa ja synnissä rypemisestä" on oma lukunsa - nautittavia lukuhetkiä pitkäksi aikaa uskoisin.
Pohjalaisille miehille Pellervo Petäys on käsite; "Mies ja miehen elämä" tarttui kuten muutkin mukaan yhteensä reilun tupakkiaskin hinnalla - enkä vaihtaisi kartonkiinkaan.
Tästäkin kirjoituksesta moni saa ylimääräistä "sydämentykytystä." Olen kyllä pyytänyt jättämään nämä sepustukset väliin. - Hajupoika
ODYSSEUS kirjoitti:
Jälleen kaupungilla ja "löytökirjataloon" vaikkei mitään varsinaista asiaa, mutta jos...
Ei keskustelemaamme, mutta jälleen kirjallisuutta, jota alkuun otsikossa siteerasin.
"Kansa kysyi, lääkärit vastasivat - historiallinen vuoropuhelu 1889-1916. Tiedä milloin joutuu Pasteurin kanssa nokattain, pitää olla jotain tietoa.
Tässä kirjoittelussakin pätee; "On turvallisempaa päätellä `tämä ei sovi minulle, siksi luovun siitä´kuin uskoa:´tämä ei vahingoita minua, siksi voin yhä käyttää sitä" (Francis Bacon 1625).
Musiikki ja konsertit ovat olleet mieluisia jo lapsuudesta, opiskeluaikana Seija_Sisko Parviaisen urkujen soittoa kuuntelin läksynluvun aikaan tuntikausia.
Lasten harrastuksissa sain olla parikymmentä vuotta ja nyt usein saan kuulla maan parasta kamariorkesteria - josta olen tullut kertoneeksikin.
Bacon viittaa siihen että ruumiinnesteiden tasapainon häirintää tulisi välttää..
Väärän seksin vaaroista ja "liassa ja synnissä rypemisestä" on oma lukunsa - nautittavia lukuhetkiä pitkäksi aikaa uskoisin.
Pohjalaisille miehille Pellervo Petäys on käsite; "Mies ja miehen elämä" tarttui kuten muutkin mukaan yhteensä reilun tupakkiaskin hinnalla - enkä vaihtaisi kartonkiinkaan.
Tästäkin kirjoituksesta moni saa ylimääräistä "sydämentykytystä." Olen kyllä pyytänyt jättämään nämä sepustukset väliin.Ookko Sä Odysseus ruvennu vallan kiriaesittelijäksi - kertoos ny vain niistä elämän valtamerillä tapahtunehista. Ommahan me miesten kesken ja on siinä ollu joku hamesväen erustaja paikalla toimitellu niinku miehet toisillensa - kyllä mä nautinnolla muitelen niitä "Takkailtaa tarinoota" aiva sieltä kera-aijoolta ja muisteleppa kertomias nuotioiltatarinoota joita saimma Sulta kuulla. Hajupoika ainaki tykkääs paremmin sellaasesta.
Anna palaa - jos ja ku sulla on luojan antamat lahajat. Ekkä sitte mollaa enää hamesväkiä ! - Pasteur
Hajupoika kirjoitti:
Ookko Sä Odysseus ruvennu vallan kiriaesittelijäksi - kertoos ny vain niistä elämän valtamerillä tapahtunehista. Ommahan me miesten kesken ja on siinä ollu joku hamesväen erustaja paikalla toimitellu niinku miehet toisillensa - kyllä mä nautinnolla muitelen niitä "Takkailtaa tarinoota" aiva sieltä kera-aijoolta ja muisteleppa kertomias nuotioiltatarinoota joita saimma Sulta kuulla. Hajupoika ainaki tykkääs paremmin sellaasesta.
Anna palaa - jos ja ku sulla on luojan antamat lahajat. Ekkä sitte mollaa enää hamesväkiä !Via Dolodosa oli aikanaan eräälle historian merkittävimmälle miehelle tuskien tie.
Ammattini vuoksi seurailen näitä kirjoituksia.
Huomaan täällä paljon sellaisia elämäntarinoita, jotka kuuluisivat varmaan tämän otsikon alla kerrottavaksi - tosi elämästä.
Tosielämässä sattuneita "henkimaailman juttuja" ei ole kerrottu - miksikähän ?
TV:ssa ainakin julkkikset kovin mielelläänkin tulevat perheriitoineen esiin ja tarinoineen, joissa ihmeellisesti pelasui ym.
Toivoisin täällä tuotavan anonyymisti esiin itselle sattuneita ja yleistäkin mielenkiintoa herättäviä asioita. "Tarina" on liian arkipäiväinen monille hyvin kipeillekin asioille.
Kertominen voi vähentää "sydämentytkytyksiä". - hajupoia
Kristityt uskovat kolmiyhteiseen jumalaan, mutta minust Pyhä Henki otettiin mukkan vata 1970-luvulla Niilo Yli-Vainion alkaessa kaataa tilaisuuksissa jäyhiä pohojalaasia niinku heinää.
Jonki verran tätä harjoitetahan kai Nokian liikkees ja muiski mutta ei samas mittasuhtees ku Yli-Vainio teki.
Kielillä puhujia esiintyy tämän tästä ja merkittävin tais olla ku körttienm johtaja Paavo Ruottalaanen haurattihin. Paavon körttilääsasia levis pohojanmaalla ku Elanto eteläs. Paavo R;n hatajaasten jäläkehen asia painui unholaan.
Olis mukava tietää niiltä jokka on viime aikoona seurannu asioota. Itte en vaikka usiaasti kuttuttihin käyny Niilon tapahtumiss kertaakaa. Kasettia oon kyllä kuullellu ja TV; stä kattonu.
Pankaas toimittaen ! - ODYSSEUS
hajupoia kirjoitti:
Kristityt uskovat kolmiyhteiseen jumalaan, mutta minust Pyhä Henki otettiin mukkan vata 1970-luvulla Niilo Yli-Vainion alkaessa kaataa tilaisuuksissa jäyhiä pohojalaasia niinku heinää.
Jonki verran tätä harjoitetahan kai Nokian liikkees ja muiski mutta ei samas mittasuhtees ku Yli-Vainio teki.
Kielillä puhujia esiintyy tämän tästä ja merkittävin tais olla ku körttienm johtaja Paavo Ruottalaanen haurattihin. Paavon körttilääsasia levis pohojanmaalla ku Elanto eteläs. Paavo R;n hatajaasten jäläkehen asia painui unholaan.
Olis mukava tietää niiltä jokka on viime aikoona seurannu asioota. Itte en vaikka usiaasti kuttuttihin käyny Niilon tapahtumiss kertaakaa. Kasettia oon kyllä kuullellu ja TV; stä kattonu.
Pankaas toimittaen !Katson, että Nalletar- nimimerkin viesti kuului enemmän näihin henkimaailman asioissa vastattavksi ja siirsin vastaamisen tähän.
Hän vai se kun on kysymys eläimeen viittaavasta nimimerkistä esitti kovin paljon henkimaailman asioita, joita usein pidetään eräisiin sairauksiin liittyvinä.
En ota kantaa muuten, mutta lohien kulkua kutuvesilleen seuratessa pitää paikkansa, että elävät kalat uivat vastavirtaan. Ovatko lohet ja ankeriaat tullessaan lämpimästä Sargassomerestä tuhansia kilometrejä vain yhden asian takia aivan kaistapäitä ?
Viittauksiin kalevalaisiin asioihin puutun mielelläni myöhemmin. Siellähän on monia mielenkiintoisia persoonallisuuksia omine luonteenpiirteineen.
Kovin mielelläni jatkan keskustelua myös näistä henkimaailman asioista !
Vastatuulesta myötätuuleen ! - ent.myötätuuli
ODYSSEUS kirjoitti:
Katson, että Nalletar- nimimerkin viesti kuului enemmän näihin henkimaailman asioissa vastattavksi ja siirsin vastaamisen tähän.
Hän vai se kun on kysymys eläimeen viittaavasta nimimerkistä esitti kovin paljon henkimaailman asioita, joita usein pidetään eräisiin sairauksiin liittyvinä.
En ota kantaa muuten, mutta lohien kulkua kutuvesilleen seuratessa pitää paikkansa, että elävät kalat uivat vastavirtaan. Ovatko lohet ja ankeriaat tullessaan lämpimästä Sargassomerestä tuhansia kilometrejä vain yhden asian takia aivan kaistapäitä ?
Viittauksiin kalevalaisiin asioihin puutun mielelläni myöhemmin. Siellähän on monia mielenkiintoisia persoonallisuuksia omine luonteenpiirteineen.
Kovin mielelläni jatkan keskustelua myös näistä henkimaailman asioista !
Vastatuulesta myötätuuleen !väärin!
Etkö vieläkään ymmärtänyt, että en ole koskaan aikonut päästää sinua niin lähelle? En koskaan! - Odysseus
ent.myötätuuli kirjoitti:
väärin!
Etkö vieläkään ymmärtänyt, että en ole koskaan aikonut päästää sinua niin lähelle? En koskaan!Tämä on todella henkimaailman asioita. Odysseus ei tiettävästi ole näillä palstoilla esittänyt koskaan sellaisia asioita, joista voisi päätellä minun pyrkivän lähentelemään jotain vastakkaista sukupuolta olevaa henkilöä.
Jos "ent. myötätuulella" on tiedossa kertokoon heti tai vaietkoon iäksi ! Sheriffin puoleen voit myös kääntyä - he tutkivat, mutta jos teet perättömän ilmiannon niin silloin toivon Sinulle vain "myötätuulta". - hajupoika
Odysseus kirjoitti:
Tämä on todella henkimaailman asioita. Odysseus ei tiettävästi ole näillä palstoilla esittänyt koskaan sellaisia asioita, joista voisi päätellä minun pyrkivän lähentelemään jotain vastakkaista sukupuolta olevaa henkilöä.
Jos "ent. myötätuulella" on tiedossa kertokoon heti tai vaietkoon iäksi ! Sheriffin puoleen voit myös kääntyä - he tutkivat, mutta jos teet perättömän ilmiannon niin silloin toivon Sinulle vain "myötätuulta".Kyllä on hyvä mies menny pilalle. Antaasit nuoren akkaan höpistä mitä tykkää. Mä tunnen Sun ku omat plakkarini eikä niistäkää reikiä löyry. Annoon tuola toisella plarilla tietää, jotta jonsei oo asiaa niin akat teköö hyvin ku jättää rauhahan.
Ookko asiasta samaa mieltä ?
Toisen asian jätän tilanpuutteen takia sanomata ja meen suoraa kolomantehen.
Kuuletko jumalan äänen ?
Tänä päivänä "jeesustelijoota on ku lipin piruja"
ja kaikki junputtaa aiva samoon ku johonaki riskoos - mutta ku oikeen tarkoon kuunteloo voii havaata jotta joku "jeeeesssuuuusss" tuloo välihin ja hytkytys jatkuu.
Pitää kuunnella jumalan ääntä, ne sanoo, mutta eihän ne kuule sielä eres omaa ääntänsä.
Mestariki ku haluts toimitella jumalan kans, meni johonku erämaahan ja oli sielä itteksensä toista kuukautta aiva hiliaa.
Ei nykyaian uskovaanen tohori olla yksin punaasta minuuttia. Pitää mennä liihoottaa messusta liturgiahan ja meteli on maharotoon. Rukoollaki pitää täyres kappelis johona pitää olla ainaki tuhannen muuta uskovaasta.
Ei oo yhtää otettu opiksi Mestarin sanoosta ku se sanoo, jotta ku rukoolet, mee kammiohon hiliaasuutehen. Nyt pitää olla kaikenkarvaasia "esirukousryhymiä" ja leheret pullisteloo ilimootuksista, johona pyyretähän rukoolemahan ittensä ja kampraattinsa puolesta.
Mestari sanoo siihenki jotta "onhan susiki hyvä omalle pesueellensa, mitä hyvää te luuletta tekevännä".
Sitte viimeesenä päivänä nämä tuloo kyselemähän paikkaansa ja taas Mestari sanoo:"Totisesti minä en tunne teitä".
Mä luulen jotta jumala toimitteloo munki kans aiva johonaki muolla kun näis pippaloos. Se voiis ruotaasta niiren markinapöyrät nurin alta aikayksikön niin silloon ennen.
Puhuun pitkähän mutta niinku "Luteerus" sanoo; "Minkä kiriootin sen kiriootin....." - Lilli
ODYSSEUS kirjoitti:
Tästäkin kirjoituksesta moni saa ylimääräistä "sydämentykytystä." Olen kyllä pyytänyt jättämään nämä sepustukset väliin.toistaa itseään ,kun lukee noita vanhempia opuksia. Siis me ihmiset emme oikeastaan opi kuin pinta sivalluksia ,jotka karisevat tiukan paikan tullen.Tästä sain oivan esityksen ,kun olin vappulounaalla. Sisään purjehti viimeisen päälle sliipattu pariskunta ,joka lähenteli meidän ikäämme ja ukolla keikkui tupsua ylioppilashatussa ja emäntä ei tiennyt miten olisi istunut pyrstölleen. Annas olla kun aikaa kului niin molemmat ottivat rutakasti ilolientä. Naista tuli hakemaan molempien tuttu tanssimaan . Tanssittuaan kun tulivat paikalleen niin tanssittaja antoi suukon poskelle ja kiitti miestä vaimon lainasta. Mutta tupsupää näkyi tulleen mustasukkaiseksi ja latasi luuvitosen naisensa leukaperään ,niin että tajunta meni vähäksi ajaksi ja alkoi huorittelemaan koko lounasväen kuullen. Näytelmää kuunnellessa tuli mieleen luolamies ja nuija. Sivistys karisi sen siliän tien ja brutaalinen mielen laatu pääsi valloilleen lasisen laulukirjan ryydittämänä. Ukko puhisi kuin sonni ,jolla oli lieka liian tiukalla. Onneksi hänet poistettiin .Vappu jatkui keväisenä juhlana ja jälleen ensi vuonna historia toistaa itseään..
- Odysseus
Lilli kirjoitti:
toistaa itseään ,kun lukee noita vanhempia opuksia. Siis me ihmiset emme oikeastaan opi kuin pinta sivalluksia ,jotka karisevat tiukan paikan tullen.Tästä sain oivan esityksen ,kun olin vappulounaalla. Sisään purjehti viimeisen päälle sliipattu pariskunta ,joka lähenteli meidän ikäämme ja ukolla keikkui tupsua ylioppilashatussa ja emäntä ei tiennyt miten olisi istunut pyrstölleen. Annas olla kun aikaa kului niin molemmat ottivat rutakasti ilolientä. Naista tuli hakemaan molempien tuttu tanssimaan . Tanssittuaan kun tulivat paikalleen niin tanssittaja antoi suukon poskelle ja kiitti miestä vaimon lainasta. Mutta tupsupää näkyi tulleen mustasukkaiseksi ja latasi luuvitosen naisensa leukaperään ,niin että tajunta meni vähäksi ajaksi ja alkoi huorittelemaan koko lounasväen kuullen. Näytelmää kuunnellessa tuli mieleen luolamies ja nuija. Sivistys karisi sen siliän tien ja brutaalinen mielen laatu pääsi valloilleen lasisen laulukirjan ryydittämänä. Ukko puhisi kuin sonni ,jolla oli lieka liian tiukalla. Onneksi hänet poistettiin .Vappu jatkui keväisenä juhlana ja jälleen ensi vuonna historia toistaa itseään..
Lukiessani Ludvikin teosta "Heinäkuu 1914" juuri Irakin sodan alkuvaiheissa mietin, että me emme opi historiastra mitään. Siitä on myös minulle kovasti henkilökohtaisiakin kokemuksia Sinun laillasi.
Keskustelin aikanaan pitkään asiasta "Omistaminen ja rakastaminen" johon saanen palata myöhemmin. Päivällispöytä kutsuu ja olen näillä palstoilla jättänyt hyvästit hajupojalle - hän jatkanee uusissa haasteissa. - odysseus
Odysseus kirjoitti:
Lukiessani Ludvikin teosta "Heinäkuu 1914" juuri Irakin sodan alkuvaiheissa mietin, että me emme opi historiastra mitään. Siitä on myös minulle kovasti henkilökohtaisiakin kokemuksia Sinun laillasi.
Keskustelin aikanaan pitkään asiasta "Omistaminen ja rakastaminen" johon saanen palata myöhemmin. Päivällispöytä kutsuu ja olen näillä palstoilla jättänyt hyvästit hajupojalle - hän jatkanee uusissa haasteissa.Päivällisen jälkeen vastailtuani muutamaan viestiin mietin vakavasti tekeväni hajupojalle seuraa. Hän oli hyvä keskustelukumppani ja tuntuu jotenkin jo siltä, että "aika aikaa kutakin". Olen täällä "keskustellut" kai kolmisen kuukautta eikä tämä kaikenkaikkiaan kovin hedelmällistä ole ollut. Moni "vakikeskustelijat" ovat tämän tästä esittäneet, että "siinä on seittemän hirttä poikki". On vieraan parempi poistua ennenkuin käsketään - olisi täälläkin taas rauha maassa. Olethan kanssani samaa mieltä ?
En jaksa oikein innostua toisten "nikkeilyn" seuraamisesta enkä "kuka on kenenkin kaveri".
Tuntuu kuin nämä täällä luuhailevat ruuneperit, lyytit ja muut mummotkin olisivat vain hyvillään.
Teen toki päätökseni itse ja vain itse syyttelemättä, moittimatta ja hankseleitä paukuttelematta. - Lilli
odysseus kirjoitti:
Päivällisen jälkeen vastailtuani muutamaan viestiin mietin vakavasti tekeväni hajupojalle seuraa. Hän oli hyvä keskustelukumppani ja tuntuu jotenkin jo siltä, että "aika aikaa kutakin". Olen täällä "keskustellut" kai kolmisen kuukautta eikä tämä kaikenkaikkiaan kovin hedelmällistä ole ollut. Moni "vakikeskustelijat" ovat tämän tästä esittäneet, että "siinä on seittemän hirttä poikki". On vieraan parempi poistua ennenkuin käsketään - olisi täälläkin taas rauha maassa. Olethan kanssani samaa mieltä ?
En jaksa oikein innostua toisten "nikkeilyn" seuraamisesta enkä "kuka on kenenkin kaveri".
Tuntuu kuin nämä täällä luuhailevat ruuneperit, lyytit ja muut mummotkin olisivat vain hyvillään.
Teen toki päätökseni itse ja vain itse syyttelemättä, moittimatta ja hankseleitä paukuttelematta.että olet persoona ,joka ei toisten mielipiteistä välitä.Olen monet naurut nauranut lukiessani viestejäsi ja varsinkin sitä kun jotkut eivät ole ymmärtäneet asioita sinnepäinkään miksi niitä olet tarkoittanut. Minusta on tosi surullista jos teet askeleen takavasemmalle. Vai tunnetko ,ettet saa tasoistasi kirjoitteluseuraa? Toisaalta oletko ollut ahdistunut viittauksista ,että olet jonkun frendi ja toisen et. Minä jätän tuollaiset omaan arvoonsa. Minusta se onmyös hiton lapsellista.Minun mielipiteeni on selvä:älä lähde.
Päätös tietenkin on sinun. - Kai de Puu
Lilli kirjoitti:
että olet persoona ,joka ei toisten mielipiteistä välitä.Olen monet naurut nauranut lukiessani viestejäsi ja varsinkin sitä kun jotkut eivät ole ymmärtäneet asioita sinnepäinkään miksi niitä olet tarkoittanut. Minusta on tosi surullista jos teet askeleen takavasemmalle. Vai tunnetko ,ettet saa tasoistasi kirjoitteluseuraa? Toisaalta oletko ollut ahdistunut viittauksista ,että olet jonkun frendi ja toisen et. Minä jätän tuollaiset omaan arvoonsa. Minusta se onmyös hiton lapsellista.Minun mielipiteeni on selvä:älä lähde.
Päätös tietenkin on sinun."Pisara itki:"Meri kauas jäät."
Hymyili meri:"Jälleen minut näät."
On kaikki Jumalaa: kun haihdut tuuliin,
taas mereen tuovat sinut tuulispäät.
Ystävieni lailla pidän monista meillä vähemmän luetuista, mutta rakkaista, jotka vähäeleisesti sanovat paljon ? - köyhää uraania
ent.myötätuuli kirjoitti:
väärin!
Etkö vieläkään ymmärtänyt, että en ole koskaan aikonut päästää sinua niin lähelle? En koskaan!TORNIONJOESSA
on havaittu olevan lohia nyt enemmän kuin aikoihin.
Erään ystävättäreni poika väitteli aikoinaan aiheeseen liittyvästä.
Tutkija oli pasifisti, mutta USAn aseteollisuuskin käytti tietoja hyväkseen omissa tutkimuksissaan.
Vähän samoin taisi käyädä Oppenheimille?(muistinvarainen) aikoinaan.
- hajupoika
Hajupoika kiittää Odysseusta mielenkiintoisesta keskustelusta "hankimaailman jutuissa" ja toivottaa hyvä kesää ja onnea "harharetkilläsi". Myös kanssakeskustelijoille toivotan hyvää ja antoisaa kesää. Tavataan muilla foorumeilla !
- Odysseus
"Selvää viisaalle miehelle, huolellisesti ajattelevalle miehelle on tämä;
Se joka pitää totuuden puolta kaikin voimin,
Se joka pitää totuuden puolta sanoissaan ja teoissaan viimeiseen asti,
Se mies on todella Sinun arvokkain auttajasi, oi Mazda Ahura !Yasna 31.22
Laulujen taloon, jossa rakkaus toteutuu ja joka saavutetasan palvelemalla uupumattomasti hyvyyttä.
Tämän haluaa Odysseus antaa Sinulle matkaevääksi
"henkimaailman jutuista". - Kai de Puu
Kun selvännäköisyyttäni kehaisit niin heitän tässä lonkalta - Odysseus poistuu hajupojan matkassa - tuskin erehdyn ?
- Alkovisti
Empä taira oikein jummartaa Pilmarin ajatuksia.Muistaakseni hän lupasi olla vastaamatta toisten viesteihin. Nyt hän rikkoo oman lupauksensa siirtämällä vastausviestinsä vanhaan ketjuun.Ilmaisu tulihan se sieltä viittaa viestivastaukseen, miksi hän muuten haluaa pysyä yli vuosikymmenen takaisen ketjun suojassa. En jummarra.
- Ymmärrysjuttu
Ihmisten välinen kommunikointi on no. "henkimaailman" juttu, niin vaikeaa ja hankalaa se kuuluu ja tuntuu olevan. Suurin osa immeisistä ei ymmärrä eikä tajua, että vastapuoli alkaa ymmärtää ja tajuta sanomasi ja ajatuksesi vasta sitten, kun osaat puhua hänen omaa 'kieltään'. Ts. käytät sanoja ja ilmaisutapaa, joka on hänelle tuttu ja läheinen, oma, sillä lailla sinun vieras viestisi menee kaikista parhaiten perille asti toisen päähän.
- hevonkenkä
AJATELLEN
- Ajatellen aivan kaunis
on moni asia. Katsoin tuossa Lepsämäjokea kartalla. Minulle kun sattuu tuossa kylässä monen talon nuori isäntä ja emäntä olevan hyviä ystäviä nuoruusvuosilta.
Kovin on Espoo ja Nurmijärvi muuttuneet noista ajoista.Kauniainen edelleen laupunki kaupungin sisällä - histan häät?
Nurmijärven veljekset
elivät omaa elämäänsä Jukolan talossa.
Kummallista on etteivät sumppilan "alkovistit" koskaan takerru näihin ikivanhoihin juttuihin, joita kansa lukee ja sille tarjotaan yhä uudelleen "lämmitettyinä" näytelminä TV- radio, ja teatteriesityksinä.
Kun joku hakee piirasmustikat torilta kun voisi poimia ne itse ja parhaat herkkutatitkin ovat usein lenkkipolkujenne varrella.
Nuuksion seutu jo nuoruudesta tuttua.
Illalla kylätietä tepsutellessani saatoin nähdä parikymmentä hirveä kaurahalmeessa.
UKK oli innokas hirvenkaatajakin. Dokumentit kuvin löytyy.
Nuo Ylikankaan kirjat ja näytelmätkin kovin tuttuja kuten hääväkikin?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303