Ovi sulkeutui

Nimetön

Rupusakiksi itseään nimittävien kahvipirtti suljettiin sheriffin toimesta.
Skillanin Kahvipirtti on ollut vuosia, suosittuna, keskustelemattomana.

Oliko perusteltua tuo poisto?

91

7716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullekin on nimitys

      Anna nyt näytettä oikeasta keskustelusta, suuri nimetön sankari/sankaritar.Mikä ihme siinä kahvipirtissä niin kiehtoo, että jatkuvasti pitää olla ruotimassa. Siellähän jutellaan enemmän kuin missän muualla. Mene mukaan tai ole menemättä, mutta on säälittävää urputtaa ja avata oikein ketju taas siellä kirjoittavien haukkumista varten. Varmaan poisto tuli siksi, että tällainen ketju poikii katkerien ihmisten herjauskommentteja , jotka kohdistuvat henkilöihin.

    • katsellut lukijamäärä, olisko siinä syy siihen, että on saanut olla.

      Kiitos Sinulle joka pirttiä puolustit, olen kanssasi samaa mieltä, pirtissä kekustellaan, se onko se joillekin mieleen,kaiketi ei, ei mahda mitään.
      En minäkään kaikista aloituksista tykkää, mutta en kertaakaan ole kapuloita rattaisiin lyönyt.
      Pirtti vie hyvin vähän tilaa palstalla, sovitaan että ei häiriöksi ole, ja siellä ne jotkaa tykkää
      voivat kenenkään mollaamatta kirjoitella.

      Lopuksi, "se josta puhutaan, siitä tykätään" ,tässä tapauksessa siis pirtti ja uskon, että piipahdat siellä Sinäkin, eikös vaan;)),,ainakin ihan tervetullut olet.

      Puolestani se poistettu aloituskin olisi saanut olla,sopua vaan kaikille kirjoittajille, niillekin joiden hampaissa pirtti jatkuvasti on.

      • Nimeton ek

        Avaus osoitti, ettei kyseessä ollut kuka tahansa Tollo, vaan fiksusti kirjoittava, huuumorintajuinen henkilö.

        Kahvipirtissä on ylpeäntuntuinen ja itseriittoinen ilmapiiri. "Muut on krannista"!

        Hyvää jatkoa vaan, mutta älkää antako menestyksen mennä päähän.


      • Nimeton ek kirjoitti:

        Avaus osoitti, ettei kyseessä ollut kuka tahansa Tollo, vaan fiksusti kirjoittava, huuumorintajuinen henkilö.

        Kahvipirtissä on ylpeäntuntuinen ja itseriittoinen ilmapiiri. "Muut on krannista"!

        Hyvää jatkoa vaan, mutta älkää antako menestyksen mennä päähän.

        vastalauseen;))

        Ei ole ylpeä, ja itseriitoinen, no sitä voi olla ja siltä tuntua, olenhan joka päivä äänessä, kuten monet muutkin, mutta mites se keskustelu sytyy, jos ei kirjoitella, kuka enemmän kuka vähemmän.

        Huumorintajuinen aloitus ja sitä en arvostelekkaan,yksi aloitus muiden joukossa, ihan ok.
        Syitä en tiedä miksi poistettiin, eikä ole tehtäväni sitä tivatakkaan.

        Kaksi ja puoli vuotta on pirtti pyörinyt, ei tämän kummemmin ole päähän noussut.
        Nöyränä otan vastaan ne lukuisat moitteet, mitä pirtiä ja minua kohtaan heitellään, yritän asiallisesti puolustella olemassa oloamme.
        Tietämättä oletko mies vain nainen, halit annan;))


      • SkillaN kirjoitti:

        vastalauseen;))

        Ei ole ylpeä, ja itseriitoinen, no sitä voi olla ja siltä tuntua, olenhan joka päivä äänessä, kuten monet muutkin, mutta mites se keskustelu sytyy, jos ei kirjoitella, kuka enemmän kuka vähemmän.

        Huumorintajuinen aloitus ja sitä en arvostelekkaan,yksi aloitus muiden joukossa, ihan ok.
        Syitä en tiedä miksi poistettiin, eikä ole tehtäväni sitä tivatakkaan.

        Kaksi ja puoli vuotta on pirtti pyörinyt, ei tämän kummemmin ole päähän noussut.
        Nöyränä otan vastaan ne lukuisat moitteet, mitä pirtiä ja minua kohtaan heitellään, yritän asiallisesti puolustella olemassa oloamme.
        Tietämättä oletko mies vain nainen, halit annan;))

        kun aina aloitat sen mukavan Kahvipirtin . Olen seurannut ja hyväksi todennut,joskus jopa kirjoitankin sanasen . Nyt on joku saanut hampaisiinsa nämä kaksi ketjua jotka molemmat ovat mukavia ,Monicalle myös onnea ,ja lykkyä tykö
        molemmille naisille. Me ollaan hyvillämme että tällaisia keskustelu paikkoja on täällä IKÄIHMISISSÄ,Molemmat puolustavat tahollaan paikkaansa.


      • Tiina Tollo
        Nimeton ek kirjoitti:

        Avaus osoitti, ettei kyseessä ollut kuka tahansa Tollo, vaan fiksusti kirjoittava, huuumorintajuinen henkilö.

        Kahvipirtissä on ylpeäntuntuinen ja itseriittoinen ilmapiiri. "Muut on krannista"!

        Hyvää jatkoa vaan, mutta älkää antako menestyksen mennä päähän.

        Tunnustan ,että minä Tiina Tollo eri nikillä kirjoitan silloin tällöin Kahvipirtissä ja muissakin ketjuissa. Mielestäni ei ole juuri ketään, joka kirjoittaisi VAIN siellä eikä koskaan missään muualla (mutta mitäs pahaa siinäkään olisi ?). Ei ole siis käsitteelle "kahvipirttiläinen" mitään oikeutusta eikä leimaamistarvetta.
        Samanlaisena tollona olen saanut siellä aina asiallisen vastaanoton, rivien välejä en edes ymmärrä tolloudessani lukea.
        Ilmeisesti olet siellä käynyt etkä ole tuntenut oloasi kotoisaksi. Kahvipöytäkeskustelut eivät yleensäkään ole kovin syvällisiä eikä pöydässä pitkään istuta, kahvilan asiakkaat vaihtuvat ja viimeisiä kuulumisia ja tekemisiä kerrotaan, toisten vointia kysellään. Sekö on itseriittoisuutta ? Joidenkin puuhakkaiden tekemiset minuakin joskus hengästyttää, mutta ei se ole minulta pois, jos joku jaksaa ja viitsii harrastaa.
        Tämä "me ja krannilaiset" -kissanhännänveto on jo tarpeeksi monta kertaa käyty. Älä jaksa!!!!!


      • ullamirjami kirjoitti:

        kun aina aloitat sen mukavan Kahvipirtin . Olen seurannut ja hyväksi todennut,joskus jopa kirjoitankin sanasen . Nyt on joku saanut hampaisiinsa nämä kaksi ketjua jotka molemmat ovat mukavia ,Monicalle myös onnea ,ja lykkyä tykö
        molemmille naisille. Me ollaan hyvillämme että tällaisia keskustelu paikkoja on täällä IKÄIHMISISSÄ,Molemmat puolustavat tahollaan paikkaansa.

        sinulta löytyy aina kannustusta ja hyvää sanottavaa, näitä tällaisia kun saa, niin jaksaa taas, terveisin Monica


      • ullamirjami kirjoitti:

        kun aina aloitat sen mukavan Kahvipirtin . Olen seurannut ja hyväksi todennut,joskus jopa kirjoitankin sanasen . Nyt on joku saanut hampaisiinsa nämä kaksi ketjua jotka molemmat ovat mukavia ,Monicalle myös onnea ,ja lykkyä tykö
        molemmille naisille. Me ollaan hyvillämme että tällaisia keskustelu paikkoja on täällä IKÄIHMISISSÄ,Molemmat puolustavat tahollaan paikkaansa.

        Miksi nimitätte toimintaanne keskusteluksi?

        Keskustelu avataan uudella viestillä, jossa esitellään jokin aihe keskusteltavaksi. Ainakin itse yritän löytää aiheen, jolla on yleistä mielenkiintoa. Usein aiheeni ovat hiukan ehkä vaikeita eikä niihin osallistuta, pelosta tulla nolatuksi.

        En ole Kahvipirtin vihaaja vaan kerron näkemykseni tähän liittyen. Luen Kahvipirtin kirjoituksia ja siellä on ainakin muutama ystävänikin, näin toivon.

        Kun esitän mielipiteeni asioista, saan vastaani ryöpyn, jossa minut tehdään täysin kelvottomaksi ihmiseksi!


      • syynä
        Tiina Tollo kirjoitti:

        Tunnustan ,että minä Tiina Tollo eri nikillä kirjoitan silloin tällöin Kahvipirtissä ja muissakin ketjuissa. Mielestäni ei ole juuri ketään, joka kirjoittaisi VAIN siellä eikä koskaan missään muualla (mutta mitäs pahaa siinäkään olisi ?). Ei ole siis käsitteelle "kahvipirttiläinen" mitään oikeutusta eikä leimaamistarvetta.
        Samanlaisena tollona olen saanut siellä aina asiallisen vastaanoton, rivien välejä en edes ymmärrä tolloudessani lukea.
        Ilmeisesti olet siellä käynyt etkä ole tuntenut oloasi kotoisaksi. Kahvipöytäkeskustelut eivät yleensäkään ole kovin syvällisiä eikä pöydässä pitkään istuta, kahvilan asiakkaat vaihtuvat ja viimeisiä kuulumisia ja tekemisiä kerrotaan, toisten vointia kysellään. Sekö on itseriittoisuutta ? Joidenkin puuhakkaiden tekemiset minuakin joskus hengästyttää, mutta ei se ole minulta pois, jos joku jaksaa ja viitsii harrastaa.
        Tämä "me ja krannilaiset" -kissanhännänveto on jo tarpeeksi monta kertaa käyty. Älä jaksa!!!!!

        Kun keskustelijat ja tarinankertojat (yleensä kirjoittajat) ovat kadonneet tältä palstalta.
        Samaa höpinää vain saa lukea kahdesta ketjusta.

        No, murreketju on ihan okei, kaikki kun ei osaa murteista kiinnostuakaan niin voi pysytella ulkopuolella aivan oikeasti.

        Huomioikaapa 60 palsta, siellä käydään jutustelua ja kirjoittajia on aivan avoimella palstalla.
        Täällä on vain yksi ketju johon jokaista yritetään sulloa eikä se ole mitään mukavaa.

        Mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.


      • siinä syytä
        syynä kirjoitti:

        Kun keskustelijat ja tarinankertojat (yleensä kirjoittajat) ovat kadonneet tältä palstalta.
        Samaa höpinää vain saa lukea kahdesta ketjusta.

        No, murreketju on ihan okei, kaikki kun ei osaa murteista kiinnostuakaan niin voi pysytella ulkopuolella aivan oikeasti.

        Huomioikaapa 60 palsta, siellä käydään jutustelua ja kirjoittajia on aivan avoimella palstalla.
        Täällä on vain yksi ketju johon jokaista yritetään sulloa eikä se ole mitään mukavaa.

        Mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.

        että kaikki ovat ruvenneet varomaan sanojaan, eikä jutut ole niin spontaaneja kuin keskustelussa yleensä. Siis ei silti herjoja tarvitse heittää, mutta närkästely toisia kirjoittajia kohtaan ei innosta mukaan.


      • Tussunperän taavi
        syynä kirjoitti:

        Kun keskustelijat ja tarinankertojat (yleensä kirjoittajat) ovat kadonneet tältä palstalta.
        Samaa höpinää vain saa lukea kahdesta ketjusta.

        No, murreketju on ihan okei, kaikki kun ei osaa murteista kiinnostuakaan niin voi pysytella ulkopuolella aivan oikeasti.

        Huomioikaapa 60 palsta, siellä käydään jutustelua ja kirjoittajia on aivan avoimella palstalla.
        Täällä on vain yksi ketju johon jokaista yritetään sulloa eikä se ole mitään mukavaa.

        Mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.

        Tässä edellä valitellaan sitä, että mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.
        Voihan se olla niinkin, mutta voihan se olla olemattakin, niinkuin Nykäsmatti asian ilmaisee.
        Oiskohan syynä se, että olemme liian tosikkomaisia?
        Pitäiskö olla hieman leikkimieltä ja hassuttelunhalua näissä tarinoinneissa?
        Täältä Tussunperältä katsoen, voitaisiin iskeä tarinaa ihan vaan jonnin joutavistakin asioista...ei niiden tartte olla niin haudanvakavia asioita.
        Mutta vitsien kerronnassa pitää olla tyyliä. Ei ole mitään mieltä siinä, että joku kopioi vitsejä esim. googlesta ja esittää niitä sitten ominaan, ihan niinkuin tuolla yhdessä toisessa paikassa tapahtuu.
        Sitten olis vielä yx juttu.
        Kun täällä' palstoilla jo on Kahvitupa, niin eikö olis paikallaan polkaista käyntiin oikein EU:n aikainen pubi.
        Siellä oluttuopin höyryssä jutut sikiäisivät ja nauru raikais.
        Mulla olis jo nimiehdotuskin pubille...se vois olla esim. "Yksi vielä"
        Tällasia turinoita tällä kertaa täältä Tussunperältä...hepskukkuu!


      • pirtissä
        Tiina Tollo kirjoitti:

        Tunnustan ,että minä Tiina Tollo eri nikillä kirjoitan silloin tällöin Kahvipirtissä ja muissakin ketjuissa. Mielestäni ei ole juuri ketään, joka kirjoittaisi VAIN siellä eikä koskaan missään muualla (mutta mitäs pahaa siinäkään olisi ?). Ei ole siis käsitteelle "kahvipirttiläinen" mitään oikeutusta eikä leimaamistarvetta.
        Samanlaisena tollona olen saanut siellä aina asiallisen vastaanoton, rivien välejä en edes ymmärrä tolloudessani lukea.
        Ilmeisesti olet siellä käynyt etkä ole tuntenut oloasi kotoisaksi. Kahvipöytäkeskustelut eivät yleensäkään ole kovin syvällisiä eikä pöydässä pitkään istuta, kahvilan asiakkaat vaihtuvat ja viimeisiä kuulumisia ja tekemisiä kerrotaan, toisten vointia kysellään. Sekö on itseriittoisuutta ? Joidenkin puuhakkaiden tekemiset minuakin joskus hengästyttää, mutta ei se ole minulta pois, jos joku jaksaa ja viitsii harrastaa.
        Tämä "me ja krannilaiset" -kissanhännänveto on jo tarpeeksi monta kertaa käyty. Älä jaksa!!!!!

        on neljätoista kirjoittajaa ja seitsemän heistä käy siellä joskus.
        Harvemmin näkee näitä vakituisia kirjoittajia pirtin ulkopuolella, ainoastaan emäntä käy joskus puolustautumassa, ei muuta.

        Jos tästä aiheesta usein kirjoitetaan, niin sehän on selvää että on monta jotka eivät suosi sen olemasaoloa, ei sitä että siitä tykättäisiin.

        Ja mitä tulee lukijoihin , tiedän omasta kokemuksestani ettei kaikki siellä piipahtavat todellakaan lue mitään , kurkistavat vain ketä siellä onkaan

        Kirjoittajat jotka eivät halua mennä putiikkiin ovat niinkuin poissuljetut koko palstalta kun täällä ei kiinnosta muu kuin jutut kahvinjuonnista .


      • simät päässä
        pirtissä kirjoitti:

        on neljätoista kirjoittajaa ja seitsemän heistä käy siellä joskus.
        Harvemmin näkee näitä vakituisia kirjoittajia pirtin ulkopuolella, ainoastaan emäntä käy joskus puolustautumassa, ei muuta.

        Jos tästä aiheesta usein kirjoitetaan, niin sehän on selvää että on monta jotka eivät suosi sen olemasaoloa, ei sitä että siitä tykättäisiin.

        Ja mitä tulee lukijoihin , tiedän omasta kokemuksestani ettei kaikki siellä piipahtavat todellakaan lue mitään , kurkistavat vain ketä siellä onkaan

        Kirjoittajat jotka eivät halua mennä putiikkiin ovat niinkuin poissuljetut koko palstalta kun täällä ei kiinnosta muu kuin jutut kahvinjuonnista .

        Miten voikin olla noin vainoharhainen Kahvipirtin vihaaja, samalla sairaalloisen kiinnostunut siinä kirjoittavista.Laskutaidoton ja lukutaidoton resuukka lienet.Minulla ei ole aikaa eikä melenkiintoa tehdä tilastoja, mutta kyllä muissa ketjuissa on paljonkin sellaisia , jotka sinne halveksimaasi ketjuun kirjoittavat. Seuraavat olen ainakin bongannut: Hintriika, Venlastiina, Meri-kukka, Likka321,Irkku, Sinikynä,Ullamirjami ja varmaan paljon muitakin.
        Relaa nyt jo , keitä itsellesi hyvät kahvit ja juo pullan kanssa.


      • Tussunperän taavi
        simät päässä kirjoitti:

        Miten voikin olla noin vainoharhainen Kahvipirtin vihaaja, samalla sairaalloisen kiinnostunut siinä kirjoittavista.Laskutaidoton ja lukutaidoton resuukka lienet.Minulla ei ole aikaa eikä melenkiintoa tehdä tilastoja, mutta kyllä muissa ketjuissa on paljonkin sellaisia , jotka sinne halveksimaasi ketjuun kirjoittavat. Seuraavat olen ainakin bongannut: Hintriika, Venlastiina, Meri-kukka, Likka321,Irkku, Sinikynä,Ullamirjami ja varmaan paljon muitakin.
        Relaa nyt jo , keitä itsellesi hyvät kahvit ja juo pullan kanssa.

        Tunnettu tosiasia on, että ensin on vale, sitten tulee emävale ja viimeksi se pahin eli tilasto.


      • nimiin mennään
        simät päässä kirjoitti:

        Miten voikin olla noin vainoharhainen Kahvipirtin vihaaja, samalla sairaalloisen kiinnostunut siinä kirjoittavista.Laskutaidoton ja lukutaidoton resuukka lienet.Minulla ei ole aikaa eikä melenkiintoa tehdä tilastoja, mutta kyllä muissa ketjuissa on paljonkin sellaisia , jotka sinne halveksimaasi ketjuun kirjoittavat. Seuraavat olen ainakin bongannut: Hintriika, Venlastiina, Meri-kukka, Likka321,Irkku, Sinikynä,Ullamirjami ja varmaan paljon muitakin.
        Relaa nyt jo , keitä itsellesi hyvät kahvit ja juo pullan kanssa.

        Sinikynä ei paljoa ole siellä käynyt häntä en laskenut vakituisiin.
        Ja osaatko sinä laskea, mainitsemiasi nikkejä on juuri seitsemän minun laskujeni mukaan, nimiä en kyllä mainitse.


      • mä meen ulos ny
        nimiin mennään kirjoitti:

        Sinikynä ei paljoa ole siellä käynyt häntä en laskenut vakituisiin.
        Ja osaatko sinä laskea, mainitsemiasi nikkejä on juuri seitsemän minun laskujeni mukaan, nimiä en kyllä mainitse.

        laske sinä nyt miten päin haluat ja tilastoi vaikka vuoden ajalta Kahvipirteistä kunkin viestien määrät ja se, montako kertaa he ovat kirjoittaneet muualle.Siinäpä sinulle mieluisaa puuhaa viikonlpuksi. Odotamme kaikki jännityksellä tilaston valmistumista! Kiitos jo etukäteen!


      • pirtissä kirjoitti:

        on neljätoista kirjoittajaa ja seitsemän heistä käy siellä joskus.
        Harvemmin näkee näitä vakituisia kirjoittajia pirtin ulkopuolella, ainoastaan emäntä käy joskus puolustautumassa, ei muuta.

        Jos tästä aiheesta usein kirjoitetaan, niin sehän on selvää että on monta jotka eivät suosi sen olemasaoloa, ei sitä että siitä tykättäisiin.

        Ja mitä tulee lukijoihin , tiedän omasta kokemuksestani ettei kaikki siellä piipahtavat todellakaan lue mitään , kurkistavat vain ketä siellä onkaan

        Kirjoittajat jotka eivät halua mennä putiikkiin ovat niinkuin poissuljetut koko palstalta kun täällä ei kiinnosta muu kuin jutut kahvinjuonnista .

        se on sekin,että lasketaan sormien kanssa,ketkä pirtissä käyvät.
        Ja että siellä ei keskustella mistään,eikä milloinkaan ? Kyllähän se meikäläiselle sopii!!
        Mutta Ruuneperille lohdutukseksi:
        Kyllä sitä rapaa tuleen niskaan toisillekin......
        ja kaikenhuippu, että positiiviset ajatukset kanssakirjoittajistaan voivat saada jonkun niin ärsyyntymään....??
        Muutenhan täällä olisikin liian kivaa...sitten vaan ihmetellään kun kirjoittajat häipyy.


      • kaikkiko
        simät päässä kirjoitti:

        Miten voikin olla noin vainoharhainen Kahvipirtin vihaaja, samalla sairaalloisen kiinnostunut siinä kirjoittavista.Laskutaidoton ja lukutaidoton resuukka lienet.Minulla ei ole aikaa eikä melenkiintoa tehdä tilastoja, mutta kyllä muissa ketjuissa on paljonkin sellaisia , jotka sinne halveksimaasi ketjuun kirjoittavat. Seuraavat olen ainakin bongannut: Hintriika, Venlastiina, Meri-kukka, Likka321,Irkku, Sinikynä,Ullamirjami ja varmaan paljon muitakin.
        Relaa nyt jo , keitä itsellesi hyvät kahvit ja juo pullan kanssa.

        naisia eli se onkin naisten pirtti


      • Hintriika1
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miksi nimitätte toimintaanne keskusteluksi?

        Keskustelu avataan uudella viestillä, jossa esitellään jokin aihe keskusteltavaksi. Ainakin itse yritän löytää aiheen, jolla on yleistä mielenkiintoa. Usein aiheeni ovat hiukan ehkä vaikeita eikä niihin osallistuta, pelosta tulla nolatuksi.

        En ole Kahvipirtin vihaaja vaan kerron näkemykseni tähän liittyen. Luen Kahvipirtin kirjoituksia ja siellä on ainakin muutama ystävänikin, näin toivon.

        Kun esitän mielipiteeni asioista, saan vastaani ryöpyn, jossa minut tehdään täysin kelvottomaksi ihmiseksi!

        Et usko olevasi Kahvipirtin vihaaja, mutta jatkuvasti se vain on hampaankolossasi! Yhtä lailla Sinunkin aloittamasi ketjut rönsyilevät joskus kauas, kauas siitä alkuperäisestä kysymyksestä. Kuten kaikki muutkin ketjut.

        Kai (Kai) olet nähnyt, että suurin osa Kahvipirtin kävijöistä osallistuu myös muihin ketjuihin. Minäkin olen lusikkani pannut lähes jokaiseen Sinun aloittamaasi soppaan.

        On kiva heittää huulta välillä siellä ja välillä täällä. Miksi se Sinua hiertää, että käy välillä hörpyllä mukavassa pirtissä? Miksi se asia, jota kahvinjuonnin välissä pirtissä pohditaan kuin kahvipöydässä ikään, ei mielestäsi ole keskustelua?

        Sitä paitsi on sellaisiakin, jotka tykkäävät enimmäkseen lukea ja kirjoittaa vain muutaman sanan johonkin, esim. "kupposen ääreen istahtaen" kiittää mukavasta ilmapiiristä Kahvipirtissä. Kaikki eivät ole samanlaisia hölösuita kuten Sinä ja minä. Anna arvo heillekin!


      • nimiin mennään kirjoitti:

        Sinikynä ei paljoa ole siellä käynyt häntä en laskenut vakituisiin.
        Ja osaatko sinä laskea, mainitsemiasi nikkejä on juuri seitsemän minun laskujeni mukaan, nimiä en kyllä mainitse.

        sopii avata Ylä reunasta TIETOA PALSTASTA.
        Siinä meneekin sitten mukavasti muutava päivä ainakin "rakkaan aiheen parissa ".
        Ja annat meidän rauhassa kirjoitella täällä mukavia.
        On tietoa viideltä vuodelta . Ikävä kyllä on vaan ne jotka ei huutele puskasta.

        Mutta hyvää viikon loppua tilastojesi parissa ,rakastat niitä kuitenkin enemmän kun ihmisiä:=


      • uzma-m
        syynä kirjoitti:

        Kun keskustelijat ja tarinankertojat (yleensä kirjoittajat) ovat kadonneet tältä palstalta.
        Samaa höpinää vain saa lukea kahdesta ketjusta.

        No, murreketju on ihan okei, kaikki kun ei osaa murteista kiinnostuakaan niin voi pysytella ulkopuolella aivan oikeasti.

        Huomioikaapa 60 palsta, siellä käydään jutustelua ja kirjoittajia on aivan avoimella palstalla.
        Täällä on vain yksi ketju johon jokaista yritetään sulloa eikä se ole mitään mukavaa.

        Mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.

        kolmeen muuhun keskustelu ryhmaan,ihmeekseni ei ole haukuttu,ei kummasteltu merkillista kirjoitustaitoani,osanottajat ovat fiksuja suomalaisia jotka asuvat useissa erimaissa.
        Tama palsta oli ok parivuotta,avasin parikertaa vapaan sanan ja ilokseni se oli aika suosittu.
        Nykyaan jos otan osaa, jostain pusikosta tulee asiatonta naljailua ja olen pyytanyt poistamaan viestini.
        Tanne jai hyvia ystavia ja seurailen heidan kirjoituksiaan ja toivotankin heille kaunista kevaan jatkoa.


      • aina ystävä
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miksi nimitätte toimintaanne keskusteluksi?

        Keskustelu avataan uudella viestillä, jossa esitellään jokin aihe keskusteltavaksi. Ainakin itse yritän löytää aiheen, jolla on yleistä mielenkiintoa. Usein aiheeni ovat hiukan ehkä vaikeita eikä niihin osallistuta, pelosta tulla nolatuksi.

        En ole Kahvipirtin vihaaja vaan kerron näkemykseni tähän liittyen. Luen Kahvipirtin kirjoituksia ja siellä on ainakin muutama ystävänikin, näin toivon.

        Kun esitän mielipiteeni asioista, saan vastaani ryöpyn, jossa minut tehdään täysin kelvottomaksi ihmiseksi!

        minäkin olen kanssasi kahvitellut mielikuvissa kaikessa ystävyydessä, olkoon se ympäristö kahvipirtti, teetupa tai kannonnokka.Jotain keskustelun tapaistakin olen pirtissä käynyt toisten kävijöitten kanssa.Terveisin Likka321


      • muutama mies
        kaikkiko kirjoitti:

        naisia eli se onkin naisten pirtti

        ja ne ovatkin priimaa. Saisi se Sinikynäkin taas tulla sine käymään, hyvin häntä hemmottelisimme...


      • epäilen
        muutama mies kirjoitti:

        ja ne ovatkin priimaa. Saisi se Sinikynäkin taas tulla sine käymään, hyvin häntä hemmottelisimme...

        ettei vain Sinikynä ole löytänyt parempaa seuraa


      • priima'
        muutama mies kirjoitti:

        ja ne ovatkin priimaa. Saisi se Sinikynäkin taas tulla sine käymään, hyvin häntä hemmottelisimme...

        miehestä on kyllä hän, joka siellä niitä puolituhmia ja härskejäkin vitsejä laukoo.
        Luulisi niihin jo kyllästyttävän, mutta niin vain mummuja naurattaa!


      • lisäksi vielä
        priima' kirjoitti:

        miehestä on kyllä hän, joka siellä niitä puolituhmia ja härskejäkin vitsejä laukoo.
        Luulisi niihin jo kyllästyttävän, mutta niin vain mummuja naurattaa!

        ja lemmenlurituksiaan julkisesti mummeleille kertoilee, elävät sitten nuorempiensa (R63)onnesta


      • jokunen mummokin
        priima' kirjoitti:

        miehestä on kyllä hän, joka siellä niitä puolituhmia ja härskejäkin vitsejä laukoo.
        Luulisi niihin jo kyllästyttävän, mutta niin vain mummuja naurattaa!

        tuhmia juttuja ja jotkut toiset mummut hyväksyvästi hekottaa.


      • "Viksu"
        priima' kirjoitti:

        miehestä on kyllä hän, joka siellä niitä puolituhmia ja härskejäkin vitsejä laukoo.
        Luulisi niihin jo kyllästyttävän, mutta niin vain mummuja naurattaa!

        priimakin näkyy olevan viksusta kirjoittajasta olevan


      • syynä kirjoitti:

        Kun keskustelijat ja tarinankertojat (yleensä kirjoittajat) ovat kadonneet tältä palstalta.
        Samaa höpinää vain saa lukea kahdesta ketjusta.

        No, murreketju on ihan okei, kaikki kun ei osaa murteista kiinnostuakaan niin voi pysytella ulkopuolella aivan oikeasti.

        Huomioikaapa 60 palsta, siellä käydään jutustelua ja kirjoittajia on aivan avoimella palstalla.
        Täällä on vain yksi ketju johon jokaista yritetään sulloa eikä se ole mitään mukavaa.

        Mielenkiinto on kadonnut 70 palstalta.

        kun kehuit että siellä on hyvää keskustelua. Minä en löytänyt yhtään ketjua joka olisi yltänyt 30:piin asti,ottamatta huomioon sitä joka oli jokin rakkaudesta kantaa ottava ,en edes viitsinut avata sitä. Koska minun rakkaus asiani ei kuulu näille palstoille .
        Saisinko tietää minkälainen keskustelu se on joka siellä sinua kiinnostaa, ainakin käyt täällä 70 puolella . Laitahan tänne sellainen hyvä aloitus ,niin mekin taas päästään vauhtiin.


      • ullamirjami kirjoitti:

        kun kehuit että siellä on hyvää keskustelua. Minä en löytänyt yhtään ketjua joka olisi yltänyt 30:piin asti,ottamatta huomioon sitä joka oli jokin rakkaudesta kantaa ottava ,en edes viitsinut avata sitä. Koska minun rakkaus asiani ei kuulu näille palstoille .
        Saisinko tietää minkälainen keskustelu se on joka siellä sinua kiinnostaa, ainakin käyt täällä 70 puolella . Laitahan tänne sellainen hyvä aloitus ,niin mekin taas päästään vauhtiin.

        kirjoittajalle joka ihmettelee mikähän on syynä --
        hän kun ei löydä täältä 70 minkäänlaista keskustelunaihetta.


      • meni
        ullamirjami kirjoitti:

        kun kehuit että siellä on hyvää keskustelua. Minä en löytänyt yhtään ketjua joka olisi yltänyt 30:piin asti,ottamatta huomioon sitä joka oli jokin rakkaudesta kantaa ottava ,en edes viitsinut avata sitä. Koska minun rakkaus asiani ei kuulu näille palstoille .
        Saisinko tietää minkälainen keskustelu se on joka siellä sinua kiinnostaa, ainakin käyt täällä 70 puolella . Laitahan tänne sellainen hyvä aloitus ,niin mekin taas päästään vauhtiin.

        juuri ketju, jossa on toistasataa viestiä!
        Noissa kuuskymppisissä tarkoitan...


      • Pirttiin pirtiin
        ullamirjami kirjoitti:

        kirjoittajalle joka ihmettelee mikähän on syynä --
        hän kun ei löydä täältä 70 minkäänlaista keskustelunaihetta.

        Kahvi pirtiin....


      • meni kirjoitti:

        juuri ketju, jossa on toistasataa viestiä!
        Noissa kuuskymppisissä tarkoitan...

        katsonut lukioiden listasta --varmistin sen ja --kirjoittajia ei ole kovin paljoa .
        Nämä ovat eri luku, jotka käyvät vain vilkaisemassa ,sitä ei voi sanoa osallistumiseksi.


      • ullamirjami kirjoitti:

        katsonut lukioiden listasta --varmistin sen ja --kirjoittajia ei ole kovin paljoa .
        Nämä ovat eri luku, jotka käyvät vain vilkaisemassa ,sitä ei voi sanoa osallistumiseksi.

        tarkistaa Avaamalla linkkien uläosassa olevan
        TIETOA PALSTASTA ja "nurkantakana" ei ollut sellaista huippu osallitunutta ketjua --ikävä kyllä.
        Pystypaarikin oli saanut vaivaset 104 vastausta ,että sillain.


      • tarkkaan
        ullamirjami kirjoitti:

        katsonut lukioiden listasta --varmistin sen ja --kirjoittajia ei ole kovin paljoa .
        Nämä ovat eri luku, jotka käyvät vain vilkaisemassa ,sitä ei voi sanoa osallistumiseksi.

        edelliselle sivulle meni tänään 60 palstalla ketju, jossa on yli sata vastausta - lukijoita on yli kaksituhatta. En tosin käsitä miksi kinaan selvästä asiasta.

        Tiedän hyvin mikä ero on lukijoilla ja kirjoittajilla!


      • mitä sinä
        ullamirjami kirjoitti:

        tarkistaa Avaamalla linkkien uläosassa olevan
        TIETOA PALSTASTA ja "nurkantakana" ei ollut sellaista huippu osallitunutta ketjua --ikävä kyllä.
        Pystypaarikin oli saanut vaivaset 104 vastausta ,että sillain.

        tarkoitat, mutta minä tarkoitin juuri sitä vaivaista sataa, kun sinä kirjoitit tuolla jossain kolmenkymmenen viestin ketjuista.
        Vielä sen verran, että siellä tulee aloituksia niin paljon, että menevät edelliselle sivulle ilman satoja vastauksia.

        Se siitä ja piste.


      • häjypoika
        ullamirjami kirjoitti:

        sopii avata Ylä reunasta TIETOA PALSTASTA.
        Siinä meneekin sitten mukavasti muutava päivä ainakin "rakkaan aiheen parissa ".
        Ja annat meidän rauhassa kirjoitella täällä mukavia.
        On tietoa viideltä vuodelta . Ikävä kyllä on vaan ne jotka ei huutele puskasta.

        Mutta hyvää viikon loppua tilastojesi parissa ,rakastat niitä kuitenkin enemmän kun ihmisiä:=

        Ullamirjamille
        tässäkin kerrot itse plaraavasi tilastoja jopa päiväkausia.
        Kun sittten kirjoitat väärää tietoa niin sinulta ei saa milloinkaan selvää vastausta.
        Huomaatko?
        - Pata kattilaa soimaa...
        Sulla on koira, josta puhut aina "hänestä". edelleenkin.


      • häjypoika
        ullamirjami kirjoitti:

        kun kehuit että siellä on hyvää keskustelua. Minä en löytänyt yhtään ketjua joka olisi yltänyt 30:piin asti,ottamatta huomioon sitä joka oli jokin rakkaudesta kantaa ottava ,en edes viitsinut avata sitä. Koska minun rakkaus asiani ei kuulu näille palstoille .
        Saisinko tietää minkälainen keskustelu se on joka siellä sinua kiinnostaa, ainakin käyt täällä 70 puolella . Laitahan tänne sellainen hyvä aloitus ,niin mekin taas päästään vauhtiin.

        60 kirjoitat Lintuketjujasi
        tänäkin keväänä.
        Samoja 70 vuosia ja nytkin 80 yksiksesi, mitä makriina tai kiikaroija joskus.


    • jjoutava

      Boris Jambolskin "Tarkoin vartioitu katu" kirjasta.
      Stalin kulki datzalleen Arbat kadun kautta, sen vuoksi katua vartioitiin tavallista tarkemmin. Kätyreitä oli varmaan enempi kuin askkaita.

      K. oli vaivautunut jos huomasi ettei ollut kaksi varjostajaa, miksi kaksi? jos k. jutteli vastaantulijan kanssa, toinen lähti varjostamaan vastaantullutta.

      Talonmiehet rakenteli kurkistusluukkuja ja salakuunteli mummoa joka nimitteli kultakalojaan
      ja epäiltiin, että sillä on salavuokralaisia.

      Asukkaat kyttäsi ja ilmiantoi toisiaan.

      Tämmöstä kirjassa on luettavissa.

      • Hintriika1

        Olisiko Jambolski käynyt hakemassa ideoita kirjaansa täältä meidän keskutelupalstalta?


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Olisiko Jambolski käynyt hakemassa ideoita kirjaansa täältä meidän keskutelupalstalta?

        Ihmiset kuitenkin vähän samanlaisia silloin siellä, kuin tällöin täällä.:)

        Jambolskin kirja kuitenkin julkaistiin vasta
        1980 luvun lopulla ilmapiirin liennyttyä.


    • ennenvanhaan sanottiin

      että ihminen jolla ei muuta tekemistä kuin kytätä naapuriaan (tässä tapauksessa Kahvipirttiläisiä) on jotenkin onneton.Hänen elämässään ei tapahdu mitään.Kateus on kummallinen "tauti" ainakin meillä suomalaisilla,ei lähde kulumallakaan.Keneltä se on pois,jos joku keksinyt harmittoman tavan jutustella tuttujen ja tuntemattomien kanssa?Hyvää jatkoa vaan Kahvipirtille!Toivoo satunnainen kävijä

      • joviaaliM

        Tuohon edelliseen vois vielä lisätä sen, että sitä kyttäämistä taitaa harrastaa moni sellainenkin, joka antaa itsestään hyvin vapaamielisen kuvan.
        Naapuri valvoo naapuriaan. Se oli tehokas keino jo entisessä Neuvostoliitossakin, toisin ajattelijoiden eliminoimiseksi.
        Otetaanpa esimerkki.
        Kun johonkin ketjuun ilmestyy kirjoitus, joka ei miellytä jostain syystä jotakuta siihen ketjuun kirjoittanutta tai peräti ketjun avaaja, niin on helppo klikata sitä kohta jokaisessa jutussa, jossa lukee "ilmoita asiattomasta viestistä".
        Kun näitä klikkauksia tapahtuu ilmeisen paljon,(me hän olemme niin suvaitsemattomia) ei seriffillä voi olla aikaa syventyä jokaiseen juttuun, vaan käytännössä se on poisto jo heti, kun tällainen ilmoitus tulee seriffille.
        Jos olen väärässä, toivoisin, että esim. seriffi oikaisisi minua ja samalla saisimme oikeata infoa poistoasiassa.


    • mirjamarja ek

      Jos kahvipirtti on suosittu, mutta se ei jotakuta kiinnosta, niin entä sitten?
      Jos ei kiinnosta, ei käy siellä.
      Eikö niin, kahvipirttiläiset?

      Kahvipirtti on jutustelupaikka.
      Kun syvällisempää asiaa tulee mieleen, niin sitten mennään palstalle, jolla tätä asiaa enemmän käsitellään.

      Täytyykö olla erikseen joku rupusakki? Mikä täällä olijoita oikein riivaa?

      Näinkö ollaan elävässäkin elämässä, että ollaan niin alemmudentuntoisia, ettei kehdata mennä muiden joukkoon, vaan perustetaan oma rupusakki, jossa saa puhua pelkäämättä?

      Palsta on poistettu varmaan siitä syystä, että rupusakkilaiset uskaltautuisivat ihan oikeaan kahvipirttiin juomaan kupin kahvia.

      • fiiuliN

        En tiedä toisista, mutta itse en ole menemättä pirttiin sentakia että kärsisin alemmuudentunteesta
        vaan minun tuntumani on päinvastainen.

        En ole seurustelunkipeä muutenkaan, ja ihmettelen kovasti kuka jaksaa useimpien mielikuvitusjuttuihin vastailla.

        Koska en paljoa kulje ihmisjoukoissa en osaa sanoa millä tavalla oikeassa elämässä ihmiset suhtautuvat tuommoisiin pirtteihin.

        Meidän kunnassa on yksi baari ja toinen grilli. Siitä en tiedä miksi siellä käydään, mutta pelkkiä jutustelijoita ei käy ainakaan. Oluen juojia käy muutama ja miehet pistäytyvät tupakalla.

        Mitä enemmän seiniä välilemme rakennetaan, sitä enemmän kateutta ja erimielisyyttä syntyy.


      • mirjamarja ek
        fiiuliN kirjoitti:

        En tiedä toisista, mutta itse en ole menemättä pirttiin sentakia että kärsisin alemmuudentunteesta
        vaan minun tuntumani on päinvastainen.

        En ole seurustelunkipeä muutenkaan, ja ihmettelen kovasti kuka jaksaa useimpien mielikuvitusjuttuihin vastailla.

        Koska en paljoa kulje ihmisjoukoissa en osaa sanoa millä tavalla oikeassa elämässä ihmiset suhtautuvat tuommoisiin pirtteihin.

        Meidän kunnassa on yksi baari ja toinen grilli. Siitä en tiedä miksi siellä käydään, mutta pelkkiä jutustelijoita ei käy ainakaan. Oluen juojia käy muutama ja miehet pistäytyvät tupakalla.

        Mitä enemmän seiniä välilemme rakennetaan, sitä enemmän kateutta ja erimielisyyttä syntyy.

        En minäkään ole siellä osallistunut mihinkään keskusteluun tai jutusteluun, mutta ei se johdu arkuudesta. En vain tunne olevani nokkela.
        Minäkään en ole kovin suurissa joukoissa viihtyvää lajia ja seurustelunkipeä.

        Tarkoitin sillä rupusakkipirtillä sitä, että uskoisin jokaisen voivat mennä juttuseuraa hakemaan tästä jo perinteisestä pirtistä, ettei tarvitse uutta perustaa.

        No en ota sen enempää kantaa, ajattelin vain, että koska meitä muutenkin on niin moneen lähtöön, niin ei kannata aivan ehdoin tahdoin perustaa erillisiä porukoita.


      • pirtissäkin
        fiiuliN kirjoitti:

        En tiedä toisista, mutta itse en ole menemättä pirttiin sentakia että kärsisin alemmuudentunteesta
        vaan minun tuntumani on päinvastainen.

        En ole seurustelunkipeä muutenkaan, ja ihmettelen kovasti kuka jaksaa useimpien mielikuvitusjuttuihin vastailla.

        Koska en paljoa kulje ihmisjoukoissa en osaa sanoa millä tavalla oikeassa elämässä ihmiset suhtautuvat tuommoisiin pirtteihin.

        Meidän kunnassa on yksi baari ja toinen grilli. Siitä en tiedä miksi siellä käydään, mutta pelkkiä jutustelijoita ei käy ainakaan. Oluen juojia käy muutama ja miehet pistäytyvät tupakalla.

        Mitä enemmän seiniä välilemme rakennetaan, sitä enemmän kateutta ja erimielisyyttä syntyy.

        vain mijöö on kuviteltu, kahvi, pulla, jumpat ja tanssit. Kyllä siellä suurimmaksi osaksi tosia arkipäivän asioita jutellaan ja moneen asiaan voisi tarttuakin, on joissakin ihan tartuntapintaakin .Jos on kiinostunut aiheista, ei siellä ole pakko leikisti kahvia ryystää. Moni varmaan pelkää menettävänä kasvonsa moisessa mielikuvituskuppilassa käydessään.


      • keskusteluksi
        pirtissäkin kirjoitti:

        vain mijöö on kuviteltu, kahvi, pulla, jumpat ja tanssit. Kyllä siellä suurimmaksi osaksi tosia arkipäivän asioita jutellaan ja moneen asiaan voisi tarttuakin, on joissakin ihan tartuntapintaakin .Jos on kiinostunut aiheista, ei siellä ole pakko leikisti kahvia ryystää. Moni varmaan pelkää menettävänä kasvonsa moisessa mielikuvituskuppilassa käydessään.

        pirtin höpinöitä.
        Ehkäpä ÄO:lla on tekemistä sen kanssa kuka viihtyy siellä.


      • Hintriika1
        keskusteluksi kirjoitti:

        pirtin höpinöitä.
        Ehkäpä ÄO:lla on tekemistä sen kanssa kuka viihtyy siellä.

        jotta on oikea Ä ja Ö. Ellei ole, ei voi ymmärtää.


      • tuo ÄÖ
        Hintriika1 kirjoitti:

        jotta on oikea Ä ja Ö. Ellei ole, ei voi ymmärtää.

        Älä Örise? Älykäs Öykkäri? En ymmärrä minäkään.


      • Luulen, en tierä
        tuo ÄÖ kirjoitti:

        Älä Örise? Älykäs Öykkäri? En ymmärrä minäkään.

        noin murteella sanottuna.:)


      • Rouva Remander
        Hintriika1 kirjoitti:

        jotta on oikea Ä ja Ö. Ellei ole, ei voi ymmärtää.

        A ja O eli alfa ja omega, ensimmäinen ja viimeinen
        Suomen kielessä siis Ä ja Ö.

        Tuli mieleen, että kun miehisen luksusauton merkki on Alfa Romeo, miksei naisille valmisteta Beta Julia -merkkistä luksuskulkuvälinettä?


      • Rouva Remander
        keskusteluksi kirjoitti:

        pirtin höpinöitä.
        Ehkäpä ÄO:lla on tekemistä sen kanssa kuka viihtyy siellä.

        Korkeallakaan älykkyysosamäärällä ei ole paljon virkaa,jos mielikuvitus puuttuu.
        Yhdessä ne ovat erinomainen yhdistelmä. Sellaisia löytyy myös Kahvipirtistä.


      • ettei sitten
        Rouva Remander kirjoitti:

        Korkeallakaan älykkyysosamäärällä ei ole paljon virkaa,jos mielikuvitus puuttuu.
        Yhdessä ne ovat erinomainen yhdistelmä. Sellaisia löytyy myös Kahvipirtistä.

        nimiä mainita!


      • A ja O
        Rouva Remander kirjoitti:

        A ja O eli alfa ja omega, ensimmäinen ja viimeinen
        Suomen kielessä siis Ä ja Ö.

        Tuli mieleen, että kun miehisen luksusauton merkki on Alfa Romeo, miksei naisille valmisteta Beta Julia -merkkistä luksuskulkuvälinettä?

        alfa ja omega = Ä ja O eli älykkyysosamäärä, ÄO.


      • jjoutava
        Luulen, en tierä kirjoitti:

        noin murteella sanottuna.:)

        täätöö on, olen aivan töötään murteen kans.


      • totuuden torvi
        pirtissäkin kirjoitti:

        vain mijöö on kuviteltu, kahvi, pulla, jumpat ja tanssit. Kyllä siellä suurimmaksi osaksi tosia arkipäivän asioita jutellaan ja moneen asiaan voisi tarttuakin, on joissakin ihan tartuntapintaakin .Jos on kiinostunut aiheista, ei siellä ole pakko leikisti kahvia ryystää. Moni varmaan pelkää menettävänä kasvonsa moisessa mielikuvituskuppilassa käydessään.

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että Kahvipirtti on saanut erikoisaseman seriffinkin toimistossa.
        Pirtistä melko herkästi poistetaan juttuja tai siirretään "niille kuuluviin osioihin" silloin, kun jutut eivät sovi pirtin valtavirtaan.
        Jos rohkenet esittää vähäistäkin kritiikkiä, niin juttusi poistetaan nopeasti.
        Joskus tuntuu ihmeelliseltä, miten seriffikin saa hyvin nopeasti tiedon "epämiellyttävästä" jutusta.
        Ymmärtääkseni vai seriffi voi poistaa juttuja näillä palstoilla.
        Yhtenä esimerkkinä toimii ne joskus hyvinkin härskit vitsit, joita pirtissä julkaistaan. Miksi ei niihin kajota?
        Onhan Suomi24 keskustelusivustoilla ihan oma osastonsa tuhmia vitsejä varten, johon ne vitsit paremmin sopisivat.


      • rekatulla
        totuuden torvi kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että Kahvipirtti on saanut erikoisaseman seriffinkin toimistossa.
        Pirtistä melko herkästi poistetaan juttuja tai siirretään "niille kuuluviin osioihin" silloin, kun jutut eivät sovi pirtin valtavirtaan.
        Jos rohkenet esittää vähäistäkin kritiikkiä, niin juttusi poistetaan nopeasti.
        Joskus tuntuu ihmeelliseltä, miten seriffikin saa hyvin nopeasti tiedon "epämiellyttävästä" jutusta.
        Ymmärtääkseni vai seriffi voi poistaa juttuja näillä palstoilla.
        Yhtenä esimerkkinä toimii ne joskus hyvinkin härskit vitsit, joita pirtissä julkaistaan. Miksi ei niihin kajota?
        Onhan Suomi24 keskustelusivustoilla ihan oma osastonsa tuhmia vitsejä varten, johon ne vitsit paremmin sopisivat.

        nimimerkillä saa poistettua oman viestin ja siinä menee sen jälkeenkin tulleet.


      • kerro se paikka
        rekatulla kirjoitti:

        nimimerkillä saa poistettua oman viestin ja siinä menee sen jälkeenkin tulleet.

        aikaisemmin on saanut mutta ei sitä kohtaa enää ole


      • katicat
        kerro se paikka kirjoitti:

        aikaisemmin on saanut mutta ei sitä kohtaa enää ole

        Kyllä se kohta edelleen on, jos tarkoitat kohtaa "Poista oma viesti" oman kirjoituksen otsikon alapuolella.
        Se teksti näkyy siinä, kun olet tullut palstalle kirjautuneena, mutta ellet ole kirjautunut tekstiä ei ole.


      • Opinhaluinen
        A ja O kirjoitti:

        alfa ja omega = Ä ja O eli älykkyysosamäärä, ÄO.

        On se hienoa, kun saa ilmaista opetusta. Tarkoitus siis on jotenkin hienostuneesti lausua alfa ja omega, eli älfä ja ömega.

        Kaikkea sitä oppii kun elää saa.


      • torven kaveri
        totuuden torvi kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että Kahvipirtti on saanut erikoisaseman seriffinkin toimistossa.
        Pirtistä melko herkästi poistetaan juttuja tai siirretään "niille kuuluviin osioihin" silloin, kun jutut eivät sovi pirtin valtavirtaan.
        Jos rohkenet esittää vähäistäkin kritiikkiä, niin juttusi poistetaan nopeasti.
        Joskus tuntuu ihmeelliseltä, miten seriffikin saa hyvin nopeasti tiedon "epämiellyttävästä" jutusta.
        Ymmärtääkseni vai seriffi voi poistaa juttuja näillä palstoilla.
        Yhtenä esimerkkinä toimii ne joskus hyvinkin härskit vitsit, joita pirtissä julkaistaan. Miksi ei niihin kajota?
        Onhan Suomi24 keskustelusivustoilla ihan oma osastonsa tuhmia vitsejä varten, johon ne vitsit paremmin sopisivat.

        Minunkin mielestäni rivojen ja usein naista alentavien, ns. vitsien ketjussa salliminen on arveluttavaa. Vakio-ohjehan on, että jätä lukematta, jos ei miellytä.
        Sillä periaatteellahan kaikissa ketjuissa saisi olla vastaavia ala-arvoisuuksia, mutta muualta ne kyllä poistetaan. Murreketju on toinen, jonka jutut menevät usein loukkausten tai ainakin hyvien tapojen puutteen puolelle.Nämähän ovat molemmat vakioketjuja, naisten vetämiä.
        Jos Kahvipirtin pitäjä antaa myönteistä palautetta rivoille jutuille, siitä voi vetää johtopäätöksiä.
        Samoin ihmetyttää minuakin kriittisten puheenvuorojen pikainen hävittäminen Kahvipirtti- ketjusta.


      • torven kaveri kirjoitti:

        Minunkin mielestäni rivojen ja usein naista alentavien, ns. vitsien ketjussa salliminen on arveluttavaa. Vakio-ohjehan on, että jätä lukematta, jos ei miellytä.
        Sillä periaatteellahan kaikissa ketjuissa saisi olla vastaavia ala-arvoisuuksia, mutta muualta ne kyllä poistetaan. Murreketju on toinen, jonka jutut menevät usein loukkausten tai ainakin hyvien tapojen puutteen puolelle.Nämähän ovat molemmat vakioketjuja, naisten vetämiä.
        Jos Kahvipirtin pitäjä antaa myönteistä palautetta rivoille jutuille, siitä voi vetää johtopäätöksiä.
        Samoin ihmetyttää minuakin kriittisten puheenvuorojen pikainen hävittäminen Kahvipirtti- ketjusta.

        annanko yleensä palautetta "noille" jutuille, mutta minun asia ei ole myöskään niitä paheksua, jokainen vastaa kirjoituksistaan.
        On siellä mukavia ja kaikille sopiviakin vitsejä ollut.

        Poistoista en tiedä kuka poistaa( luultavasti joku rekattu joka katsoo aiheen poistoihin) ja silloin menee aina useampi viesti samassa, minä en poistoihin osallistu,,, en missään.

        Jätetäänkö pirtti jo rauhaan, eikä kiikarilla sitä tarkkailla;))


      • ja jätä sinäkin
        SkillaN kirjoitti:

        annanko yleensä palautetta "noille" jutuille, mutta minun asia ei ole myöskään niitä paheksua, jokainen vastaa kirjoituksistaan.
        On siellä mukavia ja kaikille sopiviakin vitsejä ollut.

        Poistoista en tiedä kuka poistaa( luultavasti joku rekattu joka katsoo aiheen poistoihin) ja silloin menee aina useampi viesti samassa, minä en poistoihin osallistu,,, en missään.

        Jätetäänkö pirtti jo rauhaan, eikä kiikarilla sitä tarkkailla;))

        toiset rauhaan.


      • "Kyllästynyt
        ja jätä sinäkin kirjoitti:

        toiset rauhaan.

        ystävällinen ja lopeta puskista huutelu kun et muta osaa :)


      • Miekii mukana
        torven kaveri kirjoitti:

        Minunkin mielestäni rivojen ja usein naista alentavien, ns. vitsien ketjussa salliminen on arveluttavaa. Vakio-ohjehan on, että jätä lukematta, jos ei miellytä.
        Sillä periaatteellahan kaikissa ketjuissa saisi olla vastaavia ala-arvoisuuksia, mutta muualta ne kyllä poistetaan. Murreketju on toinen, jonka jutut menevät usein loukkausten tai ainakin hyvien tapojen puutteen puolelle.Nämähän ovat molemmat vakioketjuja, naisten vetämiä.
        Jos Kahvipirtin pitäjä antaa myönteistä palautetta rivoille jutuille, siitä voi vetää johtopäätöksiä.
        Samoin ihmetyttää minuakin kriittisten puheenvuorojen pikainen hävittäminen Kahvipirtti- ketjusta.

        Murreketju on mänt päi mäntyy. Siel yks mummeli kirjottaa ylen aikaa. Hän vissii matkii kohvipirti Skillanii.
        Mut kohvipirtti petraa ko sika juoksuaa.
        Koht sillää oon miekii mukana.


      • lisää tätä
        "Kyllästynyt kirjoitti:

        ystävällinen ja lopeta puskista huutelu kun et muta osaa :)

        puskista itsekin huutelet, mutta minä tykkään puskiaisista. Miksi sanotaan että puskista HUUDELLAAn, rekatut KIRJOITTAVAT.


      • sitä kai tarkoitti Hintriika,
        jjoutava kirjoitti:

        täätöö on, olen aivan töötään murteen kans.

        luulen, en 'tierä' < viimeinen sana murrettani.


      • Miekii mukana kirjoitti:

        Murreketju on mänt päi mäntyy. Siel yks mummeli kirjottaa ylen aikaa. Hän vissii matkii kohvipirti Skillanii.
        Mut kohvipirtti petraa ko sika juoksuaa.
        Koht sillää oon miekii mukana.

        tarkoitit minua, että olen äänessä:
        En viitsis nähdä vaivaa vastata, mut kun sanot et matkin. niin sanon et hölmöyttäs väität näi.
        Mitä muuta murreketjust arvostelet, nii sie saat pittää mielipittees,sil ei oo mittää arvoo.
        Kateuksissas sie kirjottelet.
        Jos sie pystysit siekkii olisit avannu jonkun ketjun, ja vetäsit sitä. Mut ku rahkees ei riitä.
        Kivvaa jatkoo taas ku tuut murreketjul.


      • torven kaveri kirjoitti:

        Minunkin mielestäni rivojen ja usein naista alentavien, ns. vitsien ketjussa salliminen on arveluttavaa. Vakio-ohjehan on, että jätä lukematta, jos ei miellytä.
        Sillä periaatteellahan kaikissa ketjuissa saisi olla vastaavia ala-arvoisuuksia, mutta muualta ne kyllä poistetaan. Murreketju on toinen, jonka jutut menevät usein loukkausten tai ainakin hyvien tapojen puutteen puolelle.Nämähän ovat molemmat vakioketjuja, naisten vetämiä.
        Jos Kahvipirtin pitäjä antaa myönteistä palautetta rivoille jutuille, siitä voi vetää johtopäätöksiä.
        Samoin ihmetyttää minuakin kriittisten puheenvuorojen pikainen hävittäminen Kahvipirtti- ketjusta.

        et murreketju on hampais, mis on se raja mis loukataa tai puuttuu hyvät tavat? Eiköhän Pilman hoida sen asian. Kyl Murreketjus kaikki yrittää viihdyttäää lukijoita ja toisii kirjoittajia. Eli et, leikillää viljellää puolituhmiiki, jonka varmast moni hyväksyy.
        Mitä sanoja ketjus käytetää, nii nehä on ikivanhoi maaailmansivu käytettyjä.
        Pittääkse ain olla nii siveellistä?


    • oikeaa särmää

      mitä olisi rupukahvipirtissä.Luen siellä tarkasti jutut ja kirjoittelen puskasta sillointällöin.
      semppiä vain kirjoittajille odotellaan kesää.
      Oli kaljakappa nimeltään matala suosittu ovensaranat kului kun käviöitä oli niin paljon.Kevennystä.

      • on...

        "syntine saatana julma"
        ruvent syyllistämmää muitaki ko ihteesä,,
        mitähä lienee tehnt, ko nii on omatuntos kippee,
        sais painuu hornan tuuttii, mihi myöhemmi kuiteski joutuuki.


      • Sila2
        on... kirjoitti:

        "syntine saatana julma"
        ruvent syyllistämmää muitaki ko ihteesä,,
        mitähä lienee tehnt, ko nii on omatuntos kippee,
        sais painuu hornan tuuttii, mihi myöhemmi kuiteski joutuuki.

        Mitäs tänne kirjoittelit. Olisit ilmaissut näkökantasi KUMMALLISISSA AJATUKSISSA!


      • tännekkin
        on... kirjoitti:

        "syntine saatana julma"
        ruvent syyllistämmää muitaki ko ihteesä,,
        mitähä lienee tehnt, ko nii on omatuntos kippee,
        sais painuu hornan tuuttii, mihi myöhemmi kuiteski joutuuki.

        Ei ehkä heti poisteta, yksi poistaja vähemmän.


      • Aamutuima

        Tämän aamun "Hesarissa" oli "Erikoinen tapaus"-palstalla tällainen juttu. Ei varmaankaan kaikki ole sitä lukeneet.

        Tavaratalon itseaukeavat ovet oli jumiutuneet ja muuan rouvashenkilö seisoi oven edessä hieman neuvottomana koettaen edestakaisliikkeillä saada ovea auki.

        Hänen vierelleen tuli romanipariskunta ja hetken ihmeteltyään, romanimies alkoi laulaa " Miksi ovet ei aukene meille" ja katsos kummaa, ovethan aukesivat.

        Rouva sanoo kirjoituksensa lopussa, että nyt hän sitten tietää konstin seuraavalla kerralla.


      • aamulukija
        Aamutuima kirjoitti:

        Tämän aamun "Hesarissa" oli "Erikoinen tapaus"-palstalla tällainen juttu. Ei varmaankaan kaikki ole sitä lukeneet.

        Tavaratalon itseaukeavat ovet oli jumiutuneet ja muuan rouvashenkilö seisoi oven edessä hieman neuvottomana koettaen edestakaisliikkeillä saada ovea auki.

        Hänen vierelleen tuli romanipariskunta ja hetken ihmeteltyään, romanimies alkoi laulaa " Miksi ovet ei aukene meille" ja katsos kummaa, ovethan aukesivat.

        Rouva sanoo kirjoituksensa lopussa, että nyt hän sitten tietää konstin seuraavalla kerralla.

        On tainnut tämäkin ovi sulkeutua eilisten poistojen jälkeen


      • portsarin veli
        aamulukija kirjoitti:

        On tainnut tämäkin ovi sulkeutua eilisten poistojen jälkeen

        Tällä menolla täällä sulkeutuu useampikin ovi.
        Siinä on Kahvipirtinkin ovi vaarassa.
        Aivan käsittämätöntä poistoinnostusta on esiintynyt.
        Mikäli ei mielivaltaiseen poistamiseen saada mitään tolkkua, on aivan turha kirjoitella tänne palstoille mitään.


      • Carolus
        portsarin veli kirjoitti:

        Tällä menolla täällä sulkeutuu useampikin ovi.
        Siinä on Kahvipirtinkin ovi vaarassa.
        Aivan käsittämätöntä poistoinnostusta on esiintynyt.
        Mikäli ei mielivaltaiseen poistamiseen saada mitään tolkkua, on aivan turha kirjoitella tänne palstoille mitään.

        On hyvä, että asiattomat viestit poistuvat. Haukuisitte joskus törkyviestien kirjoittajat, koska näiden mukana asiaviestejäkin poistuu.

        Aivot käyttöön!


      • vaarassa
        portsarin veli kirjoitti:

        Tällä menolla täällä sulkeutuu useampikin ovi.
        Siinä on Kahvipirtinkin ovi vaarassa.
        Aivan käsittämätöntä poistoinnostusta on esiintynyt.
        Mikäli ei mielivaltaiseen poistamiseen saada mitään tolkkua, on aivan turha kirjoitella tänne palstoille mitään.

        sulkeutua ? Mitähän siinä menetettään.


      • vaarassa kirjoitti:

        sulkeutua ? Mitähän siinä menetettään.

        on valtava, mihin sen jälkeen puratte pahan mielenne.(tai kateutenne,ilkeytenne)

        Uskokaa nyt ja sallikaa, joillekin se pirtti on mieleinen.


    • muuan nimetön

      Olisi mukava juoda aamukahvi raikkaassa kahvilassa, taustalle soimaan jotain pehmeää swingiä.

      • toinen nimetön

        Erinomainen ajatus...kannatetaan ja mikä olisikaan somempaa, kuin hyvä kahvi, miellyttävä seura ja Glen Millerin Kuutamoserenaadi taustamusiikkina.


      • iltateen aikaan
        toinen nimetön kirjoitti:

        Erinomainen ajatus...kannatetaan ja mikä olisikaan somempaa, kuin hyvä kahvi, miellyttävä seura ja Glen Millerin Kuutamoserenaadi taustamusiikkina.

        sopisi hämyiseen iltahetkeen samettiääninen Frankie-boy ja Star Dust. Hyvää yötä.


      • Kirveli
        iltateen aikaan kirjoitti:

        sopisi hämyiseen iltahetkeen samettiääninen Frankie-boy ja Star Dust. Hyvää yötä.

        tanssitaaks yleensä kahviloissa oikeesti. Käyn niin vähän niissä , etten tiedä tosiaan. Kun tuolla virtuaalisessa on usein hurjat tanssitkin menossa.Minäkin viihtyisin varmaan vähän rauhallisemmassa musiikkimaailmassa


      • eksyksissä
        Kirveli kirjoitti:

        tanssitaaks yleensä kahviloissa oikeesti. Käyn niin vähän niissä , etten tiedä tosiaan. Kun tuolla virtuaalisessa on usein hurjat tanssitkin menossa.Minäkin viihtyisin varmaan vähän rauhallisemmassa musiikkimaailmassa

        täällä puuhataan uutta kahvilaa, ehdotas Kirveli jotain sopivaa taustamusiikkia. Mitäs täällä nautitaan musiikin lisäksi?


      • ja itse
        eksyksissä kirjoitti:

        täällä puuhataan uutta kahvilaa, ehdotas Kirveli jotain sopivaa taustamusiikkia. Mitäs täällä nautitaan musiikin lisäksi?

        vastaa ei tule riitaa.


      • Kirveli kirjoitti:

        tanssitaaks yleensä kahviloissa oikeesti. Käyn niin vähän niissä , etten tiedä tosiaan. Kun tuolla virtuaalisessa on usein hurjat tanssitkin menossa.Minäkin viihtyisin varmaan vähän rauhallisemmassa musiikkimaailmassa

        illanistujais paikkaa jossa tietysti voi poiketa koska vaan .
        Täälä on sellaisia kunhan vaan avaat itse ovet:=)
        Ja musiikinkin saa ihan itse valita ,siellähän voisi harrastaa mitä kukin itse haluaa vaikka virkkausta tämän näpyttelyn lomassa,ja hyvässä seurassa.

        Minäkin voisin poiketa ,ja asu on vapaa ,eikö vaan.


      • Kirveli
        ullamirjami kirjoitti:

        illanistujais paikkaa jossa tietysti voi poiketa koska vaan .
        Täälä on sellaisia kunhan vaan avaat itse ovet:=)
        Ja musiikinkin saa ihan itse valita ,siellähän voisi harrastaa mitä kukin itse haluaa vaikka virkkausta tämän näpyttelyn lomassa,ja hyvässä seurassa.

        Minäkin voisin poiketa ,ja asu on vapaa ,eikö vaan.

        ja availen edelleenkin ja kertoilen välillä mitä sillähetkellä mielessä liikkuu, välillä vain lueskelen mitä toiset on kirjoitelleet.
        Taisin vähän loukata joitakuita noilla musiikkilauseillani. Pyydän nöyrästi anteeksi ja kuuntelen täällä kotosalla omaa mielimusiikkiani, joka on kyllä laidasta laitaan, kuitenkin rauhallisemmasta päästä. Enempi erakko kun olen luonteeltani, siksi kaihdan väkijoukkoja.
        Niin ja asuni on välillä tosi vapaa, siksikin on mukava olla kotona.
        Vattenklaarasti vappuilen.


    • nikitönnä

      Oliko taas tarpeellista nostaa vanha ketju, yhden vihanpito laukaisun vuoksi?

      • Ei löydy

        Minä laukaisun?


      • lukisi sitten siellä
        Ei löydy kirjoitti:

        Minä laukaisun?

        13.6.2014 klo 8.46 tuolla alkupäässä, lintulinkkejä irvailee.

        Elää ilmeisesti noissa arkistoketjuissa, ja käyttää niitä päästäkseen purkamaan vihaansa.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe