Onko normaalia että kissa kuolaa kun sillä on "hellyyskohtaus"? Vai onko jäänne jostain pentuajoilta ja johtuu varhaisesta luovutuksesta? Meidän kolli on valitettavasti erotettu emostaan n. 6 viikon ikäisenä ja se on omalla tavallaan hyvin leimaantunut meihin ja on kovin hellyydenkipeä ja viihtyy ihmisten seurassa ja sylissä. Ennen ei tätä kuolaamista ole ilmennyt mutta nyt öisin kun kissa on tullut tyynylle nukkumaan, niin se pitää päätä mun posken päällä ja kehrää ja kuolaa. Samoin sylissä ollessaan sillä on ihan märkä leuka ja suupielet. Tämä on ilmennyt nyt ihan vasta, kolli on kohta vuoden ikäinen. Ennen ei ollut kuolaamista lainkaan. Voiko tähän olla joku fyysinen syy, esim. madot, vai onko normaalia että kissa kuolaa tyytyväisenä?
Kissan kuolaaminen normaalia?
6
3254
Vastaukset
- se on normaalia.
Itselläni on 13-vuotias kissa, joka vanhetessaan on alkanut kuolata enemmän ja enemmän. Varsinkin juuri mainitsemiesi "hellyyskohtauksien" aikana.
Luulisin, että kuolaaminen liitty kissan hyvään oloon. - hapetonorgasmi
tuli mieleen, että ei voisi olla hampaista? jos niissä jotain vikaa, mutta jos ei muuten kuolaa kuin hellyyttä saadessaan, niin eiköhän se sitten ole siitä. :) kuolaavathan toiset ihmisetkin esim. nukkuessa.
- Aloittaja
Mulla on tapana silloin tällöin tutkia sen hampaita, kissa antaa esim. nukkuessaan melko hyvin kurkistella miltä ikenet ja hampaat näyttää ainakin ulkopuolelta enkä oo huomannut mitään hälyttävää. Ja tosiaan tuo kuolaamisjuttu on ollut nyt pari päivää ja silloin kun kissa kiehnaa sylissä tai yöllä kun se kurnaa ja kehrää poski poskea vasten. Ehkä sille on vaan tullu joku kevätvillitys.. Tarkkailen tilanteen kehittymistä.
- mio
Aloittaja kirjoitti:
Mulla on tapana silloin tällöin tutkia sen hampaita, kissa antaa esim. nukkuessaan melko hyvin kurkistella miltä ikenet ja hampaat näyttää ainakin ulkopuolelta enkä oo huomannut mitään hälyttävää. Ja tosiaan tuo kuolaamisjuttu on ollut nyt pari päivää ja silloin kun kissa kiehnaa sylissä tai yöllä kun se kurnaa ja kehrää poski poskea vasten. Ehkä sille on vaan tullu joku kevätvillitys.. Tarkkailen tilanteen kehittymistä.
Kysäisin tota eläinlääkäriltä, meidän kissa neiti kun sitä myös harrastaa. Lääkäri vaan totesi että jotkut kissat kuolaavat kun nillä on hyvä olla :)
- kevättä rinnassa
Kissa saattaa "kuolata" eli suupielistä tulee sylkeä kun se puskee jne. Jotkut kissat ovat jostain syystä enemmän tällaisia ja se tosiaan ilmenee juuri kehrätessä ja hellyyttä osoittaessa.
Jos kuolailu on jatkuvaa niin suosittelen eläinlääkärin puoleen kääntymistä. Tarkoitan jatkuvalla, että sillä on normaalitilanteissakin aina kuolaa suupielissä.
Minulla oli yksi tällainen kissa, joka kovasti puskiessaan eritti sylkeä. Se on kai jokin merkkausrituaali, koska kissa puskiessaan erittää sylkeä suupielistä, jotta merkkaa hajullaan kaikkea. - Aloittaja
Kyllä se sitten taitaa hellyyttä ja merkkailua vaan olla. Kissa on pennusta asti harrastanut sitäkin, että jos pidän sitä sylissä ja se kovasti kehrää, niin sen peräpää on ihan märkä ja vaatteisiin voipi jäädä märkä läntti kun se siitä nousee... En oikein tiedä onko se jotain innostuspissaa vai mitä, mutta ei sitä lorisemalla tule, tippa tai pari niin että peppu kastuu.. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952