Onko normaalia että kissa kuolaa kun sillä on "hellyyskohtaus"? Vai onko jäänne jostain pentuajoilta ja johtuu varhaisesta luovutuksesta? Meidän kolli on valitettavasti erotettu emostaan n. 6 viikon ikäisenä ja se on omalla tavallaan hyvin leimaantunut meihin ja on kovin hellyydenkipeä ja viihtyy ihmisten seurassa ja sylissä. Ennen ei tätä kuolaamista ole ilmennyt mutta nyt öisin kun kissa on tullut tyynylle nukkumaan, niin se pitää päätä mun posken päällä ja kehrää ja kuolaa. Samoin sylissä ollessaan sillä on ihan märkä leuka ja suupielet. Tämä on ilmennyt nyt ihan vasta, kolli on kohta vuoden ikäinen. Ennen ei ollut kuolaamista lainkaan. Voiko tähän olla joku fyysinen syy, esim. madot, vai onko normaalia että kissa kuolaa tyytyväisenä?
Kissan kuolaaminen normaalia?
6
3219
Vastaukset
- se on normaalia.
Itselläni on 13-vuotias kissa, joka vanhetessaan on alkanut kuolata enemmän ja enemmän. Varsinkin juuri mainitsemiesi "hellyyskohtauksien" aikana.
Luulisin, että kuolaaminen liitty kissan hyvään oloon. - hapetonorgasmi
tuli mieleen, että ei voisi olla hampaista? jos niissä jotain vikaa, mutta jos ei muuten kuolaa kuin hellyyttä saadessaan, niin eiköhän se sitten ole siitä. :) kuolaavathan toiset ihmisetkin esim. nukkuessa.
- Aloittaja
Mulla on tapana silloin tällöin tutkia sen hampaita, kissa antaa esim. nukkuessaan melko hyvin kurkistella miltä ikenet ja hampaat näyttää ainakin ulkopuolelta enkä oo huomannut mitään hälyttävää. Ja tosiaan tuo kuolaamisjuttu on ollut nyt pari päivää ja silloin kun kissa kiehnaa sylissä tai yöllä kun se kurnaa ja kehrää poski poskea vasten. Ehkä sille on vaan tullu joku kevätvillitys.. Tarkkailen tilanteen kehittymistä.
- mio
Aloittaja kirjoitti:
Mulla on tapana silloin tällöin tutkia sen hampaita, kissa antaa esim. nukkuessaan melko hyvin kurkistella miltä ikenet ja hampaat näyttää ainakin ulkopuolelta enkä oo huomannut mitään hälyttävää. Ja tosiaan tuo kuolaamisjuttu on ollut nyt pari päivää ja silloin kun kissa kiehnaa sylissä tai yöllä kun se kurnaa ja kehrää poski poskea vasten. Ehkä sille on vaan tullu joku kevätvillitys.. Tarkkailen tilanteen kehittymistä.
Kysäisin tota eläinlääkäriltä, meidän kissa neiti kun sitä myös harrastaa. Lääkäri vaan totesi että jotkut kissat kuolaavat kun nillä on hyvä olla :)
- kevättä rinnassa
Kissa saattaa "kuolata" eli suupielistä tulee sylkeä kun se puskee jne. Jotkut kissat ovat jostain syystä enemmän tällaisia ja se tosiaan ilmenee juuri kehrätessä ja hellyyttä osoittaessa.
Jos kuolailu on jatkuvaa niin suosittelen eläinlääkärin puoleen kääntymistä. Tarkoitan jatkuvalla, että sillä on normaalitilanteissakin aina kuolaa suupielissä.
Minulla oli yksi tällainen kissa, joka kovasti puskiessaan eritti sylkeä. Se on kai jokin merkkausrituaali, koska kissa puskiessaan erittää sylkeä suupielistä, jotta merkkaa hajullaan kaikkea. - Aloittaja
Kyllä se sitten taitaa hellyyttä ja merkkailua vaan olla. Kissa on pennusta asti harrastanut sitäkin, että jos pidän sitä sylissä ja se kovasti kehrää, niin sen peräpää on ihan märkä ja vaatteisiin voipi jäädä märkä läntti kun se siitä nousee... En oikein tiedä onko se jotain innostuspissaa vai mitä, mutta ei sitä lorisemalla tule, tippa tai pari niin että peppu kastuu.. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481119Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760