Terve
onko kukaan sattunut kokeilemaan sopivatko IKEA:n Rationell vetolaatikon tilanjakajat Keittiö.net:in laatikoihin (niissä on Blum:in laatikot)? Keittiö.net pyytää aivan kiskurihintaa omista tilanjakajistaan. IKEA on kymmenen kertaa halvempi.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=15&productId=60943&langId=-13&categoryId=15739&chosenPartNumber=20090090
t:Jarno
Sopivatko IKEA:n tilanjakajat muiden valmistajien keittiöön
4
3395
Vastaukset
- etukäteen...
Ei ole kokemusta eri firmojen tuotteiden yhdistelystä, mutta kieltämättä on tuo sama asia käynyt itsellä mielessä. Nyt juuri teemme kahden eri firman kalusteista kylpyhuonetta, kun yhdestä ei löytynyt mieluisia yläkaappeja.
Mutta selvitä kaikki mitat huolellisesti etukäteen, joten siitähän sillä selviää, sopivatko yhteen. Varmaan joudut itse jotain ehkä soveltamaan esim. kiinnikkeiden tms. kanssa. Valmistaja osannee kertoa molemmista tarkat mitat. Sinun vastuulle tietysti jää sitten itse arvioida lopullinen yhteensopivuus. Nykyajan hinnoilla kyllä silti kannattaa keksiä tällaisiakin ratkaisuja. Siitä olen samaa mieltä. - M.D.
Kävin itse IKEAssa nuo mittaamassa kun tarkoitus oli laittaa Kalustetukun hidastekiskollisiin laatikoihin. Poikittaislevyt ovat päädystä vinoja eli kapeampia alhaalta kuin ylhäältä. IKEAn välitilalevy oli 1 cm kapeampi ylhäältä, mutta 0,5 cm leveämpi alhaalta. Tuo ei haitannut sillä päädyissä on kumireunukset jotka vähän antavat periksi. Sopivat siis VARAUKSIN Kalustetukun kalliimpiin laatikoihin, mutta jos nämä ruuvaa ihan laatikon pohjaan kiinni, ei laatikon sulkumekanismi toimi yhtä sulavasti kuin ilman jakajaa kun laatikko venyy alareunastaan. Mutta jos siis jättää 0,5 cm ilmaa väliin, toimii moitteetta. Sen sijaan tuollaisiin tavallisiin Blumin suorareunaisiin laatikoihin (joita meillä WC:ssä, KHH:ssa ja työhuoneessa) ei mene lähellekään. Eroa oli kait jotain 4-5 cm leveydessä eikä mekanismi kiinnity laatikon takareunaankaan oikein. Parempi kun tutkit oman laatikkosi mallin ja jos kuulostaaa hyvältä, käy ottamassa IKEAssa mitat.
- peukku68
meillä on kaikki sisukset ostettu ikeasta koska laatikot oli emännän mielestä ihan samat kun niitä tarkasteli..
- testasin itse
no kävin sitten Ikeasta hakemassa 80cm Rationell tilanjakajat. Ne sopivat korkeaan vetolaatikkoon (278mm), mutta hieman ovat kapeat eikä tilanjakaja riitä pohjaan asti. No otin ne silti käyttöön. Muihin laatikoihin en jaksa laitaatinajakajia, ainakaan vielä. Muovimatto laatikon pohjalla pitää kamat paikoilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741369Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431259Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511061Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551038- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39688Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44661- 30607