Mikä mahtaa olla tähti, joka näkyy iltayhdeksältä Itätaivaalla. Ainoastaan tämä tähti näkyy hämärtyessä.
Mikä tähti
16
891
Vastaukset
- ole...
..tähti, se on Venus :)
- tuota
Jaa mutta eikö jotkut puhu tähdistä ja planeetoista jotta on niinku sama asia, vai mikä ero kun on kuitenkin muitten tähtien "näkönen."
- astronomi.
tuota kirjoitti:
Jaa mutta eikö jotkut puhu tähdistä ja planeetoista jotta on niinku sama asia, vai mikä ero kun on kuitenkin muitten tähtien "näkönen."
Tähti on tähti ja planeetta on planeetta. Kaksi täysin eri asiaa.
Tähtiä ovat monien valovuosien päässä olevat kasupallot, jotka loistavat ihan omalla valollaan (meidän aurinkomme mukaanlukien).
Planeetat taas ovat meidän aurinkokuntamme suuria, Aurinkoa kiertäviä kappaleita, jotka eivät lähetä omaa valoa vaan valaistuvat kun Auringon valo heijastuu niistä.
Planeetat eroavat tähdistä, sillä ne "harhailevat" taivaankannella. Tähtikuviot taas eivät koskaan muutu. - Saddu ;-)
astronomi. kirjoitti:
Tähti on tähti ja planeetta on planeetta. Kaksi täysin eri asiaa.
Tähtiä ovat monien valovuosien päässä olevat kasupallot, jotka loistavat ihan omalla valollaan (meidän aurinkomme mukaanlukien).
Planeetat taas ovat meidän aurinkokuntamme suuria, Aurinkoa kiertäviä kappaleita, jotka eivät lähetä omaa valoa vaan valaistuvat kun Auringon valo heijastuu niistä.
Planeetat eroavat tähdistä, sillä ne "harhailevat" taivaankannella. Tähtikuviot taas eivät koskaan muutu....taasen tapahtuu jatkuvasti suhteessa omaan elinympäristöömme-i.e. Tellukseemme,kö ?!?
N.S. Astrologisten symbolien kohta ei liene samassa kuin sen esiinsaaton aikaan n. 2kv. sitten,kö ?!?
Eli horoskoopit lienee suhteessa jälkijättöisiä,kö ?!?
Eli selitä toki näille(?) mikä ero on kaksikertaa isommalla ja kaksinkertaisella...pistoolilla ja revolverilla...patruunalla ja luodilla...idiotismilla ja ymmärryksellä/koulutuksella...?!?
lollolloo...
;-) - se näkyy
Venus on kyllä länsi-luoteessa eikä idässä.
- saddugirl
Saddu ;-) kirjoitti:
...taasen tapahtuu jatkuvasti suhteessa omaan elinympäristöömme-i.e. Tellukseemme,kö ?!?
N.S. Astrologisten symbolien kohta ei liene samassa kuin sen esiinsaaton aikaan n. 2kv. sitten,kö ?!?
Eli horoskoopit lienee suhteessa jälkijättöisiä,kö ?!?
Eli selitä toki näille(?) mikä ero on kaksikertaa isommalla ja kaksinkertaisella...pistoolilla ja revolverilla...patruunalla ja luodilla...idiotismilla ja ymmärryksellä/koulutuksella...?!?
lollolloo...
;-)Voi. sä oot sitten ihana. missä asut? käyt sä usein sielä. Olenko mää kin sielä?
- ja planeetan ero
tuota kirjoitti:
Tähti loistaa omaa valoaan, eli aurinko on tähti.
Planeetta heijastaa aurinkonsa valoa.
Eli venus heijastaa auringosta tulevan valon, ja koska venus on lähellä maata, loistaa venus kirkkaampana kuin tähdet. - esimerkiksi............
tuota kirjoitti:
Sirius on isompi ja kuumempi tähti kuin meidän aurinko.
Siksi Sirius on niin helppo havaita. - ororaa
saddugirl kirjoitti:
Voi. sä oot sitten ihana. missä asut? käyt sä usein sielä. Olenko mää kin sielä?
,kö?
- kuullut
siriuksesta se on kirkkain tähti maasta katsottuna löytyy wikipediastakin tietoa
- astrologit nyt sitä
tietoa!
On kyllä jumalauta eri porukkaa. Miettikääpä hetki kannattaako astrologiaan uskoa ja vielä kovalla äänellä puolustaa astrologiaa, jos kerran perustiedot aurinkokunnasta ja tähtitaivaasta ovat tuota luokkaa että pitää ihmetellä taivaalla loistavaa Venusta.
Jättäkää tuo paskaoppi ja ottakaa oikeasti itse selvää mitä siellä taivaalla ihan oikeasti on! - Sokea
astrologit nyt sitä kirjoitti:
tietoa!
On kyllä jumalauta eri porukkaa. Miettikääpä hetki kannattaako astrologiaan uskoa ja vielä kovalla äänellä puolustaa astrologiaa, jos kerran perustiedot aurinkokunnasta ja tähtitaivaasta ovat tuota luokkaa että pitää ihmetellä taivaalla loistavaa Venusta.
Jättäkää tuo paskaoppi ja ottakaa oikeasti itse selvää mitä siellä taivaalla ihan oikeasti on!Joo oishan toi pitäny heti huomata, että se on planeetta. Tuota näkyykö paljaalla silmällä Marsia, Jupiteria, Saturnusta yms. Ja onko tuo Venus aina idässä.
Entäs Otava, onko se aina samassa asennossa, kun mulla on semmonen muistikuva jotta oli eri asennossa 20 vuotta sitten? - saddugilr
astrologit nyt sitä kirjoitti:
tietoa!
Jättäkää tuo paskaoppi ja ottakaa oikeasti itse selvää mitä siellä taivaalla ihan oikeasti on!Hei kultsi pieni. et taita tietää, että napanuora oikeisiin planeetoihin on katkennut jo kiljoona ajastaikaa sitten. Arstrologia perustuu semmoseen. Mut kuule et sää ymärrä? Mut sää oot tooosi ihana. erillainen ja uskallat sanoa oman mielipiteesi. Olet rohkean ihana. minä en uskaltais.
- planeetat
Sokea kirjoitti:
Joo oishan toi pitäny heti huomata, että se on planeetta. Tuota näkyykö paljaalla silmällä Marsia, Jupiteria, Saturnusta yms. Ja onko tuo Venus aina idässä.
Entäs Otava, onko se aina samassa asennossa, kun mulla on semmonen muistikuva jotta oli eri asennossa 20 vuotta sitten?Tähdet ovat kerran vuodessa samassa paikassa taivaankannella.
Planeetain paikat vaihtelee aika paljon joka vuosi.
Syynä on se etteivät muut planeetat kierrä aurinkoa samalla tavalla kuin planeettamme maa. - astronomi.
Sokea kirjoitti:
Joo oishan toi pitäny heti huomata, että se on planeetta. Tuota näkyykö paljaalla silmällä Marsia, Jupiteria, Saturnusta yms. Ja onko tuo Venus aina idässä.
Entäs Otava, onko se aina samassa asennossa, kun mulla on semmonen muistikuva jotta oli eri asennossa 20 vuotta sitten?Venuksen lisäksi myös Merkurius, Mars, Jupiter ja Saturnus ovat nähtävissä paljaalla silmällä.
Tällähetkellä Saturnuksen voi bongata läheltä Leijonan tähtikuviota ja Jupiter taas näkyy aamuhämärissä etelän suunnalla.
http://www.ursa.fi/extra/taivaalla/planeetat.php4?mvalue=200704&daynr=2454212 - ämätöörivälineellä
saddugilr kirjoitti:
Hei kultsi pieni. et taita tietää, että napanuora oikeisiin planeetoihin on katkennut jo kiljoona ajastaikaa sitten. Arstrologia perustuu semmoseen. Mut kuule et sää ymärrä? Mut sää oot tooosi ihana. erillainen ja uskallat sanoa oman mielipiteesi. Olet rohkean ihana. minä en uskaltais.
Mutta Venus on just hiukan matalalla, isoimmillaan. Valitettavasti se nousee ylös ja loittonee pienemmäksi. Talven ajan ja puolen kevään Venus on suurimmillaan. Saturnus taas on Leijonan kuviossa, oikeastaan leijonan kärsän hivenen alapuolella. Pikkuhiljaa Saturnus menee kauemmaksi mitä näkee kevään mittaan. Tämän sanoo mutu-tuntuma ämätööriltä.
Katsokaa te vielä tähtiinkatsojat M4 vai onko se eli
Krapun ja Leijonan välissä hienoa tähtijoukkoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171587
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991448Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35829Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M26774Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50726Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56688Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37680Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?34678Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s39650Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37643