lohkokirjanpito

aloittelija3445

Miten teette lohkokirjanpidon? Oletteko hankkineet jonkun spesiaali atk-ohjelman vai teettekö tavallisella tekstinkäsittelyllä? vai teettekö ollenkaan? mitkä tiedot ovat minimissään merkittävä(ymp. ehtojen mukaan) jos aikoo pitää lohkokirjanpitoa?

9

4279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agrineuvoksella

Olen -95 vuodesta lähtien tuon hoidellut.
      Ei tarvitse papereiden kanssa värkätä kunhan vaan muistaa ottaa varmuuskopion siinä säilyy tiedot monenmonta vuotta taaksepäinkin.

Suosittelen ehdottomasti, voit tulostaa kasvulohkolomakkeenkin tukipapereiden mukaan, säästyy kynähommiltakin pikkasen.

Suonentiedolla oli muuten jokin kevättarjous Agrineuvoksesta http://www.suonentieto.fi/frame_maa.htm käytä tuo tarjous hyväksesi.

Päivitykset ja tuki toimii tosi hyvin tuossa firmassa.

• Lopettelija3445

En ajatellut enää jaksaa sotkeentua ymppiin, kun lannoitusrajat kiristyivät merkittävästi. Kun korvaus vielä pienini, niin tuosta ei pääse enää tuntipalkoille.

• Paalinpyörittäjä

Ajaatteleppa vielä ainakin kaksi kertaa!
        Jos jäät ympin ulkopuolelle, niin samalla menetät peltojesi ymppikelpoisuuden!
        Pellolla ilman ymppikelpoisuutta on jopa 200 euroa huonompi hehtaarivuokra ja myyntiarvokin on reilun kolmanneksen huonompi. Parempi vaihtoehto olisi vuokrata jo nyt pellot pois, jos ei viitsi ymppiehtoihin sitoutua, noista ehdoistahan suurin osa on jo tilatuen täydentävissä ehdoissa ja nitraattidirektiivissä. Vai ajattelitko jättää tilatuenkin hakematta?

• Isäntä

Muka kiristyi. Mun mielestäni toi helpotti kun käyttää tarkennettuja tasoja.

• tänä vuonna
        Isäntä kirjoitti:

Muka kiristyi. Mun mielestäni toi helpotti kun käyttää tarkennettuja tasoja.

sa vielä tehdä visut vanhan suunnitelman mukaan elikkä käyttää perustasoja!

• taulukko

Tein lohkotaulukon taulukkolaskennalla ja hyvin kelpasi valvonnassa, tosin viljelyni on aika yksinkertaista muutenkin, pääasiassa heinää ja maisemanhoitoa.

• toiminut täällä

Itse käytän Datatechin PeltoW ohjelmaa. Helppo käyttää ja saa kaikki tarvittavat raportit.

Kannattaa kokeilla olisiko Pelto W kenties sinua varten. Itse tykästyin ohjelmaan kun kokeilin ensin demo versiota. Demon saa ladattua valmistajan kotisivuilta www.datatech.fi

• Jemmari82

Itse käytän juuri tuota PeltoW ohjelmaa ja kirjanpitoa/laskutusta olen tehnyt AktiiviW:llä, saman valmistajan taloushallinto ohjelma. Hemmetin selkeä ja edullinen ohjelma, suosittelen.

• edullisesti

Mä otin jostakin kai käytännön maamiehestä joskus eu-alkuaikoina paperiversiomallit ja oon niitä tyhjiä lomakkeia kopsaillut ja lyijykynällä täytellyt. Kulut on pienet kynä, kumi ja laskukone. Tietysti laskupäätä pitää isänällä tai emänällä olla.
      Ei tule päivityskuluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe