Narttukissamme steriloitiin viikko sitten, nyt tahtoisin tietää koska tikit poistetaan?
Kysyin asiaa silloin eläinlääkäriltä joka sanoi ettei niitä tarvitse poistaa lainkaan vaikkei sulavia tikkejä olekaan.Ei kuulemma häiritse vaikka paikalleen jääkin.
Mielestäni kuulosti omituiselta ja ajattelin poistaa ne itse (ainakin yrittää)=), kun vaan tietäisin koska. Onko suurinpiirtein samaa aikaluokkaa kuin ihmisillä ompeleiden kanssa???
Haava on parantunut hyvin.
Kertokaa joku kuinka teillä on toimittu. Kiitos!
tikkien poisto
9
5891
Vastaukset
- t.h.e.a
meidän tytöltä n. 12 pvän päästä leikkauksesta. Jouduttiin tekemään hieman isompi haava ja piti laittaa normaalit tikit, jotka lääkäri sitten poisti. Kuulostaa ihan kummalliselta, et ne tavalliset tikit vois jättää paikalleen eikä muka haittaa mitään! En lähtis niitä itse kyllä poistamaan. Tikkien poiston jälkeen tuli pientä vuotoa eli pitää olla puhtaat välineet millä sen tekee. Ja meidän kissaa kun ei rauhotettu niin piti olla kaksi pitelemässä jaloista kun lääkäri poisti tikkejä. Ja silti saatiin tehdä töitä kun kissa rimpuili minkä kerkes!
- ossipossi
meillä oli tikit noin 10 päivää.
Vie jollekin toiselle eläinlääkärille.
Ei ole hyväksi jättää sulamattomia tikkejä.
Voivat tulehtua.- itsestään sulavat
Oli kahdet tikit itsestään sulavat ja ei sulavat. otin 3.pvän päästä sulamattomat pois .
Itsestään sulavat jäi paikoilleen .
Ne hävisi kuukaudessa ja hyvin parani.Neiti siivosi itse lopuksi.
- eliniän
minusta aika kummallista että jätetään sulamattomat tikit!
Kissalle kamala vaiva. Elääkin pitkään .Maha muutenkin arka paikka!!
Toimi kissan parhaaksi1! - .....
tottakai täytyy sulamattomat tikit poistaa!
jos kyseessä ei ole väärinkäsitys, tee ilmoitus kyseisestä eläinlääkäristä! - narttukissa kun
leikattiin niin tikit oli 15 pv.
tikit olisi voinut itse poistaa, mutta helpommalla pääsin kun vein ell (poistaa ilmaiseksi ne)
en alkaisi itse tikkien poistoon sinuna vaan ottaisin yhteyttä leikanneeseen ell tai toiseen ell.
jos todellakin kyseessä on sulamattomat tikit en kyllä jättäisi niitä poistamatta. - Pirre
Jos eivät ole sulavat ompeleet niin ilman muuta ne pitää poistaa,10-12 vrk.operaatiosta.
Vie vaan lääkärille älä ota niitä itse jos et ole hoitoalan ihminen eli jos tiedät miten ne otetaan jos on kokemusta ne voi kyllä itsekin ottaa pois,mut yleensä lääkärit haluaa nähdä lopputuloksen vaikka oli sulavatkin ompeleet (ainakin meidän eläinlääkärimme) - Nimetön
Kiitos vastauksista.
Näin ajattelinkin asian olevan, koska eihän niitä ihmisellekään voi jättää.
Poistin siis itse ompeleet, hoitoalalla kun olen.
Kissa voi hyvin ja haava parantui hienosti!- älähtää
tuollaisesta lääkäristä! kaikki ei ole hoitoalalla, eikä kyseenalaista lääkärin ohjetta jättää tikit paikalleen! itsekin emmit.. menee eläinrääkkäyksen puolelle tuo lääkärin toiminta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161