Hei!
Kertoisko joku tyhmälle, mitä eroa on liesikuvulla ja liesituulettimella? Onko kyse ulkonäköerosta vai myös toiminnallisesta erosta?
Kiitos!
Liesikupu ja liesituuletin - mitä eroa?
3
6077
Vastaukset
- haluaisin tietää
Tätä olen myös miettinyt. Meillä keittiöremppa tulossa, ennestään on liesituuletin jolla oma hormi. Ei huippuimuria ja ilmanvaihtokone on erikseen, laitettu myöhemmin. Kyseessä siis 20 vuotta vanha omakotitalo. Tämä ( http://www.lapetek.com/hood/page/3055-3056.htm ) liesikupu olisi meille tulossa, kai sen voi laittaa? Aktiivihiilisuodatinta ei käsittääkseni tarvitse?
Asennusohjeessa sanotaan että "Tämä liesituuletin on suunniteltu asennettavaksi tukevaan pystysuoraan pintaan
keittotason päälle. Se voidaan yhdistää poistoilmahormiin tai sitä voidaan
käyttää kierrätysilmapuhaltimena." Eli siis? Poistoilmaliitäntä on kai meillä kyseessä? Tuossa puhutaan kuitenkin liesituulettimesta eikä -kuvusta.
Nyt kun aloin ajattelemaan niin voiko liesituulettimen hormi olla yhteydessä takan hormiin tai olla peräti sama? Takka kun on siinä keittiön takana. Ja jos on niin mitä sitten?
*sekaisin*- ennenkin
Sinulla on siis entinenkin liesituuletin liitetty hormiin - samalla lailla vaan se uusikin. Takan hormi ei ole eikä saa olla sama rööri kuin liesitulettimella.
Kierrätysilmapuhaltimena tarkoittaa sitä, että liesituuletinta ei liitetä hormiin vaan siihen laitetaan aktiivihiilisuodatin ja poistoilma tulee takaisin huoneilmaan. Suodatin välillä vaihtoon.
- MMMMMMMMM
...on oma moottori heti kuvun yläpuolella. Liesikuvulla yleensä tarkoitetaan pelkkää kupua, joka sitten vaatii sen huippuimurin sinne katolle. Huippuimuri on hiljaisempi käytössä, koska moottori on katolla eikä keittiössä. Huippuimurin moottoreissa on riski talvisin jäätyä kiinni ja kärähtää käynnistäessä, jos se ei ole koko ajan ainakin hiukan päällä talviaikaan. Molemmista vaihtoehdoista voidaan toteuttaa taloon koneellinen ilmanpoisto, jolloin poistoilmakanavisto on kytketty myös tuulettimen moottorin taakse. Tällöin raitisilma tulee erillisistä räppänöistä, jotka yleensä sijaitsee ikkunoiden yläpuolelta. Palohormi ja lieden hormi ovat täysin eri asia, eivätkä saa toimittaa kahta virkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255