Aloitan uuden lentotopikin siksi että tossa edellisessä meni tunteet niin kuumiksi.
Eli, ihan asiallinen kysymys, enkä kaipaa mielipiteitä, vaan vastauksen siitä että mikä ihme on tämä lentämisen ekosakko?????
Tuttava oli mennyt maksamaan johonkin jonkun maksun kun osti lennon, mutta miten se rahalla voi maksaa sitä lennon aiheuttamaa saastumista??????? Jäin ihmettelemään asiaa, ja kun en googlettamalla viisastunut, niin kysyn jos täällä joku osaisi valistaa.
Siis asiallisesti, kiitos.
mikä on lentämisen "ekosakko"?
34
9024
Vastaukset
- pakollinen
Ekosakko on pakollinen turhan lentämisen lisämaksu, jossa huomioidaan ja arvioidaan kaikki
turhasta lennosta sen aikana aiheutuvat kokonaispäästöt lentomatkan osalta.
Ekosakko voidaan maksaa myös vapaaehtoisesti etukäteen matkatoimiston tai palveluntarjoajan
tilille matkan tilauksen ja maksamisen yhteydessä, josta se ohjautuu lähde-, väli- ja kohdemaiden luonnonsuojeluun.
Lisätietoja löytyy matkatoimistosta, palveluntarjoajilta ja internetistä mm.
haulla "ekologinen jalanjälki",
palstalta "lentämisen ympäristövaikutukset"- lentäminen
pitäiskö huödöttämästä elämästä myös maksaa eko sakko? Mikä on hyödytön elämä. Onko esim nainen hyödytön, jos se ei jatkuvasti ole raskaana hedelmällisen ikäkautensa?
- MMM,,,
lentäminen kirjoitti:
pitäiskö huödöttämästä elämästä myös maksaa eko sakko? Mikä on hyödytön elämä. Onko esim nainen hyödytön, jos se ei jatkuvasti ole raskaana hedelmällisen ikäkautensa?
Nainen on tosi hyödyllinen siinä tapauksessa kun hän ei synnytä lisää lapsia maailmaan. Suurin ongelma mikä ihmiskunnalla on tällä hetkellä, on räjähdymäinen lisääntyminen. Mitä enemmän ihmisiä, sitä nopeemmin ihminen tuhoaa tätä maapalloa.
- tarkoitus olekaan
MMM,,, kirjoitti:
Nainen on tosi hyödyllinen siinä tapauksessa kun hän ei synnytä lisää lapsia maailmaan. Suurin ongelma mikä ihmiskunnalla on tällä hetkellä, on räjähdymäinen lisääntyminen. Mitä enemmän ihmisiä, sitä nopeemmin ihminen tuhoaa tätä maapalloa.
..lisääntyminen.... mitäs ekologiaa tämä on?
- Realisti vai ökysika??
Lentäkää, autoilkaa, kuluttakaa !!!!
Ei yksittäisen ihmisen tai edes Eurooppalaisten ratkaisut ilmastonmuutosta pysäytä ja maailmaa pelasta.
Seuraava prosentti kiinalaisista kun vaihtaa polkupyörät mopedeihin niin jo alkaa napajäät sulaa..
Tuskinpa Aasialaiset ja afrikkalaiset suostuvat jäämään länsimaisesta elämäntyylistä paitsioon minkään ilmastonmuutoksen estämisen vuoksi.
Nämä "ekosakot", hybridiautot sun muut hössötykset ovat markkinoiden luoma rahastusautomaatti heikkohermoisten syyllisyydentunnon ja yöunien rauhoittamiseksi.
Noh, en nyt tarkoita että pitäisi saastuttaa ja kuluttaa jonsei huvita mutta jospa lopetetaan kuitenkin ainakin se yhteisöllisen syyllisyyden ottaminen asiasta.. - ajattelutapa
Realisti vai ökysika?? kirjoitti:
Lentäkää, autoilkaa, kuluttakaa !!!!
Ei yksittäisen ihmisen tai edes Eurooppalaisten ratkaisut ilmastonmuutosta pysäytä ja maailmaa pelasta.
Seuraava prosentti kiinalaisista kun vaihtaa polkupyörät mopedeihin niin jo alkaa napajäät sulaa..
Tuskinpa Aasialaiset ja afrikkalaiset suostuvat jäämään länsimaisesta elämäntyylistä paitsioon minkään ilmastonmuutoksen estämisen vuoksi.
Nämä "ekosakot", hybridiautot sun muut hössötykset ovat markkinoiden luoma rahastusautomaatti heikkohermoisten syyllisyydentunnon ja yöunien rauhoittamiseksi.
Noh, en nyt tarkoita että pitäisi saastuttaa ja kuluttaa jonsei huvita mutta jospa lopetetaan kuitenkin ainakin se yhteisöllisen syyllisyyden ottaminen asiasta..Mitäs jos kaikki ajattelisi juuri noin niinkuin sinäkin?! Ympäristönsuojelun ideahan lähtee juurikin siitä, että yksittäiset ihmiset saadaan vaikuttamaan asioihin. Ja kun yksi tekee, muut lähtevät helposti mukaan. Esimerkkinä; kierrätä itse, ja saat kaverisi mukaan kierrätystoimintaan. Kaverisi innostuu ja houkuttelee yhden omista kavereistaan mukaan, jne jne jne.
Se, että odotellaan suurvaltojen tekevän radikaaleja ratkaisuja ei ainakaan johda mihinkään. Eikö siis olisi parempi alkaa itse vaikuttamaan edes sen hitusen mihin pystyy ja näyttämään esimerkkiä? Ehkä ne muut sitten seuraisi perässä?!
Sinunlaisillesi tekisi mieleni kirota, huutaa ja pauhata, mutta mitään se ei hyödyttäisi. Kaikenlisäksi se vapauttaisi turhaa hiilidioksidia ;) - MUIDEN MAIDEN SAASTEISTA
VIHREÄT KEKSIVÄT KAIKENLAISIA MAKSUJAMAKSUJA SUOMALAISTEN MAKSETTAVAKSI.PÄÄSTÖISTÄ MAKSETTU MUUTENKIN LIIKAA.
- Toinen omituinen
ajattelutapa kirjoitti:
Mitäs jos kaikki ajattelisi juuri noin niinkuin sinäkin?! Ympäristönsuojelun ideahan lähtee juurikin siitä, että yksittäiset ihmiset saadaan vaikuttamaan asioihin. Ja kun yksi tekee, muut lähtevät helposti mukaan. Esimerkkinä; kierrätä itse, ja saat kaverisi mukaan kierrätystoimintaan. Kaverisi innostuu ja houkuttelee yhden omista kavereistaan mukaan, jne jne jne.
Se, että odotellaan suurvaltojen tekevän radikaaleja ratkaisuja ei ainakaan johda mihinkään. Eikö siis olisi parempi alkaa itse vaikuttamaan edes sen hitusen mihin pystyy ja näyttämään esimerkkiä? Ehkä ne muut sitten seuraisi perässä?!
Sinunlaisillesi tekisi mieleni kirota, huutaa ja pauhata, mutta mitään se ei hyödyttäisi. Kaikenlisäksi se vapauttaisi turhaa hiilidioksidia ;)Joo. Ideahan on ihan OK. mutta se esimerkillä vaikuttaminen voi pelata jossakin pienessä ns. tiedostavassa piirissä, mutta laajemmassamittakaavassa ei koskaan. Ainoa vaihtoehto valitettavasti on jokin niin radikaali toiminta, että jokaisen on otettava lusikka kauniiseen käteen.
Nyt kun autoilun kanssa sekoillaan ja siirretään nykyisin täysin tolkutonta autoveroa ( Uudet maksaa vähemmän kuin vanhan saastuttavammat ) toiseen suuntaan ja pakotetaan ihmiset uusimaan autonsa nopeammassa tahdissa, ei kukaan puhu siitä, paljonko tuo uusien autojen tekemiseen tarvittava materiaali, energia ym. vaikuttaa . Siitäkään ei kummemmin hölistä, että kun nuo kaikki ennen 2000 lukua valmistetut autot hävitetään, paljonko se ns. maksaa.
Ongelma on, että me länsimaalaiset ihmiset olemme liian rikkaita. Vielä 30 vuotta sitten ei kukaan olisi mennyt ostamaan jotakin kallista " vempainta" jota ei voi korjata tai jonka korjaaminen tulee kalliimmaksi kuin uuden hankkiminen. Kehitysmaat tulevat perässä hyvinvointeineen ja mikäli maailmassa ei tapahdu suurta arvomaailman muutosta, lopputulos on selvä.
Rotat, torakat ja vahvimmat yksilöt jäävät luomaan uutta maailmaa, mutta todennäköisesti ne jotka kuvittelevat jäävänsä henkiin eivät ole tuon uuden alun luojia.
Niin että suurvaltojen radikaalit ratkaisut ovat ainoa mahdollisuutemme ! - pakko muuttua
Toinen omituinen kirjoitti:
Joo. Ideahan on ihan OK. mutta se esimerkillä vaikuttaminen voi pelata jossakin pienessä ns. tiedostavassa piirissä, mutta laajemmassamittakaavassa ei koskaan. Ainoa vaihtoehto valitettavasti on jokin niin radikaali toiminta, että jokaisen on otettava lusikka kauniiseen käteen.
Nyt kun autoilun kanssa sekoillaan ja siirretään nykyisin täysin tolkutonta autoveroa ( Uudet maksaa vähemmän kuin vanhan saastuttavammat ) toiseen suuntaan ja pakotetaan ihmiset uusimaan autonsa nopeammassa tahdissa, ei kukaan puhu siitä, paljonko tuo uusien autojen tekemiseen tarvittava materiaali, energia ym. vaikuttaa . Siitäkään ei kummemmin hölistä, että kun nuo kaikki ennen 2000 lukua valmistetut autot hävitetään, paljonko se ns. maksaa.
Ongelma on, että me länsimaalaiset ihmiset olemme liian rikkaita. Vielä 30 vuotta sitten ei kukaan olisi mennyt ostamaan jotakin kallista " vempainta" jota ei voi korjata tai jonka korjaaminen tulee kalliimmaksi kuin uuden hankkiminen. Kehitysmaat tulevat perässä hyvinvointeineen ja mikäli maailmassa ei tapahdu suurta arvomaailman muutosta, lopputulos on selvä.
Rotat, torakat ja vahvimmat yksilöt jäävät luomaan uutta maailmaa, mutta todennäköisesti ne jotka kuvittelevat jäävänsä henkiin eivät ole tuon uuden alun luojia.
Niin että suurvaltojen radikaalit ratkaisut ovat ainoa mahdollisuutemme !"Käyttäkää vielä sitä vihreintä yhteistyökumppania, niin kyllä
paikalliset tuet siirtyvä myös sinne.
Toisella on vanha pieni Nissan ja toisella ökymaasturi. Kumman valitset?
Käyttäkää aina sen palveluita, jonka vihreys on kunnossa myös kotona!
Palveluntuottajilta pitää vaatia halvalla vihreitä ratkaisuja. " - seurata perässä
MUIDEN MAIDEN SAASTEISTA kirjoitti:
VIHREÄT KEKSIVÄT KAIKENLAISIA MAKSUJAMAKSUJA SUOMALAISTEN MAKSETTAVAKSI.PÄÄSTÖISTÄ MAKSETTU MUUTENKIN LIIKAA.
Saastuttavien valtioiden on pakko seurata perässä, muuten niitä ei enää ole.
Minusta edelläkävijävaltioille käy hyvin ja sinne siirtyy tíetenkin suuret markkinat.
Eli olen tismalleen toista mieltä.
Suomi hyötyy edelläkävijän roolissa enemmän
kuin menettää. - kaikki tälläinen:
lentäminen kirjoitti:
pitäiskö huödöttämästä elämästä myös maksaa eko sakko? Mikä on hyödytön elämä. Onko esim nainen hyödytön, jos se ei jatkuvasti ole raskaana hedelmällisen ikäkautensa?
Matkalta palattuasi lasket rahasi, jos olet köyhempi kuin lähtiessäsi, olet tehnyt täysin turhan ja vieläpä ilmakehälle vahingollisen matkan.
- Amiraali
http://www.flysas.com/en/fi/About-SAS/CO2-emissions/
Siinä linkki SASin sivuille, jossa enemmän tietoa. Itse katsoin juuri viime Barcelonan-matkan co2-päästöt, olihan niitä 0,8 tonnia per naamari.- uppoumarunkoisia laivoja
Käyttäkää nyt hyvät ihmiset uppomarunkoisia laivoja matkoillanne jos on johonkin pakko mennä.
- Goodwin
uppoumarunkoisia laivoja kirjoitti:
Käyttäkää nyt hyvät ihmiset uppomarunkoisia laivoja matkoillanne jos on johonkin pakko mennä.
Euroopan taivas on todellakin liian täynnä. Koneista jää saastaa ilmaan aivan uskomattomia määriä - ja sitäpaitsi bisnesmielessä ajatellen koko homma kusee omaan sukkaansa.
Puhtaat lomailulennot voisi heittää suoraan ekotaxin piiriin. Prosentti tai pari ei ole summa eikä mikään, kunhan tuotto kohdistetaan oikein.
Ikuiset välilaskutarkastukset, lentotuntien mukaiset pakolliset maintenancet, karseilla summilla rakennetut "käyntikortti"brassailukentät
sun muut älyttömyydet maksavat maltaita.
Miksei ruveta tosissaan panostamaan pitkän tähtäimen nopean raideliikenteen kehittämiseen?
Ranskassa ja Saksassa on junilla jo nykyään sellaiset nopeudet ettei koneiden käytössä ole mitään järkeä.
Jutun suurin vika on junalippujen tolkuttomissa hinnoissa. Jos junalippu DB:n luodilla Hampurista Müncheniin maksaa melk. kolme kertaa enemmän kuin Air-Berlin, juttu on sillä selvä.
Kaippa joskus aikanaan järki alkaa voittaa. - vihreintä tapaa
Goodwin kirjoitti:
Euroopan taivas on todellakin liian täynnä. Koneista jää saastaa ilmaan aivan uskomattomia määriä - ja sitäpaitsi bisnesmielessä ajatellen koko homma kusee omaan sukkaansa.
Puhtaat lomailulennot voisi heittää suoraan ekotaxin piiriin. Prosentti tai pari ei ole summa eikä mikään, kunhan tuotto kohdistetaan oikein.
Ikuiset välilaskutarkastukset, lentotuntien mukaiset pakolliset maintenancet, karseilla summilla rakennetut "käyntikortti"brassailukentät
sun muut älyttömyydet maksavat maltaita.
Miksei ruveta tosissaan panostamaan pitkän tähtäimen nopean raideliikenteen kehittämiseen?
Ranskassa ja Saksassa on junilla jo nykyään sellaiset nopeudet ettei koneiden käytössä ole mitään järkeä.
Jutun suurin vika on junalippujen tolkuttomissa hinnoissa. Jos junalippu DB:n luodilla Hampurista Müncheniin maksaa melk. kolme kertaa enemmän kuin Air-Berlin, juttu on sillä selvä.
Kaippa joskus aikanaan järki alkaa voittaa.Käyttäkää vielä sitä vihreintä yhteistyökumppania, niin kyllä
paikalliset tuet siirtyvä myös sinne.
Toisella on vanha pieni Nissan ja toisella ökymaasturi. Kumman valitset?
Käyttäkää aina sen palveluita, jonka vihreys on kunnossa myös kotona!
Palveluntuottajilta pitää vaatia halvalla vihreitä ratkaisuja. - KINNI VAI MISTÄ LUKEMAT
VAI TULIKONE HATUSTA,MISTÄ KYYHKYSET JA KANIT TULEVAT?
- LOMA AIKA EI RIITÄ
Goodwin kirjoitti:
Euroopan taivas on todellakin liian täynnä. Koneista jää saastaa ilmaan aivan uskomattomia määriä - ja sitäpaitsi bisnesmielessä ajatellen koko homma kusee omaan sukkaansa.
Puhtaat lomailulennot voisi heittää suoraan ekotaxin piiriin. Prosentti tai pari ei ole summa eikä mikään, kunhan tuotto kohdistetaan oikein.
Ikuiset välilaskutarkastukset, lentotuntien mukaiset pakolliset maintenancet, karseilla summilla rakennetut "käyntikortti"brassailukentät
sun muut älyttömyydet maksavat maltaita.
Miksei ruveta tosissaan panostamaan pitkän tähtäimen nopean raideliikenteen kehittämiseen?
Ranskassa ja Saksassa on junilla jo nykyään sellaiset nopeudet ettei koneiden käytössä ole mitään järkeä.
Jutun suurin vika on junalippujen tolkuttomissa hinnoissa. Jos junalippu DB:n luodilla Hampurista Müncheniin maksaa melk. kolme kertaa enemmän kuin Air-Berlin, juttu on sillä selvä.
Kaippa joskus aikanaan järki alkaa voittaa.NIIN HITAASEEN MATKANTEKOON.TÄYTYY OLLA ELÄKELÄINEN TAI MAAHAN MUUTTAJA.
- lähemmäksi
LOMA AIKA EI RIITÄ kirjoitti:
NIIN HITAASEEN MATKANTEKOON.TÄYTYY OLLA ELÄKELÄINEN TAI MAAHAN MUUTTAJA.
Mene lähemmäksi, pidennä lomaa tai mene eläkkeelle.
- pientä kateuden ääntä
lähemmäksi kirjoitti:
Mene lähemmäksi, pidennä lomaa tai mene eläkkeelle.
kuulen kommentissasi. Katsos osa meistä ihmisistä haluaa nähdä kaukomaita laajentaakseen elämänkatsomustaan ja -arvojaan. Näin ainakin on minulla. Voithan sinä rauhassa mennä lähelle lomallasi, mutta anna muille mahdollisuus toteuttaa uteliaisuuttaan/ unelmiaan. Ja ellet tiedä; eläkeikä on laissa määrätty, ei siihen noin vain voi siirtyä. Samoin loman pituus on määrätty. Tämä tiedoksesi työelämästä. Tämä "ekovero" on aivan utopistinen juttu. Tuskin sitä "isokenkäiset" koskaan joutuu maksamaan. Kyllä se ministeritasolle tulee verorahoistamme.
- korkealla
pientä kateuden ääntä kirjoitti:
kuulen kommentissasi. Katsos osa meistä ihmisistä haluaa nähdä kaukomaita laajentaakseen elämänkatsomustaan ja -arvojaan. Näin ainakin on minulla. Voithan sinä rauhassa mennä lähelle lomallasi, mutta anna muille mahdollisuus toteuttaa uteliaisuuttaan/ unelmiaan. Ja ellet tiedä; eläkeikä on laissa määrätty, ei siihen noin vain voi siirtyä. Samoin loman pituus on määrätty. Tämä tiedoksesi työelämästä. Tämä "ekovero" on aivan utopistinen juttu. Tuskin sitä "isokenkäiset" koskaan joutuu maksamaan. Kyllä se ministeritasolle tulee verorahoistamme.
Miten joku voi olla vielä näin itsekäs.
Katso lentämisen aikana edes lehdestä aiheuttamiasi saastekuormia ja palaa todellisuuteen.
Ympäristöään ajattelevalla ihmisellä on
taatusti kotimaan ja lähialueiden tarjonnassa riittävästi katsomista.
Samalla saat mielenrauhan takaisin.
Olen varma, ettei uni ole hetkeen sinulle kunnolla tullut.
Näytä naapurille ja sukulaisille, että pystyt itsenäiseen ajatteluun myös ekoasioissa, lopeta se osamaksuhelvetti ja rupea elämään. - kateellisia riittää
korkealla kirjoitti:
Miten joku voi olla vielä näin itsekäs.
Katso lentämisen aikana edes lehdestä aiheuttamiasi saastekuormia ja palaa todellisuuteen.
Ympäristöään ajattelevalla ihmisellä on
taatusti kotimaan ja lähialueiden tarjonnassa riittävästi katsomista.
Samalla saat mielenrauhan takaisin.
Olen varma, ettei uni ole hetkeen sinulle kunnolla tullut.
Näytä naapurille ja sukulaisille, että pystyt itsenäiseen ajatteluun myös ekoasioissa, lopeta se osamaksuhelvetti ja rupea elämään.Suomalaisena ei voisi vähempää omat päästöt kiinnostaa. Kuitenkin on aivan sama mitä täällä puuhastellaan kun kiinnalaiset, intialaiset yms. valtiot vain lisäävät päästöjään. Itse käyn hyvillä mielin kerran vuodessa thaimaan suunnalla ja parin vuoden välein Australiassa tai jollain tyynen valtameren saarella. Viherpiiperöiden mielestä olen varmaan kauhea rikollinenm mutta so what? Kerran täällä eletään ja siitä on otettava kaikki irti.
- ???
niin ja lentokonehan saastuttaa kuulemma eniten ajoneuvoista sittemmin.ja onki totta varmasti
- omgwtflollol
Helsinki-Kajaani välillä nykyaikainen potkuriturbiinikone kuormittaa luontoa vähemmän kuin henkilöauto, kun lasketaan istuinkilometrejä. Suihkukoneella lentokoneen ylivertaisuus on musertava.
Kuten toinen kirjoittaja linkkasikin vertailuarvot (http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/torjuminen/paastojen_vahentaminen_suomessa/liikenne.html)
Aivan käsittämätöntä toimintaa moinen. "Voi kamala kun ne lentokoneet syö paljon polttoainetta ja jättää taivaalle päästöjä [sic!]". Samalla unohdetaan aivan *täysin* kuinka paljon ihmisiä ja kuinka pitkiä matkoja sillä päästöllä oikein siirrytään. Itse olen käynyt lapsuudenkodissa jo pitkään lentäen ja nyt kun lähden kesällä työmatkoille Hollantiin ja Balkanille, joku ilmeisesti oikein toivoo, että kuljen matkani autolla lentokoneen sijaan.
Satu Hassi muuten valitti taannoisessa Voima-lehdessä, kuinka alle 5700kg lentokoneet jäävät päästömaksujen ulkopuolelle ja piti tätä suurenakin puutteena. Ilmeisesti edustajaa vaivaa jonkinlainen numerotaidottomuus, koska tuon kokoluokan koneet on tarkoitettu enimmäkseen harrastuskäyttöön ja niiden päästöistä murehtiminen on lähinnä rinnastettavissa siihen, kuinka mopoilijat ovat syyllisiä ilmastonmuutokseen.
- TASKUUN JA KÄYTETÄÄN
VIHREIDEN HYSTERIAA HYVÄKSI JA VEDÄTETÄÄN KANSAA JOKA MUUTENKIN ASUKASMÄÄRÄÄNSÄ NÄHDEN MAKSAA LIIKAA VEROJA JA MAKSUJA.
- vuohipukki
jos ja kun . ja ministeri on . sehän laatii "haittaveroja" kuten esim, autovero.... (väliaikaista kaikki on vaan) vuodesta -76 ,,,älä maksa ennen kuin näet itse että joku ministeri on ihan itse maksanut k,o, veron eikä ota sitä kulukorvauksena ulos sitä vaan maksaa ihan itse loppuun asti,,minä en ainakaan maksa ennenkuin rikkaat maksaa , eikä saa sitä takas jotenkin, ei siin ole mitään järkeä koko verossa ....tieto
- euro Erkki
Ei mitään koska köyhät ei lentele.
- Jelena
Jouduin äskettäin viikon lomalla Kreetalla kuuntelemaan jatkuvaa suihkukoneitten jyrinää, kun NATOn sotakoneet erisuuruisina yhdistelminä lakaisivat taivasta Irakin, Turkin, Kreikan ja Italian suuntaan. Tuli pakosta mieleen, että kauan saan harjoittaa säästöajoa Audilla, ennen kuin siinä palanut kerosiinimäärä tulee säästetyksi. Saattaa tuo rauhantyö olla ekoajattelua paremmasta päästä. Iso ekosakkolappu siis sotaa käyville maille.
- vuohipukki
tää "lentosakko" on ihan näiden "viherpiipertäjien" nojalle osuva sakko niille otuksille joilla on varaa lentää paikasta toiseen.. tällä sakolla huomio siirretään lentoihin kun samaan aikaan bensayhtiöt pihistää kassakaapeissaan toimivia "eko"polttoaine vaihtoehtojaan..ihan totta 20 vuottaa sitten on keksitty keino kulkea vedyllä ja tuottaa vettä,,, älä mene halpaan ja maksa vapaaehtoiosesti..... siitä vaan shell yms,, hyötyy
- Ekosakko
"Tämä sama täytyy nopealla aikataululla soveltaa
myös lentomatkustamiseen, niin että lopputuloksena on noin 90 - 11000 Euron lisämaksu/asiakaslento kotimaassa tai kaukomaille.
Jokohan jokainen lentomatkustajakin pyyhkii
itse takapuolensa? " - Jelena
Tämä keskustelu käydään heti lentoyhtiön kaukolentohintoja mainostavan ikkunan alla..
- hiiiiihaiiihhhiii
ahahhaah. Pointti.
- kesälomakertymät
Olen ekosakon keksijä ja kerron kesälomakertymiä.
Nopeakulkuisella matkaveneelläni ajettiin 98 % ajasta uppoumarunko-nopeutta veneellä 1 kk ajan ja kulutus oli 480 litraa moottoripolttoainetta.
Täydennysten haku kaupungista KAT-henkilöautolla 100 km yhteensä ja kulutus 8 litraa bensaa.
Muut matkat tehtiin juosten, kävellen, hölkäten tai pyörällä.
Kävin yhteissaunassa 30 kertaa, Puuta kului minun osaltani 0,5 mmm.- l
Ekosakko on tekoekologisen ihmisen tapaa ostaa itsensä "synneistä" vapaaksi. Aivan kun tuolla hyväntekeväisyyteen lahjoitttamalla summalla voisi kompensoida polttamansa lentopetrolin. On hyvä julistaa vaikkapa kovapalkkaisen euroedustajan että voi kuinka olen hyvä ihminen kun kilautan jokaisesta veronmaksajien lentomatkastani maailmanpelastamiskassaan rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063