Vihreä tee?

Oksettaa

Onko muilla samanlaista kokemusta? Kun juo vihreää teetä alkaa pahoinvointi ja elimistö selvästi valmistauutu oksentamaan. Laattaa ei ole koskaan tullut, mutta siihen viittaava voimakas pahoinovinti kyllä.

Mitäköhän myrkkyjä tuo vihreä tee oikein sisältää. Kahvi tai tavallinen tee ei kumpikaan aiheuta vastaavaa reaktiota.

8

9724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mickey Mouse

      Vihreä tee vaan on niin vahvaa-
      älä siis juo tyhjään vatsaan.
      ;=)

      • Oksettaa

        Voi olla joo, mutta kyse ei siis ole vatsan närästämisestä kuten kahvin kanssa. Vaan sellaisesta yleisestä pahoinvoinnista ja limanmuodostuksesta suuhun. Eli myrkytys-oireista, eikä kofeiinin tms korventamasta happovatsasta joka lähinnä aiheuttaa refluksia ja vatsahaavaa sun muuta.

        Myrkytysoireet ei ole yhtään kiva juttu, mutta saahan niitä jostain muustakin. Joskus lapsena muistelin että jos söi multitabsin esim tyhjään vatsaan niin siitä tuli myrkytysoireita. Samoin joistain muista kemikaleista on tullut niitä. ;)

        Nikotiini purkkakin tuo aika hassuja oireita sellaiselle joka ei muuten polta. Kyllä se sopivasti keskushermostoa kurmuuttaa. ;) Puhumattakaan esimerkiksi erilaisten tyrptamiinien vaikutuksista.

        Kaikki sekoaa, lämmöt, näkö, kuulo ja menee ihan veltoksi / kramppailee lihkaset. Mutta sitten kun aineet on sopivasti imeytyneet ja elimistön vastarinta on nujerrettu alkaa oleen aika mahti hyvä fiilis. ;) Ei muuta ku sienimetsälle näin syksyisin. Punaiset kärpässienet eivät sisällä solumyrkkyjä vaan hermomyrkkyjä jotka tekee gutaa. Valkoiset kärpässienet on sitten asia erikseen ja niihin ei pidä koskea jos arvostaa munuaisiaan.


      • samoin
        Oksettaa kirjoitti:

        Voi olla joo, mutta kyse ei siis ole vatsan närästämisestä kuten kahvin kanssa. Vaan sellaisesta yleisestä pahoinvoinnista ja limanmuodostuksesta suuhun. Eli myrkytys-oireista, eikä kofeiinin tms korventamasta happovatsasta joka lähinnä aiheuttaa refluksia ja vatsahaavaa sun muuta.

        Myrkytysoireet ei ole yhtään kiva juttu, mutta saahan niitä jostain muustakin. Joskus lapsena muistelin että jos söi multitabsin esim tyhjään vatsaan niin siitä tuli myrkytysoireita. Samoin joistain muista kemikaleista on tullut niitä. ;)

        Nikotiini purkkakin tuo aika hassuja oireita sellaiselle joka ei muuten polta. Kyllä se sopivasti keskushermostoa kurmuuttaa. ;) Puhumattakaan esimerkiksi erilaisten tyrptamiinien vaikutuksista.

        Kaikki sekoaa, lämmöt, näkö, kuulo ja menee ihan veltoksi / kramppailee lihkaset. Mutta sitten kun aineet on sopivasti imeytyneet ja elimistön vastarinta on nujerrettu alkaa oleen aika mahti hyvä fiilis. ;) Ei muuta ku sienimetsälle näin syksyisin. Punaiset kärpässienet eivät sisällä solumyrkkyjä vaan hermomyrkkyjä jotka tekee gutaa. Valkoiset kärpässienet on sitten asia erikseen ja niihin ei pidä koskea jos arvostaa munuaisiaan.

        Minulle sanoi kerran eräs lääkäri, kun sanoin, etten voi vihreää teetä juoda, tulee huono ja oksettava olo, ett se on teen aiheuttama puhdistautumisoire joka menee ohi kyllä kun sitä pidemmän aikaa käyttää. Mutta kun se alku aiheuttaa mulla myös päänsärkyäki. Käski juoda alkuun hyvin laimeana.


      • Oksettaa
        samoin kirjoitti:

        Minulle sanoi kerran eräs lääkäri, kun sanoin, etten voi vihreää teetä juoda, tulee huono ja oksettava olo, ett se on teen aiheuttama puhdistautumisoire joka menee ohi kyllä kun sitä pidemmän aikaa käyttää. Mutta kun se alku aiheuttaa mulla myös päänsärkyäki. Käski juoda alkuun hyvin laimeana.

        Voihan tuo toki noin olla. Tulee ihan mieleen se kun paljon kahvia kittaavat ihmiset sanoo, että kofeiiniton tee on kyllä niin pahaa kun siitä tulee hirveä päänsärky... ;)

        Joka on juuri puhdistumisoire kofeiinista.

        Kahvinistit. ;)


      • Eulalia
        Oksettaa kirjoitti:

        Voi olla joo, mutta kyse ei siis ole vatsan närästämisestä kuten kahvin kanssa. Vaan sellaisesta yleisestä pahoinvoinnista ja limanmuodostuksesta suuhun. Eli myrkytys-oireista, eikä kofeiinin tms korventamasta happovatsasta joka lähinnä aiheuttaa refluksia ja vatsahaavaa sun muuta.

        Myrkytysoireet ei ole yhtään kiva juttu, mutta saahan niitä jostain muustakin. Joskus lapsena muistelin että jos söi multitabsin esim tyhjään vatsaan niin siitä tuli myrkytysoireita. Samoin joistain muista kemikaleista on tullut niitä. ;)

        Nikotiini purkkakin tuo aika hassuja oireita sellaiselle joka ei muuten polta. Kyllä se sopivasti keskushermostoa kurmuuttaa. ;) Puhumattakaan esimerkiksi erilaisten tyrptamiinien vaikutuksista.

        Kaikki sekoaa, lämmöt, näkö, kuulo ja menee ihan veltoksi / kramppailee lihkaset. Mutta sitten kun aineet on sopivasti imeytyneet ja elimistön vastarinta on nujerrettu alkaa oleen aika mahti hyvä fiilis. ;) Ei muuta ku sienimetsälle näin syksyisin. Punaiset kärpässienet eivät sisällä solumyrkkyjä vaan hermomyrkkyjä jotka tekee gutaa. Valkoiset kärpässienet on sitten asia erikseen ja niihin ei pidä koskea jos arvostaa munuaisiaan.

        ...olen itsekin saanut pahoinvointia. Joskus olen jopa joutunut oksentamaan syötyäni aamulla vitamiinia yhtäaikaa jonkin mehukiisselin kanssa.

        Vihreästä teestä en ole ikinä kokenut muuta haittaa kuin ehkä ummetusta jos olen kitannut sitä lähemmä litran verran päivässä. Johtuneeko sitten siitä että syön samalla _aina_ jotain, enkä ole koskaan juonut kahvia (elimistö ei siis vaadi kofeiinia)?


      • vihreä tee
        Eulalia kirjoitti:

        ...olen itsekin saanut pahoinvointia. Joskus olen jopa joutunut oksentamaan syötyäni aamulla vitamiinia yhtäaikaa jonkin mehukiisselin kanssa.

        Vihreästä teestä en ole ikinä kokenut muuta haittaa kuin ehkä ummetusta jos olen kitannut sitä lähemmä litran verran päivässä. Johtuneeko sitten siitä että syön samalla _aina_ jotain, enkä ole koskaan juonut kahvia (elimistö ei siis vaadi kofeiinia)?

        selvä tapaus. taitaa olla todella paljon moskaa sulla elimistössä. vihreä tee ei aiheuta yhtään mitään oireita kun elimistö on puhdas. se on mulle ihan perusruokaa. eli puhistautumiseen käy just niille, jotka syö lihaa ja on härskiintynyt elimistö sisältä jne.


    • KaikkiVihreeSopiiMulle

      Vihreä tee on parasta!!!olen 33 ja juonut tätä ihme juomaa jo yli 20vuotta joten se vaan tekee hyvää mutta välillä se voi tosin olla liian vahvaa tai sitä annostelee kannuun liikaa jolloin siitä tulee liian vahvaa ja voi alkaa oksettaa..mutta muuten se on maailman paras ja terveellinen juoma suosittelen!!! :)

      • Tosiälykästä

        Eli vihreä tee siis sopii sinulle vaikka sinua alkaa välillä oksettaa, ihan mahtava johtopäätös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe