ravinto!!!
Mittauksessa selvisi , että olemassaoloni tarvitsee 1700 kcal / vrk , mikä on noin 70 % koko vuorokautisesta kalorimäärästä.
Kokoisellani "normaalilla" ihmisellä kcal kulutus olisi noin 2100 kcal, ts. jo perusaineenvaihdunnasta jää jemmaan 400 kcal, siis laskennallisesti!
Terapeutti suositteli 1800 kcal/ vrk dieettiä, kävimme läpi ruokapäiväkirjan ja terapeutti oli ihmeissään , koska olen ollut kokoajan pienemmällä kuin 1800 kcal/vrk ruokavaliolla.
Ja painoni on nousujohteinen.
Terapeutti kehoitti kokeilemaan korkeampaa kcal määrää , ja nyt sitten ihmetellään miten ämmän käy???????
1700 kcal /vrk perusaineenvaihdunta
14
5829
Vastaukset
- liikkua, laiska!
Tuohan tarkoittaa sitä, että makaat vuorokaudet ympäri kävelemättä edes jääkaapille. Sitä tarkoittaa PERUSAINEENVAIHDUNTA.
Jos käyt reippaallla sauvakävelyllä, siivoat, käyt kävellen kaupassa jne., niin kulutuksesi on 2300-2500 vähintään.
Sitten varmasti laihdutkin! Itse en edes tiedä mikä on perusaineenvaihduntani, eikä tarvitsekaan tietää. Liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla pysy hoikkana ilman noita iän ikuisia selityksiä.- hirveän ystävällinen
"liikkua, laiska" niin empaattisesta ja ymmärtäväisestä vastauksestasi.
Perusaineenvaihduntani on siis 1700 kcal/ vrk ja alan noudattaa 1800 kcal ruokavaliota, sauvakävelyyn ja muuhun aktiviteettiin jää 100 kcal/ vrk!
Mutta , kun tähänmennessä kcal-määrä on päivittäin ollut alle 1700kcal, niin nyt varmaan tuo maaginen 100 kcal auttaa minut pois tästä lihavuuden kurjimuksesta, ihanien laistesi todella fiksujen ihmisten joukkoon!
P.S. Kannattaa vaihtaa keskustelupalstaa jos ei jaksa iänikuisia selityksiä!! - "namis"
Satuitko katsomaan Treenataan maratonille-ohjelmaa? Siinä taas kerran tuli ilmi että liikunnalla ei ole juuri mitään vaikutusta laihtumiseen. Keski-ikäinen mies treenasi viitenä päivänä viikossa useamman kuukauden ajan maratonille. Tuloksena paino nousi monta kiloa. Lähtöpaino oli jo hurja, yli 120 kg.
- ovat tunnetusti
"namis" kirjoitti:
Satuitko katsomaan Treenataan maratonille-ohjelmaa? Siinä taas kerran tuli ilmi että liikunnalla ei ole juuri mitään vaikutusta laihtumiseen. Keski-ikäinen mies treenasi viitenä päivänä viikossa useamman kuukauden ajan maratonille. Tuloksena paino nousi monta kiloa. Lähtöpaino oli jo hurja, yli 120 kg.
sairaalloisen lihavia. Ei tosiaan treenillä ole mitään vaikutusta rasvaprosenttiin, eipä ei!
Rytmisessä kilpavoimistelussa, pikamatkoilla, taitoluistelussa, jalkapallossa jne. näkee myös sellaisia sikoja, että oksat pois.
Ei kannata siis urheilla! Makaa hyvällä omallatunnolla siellä sohvan pohjalla, kun "ei se liikunta mitään kuitenkaan laihduta"....
Ei voi muuta kuin taas huokaista tämän kaikkein typerimmän palstalaisen idiotismille. - "namis"
ovat tunnetusti kirjoitti:
sairaalloisen lihavia. Ei tosiaan treenillä ole mitään vaikutusta rasvaprosenttiin, eipä ei!
Rytmisessä kilpavoimistelussa, pikamatkoilla, taitoluistelussa, jalkapallossa jne. näkee myös sellaisia sikoja, että oksat pois.
Ei kannata siis urheilla! Makaa hyvällä omallatunnolla siellä sohvan pohjalla, kun "ei se liikunta mitään kuitenkaan laihduta"....
Ei voi muuta kuin taas huokaista tämän kaikkein typerimmän palstalaisen idiotismille.Kyllä sitä nyt taas ollaan niin viisaita! Ei kai voi syyttää kuin perintötekijöitä taas : ) Tekstistäsi päätellen et katsonut kyseistä ohjelmaa. Siinä ei todellakaan ole kyse mistään ammattiurheilijoista vaan joukosta ihan tavallisia keski-ikäisiä ihmisiä jotka treenaavat maratonille. Minun liikkumiseeni ei vaikuta mikään tv-ohjelma tai jonkun jälkeenjääneen teinin mielipide. Istun tai makaan, mukavaa on, sen takaan : )
- Aikuinen, oikeasti
"namis" kirjoitti:
Kyllä sitä nyt taas ollaan niin viisaita! Ei kai voi syyttää kuin perintötekijöitä taas : ) Tekstistäsi päätellen et katsonut kyseistä ohjelmaa. Siinä ei todellakaan ole kyse mistään ammattiurheilijoista vaan joukosta ihan tavallisia keski-ikäisiä ihmisiä jotka treenaavat maratonille. Minun liikkumiseeni ei vaikuta mikään tv-ohjelma tai jonkun jälkeenjääneen teinin mielipide. Istun tai makaan, mukavaa on, sen takaan : )
Kovinpa hanakasti kuitenkin tartut itseäsi viisaampien mielipiteisiin ja haukkua räksytät heitä "jälkeenjääneeksi teiniksi" ym. Kummallista käytöstä, jos olet itse aikuinen. Eipähän ikä tietysti tuo parannusta älyn ja kasvatuksen puutteeseen.
- "namis"
Aikuinen, oikeasti kirjoitti:
Kovinpa hanakasti kuitenkin tartut itseäsi viisaampien mielipiteisiin ja haukkua räksytät heitä "jälkeenjääneeksi teiniksi" ym. Kummallista käytöstä, jos olet itse aikuinen. Eipähän ikä tietysti tuo parannusta älyn ja kasvatuksen puutteeseen.
Viimeinen lauseesi kuvaa ilmeisesti myös sitten itseäsi koska kehut olevasi ihan oikeasti aikuinen? Olisihan se kaltaisillesi miellyttävää jos kaikki joita täällä nimittelet, ottaisivat kiltisti ja hiljaa vastaan sen mitä heidän päälleen syydät. Toivoo "se kaikkein tyhmin palstalainen" ja pyytää anteeksi maalaisuuttaan.
- Aikuinen oikasti
"namis" kirjoitti:
Viimeinen lauseesi kuvaa ilmeisesti myös sitten itseäsi koska kehut olevasi ihan oikeasti aikuinen? Olisihan se kaltaisillesi miellyttävää jos kaikki joita täällä nimittelet, ottaisivat kiltisti ja hiljaa vastaan sen mitä heidän päälleen syydät. Toivoo "se kaikkein tyhmin palstalainen" ja pyytää anteeksi maalaisuuttaan.
M.O.T
Muuta lisättävää ei minulla ole edelliseen viestiini. Paitsi ehkä se, että jos sinua joku on nimittänyt "tyhmimmäksi palstalaiseksi", niin kallistun kyllä samalle kannalle.
- eräs tyttönen
Itselläni tällainen mittaustulos. Minulle ravitsemusterapeutti suositteli Reductil-lääkettä, jos ns. luonnolliset keinot eivät ala tepsiä. Ruokapäiväkirjani sisältö(vegetaristilinjalla) oli kuulemma kohdillaan.
Painonnousuni oli 20kg/9kk, joka tietysti herättää lääketieteilijöiden epäluulot. Ei muuta kuin hormoniarvot tutkintaan.- jjjjjjjjjjjjj
Mul taas 1800 päivässä silloin, kun ylipainoa oli 30 kg. Senkokoisen muuten olisi pitänyt kuluttaa perusaineenvaihduntaansa 1500 kcal. Nyt olen jo paljon hoikempi mutta pitää pitää mielessä se, että kaikista kalorisuosituksista minua koskevat vain
72 % annetuista luvuista. Näin sitten eteenpäin. Eli edellisen mukaisesti siis painaessani normaalipainon ylärajoilla voin arviolta syödä päivässä noin 1200 - 1400 kcal. Nähtäväksi jää, kuinka suoraviivaisesti tätä voi soveltaa tuon aiemman tuloksen mukaan. - edelliseen
jjjjjjjjjjjjj kirjoitti:
Mul taas 1800 päivässä silloin, kun ylipainoa oli 30 kg. Senkokoisen muuten olisi pitänyt kuluttaa perusaineenvaihduntaansa 1500 kcal. Nyt olen jo paljon hoikempi mutta pitää pitää mielessä se, että kaikista kalorisuosituksista minua koskevat vain
72 % annetuista luvuista. Näin sitten eteenpäin. Eli edellisen mukaisesti siis painaessani normaalipainon ylärajoilla voin arviolta syödä päivässä noin 1200 - 1400 kcal. Nähtäväksi jää, kuinka suoraviivaisesti tätä voi soveltaa tuon aiemman tuloksen mukaan.Korjaus "senkokoisen olisi pitänyt kuluttaa perusaineenvaihduntaansa 2500" toisella rivillä.
- yks vaan
Ottamatta tähän riitelyyn sen kummemmin kantaa....Sitä vaan ihmettelen että miten ihmeessä täällä länsimaissa on niin älyttömästi kaikenmaailman sairauksia, joiden takia sit ihmiset on lihavia vaikka eivät syö juuri mitään. Jos katsoo kehitysmaan ihmisiä, kukaan ei ole lihava. Tai kuten mummu sanoi: Sota-aikana puutteen keskellä kaikki oli laihoja. Että missä ne lihavuutta aiheuttavat sairaudet oli?
- vasta paljon
sairastellaankin.
Totta se oli että sota-aikana ei ollut kovin paljon lihavia.
Mutta kyllä silloinkin ylipainoisia oli.
Tiedä sitten olivatko sen terveempiä.
En vähättele huomattavan lihavuuden terveyshaittoja.
Mutta lievä ylipaino on jopa eduksi terveydelle. - >L&V?%&NO*
vasta paljon kirjoitti:
sairastellaankin.
Totta se oli että sota-aikana ei ollut kovin paljon lihavia.
Mutta kyllä silloinkin ylipainoisia oli.
Tiedä sitten olivatko sen terveempiä.
En vähättele huomattavan lihavuuden terveyshaittoja.
Mutta lievä ylipaino on jopa eduksi terveydelle.10 kilon ylipaino parantaa naisen seksuaalista elämää. Ko. ylipainoiset saavat enemmän ja parempia orgasmeja kuin laihat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161