Laitoin muutama viikko sitten ruohosipulia.. nyt on tuuheaa ohutta vartta tullut :) maistuu taivaalliselta (vähän kävin maistamassa)
Ruohosipulin päässä on siemenet... voinko ottaa talteen ja ehkä tehdä lisää? ruukussa teen siis.
Miten saisin ruohosipulin vahvemmaksi (paksummaksi)? vai tuleeko se ajan kanssa sitten?
Miten ruohosipulia muuten täytyy hoitaa jotta voi hyvin?
Olisin kiitollinen vastauksista
Ruohosipuli
1
845
Vastaukset
- Onttomukulakiurunkannus
Ne itäneiden ruohosipulien päissä olevat ovat tyhjiä hylsyjä. Eivät ne enää idä.
Ruohosipuli jakaantuu itsestää aika tehokkaasti ja tekee uusia sipuleita solkenaan tulevina vuosina. Niistä sitä on helppo levittää vaikka koko tontti täyteen. Jos ei kaikkea käytä, ne kyllä kukkivat ihan minkä tahansa perennan veroisesti.
Jos meinaat pakastaa talveksi, pitää kerätä ennen kuin alkaa työntää nuppuja, sillä niiden varret ovat kovia ja niissä on kova homma perata pois. Uutta kasvustoa nousee kyllä, kunhan kosteutta ja ravinteita riittää.
Minusta pakastettu ruohosipuli anteliaalla kädellä valmiin pottumuusin tai kermaviilikastikkeen joukkoon lisättynä tekee kalapuikkoateriasta ihan gourmetin!
Ensimmäisenä vuonna ehkä kuitenkin kannattaa olla hiukan armollinen sadonkorjuussa, jotta sipulit vahvistuvat ja innostuvat seuraavana keväänä heti maan sulettua työntämään tätä nannaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 922499
- 412436
- 1942346
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj241831- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161461Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51149