Ruohosipuli

ekakertalainen

Laitoin muutama viikko sitten ruohosipulia.. nyt on tuuheaa ohutta vartta tullut :) maistuu taivaalliselta (vähän kävin maistamassa)

Ruohosipulin päässä on siemenet... voinko ottaa talteen ja ehkä tehdä lisää? ruukussa teen siis.

Miten saisin ruohosipulin vahvemmaksi (paksummaksi)? vai tuleeko se ajan kanssa sitten?

Miten ruohosipulia muuten täytyy hoitaa jotta voi hyvin?

Olisin kiitollinen vastauksista

1

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onttomukulakiurunkannus

Ne itäneiden ruohosipulien päissä olevat ovat tyhjiä hylsyjä. Eivät ne enää idä.

Ruohosipuli jakaantuu itsestää aika tehokkaasti ja tekee uusia sipuleita solkenaan tulevina vuosina. Niistä sitä on helppo levittää vaikka koko tontti täyteen. Jos ei kaikkea käytä, ne kyllä kukkivat ihan minkä tahansa perennan veroisesti.

Jos meinaat pakastaa talveksi, pitää kerätä ennen kuin alkaa työntää nuppuja, sillä niiden varret ovat kovia ja niissä on kova homma perata pois. Uutta kasvustoa nousee kyllä, kunhan kosteutta ja ravinteita riittää.

Minusta pakastettu ruohosipuli anteliaalla kädellä valmiin pottumuusin tai kermaviilikastikkeen joukkoon lisättynä tekee kalapuikkoateriasta ihan gourmetin!

Ensimmäisenä vuonna ehkä kuitenkin kannattaa olla hiukan armollinen sadonkorjuussa, jotta sipulit vahvistuvat ja innostuvat seuraavana keväänä heti maan sulettua työntämään tätä nannaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe