Kumisaappaitten pesu

kesätulee

Millä olisi paras pestä pinttyneet siniset kumpparit? Pesuaine? Harja? Sieni?

6

11310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astianpesuaineella

Normaalisti kumisaappaiden pesuun suositellaan tavallista käsitiskiainetta (fairy tms). Pesuvälineistä paras on pehmeä sieni. Pinttynyt lika ei luultavasti lähde kumppareita vahingoittamatta. Tavallisella yleispudistusaineella voi kokeilla, mutta järeämpiä aineita en suosittelisi. Voimakkailla pesuaineilla lika voi lähteä, mutta aineet haurastuttavat kumia ja saappaat alkavat vuotaa ennenaikaisesti.
      Paras tapa hoitaa kumisaappaita on suihkuttaa ne aina käytön jälkeen lämpimällä vedellä. Hapan kura ei kuivuessaan pääse haurastuttamaan kumia ja lika ei pääse pinttymään. Onneksi nykyisin yleistyneet kuraeteiset ovat helpottaneet tätä käytön jälkeen huuhtelua.
      Pinttyneet kumpparit voi pitää marjastus ja metsäsaappaina, jos kaupunkikäytössä saappaiden pitää olla priimakuntoiset.
      Mikähän pinttymät on aiheuttanut?

• myös tätä!

Sain puhdistettua lapsen kumisaappaat taikasienellä. Joskus olen kuullut että kumisaappaatkin voisi suojata jollain aineella, niin ettei kumi ime likaa itseensä. Olen huomannut että uudet kumisaappaat tuntuvat liukkailta ja rasvaisilta. Mitähän pinnassa oleva aine on. Tietääkö joku??

• vaseliini

auttaa suojaamaan lialta ja pinttymiseltä. Minä pesen kumpparit pehmeällä sienellä ja astianpesuaineella säännöllisesti, kuivaan hyvin ja sipaisen vaseliinia pintaan. Kumpparit kestäneet hyvänä jo 20 vuotta. KONTIOT

• MMM

Niin se siinä kumisaappaitten pinnassa oleva on silikoonia. Valmistajat suosittelevatkin lisäämään sitä kumisaappaisiin tarvittaessa. Itse olen käyttänyt sitä silikoonia mikä on tarkoitettu auton tiivisteisiin. Sitä saa lähes kaikilta huoltoasemilta, sellainen pieni putkilo jonka päässä on sieni, helppo levittää ja pitää saappaat uuden veroisina.

• Anonyymi

Usein pinttymät lähtevät hyvin ihmesienellä.

• Anonyymi

Kumpparit voi kiillottaa öljyllä. Öljy on muovin raaka-aine.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4979
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3278
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3094
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2828
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2743
    Aihe