Autoasi

kallista!!!

Autoon vaihdettiin tänään jarrukengät taakse. Hinta n 110 eur, josta työn osuus 82 eur - siis tuntiveloitus! Taidan olla itse palkkakuopassa.

61

28622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko hölmö?

      Luuletko että työntekijä sai 82 € entä laitteet, työvoimakulut ja lukemattomat muut kulut ja päälle vielä verot. Ryhdy yrittäjäks niin ei tarvitse selitellä palkkakuopista ghahaaaaa

      • jo säästänyt !!!!!

        Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!


      • kannattaa opetella
        jo säästänyt !!!!! kirjoitti:

        Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...


      • Teette...
        kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        Viikonloppusin ja iltasin...
        Kiva mennä parkkipaikalla auton ohi kun joku
        väsää jarrukenkiä koko päivän, jonkun pienen tunkin varassa...Hyi hemmetti, en itse kyllä
        viitsisi.Minä veisin kyllä korjaamoon...
        Mielummin otan oluen ja grillailen makkaraa...
        Jotkut kyllä kehtaa tulla vkl. neuvojakin...
        Niitä ei tule, koska en tee vkl. töitä...

        Yks asentaja


      • kallista on
        kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        Purettu auto haitaritunkin varassa ja pitäis siirtää korjaamolle!!!!
        Ilta ja viikonlopputyöt on tuhoon tuomittu.
        Pienikin ongelma,neuvoa pitäis saada tai jokin nippeli hukkuu parkkipaikalle niin mistä apua.
        Aina auto ei hajoa aurinkoisena kesäpäivänä.

        Seuraavana päivänä linkillä töihin ja koko työpäivän miettii miten pääsen hakemaan sen hukkuneen osan!!
        Ei ne remontit aina suju sillein kuin ammattimiehen tekemänä korjaamolla asiallisine työkaluineen ja nostureineen.

        Saapihan sitä jokainen kyllä yrittää.....


      • tuo jarrupalojen
        Teette... kirjoitti:

        Viikonloppusin ja iltasin...
        Kiva mennä parkkipaikalla auton ohi kun joku
        väsää jarrukenkiä koko päivän, jonkun pienen tunkin varassa...Hyi hemmetti, en itse kyllä
        viitsisi.Minä veisin kyllä korjaamoon...
        Mielummin otan oluen ja grillailen makkaraa...
        Jotkut kyllä kehtaa tulla vkl. neuvojakin...
        Niitä ei tule, koska en tee vkl. töitä...

        Yks asentaja

        vaihtotyö käy näpsästi vaikkapa parkkiksellakin. Ei mene kauaakaan ja samalla voi kietaista pullon kossua vaihtotyön lomassa, eli tulee samalla hoideltua harrastus ja viihde. Jarrupalojen vaihto max. 2h

        asentaja myös


      • että sun pitää
        kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        hioa rumpujen kitkapinnat,automaatti säädön pesu ja rasvaus, vivuston puhdistus ja rasvaus.ynnä muuta.


      • vikakoodilukulaite
        jo säästänyt !!!!! kirjoitti:

        Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....


      • släp
        tuo jarrupalojen kirjoitti:

        vaihtotyö käy näpsästi vaikkapa parkkiksellakin. Ei mene kauaakaan ja samalla voi kietaista pullon kossua vaihtotyön lomassa, eli tulee samalla hoideltua harrastus ja viihde. Jarrupalojen vaihto max. 2h

        asentaja myös

        kyllä alkoholi ja jarruremppa on loistava
        yhdistelmä.
        tapa ittes mut älä muita jos jokin menee
        hieman pieleen kännirempas.


      • Auto Masentaja 2
        vikakoodilukulaite kirjoitti:

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....

        Ei se aina noinkaan ole.
        Siihen aurauksen mittaukseen tarvitaan vain rullamitta ja pala liitua ja OSAAMISTA. Säätöön sitten normaalit mutterityökalut, jotka eivät enää ole kalliita. Oskilloskoopilla ei tee käytännössä yhtään mitään. Ammattitaitoinen asentaja paikallistaa vian nopeammin ja varmemmin muista oireista.
        Ja mikä se on se huoltolaite?
        Kun osaa, niin osaa myös korjata kohtuuhinnalla. Ja halvalla. Ja taatusti tulee kuntoon!


      • Auto Masentaja 2
        kallista on kirjoitti:

        Purettu auto haitaritunkin varassa ja pitäis siirtää korjaamolle!!!!
        Ilta ja viikonlopputyöt on tuhoon tuomittu.
        Pienikin ongelma,neuvoa pitäis saada tai jokin nippeli hukkuu parkkipaikalle niin mistä apua.
        Aina auto ei hajoa aurinkoisena kesäpäivänä.

        Seuraavana päivänä linkillä töihin ja koko työpäivän miettii miten pääsen hakemaan sen hukkuneen osan!!
        Ei ne remontit aina suju sillein kuin ammattimiehen tekemänä korjaamolla asiallisine työkaluineen ja nostureineen.

        Saapihan sitä jokainen kyllä yrittää.....

        Sitähän voisi vähän ennakoida jos aivossa olisi sellainen ohjelma.

        Auton voisi jättää vaikka pölkynpätkän varaan jos on pakko jättää. Ja remontin voisi ajoittaa niin, että varaosaliike on vielä auki jos jotain odottamatonta ilmenee. Työkalutkaan ei nykyään ole kalliita.

        Jos epäilee, ettei kaikki mene niinkuin pitää, voisi ensin purkaa paikkoja niin paljon että pääsee tutkimaan tilanteen ja jos ilmenee että varaosia tarvitaankin lisää, niin kasaa auton takaisin ajokuntoon ja käy ostamassa lisää osia ja korjaa sitten toisella kertaa kaikki.

        Ihan kaikista mahdollisuuksista ei tässä voi muistuttaa vaan kehottaa käyttämään tavallista maalaisjärkeä. Sillä pärjää jo pitkälle!


      • Milazi
        vikakoodilukulaite kirjoitti:

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....

        Juu 10,90 maksaa johto ja ohjelmisto DealExtremessä melkeen malliin kuin malliin. Alle 20€ varmasti kaikkiin. Tämä vaatii käytännössä läppärin.

        Ilman läppäriä maksaa suunnilleen 50€ tai vähemmän Suomessa ja alle 30 ulkomailla. Näissä tosin hieman VAG vs. muut asettelua. Mutta tolla 2000€ saa kuitenkin suunnilleen 40 erilaista laitetta Suomesta. Eiköhän muutamalla jo pärjää.


      • Anonyymi
        että sun pitää kirjoitti:

        hioa rumpujen kitkapinnat,automaatti säädön pesu ja rasvaus, vivuston puhdistus ja rasvaus.ynnä muuta.

        tämähän on ikuisuusongelma. Ensin hommataan auto, luultavasti velalla kun ei ole varaa. Sitten itketään kun on kallista. Koska ei ole varaa. Tulisi samantien bensa kolmeen euroon litra ja lakkauttaisi autoilun niiltä joilla ei ole varaa, eikä toisaalta kykyä tehdä itsekään ihan normaalia ylläpitoa kuten juurikin kulutusosien vaihtoa. Ei ilmailuunkaan ole kaikilla varaa mutta sehän aika hyvin tiedetään jo etukäteen ja estää uikuttamisen. Tällaisille ihmisille suosittelen mummopyörää, ei maksa paljon ja vähät korjaukset tekee tumpelokin. Tai minä voin tulla tekemään 82 e/h jollei huvita opetella.

        Tuossa joku jutteli että hommia olisi "hioa rumpujen kitkapinnat,automaatti säädön pesu ja rasvaus, vivuston puhdistus ja rasvaus.ynnä muuta." Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta ja mukavalta harrastehommalta, itse kun tekee niin paitsi säästää niin tutustuu autoonsa ja tietää mihin kuntoon laittaa tai jättää laittamatta. Luultavasti korjaamon jäljiltä jää katsomatta mitä siellä rummussa tapahtuu. Jos nyt on rumpujarrut enää. Itse kykenen tekemään melkein muun kaiken paitsi mätähitsaamisen, maalaamisen ja moottorin koneistustyöt. Kerrostaloasuminen rajoittaa vähän.


    • ....

      kannattaa miettiä paljonko se oma aika maksaa, sillä voin sanoa että jos lähdet itse niitä kenkiä vaihtamaan, niin siinä menee varmasti ainakin pari kolme tuntia. Ja sitten seuraavassa katsastuksessa inssi sanoo että takajarruissa on tehoeroa liikaa, kun ei ole vaihtaessa osattu säätää eikä ollut laitteita jolla olisi voinut testata työn tuloksen... Sitäpaitsi bussilla voi aina kulkea ilman jarruremontteja...

      • ole dynamometriä

        Niin, ei niillä pikkupajoilla ja v.osaliikkeiden pikahuolloilla ole erikoistyökaluja tai jarrudynamometriä, eli erityisen suuria kuluja laitteista, eikä saa mittaustulosta rempasta.
        Meillä vastaavan huoltokorjaamon hinnat n. 50€/h ja merkkiliike 80€/h


      • Auto Masentaja 2

        Ei se tämäkään ole näin.
        Takajarrujen mahdollinen tehoero johtuu vain ja ainoastaan ruostuneista jarrusylintereistä tai siitä, että jarrupinnoille on joutunut rasvaa tai muuta asiaan kuulumatonta.
        Eikä niitä tehoja säädetä; ne jarrut on jo valmiiksi mitoitettu tehtaalla eikä säätömahdollisuuksia ole.
        Testauksen voi tehdä sopivalla soratiellä ja tulos on luotettava kun testaa oikein. Sekin pitää vain osata...


      • Anonyymi
        Auto Masentaja 2 kirjoitti:

        Ei se tämäkään ole näin.
        Takajarrujen mahdollinen tehoero johtuu vain ja ainoastaan ruostuneista jarrusylintereistä tai siitä, että jarrupinnoille on joutunut rasvaa tai muuta asiaan kuulumatonta.
        Eikä niitä tehoja säädetä; ne jarrut on jo valmiiksi mitoitettu tehtaalla eikä säätömahdollisuuksia ole.
        Testauksen voi tehdä sopivalla soratiellä ja tulos on luotettava kun testaa oikein. Sekin pitää vain osata...

        juu kyllä itse jarrupalat vaihtaneena en ole huomannut leimalla ongelmia ainakaan siitä syystä. Joistain päästöistä ym. joskus kyllä, jotain pakokaasuanalysaattoria en ole viitsinyt hommata vaan maksan mielelläni sille joka hommasi. Kyse on vähän työnjaosta ja en tarvii joka päivä korjaamoa kun en harrasta jotain relluja tai muuta metalloitua kelvottomuutta. Se että autoja ylläpitää ei tarkoita sitä että auto on kelvoton. Mistä tahansa tulee kelvoton laiminlyötynä, kysy vaikka muijaltasi tai kersoiltasi. Kelvottomaksi ei tee myöskään yksin se että jokin hajoaa laiminlyötynä. Ihan liikaa autoja vaivaa huono maine koska päätyivät laiminlyövälle/osaamattomalle/laiskalle/köyhälle/lyhytnäköiselle omistajalle. Lisäksi vielä asioita voi ennakoida, esim. vaihtaa MOLEMMAT etuvalopolttimot kun se rellu kumminkin edellyttää suunnilleen koneen ja lokasuojien poiston jotta voi vaihtaa ym.


    • merkki korjaamolla

      ainakin hinnasta päätellen.Ja sitten viellä vingut jossakin keskustelu palstalla. Hakisit mielummin kunnon työn.

      • suurin osa viesteistä...

        Jos itse omistat vanhan auton, niin ilman muuta kannatta suorittaa tuollaiset pikkurempat aivan itse...

        Yleisin ennakkoluuhohan normaalisti on se että "ei tuollaiseen työhön pysty kuin ammatti mekaanikot", mutta todellisuudessa tuollaisen pienehkön jarrurempan pystyy suorittamaan vaikka huonosti koulutettu apina (pyydän jo valmiiksi anteeksi kaikilta asentajilta mutta näin se vaan on)

        Sillä monesti ollaan pistetty aivan täysi noviisi tekemään ihan harjoittelu mielessä ko remppa, ja jostain kumman syystä ovat lähes kaikki päässeet alle imoitetun -2t päähän tuohon "huollon ilmoittamaan minimiajan"

        Ja voisiko joku täällä kertoa, että mikä tekee noista n 50-60e/h veloittavista asentajista muka kaikkitietäviä jumalia, sillä kuten jo aikaisemminkin mainitsin, niin voi monen pikkuremontin suorittaa täysin itse, ainut mitä tarvitaan on kunnon korjausopas (esim Haynes) ja sarja kunnon työkaluja)

        Niin ja tietenkin jos omistaa sellaisen käden, jossa peukalo on keskellä kämmentä, niin kannatta suosiolla alistua korjaamoiden riistettäväksi, sillä jos ymmärrät autotekniikasta saman verran kuin sika sateelliesta, niin luultavastikin teet vain lisää tuhoa..


      • ja olen vain
        suurin osa viesteistä... kirjoitti:

        Jos itse omistat vanhan auton, niin ilman muuta kannatta suorittaa tuollaiset pikkurempat aivan itse...

        Yleisin ennakkoluuhohan normaalisti on se että "ei tuollaiseen työhön pysty kuin ammatti mekaanikot", mutta todellisuudessa tuollaisen pienehkön jarrurempan pystyy suorittamaan vaikka huonosti koulutettu apina (pyydän jo valmiiksi anteeksi kaikilta asentajilta mutta näin se vaan on)

        Sillä monesti ollaan pistetty aivan täysi noviisi tekemään ihan harjoittelu mielessä ko remppa, ja jostain kumman syystä ovat lähes kaikki päässeet alle imoitetun -2t päähän tuohon "huollon ilmoittamaan minimiajan"

        Ja voisiko joku täällä kertoa, että mikä tekee noista n 50-60e/h veloittavista asentajista muka kaikkitietäviä jumalia, sillä kuten jo aikaisemminkin mainitsin, niin voi monen pikkuremontin suorittaa täysin itse, ainut mitä tarvitaan on kunnon korjausopas (esim Haynes) ja sarja kunnon työkaluja)

        Niin ja tietenkin jos omistaa sellaisen käden, jossa peukalo on keskellä kämmentä, niin kannatta suosiolla alistua korjaamoiden riistettäväksi, sillä jos ymmärrät autotekniikasta saman verran kuin sika sateelliesta, niin luultavastikin teet vain lisää tuhoa..

        viestintäalalla.

        Olen vaihtanut itse jarrupalat, syylarin ja virranjakajan tietty noi perusjutut kuten renkaat, lamput, pyyhkijät, sulakkeet, tulpat, jne.

        Ei tartte kuin korjausoppaan ja työkaluja.

        Nimimerkillä: Kolmen lapsen äiti.


      • Anonyymi
        ja olen vain kirjoitti:

        viestintäalalla.

        Olen vaihtanut itse jarrupalat, syylarin ja virranjakajan tietty noi perusjutut kuten renkaat, lamput, pyyhkijät, sulakkeet, tulpat, jne.

        Ei tartte kuin korjausoppaan ja työkaluja.

        Nimimerkillä: Kolmen lapsen äiti.

        nimimerkille kolmen lapsen äiti: jos todella näin olet niin arvostan, kyllä kai nainen pystyy enempään kuin laiska, tyhmä ja lyhytnäköinen mies, etenkin kun on pakko. Arvostan! Juuri tuo tietynlainen asenne siirtää vuoria ja osoittaa sen lapsiaan suojelevan naarasleijonan voiman täysin päinvastoin kuin se pleikkaa pelaava läski joka hakee (haki) Tallinnasta halpaa kaljaa. Laiskuus, tyhmyys ja siitä johtuva lyhytnäköisyys johtaa köyhyyteen joka johtaa köyhyyden ylläpitämiseen ja jatkumiseen, etenkin jollain laiminlyödyllä rellulla. Sitten itketään että hajoaa ja korjaaminen maksaa. Kun ei olisi ollut vaikeaa, vai mitä, mutta kun ja mutta kun. Nimimerkki ex-sovinisti ilmailualalla


    • tuntiveloitus

      ei tainnut olla tuntiveloitus tuo 82€. Laskeppa itse jos hommaan menee n 1,5h niin tuntiveloitushan on silloin n 55€/h. Eli täysin linjan mukainen. Lisäksi asentajien palkat vasta todella kuopassa ovatkin. Seuraappa putkimiesten, sähkömiesten ym veloituksia...

      • Topi Tilhi

        Vein autoni Forssan korjaamolle kertoen että se tiputtaa bensiiniä alleen ja haisee. Korjaamon diaknoosi on että bensansuodatin vuotaa.Sekin on ihan ok koska vein auton sinne juuri sen takia.Mutta laskussa (VIAN HAKU) 20e ON KOHTUUTON,Polttoaine suod. vaihto 15e menettelee ja suodatinkin 17e lie kohdallaan. Itse 40v autoja korjanneena voin vain todeta että tein jaksoitus virheen silloin olis pitäny maata rannoilla jalomailla ja nyt näillä taksoilla korjailla autoja.


      • yxputkimies

        joo putkimiehillä on lasku hinta 40€/h


      • Pasga palgga

        Samaa mietlä. Sähkömiehet, putkimiehet yms säätäjät saavat yli 30€ tunnilta ja minä auton asentajana tai hienonimike ajoneuvo asentajana saan hikisesti 14€ tunti!!!


      • Anonyymi
        Pasga palgga kirjoitti:

        Samaa mietlä. Sähkömiehet, putkimiehet yms säätäjät saavat yli 30€ tunnilta ja minä auton asentajana tai hienonimike ajoneuvo asentajana saan hikisesti 14€ tunti!!!

        Mitäs hierot niitä romuja alihintaan. Hommaa ammatti tai ryhdy yrittäjäksi. Näet kuinka "helppoa" onkaan vetää kunnon liksaa hikoilematta. Ehdotan että ryhdyt vaikka kansanedustajaksi kun pidät itseäsi suuressa arvossa. Sitäpaitsi se mitä veloitetaan ei ole sama kuin tuntipalkka. Joka muuta väittää on valehtelija tai kiertää veroja ja eläkemaksuja ja tekee työtä ilman vakuutuksia ym. Kivaa kun auto romahtaa päälle ilman vakuutuksia sitten ja oli 30 euroa luvassa sen 14 euron sijaan. Kyllä joka iikka voi myös valehdella tuntipalkkansa, oletko huomannut kuinka rehellistä porukkaa suomalaisista löytyy? Eihän täällä kukaan hölötä tyhjiä eikä huijaa, valehtele ikinä eikä yhtään pullistele ilman minkäänlaisia lihaksia. Hoitaa asiansa ja maksunsa kunnialla ym. ja niin edelleen joka iikka eikö niin.


    • vittuuntunut

      joo kävin viemässä auton jarrupalojen ja levyjen vaihtoon ja sain huonoa palvelua. nyt on auto ollu kohta viikon paskana. muka meni 4kilometrin ajon jälkeen jarrusatularikki. eikä muka osaa saa suomesta vaan ruotsista luvattiin täksi päiväksi mut eipä kuulu mitään? ja parasta joudun maksamaan taas 270e edellinen korjaus 240e . ei asentaja muka huomannu et satula oli rikki ehkä pitää alkaa parempaa korjaamoa alkaa ettii joka ottaa vastuun jos rikkoo ????

      • torron zorro

        Huomasit muka vasta remontin jälkeen että satula on ''rikki''? Ja uskoisin että asentaja olisi sanonut koska sehän on heille lisätuloa.

        Asiallinen paikka,paljon osia olen sieltä hakenut,ja aina on ollut ok.

        Ilmeisesti olet ärsyyntynyt siitä koska jouduit maksamaan remontista jotain, ja nyt vielä satula.
        Aika yleistä jos autosi on esim. 10v. vanha.Mitä vain voi tapahtua vanhoissa autoissa...huhhuh...


      • Miten se jarrusatula oli rikki?
        Ihan sillä kyselen että osaan omasta autostani tarkastaa vastaavan kohdan.
        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • oopo

      Kävin tuossa parturissa ja leikkuu vei about 15min. Hinta 20E.
      Onko kallista, enpä tiedä.

      • Asentaja2

        Itse olen asentajana toiminut n.5 vuotta ja nyt perustettiin korjaamo. Kun aloitin asentaja hommat oli tuntipalkka jopa 8,50€ ja yhteistyö kumppani oli saman firman leivissä 15 vuotta tuntipalkka oli 20€ lähtiessä. Että jos joku konttori rotta tienaa paremmin paperin pyörittämisestä niin eipä noi palkat kummosia ole.

        Tosiaan toi korjaamon tuntiveloitus koostuu monesta asiasta. Ensiksi lähtee asentajan osuus jos palkka vaikka 20€ ja veloitus 55€/h sitten sosiaalikulut, laitteet, mainostuskulut ja laskut... Tuotteista voi jäädä jotain pientä välistä mikä on korjaamolle plussaa.

        Noi laitteet on oikeasti kalliita mitä korjaamoilla on meilläkin korjaamoketjun vaatimat laitteet maksavat 10 000€ sitten nosturit 2000-6000€ kpl työkalut paritonnia ja lisälaitteet (ei pakko olla) esim. kulmiensäätölaite 10 000-15 000€ ilmastoinninhuoltolaite 2500-3500€....

        En nää mitään järkeä puida sitä että miks käytät auton korjaamolla kun vois tehdä itsekkin. Ne tekee itse ketkä osaa tai jaksaa. Korjaamot antavat takuun kuitenkin työlle.

        Se on kanssa huvittavaa kun asiakas pyytää vaihtamaan esim. öljyt ja seuraavaksi soittaa että takaata kuuluu kolinaa, että olis huollon jälkeen alkanut kuulumaan...


      • JEPJEPJEPJEPJEPJEP

        menkää apinat yksityislääkäriin tai eläinlääkääriin ja miettikää tuntipalkkaa sen jälkeen


      • onnea vaan
        Asentaja2 kirjoitti:

        Itse olen asentajana toiminut n.5 vuotta ja nyt perustettiin korjaamo. Kun aloitin asentaja hommat oli tuntipalkka jopa 8,50€ ja yhteistyö kumppani oli saman firman leivissä 15 vuotta tuntipalkka oli 20€ lähtiessä. Että jos joku konttori rotta tienaa paremmin paperin pyörittämisestä niin eipä noi palkat kummosia ole.

        Tosiaan toi korjaamon tuntiveloitus koostuu monesta asiasta. Ensiksi lähtee asentajan osuus jos palkka vaikka 20€ ja veloitus 55€/h sitten sosiaalikulut, laitteet, mainostuskulut ja laskut... Tuotteista voi jäädä jotain pientä välistä mikä on korjaamolle plussaa.

        Noi laitteet on oikeasti kalliita mitä korjaamoilla on meilläkin korjaamoketjun vaatimat laitteet maksavat 10 000€ sitten nosturit 2000-6000€ kpl työkalut paritonnia ja lisälaitteet (ei pakko olla) esim. kulmiensäätölaite 10 000-15 000€ ilmastoinninhuoltolaite 2500-3500€....

        En nää mitään järkeä puida sitä että miks käytät auton korjaamolla kun vois tehdä itsekkin. Ne tekee itse ketkä osaa tai jaksaa. Korjaamot antavat takuun kuitenkin työlle.

        Se on kanssa huvittavaa kun asiakas pyytää vaihtamaan esim. öljyt ja seuraavaksi soittaa että takaata kuuluu kolinaa, että olis huollon jälkeen alkanut kuulumaan...

        ja sitten vielä kaikki ne kalliit laitteet tarvii vaihtaa joka vuosi, niin pitäähän se laskutus olla ainakin 55/h. Voi vittu mitä paskan jauhantaa. Ikävän montaa pystytte uunottamaan, kun eivät mistään autosta mitään ymmärrä. Minua ette.


      • Ei se ole ....
        onnea vaan kirjoitti:

        ja sitten vielä kaikki ne kalliit laitteet tarvii vaihtaa joka vuosi, niin pitäähän se laskutus olla ainakin 55/h. Voi vittu mitä paskan jauhantaa. Ikävän montaa pystytte uunottamaan, kun eivät mistään autosta mitään ymmärrä. Minua ette.

        Olet asian ytimessä. Millakin aloilla on kalliita ja erittäin kalliita laitteita, mutta kun vähemmän tekevät yksityisille, niin tuollaiset ylikorkeat laskutushinnat on utopiaa. Onnistuu vain autoalalla aina vaan.


    • -ajattelija-

      On tullut nää uudet ketjut (AUTOFIT, AD, AUTOASI, FIKSUS) jotka myy korjaamoilleen osia
      vähän kalliimmalla kuin muille villeille korjaamoille. Isoveli hoitaa brädiä ja markkinoi sekä kerää ketjumaksun. Tästä kaikesta syntyy kustannuksia jotka kuluttaja maksaa tietenkin.

      • Gyn

        Missäs ketjussa -ajattelija- itse pitää majaansa


    • asiasi

      >sentään, minäkun vein poloni tässä männätalvena Hämeenlinnan autoasiin iskarinvaihtoon, ja kun
      >Illalla menin hakemaan , niin asentaja ilmoitti ettei takaiskarin alakiinnityksiä saanu irti, eipä maksanutkaan
      >mut oma hommansa, kun itse liottelin ensin irti ja vein sitten toiseen korjaamoon, etuset oli kyllä tehty, eipä ole sen jälkeen tarvinnut vaivata vaikka sain osista 30% alennuksen suhteilla, naapurista en saa
      alennusprosentteja mut osat on tuostakin 20% halvemmalla,, siis samat osat.

    • fixuskoivusenkätyri

      Noi jutut mitä maksaa ja kauan menee selviää kyllä kysymällä ennen varsinaisen työn aloittamista, jos tuntuu kalliilta niin sit voit harkita muita vaihtoehtoja. korjaamolla jossa on enemmän kuin 1 tekijä niin toi hinta on mielestäni ihan ok. onhan se jostain työnjohtajan/huoltoneuvojankin palkka revittävä ym kulut.
      Kallistahan se on mutta minkä teet, asentajalle siitä tunnin työstä ei sen enempää käteen jää kun jotain 10eur. Ja autojen remppaaminen itse on ihan ok jos tuntee siihen pystyvänsä, mutta onneksi on paljon porukkaa jotka eivät viitsi tai joiden ei tarvi joka euroa laskea, niin mekin pysytään leivänsyrjässä kiinni.
      Hintaluokka korjaamoilla tosiaan aika vakio, itse menisin sinne josta kokisin saavani hyvää palvelua vaikka hinta ei olisikaan kaikkein alhaisin.

    • hondailija

      moi,itellä vaihto oli 85e osineen bilisti-autohuollossa ja et varmaan halvemmalla saa.

    • 16

      on kyllä mielettömän kallis mesta,
      joskus jonku työkalun ostanu,jäi viimeiseksi kaupaksi
      kiskuri hintoja ,huono palvelu.
      ei kannata maksaa ja ylläpitää kyseistä yhtiötä
      viekää rahanne jonnekkin muualle,kohtuuhintasiin korjaamoihin

      • ormkåsgrv

        Autoasi myymälät on eri puulaakia kuin autoasi korjaamot. Että elä vingu sielä sen jakarin kanssa ku et mistää mittää tiijä!


    • Täh?

      Meinasin että vien autoni sinne mutta katsoin kuitenkin korjaamon tiedot aarre palvelusta ja kas, maksuhäiriöitä mm 60,- suuruisia laskuja perinnässä ja suurimmat verottajalta n.6000.- euroa. Useita muita ulosotossa todettu varattomaksi kommentteja!!! Nimen muutoksia ja vastuuhenkilöt vaihtuivat??
      Eli olisi konkassa jos pesässä olisi jotain jota ottaa, onko nyt pelkästään pimeetä toimintaa?
      Ei työnantaja rekisterissä eikä ennakonpidätys rekisterissä, yrityksen auto kyseessä ja jos olisin autoni siellä huollattanut niin yritykseni olisi pitänyt pidättää ennakonpidätys laskusta! Sama pätee myös yksityis asiakkaaseen jos et tiedä että ovat ulkona ennakko rekisteristä niin sinä maksat sitten myöhemmin niitten verot!!
      Hei haloo, olkaa varovaisia näitten kanssa!

      • perkeleenperkele

        ettäkö yksityishenkilön joka on asiakkaana yrityksessä, joutuisi maksamaan yrityksen verot jos yritys on ulkona jostain rekisteristä? Pitääkö perkele asiakkaan olla jokin yritysverotuksen asiantuntija ennenkuin uskaltaa viedä autonsa korjattavaksi minnekään? Olen vain teollisuusduunari enkä ymmärrä yritysverotuksista sun muista yritysten velvollisuuksista hevonpersettäkään, miksi minun tarvitsisikaan?! On yritysten itsensä velvollisuus hoitaa asiansa kuntoon ja jos on jotain verottajan kanssa ongelmia, se on verottajan ja firman asia, siihen ei tarvitse sotkea asiakkaita!


      • kuluttaja-asiakas

        kokeilin hakea aarre.netistä viimeksi käyttämäni korjaamon tiedot, se maksaisi yli 35 euroa. En tiedä saavatko yrittäjät nämä tiedot jotenkin ilmaiseksi jos on varaa katsella yritysten tietoja huvikseen noin vain mutta itse olen yksityishenkilö niin en kyllä aio maksaa jarrupalojen hintaa jostain luottotietojen tarkistuksesta. Hoitakoot firmat asiansa verottajan kanssa vaan omalla vastuullaan, minä en aio vastata firmojen veroista millään tavalla.


      • Sähköjänis
        kuluttaja-asiakas kirjoitti:

        kokeilin hakea aarre.netistä viimeksi käyttämäni korjaamon tiedot, se maksaisi yli 35 euroa. En tiedä saavatko yrittäjät nämä tiedot jotenkin ilmaiseksi jos on varaa katsella yritysten tietoja huvikseen noin vain mutta itse olen yksityishenkilö niin en kyllä aio maksaa jarrupalojen hintaa jostain luottotietojen tarkistuksesta. Hoitakoot firmat asiansa verottajan kanssa vaan omalla vastuullaan, minä en aio vastata firmojen veroista millään tavalla.

        Sopimusasiakkaat saavat noita tietoja kysellä ellei nyt ilmaiseksi niin ainakin halvemmalla kertamaksulla. Maksavat sitten vuosihintaa. Eli tässä tapauksessa aiemman kirjoittajan yrityksellä lienee jokin rahakas vuosisopimus Asiakastietoon joka tekee moisen selvitystyön kannattavaksi.

        Käänteinen tarkistusvastuu kun on vasta harmaan talouden ehkäisemiseksi rakennusalalla, voisi jopa veikata aiemman kirjoittajan työskentelevän ko. alalla, varsinkin kun on tuollainen tapa syntynyt että tulee tarkistettua sellaistenkin yritysten tiedot joissa itse asioi asiakkaana. Yleisemminhän nuo tarkistetaan omilta asiakkailta jotka tahtovat maksaa tuotteen tai palvelun laskulla, ihan luottoriskin minimoimiseksi.


    • itsekkin alalla

      Huollon veloitushinta ei ole huoltomiehen tuntipalkka. Siitä maksetaan kaikki
      sivukulut, koneet, kalusto, verot, vakuutukset, ym ym...

    • Asiakas maksaa

      Minä en enää vie Autoasi -korjaamoon, todella kallista ja hosumalla tehtyä ja
      viimeeksi vaihtoivat öljyt automaattivaihdelaatikkoon ja vuotamaanhan se jäi pohjan tiivisteestä ja prkle piha ihan öljyssä s....na seuraavana aamuna,
      ihme höpötystä selitykseksi, rahastuksen makua!

      • Tyytyväinen asiakas

        Itse käytin autoa Autoasi-korjaamolla ja ainakin täällä jyväskylässä homma toimii. Sain todella ammattitaitoista palvelua. Renkaat,huolto (öljyt suodattimet sekä jakopää remontti) sekä käyttivät itse katsastuksessa eikä muita lisä veloituksia kuin normaali katsastus maksu. Kaikki nämä palvelut samasta paikasta 2 tunnin sisään. Tätä kutsuisin jo palveluksi ja sen päälle vielä edullinen lasku. En yhtään ihmettele miksi Autoasi-ketjun kasvu on suomen nopeinta, kun palvelu pelaa.


      • aas-i
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Itse käytin autoa Autoasi-korjaamolla ja ainakin täällä jyväskylässä homma toimii. Sain todella ammattitaitoista palvelua. Renkaat,huolto (öljyt suodattimet sekä jakopää remontti) sekä käyttivät itse katsastuksessa eikä muita lisä veloituksia kuin normaali katsastus maksu. Kaikki nämä palvelut samasta paikasta 2 tunnin sisään. Tätä kutsuisin jo palveluksi ja sen päälle vielä edullinen lasku. En yhtään ihmettele miksi Autoasi-ketjun kasvu on suomen nopeinta, kun palvelu pelaa.

        Autoasi loppu Kajaanissa heti alkuunsa. Ankee paikka olikin Kajaanin autoaasi.


    • VW

      terve.otatko huomioon mitä työkaluja/nosturi tarvitaan työn suorittamiseen,
      jospa kokeilet tehdä työ itse vaikka pihamaalla..??? T.Jylppy

    • asentaja

      kyl porukka jaksaa jauhaa sit paskaa tuutin täydeltä!!

    • Asiakas aasiko???!!!

      Autoasi ESPOO Nihtsilta!!!!

      Kävin autokatsastuksessa ja kävi ilmi että autoni tarvitsee pari korjausta jotta se menisi läpi katsastuksesta, esim raidetangonpää. Kysyin tältä korjaamolta ( Autoasi)
      kustannusarvion osineen ja töineen. Oli lappu mukana josta näki katsastuaseman merkinnät mitä on autossa vialla. Korjaamolla sanottiin hinta 180-200 euroa ja varmistin vielä uudestaan että eikö varmasti mene yli 200 euroa. Ja minulle LUVATTIIN että kustannukset eivät ylitä yli 200 euroa. Ok, vein autoni korjaamolle ja seuraavana päivänä sain viestin kännykkään että auto on valmis ja hinta on 280 euroa. Soitin heti korjaamolle miksi tuli ylihinta vaikka lupasitte ei mene yli 200 euroa. Selitys oli että korjaamotyö kesti kauemmin. Sovittiin että parin päivän päästä maksan koska sillä hetkellä ei ollut noin paljon varaa. Sanottiin että asia ok , tule hakemaan auto. Sitten lähdin hakemaan autoa ja kumminkin en saanut autoa, olisi pitänyt maksaa koko summa vaikka puhelimessa luvattiin antaa pari päivää maksuaikaa. Lähdin korjaamolta pois ilman autoa, seuraavana päivänä sain viestin korjaamolta viiden työpäivän kuluttua jos et hae autoasi niin per päivästä 9 euroa joutuisin maksamaan. Onko tämä reilua toimintaa korjaamolta? Mielestäni korjaamo teki tässä kaksi petosta asiakasta vastaan! En mene koskaan enää kyseiselle korjaamolle ankä suosittele kenellekkään!!

      • fgnvjodvhjfdnfndfnfg

        Allekirjoittamasi työmääräyksen mukainen summa saa heittää 15% ilman erillistä ilmoitusta ja suuremmasta lisäkustannuksesta pitää sopia asiakkaan kanssa erikseen. Olet siis velvollinen maksamaan 230e lain mukaan.

        Ja saavat periä neljän arkipäivän jälkeen säilytysmaksua.


      • as2
        fgnvjodvhjfdnfndfnfg kirjoitti:

        Allekirjoittamasi työmääräyksen mukainen summa saa heittää 15% ilman erillistä ilmoitusta ja suuremmasta lisäkustannuksesta pitää sopia asiakkaan kanssa erikseen. Olet siis velvollinen maksamaan 230e lain mukaan.

        Ja saavat periä neljän arkipäivän jälkeen säilytysmaksua.

        Mikäli autokorjaamolta on annettu maksimi tai kiinteä hinta sitä ei saa ylittää, vaikka mikä olisi.
        Kustannus arvio on asia erikseen. Kustannusarvio saa ylittyä 15%.
        Mikäli korjauksen yhteydessä tulee kustannuksia mitä ei ole voitu ottaa huomioon arviota tehdessä saa arvio ylittyä enemmän.


      • Sähköjänis

      • Reippis
        Sähköjänis kirjoitti:

        Kuulostaa ihan Autoasi -korjaamolta.
        Imatralainen samaan ketjuun kuuluva Motocare C&C -korjaamo harjoittaa myös ihan vastaavaa toimintaa; http://korjaamolla.blogspot.fi/2012/12/yllattavan-kallis-yllapitolaturi.html

        Itse vaihdatin autooni eteen jarrupalat ja levyt, mutta se kuinka paljon korjaamo veloitti työtunteja ( 2h ). Tiedän tasan tarkkaan kuinka kauan hommaan menee aikaa, sillä olen itse vaihtanyt kyseiseen autoon jarrupaloja ja levyjä. Ristikkoavaimella renkaat irti ja kiinni, normi tunkilla auto ylös ja muutamat pultit irti. Kokonaisaika per puoli n. 30min. Korjaamolla auto ajetaan nosturiin, pulttipyssyllä renkaat irti ja kun koko työmaa on siinä oikealla työskentely korkeudella, en voi käsittää kuinka ammattitaitoinen korjaamohenkilökunta käyttää siihen 2 tuntia kun itse pystyn tekemään homman kotikonstein pihalla tunnissa,


      • Anonyymi

        ihan tavallinen urpo olet. Itsekään et korjaamoyrittäjänä laskisi valmista työtä ulos ilman maksua, kiitos vaikkapa eräiden rehellisten suomalaisten (tai "suomalaisten"). Sitten: kuka pystyy ennalta sanomaan todella kauanko jonkun mädän rellun korjaamiseen menee, minuutilleen. Sinulla ei ollut varaa, minkä menit myöntämään siis vain 80 euron korotukseen niin lopeta autoilu tykkänään. Jos rengas pamahtaisi moottoritiellä tai jossain syrjäkylillä niin takseineen tms. olisit yhtä kusessa. Siitä huolimatta änkesit sinne korjaamolle edellyttämään autoa ilman maksamista. Urpo!


    • tekniikastatietävä35

      Vanha keskustelu mutta ei 6 vuottakaan sitten 110e ollut mikään paha hinta jarrukenkien vaihdosta. Teillä ei taida olla mitään hajua kuinka työläs homma se jos väitätte tuota hintaa kalliiksi.

      Itse mielelläni maksaisin hommasta 110 sen sijaan että alkaisin itse aukoa jarrurumpuja ja alkaa säätämään niiden jousimekanismien kanssa, ei ole mikään yksinkertainen ja helppo homma, ainakaan jos ei ole alan ammattilainen. Ja menee siinä varmasti enemmän kuin tunti, joten ei tuo tuntiveloitus edes ole erityisen korkea.

    • MenkääAutokorjaamoSarah

      Kannattaa mennä korjauttamaan autoa Autokorjaamo Sarah nimiseen paikkaan. Hakekaa netistä Autokorjaamo Sarah nimellä niin löytyy osoite. Siellä on halpaa ja työnlaatu on hyvä!

    • jore39

      Oletteko kokeillut tuota AUTOJERRY- palvelua? Tarjouksen pyytäminen ei maksa mitään ja useita tarjouksia tulee lähialueen korjaamoilta. Toimii hyvin ja hinnat pitää kutinsa. Yhden jakopäähuollon teettänyt tuon kautta ja sain hieman halvemmalla kun "kilpailutin"... https://autojerry.fi/tt/?tt=22359_932555_84926_&r=

    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy palkkaan, jokainen sopii itse palkkansa oman työnantajan kanssa, taidat olla tyhmä.
      Mene R kiskille töihin tai postinjakajaksi sopisi sulle paremmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe