Autoasi

kallista!!!

Autoon vaihdettiin tänään jarrukengät taakse. Hinta n 110 eur, josta työn osuus 82 eur - siis tuntiveloitus! Taidan olla itse palkkakuopassa.

55

25594

    Vastaukset

    • Luuletko että työntekijä sai 82 € entä laitteet, työvoimakulut ja lukemattomat muut kulut ja päälle vielä verot. Ryhdy yrittäjäks niin ei tarvitse selitellä palkkakuopista ghahaaaaa

      • Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!


      • jo säästänyt !!!!! kirjoitti:

        Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...


      • kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        Viikonloppusin ja iltasin...
        Kiva mennä parkkipaikalla auton ohi kun joku
        väsää jarrukenkiä koko päivän, jonkun pienen tunkin varassa...Hyi hemmetti, en itse kyllä
        viitsisi.Minä veisin kyllä korjaamoon...
        Mielummin otan oluen ja grillailen makkaraa...
        Jotkut kyllä kehtaa tulla vkl. neuvojakin...
        Niitä ei tule, koska en tee vkl. töitä...

        Yks asentaja


      • kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        Purettu auto haitaritunkin varassa ja pitäis siirtää korjaamolle!!!!
        Ilta ja viikonlopputyöt on tuhoon tuomittu.
        Pienikin ongelma,neuvoa pitäis saada tai jokin nippeli hukkuu parkkipaikalle niin mistä apua.
        Aina auto ei hajoa aurinkoisena kesäpäivänä.

        Seuraavana päivänä linkillä töihin ja koko työpäivän miettii miten pääsen hakemaan sen hukkuneen osan!!
        Ei ne remontit aina suju sillein kuin ammattimiehen tekemänä korjaamolla asiallisine työkaluineen ja nostureineen.

        Saapihan sitä jokainen kyllä yrittää.....


      • Teette... kirjoitti:

        Viikonloppusin ja iltasin...
        Kiva mennä parkkipaikalla auton ohi kun joku
        väsää jarrukenkiä koko päivän, jonkun pienen tunkin varassa...Hyi hemmetti, en itse kyllä
        viitsisi.Minä veisin kyllä korjaamoon...
        Mielummin otan oluen ja grillailen makkaraa...
        Jotkut kyllä kehtaa tulla vkl. neuvojakin...
        Niitä ei tule, koska en tee vkl. töitä...

        Yks asentaja

        vaihtotyö käy näpsästi vaikkapa parkkiksellakin. Ei mene kauaakaan ja samalla voi kietaista pullon kossua vaihtotyön lomassa, eli tulee samalla hoideltua harrastus ja viihde. Jarrupalojen vaihto max. 2h

        asentaja myös


      • kannattaa opetella kirjoitti:

        Tekemään tuollaiset pikkurempat itse, säästää nimittäin todella paljon kun maksaa vaan osista...

        hioa rumpujen kitkapinnat,automaatti säädön pesu ja rasvaus, vivuston puhdistus ja rasvaus.ynnä muuta.


      • jo säästänyt !!!!! kirjoitti:

        Just tällästen runkkuhintojen takia syntyi kauppa nimeltä MOTONET! Vielä kun saavat myyntiin jonkinlaisen "yleis" vikakoodien lukulaitteen ja nollaajan ni AVOT!

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....


      • tuo jarrupalojen kirjoitti:

        vaihtotyö käy näpsästi vaikkapa parkkiksellakin. Ei mene kauaakaan ja samalla voi kietaista pullon kossua vaihtotyön lomassa, eli tulee samalla hoideltua harrastus ja viihde. Jarrupalojen vaihto max. 2h

        asentaja myös

        kyllä alkoholi ja jarruremppa on loistava
        yhdistelmä.
        tapa ittes mut älä muita jos jokin menee
        hieman pieleen kännirempas.


      • vikakoodilukulaite kirjoitti:

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....

        Ei se aina noinkaan ole.
        Siihen aurauksen mittaukseen tarvitaan vain rullamitta ja pala liitua ja OSAAMISTA. Säätöön sitten normaalit mutterityökalut, jotka eivät enää ole kalliita. Oskilloskoopilla ei tee käytännössä yhtään mitään. Ammattitaitoinen asentaja paikallistaa vian nopeammin ja varmemmin muista oireista.
        Ja mikä se on se huoltolaite?
        Kun osaa, niin osaa myös korjata kohtuuhinnalla. Ja halvalla. Ja taatusti tulee kuntoon!


      • kallista on kirjoitti:

        Purettu auto haitaritunkin varassa ja pitäis siirtää korjaamolle!!!!
        Ilta ja viikonlopputyöt on tuhoon tuomittu.
        Pienikin ongelma,neuvoa pitäis saada tai jokin nippeli hukkuu parkkipaikalle niin mistä apua.
        Aina auto ei hajoa aurinkoisena kesäpäivänä.

        Seuraavana päivänä linkillä töihin ja koko työpäivän miettii miten pääsen hakemaan sen hukkuneen osan!!
        Ei ne remontit aina suju sillein kuin ammattimiehen tekemänä korjaamolla asiallisine työkaluineen ja nostureineen.

        Saapihan sitä jokainen kyllä yrittää.....

        Sitähän voisi vähän ennakoida jos aivossa olisi sellainen ohjelma.

        Auton voisi jättää vaikka pölkynpätkän varaan jos on pakko jättää. Ja remontin voisi ajoittaa niin, että varaosaliike on vielä auki jos jotain odottamatonta ilmenee. Työkalutkaan ei nykyään ole kalliita.

        Jos epäilee, ettei kaikki mene niinkuin pitää, voisi ensin purkaa paikkoja niin paljon että pääsee tutkimaan tilanteen ja jos ilmenee että varaosia tarvitaankin lisää, niin kasaa auton takaisin ajokuntoon ja käy ostamassa lisää osia ja korjaa sitten toisella kertaa kaikki.

        Ihan kaikista mahdollisuuksista ei tässä voi muistuttaa vaan kehottaa käyttämään tavallista maalaisjärkeä. Sillä pärjää jo pitkälle!


      • vikakoodilukulaite kirjoitti:

        on keksitty jo, montakin sellaista, hinnat 2000e ja ylöspäin, että juuri tämän takia korjaamon tuntiveloitus on korkea, kaikki laitteet maksaa ihan sikana. pyöräkulmalaitteet 15 000 e, ac huoltolaite 2500e oskilloskooppi testeriin 3000e ja sitä rataa, eli ei kun kauppaan ostaan vikoodin purkulaite, esim bosch mallit tuon 2000e alkaen.....

        Juu 10,90 maksaa johto ja ohjelmisto DealExtremessä melkeen malliin kuin malliin. Alle 20€ varmasti kaikkiin. Tämä vaatii käytännössä läppärin.

        Ilman läppäriä maksaa suunnilleen 50€ tai vähemmän Suomessa ja alle 30 ulkomailla. Näissä tosin hieman VAG vs. muut asettelua. Mutta tolla 2000€ saa kuitenkin suunnilleen 40 erilaista laitetta Suomesta. Eiköhän muutamalla jo pärjää.


    • kannattaa miettiä paljonko se oma aika maksaa, sillä voin sanoa että jos lähdet itse niitä kenkiä vaihtamaan, niin siinä menee varmasti ainakin pari kolme tuntia. Ja sitten seuraavassa katsastuksessa inssi sanoo että takajarruissa on tehoeroa liikaa, kun ei ole vaihtaessa osattu säätää eikä ollut laitteita jolla olisi voinut testata työn tuloksen... Sitäpaitsi bussilla voi aina kulkea ilman jarruremontteja...

      • Niin, ei niillä pikkupajoilla ja v.osaliikkeiden pikahuolloilla ole erikoistyökaluja tai jarrudynamometriä, eli erityisen suuria kuluja laitteista, eikä saa mittaustulosta rempasta.
        Meillä vastaavan huoltokorjaamon hinnat n. 50€/h ja merkkiliike 80€/h


      • Ei se tämäkään ole näin.
        Takajarrujen mahdollinen tehoero johtuu vain ja ainoastaan ruostuneista jarrusylintereistä tai siitä, että jarrupinnoille on joutunut rasvaa tai muuta asiaan kuulumatonta.
        Eikä niitä tehoja säädetä; ne jarrut on jo valmiiksi mitoitettu tehtaalla eikä säätömahdollisuuksia ole.
        Testauksen voi tehdä sopivalla soratiellä ja tulos on luotettava kun testaa oikein. Sekin pitää vain osata...


    • ainakin hinnasta päätellen.Ja sitten viellä vingut jossakin keskustelu palstalla. Hakisit mielummin kunnon työn.

      • Jos itse omistat vanhan auton, niin ilman muuta kannatta suorittaa tuollaiset pikkurempat aivan itse...

        Yleisin ennakkoluuhohan normaalisti on se että "ei tuollaiseen työhön pysty kuin ammatti mekaanikot", mutta todellisuudessa tuollaisen pienehkön jarrurempan pystyy suorittamaan vaikka huonosti koulutettu apina (pyydän jo valmiiksi anteeksi kaikilta asentajilta mutta näin se vaan on)

        Sillä monesti ollaan pistetty aivan täysi noviisi tekemään ihan harjoittelu mielessä ko remppa, ja jostain kumman syystä ovat lähes kaikki päässeet alle imoitetun -2t päähän tuohon "huollon ilmoittamaan minimiajan"

        Ja voisiko joku täällä kertoa, että mikä tekee noista n 50-60e/h veloittavista asentajista muka kaikkitietäviä jumalia, sillä kuten jo aikaisemminkin mainitsin, niin voi monen pikkuremontin suorittaa täysin itse, ainut mitä tarvitaan on kunnon korjausopas (esim Haynes) ja sarja kunnon työkaluja)

        Niin ja tietenkin jos omistaa sellaisen käden, jossa peukalo on keskellä kämmentä, niin kannatta suosiolla alistua korjaamoiden riistettäväksi, sillä jos ymmärrät autotekniikasta saman verran kuin sika sateelliesta, niin luultavastikin teet vain lisää tuhoa..


      • suurin osa viesteistä... kirjoitti:

        Jos itse omistat vanhan auton, niin ilman muuta kannatta suorittaa tuollaiset pikkurempat aivan itse...

        Yleisin ennakkoluuhohan normaalisti on se että "ei tuollaiseen työhön pysty kuin ammatti mekaanikot", mutta todellisuudessa tuollaisen pienehkön jarrurempan pystyy suorittamaan vaikka huonosti koulutettu apina (pyydän jo valmiiksi anteeksi kaikilta asentajilta mutta näin se vaan on)

        Sillä monesti ollaan pistetty aivan täysi noviisi tekemään ihan harjoittelu mielessä ko remppa, ja jostain kumman syystä ovat lähes kaikki päässeet alle imoitetun -2t päähän tuohon "huollon ilmoittamaan minimiajan"

        Ja voisiko joku täällä kertoa, että mikä tekee noista n 50-60e/h veloittavista asentajista muka kaikkitietäviä jumalia, sillä kuten jo aikaisemminkin mainitsin, niin voi monen pikkuremontin suorittaa täysin itse, ainut mitä tarvitaan on kunnon korjausopas (esim Haynes) ja sarja kunnon työkaluja)

        Niin ja tietenkin jos omistaa sellaisen käden, jossa peukalo on keskellä kämmentä, niin kannatta suosiolla alistua korjaamoiden riistettäväksi, sillä jos ymmärrät autotekniikasta saman verran kuin sika sateelliesta, niin luultavastikin teet vain lisää tuhoa..

        viestintäalalla.

        Olen vaihtanut itse jarrupalat, syylarin ja virranjakajan tietty noi perusjutut kuten renkaat, lamput, pyyhkijät, sulakkeet, tulpat, jne.

        Ei tartte kuin korjausoppaan ja työkaluja.

        Nimimerkillä: Kolmen lapsen äiti.


    • ei tainnut olla tuntiveloitus tuo 82€. Laskeppa itse jos hommaan menee n 1,5h niin tuntiveloitushan on silloin n 55€/h. Eli täysin linjan mukainen. Lisäksi asentajien palkat vasta todella kuopassa ovatkin. Seuraappa putkimiesten, sähkömiesten ym veloituksia...

      • Vein autoni Forssan korjaamolle kertoen että se tiputtaa bensiiniä alleen ja haisee. Korjaamon diaknoosi on että bensansuodatin vuotaa.Sekin on ihan ok koska vein auton sinne juuri sen takia.Mutta laskussa (VIAN HAKU) 20e ON KOHTUUTON,Polttoaine suod. vaihto 15e menettelee ja suodatinkin 17e lie kohdallaan. Itse 40v autoja korjanneena voin vain todeta että tein jaksoitus virheen silloin olis pitäny maata rannoilla jalomailla ja nyt näillä taksoilla korjailla autoja.


      • joo putkimiehillä on lasku hinta 40€/h


      • Samaa mietlä. Sähkömiehet, putkimiehet yms säätäjät saavat yli 30€ tunnilta ja minä auton asentajana tai hienonimike ajoneuvo asentajana saan hikisesti 14€ tunti!!!


    • joo kävin viemässä auton jarrupalojen ja levyjen vaihtoon ja sain huonoa palvelua. nyt on auto ollu kohta viikon paskana. muka meni 4kilometrin ajon jälkeen jarrusatularikki. eikä muka osaa saa suomesta vaan ruotsista luvattiin täksi päiväksi mut eipä kuulu mitään? ja parasta joudun maksamaan taas 270e edellinen korjaus 240e . ei asentaja muka huomannu et satula oli rikki ehkä pitää alkaa parempaa korjaamoa alkaa ettii joka ottaa vastuun jos rikkoo ????

      • Huomasit muka vasta remontin jälkeen että satula on ''rikki''? Ja uskoisin että asentaja olisi sanonut koska sehän on heille lisätuloa.

        Asiallinen paikka,paljon osia olen sieltä hakenut,ja aina on ollut ok.

        Ilmeisesti olet ärsyyntynyt siitä koska jouduit maksamaan remontista jotain, ja nyt vielä satula.
        Aika yleistä jos autosi on esim. 10v. vanha.Mitä vain voi tapahtua vanhoissa autoissa...huhhuh...


      • Miten se jarrusatula oli rikki?
        Ihan sillä kyselen että osaan omasta autostani tarkastaa vastaavan kohdan.
        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • Kävin tuossa parturissa ja leikkuu vei about 15min. Hinta 20E.
      Onko kallista, enpä tiedä.

      • Itse olen asentajana toiminut n.5 vuotta ja nyt perustettiin korjaamo. Kun aloitin asentaja hommat oli tuntipalkka jopa 8,50€ ja yhteistyö kumppani oli saman firman leivissä 15 vuotta tuntipalkka oli 20€ lähtiessä. Että jos joku konttori rotta tienaa paremmin paperin pyörittämisestä niin eipä noi palkat kummosia ole.

        Tosiaan toi korjaamon tuntiveloitus koostuu monesta asiasta. Ensiksi lähtee asentajan osuus jos palkka vaikka 20€ ja veloitus 55€/h sitten sosiaalikulut, laitteet, mainostuskulut ja laskut... Tuotteista voi jäädä jotain pientä välistä mikä on korjaamolle plussaa.

        Noi laitteet on oikeasti kalliita mitä korjaamoilla on meilläkin korjaamoketjun vaatimat laitteet maksavat 10 000€ sitten nosturit 2000-6000€ kpl työkalut paritonnia ja lisälaitteet (ei pakko olla) esim. kulmiensäätölaite 10 000-15 000€ ilmastoinninhuoltolaite 2500-3500€....

        En nää mitään järkeä puida sitä että miks käytät auton korjaamolla kun vois tehdä itsekkin. Ne tekee itse ketkä osaa tai jaksaa. Korjaamot antavat takuun kuitenkin työlle.

        Se on kanssa huvittavaa kun asiakas pyytää vaihtamaan esim. öljyt ja seuraavaksi soittaa että takaata kuuluu kolinaa, että olis huollon jälkeen alkanut kuulumaan...


      • menkää apinat yksityislääkäriin tai eläinlääkääriin ja miettikää tuntipalkkaa sen jälkeen


      • Asentaja2 kirjoitti:

        Itse olen asentajana toiminut n.5 vuotta ja nyt perustettiin korjaamo. Kun aloitin asentaja hommat oli tuntipalkka jopa 8,50€ ja yhteistyö kumppani oli saman firman leivissä 15 vuotta tuntipalkka oli 20€ lähtiessä. Että jos joku konttori rotta tienaa paremmin paperin pyörittämisestä niin eipä noi palkat kummosia ole.

        Tosiaan toi korjaamon tuntiveloitus koostuu monesta asiasta. Ensiksi lähtee asentajan osuus jos palkka vaikka 20€ ja veloitus 55€/h sitten sosiaalikulut, laitteet, mainostuskulut ja laskut... Tuotteista voi jäädä jotain pientä välistä mikä on korjaamolle plussaa.

        Noi laitteet on oikeasti kalliita mitä korjaamoilla on meilläkin korjaamoketjun vaatimat laitteet maksavat 10 000€ sitten nosturit 2000-6000€ kpl työkalut paritonnia ja lisälaitteet (ei pakko olla) esim. kulmiensäätölaite 10 000-15 000€ ilmastoinninhuoltolaite 2500-3500€....

        En nää mitään järkeä puida sitä että miks käytät auton korjaamolla kun vois tehdä itsekkin. Ne tekee itse ketkä osaa tai jaksaa. Korjaamot antavat takuun kuitenkin työlle.

        Se on kanssa huvittavaa kun asiakas pyytää vaihtamaan esim. öljyt ja seuraavaksi soittaa että takaata kuuluu kolinaa, että olis huollon jälkeen alkanut kuulumaan...

        ja sitten vielä kaikki ne kalliit laitteet tarvii vaihtaa joka vuosi, niin pitäähän se laskutus olla ainakin 55/h. Voi vittu mitä paskan jauhantaa. Ikävän montaa pystytte uunottamaan, kun eivät mistään autosta mitään ymmärrä. Minua ette.


      • onnea vaan kirjoitti:

        ja sitten vielä kaikki ne kalliit laitteet tarvii vaihtaa joka vuosi, niin pitäähän se laskutus olla ainakin 55/h. Voi vittu mitä paskan jauhantaa. Ikävän montaa pystytte uunottamaan, kun eivät mistään autosta mitään ymmärrä. Minua ette.

        Olet asian ytimessä. Millakin aloilla on kalliita ja erittäin kalliita laitteita, mutta kun vähemmän tekevät yksityisille, niin tuollaiset ylikorkeat laskutushinnat on utopiaa. Onnistuu vain autoalalla aina vaan.


    • On tullut nää uudet ketjut (AUTOFIT, AD, AUTOASI, FIKSUS) jotka myy korjaamoilleen osia
      vähän kalliimmalla kuin muille villeille korjaamoille. Isoveli hoitaa brädiä ja markkinoi sekä kerää ketjumaksun. Tästä kaikesta syntyy kustannuksia jotka kuluttaja maksaa tietenkin.

      • Missäs ketjussa -ajattelija- itse pitää majaansa


    • >sentään, minäkun vein poloni tässä männätalvena Hämeenlinnan autoasiin iskarinvaihtoon, ja kun
      >Illalla menin hakemaan , niin asentaja ilmoitti ettei takaiskarin alakiinnityksiä saanu irti, eipä maksanutkaan
      >mut oma hommansa, kun itse liottelin ensin irti ja vein sitten toiseen korjaamoon, etuset oli kyllä tehty, eipä ole sen jälkeen tarvinnut vaivata vaikka sain osista 30% alennuksen suhteilla, naapurista en saa
      alennusprosentteja mut osat on tuostakin 20% halvemmalla,, siis samat osat.

    • Noi jutut mitä maksaa ja kauan menee selviää kyllä kysymällä ennen varsinaisen työn aloittamista, jos tuntuu kalliilta niin sit voit harkita muita vaihtoehtoja. korjaamolla jossa on enemmän kuin 1 tekijä niin toi hinta on mielestäni ihan ok. onhan se jostain työnjohtajan/huoltoneuvojankin palkka revittävä ym kulut.
      Kallistahan se on mutta minkä teet, asentajalle siitä tunnin työstä ei sen enempää käteen jää kun jotain 10eur. Ja autojen remppaaminen itse on ihan ok jos tuntee siihen pystyvänsä, mutta onneksi on paljon porukkaa jotka eivät viitsi tai joiden ei tarvi joka euroa laskea, niin mekin pysytään leivänsyrjässä kiinni.
      Hintaluokka korjaamoilla tosiaan aika vakio, itse menisin sinne josta kokisin saavani hyvää palvelua vaikka hinta ei olisikaan kaikkein alhaisin.

    • moi,itellä vaihto oli 85e osineen bilisti-autohuollossa ja et varmaan halvemmalla saa.

    • on kyllä mielettömän kallis mesta,
      joskus jonku työkalun ostanu,jäi viimeiseksi kaupaksi
      kiskuri hintoja ,huono palvelu.
      ei kannata maksaa ja ylläpitää kyseistä yhtiötä
      viekää rahanne jonnekkin muualle,kohtuuhintasiin korjaamoihin

      • Autoasi myymälät on eri puulaakia kuin autoasi korjaamot. Että elä vingu sielä sen jakarin kanssa ku et mistää mittää tiijä!


    • Meinasin että vien autoni sinne mutta katsoin kuitenkin korjaamon tiedot aarre palvelusta ja kas, maksuhäiriöitä mm 60,- suuruisia laskuja perinnässä ja suurimmat verottajalta n.6000.- euroa. Useita muita ulosotossa todettu varattomaksi kommentteja!!! Nimen muutoksia ja vastuuhenkilöt vaihtuivat??
      Eli olisi konkassa jos pesässä olisi jotain jota ottaa, onko nyt pelkästään pimeetä toimintaa?
      Ei työnantaja rekisterissä eikä ennakonpidätys rekisterissä, yrityksen auto kyseessä ja jos olisin autoni siellä huollattanut niin yritykseni olisi pitänyt pidättää ennakonpidätys laskusta! Sama pätee myös yksityis asiakkaaseen jos et tiedä että ovat ulkona ennakko rekisteristä niin sinä maksat sitten myöhemmin niitten verot!!
      Hei haloo, olkaa varovaisia näitten kanssa!

      • ettäkö yksityishenkilön joka on asiakkaana yrityksessä, joutuisi maksamaan yrityksen verot jos yritys on ulkona jostain rekisteristä? Pitääkö perkele asiakkaan olla jokin yritysverotuksen asiantuntija ennenkuin uskaltaa viedä autonsa korjattavaksi minnekään? Olen vain teollisuusduunari enkä ymmärrä yritysverotuksista sun muista yritysten velvollisuuksista hevonpersettäkään, miksi minun tarvitsisikaan?! On yritysten itsensä velvollisuus hoitaa asiansa kuntoon ja jos on jotain verottajan kanssa ongelmia, se on verottajan ja firman asia, siihen ei tarvitse sotkea asiakkaita!


      • kokeilin hakea aarre.netistä viimeksi käyttämäni korjaamon tiedot, se maksaisi yli 35 euroa. En tiedä saavatko yrittäjät nämä tiedot jotenkin ilmaiseksi jos on varaa katsella yritysten tietoja huvikseen noin vain mutta itse olen yksityishenkilö niin en kyllä aio maksaa jarrupalojen hintaa jostain luottotietojen tarkistuksesta. Hoitakoot firmat asiansa verottajan kanssa vaan omalla vastuullaan, minä en aio vastata firmojen veroista millään tavalla.


      • kuluttaja-asiakas kirjoitti:

        kokeilin hakea aarre.netistä viimeksi käyttämäni korjaamon tiedot, se maksaisi yli 35 euroa. En tiedä saavatko yrittäjät nämä tiedot jotenkin ilmaiseksi jos on varaa katsella yritysten tietoja huvikseen noin vain mutta itse olen yksityishenkilö niin en kyllä aio maksaa jarrupalojen hintaa jostain luottotietojen tarkistuksesta. Hoitakoot firmat asiansa verottajan kanssa vaan omalla vastuullaan, minä en aio vastata firmojen veroista millään tavalla.

        Sopimusasiakkaat saavat noita tietoja kysellä ellei nyt ilmaiseksi niin ainakin halvemmalla kertamaksulla. Maksavat sitten vuosihintaa. Eli tässä tapauksessa aiemman kirjoittajan yrityksellä lienee jokin rahakas vuosisopimus Asiakastietoon joka tekee moisen selvitystyön kannattavaksi.

        Käänteinen tarkistusvastuu kun on vasta harmaan talouden ehkäisemiseksi rakennusalalla, voisi jopa veikata aiemman kirjoittajan työskentelevän ko. alalla, varsinkin kun on tuollainen tapa syntynyt että tulee tarkistettua sellaistenkin yritysten tiedot joissa itse asioi asiakkaana. Yleisemminhän nuo tarkistetaan omilta asiakkailta jotka tahtovat maksaa tuotteen tai palvelun laskulla, ihan luottoriskin minimoimiseksi.


    • Huollon veloitushinta ei ole huoltomiehen tuntipalkka. Siitä maksetaan kaikki
      sivukulut, koneet, kalusto, verot, vakuutukset, ym ym...

    • Minä en enää vie Autoasi -korjaamoon, todella kallista ja hosumalla tehtyä ja
      viimeeksi vaihtoivat öljyt automaattivaihdelaatikkoon ja vuotamaanhan se jäi pohjan tiivisteestä ja prkle piha ihan öljyssä s....na seuraavana aamuna,
      ihme höpötystä selitykseksi, rahastuksen makua!

      • Itse käytin autoa Autoasi-korjaamolla ja ainakin täällä jyväskylässä homma toimii. Sain todella ammattitaitoista palvelua. Renkaat,huolto (öljyt suodattimet sekä jakopää remontti) sekä käyttivät itse katsastuksessa eikä muita lisä veloituksia kuin normaali katsastus maksu. Kaikki nämä palvelut samasta paikasta 2 tunnin sisään. Tätä kutsuisin jo palveluksi ja sen päälle vielä edullinen lasku. En yhtään ihmettele miksi Autoasi-ketjun kasvu on suomen nopeinta, kun palvelu pelaa.


      • Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Itse käytin autoa Autoasi-korjaamolla ja ainakin täällä jyväskylässä homma toimii. Sain todella ammattitaitoista palvelua. Renkaat,huolto (öljyt suodattimet sekä jakopää remontti) sekä käyttivät itse katsastuksessa eikä muita lisä veloituksia kuin normaali katsastus maksu. Kaikki nämä palvelut samasta paikasta 2 tunnin sisään. Tätä kutsuisin jo palveluksi ja sen päälle vielä edullinen lasku. En yhtään ihmettele miksi Autoasi-ketjun kasvu on suomen nopeinta, kun palvelu pelaa.

        Autoasi loppu Kajaanissa heti alkuunsa. Ankee paikka olikin Kajaanin autoaasi.


    • terve.otatko huomioon mitä työkaluja/nosturi tarvitaan työn suorittamiseen,
      jospa kokeilet tehdä työ itse vaikka pihamaalla..??? T.Jylppy

    • kyl porukka jaksaa jauhaa sit paskaa tuutin täydeltä!!

    • Autoasi ESPOO Nihtsilta!!!!

      Kävin autokatsastuksessa ja kävi ilmi että autoni tarvitsee pari korjausta jotta se menisi läpi katsastuksesta, esim raidetangonpää. Kysyin tältä korjaamolta ( Autoasi)
      kustannusarvion osineen ja töineen. Oli lappu mukana josta näki katsastuaseman merkinnät mitä on autossa vialla. Korjaamolla sanottiin hinta 180-200 euroa ja varmistin vielä uudestaan että eikö varmasti mene yli 200 euroa. Ja minulle LUVATTIIN että kustannukset eivät ylitä yli 200 euroa. Ok, vein autoni korjaamolle ja seuraavana päivänä sain viestin kännykkään että auto on valmis ja hinta on 280 euroa. Soitin heti korjaamolle miksi tuli ylihinta vaikka lupasitte ei mene yli 200 euroa. Selitys oli että korjaamotyö kesti kauemmin. Sovittiin että parin päivän päästä maksan koska sillä hetkellä ei ollut noin paljon varaa. Sanottiin että asia ok , tule hakemaan auto. Sitten lähdin hakemaan autoa ja kumminkin en saanut autoa, olisi pitänyt maksaa koko summa vaikka puhelimessa luvattiin antaa pari päivää maksuaikaa. Lähdin korjaamolta pois ilman autoa, seuraavana päivänä sain viestin korjaamolta viiden työpäivän kuluttua jos et hae autoasi niin per päivästä 9 euroa joutuisin maksamaan. Onko tämä reilua toimintaa korjaamolta? Mielestäni korjaamo teki tässä kaksi petosta asiakasta vastaan! En mene koskaan enää kyseiselle korjaamolle ankä suosittele kenellekkään!!

      • Allekirjoittamasi työmääräyksen mukainen summa saa heittää 15% ilman erillistä ilmoitusta ja suuremmasta lisäkustannuksesta pitää sopia asiakkaan kanssa erikseen. Olet siis velvollinen maksamaan 230e lain mukaan.

        Ja saavat periä neljän arkipäivän jälkeen säilytysmaksua.


      • fgnvjodvhjfdnfndfnfg kirjoitti:

        Allekirjoittamasi työmääräyksen mukainen summa saa heittää 15% ilman erillistä ilmoitusta ja suuremmasta lisäkustannuksesta pitää sopia asiakkaan kanssa erikseen. Olet siis velvollinen maksamaan 230e lain mukaan.

        Ja saavat periä neljän arkipäivän jälkeen säilytysmaksua.

        Mikäli autokorjaamolta on annettu maksimi tai kiinteä hinta sitä ei saa ylittää, vaikka mikä olisi.
        Kustannus arvio on asia erikseen. Kustannusarvio saa ylittyä 15%.
        Mikäli korjauksen yhteydessä tulee kustannuksia mitä ei ole voitu ottaa huomioon arviota tehdessä saa arvio ylittyä enemmän.



      • Sähköjänis kirjoitti:

        Kuulostaa ihan Autoasi -korjaamolta.
        Imatralainen samaan ketjuun kuuluva Motocare C&C -korjaamo harjoittaa myös ihan vastaavaa toimintaa; http://korjaamolla.blogspot.fi/2012/12/yllattavan-kallis-yllapitolaturi.html

        Itse vaihdatin autooni eteen jarrupalat ja levyt, mutta se kuinka paljon korjaamo veloitti työtunteja ( 2h ). Tiedän tasan tarkkaan kuinka kauan hommaan menee aikaa, sillä olen itse vaihtanyt kyseiseen autoon jarrupaloja ja levyjä. Ristikkoavaimella renkaat irti ja kiinni, normi tunkilla auto ylös ja muutamat pultit irti. Kokonaisaika per puoli n. 30min. Korjaamolla auto ajetaan nosturiin, pulttipyssyllä renkaat irti ja kun koko työmaa on siinä oikealla työskentely korkeudella, en voi käsittää kuinka ammattitaitoinen korjaamohenkilökunta käyttää siihen 2 tuntia kun itse pystyn tekemään homman kotikonstein pihalla tunnissa,


    • Vanha keskustelu mutta ei 6 vuottakaan sitten 110e ollut mikään paha hinta jarrukenkien vaihdosta. Teillä ei taida olla mitään hajua kuinka työläs homma se jos väitätte tuota hintaa kalliiksi.

      Itse mielelläni maksaisin hommasta 110 sen sijaan että alkaisin itse aukoa jarrurumpuja ja alkaa säätämään niiden jousimekanismien kanssa, ei ole mikään yksinkertainen ja helppo homma, ainakaan jos ei ole alan ammattilainen. Ja menee siinä varmasti enemmän kuin tunti, joten ei tuo tuntiveloitus edes ole erityisen korkea.

    • Kannattaa mennä korjauttamaan autoa Autokorjaamo Sarah nimiseen paikkaan. Hakekaa netistä Autokorjaamo Sarah nimellä niin löytyy osoite. Siellä on halpaa ja työnlaatu on hyvä!

    • Oletteko kokeillut tuota AUTOJERRY- palvelua? Tarjouksen pyytäminen ei maksa mitään ja useita tarjouksia tulee lähialueen korjaamoilta. Toimii hyvin ja hinnat pitää kutinsa. Yhden jakopäähuollon teettänyt tuon kautta ja sain hieman halvemmalla kun "kilpailutin"... https://autojerry.fi/tt/?tt=22359_932555_84926_&r=

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sohvi takaisin Eirassa

      Riita tullut,yöllä lähti koiran kanssa,aamupäivitys eirasta,lakanoista tunnistin,samat mitkä vaihtoi silloin toukokuussa😅
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      4564
    2. Niko ja Katrie hop lopissa

      Suloinen video, Niko ja Katrien tyttö😍
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2733
    3. Johanna Tukiainen ryyppää raskaudesta huolimatta

      Päihdeäidin putki jatkuu, nyt vain salaa. Siirtyessään laivalla Ruotsin ja Suomen väliä juo salaa halpaa viiniä. Neuvolassa ei ole käynyt lainkaan, ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1698
    4. Sofia ja Stefu tarjoilijoina.

      Näkyy Sofian instastoryssa olevan video jossa Sofia ja Stepu tarjoilevat pöytiin Fyllaksessa. Stufun sisko antanut töitä?
      79
      1373