Mistä on on tullut sanonta "pori on perseestä"?
Miksi Pori on perseestä?
70
5684
Vastaukset
- se.-.
oikeesti ees ole perseestä vaan aivan hyvä paikka asua ja kasvaa...nyt kun olen muuttanut sieltä pois...(pienempään kaupunkiin), niin tajuaa että kyllä se vaan on niin siisti paikka asua, ainakin kesäisin.
Yyteriä ja kirjurinluotoa ei ihan joka kaupungista löydy...ja ihnmiset on ihanan välinpitämättömiä.
Muuttakaa hetkeks pois ni tajuutte...paluumuutto Poriin on aina ollut suurta ja tulee olemaan.
Nähdää taas sit joku viikoloppu...- Pori on ...
En ole ikinä kuullutkaan sanontaa, että Pori olisi p ... stä. Sen sijaan esim. edellisen kotikaupunkini sanottiin olevan juuri mainitusta lähteestä.
Eikös Porissa päin sanota jotenkin että "Jos Porist oot, niin piru oot. Jos Kokemäjeltä niin koko perkele." - Anonyymi
Pori on ... kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan sanontaa, että Pori olisi p ... stä. Sen sijaan esim. edellisen kotikaupunkini sanottiin olevan juuri mainitusta lähteestä.
Eikös Porissa päin sanota jotenkin että "Jos Porist oot, niin piru oot. Jos Kokemäjeltä niin koko perkele."Noh,aika paska housuja miksikään piruks.
- Anonyymi
Pori on ... kirjoitti:
Eikös Porissa päin sanota jotenkin että "Jos Porist oot, niin piru oot. Jos Kokemäjeltä niin koko perkele."Porissa parasta on, että sieltä pääsee pois.
Terveisin katumaton
- RR***
Korjaisin sanontaa: Porilaiset on perseestä. Kaupungissa on Yyteri, Kirjurinluoto ja jazzit kesällä. Talvisin kyllä aika kuollut, mutta...Luetaan nyt esimerkiksi tän palstan juttuja, ja vertaa muiden kaupunkien keskusteluihin, niin eikähän ala valoittua. Ihmiset on katkeria, kateellisia, uteliaita, kaksinaamaisia, deekuja, hulluja tai muuten vain pehmeitä.
Nimim. Kuulun kategoriaan muuten vain pehmeä ja hieman hullu. Kuitenkin jollakin olisi minustakin jotain v**un tärkeää kommetoitavaa....- Anonyymi
Porilaiset ovat poikkeuksellisen kateellisia jopa Suomen mittapuulla. Porissa muiden asiat tiedetään paremmin kuin omat.
Porilaiset "miehet" samanlaisia kaksinaamaisia juorukelloja kuin naiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porilaiset ovat poikkeuksellisen kateellisia jopa Suomen mittapuulla. Porissa muiden asiat tiedetään paremmin kuin omat.
Porilaiset "miehet" samanlaisia kaksinaamaisia juorukelloja kuin naiset.Pahempia ja itsetunto puuttuu monelta kokonaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porilaiset "miehet" samanlaisia kaksinaamaisia juorukelloja kuin naiset.Ittestään vähän liikoja luulevia, pullistelevia
puli ukkoja porissa paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porilaiset "miehet" samanlaisia kaksinaamaisia juorukelloja kuin naiset.Pahempia ! Raha menee kaiken edelle ! Ei Porilainen osaa edes peittää kateuttaan ! Kun asunut 30v muualla niin sen tajuaa millaisen lähtökohdan saanut kun Porista lähtenyt! Hyvää on se ettei paljon pelkää mitään kun jos Porissa pärjää niin pärjää missä vaan
- HotBurn City
Voi olla ette koskaan ole asunut muualla ?
- kyllä
Joo siis ollaanhan me vähän erikoista kansaa eikä meistä ota aina selvää...tykätään vittuilla ja muutenkin olla vähän leuka pystyssä...on ollut ihan hauska kuunnella toisten jutttuja musta kun oon ite Porista ja sinne aion vielä joskus palata...en tiä lukeeko mulla "oon porist" ottas vai mist kaikki sen näkee et sieltä ollaan lähtösin.
Ei meis mitää vikaa kummiskaa oo..nähdää viimeistää jazzeil! - keskikaupungilta
kyllä kirjoitti:
Joo siis ollaanhan me vähän erikoista kansaa eikä meistä ota aina selvää...tykätään vittuilla ja muutenkin olla vähän leuka pystyssä...on ollut ihan hauska kuunnella toisten jutttuja musta kun oon ite Porista ja sinne aion vielä joskus palata...en tiä lukeeko mulla "oon porist" ottas vai mist kaikki sen näkee et sieltä ollaan lähtösin.
Ei meis mitää vikaa kummiskaa oo..nähdää viimeistää jazzeil!Muistattehan sanonnan: "Varas luulee kaikkien varastavan."
Ihmisillä on taipumus luulla muita kaltaisikseen. - Anonyymi
Jos on asunut Porin lisäksi muualla, todellakin huomaa miten perseestä Pori on. Ja etenkin paikalliset ihmiset.
Porilaiset vain kuvittelevat, että ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia eikä muualla ole asiat paremmin. Harhaluulo.
Ja toisella paikkakunnalla tarkoitan ihan kunnon kaupunkia, en mitään Kankaanpäätä tai muita Satakunnan peräkyliä.
Mutta kun kerran Porista on päässyt, tuskin tekee mieli palata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asunut Porin lisäksi muualla, todellakin huomaa miten perseestä Pori on. Ja etenkin paikalliset ihmiset.
Porilaiset vain kuvittelevat, että ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia eikä muualla ole asiat paremmin. Harhaluulo.
Ja toisella paikkakunnalla tarkoitan ihan kunnon kaupunkia, en mitään Kankaanpäätä tai muita Satakunnan peräkyliä.
Mutta kun kerran Porista on päässyt, tuskin tekee mieli palata.olet varmaan ylpeä tuosta kirjoituksestasi :)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun kerran Porista on päässyt, tuskin tekee mieli palata.Olen täysin samaa mieltä kanssasi, surkeampaa
paska sakkia ei tapaa muualla kun porissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet varmaan ylpeä tuosta kirjoituksestasi :)?
Jep.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun kerran Porista on päässyt, tuskin tekee mieli palata.Totta,tylsä paikka koko Pori
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet varmaan ylpeä tuosta kirjoituksestasi :)?
Jep.
- Porittunut
Ensinnäkin Pori ei ole perseestä. Itse tänne muualta muuttaneena ja hyvin viihtyneenä seurailen näitä "Pori on paska paikka" keskusteluja jokseenkin huvittuneena. Porilaiset tuntuvat kärsivän jostain alemmuuskompleksista, ei uskalleta olla ylpeitä siitä mitä täällä on tai kehua itseään.
Myönnän toki että itse eri seudulta tulleena on tämä porilaisten tietynlainen aloitteen tekemisen ujous on välillä harmittanut. En ole kuitenkaan antanut sen katkeroittaa, vaan otan itse reilusti kontaktia. Aluksi arat porilaiset ovat vähän varuillaan, mutta kun tajuavat, että kyseessä ei ole ryöstö- tai vittuiluyritys, niin kummasti rentoutuvat rupattelemaan.
Porin luonne on jotenkin rujo ja karu, mutta rujon ulkokuoren alla sykkii iso sydän. Itse pidän tätä piirrettä viehättävänä.- vasta muuttanut
Puhut kuin minun suullani.
- olla täynnä sitä
vasta muuttanut kirjoitti:
Puhut kuin minun suullani.
Itteään ....(kyl hais,,,,,) HYI !!
- on perseestä
Ensimmäiset 15 vuotta menee tuolla asenteella, kun ei huomaa kokonaisuutta. Tulet huomaamaan, että kun vieraskoreus häviää ja sun silmäs aukeaa niin näet, että porilaiset ovat narsistidominantteja, ilkeämielisiä laiskoja niljakkeita, jotka ei osaa edes tervehtiä saatikka käyttäytyä korrektisti toisia ihmisiä kohtaan.
Ei missään ole tällaisia selkääpyörittävia, katsekontaktia vältteleviä, selkäänpuukottavia mörrimöykkypikkumyykäärmeenpoikia muualla kuin täällä Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa. Et ole näiden kanssa niin kauaa naapurina tai työ"kaverina", että ne suostuisi morjestamaan tai juttelemaan. - porittunut
on perseestä kirjoitti:
Ensimmäiset 15 vuotta menee tuolla asenteella, kun ei huomaa kokonaisuutta. Tulet huomaamaan, että kun vieraskoreus häviää ja sun silmäs aukeaa niin näet, että porilaiset ovat narsistidominantteja, ilkeämielisiä laiskoja niljakkeita, jotka ei osaa edes tervehtiä saatikka käyttäytyä korrektisti toisia ihmisiä kohtaan.
Ei missään ole tällaisia selkääpyörittävia, katsekontaktia vältteleviä, selkäänpuukottavia mörrimöykkypikkumyykäärmeenpoikia muualla kuin täällä Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa. Et ole näiden kanssa niin kauaa naapurina tai työ"kaverina", että ne suostuisi morjestamaan tai juttelemaan.Mistä ihmeen kokonaisuudesta puhut? Ja vieraskoreus? En kyllä koe mitenkään saaneeni erityiskohtelua sen takia, että olen kotoisin muualta, varsinkin kun puhun itse jo melko leveää porin murretta.
Kuten jo totesin porin luonne on karu, jos ei siihen pysty tottumaan, on tämä sitten varmaan ihan helvettiä semmoiselle ihmiselle. Kyllä se menee mielestäni niin, että se paikkakunnalla viihtyminen lähtee sieltä oman pään ja sydämmen sisältä. Jokaisella paikkakunnalla on oma luonteensa, se täytyy vain hyväksyä. Jos alkaa murjottamaan heti kun ihmiset eivät käyttäydy siten miten itse toivoo, niin kyllä on kylmä kyyti luvassa.
Toivon sinulle ja muille porilaisille oikein hyvää kevättä. Nauttikaamme siitä mitä tämä kaupunki ja sen ihmiset meille tarjoavat. - Anonyymi
porittunut kirjoitti:
Mistä ihmeen kokonaisuudesta puhut? Ja vieraskoreus? En kyllä koe mitenkään saaneeni erityiskohtelua sen takia, että olen kotoisin muualta, varsinkin kun puhun itse jo melko leveää porin murretta.
Kuten jo totesin porin luonne on karu, jos ei siihen pysty tottumaan, on tämä sitten varmaan ihan helvettiä semmoiselle ihmiselle. Kyllä se menee mielestäni niin, että se paikkakunnalla viihtyminen lähtee sieltä oman pään ja sydämmen sisältä. Jokaisella paikkakunnalla on oma luonteensa, se täytyy vain hyväksyä. Jos alkaa murjottamaan heti kun ihmiset eivät käyttäydy siten miten itse toivoo, niin kyllä on kylmä kyyti luvassa.
Toivon sinulle ja muille porilaisille oikein hyvää kevättä. Nauttikaamme siitä mitä tämä kaupunki ja sen ihmiset meille tarjoavat.Porin luonne on suuri typeryys ja turha pullistelu.
- Anonyymi
on perseestä kirjoitti:
Ei missään ole tällaisia selkääpyörittävia, katsekontaktia vältteleviä, selkäänpuukottavia mörrimöykkypikkumyykäärmeenpoikia muualla kuin täällä Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa. Et ole näiden kanssa niin kauaa naapurina tai työ"kaverina", että ne suostuisi morjestamaan tai juttelemaan.Olisi kivaa asua joskus porissa ( kokemäki. Luvia. Siikainen
- Tiäräs tua
Vanhoillinen junttila, missä "veretää turpaa" joka tilanteessa. Rikollisuutta paljon...hälytyskeskuksessakin. Tahkoluarossa maan änkyräimmät kraanakuskit, kaupungin elätit.
Yyyteri on pilattu, missä tahansa muualla yyteri toimis. Reposaari on hyvä...mutta se uinuu.....
Ohikulkutie TOIMII:::::::::::::::::::::- PAJUPUSKIEN
ei laaksoa ei kukkulaa, on vain pihlava.Pori on torellakin perseestä, Pori pysähtyi Dingo ilmiöön ja jäi siihen kuin täi tervaan. Jazz on pelkkää pelleily näytös paikka eliitille.
- Anonyymi
Tuo on hauskaa, että porilaisille on ihan arkipäivää uhata väkivallalla jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaisi. Kun kyvyt ei muuhun riitä, sitten aletaan uhoamaan. Harva porilainen kuitenkaan uskaltaa edes lyödä.
Ja toinen on se kaikille vittuilu. Mutta jos tulee takaisinvittuilua, sitä ei kestetä yhtään ja heti ollaan naama norsunvitulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hauskaa, että porilaisille on ihan arkipäivää uhata väkivallalla jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaisi. Kun kyvyt ei muuhun riitä, sitten aletaan uhoamaan. Harva porilainen kuitenkaan uskaltaa edes lyödä.
Ja toinen on se kaikille vittuilu. Mutta jos tulee takaisinvittuilua, sitä ei kestetä yhtään ja heti ollaan naama norsunvitulla."Ja toinen on se kaikille vittuilu. Mutta jos tulee takaisinvittuilua, sitä ei kestetä yhtään ja heti ollaan naama norsunvitulla."
___
:D niin nappiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toinen on se kaikille vittuilu. Mutta jos tulee takaisinvittuilua, sitä ei kestetä yhtään ja heti ollaan naama norsunvitulla.Pelkkiä surkeita puliukkoja nämä *sankarit"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toinen on se kaikille vittuilu. Mutta jos tulee takaisinvittuilua, sitä ei kestetä yhtään ja heti ollaan naama norsunvitulla.Ei näitä porilais paskoja kannata edes ottaa
mitenkään vakavasti, pelkkää luuserien
piipitystä näitten kommunikointi kyvyt,
tai sitten ovat täysin tuppisuita, - Anonyymi
PAJUPUSKIEN kirjoitti:
ei laaksoa ei kukkulaa, on vain pihlava.Pori on torellakin perseestä, Pori pysähtyi Dingo ilmiöön ja jäi siihen kuin täi tervaan. Jazz on pelkkää pelleily näytös paikka eliitille.
Ei kiinnosta mitkään Porilais ripaskat.
- välii
ne vaan alkaa samalla kirjaimella..pori ja perse..
- Jeremias salakyttä
se vasta paikka on ! Päivällä palvelua àla naama norsunperse ja yö aikaan siellä saa turpaan. Luku sinänsä on se kioski mitä ilmeisesti myös satapaskaksi kutsutaan ja sen teraassi kesällä spuge asiakkaineen kruunaa koko torin. No kuulopuheiden mukaan tori saisi uutta ilmettä ? Nähtäväksi jää millaista.
- Anonyymi
No sama asia,ja porilaiset,paska kikkareita.
- Anonyymi
Ja paska
- Anonyymi
Siitä kun raumalaisia muutti tänne suurin joukoin. Siitä se on jäänyt elämään.
- Anonyymi
Aina sama kulunut vitsi kuka tänne haluaa ei kukaan
- Anonyymi
Johtuu porilaisista. Ovat kateellisia kaksinaamaisia juntteja, jotka ovat omasta mielestään koko maailman keskipiste.
- Anonyymi
Janus roomalaisen kaltaisiako.
Hän oli myös kaksikasvoinen henkilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli myös kaksikasvoinen henkilö.Ei, kun virtahevon kaltaisia, naama ja perse
saman näkösiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli myös kaksikasvoinen henkilö.Janus persereiän näköisiä homppeleita.
- Anonyymi
Viihtyminen on enemmän itsestä kuin paikkakunnasta kiinni. Paitsi Porissa. Siellä viihtyvät vain kateus ja keuhkotauti.
Porin pirut utelevat yksityisasiat läpikotaisin levittääkseen niistä juoruja kolmannelle osapuolelle. Työ- ja harrastuspaikoilla jos joku onnistuu jossain uudessa työtehtävässä, niin auta armias sitä juoru- ja panettelukerhoa ahkeran uurastamisen! Ei epäilystäkään, etteikö vähintään joku heistä ole prototyyppiporilainen.
Huonojen autokoulujen ja seisovan liikennekulttuurin seurauksena prototyyppiporilainen ei uskalla ajaa Forssaa kauemmaksi, vaan vaihtaa bussiin. Stadissa pelkkä Stockmannilla piipahtaminen tekee heidät koko kaupungin tuttaviksi, josta riittää kerrottavaa seuraaville kolmelle tai neljälle sukupolvelle.
- Anonyymi
Sanojalla äidinkielen aapisessa aakkosien oppiminen P kirjaimessa
- Anonyymi
Pori on perseestä koska siäl ei oo mitään muuta kuin Surkeita kauppoja kuten Puuvilla, ihan paska kauppa
Turku on paljon parempi kuin Pori
ja sit Tiilimäel ei oo kouluu vaa se on sairaalakoulu vaik siin lukee Tiilimäen koulu
Ja Kaikki Porilaiset on perseestä ja Ässät on siks surkeita koska se on porilainen joukkue- Anonyymi
Nii ja oluttakaan ei enää valmisteta ja meijerikin häipyi, meijerikkökään ei enää jaa takapuoltaan kun sekin on johonkin kadonnut.
- Anonyymi
Pori auto ajavat päin minun auto joka päivä on Porissa kolari kuin joko yritä itse murha joka päivä
- Anonyymi
On se joku aikas tohelo kunnei saa itseään hengiltä vaikka yrittää joka päivä.
Kuinka kauan on mahtanut jo yrittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se joku aikas tohelo kunnei saa itseään hengiltä vaikka yrittää joka päivä.
Kuinka kauan on mahtanut jo yrittää.Jatkakaa porilaiset tällä saralla, nyt olette
oikeilla jäljillä.....
.. - Anonyymi
Hintatasosta päätellen Porissa on Suomen parhaat autokoulut, mutta käytännössä kolme autoa pystyy luomaan vartin seisokin risteyksessä, kun kukaan ei tiedä, kenen vuoro on seuraavaksi. Karhukaupungissa kun ei joustavaa liikennekulttuuria tunneta.
- Anonyymi
Siitä.että pori on aivan saatanan perseestä
- Anonyymi
Yleisesti, sivistyksen alhaisuus ja siitä johtuva kiinnostusten kohteet ovat asian ydintä. Onkohan totta että eniten soitetaan rekisterikeskukseen juuri Porista!? Kateus ja juuri siitä välineestä jolla kuljetaa pisteestä A pisteeseen B. Porissa eletään teollisuudessa huonolla koulutuksella olleiden isien jälkeläisten katkeraa alemmudentunteen vallassa joka näkyy moukkamaisuudessa.
- Anonyymi
Joten mikset muuta pois?
- Anonyymi
Mieluummin Jyväskylä Suomi neidon peräaukko, mitään kaupunkimaisuuksia, vanhempaa rakennusta ei mitään paitsi hehtaarihalli liikekeskus ja polkupyöriä jyvääskyläs
- Anonyymi
Ajatusmaailma. Vieläkin kun Venäjä on SUURI niin ajatusmaailma Porissa on että se suuruus on itsestään tullut. Ei satojenvuosien raiskausta naapuriheimoja ja kansoja kohtaan....että venäläiset itsessään yksin on iätajat suurkansa! Ja paskat. Samalla periaatteella Pohjoispohjanmaa on itsenäinen Lestadiovaltio! Tai Somalia. Että raiskaamalla valloitettu maaomaisuus on suurvalta. Porilaiset ois ollu innoissaan 1980- luvul kun noita velho ois ennustanu et Suomella on sama valuutta ku eestiläisil ja liittyvät samaan sotilasliittoon...oisiva kuvitelleet et rubla ja (Varsova) Moskovaliitto. Saatana idiootit vaik haudas monet.
- Anonyymi
Rehellisesti sanoen on kyllä itsekin sanottava että kaupunki on ihan perseestä. Työtä ei saa, kännikaloja ydinkeskustassa ja kaupungin kehitys on jäänyt aivan jalkoihin muihin kuntiin nähden.
- Anonyymi
Työpaikat vietiin asentajien saattama ulos ja tehtaat nurin asuinalueiksi,mistä töitä sitten?O piskelupaikkoja vähän joten muuttavat pois.Kaupunki kehittämään koulutus,työpaikat sekä terveydenhoito kohdalleen,ettei kaikki muuta muualle.Kehittämään kaupunkilaiset imagoaan,ettei tarvise kitistä.
- Anonyymi
Sinun takiasi, senkin persesilmä.
- Anonyymi
Olen käynyt usein Porissa mutta en koskaan Yyterissä tai Reposaaressa. Porilaiset tutut ovat sanoneet että nuo ovat ainoita näkemisen arvoisia paikkoja Porissa.
K uinka yleistä on että joku keskikaupungilla asuva ei juuri koskaan käy Yyterissä tai Reposaaressa?- Anonyymi
Todella yleistä. Silloin kun asuin Porissa, en käynyt kertaakaan.
Miksi? No sinne on pitkä matka eikä siellä kirjaimellisesti ole mitään.
Porista muuton jälkeen en ole käynyt koko kylässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella yleistä. Silloin kun asuin Porissa, en käynyt kertaakaan.
Miksi? No sinne on pitkä matka eikä siellä kirjaimellisesti ole mitään.
Porista muuton jälkeen en ole käynyt koko kylässä.Muutin vuosia sitten Porista pois,enkä ole kertaakaan palannut sinne,olen onnistunut jo hyvin unohtamaan koko paska cityn,kun ei ole mitään
muisteltavaa,muuta kuin,että porukka on PERceestä,Porissa.
- Anonyymi
Ihan totta kyl on
- Anonyymi
Porilaisten takia. Pori on tunnettu hankalista ihmisistään.
Pori voisi olla ihan kiva pikkukaupunki ilman porilaisia. Kaupunki päästetty ankeaan kuntoon, mutta sehän on paikallisten vika.- Anonyymi
Porissa parasta on, että sieltä pääsee pois.
Terveisin katumaton - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porissa parasta on, että sieltä pääsee pois.
Terveisin katumatonHys ei tuota saa ääneen sanoa, muuten porilaiset juntit lähtee vielä levittäytymään.
No, eivät lähde. Ovat niin kotiseuturakasta sakkia ja ylpeitä kaupungistaan. Niin outoa kuin se onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hys ei tuota saa ääneen sanoa, muuten porilaiset juntit lähtee vielä levittäytymään.
No, eivät lähde. Ovat niin kotiseuturakasta sakkia ja ylpeitä kaupungistaan. Niin outoa kuin se onkin.Itse mainostat Porin vaakunaa, niin no...
- Anonyymi
Porin bronto sky liftilltä,se on ainakin ihan vitun
perseestä - Anonyymi
Koska Porilaiset tulevat maailmaan perätilan kautta.
- Anonyymi
"Koska Porilaiset tulevat maailmaan perätilan kautta."
Mitä mahtaa kiarjoittaja tarkoittaa kun kirjoittaa, että "tulevat maailmaan perätilan kautta"?
Perätilasynnytyshän tarkoittaa sitä, että vauva tulee takapuoli edellä ulos äidin sisuksista. T
arkoittaakohan arvoisa kirjoittaja, että kaikki porilaiset syntyvät perätilasynnytyksellä, joita kuitenkin koko maassa on ollut noin 1% synnytyksistä.
Vai luuleekohan hän ihan mitä sattuu ja kirjoittelee sen mukaisesti+?
- Anonyymi
Johtuu porilaisista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755